Dziura na wolnych obrotach/Przebicie na fajce |
Autor |
Wiadomość |
grom2525 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014 Dziura na wolnych obrotach/Przebicie na fajce
|
|
|
Hejka. W piątek odebrałem moto od mechanika po wymianie łańcuszka rozrządu, robione luzy zaworowe + gaźniki.
Wcześniej sam wymieniłem filtr powietrza, świece, olej i filtr.
Stwierdziłem przez weekend ,że ma dziurę w zakresie niskich obrotów około 4/5tyś dostaje kopa. W czasie jazdy z stałą prędkością czasami przerywa. Bywają strzały z wydechu.
Mechanik stwierdził ,że to wina niepracującego prawego cylindra przy niskich obrotach, gdy ściągnie się fajkę z prawego gara trzymając fajkę i dotykając ramy jest przebicie. ( Moto wtedy normalnie działa na jednym garze)
Ściągając fajkę z lewego gara moto gaśnie.
Wymieniłem już przewody wysokiego napięcia i fajki( dalej te same objawy)
Zamieniłem cewki miejscami ( dalej takie same objawy)
Lewego powietrza brak.
Nie wiem co dalej robić.. |
|
|
|
|
wasyl622
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 07 Maj 2012 Pochwał: 1 Posty: 113 Skąd: secemin
|
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014
|
|
|
miałem podobny problem przestawiłem iglice z 3 rowku na 4 pomogło liczone od góry |
|
|
|
|
grom2525 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Lip, 2014
|
|
|
Przestawiłem iglicę dalej tak samo. Zacznę chyba szukać przerwanego przewodu, bo to raczej nie jest normalne żeby kopało mnie gdy mam wyciągnięta fajkę w dłoni a drugą na kierownicy . |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 30 Lip, 2014
|
|
|
grom2525 napisał/a: | Zacznę chyba szukać przerwanego przewodu, bo to raczej nie jest normalne żeby kopało mnie gdy mam wyciągnięta fajkę w dłoni a drugą na kierownicy . |
Zachowanie prawidłowe. Wygenerowane przez cewkę WN 10/15 tyś.V cewka musi oddać w jakikolwiek sposób, nawet przy odłączonej fajce...
Czy przed dokonaniem serwisu, silnik pracował prawidłowo? |
|
|
|
|
grom2525 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 30 Lip, 2014
|
|
|
Nie miałem takich problemów, zawsze palił od pierwszego, nie sprawdzałem czy ma przebicie po zdjęciu fajki i dotykanie masy.
08.05.2014
Sam czyściłem i regulowałem gaźniki, ustawiałem na zasadzie 2,5 obrotu na każdym na początku iglica na 3 rowku. Następnie małą wycieczka w której sprawdzałem zachowanie sprawdzanie świec.
Końcowe ustawienie wyszło Lewy gar 3,5 obrotu. Prawy gar 2,75 obrotu i zachowywał się normalnie.
Świece miały inne kolory prawa była bardziej czarna. Po wszystkim synchro i było git.
Moto jest z 94r z odblokowanymi gaźnikami.
Na dłuższej wyciecze słyszałem łańcuszek rozrządu wiec padła decyzja żeby dać do mechanika, a że kolejki 2tyg to dałem do zrobienia gaźniki. Nie byłem pewien czy moje ustawienie jest dobre, Miałem nadzieję że będzie jeszcze lepiej. a Tu dupa.
Up. Właśnie sprawdziłem układ zapłonowy według tego tematu.
Impulsator
Wszystkie pomiary mieszczą się w normach. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 30 Lip, 2014
|
|
|
W takim razie przyczyny należy szukać po stronie zasilania (gaźników). W zależności od tego z jaką powagą podszedł dany serwis do przeglądu gaźników, będzie trzeba raz jeszcze je zdemontować. Całkowicie skontrolować pod względem ustawień/czystości itp. Następnie ponownie złożyć/zamontować/wyregulować, i musi być dobrze.
W ten sam sposób co impulsator, możesz pomierzyć cały układ zapłonowy. |
|
|
|
|
grom2525 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 30 Lip, 2014
|
|
|
Czy mhh bardzo możliwe że serwis dał ciała... Do tego zauważyłem wyciek oleju z końca napinacza rozrządu.
Tak cały układ sprawdziłem ja w temacie wyżej.
Czyli jutro mam trochę pracy. Zacznę od ustawienia mieszanki tak jak wcześniej miałem.
Jak duża może być różnica miedzy ustawieniem składu mieszanki, 1/1,5 obrotu.
Dzięki za pomoc
Up Gaźniki rozebrane i sprawdzone brakuje górnej plastikowej podkładki miedzy sprężynką a iglicą o ile pamiętam element nr 3 na schemacie. Można je gdzieś dostać jakoś dorobić/zastąpić.
2. Magik ustawił na idealnie po 2,5 obrotu na stronę w gaźnikach.
Ustawiłem teraz 3,75 i 2,75 jest lepiej nadal dziura jest ale mniejsza.
[ Dodano: Czw 31 Lip, 2014 ]
Ufff po ciężkiej walce z gaźnikami. Nie mam pojęcia teraz ile obrotów jest na każdym cylindrze z znajomym ustawialiśmy na słuch. Ustąpił efekt "kangura". Podkładka miedzy sprężyna a iglicą dorobiona z kawałka plastikowego kołka.
Wyciek oleju spod napinacza zrobiony.
