Generalny Remont Silnika kilka Pytan
Odpowiedz do tematu

:
dziękuję

:
Witam zrobiłem remont silnika kupiłem cylindry tłoki i pierścienie używane z innego motocykla nowe uszczelki. ktoś pisał nie uda sie silnik nie bedzie chodził itp itd itp co się okazało ciśnienie mam po 12,6 na każdym chodzi jak pszczółka da sie da teraz napisze ktos ile to pochodzi już zrobiłem na tym 5000 km dalej jest tak jak było na początku

:
Gratulacje :) Niech maszyna służy

PS: Masz jakieś fotki z remontu ?



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
:
tak posiadam wszystkie zdjęcia sprawdziłem ciśnienie oleju 3,9 norma od 2 do 5 60 sto. jest ok remont czyli szlif nowe tłoki pierścienie 1900 zł inni radzili wymiana silnika ogladałem polega to na tym , że daje swój cena mniejsza a oni remontują i sprzedaj dalej.
Ja znalazłem super sprzedawce na tablicy cylindry tłoki pierścienie 180 zł z wysyłka. Ludzie pisali żę rozpadnie się po 1000 km japonczyka się nie da. Mechanik motocyklowy powiedział że ten motocykl ustawił mi zawory ale kompresja jest po 6. Sam zabrałem się do tego kupiłem suwmiarkę co się okazało nikt nigdy do nich nie zaglądał były otwarte nie domykały się listek 0,02 nie wchodził. zrobiłem głowice sam mam specjalne narzędzia do gniazd zaworowych przed docieraniem wlałem paliwo aby sprawdzić szczelność spłynęło po 6 sek po zrobieniu trzymało całą noc. Teraz maszyna dostała nowe życie jak mówię trzeba zrobić samemu aby się przekonać a nie słuchać innych

:
Powrzucaj wszystkie zdjęcia. Przyda się dla innych na pewno i skorzystają z nich bo problemów z silnikiem ma dużo ludzi i stoi przed podobnym dylematem - remontować czy kupować drugi silnik.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
wasyl622 napisał/a:
do gniazd zaworowych przed docieraniem wlałem paliwo aby sprawdzić szczelność spłynęło po 6 sek po zrobieniu trzymało całą noc.


Lepszym rozwiązaniem jest wlanie nafty, to tak na przyszłość :P

PS: Czekamy na zdjęcia



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
:
wasyl622 napisał/a:
trzeba zrobić samemu aby się przekonać a nie słuchać innych
Częściowo jednak posłuchałeś, skoro kupiłeś używki jak wszyscy radzili, a nie robiłeś szlifu i nie kupowałeś nowych pierścieni i tłoków...

Na początku z tego co pamiętam odrzucałeś opcje kupna jakichkolwiek używek (silnika czy podzespołów) bo się bałeś że trupa dorwiesz...

:
Tak zgadza się. Lecz poznałem co się stanie z moim silnikiem gdy oddam go wzamian za inny. Jest on remontowany i sprzedawany dalej. Kupiłem uszczelki cylindra głowicy ora uszczelniacze. Przed moim wyjazdem dałem go do mechanika który powiedział brak kompresji bardzo niska oraz sprawdziłem zawory jest ok. Zastanawiałem się co zrobić zabrałem się do tego po woli z rozwagą bez pośpiechu kupiłem cylindry tłoki pierścienie za 180 zł na OLX koleś powiedział ich stan ocieniam na dobry nie kopcił przed odpaleniem itp.
gdy zdemontowałem i zamontowałem cylindry po ich umyciu wyczyszczeniu aby nie było żadnej drobiny piasku. Zabrałem się za głowicę jeden zawór biały drógi czarny nie palił ok.
Nie miałem nafty użyłem benzyny co się okazało po chwili zawory się nie domykały benzyna spływała a a powierzchnia dolegająca zaworu do gniazda była czarna oznaka braku luzu na płytkach. Wiec postanowiłem się zabawić. Kupiłem pastę zaworową za 3 zł papier ścierny oraz posiadam przy żady do docierania gniazd zaworowych. Docieranie samych zaworów polegało na włożeniu papieru ściernego w gniazdo zaworowe i zawór i wiertarka i jazda do uzyskania dobrej powierzchni później pasta. Po założeniu przykładałem światło czy nie widać od strony króccy prześwitu od zaworu. Założyłem zawory wlałem w nich paliwo i było ok. po założeniu głowicy czas na sprawdzenie zaworów ich luzu płytki 2,60 była zbyt gruba potrzebowałem 2,40 kupno hmm 20 zł da się zeszlifować powierzchnie nie od strony wałka lecz szklanki tam gdzie pisze napisz grubość płytki do tego celu użyłem papier ścierny granulacji 240 i szybę dla równej i jednolitej powierzchni później 1500 aby wyrównać tak zrobiłem z każda zawory ustawiłem ssące założyłem sobie , że chce aby miały po 0,05 wydechowe 0,09 dlatego że zawory później się dopracują a ich luz z czasem się zmniejszy. ustawiłem rozrząd wymieniłem króćce moje były już wysłużone. Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach na sucho miały po 11,9 po odpaleniu i późniejszym sprawdzeniu miały więcej. Teraz chodzi bez porównania ustawiłem gaźniki na 2,5 obrotna iglica na 4 rowek synchro. od tamtego czasu zrobiłem 5000 jest wszystko ok nie zauważam żadnych niepokojących dźwięków remont wyniósł mnie 500 zł robiłem wszystko sam wiec co do rozmów czy się da tanim kosztem zrobić Japończyka da sie tylko cierpliwość oraz dokładność na pierwszym miejscu. Co do wymiany Silnika pierw jest najpierw ocenić swój a później oceniać co dalej. Co do SETnet od niego nie chcę części raz kupiłem i leży do tej pory obwódka baku w 6 częściach sety chromy jak nowe miały być a z chromu zrobił się żółty nalot. Kupno używanych rzeczy napewno jest ryzykiem nie wiadomo co się trafi nie chodzi to o cenę cylindra tłoka i pierścieni ale własnej roboty oraz czasu poświęconego mój remont zajął mi 5 dni ostatni dzień pozostawiłem sobie na dostrojenie gaźnika Ewentualnej korekty obroty schodzą super nic się nie zatrzymuję jak dawniej nie słychać pierścieni i od 6 tys nie kopci na czarno gdy zastawie tłumnik na obrotach 1100 motocykl nie zgaśnie a obroty nie spadną. Więc czasem jest dobrze spróbować zrobić coś samemu niż jak ja posłuchałem mechanika silnik jest trup wcale nie bo ciśnienie oleju norma ma od 2 do 5 mój miał prawie 4 olej 10w40 jest super nie było sensu nic dotykać jest ok

[ Dodano: Sob 01 Lis, 2014 ]
polecie mi jakiś dobry darmowy hosting zdjęc to wstawie

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.