Regulacja jasnosci wyswietlacza biegow
Odpowiedz do tematu

:
Machu napisał/a:
misiorek napisał/a:

bo nie będzie ingerowało w elektrykę, która nie lubi się z yaszczim


Zdziwiłbyś się :]

co ty piszesz?:P chcesz mi powiedzieć, że naklejenie ciemnej folii na wyświetlacz wymaga ingerencji w elektrykę?

5*
:
misiorek napisał/a:
Machu napisał/a:
misiorek napisał/a:

bo nie będzie ingerowało w elektrykę, która nie lubi się z yaszczim


Zdziwiłbyś się :]

co ty piszesz?:P chcesz mi powiedzieć, że naklejenie ciemnej folii na wyświetlacz wymaga ingerencji w elektrykę?

Nie. Chce powiedzieć, że yaszczi jest inżynierę.

:
Można zastosować np. coś takiego: http://sklep.avt.pl/p/pl/...go+montazu.html
Włącznika można użyć do automatycznego włączenia podświetlenia zegarów (posiada fotorezystor). Samo wykonanie, i umiejscowienie urządzenia można odpowiednio dostosować do referencji motorku, i np. płytkę sterującą umieścic w reflektorze, a fotorezystor przedłużyć na kabelkach na zewnątrz puszki reflektora. Tak samo z diodami oświetlającymi, wystarczy wtedy tylko przedłużyć kabelki od oświetlenia pod same tarcze zegarów, i gotowe. Dodatkowo w układzie mamy (a jakże inaczej) potencjometr którym sobie doregulujemy odpowiednią czułość załączenia podswietlenia zegarów. Ogólnie z tym "bajerem" to dobry pomysł, zważając na fakt że i tak za dnia zegary palą sie bez konkretnego celu obciążając tylko dodatkowo altek tymi kilkoma W ;)

:
KATANA napisał/a:
Można zastosować np. coś takiego: http://sklep.avt.pl/p/pl/...go+montazu.html
Włącznika można użyć do automatycznego włączenia podświetlenia zegarów (posiada fotorezystor). Samo wykonanie, i umiejscowienie urządzenia można odpowiednio dostosować do referencji motorku, i np. płytkę sterującą umieścic w reflektorze, a fotorezystor przedłużyć na kabelkach na zewnątrz puszki reflektora. Tak samo z diodami oświetlającymi, wystarczy wtedy tylko przedłużyć kabelki od oświetlenia pod same tarcze zegarów, i gotowe. Dodatkowo w układzie mamy (a jakże inaczej) potencjometr którym sobie doregulujemy odpowiednią czułość załączenia podswietlenia zegarów. Ogólnie z tym "bajerem" to dobry pomysł, zważając na fakt że i tak za dnia zegary palą sie bez konkretnego celu obciążając tylko dodatkowo altek tymi kilkoma W ;)


Niestety pokazane wyżej urządzanie w ogóle nie nada się do wyświetlacza biegów...
Fakt, może sterować podświetleniem zegarów, ale autorowi postu wcale to nie przeszkadza, że zegary świecą non stop. Chodzi tylko i wyłącznie o wyświetlacz biegów, który po zmierzchu daje jebitnie po gałach. Charakterystyka wyświetlaczy LED z tego co mi się wydaje nie jest liniowa i potencjometr należałoby dobrać doświadczalnie zaczynając od potencjometru 1k np. takiego.

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
:
Ja zapytam kolegi, bo jak robiliśmy mój wyświetlacz biegów, miałem właśnie taki zamysł aby zrobić dwu lub 3 stopniową skale jasności na przełączniku. Jak dobrze pamiętam to chodziło o wpięcie w obwód jakiś oporników (nie wiem czy to tak się nazywa w każdym razie wpięcie, każdego o innej wartości). Tak to miało wyglądać. Lecz więcej szczegółów niebawem.

:
lencol, gdzie podpinam taki potencjometr?

:
To może coś takiego, z regulacją jasności http://www.sklep-motocykl...honda-p-76.html

Lub próbować z potencjometrem

Ostatnio zmieniony przez KATANA Nie 24 Lut, 2013, w całości zmieniany 1 raz
:


znalazłem coś takiego...

:
Pozostaje albo samemu pobawić się w wykonanie takiego regulatora, lub kupić już gotowy na przykład coś takiego http://www.tedtronix.pl/?id=sciemniaczled

:

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
:
KATANA, problem w tym, że w przypadku tego konkretnego układu z obudowy wychodzi 8 przewodów do wyświetlacza, reszta łącznie z zasilaczem pozostaje wewnątrz "magicznej kostki" więc taki regulator PWM niestety odpada, choć jest to najlepsze rozwiązanie.

yaszczi, jeśli chodzi o miejsce wpięcia potencjometru to jeśli jest to klasyczny wyświetlacz 7 segmentowy to wspólny biegun tego wyświetlacza jest wyprowadzony na środkowych pinach wyświetlacza, ale tu uwaga, musisz to dokładnie sprawdzić spisując do googla symbol wyświetlacza i sprawdzając tą informację.


To właśnie pod te piny musisz wpiąć potencjometr.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
dzięki za pomoc, będę mieć chwilę to pokombinuję.

Hitman
[Usunięty]
:
wg mnie w pomyśle z potencjometrem tkwi jeden zasadniczy błąd. Jeżeli podłączy się go pod wspólną katodę lub wspólną anodę (ten jeden wspólny biegun w tych wyświetlaczach) to wraz ze zmianą biegów będzie się zmieniała jasność podświetlenia wyświetlacza. Jeden segment takiego wyświetlacza wg not katalogowych ciągnie ok 20~25mA więc jeżeli będzie świeciła cyfra 1 to będzie płynęło 50 mA a jeżeli np 6 to będzie płynęło 150mA co oznacza że i spadek napięcia na rezystorze wzrośnie 3 razy. Spowoduje to prawdopodobnie brak świecenia wyświetlacza na wyższych biegach albo jego spalenie na niższych (chodzi o ilość święcących segmentów)

:
Hitman, dlatego proponowaliśmy z lencolem inne rozwiązania, jak "potencjometr elektroniczny" z tranzystorem i odłożonym fotoelementem w bazie, albo zasilanie typu PWM natomiast jak sam Yaszczi zauważył no obecnym etapie nie podejmie się sam robienia takiego układu, choć myślę, że potencjometr elektroniczny nie jest taki skomplikowany, to raptem 3 - 4 elementy, które można zrobić na pająka

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Hitman
[Usunięty]
:
"potencjometr elektroniczny" też nie jest dobrym pomysłem bo po jego podłączeniu będzie się działo dokładnie to samo co ze zwykłym. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest właśnie PWM. Jak będę miał trochę wolnego czasu to spróbuję zaprojektować jakiś prosty układzik.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.