WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Czw 19 Mar, 2009
Spalanie oleju
Autor Wiadomość
siulkilulki
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Nie wierzę co się ostatnio stało. Zrobiłem ok 600km, przed trasą miałem 3/4 oleju na bagnecie(sprawdzałem po nocy na zimnym silniku na nóżce centralnej). Po przejechaniu i sprawdzeniu poziomu oleju bagnet suchy!


Zrobiłem około 350km po autostradzie z prędkością ok 150km/h czasem więcej.
200km po krajówce prędkość między 90-130 km/h.
50km po mieście z raczej przepisową prędkością.

Czy to możliwe, że aż tyle zeżarł?
Coś mi się nie wydaje, chyba coś nie tak...

edit: dolałem ok. 0,8l aby bagnet pokazywał F.
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

siulkilulki napisał/a:
Nie wierzę co się ostatnio stało. Zrobiłem ok 600km, przed trasą miałem 3/4 oleju na bagnecie(sprawdzałem po nocy na zimnym silniku na nóżce centralnej).


Sprawdza się na ciepłym silniku (oleju) bez nózki centralnej. Nie chce mi się opisywać jak się sprawdza poziom oleju ale Twoje pomiary zapewne są błędne.
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

mogłeś źle sprawdzić i mógł też spalić aż tyle oleju
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
Semy 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 29 Wrz 2013
Pochwał: 2
Posty: 268
Skąd: Stolarzowice
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Machu napisał/a:
Sprawdza się na ciepłym silniku (oleju) bez nózki centralnej. Nie chce mi się opisywać jak się sprawdza poziom oleju ale Twoje pomiary zapewne są błędne.


W takim razie cała wiedza w pizdu... Ale aby nie być ciemny, powiedzcie proszę, jak poprawnie sprawdza się poziom oleju w moto?? Ja byłem święcie przekonany że na centralnej i na zimnym silniku
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

zimny czy ciepły to akurat najmniejszy problem bo chodzi o płynność oleju, ale olej sprawdzamy na kołach, wykręcając całkowicie bagnet i opierając go na gwincie, no i oczywiście po wyjęciu wycieramy bagnet i dopiero wkładamy ponownie aby sprawdzić poziom, a nie odczytujemy z prosto wykręconego bagnetu.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

jak suzi stoi w garażu to pod przednie koło rzucam klocek drewniany jeśli stoi na centralnej tak by przednie i tylne koło były mniej więcej tak samo uniesione.
_________________
 
 
Exodus 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sie 2012
Pochwał: 7
Posty: 552
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

siulkilulki napisał/a:
350km po autostradzie z prędkością ok 150km/h czasem więcej

I tutaj go pewnie w większości spaliłeś..
Ja w zeszłym roku jadąc na zlot autostradami (jakieś 400km) z prędkością przelotową około 120km/h i trochę pomniejszymi drogami (łącznie 550km) spaliłem 1,5l oleju.. Skracając moją dalszą historię najbardziej jak to możliwe to jesteś z połowie drogi do wymiany silnika.. :D
_________________
Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Na ciepłym oleju ? Każdy mówi, że na zimnym to jak to jest w końcu ?
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

Trzeba mierzyć w momencie gdy olej ścieknie na dół silnika.

Jak zostawiasz moto na noc i jest zimny silnik, nie odpalałeś go to możesz sprawdzić.

Jak jeździłeś, olej nie jest gęsty to szybciej ścieknie - daj mu kilka / kilkanaście minut i możesz sprawdzać.

Jak jest zimny, odpalisz na kilka sekund i zgasisz jak olej jest jeszcze gęsty - tak szybko nie spłynie na dół i pomiar nie będzie prawidłowy.
 
 
 
lukasW124 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 11 Cze 2012
Pochwał: 2
Posty: 252
Skąd: KR
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

W okolicach 150 km/h gs nie ma już lekko.. Ostatnio zrobiłem 370 km z predkoscią ~110 i zjadł 1/3-1/2 bagnetu. Mierze na zimnym przed wyjazdem zawsze. Wyprowadzam moto, siadam na nim, uginam lekko zawieche przednią i sprawdzam (siedząc) opierając korek o gwint.
_________________
GS-owa emerytura...
CBR F4 2000
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014   

lukasW124 napisał/a:
Mierze na zimnym przed wyjazdem zawsze. Wyprowadzam moto, siadam na nim, uginam lekko zawieche przednią i sprawdzam (siedząc) opierając korek o gwint.

