GS500E - [Jabol]
Odpowiedz do tematu

: GS500E - [Jabol]
Cześć. GS-a kupiłem ponad miesiąc temu, jednak dopiero teraz zmotywowałem się do założenia wątku. To mój drugi własny sprzęt. Na forum trafiłem szukając info o GS-ie.

Rok: 1997
Przebieg (na liczniku): 51300

Przyjechał z niemcowni w 2007 roku, ja jestem od tego czasu 4 właścicielem. Nie wiem jak pierwszych trzech ale ostatni z nich słowo serwis słyszał chyba gdzieś na mieście ale nie bardzo wiedział co to jest. Dlatego cena była przyzwoita a widziałem mniej więcej co trzeba zrobić więc miałem argument do zbicia ceny. Kompresja na obu garach prawie po 11, ładowanie jest. Przebieg wygląda realnie, lakier chyba oryginalny (chociaż cholera tam wie zastanawia mnie teraz czarny napis na baku) w gratisie przerysowana lewa owiewka i wgniotka na baku, lusterka oryginalne, kierunki też, prosto jedzie. Trzeba brać!
Powrót do domu ponad 100km niezapomniane. W tym czasie zgubiłem lewy ciężarek kierownicy bo oczywiście był niedokręcony (już zakupiony i założony)

Co zrobiłem:
-świece
-olej+filtr
-akumulator (okazał się padnięty jedyne czego nie sprawdziłem)
-zrobione luzy zaworowe
-sprawdzony rozrząd
-filtr powietrza
-gaźniki wyczyszczone, zmienione wszystkie oringi, ustawione i synchronizacja
-wymiana napędu
-wypiaskowana i pomalowana proszkowo podstawka pod akumulator

Wszystkie prace mechaniczne robię sam. Serwisówka i forum jest bardzo przydatne. Do puki mnie coś nie przerośnie, nie oddam maszynki do mechanika bo bardzo często ludzie robią wałki, także wolę mieć świadomość, że u mnie wszystko jest OK!


W planach mam przed wszystkim:
-wymianę opon bo te już są śmietnikowe. Chciałem pilot streety ale nie idzie już kupić w rozmiarze 130 więc mam dylemat.
-Ostatnio po skręceniu przedniego zawiasu na bardziej twardy zaczęła puszczać jedna laga więc to też prawdopodobnie niedługo będę robił.
-automatyczna oliwiarka. Schemat elektryczny już zrobiony, skonsultowany z elektrykiem, jak się znajdzie luźna kasa na tą wygodę i skończę wstawię relacje.



Pozdrawiam i szerokości.

:
Polecam, bo to bardzo dobre opony. Ja kupowałem w topgumy, ale patrzę, że tam rzeczywiście wszystkie wyprzedane.

:
Siema :) z moją miałem ten sam problem. Wady wychodziły dopiero po przejechaniu 300km+, tak więc u mnie poprzedni właściciel też nie wiedział co to serwis. Prace jakie da się wykonać we własnym zakresie robię sam. Opony te same chciałem ale nie mogę znaleźć odpowiedniego kompletu :/ Ogólnie maszynka super. Niech służy jak czeba!

:
Ja swojego GSa kupiłem w krośnie jakieś 5 lat i 53 tysiące kilometrów temu. co do opon jeśli szukasz nowych to polecam Pirelli Sport Demon
http://www.inmoto.pl/opon...przod-tl-m.html
http://www.inmoto.pl/opon...7-62-h-tl-.html
komplet za 662 PLN

GS 500 SF
:
Cena porównywalna ale chętnie bym wypróbował te radialne micheliny ;) Na razie jeszcze dojadę swoje aktualne opony i jak ich nie skończę w tym sezonie to wymianie na nastepny.

:

:
Wymieniałem wczoraj simmeringi w zawieszeniu i mierzyłem długość sprężyny i wyszło że ma 52cm. W serwisówce pisze o jakiś 254mm. Jak to w końcu jest liczy się między zwojami czy co? Jeśli to są sprężyny progresywne to nie ma znaczenia, którą stroną są włożone?

[ Dodano: Nie 27 Lip, 2014 ]
Tak to wygląda

:
Jabol napisał/a:
Wymieniałem wczoraj simmeringi w zawieszeniu i mierzyłem długość sprężyny i wyszło że ma 52cm. W serwisówce pisze o jakiś 254mm. Jak to w końcu jest liczy się między zwojami czy co? Jeśli to są sprężyny progresywne to nie ma znaczenia, którą stroną są włożone?

[ Dodano: Nie 27 Lip, 2014 ]
Tak to wygląda


Farciarz :) masz progresy. Wyglądają jak moje Wirth Federn i prawdopodonie to sa Wirth`y.
Oczywiście ma znaczenie która stroną się je wkłada, a wiec tak:
- wkładasz rzadszym uzwojeniem do dołu (gęste zwoje do góry)
- zalewasz 350ml oleju (ewentualnie mierzac pustkę powietrzną to 15 cm).
Odsyłam do strony Wirtha.

Korków regulacyjnych nie wkręcaj (ustaw na 1 kresce), bo jak wkręcisz to przód będzie twardy i moto będzie podsterowne na szybkich zakrętach.

Porównanie z oryginałami

Ostatnio zmieniony przez dymny Sro 30 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz
:
Dzięki za odpowiedź. Kurde to fajnie że ma progresywne z przodu :hyhy: . Ale ciulowo bo wlałem 377 oleju... tak jak nakazywała serwisówka. Jeszcze nie ciecze z przodu. Odsysać to strzykawką czy jak? Czytam na stronie że ma być 350ml :)

[ Dodano: Sro 30 Lip, 2014 ]
Wziąłem strzykawkę i odessałem po 20ml. Sądzę, że będzie git.

:
Co do zawieszenia, skręciłem na 3 poziom twardości bo na całkiem wykręconej było za miękko jak dla mnie.

Ostatnio założyłem oplot Hel-a, tłoczki na polerkę, założone nowe gumki do zacisku i świeże klocki EBC.
Przegląd zrobiony i rzuciłem się na bieszczady :)



:
Ślęczenie na portalach aukcyjnych się jednak opłaciło i udało mi się wydrzeć dwie idealne owiewki. Jak się zbiorą fundusze to pomaluje w przyszłości bak i założę te świeże owiewki :rotfl:
Po perypetiach z akumulatorem JMP :zdegustowany: i pozytywnie rozpatrzoną reklamacją, zamieniłem na yuase i mam nadzieje, że to koniec moich problemów z akumulatorem.


Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.