Przesunięty przez: studi Pon 18 Cze, 2012 |
Bardzo dziwny problem |
Autor |
Wiadomość |
hapamasta [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012 Bardzo dziwny problem
|
|
|
Witam,
Nie znalazłem na forum tego problemu więc napiszę. Jakiś czas temu Motocykl podczas ruszania mi zgasł, ale na zasadzie silnik i wszystkie lampki kontrolne. Trochę spanikowałem ruszyłem na boki motocykl, lampki się zaświeciły, odpaliłem i jechałem dalej. W czasie jazdy nawet w 2 osoby później taki problem nie występował. Usterka się co jakiś czas powtarzała. Wystarczyło ruszyć na boki albo do przodu i odpalić jak się lampki świeciły. Później już trzeba było wychwycić odpowiedni kąt położenia motocyklu by lampki się zaświeciły i motocykl odpalił. I tak było do dziś. Po tygodniowej przerwie w dojazdach do pracy dziś postanowiłem się przejechać odpaliłem bez problemu na nóżce.Ubrałem się siadam ruszam i zgasł. I to na dobre. Ruszałem nim jak już lampki się zaświeciły i nacisnąłem rozruch ty tylko słychać było cyk i wszystko gasło. Nie odpalił. Po 10 próbach zrezygnowałem, bo efekt taki sam. Jak złapałem moment gdzie lampki się zaświeciły to po naciśnięciu "START" było jedynie cykniecie i wszystko gasło.
Proszę pomóżcie, bo nawet do mechanika nie dojadę. |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
Pewnie masz gdzieś zwarcie. Zobacz czy nie ma gdzieś jakichś kabli pokaleczonych. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
hapamasta [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
O nic nie przytarłem nic. Trzymam motocykl w wózkarni gdzie tylko ja mam dostęp, i po wyciągnięciu przed pracą pierwszy raz mi się to stało, więc zakładam, że mechaniczne uszkodzenia odpadają. |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
Tylko i wyłącznie wziązka przewodów jest winna. |
|
|
|
|
hapamasta [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
A jak mogę do niej dojść i co z nią zrobić? Zwarcie na pewno to nie jest, bo bezpiecznik by zadziałał. |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
Zdejmij krzesło, plastiki i bak, to zobaczysz. Co z nią zrobić? wziąć miernik, zobaczyć który kabel jest walnięty i naprawic/wymienić |
|
|
|
|
hapamasta [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
Czyli to nie jest styk? Tylko cały przewód robi zwarcie? To zabezpieczenie nie powinno zadziałać? |
|
|
|
|
bartek2801 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
Jak po mojemu to nie masz żadnej awari,poprostu padł ci akumulator i nie da rady kręcić rozrusznikiem,jak mam słaby to też tylko takie tyrkotanie słychać,
a z tym gasnięciem i ruszaniem na boki to nie jest czasem tak że jak zgaśnie to po prostu trzeba odczekać aż kontrolka oleju zaświeci w żadnym pojezdzie nie gasnie od razu po zgaszeniu |
|
|
|
|
hapamasta [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
Nie nie. GS np dziś mi bez problemu odpalił. Położyłem go na nogę odpaliłem działa. Bez najmniejszego problemu odpalił. Więc ako dobre. Usiałem ruszyłem na 5 cm zgasło wszystko. Ustawiłem na N i lampki się nie palą. Jak ruszę motocykl np na prawo to w pewnym momencie się zapalą wszystkie czyli olej i N jak w tej pozycji zostanę to wcześniej udało się go odpalić teraz już nie. Ale jak ruszam dalej to lampki gasną. Trzeba znaleźć odpowiednie ułożenie motocykla by się zapaliły. Wcześniej tak nie było więc awaria jakaś jest i która się pogłębiała do obecnego stanu. |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
hapamasta napisał/a: | Trzymam motocykl w wózkarni gdzie tylko ja mam dostęp, i po wyciągnięciu przed pracą pierwszy raz mi się to stało, więc zakładam, że mechaniczne uszkodzenia odpadają. |
Mechaniczne uszkodzenie izolacji może wynikać ze starości... a maszyny pierwszej młodości to Ty nie masz. Zresztą, skoro sam wiesz najlepiej dlaczego pytasz ludzi na forum?
