Przesunięty przez: leon Czw 19 Mar, 2009 |
Spalanie oleju |
Autor |
Wiadomość |
siulkilulki [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Nie wierzę co się ostatnio stało. Zrobiłem ok 600km, przed trasą miałem 3/4 oleju na bagnecie(sprawdzałem po nocy na zimnym silniku na nóżce centralnej). Po przejechaniu i sprawdzeniu poziomu oleju bagnet suchy!
Zrobiłem około 350km po autostradzie z prędkością ok 150km/h czasem więcej.
200km po krajówce prędkość między 90-130 km/h.
50km po mieście z raczej przepisową prędkością.
Czy to możliwe, że aż tyle zeżarł?
Coś mi się nie wydaje, chyba coś nie tak...
edit: dolałem ok. 0,8l aby bagnet pokazywał F. |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
siulkilulki napisał/a: | Nie wierzę co się ostatnio stało. Zrobiłem ok 600km, przed trasą miałem 3/4 oleju na bagnecie(sprawdzałem po nocy na zimnym silniku na nóżce centralnej). |
Sprawdza się na ciepłym silniku (oleju) bez nózki centralnej. Nie chce mi się opisywać jak się sprawdza poziom oleju ale Twoje pomiary zapewne są błędne. |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Machu napisał/a: | Sprawdza się na ciepłym silniku (oleju) bez nózki centralnej. Nie chce mi się opisywać jak się sprawdza poziom oleju ale Twoje pomiary zapewne są błędne. |
W takim razie cała wiedza w pizdu... Ale aby nie być ciemny, powiedzcie proszę, jak poprawnie sprawdza się poziom oleju w moto?? Ja byłem święcie przekonany że na centralnej i na zimnym silniku |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
zimny czy ciepły to akurat najmniejszy problem bo chodzi o płynność oleju, ale olej sprawdzamy na kołach, wykręcając całkowicie bagnet i opierając go na gwincie, no i oczywiście po wyjęciu wycieramy bagnet i dopiero wkładamy ponownie aby sprawdzić poziom, a nie odczytujemy z prosto wykręconego bagnetu. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
jak suzi stoi w garażu to pod przednie koło rzucam klocek drewniany jeśli stoi na centralnej tak by przednie i tylne koło były mniej więcej tak samo uniesione. |
_________________ |
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Pochwał: 7 Posty: 552 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
siulkilulki napisał/a: | 350km po autostradzie z prędkością ok 150km/h czasem więcej |
I tutaj go pewnie w większości spaliłeś..
Ja w zeszłym roku jadąc na zlot autostradami (jakieś 400km) z prędkością przelotową około 120km/h i trochę pomniejszymi drogami (łącznie 550km) spaliłem 1,5l oleju.. Skracając moją dalszą historię najbardziej jak to możliwe to jesteś z połowie drogi do wymiany silnika.. |
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Trzeba mierzyć w momencie gdy olej ścieknie na dół silnika.
Jak zostawiasz moto na noc i jest zimny silnik, nie odpalałeś go to możesz sprawdzić.
Jak jeździłeś, olej nie jest gęsty to szybciej ścieknie - daj mu kilka / kilkanaście minut i możesz sprawdzać.
Jak jest zimny, odpalisz na kilka sekund i zgasisz jak olej jest jeszcze gęsty - tak szybko nie spłynie na dół i pomiar nie będzie prawidłowy. |
|
|
|
|
lukasW124
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 11 Cze 2012 Pochwał: 2 Posty: 252 Skąd: KR
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
W okolicach 150 km/h gs nie ma już lekko.. Ostatnio zrobiłem 370 km z predkoscią ~110 i zjadł 1/3-1/2 bagnetu. Mierze na zimnym przed wyjazdem zawsze. Wyprowadzam moto, siadam na nim, uginam lekko zawieche przednią i sprawdzam (siedząc) opierając korek o gwint. |
_________________ GS-owa emerytura...
CBR F4 2000
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
lukasW124 napisał/a: | Mierze na zimnym przed wyjazdem zawsze. Wyprowadzam moto, siadam na nim, uginam lekko zawieche przednią i sprawdzam (siedząc) opierając korek o gwint. |
I tak się robi. Czasami można na ciepło jak skapnie na dół i skończcie drążyć temat kto robi inaczej zatrze sobie silnik, zreperuje albo kupi nowy i w końcu się nauczy.
Za co kocham motocykle? za to, że nie wybaczają błędów, jak dbasz - tak masz, za drugim razem na pewno każdy się nauczy jak co robić prawidłowo.
GS wpieprza olej, są lepsze motocykle z stokroć lepszymi silnikami, olej w GSie to ruletka, dla przykładu fazer - nie bierze i nieważne jak się tym jeździ i jak kręci. A z gsem? jednemu bierze, drugiemu nie, trzeciemu przybywa, a mi jak miałem - wszystko na raz. Taki urok tego starego jak świat silnika. Kupiłeś najtańszy motocykl na rynku? to teraz odkręcaj korek 5 razy na 1000 km i babraj się w oleju, trzeba było wydać więcej i kupić coś porządnego i to się tyczy każdego posiadacza GS'iny pińcet. Ale ja tam to kochałem, nie raz się oparzyłem o bagnet i śmierdziałem olejem (polecam motula, pachnie kwiatkami z początku, kobiety to lubią, nie tylko zapach ale też wiedzą że jeśli dbasz o motocykl to znaczy, że go kochasz czyli o nią na pewno też będziesz dbał, jasne prawda?). |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
Nie posmarujesz nie pojedziesz W końcu to jee GS pińcet.
Ja zawsze jeszcze korkiem kręcę w lewo aby równo opadł na gwincie. |
_________________
http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105
Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
|
|
|
|
Blue
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 14 Kwi 2014 Pochwał: 1 Posty: 34 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 03 Wrz, 2014
|
|
|
Siema. Mam problem z dużym spalaniem oleju, koło 0.5l/1000km
sprawdziłem kompresję, wynosiła koło 13,5bar na obu garach, moto z 1999 roku, lubi troszkę przykopcić na zimnym, na ciepłym już mniej. Jak go nagrzeję i na jałowym biegu dam mu w palnik, odpuszczę i znowu dam to idzie taka średnia błękitna chmurka.
I teraz pytanie, czy to możliwe że to tylko uszczelniacze zaworowe do wymiany?
czy zalanie olejem np. 15W50 coś da, czy to tylko półśrodek? |
_________________ Mój GS.
|
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro 03 Wrz, 2014
|
|
|
To nie jest duże spalanie, to całkowicie normalne spalanie.
Kopcenie na zimnym, świeżo po odpaleniu - uszczelniacze zaworowe
Kopcenie na ciepłym - pierścienie.
Przy czym warto zmierzyć ciśnienie - zrobiłeś to i wiesz że jest ok. Tak wiec stawiał bym na pierścienie zgarniające.
Jeździć i sie nie przejmować bo nie ma czym.
[ Dodano: Sro 03 Wrz, 2014 ]
Mi GS ostatnio spalił 1l oleju, w ciągu jednego weekendu.
Zrobiłem 1000km w tym jakieś 100 na gymkhana gp i 900 na drogach szybkiego ruchu. Jechałem tak od 110 do 150 cały czas albo piłowałem na jedynce jeżdząc miedzy pachołkami. Nie wiem co jest bardziej olejożerne w GSie.
Te silniki w swojej naturze mają to, że biorą trochę oleju. Nie jest to jakiś ewenement, dużo motocyklowych silników "z natury" bierze olej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|