WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: studi
Nie 23 Lut, 2014
1 gar nie pali na wolnych, gaznik ?
Autor Wiadomość
intel1995
[Usunięty]

  Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   1 gar nie pali na wolnych, gaźnik ?

Witam
Mam pewien problem na który nie znalazłem odpowiedzi tu na forum, dlatego tez zakładam nowy temat. Sądzę że ktoś bardziej doświadczony mi pomoże.

Zabrałem się za mini remoncik mojego motocykla podczas przerwy zimowej (gaźniki, zawory, hamulce itd. …), już zacząłem składać motocykl, odpalam, a tu problem.
Motocykl nie pali na lewy gar w dolnym zakresie obrotów, tak od 3-4k rpm pracuje normalnie. Męczyłem się cały dzień, jeździłem po mechanikach, mierzyłem, sprawdzałem wszystko co się dało i nic… :( W końcu pokręciłem śrubą od synchronizacji, EUREKA ! Cylinder zaczął działać tak jak powinien. Lecz nie mogę tego tak zostawić bo oba gaźniki sią mocno rozsynchronizowane (sprawdzałem U-rurką) przez co nie schodzi z obrotów tak jak powinien (długo zostaje na około 3k i wolno opada). Dodam że świeca przed rozsynchronizowaniem była cały czas zalewana. Pomimo tego że mieszanka szła cały czas na cylinder to dopiero gdy dodałem jeszcze więcej mieszanki (śrubą synchronizacji) to lewy gar zaczął gadać (a chyba powinno go zalać całkowicie, prawda ?)
Gaźniki był rozkręcone na części pierwsze, dysze i inne elementy były czyszczone benzyną ekstrakcyjną w myjce ultradźwiękowej, wszystko było sprawdzane… jedyne co zmieniłem to poziom benzyny w pływakach, był bardzo wysoki i musiałem to zmienić. Może to być powodem ? raczej nie bo przecież prawy cylinder jest tak samo zrobiony i działa elegancko :/ poziom zmieniałem według tego sposobu/rysunku

Co to może być, jakieś dysze/kanaliki powietrzne w gaźniku były by zapchane ?
Z góry dzięki za odpowiedz

poziom paliwa.png
Plik ściągnięto 3221 raz(y) 33,95 KB

 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

Wyregulować skład mieszanki. Jeżeli nie pomoże należy sprawdzić czy powodem tego jest: zużyta śrubka składu mieszanki (wyrobiony stożek iglicy śrubki), rozkalibrowana/zatkana dysza biegu jałowego, rozkalibrowany/zatkany kanał biegu jałowego w korpusie gaźnika. Wszystkie inne częsci gaźnika mają byc sprawne, nastawy zgodnie z zaleceniami książki serwisowej, dolot/mocowanie gaźnika ma być całkowicie szczelne.
 
 
grzesiek4535 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 153
Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

Pierwszy post powinien być w dziale z przywitaniami i radzę go tam założyć :)
Obecnie borykam się niemal że z identycznym problemem przy bardzo podobnych okolicznościach ale obecnie na czas zimowy dałem spokój.... Tak że i ja z miłą chęcią posłucham porad :)
_________________
GeoGri
 
 
 
intel1995
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

Ok dzięki za szybką odpowiedz.
A ten sposób który podesłałem jest dobry do ustawiania poziomu paliwa ?
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

Podany schemat jest prawidłowy. Pamiętaj że obsługa gaźników wymaga dokładności i dużej ostrożności w obchodzeniu się z jego poszczególnymi elementami, a wątpliwe części wymieniasz na nowe.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

intel1995 napisał/a:
A ten sposób który podesłałem jest dobry do ustawiania poziomu paliwa ?

Na stronie 4-10 manuala (w ogłoszeniach na głównej jest dostępny) masz dokładnie ten sam rysunek oraz informację, że ten poziom ma wynosić 14,6mm +/- 1mm więc jest to tożsame z tym co prezentuje Twoja grafika.

Jeśli natomiast masz moto poliftowe (2001 i młodsze) to poziom ten powinien wynosić 13.00 mm +/- 1mm ponieważ jest tam inny gaźnik
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
intel1995
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

Dobra to postaram się je wyregulować śrubą składu mieszanki, a jak nie to wyciągam.
A tak dla upewnienia się, śruba składu mieszanki znajduje się gdzie ? (może jakieś zdjęcie)
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

proponuję poczytać te tematy http://forum.gs500.pl/portal.php?show=209 tam jest wszystko opisane
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

intel1995 napisał/a:
śruba składu mieszanki znajduje się gdzie ? (może jakieś zdjęcie)


Nie wiesz jak wygląda i gdzie znajduje się ta śrubka, a zabierasz się za serwis gaźników. Przypomnę że oprócz prawidłowej obsługi gaźników, czeka cię jeszcze wykonanie właściwej ich regulacji oraz znajomość tego jak przebiega proces/kontrola regulacji wolnych obrotów. Wspominałeś o myjce, do myjki wkładamy gaźnik zupełnie rozbrojony, więc musiałeś wiedzieć chyba co i gdzie odkręcasz... chyba że zleciłeś ten zabieg zakładowi.

Na poniższym schemacie masz wszystko podane co gdzie jak i dlaczego. Śrubka składu mieszanki znajduje się pod nr.31 dodatkowo zaślepiona jest fabrycznie kapturkiem nr.36 http://www.partzilla.com/...ETOR/parts.html
 
 
intel1995
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

A jak ja mam niby ustawić skład mieszanki w motocyklu, na oko ? przecież ta śruba którą wskazałeś jest pod pokrywą pływaków... każdy gaźnik trzeba trochę inaczej wyregulować wiec nie można tego zrobić na zasadzie "2,5 obrotu i będzie ok" śruba musi być gdzieś na zewnątrz raczej ;/


EDIT: Dobra już wiem co i jak
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Sro 05 Lut, 2014   

studi napisał/a:
proponuję poczytać te tematy http://forum.gs500.pl/portal.php?show=209 tam jest wszystko opisane


tak jak kolega napisał tam jest sporo info
pozatym temat pt nie pali 1 gar itp jest sporo wiec kolego poczytaj a jak nie uzyskasz odpowiednich dla siebie odpowiedzi to pytaj w podobnie brzmiącym temacie do twojego.
ten temat zamykam i niebawem usuwam.
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.