Egzamin praktyczny maly problem :( |
Autor |
Wiadomość |
lukij1987 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014 re
|
|
|
oczywiście, robienie tych manewrów na 2 biegu na egzaminie jest trochę bez sensu, bo to już wyższa szkoła jazdy z tym, że można tego też się nauczyć i zrobić ale na 1 biegu jak najbardziej jest ok, najbardziej optymalnie, bez sprzęgła, bez hamulca, sam balans ciałem i wychodzi
Poza tym, slalom wolny robimy w korkach pomiędzy samochodami, tak więc dobrze to trzeba opanować |
|
|
|
|
Qbol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 30 Dołączył: 31 Sty 2014 Posty: 116 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014
|
|
|
W ruchu ulicznym możesz się podeprzeć nogą i nikt Ci za to nic nie zrobi. A operowanie sprzęgłem, hamulcem i gazem wejdzie Ci w krew w czasie normalnej jazdy |
_________________ Zumico GR 200 2011 GS 500 '95 Fazeratti FZS 600 '99 |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014
|
|
|
simin napisał/a: | lukij1987 napisał/a: | dlatego lepiej, bezpieczniej i spokojniej jest pokonywać slalom wolny i ósemkę na wbitej jedynce i bez sprzęgła i gazu...bo wtedy tylko zajmujemy się balansem ciała i kierownicą, manetki zostawiamy w spokoju |
Nie zgodzę się z tym że lepiej... Jak robiłem kat A (co prawda na starych zasadach) to najpierw jeździłem "8" bez sprzęgła i gazu, a później instruktor polecił robić to samo pracując gazem sprzęgłem i hamulcem.
Po kilku/kilkunastu próbach inaczej już zadania nie robiłem - możesz bardziej przechylić motocykl, lekko dodać gazu żeby go wyprostować itp.
Nie mówię że trzeba tak zadanie na egzaminie robić - ale jak będziesz miał w ośrodku egzaminacyjnym motocykl z inaczej ustawionymi wolnymi obrotami może się okazać że jazda bez gazu/hamulca/sprzęgła nie będzie taka prosta.
Dlatego jak macie taką możliwość - spróbujcie zrobić zadanie na różne sposoby - żeby nie oblać egzaminu na takiej pierdółce. |
Stara ósemka, a nowa ósemka to inna jazda. Starą ósemkę to ja przejeżdżałem całkowicie inaczej niż nową. Raz, że motocykl był inny (yamaha ybr 250cc) i praktycznie sam przejeżdżał ósemkę to faktycznie lepiej było dodać gaz, sprzęgło, dojazd do krzyżówki (motocykl zwalniał sam), na krzyżówce głowa lewo, prawo (taki był wymóg, a teraz tego nie ma) i znowu gaz i powtórka. Na nowych zasadach tak ósemki nie przejedziesz. Lepiej jest zapiąć 1 i spokojnie bez zmiany biegów, dodawania gazu czy używania hamulca/sprzęgła kręcić ósemkę (bez problemów da się to zrobić i powinien to każdy opanować). To nie jest jakiś mega trudny manewr wymagający wyjątkowych umiejętności. Wystarczy kilka razy się pokręcić, złapać równowagę, balansować ciałem i bez większego stresu ósemka leci sama. |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
|
|
|
|
foxia [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2014
|
|
|
Wilk napisał/a: | (nikt na egzaminie nie popędza). |
Jakbyś trafił na mojego pierwszego egzaminatora, to zmieniłbyś zdanie |
|
|
|
|
Rav86 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Wrz, 2014
|
|
|
Ja polecam, aby na manewrach ćwiczyć ( oczywiście przed egzaminem ):
Przejazdy ósemką:
-na dwójce
-trzymając kierownicę tylko lewą ręką-
-trzymając kierownicę tylko prawą ręką-
-stojąc na podnóżkach
Jak to się wyćwiczy dobrze, ósemka staje się pikusiem.
Slalom wolny:
- na dwójce
- wyćwiczyć wjeżdżanie między pierwsze i drugie słupki identycznym, najlepszym dla siebie sposobem
- można też ćwiczyć tak jak przy ósemce
Miałem 3 instruktorów ( pierwszy u którego kupiłem kurs, drugi u którego wykupiłem dodatkowe 4h przed niezdanym egzaminem i ostatni ( cieszę się, że na niego w końcu trafiłem ) u którego wykupiłem 6 h przez zdanym egzaminem. Pierwszych dwóch działało na zasadzie, weź sobie motocykl i poćwicz, ja mam to w dupie. Ostatni patrzył co robię, doradzał, zalecał mi ćwiczenia o których wspomniałem powyżej + inne takie, aby NAUCZYĆ się jeździć prawidłowo. Jak ktoś chce, to mogę dać kontakt na pw.
A teraz to, co mnie wkur...