Zapomniałem dodać w poście wcześniej, że mam tłumik przelotowy To była ważna informacja.
Nadal zastanawia mnie pewien problem gdy wyciągnę fajkę z lewego gara to prawy gara gaśnie, no chyba ze oddam trochę gazu na manetce. Lewy garnek działa spokojnie bez dodawania gazu.
Czas na wycieczkę |
|
|
|
|
wasyl622
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 07 Maj 2012 Pochwał: 1 Posty: 113 Skąd: secemin
|
Wysłany: Czw 31 Lip, 2014
|
|
|
powiem ci tak ja miałem problem z obrotami każdy pisał logicznie napisane itp i co się okazało cylindry cisnienie spadło do wymiany ale mniejsza o to nie ważne napisze ci wszystko co i jak ma być zrobione
rocznik jaki masz
Ustawienie pływaków
14,7
https://www.youtube.com/watch? v=E8nKwad_7DE tu masz paokazane jak to zrobić
Dalej co do ustawień gaźników
Rocznik 1989 - 1993
wersja oddławiona dysza 120 iglica na 4 rowku skład mieszanki 2.1,4 obrotu wykręcasz
Zdławiona 135 3 rowek 2.1,4
Rocznik 1994 1995
Dysza lewa 125 122,5 iglica 4 rowek liczona od góry 1 7/8
Rocznik 1996 2000
115 iglica 4 rowek skład mieszanki 2 obroty
Filtr był zmieniany
[ Dodano: Czw 31 Lip, 2014 ]
rozbierz to sam zobacz wszystko przedmuchaj zobacz filtr czy jest czysty czy nie dostało się coś woda benzyna nie ma cudów problem stoi po stronie gaźnika zobacz przewody ich podłączenie
http://0.tqn.com/w/expert.../Fuel-GS500.jpg tu masz pokazane ich podłączenie do czego jak i gdzie.
Filtr powietrza był zmieniany.
Mieszanka jest zbyt uboga
Objawy:
Silnik w czasie pracy łatwo wchodzi w obroty na biegu luzem i początkowo jest bardzo "zrywny", jednak szybko się przegrzewa.
Białawoszara powierzchnia izolatora świecy zapłonowej.
Występuje tzw. "spinanie elektrod".
Silnik ciężko się uruchamia - wymaga przelewania gaźnika.
Silnik niekiedy "kicha".
Motocykl przyśpiesza przy lekkim zamknięciu gazu.
Przyczyny:
Zły dopływ paliwa do gaźnika z powodu zatkania otworka odpowietrzającego w pokrywie korka wlewowego (objawy występują przeważnie przy jeździe szybkiej: silnik słabnie,zwalnia, przerywa, a po chwilowym zatrzymaniu daje się uruchomić, aby po krótkotrwałej pracy znowu się zatrzymać).
Zatkanie filtru zaworu paliwowego (znajdującego się wewnątrz zbiornika paliwa).
Zatkanie kanałów i otworów wewnątrz zaworu paliwowego.
Zatkanie elastycznego przewodu paliwa.
Zatkanie osadem gniazdka prowadzącego iglicę pływaka, (pływak nie może się opuszczać i otwierać dopływu paliwa).
Zanieczyszczenie siateczki na obwodzie śruby komory pływakowej w gaźniku.
Zatkanie częściowe lub całkowite otworka dyszy paliwowej głównej.
Zanieczyszczenie otworów bocznych śruby komory pływakowej.
Zatkanie otworu odpowietrzającego w oprawie przycisku przelewu (objawy takie jak przy złym dopływie paliwa - punkt 1 niniejszego wyliczenia).
Paliwo zanieczyszczone.
Gaźnik otrzymuje "fałszywe" powietrze: niedokręcone śruby lub złe uszczelki.
Gaźnik źle ustawiony (odchylenie od pionu).
Mieszanka jest zbyt bogata
Objawy:
Czarny nalot na powierzchni izolatora świecy zapłonowej.
Nierówna, przerywana praca silnika (niekiedy przerwy te są regularne i silnik pracuje wtedy jak czterotakt).
Nadmierne zużycie paliwa (wilgotny wylot tłumika).
Zabarwienie spalin na kolor niebieski, występuje silne "dymienie".
Silnik niekiedy strzela w tłumiku podczas jazdy na zamkniętym gazie.
Silnik "leniwy" często przy uruchamianiu "zalewa się".
Przyczyny:
Niedostateczny dopływ powietrza z powodu częściowego lub całkowitego zamknięcia dławika filtru powietrza.
Zanieczyszczony filtr powietrza.
Za duży otwór w dyszy głównej lub niewłaściwa (za wysoka) pozycja iglicy.
Za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, czego dowodem będzie stały przelew przez rozpylacz i kapanie z gaźnika na kadłub podczas postoju motocykla (iglica pływaka zacina się na skutek zanieczyszczeń i nie domyka gniazda).
Gaźnik jest ustawiony źle (odchylenie od pionu). |
|
|
|
|
grom2525 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Sie, 2014
|
|
|
Bardzo dziękuje za taką ściągę. Bardzo się przydała. Moto bardzo ładnie teraz chodzi. Nie ma "kangurków"
Iglica ustawiona na 4 rowku.
Drugi garnek działa po rozgrzaniu moto.
Może za jakiś czas pobawię się z regulacją dokładniejsza, ale teraz trzeba wykorzystać pogodę |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|