Zacisk hamulca tyl
Odpowiedz do tematu

Riva
[Usunięty]
: Zacisk hamulca tył
Witam,

na początek - tematy na forum kilka odnośnie tematu przejrzałem ale mądrzejszy się od tego nie zrobiłem.

Chciałem wymienić dziś klocki hamulcowe z tyłu - i lipa, nowe nie mieszczą się, tzn szorują o tarcze po założeniu. Tłoczki oczywiście cofnąłem po odkręceniu odpowietrzenia/spuszczeniu troszkę płynu. I jeden ładnie się schował (wystaje może ~~1 mm od "lica" obudowy zacisku) i ładnie klocek wchodzi przy tarczy, ale drugi tłoczek (po prawej stronie tarczy) niestety wystaje 2-2,5 raza dalej i klocek wchodzi z wielkim trudem i tak czy siak "hamuje" mimo odłączenia od całego obiegu "na sucho" niepodłączony. Cały zacisk odkręciłem, wylałem płyn i nie udało mi się go schować :(

Do tego ten który się nie chowa od środka ma trochę poszczerbione w jednym miejscu... Zewnątrz powierzchnia wydaje się gładka i nieuszkodzona, także nie widziałem, żeby coś blokowało. Wcześniej hamulce działały i ładnie odbijały, no ale klocki były już starte strasznie i piszczały.

Diagnozy? Oba powinny chować się na tą samą głębokość prawda? Da się coś zrobić...?

Pozdrawiam!

: Re: Zacisk hamulca tył
Riva napisał/a:

Cały zacisk odkręciłem, wylałem płyn i nie udało mi się go schować :(
Diagnozy? Oba powinny chować się na tą samą głębokość prawda? Da się coś zrobić...?


A czyściłeś zasyfiony tłoczek przed cofnięciem go?

Jeźeli nie to skoro masz już wykręcony zacisk to należałoby rozebrać go na części pierwsze, wyczyścić i wypolerować tłoczki i złożyć zacisk na smarze silikonowym do składania zacisków. Tak jak ja to zrobiłem.
Wszytko powinno chodzić płynnie w pełnym zakresie.

:
z racji, że miałem do czynienia z wyminą klocków z tyłu, poradzę Ci użyć klucza tzw. francuza...najpierw dobrze jest odkręcić pojemniczek z płynem pod siedzeniem, następnie użyć pewnej siły, by tłoczek wszedł tam, gdzie trzeba... u mnie się sprawdziło:)
powodzenia

5*
: Re: Zacisk hamulca tył
Riva napisał/a:
na początek - tematy na forum kilka odnośnie tematu przejrzałem ale mądrzejszy się od tego nie zrobiłem.


Niestety chyba za mało czytałeś bo ten problem był już omawiany.
Dymny dobrze radzi. Rozbierz zacisk, skontroluj stan powierzchni tłoczków, uszczelek i ich rowków.
Temat na tą chwilkę jeszcze zostaje.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
Bonzo
[Usunięty]
:
Do wyciskania tłoczków hamulcowych polecam ścisk stolarski.

doctype
[Usunięty]
:
ja nie mogłem wyjąć w żaden sposób mechanicznie jednego z tłoczków...z pomocą przyszła pompka do roweru przytknięta do otworka i zapompowana :)
Ogólnie wyczyść cały zacisk. Ja chyba jak to robiłem to suma sumarum złożyłem tłoczki na naftę bo tak jakoś doczytałem, że można ;) inna sprawa, że chyba klocki zawsze trochę szorują o tarcze?

:
klocki zawsze szorują o tarczę, czy to w rowerze, samochodzie, czy też motocyklu... problem pojawia się gdy szorują za mocno, spowalniając zbyt mocno koło;p wtedy zużywają się klocki, tarcze i na dodatek ciągle coś Cię hamuje

5*
:
Co do ocierania klockow o tarcze, polecam film pogladowy: http://www.youtube.com/watch?v=jJPCy2AsULo

Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
Riva
[Usunięty]
:
Wyczyszczenie pomogło, pompka pomogła, podziękował panowie. Przy okazji nowy płyn hamulcowy wymieniłem i gra gitara :hyhy:

:
temat był a pozatym problem rozwiązany wiec zamykam i do archiwum narazie

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.