Prosba o opinie napedu i stanu opon
Odpowiedz do tematu

Bartek89
[Usunięty]
: Prośba o opinie napędu i stanu opon
Nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat więc jak coś to proszę o przeniesienie :)
Mam pytanie dotyczące napędu i opon. Do natychmiastowej wymiany czy jeszcze polatam na tym napędzie i tych oponach.




chaltier
[Usunięty]
:
na oponach jest ogranicznik mówiący o tym czy są jeszcze zdatne do użytku. Jak nie możesz go odszukać to zmierz sobie suwmiarką głębokość rowków, i na całkiem łysych oponach możesz latać ale to już ryzyko ;p nie tyle policji co twojego bezpieczeństwa.

Co do łańcucha to masz jeszcze sporo miejsca do naciągu na środku łańcucha w miejscu od pierwszej do drugiej zębatki, zobacz ile masz luzu powinien być 3~4cm zależy od wielu czynników, wyczyść go tylko i nasmaruj i jeszcze na nim pośmigasz.

:
Z oponą poza głębokością bieżnika ważne jest również jaki mam DOT, czyli datę produkcji.
Z czasem guma traci swoje właściwości i nawet jak jest dużo bieżnika to jeździ się jak na przysłowiowym kartoflu. Zaleca się obecnie aby opony nie były starsze niż 4 -6 lat, starsze nie kleją się już tak do jezdni i nie układają w złożeniu, choć bieżnika mogą mieć jeszcze spory zapas.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Możesz mieć czasami łańcuch z 110 ogniwami, więc lepiej sprawdzić czy łańcuch nie wyciągnął się już w którymś miejscu. Obracaj kołem i patrz czy wszędzie masz taki sam luz łańcucha. Jeżeli w jednym miejscu będzie większy niż w innym to łańcuch do wymiany - łańcuch niestety nie wyciąga się równomiernie :P

Inną metodą jest pociągnięcie za oczko według zamieszczonej ilustracji:


Jeżeli tylko 2 ogniwa się odchylają (ciągnąc za strzałkę) to jest ok. Jeżeli widzisz, że ruszają się 4 ogniwa (czyli ogniwa sąsiednie) to łańcuch ma już duże luzy i też wypada go wymienić.

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
:
Jak wyżej.
Na oko opony wyglądają na zdatne do jazdy, coś tam bieżnika jeszcze jest ale sprawdź DOT.

Jak sprawdzisz łańcuch to polecam go solidnie wyczyścić i nasmarować. Regularne smarowanie i dbanie o czystość wydłuża jego żywotność.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.