WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika
Autor Wiadomość
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

Niestety gorzej :(
Co prawda nie z mojej winy, wszystko wskazuje na to, ze poprzedni wlasciciel przeciagnal gwint i tak zostawil :zly:
Chodzi tu o gwint/ gniazdo sruby mocujacej mostek/ polpanewke walka rozrzadu.

sruba wyszla razem z gwintem, nie poczulem zadnego oporu ani "pukniecia", w dodatku w tej jednej panewce ktos zastosowal sruby 10 zamiast 11,wiec podejrzewam, ze to kolejny popis poprzedniego wlascicela.

Tak przy okazji, aby sie upewnic - sroba o ktorej mowie to M6x1 ?
_________________
Bikes are awesome!
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

Nie wiem czemu gorzej szczerze mówiąc... Gwint świecy jest na wylot, to nie wiem czy HeliCoil by tam zadziałał jak należy (chyba nie miałby się gdzie "zaprzeć" - poza tym świece wykręcasz częściej niż półpanewki).

Do zdjęcia głowicy nie musisz silnika wyciągać i tak bym to zostawił.

A jeśli chodzi o śruby to do mocowania półpanewek wziąłbym oryginalne.
Ja jak ukręciłem je u siebie (źle odczytałem moment :wstyd: ) to kupiłem u Seta: http://netbiker.pl/produk...lka-rozrzadu-11

Dokładnych wymiarów ci nie podam (bo nie znam i nie mam jak sprawdzić), ale może znajdziesz coś po necie.

http://www.cmsnl.com/suzu...13.html#results Interesuje cię pozycja nr 4.

Skoro takie patenty ktoś robił w głowicy to spójrz też na pozycję 5 - czy tulejki są wszędzie tam gdzie być powinny.
 
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

wolalbym nie kombinowac i wyjac silnik.
Przy okazji moglbym go doczyscic.


Jesli chodzi o tulejki, to wszystkie sa na swoim miejscu.
Ciekaw jestem jak sytuacja z tulejka bedzie wygladac po rozwierceniu starego gwintu, a tym samym 'podpory' tulejki.

Wszystko zalezec bedzie od rozmiaru rozwiertu, i umiejscowienia HeliCoil na odpowiedniej wysokosci
_________________
Bikes are awesome!
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

ja bym nawet głowicy nie ściągał do tej naprawy, jedynie wałki rozrządu i popychacze zaworów żeby przed złożeniem wszystko wyczyścić

zależy jeszcze który dokładnie to gwint
 
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

jacek napisał/a:
ja bym nawet głowicy nie ściągał do tej naprawy, jedynie wałki rozrządu i popychacze zaworów żeby przed złożeniem wszystko wyczyscic

Dokladnie taki jest plan.

Niestety chodzi o gwint od walka wydechowego wiec nie ma jak dojsc z wiertarka.
_________________
Bikes are awesome!
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

oj, chyba bez ściągania głowicy byłoby to strasznie upierdliwe. Do takiej precyzyjnej roboty raczej wolałbym mieć głowicę usztywnioną na stole... Wiercenie mając ją w ramie jest chyba dość ryzykowne.
 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

simin napisał/a:
Wiercenie mając ją w ramie jest chyba dość ryzykowne.


Powiedziałbym, że nawet głupie. Wiercenie w głowicy wiertarką trzymaną w ręce..... :facepalm:
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

kempes napisał/a:
Powiedziałbym, że nawet głupie. Wiercenie w głowicy wiertarką trzymaną w ręce..... :facepalm:
Można od razu zamiast śrubek nową głowicę zamówić :D

Wiertło w amelinum pójdzie jak w masło, a konia z rzędem komuś kto da radę to wywiercić z ręki, pod kątem, z przeszkadzającą ramą :D

Ja bym nawet pokusił się o oddanie tego do zakładu regenerującego.

Koszt nie powinien być astronomiczny, a oni już mają patenty na takie rzeczy...
 
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

Silnik na dzien dobry wychodzi z ramy!
Chocbym nawet i chcial to zrobic w ramie to i tak nie ma dojscia.

Tak, bedzie to robione wiertarka 'w rece' ale majsterkowaniem itp zajmuje sie wlasciwie od dziecka i nie sprawi mi to klopotu.
Wlasciwe przygotowanie + planowanie wszystkiego od A do Z i bedzie cacy.

Fachowcy odpadaja bo po prostu ich nie ma.
ASO powie, ze sie nie bawia w naprawy i zaproponuja nowa glowice, tokarz badz inny FACH z kolei stwierdzi, ze owszem robi ale nie w silnikach.

Niestery to nie jest Polska. Jak cos sie popsulo u nie da sie na super glue naprawic to soe kupuje nowe a nawet jakby znalezc kogos kto to zrobi profesjonalnie to wierzcie mi, ze kwota bylaby nieciekawa
_________________
Bikes are awesome!
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

godofrock90 napisał/a:
Silnik na dzien dobry wychodzi z ramy!
Chocbym nawet i chcial to zrobic w ramie to i tak nie ma dojscia.


Nie rozumiem szczerze mówiąc podejścia - zamiast głowicę zdjąć, co wymaga zdjęcia baku, odkręcenia głowicy a po tym masz stabilny element który możesz wygodnie położyć na stole, to chcesz wyjmować silnik, co wymaga demontażu całego osprzętu, a na wyjściu masz 60 kg żelastwa które jest niestabilne jak cholera, nie wygodne do przemieszczania i upierdliwe w montażu/demontażu...

Naprawdę nie rozumiem. Zdjęcie głowicy to jest 30 minut roboty - wiem bo tyle czasu mi to zajęło :D
 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

Zdejmij głowicę, ustaw ją dobrze na wiertarce stołowej i będziesz wiedział, że otwór robisz pod dobrym kątem. "Z ręki" masz małe szanse, że robisz to prawidłowo. Wystarczy małe przesunięcie i będziesz miał głowicę do wymiany. Taka robota musi być wykonana precyzyjnie, a to co chcesz zrobić to zwykłe druciarstwo i lenistwo jest.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

Jeśli jest możliwość naprawić coś bez rozbierania czegokolwiek w silniku to sie tak robi właśnie jak chce godofrock90 demontaż i montaż (nowa uszczelka) to już nigdy nie jest tam samo jak było

nie ma też problemu żeby unieruchomić wyciągnięty silnik

no chyba że przy okazji chcemy zrobić mały remont głowicy to wtedy tak
 
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013   

jacek napisał/a:
Jeśli jest możliwość naprawić coś bez rozbierania czegokolwiek w silniku to sie tak robi właśnie jak chce godofrock90 demontaż i montaż (nowa uszczelka) to już nigdy nie jest tam samo jak było

nie ma też problemu żeby unieruchomić wyciągnięty silnik


:padam:

Dokladnie tak. Nie chce demontowac glowicy bo i po co.
Potrzebuje tylko dojscia do naprawianego miejsca i tyle.

A przy okazji wymontowania silnika bede mogl go umyc i dokladnie zbadac uszkodzone mocowanie szpilki przy kolektorze

Wyjmowanie glowicy nie niesie za soba zadnych dodatkowych (dla mnie) plusow, a tylko utrudnia robote

Wszelki osprzet, ktory trzeba by wyjmowac do demontarzu silnika i tak jest wyjety, wiec w tym przypadku najmniej "problematyczne" bedzie wyjecie serducha z ramy.
_________________
Bikes are awesome!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.