Cytat: |
Jakiś czas temu Motocykl podczas ruszania mi zgasł, ale na zasadzie silnik i wszystkie lampki kontrolne. Trochę spanikowałem ruszyłem na boki motocykl, lampki się zaświeciły, odpaliłem i jechałem dalej. W czasie jazdy nawet w 2 osoby później taki problem nie występował. Usterka się co jakiś czas powtarzała. Wystarczyło ruszyć na boki albo do przodu i odpalić jak się lampki świeciły.
|
Masz na jakimś z kabli/elementów przebicie bo po zmianie przechylenia moto czasami następuje zwarcie z masą lub innymi uszkodzonymi kablami (a może tylko coś się rozłącza) i wszystko gaśnie. Sprawdź dokładnie okablowanie swojego GSa. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
hapamasta [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
Ok. Dzięki. Biorę się za szukanie. Faktycznie może to być starzejąca się izolacja. Tylko czemu w czasie jazdy nie gasł. Ta awaria była tylko przy starcie i odpalaniu. Jak już ruszył to nic się nie działa. A jak by było zwarcie to w czasie jazdy też by gasły kontrolki.
[ Dodano: Nie 10 Cze, 2012 ]
OK. Progres. Coś zrobiłem nie wiem co ale ruszyłem. Zauważyłem, że po zdjęciu kanapy ten problem zniknął. Przewody są w stanie średnim ale i tak wszystko izolowane taśmą izolacyjną. Poruszałem pościskałem ułożyłem kanapę i za drugim ułożeniem już problem znikł. Nawet prawy kierunkowskaz miga z taką samą prawidłową częstotliwością co lewy. Dziwne rzeczy w tych staruszkach się dzieją. |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
hapamasta napisał/a: |
[ Dodano: Nie 10 Cze, 2012 ]
OK. Progres. Coś zrobiłem nie wiem co ale ruszyłem. Zauważyłem, że po zdjęciu kanapy ten problem zniknął. Przewody są w stanie średnim ale i tak wszystko izolowane taśmą izolacyjną. Poruszałem pościskałem ułożyłem kanapę i za drugim ułożeniem już problem znikł. Nawet prawy kierunkowskaz miga z taką samą prawidłową częstotliwością co lewy. Dziwne rzeczy w tych staruszkach się dzieją. |
Jak kierunkowskaz migał szybciej to znaczy że na 99% był problem z jego masą. Jeśli przewody są 'w stanie średnim doizolowane taśmą klejącą', to możliwe że nie chodzi o zwarcie, tylko któryś z kabli jest ułamany pod izolacją.
Mimo 'naprawy/inspekcji' jaką zrobiłeś ja na Twoim miejscu dalej drążyłbym temat - jak Ci się coś przestawi (odpukać!) w kablach podczas pokonywania jakiegoś winkla lub manewru wyprzedzania i zgaśnie silnik to nie będzie tak wesoło. Wymiana kabli niewiele kosztuje, na pewno mniej niż rehabilitacja na wózku czy wyprawianie pogrzebu. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
hapamasta żadne to dziwne rzeczy. W leciwym motocyklu mogą się zdarzać takie problemy. Instalacja ze starości może się poprostu gdzieś sypnąć.
Też ostatnio się nagrzebałem a okazało się że kabelek od czujnika się poluzował i motong mi nie palił z rozrusznika.
Jak wyżej napisane. Szukaj przyczyny póki nie znajdziesz bo kłopoty będą pewnie powracać. A w najgorszym wypadku można zawsze kupić za kilkadziesiąt złotych wiązkę kabli do GSa i wymienić. |
|
|
|
|
hapamasta [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Cze, 2012
|
|
|
Hymm na allegro nie ma takich przewodów. A i wymiana była by dla mnie kłopotliwa, bo nie wiem gdzie i jak idą przewody. Ale zawsze mogę podjechać teraz do mechanika jak na razie pali i nic się nie dzieje. Zobaczę jutro jak będę jechał do pracy, czy coś będzie się działo.
Jak się przyjrzałem to prawie wszędzie wszystko jest owinięte taśmą izolacyjną. Ciekawe czy poprzedni właściciel Niemiec był przezorny czy już coś nawalało. |
Ostatnio zmieniony przez hapamasta Nie 10 Cze, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
demot [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|