WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczanie moto w zarabiscie popularnej bramie garazowej
Autor Wiadomość
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

Cytat:
Kupujesz, przepłacasz 5 razy, cieszysz się że na opakowaniu jest motocykl narysowany, czujesz się bezpieczny bo przecież na opakowaniu jest motocykl... a jak złodziej to później tnie to ma za przeproszeniem w dupie czy to jest motocyklowy łańcuch czy nie.


no właśnie nie do końca, te łancuchy "dedykowane" nie sa gołe - trudniej je chwycić przecinakiem, maja przekrój w kwadracie i sa ze stopów odpornych na mrożenie.

pomijam już walory użytkowe takie jak to ze przez to ze sa w osłonie nie rysuja moto, a z powodu innego przekróju i stopów mogą byc lżejsze i mniejsze niż odpowiedniki z obi czy casto- co przy zabieraniu łancucha w trasy ma znaczenie.

oczywiście na każdy łańcuch znajdzie sie przecinak jednak tak jak przy wszystkich zabezpieczeniach - nadzieja w tym ze przerosną złodzieja
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

No to może trudniej ale tak czy inaczej ktoś jak będzie miał przecinak to przetnie a czy mu to zajmie 15 sekund czy 20 dla mnie bez różnicy.
Krążył gdzieś po forum taki film gdzie gość rozprawia się z całą stertą (kilkanaście albo nawet więcej) różnego rodzaju zabezpieczeń także tych motocyklowych. Skuteczność miał porażającą (chyba wszystkie rozwalił).

Co do walorów użytkowych to jest racja ale tu też trzeba się wykazać odrobiną kreatywności. Łańcuch można włożyć np w starą dętkę i już jest OK. Prawda że to proste? ;)

Jak masz kaskę to OK, chociaż zawsze mówię że za te pieniądze można kupić coś bardziej potrzebnego. Uważam że lepiej zaskoczyć czymś złodzieja. Szczególnie jak sytuacja jest taka jak tu opisana że ktoś wcześniej dokładnie orientuje na co może sobie pozwolić.

Wierzyć i mieć nadzieję można w kwestach filozoficzno światopoglądowych, jak mam płacić za coś więcej to już nie po to żeby mieć nadzieję tylko pewność a mnie nie przekonują niczym nadzwyczajnym ani motocyklowe łańcuchy ani blokady na tarcze.

A tak swoją drogą musi to być przejebane żeby człowiek w nocy zamiast spać myślał czy mu ktoś motocykla nie podpier.... :/
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

gacek778 napisał/a:
Krążył gdzieś po forum taki film gdzie gość rozprawia się z całą stertą (kilkanaście albo nawet więcej) różnego rodzaju zabezpieczeń także tych motocyklowych. Skuteczność miał porażającą (chyba wszystkie rozwalił).


Tu masz test łańcucha którego nie udało się rozwalić: http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk

2m łańcucha z kłódką kosztują 174 funty.

Kluczowe jest to że przecinak przecinakowi nie równy. Słaby łańcuch możesz obcęgami małymi przeciąć, dobry podda się dopiero dużymi nożycami.

Można też kupić taki do którego potrzeba jakiegoś palnika, czy coś w tym stylu, ale cena rośnie :P


Ja przypinam moto raczej solidnym łańcuchem z jakiegoś sklepu metalowego, ale nie sądzę żeby ktoś z nożycami strażackimi spędził więcej niż 20 sekund na jego rozwalenie.

Z drugiej strony wiem że ktoś z sekatorem czy kombinerkami sobie z nim nie poradzi.
 
 
 
sebasq
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

Cytat:
Kupujesz, przepłacasz 5 razy, cieszysz się że na opakowaniu jest motocykl narysowany, czujesz się bezpieczny bo przecież na opakowaniu jest motocykl... a jak złodziej to później tnie to ma za przeproszeniem w dupie czy to jest motocyklowy łańcuch czy nie.

No wlasnie ten ktory ostatnio kupilem to nie jest ten, ktory bierzesz na metry i ucinasz ze sprzedawca nozycami. Specjalnie gadalem ze sprzedawca ze to ma swoje wytrzymac. Kupujesz caly odcinek, jest z materialowa owijka, ciezkie to takie, widac ze solidne, swoja droga wytrzymaly stop musi swoje wazyc. Musze sprobowac jedno ogniwo przeciac, ale nie mam tutaj dostepu do porzadnych nozyc ;/ Ma ktos takie? ;>

I fakt, GS to nie jest teraz cud techniki i zlodzieje zdaja sobie z tego sprawe. Ale na moim juz widac ze ktos chcial lapy polozyc, a jak raz probowal to drugi raz tez moze tak byc. Wiec wole dmuchac na zimne i wydac kilka stow wiecej niz w jedna noc zobaczyc tylko lancuch na podlodze... Teraz siedzi przypiety w scianie, wiec bezpieczniej. Ale alarm jednak bardziej by mnie uspokoil.

gacek778 Masz racje. Przej*bane.

PS. simin kiedys bawilem sie w ASG, wiec filmik inspirujacy :D
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

simin napisał/a:

Tu masz test łańcucha którego nie udało się rozwalić: http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk

2m łańcucha z kłódką kosztują 174 funty.


A teraz wyobraźmy sobie że to są nasi złodzieje :rotfl:
Nie wiem czemu ale zaj.... śmieszy mnie ten filmik :rotfl:
Jednak dostrzegam jeden powód dla którego warto by było to kupić... siedziałbym gdzieś za samochodem i patrzył jak goście się mordują, ale by zakręty leciały :hyhy:

Ale cena też zaporowa.

