Przesunięty przez: leon Sro 11 Mar, 2009 |
Gmole/Crash pady |
Autor |
Wiadomość |
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014
|
|
|
komandosek napisał/a: | Dlaczego nie chcesz dawać prętów?
Kupujesz 1m prętu gwintowanego wysokiej klasy (10.9 starczy) za szalone 12 zł docinasz i masz.
Taki pręt ma 1000 N/mm2 wytrzymałości na rozciąganie, a uplastycznia się przy 900 N/mm2. To więcej niż potrzebujesz. |
Szpilki jakie wchodzą w grę to tylko i wyłącznie z gwintami po obu stronach, taki pręt gwintowany po całości nie nadaję się do takich zastosowań i ktoś już na forum bardzo fachowo wyjaśnił dlaczego. Gwintowanie po całości znacząco osłabia taki pręt, ja bym nie zastosował takiej praktyki u siebie.
Kto potrzebuje szpilki? Bo mam nowe z nierdzewki, przedłużane pod gmole, mam cały komplet dlatego wolałbym sprzedać je w komplecie. Dużo nie chce jak coś to proszę o telefon: 507-333-737 |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014
|
|
|
affectpct, tego nie wytłumaczysz daj sobie spokój :D hehe |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
Dokładnie tak jest jak napisali affcectpct i Kuraś , jak ludzie nie znają się na temacie materiałoznastwo , to faktycznie lepiej dać sobie spokój , z zawodu jestem tokarzem precyzyjnym Pozdrawiam |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015
|
|
|
Ja jednak chętnie posłucham dlaczego się nie nadają. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015
|
|
|
Ogólnie i w mega skrócie:
-Do obliczeń wytrzymałościowych gwint się pomija, bierze się pod uwagę jedynie rdzeń śruby, więc przy gwincie na całej długości musiałbyś zastosować większą średnicę.
-Każdy zwój jest karbem na którym "kumulują się" naprężenia. Zrób brzeszczotem nacięcie na jednorodnym pręcie i zacznij go rozciągać, skręcać, zginać, itd. i zgadnij w którym miejscu pęknie...
Więcej informacji na www.google.pl |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015
|
|
|
To i tak znacznie wiecej niz potrzeba by utrzymac silnik na miejscu. Sprawdzalem chyba w kazdym motocyklu jaki mialem.
[ Dodano: Pią 30 Sty, 2015 ]
Skoro wiec wiadomo ze działa, to chyba nie ma co popadac w paranoję. Pret gwintowany jest ok do tego by powstrzymac dach od odfruniecia, ale nie jest ok by utrzymac na miejscu 42km w gs500? |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015
|
|
|
|
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015
|
|
|
Jeżeli kupisz 10.9 to nie będziesz w stanie zrobić mu krzywdy nadaje się zajebiście, nie wdawaj się w niepotrzebne dyskusje bo wynik i tak z góry znany |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
rzemien
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 61 Skąd: G&W
|
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015
|
|
|
Kuraś napisał/a: | :facepalm: |
wyczerpałeś temat |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015
|
|
|
Na tym forum jest duzo klepiacych sie po twarzy. Ostatnio bylo o tym ze niezuzytych lancuchow sie nie skraca, bylo o tym ze nie da sie kupic pojedynczych ogniw, teraz ze pretow gwintowanych dobrej jakosci sie nie stosuje do klatek bo to skutkuje strasznymi konsekwencjami ktorych nie potrafią wymienić.
Potem ktos sie takich glupot naczyta i powtarza. |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015
|
|
|
napisze krótko i na temat jednych zadowoli popelina, drudzy chcą lub dążą do tego by było wszystko pro i jak sztuka nakazała. Sami sobie odpowiedźcie, do której grupy należycie.
Jak ktoś robi popeline całe życie to cieżko przekonać żeby robił coś jak się należy. Domy nie stawia się na masę z gówna tylko na beton choć to i to się klei, jak wam się szpilka w kole urwie to można kupić z metra kawałek i sobie przecież dorobić ja już temat wyczerpałem, jak ktoś uważa inaczej to niech robi inaczej jego sprawa. |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015
|
|
|
Szacun dla Kurasia i kempesa w 100% fachowość inne w/w wypowiedzi jeden z kolegów napisał 1 metr gwintowanego pręta 12 zł z wysokiej klasy , tak naprawdę kosztuje około 100 zł |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Zawsze sobie obiecuje nie wdawać się w dyskusje bo taka masa inżynierów i konstruktorów zna się na wszystkim lepiej, że bania mała. Fachowcy powiedzcie mi jaka jest różnica przy zastosowaniu pręta gwintowanego 10.9 zamiast szpilki w tym konkr miejscu ? W miejscu mocowania silnika? to nie sworzeń na którym coś pracuje i może się szybciej wyrobić ani szpilka głowicy, dokręcasz i koniec. Fajnie brzmicie fachowcy i tępiciele popeliny ale pojęcia to za ch nie macie. |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015
|
|
|
Kuraś napisał/a: | napisze krótko i na temat jednych zadowoli popelina, drudzy chcą lub dążą do tego by było wszystko pro i jak sztuka nakazała. Sami sobie odpowiedźcie, do której grupy należycie.
Jak ktoś robi popeline całe życie to cieżko przekonać żeby robił coś jak się należy. Domy nie stawia się na masę z gówna tylko na beton choć to i to się klei, jak wam się szpilka w kole urwie to można kupić z metra kawałek i sobie przecież dorobić ja już temat wyczerpałem, jak ktoś uważa inaczej to niech robi inaczej jego sprawa. |
Gdyby miało być tak pro i jak sztuka nakazała, to powinno być zupełnie bez gmoli, bo tak z fabryki nie wyjeżdżało i teraz przy każdek glebie rama dostaje strzała. I też można by szukać jakiś przykładów z kosmosu, że kiedyś cośtam. Np mojemu znajomemu ostatnio gmol urwał mocowanie ramy w SZR 660. Założył gmole i patrzcie jakie efekty takiej popeliny.
Stosowanie gmoli wyspawanych przez józka z zenkiem w garażu pod blokiem jest ok(w końcu zenek skończył technikum mechaniczne i zna sie na rzeczy), ale stosowanie zamienników dla szpilek które są za krótkie już nie?
[ Dodano: Pon 02 Lut, 2015 ]
Są inne sensowne argumenty przeciw stosowaniu prętów gwintowanych, np że trudniej przykręcić z odpowiednim momentem, trudniej się zakłada. Dla uśmiechu i dobrego samopoczucia mechaników warto stosować szpilki wygrzebane z motocyklowego złomu jeżeli jest tylko taka możliwość. Innych strasznych konsekwencji pręt gwintowany wysokiej jakości nie powoduje. |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015
|
|
|
M a s a k r a |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
|