Suchy smar do lancucha - czy macie jakies opinie czy ?
Odpowiedz do tematu

: Suchy smar do lancucha - czy macie jakies opinie czy ?
Hej
Moze macie jakies doswiadczenia z tym (Smar do łańcucha JMC 0,3 L suchy w sprayu):
http://www.larsson.pl/ind...&t=suchy%20smar

Wczesniej stosowalem i bylem zadowolony z
Spray do łańcucha Motul C2+ ROAD+ 0,4L:
http://www.larsson.pl/ind...&t=suchy%20smar

Chce jednak sprawdzic cos nowego, Macie moze jakies opinie o nowości tefloowej.
Naczytalem sie juz sporow czy smarowac lancuch wogole, ale chocby dla cichszej pracy bede go "ciapał", no i moze ktos juz testowal teflonową nowość. ?

Pozdr

:
Suchy rozumiem, że nie bierzesz pod uwagę żadnych smaruj w spreyu? Z takimi mógłbym pomóc i trochę powiedzieć. :)

Pozdro!

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
:
Ponizej opis tego teflonowego jaki znalazlem w sklepie. ciekawi mnie czy to prawda.
Dotychczas uzywalem bialego motula i nawet fajnie to wygladalo, mysle jednak ze z teflonem moze byc latwiej w czyszczeniu. co sadzicie.

-------------
Smar do łańcucha JMC 0,3 L suchy w sprayu - 100% syntetyczny
W Super Cenie 21,00 !! !

Smar do łańcuchów napędowych w aerozolu.

Całkowicie nowa, syntetyczna, beztłuszczowa formuła smaru, oparta na bazie teflonu. Jego właściwości penetrujące i uszczelniające gwarantują wydłużenie żywotności łańcuchów napędowych oraz trwałą ochronę przeciwkorozyjną.

Podstawowe cechy:

- zalecane do łańcuchów O-ringowych i X-ringowych,
- doskonała przyczepność bez efektu odrywania smaru podczas jazdy,
- sucha, woskowa powierzchnia nie przykleja kurzu ani piasku,
- wysoka hydrofobowość,
- doskonałe właściwości tłumiące,
- obniża współczynnik tarcia,
- pełna odporność na promienie UV.

Sposób nanoszenia preparatu:

Łańcuch powinien być odtłuszczony i wolny od zanieczyszczeń komunikacyjnych. Najlepiej użyć preparatów do mycia łańcucha (np. JMC Kettenreiniger 714 0036) oraz szczotki z tworzywa do czyszczenia łańcuchów napędowych (720 0738). Wstrząsnąć pojemnikiem i nałożyć cienką warstwę preparatu delikatnie obracając kołem motocykla. Po około 2 minutach proces powtórzyć.
Już po 2-3 minutach motocykl może być używany bez przeszkód.

:
smary sa dobre ale naleźy pamietać by co jakiś czas myć łańcuch. Jeśli tego nie zrobisz to nagromadzi sie taka warstwa, że łańcuch będzie sztywny i bedzie stukał i pukał...

wiatru szum, morza śpiew...
:
Z tym myciem łańcucha to akurat są dwie szkoły :hyhy:

Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
:
Ciekawa jaka jest ta druga szkoła?

Może napisze o konserwacji i smarowaniu łańcucha do roweru.
Dużo jeżdże po terenie w pogode i nie pogode. Czesto po kałużach i błocie.
Po takiej mokrej jezdzie zawzsze trzeba łąńcuch nasmarowac. W rowerach MTB jest kilka rodzajow smarów. Lekkie, srednie i ciezkie. i to nawet wazne jest jaki smar dajemy. Na suchą czy mokrą pogode.
Z kolei w zależności ilości km sciągamy łańcuch moczymy go w nafcie, czyscimy lekko mozna przedmuchac i smarujemy. Taki lancuch może nawet przejechac 20tys km czyli z 4 sezony. Łancuch to koszt 80zł w MTB

A teraz motocykle. Maja jeszcze inne wieksze sily na rozciaganie. Ale na to mamy wplyw - manetką. Co do konserwacji to mysle ze podobnie. Trzeba oprócz smarowania czasem przeczyscic. Poza tym jak jedziemy w deszczu koniecznie miec ze soba smar i co jakis czas naniesc. Bo potrafi wyplukac. Ostatnio Wolf miał w deszczu przygodę.

Od tego wszystkiego zalezy nasz komfort - piszczenie oraz żywotnośc lancucha i kol zebatych.

A co do smaru - czy suchy teflon czy mokry to wg mnie tak jak w rowerach trzeba umiec dobiera, Inny na jazde w deszczu, inny na ladna pogode. Ale samo smarowanie mija sie z celem jak mamy piasek w łańcuchu.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
O tym ze nalezy myc łańcuch to ja wiem. Nawet ci co go nie smarują zalecają mycie. :)

Mam wlasnie slicznie wymyty naftą łańcuch i chce go nasmarować.
Pytałem bardziej wlasnie o ten smar.

