Szyba turystyczna do GS 500F
Odpowiedz do tematu

:
Thomson napisał/a:
Dzięki. Jak rozkminiałem sobie jak to rozebrać to mniej więcej właśnie tak to mi wyszło :D I faktycznie będzie można zajrzeć przy okazji pod owiewki i zobaczyć co w okolicach silnika słychać.
Szybka zamówiona, jutro powinna dotrzeć więc będę rzeźbił.

Że tak zapytam,,,i jak idzie ?
bo mnie temat zaciekawił :)

Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
:
Wybaczcie obsuwę, ale ostatnimi czasy nie miałem za bardzo okazji ani pojeździć na moto ani poklikać na forum :/
Szybę zamontowałem jak tylko ją dostałem. Nie wiem jak u kello, ale u mnie 2 otwory na śruby (z przodu po bokach) w szybie nie do końca pokryły się z otworami w owiewce. Przez to gumowo-metalowe nakrętki od środka nie wskoczyły idealnie w otwory w owiewce, a od zewnątrz łebki nie przykryły idealnie tych otworów. Po założeniu podkładek metalowo-gumowych pod łebki otwory są zakryte. Ogólnie według mnie moto lepiej wygląda z tą szybą niż z oryginalną :D
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to jest znaczna poprawa jeśli chodzi o wiatr - przy 130km/h jest tak jak z oryginalną szybą przy 80. Natomiast mam wrażenie, że jest dużo głośniej, tak jakby teraz całe powietrze było kierowane na kask i bardziej szumi. I czasem mam wrażenie, jakby moto trochę gorzej przyspieszał przy wyższych prędkościach, ale nie mam jak tego potwierdzić. Nie wiem jak się zmieniło spalanie, bo przejechałem dopiero parę kilometrów z nową szybą.
Ogólnie jestem zadowolony i szybę mogę polecić :)
W wolnej chwili zrobię kilka fotek i wrzucę.

:
Miałem to samo z otworami: nie były do końca zgrane ale była to mała różnica. Potwierdzam też o z kaskiem: przy dużych prędkościach cały wiatr niestety kierowany jest na kask (mam 182cm) i bardziej szumi.

:
Zrobiłem kilka fotek z nową szybą (kliknięcie otwiera większe zdjęcie):

:
Wygląda przyzwoicie :)
Jeżeli działa , to super.
A tak z ciekawości jaki jest rocznik Twojego moto,,,
zastanawia mnie ten biały błotnik z przody .

Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
:
Rocznik 2007 (w przypadku motocykla to chyba tylko dotyczy ramy), malowanie 2004 (naklejki są na bank nieoryginalne, ale owiewki wyglądają na całe, nie ma śladów klejenia). Także błotnik może być albo malowany albo od dawcy z innego rocznika :)
A co do szyby to jakbym miał okazję zajumać na chwilę od kogoś deflektor to obczaję jaki wtedy będzie efekt i może jeszcze się coś do szyby doczepi :D Głównie to szumienie bym chciał zredukować, ale według mnie w ogólnym rozrachunku lepiej jak szumi niż jak wiatr hula po kombinezonie. Jeszcze zauważyłem, że teraz spokojnie mogę sobie uchylić wizjer w kasku i tak jechać 120 km/h, gdzie przy oryginalnej szybie trzeba było zamknąć wizjer przy 70 bo huragan w kasku się robił.

:
Pytałem o rocznik, ponieważ tak jak już wspomniałem, zaciekawił mnie ten biały błotnik z przodu. Fajnie wygląda.
Ja mam wzrostu 182 cm i standardową owiewkę. W moim kasku (LS2) daję radę z otwartą szybą do setki, ale z otwartą blendą :)

Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
:
Z tą szybą przy prędkościach miejskich mogę jeździć nawet z otwartym wizjerem, a że blendy nie posiadam to niestety muszę wizjer przymknąć przy szybszej jeździe. Ale przy standardowej szybie jazda powyżej 30km/h z otwartym wizjerem już robiła się mało przyjemna, także na pewno teraz jest lepiej :)

EDIT:
Mam kilka spostrzeżeń (niektóre niezbyt odkrywcze) po przejechaniu kilkuset km z nową szybą:
- spalanie 5.4 l/100 km (z tym, że pierwszy tydzień od tankowania jeździłem jeszcze z oryginalną szybą, z nową jeździłem kolejne 3 tygodnie i ciężko mi stwierdzić, jaki dystans wtedy pokonałem). W każdym razie spalanie jest sporo wyższe niż było wcześniej (ok 4.5 l/100 km). Podejrzewam, że częściowo wynika to z samej szyby, a częściowo ze zmiany stylu jazdy (na trasie jeżdżę teraz 110-120, a wcześniej jeździłem ok 90).
- prędkość maksymalna spadła do 160 km/h gdy jestem schowany za szybą i 155 km/h jak siedzę normalnie. Ciekawa jest ta niewielka różnica, ale to tylko potwierdza, że szyba ładnie rozbija powietrze i kierowa działa jak żagiel w dużo mniejszym stopniu. Przy oryginalnej szybie było 170/155 km/h (ale jak wiałooooooo). Niestety od czasu serwisowania gaźników nie miałem okazji zmaxować moto więc nie wiem, czy te gorsze osiągi nie są też w jakimś stopniu spowodowane nową regulacją.
- komfort jazdy przy 155 km/h nie odbiega znacząco od tego przy 100 więc autostradami można sprawnie śmigać (tyle, że wir w baku się robi :/ )
- ponieważ mniej na mnie wieje to przy chłodnym powietrzu mniej marznę niż przy oryginalnej szybie

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.