WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Generalny Remont Silnika kilka Pytan
Autor Wiadomość
wasyl622 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 07 Maj 2012
Pochwał: 1
Posty: 113
Skąd: secemin
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   Generalny Remont Silnika kilka Pytań

Witam Serdecznie mam kilka pytań na temat remontu GS 500
Planuje zrobić remont kupno silnika odpada byłem ogladać 3 sztuki co się okazuje cylindry zalane preparatem uszczelniającym doktor lub słąbę ciśnienie oleju.
Moj silnik stracił ciśnienie na cylindrach ma po 6 ATM. Postanowiłem zrobić szlif 1 kupić tłok pierścienie
1 tłok + pierścienie 582zł 1 szlif
Szlif jednego cylindra 80 zł
Uszczelki TOP END 270 zł
Głowica planowanie 100 zł
wymiana zaworów prowadnic oraz gniazda
Teraz moje pytanie o dół silnika nigdy nie miałem problem z ciśnieniem dół silnika nie słychać nić nie puka nie stuka. Po odpaleniu kontrolka odrazu gaśnie przy gaszeniu zgasza dopiero po 6 sekundach mierzyłem. Ciśnienie oleju ma 3,2 na manometrze do mierzenia ciśnienia oleju.
Moje pytanie jest takie ile wytrzyma taki wał i czy gdybym chciał założyć wał od innego gs wraz z panewkami czy jeśli panewki są wytarte czy to koniec żywotności silnika.
Dalej gdy kupuje świece do gs 500 z 1992 dostaje z wiekszym gwintem a w moim sa na m16 czy jest to normalne czy nie od którego roku sa mniejsze lub do którego roku sa wieksze świece chodzi o ich gwint w cylindrach. Planuje zrobić to jak się należy.Proszę o porady. Co oprócz góry warto zrobić w takim silniku aby posłużył na kolejne kilka lat mam go już 9 lat i nie planuje jego sprzedaży
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

Jeżeli już zdecydowałeś się na naprawę silnika, to przede wszystkim należy teraz zdemontować silnik na części pierwsze, wszystko umyć posprawdzać w jakim stanie są części itp. Kiedy już wszystko ustalisz dokładnie dzięki wykonanym pomiarom (a nie tylko ocenie wizualnej) co pozostaje do dalszej pracy, a co wymaga ewentualnej wymiany, składasz listę zamówienia na części (wymagające wymiany) w aso suzuki. Resztą tj. regeneracja głowicy/cylindrów... zajmą się kompetentne firmy naprawcze, które nie boją się silników motocyklowych i są na to dobrze wyposażone.
Przed podjęciem jakichkolwiek dalszych działań, wymagane jest przeprowadzenie dokładnych pomiarów, które pomogą w zweryfikowaniu poszczególnych części.

wasyl622 napisał/a:
wymiana zaworów prowadnic oraz gniazda


Wymiana owszem... ale bez tego ostatniego. A jeśli gniazda są w złym stanie... należy wymienić głowicę.

wasyl622 napisał/a:
a w moim sa na m16


Sądziłem zawsze (i dalej tak sądzę), że jest to gwint M12. Jeżeli u ciebie jest inaczej, to masz coś nie tak z głowicą....

wasyl622 napisał/a:
aby posłużył na kolejne kilka lat


Jeśli tylko na kilka lat, to zabieg w tym przypadku jest nieopłacalny, dlatego że naprawy tego typu wykonuje się na dożywocie (czyt. dla siebie)... i tylko wtedy nakład pracy ma sens.
 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

KATANA napisał/a:

wasyl622 napisał/a:
a w moim sa na m16


Sądziłem zawsze (i dalej tak sądzę), że jest to gwint M12. Jeżeli u ciebie jest inaczej, to masz coś nie tak z głowicą....


Może ktoś na siłę dociągał świece i zerwał gwint ?
_________________
 
 
wasyl622 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 07 Maj 2012
Pochwał: 1
Posty: 113
Skąd: secemin
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

pomiary to wiadoma rzecz bez tego się nie obędzie na oko to można tylko popatrzeć a nie remontować góra silnika będzie robiona w Częstochowie gość jest na rzeczy robił nie jednego Japonca. Wymiana tuleji mija się z celem cena 1000 zł pod nominał szlify sa dostępne do 2 szlifu czyli tą sprawe mam załątwioną uszczelki wiadoma rzecz cały komplet tak aby posłużył do tego wymianiam krócce zaworowe na nowe cena za szt. 124. Martwi mnie dół każdy pisze że cięzko jest ożywić i być zadowolony co muszę zrobić jeśli okaże się miedziany nalot chodz u mnie ciśnienie 80st. 3 tys obrotów ma 3,2 ale też patrze gdy silnik się rozgrzeje w tedy olej robi się mniej gęsty próby robię na ciepły jak i na zimnym. jak można zrobić cały wał aby to miało ręce i nogi żeby nie włożyć na darmo kasy albo zrobić góre na nowo wszystko a siądzie dół. Kupno silnika odpada byłem widziałęm i nie dam 1500 za wraka ma ciśnienie na cylindrze 10,5 ale próby olejowej się nie da zrobić w żadnym olej widać gęsty jak śmietana tak że wole zrobić swój.