Ten kraj jest rządzony przez idiotów. Kiedyś było tak, że wyrabiało się dokument i płaciło przy odbiorze. To oczywiście jakiś inteligentny urzędnik musiał to zmienić. Obecnie jest tak, że najpierw czekasz na informację, która ma dotrzeć do urzędu komunikacji, że zdałeś. Jak już dotrze, to wtedy musisz zrobić przelew i wysłać im potwierdzenie. Wtedy oni wysyłają dokument do wyrobienia i znów czekasz... Tak jakby nie mogli załatwiać wszystkie z urzędu, żeby było szybciej i żebyś zapłacił przy odbiorze. Najwidoczniej jakiś kretyn stwierdził, że ludzie poświęcają czas i pieniądze na kurs, egzamin, a potem nie odbierają dokumentu, a oni ponoszą koszt wytworzenia... Echh... |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Sro 10 Wrz, 2014
|
|
|
Rav86 napisał/a: |
A teraz to, co mnie wkur...
Ten kraj jest rządzony przez idiotów. Kiedyś było tak, że wyrabiało się dokument i płaciło przy odbiorze. |
U mnie płacić mogłem tego samego dnia co zdałem i wtedy dopiero wyrabiali dokument. |
_________________ |
|
|
|
|
Rav86 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 10 Wrz, 2014
|
|
|
Ale w WORDzie? czy Urzędzie? |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Sro 10 Wrz, 2014
|
|
|
w urzędzie |
_________________ |
|
|
|
|
pingwin137
Model GSa: GS 500E
Wiek: 30 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 64 Skąd: Lublin/ Lubaczów
|
Wysłany: Czw 18 Wrz, 2014
|
|
|
Dzisiaj miałem pierwszą jazdę na kat. A2 na placu. Jeździłem Kawasaki ER-6n. Ogólne wrażenia pozytywne. W OSK powiedzieli mi że egzamin praktyczny będę miał coś koło 20 października jak co, bo testy będę zdawał za tydzień bądź dwa. Plac trochę trudny, wykładany starymi betonowymi płytami i trochę krzywo jest. Ciężko mi było ze slalom wolnym ale po ok 15 próbach zaczęło mi wychodzić. Ósemka lajtowa, szła bez problemu. Slalom szybki robiłem metodą szybki wjazd ok 40 km/h i wyjazd na pełnej p... także też ok. Ominięcie przeszkody- żadnych problemów. Teraz tylko mi doradźcie jak dobrze robić ten wolny. Robiłem metodą że manewrowałem gazem, sprzęgłem i hamulcem. Tak było mi najlepiej. Lekko się pochyliłem do przodu czy to dobrze? Siadłem możliwie najbliżej zbiornika paliwa. I mam jeszcze pytanie ile razy trzeba wykonać ćwiczenia na egzaminie? Wszystko raz czy trzeba po 2 razy robić? W internecie czytam tyle tego że już sam nie wiem. Chodzi mi czy na egzaminie mam robić np raz slalom wolny z jednej strony i drugi raz z drugiej strony czy jak? Czekam na wyczerpującą odpowiedź |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Czw 18 Wrz, 2014
|
|
|
Ósemka 5 razy, slalom wolny raz lub 2 razy (nie pamiętam), szybki 2 razy (raz lewa raz prawa), ominięcie przeszkody 2 razy (lewa, prawa) hamowanie w wyznaczonym miejscu raz, hamowanie awaryjne raz, podjazd pod wzniesienie raz (raz zgaśnie-poprawka, zgaśnie 2 razy koniec egzaminu)
WORD WAWA |
_________________ |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Czw 18 Wrz, 2014
|
|
|
ósemka 5 razy, slalom wolny 2 razy reszta jak wyżej kolega napisał. Tutaj UWAGA: ósemka i slalom wolny to jedno zadanie! Jeśli zrobisz błąd przy ósemce to pozostaje bezbłędnie przejechać dwa razy slalom wolny. Błąd w slalomie wolnym i cofasz się do ósemki i wtedy już musisz ósemkę i slalom wolny zrobić bez pomyłki. |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
Ostatnio zmieniony przez Wilk Czw 18 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
foxia [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Wrz, 2014
|
|
|
Slalom szybki dwa razy - bez różnicy z której strony... Możesz robić dwa razy z tej samej. |
|
|
|
|
Rav86 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Wrz, 2014
|
|
|
Dokładnie, tylko ominięcie przy 50 musisz raz z jednej, raz z drugiej. |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
|
|
|
|
pingwin137
Model GSa: GS 500E
Wiek: 30 Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 64 Skąd: Lublin/ Lubaczów
|
Wysłany: Czw 18 Wrz, 2014
|
|
|
O dzięki za odpowiedzi. Najbardziej właśnie interesowało mnie czy trzeba ten chory slalom wolny robić 2 razy ale widzę że nie. Na tej Kawie co jeździłem wykonanie wolnego tylko z zapiętym 1 biegiem jest awykonalne. Rączka od gazu jest bardzooooo czuła (już wypróbowałem jak się zbiera 650ccm z 53kW hyhy ) także niestety przynajmniej ja tego nie zrobię. Dzisiaj tak naprawdę pierwszy raz ujeżdżałem tak duże moto. Jeździłem co prawda WSK-ami i tego typu parchami ale tutaj to już nie to samo Jest moc i to bardzoooo spora. W każdym razie dzięki za odpowiedzi. W najbliższym czasie pochwalę się jak poszły testy i (mam nadzieję że jedno i drugie za pierwszym podejściem) jazda. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|