Szlif plytek zaworowych |
Autor |
Wiadomość |
mati1414 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 19 Mar, 2014 Szlif płytek zaworowych
|
|
|
Witam,
czy ktoś z Was orientuje się gdzie na terenie Trójmiasta wykonują szlif płytek zaworowych i jaki byłby koszt? Dzwoniłem już do 4 szlifierni i żadna nie oferuje takiej usługi...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Nie wiem gdzie można by to zrobić, ale mam kilka płytek które kiedyś kupiłem i w sumie mógłbym się zamienić bo moja suzi stabilnie trzyma luzy. Nie wiem czy to jest opłacalne biorąc pod uwagę niewielki koszt takich płytek na alledrogo. Napisz jaką grubość potrzebujesz. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Chrupq ma racje, zamień się z kimś (może w jakimś warsztacie) albo kup takie jak potrzebujesz. Mi kolega zjechał dwie na magnesówce za free (kiedy jeszcze miał do niej dostęp ). Myślę że usługa wraz z szukaniem wykonawcy będzie droższa niż płytki. |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
mati1414 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014
|
|
|
Niestety koszt jednej płytki to ok 30-40zł, ja potrzebuję przeszlifować 4 - luzy się trochę pozmieniały po planowaniu głowicy. Oddałem płytki gościowi od Huzdrowicza w Sopocie - na dniach będę wiedział czy to zrobią i jaki będzie koszt. Wymiarów niestety nie pamiętam (mam napisane na płytkach). |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014
|
|
|
mati1414 napisał/a: | Niestety koszt jednej płytki to ok 30-40zł |
Motocykl nabyłeś zapewne za pieniądze, być może nie mniejsze niż koszt płytek zaworowych. I teraz narzekasz że są aż tak drogie?. Zastanów się kolego czy na pewno chcesz uprawiać sport motocyklowy ponieważ nie jest to tani sport, choć w przypadku motocykla jakim jest Suzuki GS 500 to mogę stwierdzić, iż jest to moto dla ludu i najtańsze w eksploatacji jak i w ogóle. Przy ewentualnej zmianie motocykla musisz wiedzieć o tym, że inne motocykle mają po 12/16/20, a nawet 32 zawory co przekłada się bezpośrednio na taką samą ilość płytek zaworowych, niekoniecznie łatwo dostępnych na popychaczach zaworów- wniosek?... łatwo przeliczyć koszt utrzymania. Z racji że zajmuje się motoryzacją zawodowo xx lat (Mechanika Pojazdowa), podobne sytuacje do Twojej tzn. podejście klientów do tematu, który de facto dotyczy samych klientów ich wygody, a nade wszystko bezpieczeństwa.... wręcz przyprawiają o trwogę, a nawet rozbawiają.
mati1414 napisał/a: | luzy się trochę pozmieniały po planowaniu głowicy |
Bzdury wypisujesz
mati1414 napisał/a: | Dzwoniłem już do 4 szlifierni i żadna nie oferuje takiej usługi... |
Nie oferują.... czy może cena zbyt wygórowana jak dla Ciebie? |
|
|
|
|
mati1414 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Mar, 2014
|
|
|
KATANA napisał/a: | mati1414 napisał/a: | Niestety koszt jednej płytki to ok 30-40zł |
Motocykl nabyłeś zapewne za pieniądze, być może nie mniejsze niż koszt płytek zaworowych. I teraz narzekasz że są aż tak drogie?. Zastanów się kolego czy na pewno chcesz uprawiać sport motocyklowy ponieważ nie jest to tani sport, choć w przypadku motocykla jakim jest Suzuki GS 500 to mogę stwierdzić, iż jest to moto dla ludu i najtańsze w eksploatacji jak i w ogóle. Przy ewentualnej zmianie motocykla musisz wiedzieć o tym, że inne motocykle mają po 12/16/20, a nawet 32 zawory co przekłada się bezpośrednio na taką samą ilość płytek zaworowych, niekoniecznie łatwo dostępnych na popychaczach zaworów- wniosek?... łatwo przeliczyć koszt utrzymania. Z racji że zajmuje się motoryzacją zawodowo xx lat (Mechanika Pojazdowa), podobne sytuacje do Twojej tzn. podejście klientów do tematu, który de facto dotyczy samych klientów ich wygody, a nade wszystko bezpieczeństwa.... wręcz przyprawiają o trwogę, a nawet rozbawiają.
mati1414 napisał/a: | luzy się trochę pozmieniały po planowaniu głowicy |
Bzdury wypisujesz
mati1414 napisał/a: | Dzwoniłem już do 4 szlifierni i żadna nie oferuje takiej usługi... |
Nie oferują.... czy może cena zbyt wygórowana jak dla Ciebie? |
Jeśli nie masz nic do dodania do tematu to proszę nie udzielaj się. Z tego co zrozumialem to te szlifiernie nie posiadają odpowiedniego sprzętu do wykonania takiej usługi. Nie rozumiem czemu tak na mnie wsiadles - chyba logiczne, że lepiej dla mnie przeszlifowac płytki niż kupować nowe. A co do pieniędzy: jak ukoncze projekt, wrzuce na forum to będziesz widział że nie szczedzilem ani zlotowki na motocyklu . Zajmujesz się mechanika i twierdzisz ze po planowaniu o 0.05 luzy się nie zmieniły? |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Sro 26 Mar, 2014
|
|
|
Ja poszedłem do pierwszego lepszego tokarza, zapłaciłem za szlifowanie dwóch płytek 20zł rozmagnesowałem lutownicą i wsio. |
_________________
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 26 Mar, 2014
|
|
|
mati1414 napisał/a: | Zajmujesz się mechanika i twierdzisz ze po planowaniu o 0.05 luzy się nie zmieniły? |
Tak zajmuje się mechaniką i wytłumacz mi proszę, co ma planowanie/wyrównanie powierzchni przylgniowej głowicy do wysokości osadzenia zaworów w głowicy- samo planowanie nie ma nic wspólnego z zaworami. No chyba że dodatkowo zostały poddane obróbce mechanicznej gniazda zaworów/zawory- wtedy owszem (i tylko wtedy) zmienia się głębokość osadzenia zaworów, a co za tym idzie automatycznie zmianie ulegają luzy zaworowe.
PS. Ostatecznie oddaj płytki do szlifierni i będzie po problemie. To dobrze że masz czas na "dopieszczanie" moto. Ponieważ jest sporo takich ludzi którzy mają moto (czy tam co innego) ale na jego eksploatacje/utrzymanie już nie- co mnie właśnie w tym wszystkim najbardziej dziwi. Tak to odebrałem z początku.... tak więc luzik. |
|
|
|
|
mati1414 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Mar, 2014
|
|
|
Spoko, spoko. Tak, gniazda też były robione (cholera, byłem pewien, że wspomniałem) oraz oczywiście uszczelniacze zaworowe. Po prostu myślałem, że jest jakiś konkretny i ważny powód dla którego powinienem kupić nowe płytki (były kupowane w zeszłym roku) zamiast szlifować stare.
Co do czasu spędzonego przy moto - parę dni temu skończyłem szlifować ramę, felgi, wahacz, lagi, sety, półkę (ręcznię!). Zajęło mi to 7 dni po 3-4h dziennie... Pod koniec był już kryzys . Ale nie będę zdradzać szczegółów na pewno się pochwale na forum!
P.S - na jutro mam gotowe płytki, szlifowane u Huzdrowicza w Sopocie. 50zł szlif czterech płytek. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|