[ Dodano: Czw 28 Sie, 2014 ]
- jakie ciśnienie małe zapala lampkę kontrolną oleju
- jaki wał czy używany sprawy z pewnego źródła wraz panewkami będzie dobry
oraz czy do tego korbowody też wymienić
- czy nowe tłoki sworznie też wyminić
Chce być zadowlonony z remontu aby służył mi prawie do końca wiec nie robie dla kogoś tylko dla siebie wiem to nie jest opłacalne ale gdy go sprzedam jest wart 4000 gdy był by sprawne jest pomalowany na orginalny kolor wygląda jak nowy wiec gdy go sprzedam kupie inny do 7000 trzeba dołożyć nikt nie sprzedaje sprawnego motocykla mowa o częściach eksploatacyjnych.
Silnik Wymiana wymieniał ktoś ciężko jest znaleść zdrową jednostkę nawet w holandii byłem ogladać te silniki mają nakrecone po 80 000 tys po 90 000 tys a u nas 3400 tys wieć coś tu nie halo nikt nie godzi się na sprawdzenie ciśnienia oleju choćby nawet się udało to może być zalany gęstym olejem i próba będzie jak w książce serwisowej a tu remont wstadzasz i wiesz co masz i na czym jeździsz u mnie góra jest całą do zrobienia koszt w granicach 1700 zł boję się o dół proba jest ok ale po rozebraniu może być miedziany nalot co w takim wypadu robić szlif odpada nie wytrzymują wały pytałem. Wymiana z innego silnika czy kupno samych nowych panewek ale na wał padają siły i wycierany jest w jedym miejscu cy kupno nowych panewek będzie sie mijać z celem tylko KATANA dzięki za pomoc i rady mam orgromne widadomości na temat motocyklów podziwiam cię
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

Boisz się o dół silnika mówisz...

Rozwieje twoje obawy...

Dlatego musisz jak już wspomniałem na wstępie, ocenić części zasadnicze po całkowitym zdemontowaniu silnika. Przede wszystkim wał korbowy/korbowody/czopy główne/wykorbione wału, oraz panewki- to wszystko należy dokładnie pomierzyć tj. luz wału korbowego w panewkach głównych, luz korbowodów w panewkach korbowodowych, luz wałka balancera etc. Wspomniane elementy są najważniejsze stanowiące z blokiem silnika jedną całość. Szczególnie należy zwrócić uwagę na zachowaną powierzchnię oraz kołowość czopów głównych i wykorbionych wału, oraz gniazd w stopach korbowodów. Jeżeli pomiary wyjdą zgodne z tym co podaje serwisówka... w takim przypadku nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeprowadzić naprawę "góry silnika" starannie z zachowaniem wszystkich standardów. W innym przypadku, jeżeli wystąpią znaczne rozbieżności w ogólnym stanie mechanicznym zespołu wału korbowego, dalsze rozważania na temat naprawy cylindrów nie mają większego sensu... ponieważ utoniesz/polegniesz na problemie z wałem korbowym, a to już nie jest zbyt proste w naprawie. Jak to mówią wałów korbowych motocykli japońskich nie szlifujemy, i również to potwierdzam. Producent jedynie dopuszcza wymianę panewek na określone grupy selekcji tylko podczas montowania zespołu celem uzyskania właściwej tolerancji luzu, a także możemy ewentualnie dokonać takiej rutynowej wymiany panewek (z tej samej grupy selekcyjnej), gdy sam wał korbowy jest w idealnej kondycji. Ewentualna wymiana wału korbowego z obcego silnika wiąże się oprócz standardowego wykonania pomiarów, również z ponownym właściwym spasowaniem wału z blokiem silnika.... ale jak najbardziej dopuszczalne są metody takiej wymiany. I najlepiej szukać w razie czego kompletnego wału korbowego, pochodzącego z jednego silnika. Można co prawda dobierać części oddzielnie, jednak sprawę znacznie wydłuża/komplikuje wymagane późniejsze właściwe spasowanie poszczególnych części pochodzących z różnych silników.

Tak więc raz jeszcze, należy rozebrać silnik i ocenić, jeżeli z wałem korbowym i jego głównymi elementami jest ok... naprawiamy. Jeżeli z oględzin i pomiarów wyjdzie zupełnie co innego... daj se spokój.

