WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Sro 11 Mar, 2009
Gmole/Crash pady
Autor Wiadomość
affectpct
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

komandosek napisał/a:
Dlaczego nie chcesz dawać prętów?

Kupujesz 1m prętu gwintowanego wysokiej klasy (10.9 starczy) za szalone 12 zł docinasz i masz.

Taki pręt ma 1000 N/mm2 wytrzymałości na rozciąganie, a uplastycznia się przy 900 N/mm2. To więcej niż potrzebujesz.


Szpilki jakie wchodzą w grę to tylko i wyłącznie z gwintami po obu stronach, taki pręt gwintowany po całości nie nadaję się do takich zastosowań i ktoś już na forum bardzo fachowo wyjaśnił dlaczego. Gwintowanie po całości znacząco osłabia taki pręt, ja bym nie zastosował takiej praktyki u siebie.

Kto potrzebuje szpilki? Bo mam nowe z nierdzewki, przedłużane pod gmole, mam cały komplet dlatego wolałbym sprzedać je w komplecie. Dużo nie chce jak coś to proszę o telefon: 507-333-737
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

affectpct, tego nie wytłumaczysz :D daj sobie spokój :D :D hehe
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
pawulon40 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2013
Pochwał: 3
Posty: 409
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Dokładnie tak jest jak napisali affcectpct i Kuraś , jak ludzie nie znają się na temacie materiałoznastwo , to faktycznie lepiej dać sobie spokój , z zawodu jestem tokarzem precyzyjnym Pozdrawiam ;) :)
_________________
pawulo40
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Ja jednak chętnie posłucham dlaczego się nie nadają.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Ogólnie i w mega skrócie:
-Do obliczeń wytrzymałościowych gwint się pomija, bierze się pod uwagę jedynie rdzeń śruby, więc przy gwincie na całej długości musiałbyś zastosować większą średnicę.
-Każdy zwój jest karbem na którym "kumulują się" naprężenia. Zrób brzeszczotem nacięcie na jednorodnym pręcie i zacznij go rozciągać, skręcać, zginać, itd. i zgadnij w którym miejscu pęknie...
Więcej informacji na www.google.pl ;)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015   

To i tak znacznie wiecej niz potrzeba by utrzymac silnik na miejscu. Sprawdzalem chyba w kazdym motocyklu jaki mialem.

[ Dodano: Pią 30 Sty, 2015 ]
Skoro wiec wiadomo ze działa, to chyba nie ma co popadac w paranoję. Pret gwintowany jest ok do tego by powstrzymac dach od odfruniecia, ale nie jest ok by utrzymac na miejscu 42km w gs500?
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015   

:facepalm:
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
CZOKO 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 1
Posty: 323
Skąd: wieś
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015   

Jeżeli kupisz 10.9 to nie będziesz w stanie zrobić mu krzywdy nadaje się zajebiście, nie wdawaj się w niepotrzebne dyskusje bo wynik i tak z góry znany :wstyd:
_________________
http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS
 
 
rzemien 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 61
Skąd: G&W
Wysłany: Pią 30 Sty, 2015   

Kuraś napisał/a:
:facepalm:


wyczerpałeś temat :facepalm:
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015   

Na tym forum jest duzo klepiacych sie po twarzy. Ostatnio bylo o tym ze niezuzytych lancuchow sie nie skraca, bylo o tym ze nie da sie kupic pojedynczych ogniw, teraz ze pretow gwintowanych dobrej jakosci sie nie stosuje do klatek bo to skutkuje strasznymi konsekwencjami ktorych nie potrafią wymienić.
Potem ktos sie takich glupot naczyta i powtarza.
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015   

napisze krótko i na temat jednych zadowoli popelina, drudzy chcą lub dążą do tego by było wszystko pro i jak sztuka nakazała. Sami sobie odpowiedźcie, do której grupy należycie.
Jak ktoś robi popeline całe życie to cieżko przekonać żeby robił coś jak się należy. Domy nie stawia się na masę z gówna tylko na beton choć to i to się klei, jak wam się szpilka w kole urwie to można kupić z metra kawałek i sobie przecież dorobić :rotfl: ja już temat wyczerpałem, jak ktoś uważa inaczej to niech robi inaczej jego sprawa.
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
pawulon40 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2013
Pochwał: 3
Posty: 409
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015   

Szacun dla Kurasia i kempesa w 100% fachowość inne w/w wypowiedzi :wstyd: jeden z kolegów napisał 1 metr gwintowanego pręta 12 zł z wysokiej klasy , tak naprawdę kosztuje około 100 zł :wstyd:
_________________
pawulo40
 
 
CZOKO 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 1
Posty: 323
Skąd: wieś
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Zawsze sobie obiecuje nie wdawać się w dyskusje bo taka masa inżynierów i konstruktorów zna się na wszystkim lepiej, że bania mała. Fachowcy powiedzcie mi jaka jest różnica przy zastosowaniu pręta gwintowanego 10.9 zamiast szpilki w tym konkr miejscu ? W miejscu mocowania silnika? :wstyd: to nie sworzeń na którym coś pracuje i może się szybciej wyrobić ani szpilka głowicy, dokręcasz i koniec. Fajnie brzmicie fachowcy i tępiciele popeliny ale pojęcia to za ch nie macie.
_________________
http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Kuraś napisał/a:
napisze krótko i na temat jednych zadowoli popelina, drudzy chcą lub dążą do tego by było wszystko pro i jak sztuka nakazała. Sami sobie odpowiedźcie, do której grupy należycie.
Jak ktoś robi popeline całe życie to cieżko przekonać żeby robił coś jak się należy. Domy nie stawia się na masę z gówna tylko na beton choć to i to się klei, jak wam się szpilka w kole urwie to można kupić z metra kawałek i sobie przecież dorobić :rotfl: ja już temat wyczerpałem, jak ktoś uważa inaczej to niech robi inaczej jego sprawa.


Gdyby miało być tak pro i jak sztuka nakazała, to powinno być zupełnie bez gmoli, bo tak z fabryki nie wyjeżdżało i teraz przy każdek glebie rama dostaje strzała. I też można by szukać jakiś przykładów z kosmosu, że kiedyś cośtam. Np mojemu znajomemu ostatnio gmol urwał mocowanie ramy w SZR 660. Założył gmole i patrzcie jakie efekty takiej popeliny.

Stosowanie gmoli wyspawanych przez józka z zenkiem w garażu pod blokiem jest ok(w końcu zenek skończył technikum mechaniczne i zna sie na rzeczy), ale stosowanie zamienników dla szpilek które są za krótkie już nie?

[ Dodano: Pon 02 Lut, 2015 ]
Są inne sensowne argumenty przeciw stosowaniu prętów gwintowanych, np że trudniej przykręcić z odpowiednim momentem, trudniej się zakłada. Dla uśmiechu i dobrego samopoczucia mechaników warto stosować szpilki wygrzebane z motocyklowego złomu jeżeli jest tylko taka możliwość. Innych strasznych konsekwencji pręt gwintowany wysokiej jakości nie powoduje.
 
 
pawulon40 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2013
Pochwał: 3
Posty: 409
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015   

M a s a k r a :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:
_________________
pawulo40
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.