Lepiej tak , przy okazji rozbiórki wymyjesz w środku golenie i lagi benzyna ekstrakcyjną i przy okazji możesz wymienić uszczelniacze. Koszt 15pln za komplet. warto to zrobić by ponownie nie rozbierać za jakiś czas.
Inna metoda to kupno rurki miedzianej długości ok 1m i po odkręceniu korków w lagach odessanie oleju za pomocą pompki próżniowej. ta metoda jest szybka i umożliwia wymianę bez pracochłonnej rozbiórki. dobra jesli zawias był wcześniej po regeneracji i wymaga tylko wymiany oleju.
prosta pompę próżniowa można wykonać ze sprężarki od lodówki i naczynia z hermetycznie zamykanym wieczkiem , do ktorego podłączone sa rurki od pompy i rura miedziana. Odsysany olej zostaje w naczyniu.
Odpowiedz do tematu
:
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Witam! Potrzebuję pilnej pomocy. Rozebrałem zawieszenie olej zlałem korkami od góry ale nie poluzowałem wcześniej śrub od dołu w lagach (na imbus) niestety nie mogę ich odkręcić składałem lagę spowrotem ale wywieranie presji nic nie dało. Czytałem coś o dorobieniu klucza jednak nie znalazłem żadnych konkretów. Wiecie może jak to zrobić ?
:
przeczytaj ten temat od początku. napisałem jak dorobic klucz.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Sorki w takim razie za głupie pytanie i to napisałeś na samym początku a ja przeczytałem topic 5 razy i nic nie widziałem
:
Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi...
Chodzi mi już o złożenie wszystkiego. Mianowicie po skręceniu teleskopów śrubami w półkach, po skręceniu błotnika, po założeniu koła moto ściągało w lewo. Rozkręciłem od nowa, skręciłem jeszcze raz uważając, żeby opona była ustawiona prostopadle do kierownicy. Po wszystkim moto nie ściąga w lewo... tym razem ściąga w prawo . Co robie źle ? Jak to wszystko skręcić, by było tak jak powinno być ?
Chodzi mi już o złożenie wszystkiego. Mianowicie po skręceniu teleskopów śrubami w półkach, po skręceniu błotnika, po założeniu koła moto ściągało w lewo. Rozkręciłem od nowa, skręciłem jeszcze raz uważając, żeby opona była ustawiona prostopadle do kierownicy. Po wszystkim moto nie ściąga w lewo... tym razem ściąga w prawo . Co robie źle ? Jak to wszystko skręcić, by było tak jak powinno być ?
:
polki mozesz miec lekko miedzy soba skrecone
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś
:
A jak je fachowo ustawić, żeby były prosto względem siebie? Od razu mówię, że odkręcałem tę śrubę ( klucz chyba 22 ) i próbowałem je ustawiać. Kilka milimetrów na półkach to kilka cm na dole teleskopów
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
:
Słabo szukasz,tak wygląda mój klucz,zrobienie go zajeło mi 20min,możesz sprobować odkrecic
tego imbusa,za pomocą pistoletu pneumatycznego,ja tak odkreciłem zanim zrobiłem klucz,dokręcałem już klucz
http://www.bikepics.com/pictures/1303970/
http://www.bikepics.com/pictures/1303968/
Szklany napisał/a: |
Witam! Potrzebuję pilnej pomocy. Rozebrałem zawieszenie olej zlałem korkami od góry ale nie poluzowałem wcześniej śrub od dołu w lagach (na imbus) niestety nie mogę ich odkręcić składałem lagę spowrotem ale wywieranie presji nic nie dało. Czytałem coś o dorobieniu klucza jednak nie znalazłem żadnych konkretów. Wiecie może jak to zrobić ? |
Słabo szukasz,tak wygląda mój klucz,zrobienie go zajeło mi 20min,możesz sprobować odkrecic
tego imbusa,za pomocą pistoletu pneumatycznego,ja tak odkreciłem zanim zrobiłem klucz,dokręcałem już klucz
http://www.bikepics.com/pictures/1303970/
http://www.bikepics.com/pictures/1303968/
: Re: Przednie teleskopy - czy ktos rozbierał?
Rozbierałem niedawno,wiem o co ci chodzi,szczerze mówiąc nie sprawdzilem luzu u siebie,wymieniłem tylko uszczelniacze i olej,ale mam serwisówke "Haynes" jutro po robocie sprawdzę i jak znajdę jakieś info na ten temat to ci napisze.Pozdro
Breżniew napisał/a: |
Czy ktos z Was rozbierał przód w GS w celu wymiany np simmerów? Potrzebuje znac wartosć luzu góra-dól pierscienia który znajduje sie na dole lagi w tulejce w jej wnętrzu. Pierscień ten spełnia role zaworu odbicia. Zbyt duzy luz powoduje stukanie amora , zbyt mały brak tłumienia odbicia na wiekszej dziurze i tez stuki. W moim ktoś juz wczesniej przy tym manipulował i stuka mi przód na duzych dziurach.