Należy być wstępnie dobrej myśli, skoro twierdzisz że żadne inne stuki nie dobiegały z wnętrza silnika. Poczekajmy na wstępne wnioski po otworzeniu silnika.
 
 
wasyl622 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 07 Maj 2012
Pochwał: 1
Posty: 113
Skąd: secemin
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

tak przyjacielu zgodzę się co do doboru panewek wał z gs np 2001 a panewki dobierane raczej moim zdaniem mija się to z celem myślałem coś bardziej netbike ma kompletny wał
http://netbiker.pl/produk...ami-i-panewkami
cena 450 zł aby to już było wyjęte tak jak chodziło chodzi mi o to że panewki się wycierają nie na całej powierzchni lecz na wał oddziałują siły i jest wycierany w jednym miejscu wiesz napewno o co mi chodzi szlif odpada da się nie ma problemu lecz nie wytrzyma 500 km to nie ciagnik rolniczy szlif nie ma mowy. rozbiorę go na częsci pierwsze i po dokonaniu pomiarów oraz ocenie stanu wszystkiego zabiorę się za jego remont w celu przywrócenia jego sprawności
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

_adam_ napisał/a:
KATANA napisał/a:

wasyl622 napisał/a:
a w moim sa na m16


Sądziłem zawsze (i dalej tak sądzę), że jest to gwint M12. Jeżeli u ciebie jest inaczej, to masz coś nie tak z głowicą....


Może ktoś na siłę dociągał świece i zerwał gwint ?


To zależy ile razy ten ktoś przeciągnął świece zapłonową. Bo jeżeli tylko raz, to bez większego problemu bym sobie "rozwiertał" to na 14-stkę- spokojnie wystraczy. Po co komplikować i wiercić od razu na 16-stkę. Właściwie to już przy takiej średnicy zaczyna się problem z komorą spalania, gniazda zaworów zaczynają wchodzić w światło otworu świecy.

Wasyl zmierz suwmiarką średnicę świecy zapłonowej i zapodaj na forum. Bo wydaje mi się, że z głowicą to masz raczej wszystko ok.
 
 
wasyl622 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 07 Maj 2012
Pochwał: 1
Posty: 113
Skąd: secemin
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

http://netbiker.pl/produk...srebrny-sprawny jest taki silnik ale pytanie co z tego ze góra sprawna ale czy on przy 3 latach nie będzie wymagał remontu zapocony jest co o tym myślicie remont czy silnik
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

wasyl622 napisał/a:
http://netbiker.pl/produkt/suzuki-gs-500-silnik-srebrny-sprawny jest taki silnik ale pytanie co z tego ze góra sprawna ale czy on przy 3 latach nie będzie wymagał remontu zapocony jest co o tym myślicie remont czy silnik


1) to Set3 z forum, polecany i sprawdzony - dziadostwa nie sprzedaje
2) gdzie ty tam widzisz zapocenie? co najwyżej kurzu troche
3) co będzie z 3 lata to wie tylko wróżbita Maciej. Zależy ile zrobisz km przez te 3 lata i czy będziesz o niego dbał (olej, serwis, rozsądna eksploatacja bez katowania)
4) ja wybrałem opcję wymiany silnika i nie żałuję - to mój 4 sezon na kupionym silniku. Do tej pory zrobiłem na nim 26tys km.
_________________

Ostatnio zmieniony przez dymny Czw 28 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wasyl622 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 07 Maj 2012
Pochwał: 1
Posty: 113
Skąd: secemin
Wysłany: Czw 28 Sie, 2014   

Panowie przepraszam bardzo mam takie świecę DPR8EA 9 czyli standardowe świece ale pytanie takie co za każdym razem pójdę do sklepu motoryzacyjnego kupuję święce do 1992 dostaje nie takie jak wyżej napisałęm tylko grubsze. tak jak by były dwa rodzaje koleś twierdzi że głowica nie jest z tego roku bo do `1994 ma świece podane w katalogu że występują grubsze niż te co podałem wyżej przepraszam zle napisałęm M16 jest to błąd prrzepraszam chodzi o to że ogrinał ma M12 jak piszesz a koleś w sklepie do 1994 mówi że gs 500 do 1994 roku występują M14 dlaczego tak jest i dostałem takie świecę czy bład jest u mnie czy w sklepię

