Zamknięty przez: tmi Sro 01 Lip, 2015 |
pytanie o redukcje |
Autor |
Wiadomość |
xomrk.
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2015 pytanie o redukcje
|
|
|
Siema
Mam taki problem , próbuje nauczyć sie płynnej prawidłowej redukcji w dół i mam taki problem
np mam stała prędkość chce redukować wciskam sprzęgło ( gazu nie ruszam ) a obroty mi skaczą momentalnie , pomimo ze manetki nie ruszam . Jest to normalne czy może źle operuje gazem , macie jakieś patenty or porady dla płynnej jazdy ? |
|
|
|
|
beacia500
Wiek: 34 Dołączyła: 15 Mar 2014 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2015
|
|
|
Podłączam się pod temat z pytaniem czy przy redukcji biegów robicie tzw przygazowke ? Jeśli tak to czemu ona służy ? |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 09 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2015
|
|
|
To tylko tytułem wstępu:
https://www.youtube.com/watch?v=30rxMYRXslc
Dalej polecam Motocyklistę Doskonałego, Twist of the wrist (film i książka). |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2015
|
|
|
beacia500 napisał/a: | czy przy redukcji biegów robicie tzw przygazowke ? Jeśli tak to czemu ona służy ? |
tak, gdyż jest to prawidłowa technika zmiany biegów w dół, chodzi o to, że jadąc dajmy na to 50km/h na biegu 5 mamy 3000rpm, a na 4 biegu będzie to 6000rpm (wartości zmyślone do pokazania procesu).
W związku z czym, jeśli po prostu zmienimy bieg to koło poprzez skrzynię biegów rozpędzi nam silnik do większej prędkości obrotowej z jednej strony, z drugiej ponieważ nie ruszamy manetki gazu silnik będzie miał w tym czasie moment hamujący co w niesprzyjających warunkach może prowadzić do zblokowania tylnego koła, a na pewno do szarpnięcia.
Redukcja z międzygazem, czyli tak zwana przegazówka służy do wyeliminowania tego zjawiska hamującego silnika i szarpnięć poprzez podniesienie obrotów silnika poprzez odkręcenie manetki gazu do takiego poziomu jaki wynika z obrotów jakie są spodziewane przy danej prędkości po zbiciu biegu.
Takie działanie pozwala uniknąć szarpnięć, blokowania koła tylnego oraz dużych udarów w skrzyni biegów.
A jak wykonujemy, zaczynamy od nacisku na dźwignię zmiany biegów, następnie wciskamy klamkę sprzęgła, dodajemy gazy, puszczamy płynnie klamkę sprzęgła i kończymy wywieranie nacisku na dźwignię zmiany biegów.
To tak w skrócie we w miarę laicki sposób.
Na portali znajduje się teksy szkoleniowy Tomka Kulika traktujący o tym http://forum.gs500.pl/por...ul=_przegazowka |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|