I tak się robi. Czasami można na ciepło jak skapnie na dół i skończcie drążyć temat :) kto robi inaczej zatrze sobie silnik, zreperuje albo kupi nowy i w końcu się nauczy.

Za co kocham motocykle? za to, że nie wybaczają błędów, jak dbasz - tak masz, za drugim razem na pewno każdy się nauczy jak co robić prawidłowo.
GS wpieprza olej, są lepsze motocykle z stokroć lepszymi silnikami, olej w GSie to ruletka, dla przykładu fazer - nie bierze i nieważne jak się tym jeździ i jak kręci. A z gsem? jednemu bierze, drugiemu nie, trzeciemu przybywa, a mi jak miałem - wszystko na raz. Taki urok tego starego jak świat silnika. Kupiłeś najtańszy motocykl na rynku? to teraz odkręcaj korek 5 razy na 1000 km i babraj się w oleju, trzeba było wydać więcej i kupić coś porządnego :) i to się tyczy każdego posiadacza GS'iny pińcet. Ale ja tam to kochałem, nie raz się oparzyłem o bagnet i śmierdziałem olejem (polecam motula, pachnie kwiatkami z początku, kobiety to lubią, nie tylko zapach ale też wiedzą że jeśli dbasz o motocykl to znaczy, że go kochasz czyli o nią na pewno też będziesz dbał, jasne prawda?).
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014   

Nie posmarujesz nie pojedziesz :hyhy: W końcu to jee GS pińcet.

Ja zawsze jeszcze korkiem kręcę w lewo aby równo opadł na gwincie.
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014   

Semy napisał/a:

W takim razie cała wiedza w pizdu... Ale aby nie być ciemny, powiedzcie proszę, jak poprawnie sprawdza się poziom oleju w moto?? Ja byłem święcie przekonany że na centralnej i na zimnym silniku


:D

Wsiadasz na moto bez centralki/nóżki, trzymasz w pionie, wykręcasz bagnet który przecierasz szmatką i wkładasz go z powrotem nie wkręcając. Wyciągasz i masz pomiar. Powinno się rozgrzać olej a następnie wyłączyć motor i poczekać kilka minut aż ten zcieknie. Jest różnica w pomiarze na zimnym i ciepłym, sprawdzałem kiedyś i pisałem na forum.

A prawda jest taka, że to nie ma znaczenia bo jak regularnie kontrolujemy i mamy w granicach miarki na bagnecie to nic się nie stanie. Ja sprawdzam przed wyjazdem rano na zimnym.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Blue 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2014
Pochwał: 1
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 03 Wrz, 2014   

Siema. Mam problem z dużym spalaniem oleju, koło 0.5l/1000km
sprawdziłem kompresję, wynosiła koło 13,5bar na obu garach, moto z 1999 roku, lubi troszkę przykopcić na zimnym, na ciepłym już mniej. Jak go nagrzeję i na jałowym biegu dam mu w palnik, odpuszczę i znowu dam to idzie taka średnia błękitna chmurka.
I teraz pytanie, czy to możliwe że to tylko uszczelniacze zaworowe do wymiany?
czy zalanie olejem np. 15W50 coś da, czy to tylko półśrodek?
_________________
Mój GS.
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 03 Wrz, 2014   

To nie jest duże spalanie, to całkowicie normalne spalanie.

Kopcenie na zimnym, świeżo po odpaleniu - uszczelniacze zaworowe

Kopcenie na ciepłym - pierścienie.
Przy czym warto zmierzyć ciśnienie - zrobiłeś to i wiesz że jest ok. Tak wiec stawiał bym na pierścienie zgarniające.
Jeździć i sie nie przejmować bo nie ma czym.

[ Dodano: Sro 03 Wrz, 2014 ]
Mi GS ostatnio spalił 1l oleju, w ciągu jednego weekendu.
Zrobiłem 1000km w tym jakieś 100 na gymkhana gp i 900 na drogach szybkiego ruchu. Jechałem tak od 110 do 150 cały czas albo piłowałem na jedynce jeżdząc miedzy pachołkami. Nie wiem co jest bardziej olejożerne w GSie.

Te silniki w swojej naturze mają to, że biorą trochę oleju. Nie jest to jakiś ewenement, dużo motocyklowych silników "z natury" bierze olej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.