[ Dodano: Czw 28 Sie, 2014 ]
Dziękuje wam za odpowiedz teraz wezmę się za rozbiórkę silnika muszę pomierzyć wszystko cały dól w jakim jest stanie zanim przystąpię do remontu góry bo góre da się zrobić tak że będzie cacy. Lecz muszę ocenić stan dołu wszystko zależy też na jakim on oleju jeździł jak był stosowany bo jak był nieodpowiedni to nie ma co oczekiwać że doł jest w stanie idealnym. Szukałem też silnika ale dobrze każdy wie że kupno jest ryzykowne bo nawet jeśli ma małe ciśnienie w cylindrach jest preparat aby przywrócił jego wartość jesli chodzi o ciśnienie oleju wystarczy zmienić jego klasyfikacjie lepkości i już będzie inaczej założysz wydasz 1700 a okaże się w podobnej lub gorszej kondycji niż mój obawiam się dołu nigdy nie było poniżej minimum ale moj pił olej makabra bo 100 km 250 ml i co 100 km zawsze musiałem od minimum nalać do max.
Czasem wiecej zrobiłęm 200 max ale przeważnie 100 km 250 ml ciśnienie 9,5 3 lata temu. A jeszcze jedno pytanie gdy wyciągłęm filtr oleju to widać było delikatne swiecenie się melatu bardzo mało wielkości piasku dodam że wymieniałem tarcze sprzęgła na nowe czy to może być z tego

[ Dodano: Czw 28 Sie, 2014 ]
KATANA mam pytanie a ty jesteś w stanie spasować wał w japonczyku tak aby posłużył kilka lat jesteś w stanie dól silnika uratować gdy np. panewka jest zatarta

[ Dodano: Czw 28 Sie, 2014 ]
dumny pytanko jeśli mam 1992 elekrtyke ssanie jaki silnik do niego do którego roku podpasuję gaźnik będzie pasował nie wieże że nie lecz elektrycznie
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 29 Sie, 2014   

wasyl622 napisał/a:
KATANA mam pytanie a ty jesteś w stanie spasować wał w japonczyku


....pw

wasyl622 napisał/a:
tak aby posłużył kilka lat


Tego zabiegu nie przeprowadza się dla kilku lat...

wasyl622 napisał/a:
jesteś w stanie dól silnika uratować gdy np. panewka jest zatarta


Ja nie zajmuje się ratowaniem padliny, bo ciężko cokolwiek jest w padlinie odratować...


wasyl622 napisał/a:
jeśli mam 1992 elekrtyke ssanie jaki silnik do niego do którego roku podpasuję gaźnik będzie pasował nie wieże że nie lecz elektrycznie


Nic a nic nie zrozumiałem..

Raz jeszcze na spokojnie (nikt cię nie goni), napisz co konkretnie miałeś na myśli.
 
 
wasyl622 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 07 Maj 2012
Pochwał: 1
Posty: 113
Skąd: secemin
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

Witam was ponownie panowie :) wszystko pomierzone okazuje się , że tolerancja panewek mieści się w normie. A wiec przystępuję do zakupu części a ASO
- Tłok pierścienie 1 szt. 582 zł 1 szlif
- Cylinder szlif honowanie 80 zł za dziurę
- Głowica planowanie kontrola szczelności wymiana prowadnic zaworów EX IN
1 szt 110 zł
- Uszczelki TOP END 280 zł
- nowy Rozrząd 144 zł DID złoty
- Nowe Krócce gaźnikowe 124 zł szt.
Ewentualna regulacją zaworów korekta synchro oraz Nowy olej filtry Castrol POWER 10W40
Oraz docieranie Dziękuje KATANA :) DYMNY :hyhy: adam :rotfl: Takich ludzi na forum powinno być więcej wiedza posiadacie duża oraz dajecie dobrą radę oraz motywujecie do działania oraz pracy :) :):):):):) wszystkie pomiary wartości dołu znalazłem w Servis MANUAL nie było z tym problemu wszystko mierzone dokładnie
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

wasyl622 napisał/a:
Witam was ponownie panowie :) wszystko pomierzone okazuje się , że tolerancja panewek mieści się w normie.


Powiedz.... w jaki sposób ustaliłeś/zmierzyłeś wartości to odpowiem, czy wykonane pomiary zostały prawidłowo przeprowadzone.
 
 
wasyl622 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 07 Maj 2012
Pochwał: 1
Posty: 113
Skąd: secemin
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

pomiary były robione pierwsze za pomocą plastigage panewki.
Wał był sprawdzany pod kontem zwichrowania pompa oleju. Dół silnika dałem do Częstochowy ponieważ ja nie mam takich narzędzi nominalne luzy są na poziomie części setnych i tysięcznych milimetra. koleś powiedział mi że ,
luz osiowy zależy oczywiście od konstrukcji silnika, ale zazwyczaj jest to w okolicy 0,1-0,3 mm.
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014   

wasyl622 napisał/a:
pomiary były robione pierwsze za pomocą plastigage panewki.
Wał był sprawdzany pod kontem zwichrowania pompa oleju. Dół silnika dałem do Częstochowy ponieważ ja nie mam takich narzędzi nominalne luzy są na poziomie części setnych i tysięcznych milimetra. koleś powiedział mi że ,
luz osiowy zależy oczywiście od konstrukcji silnika, ale zazwyczaj jest to w okolicy 0,1-0,3 mm.


Prawidłowo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.