Tak ogólnie wniosek do którego doszliśmy brzmi..... wszystko zależy :P
I to jedyny słuszny wniosek, każdy robi jak uważa ale trzeba ze wszystkiego wziąć średnią. Kupowanie do GSa lańcucha za 8 stówek to trochę przerost formy.

Tak między nami to bałbym się czegoś innego (i wiem że to też się zdarza więc myślę że nikogo nie zainspiruję). Po co kraść motocykl skoro można po cichu zaj.... kilka części. Np niektóre małe części owiewek do plasitków chodzą na allegro po zaporowych cenach. Sam sprzedając z rozbiórki graty dostaje co chwilę zapytania o wloty powietrza i jeden z gości nawet mówił że ktoś mu zaj.... na parkingu :zdegustowany:
Jedna śrubka i z 60 czy 80 złotych w kieszeni, ryzyko znikome przy kradzieży.
Oczywiście nie piszę tego żeby nakręcać spiralę paranoi a niestety się to zdarza. Motocykl to świetna zabawka ale dość kłopotliwa jak się nie ma swojego prywatnego garażu.

PS. sebasq dedykowany kupiłeś motocyklowy czy poprostu jakiś wytrzymały? Ile zapłaciłeś?
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 12
Posty: 857
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

gacek778 napisał/a:
Kupowanie do GSa lańcucha za 8 stówek to trochę przerost formy.


Bądźmy szczerzy że raczej niewiele osób do końca swojej przygody z motocyklami będzie jeździła GSem. Zakup takiego łańcucha to inwestycja na lata.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
sebasq
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Paź, 2013   

gacek778, jakieś 100zł chyba. Nie pamiętam dokładnie bo kłódkę też brałem. Nie jest za długi, max metr, ale koleś mówił, że nic lepszego nie mają. I to w ogóle nie jest przy tych normalnych łańcuchach i metalowych częściach, tylko przy drzwiach i zamkach :P
 
 
beacia500 

Wiek: 34
Dołączyła: 15 Mar 2014
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 24 Paź, 2014   

hej, troszkę odgrzewam temat....z racji iż na terenie Trójmiasta doszło w ostatnim czasie do kilku kradzieży motocykli zastanawiam się czy stosujecie w garażu jakąś dodatkową ochronę niż drzwi/brama garażowa i nie chodzi mi o garaż w bloku gdzie mieszkańcy mają dostęp, a o wolnostojący garaż na działce przy domu jednorodzinnym. Głupio mi spytać osób którym ukradziono motocykle (nie znam ich osobiście) czy stosowali jakiekolwiek zabezpieczenia typu blokada na koło, alarm w garażu, łańcuch, kłódka ....cokolwiek.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 24 Paź, 2014   

Solidny łańcuch do ramy i gdzieś przypiąć, na to pokrowiec żeby nie widać było co pod nim i nic wiecej zrobić się nie da.

Najlepiej trzymać gdzie indziej.
Ewentualnie jeszcze można kupić jakiegoś busika i trzymać w środku traktując go jako garaż.

Najłupsze co może być do zabezpieczenia motocykla to blokada na tarcze typu ksena i tym podobne. 30 sekund 5 imbusów i jedna śruba 17'tka plus jej zabezpieczenie i cała tarcza z tym śmiesznym zabezp. zlatuje z koła. I co to niby ma dać? do tego guma do żucia i zwyczajna wkrętarka aku żeby wyrobić się w czasie poniżej minuty.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Grz.Ko
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Paź, 2014   

Może jakąś atrapę kamery chociaż zainstaluj jako straszak:)
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 27 Paź, 2014   

kolego sebasq nie wiem z jakiego rocznika masz tą Fkę, ale może pomyśl nad ubezpieczeniem AC, bo jeszcze możesz i wtedy niech kradną.

A tak na poważnie, to co pisał midd porządny łańcuch dedykowany firmy ABUS o poziomie co najmniej 12-15 (ja np. mam taki http://www.abus.com/pl/Be.../CityChain-1010 ), jeszcze lepiej takie o poziomie 15-18, no ale to już inna grupa cenowa - większość tych zabezpieczeń ma certyfikację i są akceptowane przez ubezpieczycieli jako zabezpieczenie wymagane w przypadku AC, łańcuch z OBI niestety takiej certyfikacji nie ma, konstrukcja takiego łańcucha uniemożliwia rozwiercenie zamka czy łatwe użycie nożyc aby go rozciąć.

Co do blokady na tarcze to musi być dobrze dobrana do motocykla, najlepiej aby zakładała się bardzo trudno (trzpień wielkości otworów w tarczy, szczelina całkowicie przylegająca do tarczy) wtedy także bardzo trudno ją sforsować bez uszkadzania moto.

Sam i w GS'e i teraz w DL'u mam alarm z immobilizerem, ale nie oszukujmy się, obecnie dźwięk alarmu na nikim nie robi wrażenia, ani na złodzieju, ani na osobach postronnych, właśnie chodzi o immobilizer bo utrudnia uruchomienie motocykla i dla domorosłych złodziei jest to wystarczające, a ci profesjonalni jak dostali zamówienie na konkretną maszynę choćby na części to i tak jej nie upilnujesz, taka smutna prawda.

Ogólna zasada im więcej tym lepiej bo wydłuża czas, a czas jest tu kluczową sprawą, oczywiście w granicach rozsądku, abyś sam nie spędzał 30 minut odbezpieczając moto.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.