Fajny jest ten ktorego uzywam, biały, prawie sie nie lepi, nie ciapie sie po feldze (Motul C2+)
ktos wspomnial mi w sklepie jednak ze jest juz jakies cudo tzw suche (teflonowe)
Znalazlem w Larsonie nawet taniej od Motula wiec moje pytanko czy ktos juz sarowal teflonem (suchym smarem)

Pomyslalem ze skoro mam wymyty łańcuch i lepi sie mniej to fajniej sie go bedzie myło, czysciło i mniej go wszedzie bedzie a smarowanie podobne a moze i lepsze.

Nie widzialem jeszcze jak to teflonowe wyglada na łąńcuchu czy wogole to widać i myslalem ze moze podpowiecie.

Co do mycia i smarowania juz sie sporo ludzi tu rozpisało, moze nawet ktos z was sie tam udzielaał :)

Niejaki hikor tłumaczy że wcale łańcucha smarować nie trzeba :)
http://www.bractwo-suzuki...opic.php?t=4798


Pozdr
foka

:
Sorki. Ja na tym smarze z larssona jezdziłem. Mam go u siebie w sprzedazy to i chciałem sprawdzic. Tak prywatnie to nie podobaja mi sie smary białe i teflonowe itd. Niezbyt mi sie podobał biały łańcuch.
Co do chlapania na felge i inne to nie brudził aczkolwiek widzie ze klei sie do niego wszystko. Ale chyba nikt nie kladzie nasmarowanego lancucha w piasek.
Są automatyczne smarowanie zamontowane w nowszych motocyklach widocznie sie smaruje. Można nawet samemu takie urządzenie sobie kupić i zamontować. Nie ma więc co czytac takich głupot że się nie smaruje.
Smarowanie jest wazne. Łancuchy sa bardzo delikatna i wrazliwa czescią. Dlatego sa w innych modelach wałki kardana i paski. Ale tamte rozwiązania są dużo droższe.
Własnie dlatego pisałem o rowerze by zrozumiec wg mnie ze można baprawde dobierac samemu smarowanie w zależnosci od warunków jakie mamy. Fakt ze jak dasz za duzo to cos pochlapie. A jak a mało to bedzie piszczec i moze sie rozciagnac.
KTO SMARUJE TEN JEDZIE :rotfl:

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
A ja reprezentuję właśnie tą drugą szkołę. Ja łańcucha nie czyszczę. Łańcuch sam się czyści w czasie jazdy. Co najwyżej pozostanie nadmiar smaru z drobnym brudem (większy brud po prostu odpadnie).
A jeżeli chodzi o smarowanie łańcucha to trzeba przede wszystkim zwracać uwagę na to czy smar nie uszkadza uszczelek (o-ringów, x-ringów itp). Więc albo dedykowany smar albo olej przekładniowy, ewentualnie olej silnikowy ale to już będzie bardzo chlapało. No i trzeba przeprowadzać czynność po każdym deszczu lub jak widać że łańcuch wymaga już smarowania.
W każdym razie lepiej mieć za bardzo nasmarowany łańcuch, kosztem tego zachlapaną felgę i inne części ale w zamian łańcuch będzie działał długo i szczęśliwie.

SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


suzuuu
[Usunięty]
:
u mnie bardzo dobrze spisuje się smar z tego zestawu:
Zestaw do motocykli

:
Ciekawe, dołączył dzisiaj z Poznania i poleca sklep z Poznania....

Fascynujące :suchy:

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
:
Piotr mistrz spostrzegawczosci i dedukcji :padam:
Mi nawet przez głowę by nie przeszło. Sprawdziłem jego zestaw. Chciałem napisać że drogi bo można kupić zestaw do czyszczenia za 70zł ale co ja będę myślę sobie gościa denerwował. Ale ta nazawa Suuzuuu mnie zdziwiła.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
Studnetowi się nudzi to doszukuję się różnych rzeczy. :D Pewnie więcej tu nie zajrzy. :)

Wiadomo Sławku jak smar to od Ciebie :hyhy:

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
:
Cytat:

Studnetowi się nudzi to doszukuję się różnych rzeczy. :D Pewnie więcej tu nie zajrzy. :)



hahaha jak byś kurczę zgadł
suzuuu
Wizyt: 1 Łączny czas wizyt Minut: 1

:troll2: :troll2: :troll2: :troll2:

"Życie grozi śmiercią"
Szpejniak2
[Usunięty]
:
Ja osobiście używam Bel-Raya. http://allegro.pl/smar-do...3843102661.html
Polecił mi go mój zaufany mechanik.Prawie wszyscy moi znajomi używają go w swoich moto.
Bardzo polecam. ;]

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.