WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Drugie moto , co kupic czyli jaka maszyna po GS500 ??
Autor Wiadomość
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Nie padła XJ6 ponieważ to nie ten przedział cenowy. Też chciałem podać XJ6, ale do 8500 to nie ma co szukać. DL czy Varadero jak ostatnio porównywaliśmy optycznie i organoleptycznie jednak wydaje się większe od TDM850. Tyle, że fakt TDM 850 nie jest lekkie :P Bardziej wagą zbliżone do jajka.

Właściwie to można kupić moto, przejeździć sezon sprzedać, kupić kolejne i tak ciągle aż się trafi na coś się spodoba, przypasuje i wtedy zostanie na dłużej. :]

Gladiusa nie podawałem, bo mi osobiście się on nie podoba. Napisałem, że miał zostać następcą SV, ale nie został, a tak na dobrą sprawę to poza naukami jazdy to chyba mało kto bierze pod uwagę SFV 650.
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
jacusb 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

To ja jeszcze dorzucę do listy Kawasaki ZR-7. Ja po 3 sezonach nadal jestem zachwycony. Co prawda nie ma 100KM ale super się prowadzi, z pozycją za kierownicą do miasta bardzo wygodny a ceny niższe niż konkurencji.
 
 
beacia500 

Wiek: 34
Dołączyła: 15 Mar 2014
Posty: 235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

przemyśl BMW F 650 ......bardzo polecam ( też mam 170 cm wzrostu)
 
 
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 798
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Biere SVke, aczkolwiek bardzo ciezko bedize cos porzadnego znalezc.
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

beacia500 napisał/a:
przemyśl BMW F 650

Zdecydowanie nie. Jak motocykl ma być używany w trasie bez zjeżdżania z asfaltu to single lepiej omijać szerokim łukiem.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

RedShadow napisał/a:
beacia500 napisał/a:
przemyśl BMW F 650

Zdecydowanie nie. Jak motocykl ma być używany w trasie bez zjeżdżania z asfaltu to single lepiej omijać szerokim łukiem.


Mógłbyś rozwinąć wypowiedź ? :)
_________________
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Mało mocy, wibracje silnika w zakresie użytecznych obrotów (rotax z BMW wprawdzie jest dość kulturalny, ale i tak powyżej 120km/h mocno to dokucza). Do tego ogumienie i geometria motocykla sprawiają że po zakrętach jeździ się średnio. Wprawdzie zawieszenie i pozycja za kierownicą pozwalają na wygodną jazdę, nawet po naszych dziurach, ale według mnie to za małe korzyści w porównaniu do tego co traci się przez tylko jeden gar. Tym bardziej, że Fazer czy TDM specjalnie komfortem jazdy nie odstają (TDM pewnie nawet będzie wygodniejsza).
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Duży singiel funduro (BMW F650, Suzuki Freewind, Aprilia Pegaso) to właśnie motocykle typowo turystyczne do jazdy po szosie. Dają tą możliwość aby z tej szosy zjechać ale to raczej jak jest taka potrzeba. Są to lekkie motocykle jeżeli chodzi o szosę, nie są szybkie ale są za to wygodne. Wyprostowana pozycja, zawieszenie wybierające wszelkie dziury, duża kanapa. Koła 19" z przodu dają radę w zakrętach i dają radę jak się zaczyna żwir itd. Wiadomo, coś pomiędzy nigdy nie będzie super na szosę i super po za szosą.
Ja mam właśnie za sobą trasę ponad 3600 km na Freewindzie. I rzeczywiście jazda autostradą to męczarnia, 120 km/h (czyli zgodnie z przepisami) i odechciewa się jechać, po za tym że nudno... A w trasie na zakrętach moto dawało sobie radę bardzo dobrze. No i to co najważniejsze w takich motocyklach, można latać bez przerwy od tankowania do tankowania czyli ponad 300 km. Przejeżdżając przez wioskę staję na podnóżkach, pozycja na takim moto daje taką możliwość aby jeździć na stojąco, i po paru minutach takiej jazdy mam znowu wypoczęte nogi i kolana, i można lecieć dalej.
Aczkolwiek są to motocykle dość wysokie i niski jeździec może mieć problemy żeby dosięgać nogami. BMW jest z tych wszystkich najniższe.
Ja już teraz wiem, że moje kolejne moto będzie w tym stylu, wysokie, wygodne i w zależności czy do jazdy po szosie czy też trochę po za szosą będę szukał czegoś ciekawego. :)
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250



Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Dzięki za wyjaśnienie :)
_________________
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Ogólnie może i koncepcja motocykla słuszna, tyle że dla mnie singiel zabija cały sens takiego sprzętu. Jak już szukać moto do takich zastosowań to jest TDM, V-Strom, Transalp.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

TDM i V-Strom to motocykle 100% szosa. Rozwal felgę gdzieś w trasie i wracasz na piechotę albo na lawecie. Do turystyki z opcją zjazdu z szosy mają być szprychy i dętki.
Transalp to już zupełnie inna półka (mówię o 600 i 650). To już motocykl bardziej terenowy. Aczkolwiek jakbym teraz nie miał Freewinda i szukał czegoś to bym się poważnie zastanawiał nad Trampkiem.
Zresztą TDM i V-Strom to ciężkie klocki tak naprawdę. Trampek w sumie też. :P
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


 
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

No ja już pominąłem aspekty terenowe, bardziej miałem na myśli motocykle, którymi można się szybko i sprawnie przemieszczać nawet po gorszej jakości, ale asfalcie ew. kawałek szutru. Zresztą tak jak napisałem:
Cytat:
Jak motocykl ma być używany w trasie bez zjeżdżania z asfaltu to single lepiej omijać szerokim łukiem.
Jak ktoś planuje z asfaltu zjeżdżać to wtedy może myśleć nad singlem, ale wtedy nie wiem czy nie wolałbym mimo wszystko czegoś pokroju DR650. Wiele z komfortu się nie traci, a poza asfaltem możliwości znacznie większe.
edit: swoją drogą to straszny off-top się zrobił bo autor szuka motocykla na miasto i ew. wypadów za miasto więc raczej żaden z tych sprzętów interesował go nie będzie :P
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Jeśli mowa o BMW F 650 GS to wyraźnie zaznaczajcie o jakich rocznikach piszecie, bo wprowadzacie w błąd. BMW F 650 GS do rocznika 2006 ma jeden cylinder, ale od rocznika 2006 jest to silnik rzędowy, 2-cylindrowy.

Podkładka (żeby nie było, że wymyślam):
http://www.scigacz.pl/BMW...ne,1024,im.html

http://www.v10.pl/narzedz...2006;16359.html
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
Ostatnio zmieniony przez Wilk Wto 16 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 798
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Pisza o BMW F 650, BMW F 650 GS to juz inny - nowszy - motocykl :P
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Tak zgadza się jest nowszy, ale nie każdy się orientuje i wejdzie, przeczyta, że F 650 ma jeden gar i będzie w zaparte powtarzać, że F650 GS także ma jeden gar, a to jest uzależnione od rocznika (F650 produkowane chyba było do 2000 roku i później od 2001 pojawił się F650 GS, ale nadal z jednym cylindrem aż do 2005, a od 2006 jest to silnik R2). ;)
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.