Alternatywa jest wymiana lag na nowe ale to niestety sporo kosztuje. sorry jesli teraz nie odpisze na posty bo jade na urlop na 3 tyg. |
Rozbierałem niedawno,wiem o co ci chodzi,szczerze mówiąc nie sprawdzilem luzu u siebie,wymieniłem tylko uszczelniacze i olej,ale mam serwisówke "Haynes" jutro po robocie sprawdzę i jak znajdę jakieś info na ten temat to ci napisze.Pozdro
: wymiana oleju w przednim zawieszeniu
Witam mam pytanie jak najprościej zlać stary olej z lag w gsie i jak wlać nowy olej do lag (które śruby odkręcic)?Szukałem na forum i znalazłem tylko jak wymienić uszczelniacze itp.pozdrawiam
:
I nie wystarczy Ci ta informacja?
http://www.bractwo-suzuki...d7d6f1d0e5ee065
Robisz wszystko do punktu nr. 8
Następnie wlewasz odpowiednia ilośc nowego oleju do zawieszeń i skłądasz w odwrotnej kolejności.
To tyle.
http://www.bractwo-suzuki...d7d6f1d0e5ee065
Robisz wszystko do punktu nr. 8
Następnie wlewasz odpowiednia ilośc nowego oleju do zawieszeń i skłądasz w odwrotnej kolejności.
To tyle.
:
wymieniaj tylko z uszczelniaczami!
miałem podobną sytuację, wymieniłem olej z 10W na 15W na starych uszczelniaczach i "poszły" lagi. Przez to mam do wymiany klocki hamulcowe (więc dodatkowy wydatek).
Kapturki przeciwkurzowe + uszczelniacze + olej = nawet nie 100 zł.
miałem podobną sytuację, wymieniłem olej z 10W na 15W na starych uszczelniaczach i "poszły" lagi. Przez to mam do wymiany klocki hamulcowe (więc dodatkowy wydatek).
Kapturki przeciwkurzowe + uszczelniacze + olej = nawet nie 100 zł.
:
OK dzięki za info tylko myślałem że jest gdzieś na dole jakiś spust do oleju i obędzie się bez rozbierania przodu pozdrawiam
:
W GS takiego ustrojstwa nie ma a szkoda.
Ja olej wymieniałem co sezon ( zawsze wylewałem breję) w każdym moto i uszczelniaczy nie ruszałem gdyż nie było takiej konieczności.
str6 napisał/a: |
spust do oleju |
W GS takiego ustrojstwa nie ma a szkoda.
Ja olej wymieniałem co sezon ( zawsze wylewałem breję) w każdym moto i uszczelniaczy nie ruszałem gdyż nie było takiej konieczności.
:
Odpowiedz do tematu
witam
ponieważ mam problem z rozmontowaniem lag dolacze sie do tematu, mianowicie mam rocznik 2004 wymontowalem sprezyne i tu zaczely sie chody za rada brezniewa prubowalem ze sruba M16 tzn 24mm i "du...a" otwór tej wewnetrznej rurki ktora znajduje sie w ladze nie pozwala nic takiego wlozyc do dna lagi, ta sie caly czas obraca a sruba jak trzymie tak trzymide. Moze jakas podpowiedz co mam dalej robic? jutro jade "pod" pneumatyczny klucz byc moze uda sie bez zadnych "kluczy" odkrecic ale i tak ciekawi mnie co jest tam nie tak ze dorabiany klucz z M16 czyli 24mm nie dziala...
Pozdrawiam
ponieważ mam problem z rozmontowaniem lag dolacze sie do tematu, mianowicie mam rocznik 2004 wymontowalem sprezyne i tu zaczely sie chody za rada brezniewa prubowalem ze sruba M16 tzn 24mm i "du...a" otwór tej wewnetrznej rurki ktora znajduje sie w ladze nie pozwala nic takiego wlozyc do dna lagi, ta sie caly czas obraca a sruba jak trzymie tak trzymide. Moze jakas podpowiedz co mam dalej robic? jutro jade "pod" pneumatyczny klucz byc moze uda sie bez zadnych "kluczy" odkrecic ale i tak ciekawi mnie co jest tam nie tak ze dorabiany klucz z M16 czyli 24mm nie dziala...
Pozdrawiam