WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Dorabianie dluzszych srub do gmoli
Autor Wiadomość
struts
[Usunięty]

Wysłany: Sro 30 Lis, 2011   Dorabianie dłuższych śrub do gmoli

jak w temacie,
kupiłem gmole (mocowanie na 3 śruby) oryginalne śruby oczywiście są za krótkie więc potrzebuje dłuższych. Popytałem w kilku sklepach okazało się takich długich się nie produkuje, jedyne co to moge sobie kupić gwintowany drut i uciąć na wymiar.
Troche mi to wiochą pachnie takie dorabianie z gwintowanego druta więc pytanie do was: skąd macie dłuższe śruby?
Poza tym przy dorabianiu śrub pewnie istotna jest twardość (wytrzymałość) tych śrub, oczywiście nie mam pojęcia jaka powinna być - na oryginalnych śrubach nie ma żadnych numerków (w sklepie na niektórych śrubkach było np 8.8 co chyba oznacza twardość)
wiecie coś w tym temacie?
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 01 Gru, 2011   

spróbuj poszukać śrub z innych motocykli które mają podobne zastosowanie i odpowiedni wymiar

stosowanie szpilek jest niemożliwe gdyż są za miękkie a serwisówka mówi o dokręcaniu tych śrub momentem ok. 70Nm tj prawie tyle co dokrecasz tylnią oś koła a te śruby to element konstrukcyjny ramy, dodatkowo śruby oryginalne maja drobnozwojowy gwint
 
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Gru, 2011   

Tak jak Jacek napisał, warto poszukać szpilek od innych motocykli.
Szukając takowych na warszawskim Służewcu, znalazłem wszystkie trzy potrzebne śruby dłuższe od oryginałów po 1 cm i poniosłem koszty poniżej 20 zł.
Jeśli nie ma okazji do szperania na bazarze motocyklowym, to jest wyjście typowo ślusarskie:
- kupujemy pręt gładki precyzyjny ze stali 30, fi 10,
- ucinamy żądane odcinki brzeszczotem, ab uniknąć zahartowania na powietrzu,
- gwintujemy oba końce na M10x1,25: jeden koniec na długości 10 mm, zaś drugi na 20 mm,
- na koniec nagwintowany krócej nakręcamy mocno nakrętkę i zaklepujemy starannie koniec pręta, aby uniknąć problemów z ewentualnym odkręcaniem szpilki,
Gotowe :-)

Nie wolno używać szpilek kupowanych na metry w marketach budowlanych, gdyż jest to gównolit nadający się do skręcania szalunków a nie przenoszenia obciążeń dynamicznych.
 
 
struts
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Gru, 2011   

dzięki za odpowiedź :)
powiedz mi tylko co oznacza magiczna liczba 30:
Cytat:

kupujemy pręt gładki precyzyjny ze stali 30,

wytrzymałość stali? im więcej tym lepiej? na razie sprawdzam lokalne firmy produkujące pręty tylko muszę pierw rozpracować oznaczenia :/
btw: też jestem Jacek :P

[ Dodano: Sob 03 Gru, 2011 ]
chyba że chodziło ci o długość :zawstydzony:
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Gru, 2011   

30 to gatunek stali węglowej konstrukcyjnej wyższej jakości, o zawartości węgla 0,3%.
Lepsza nie będzie potrzebna, zaś "trzydziestka" odpowiada materiałowi oryginalnych śrub.
Takie pręty oferuje Centrostal - vide net.
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Gru, 2011   

Zapomniałem zwrócić uwagę na sposób otrzymywania gwintów na szpilkach fabrycznych. Otóż są one wygniatane a nie nacinane. Stąd namawiałbym na pozyskanie szpilek fabrycznych od innych motocykli. Gdyby jednak dorabiać szpilkę wg. przepisu powyżej, to proszę kupić/poszukać/odkręcić komuś nakrętki wyższe niż fabryczne, czyli posiadające więcej nitek gwintu. Proszę nie nacinać gwintu o skoku 1,5 mm, gdyż wbrew pozorom będzie to rozwiązanie słabsze niż gwint drobnozwojny.

Dobrej pogody życzę. Tomek :-)
 
 
Kuba 007
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Gru, 2011   

Ja zakładając gmole użyłem przednią szpilkę na dół, dokupiłem śrubę 18 cm (8.8) do tyłu a z przodu dałem pręt gwintowany 27 cm ale o klasie wytrzymałości 10.9. Mówimy oczywiście o trzypunktowych gmolach ?
 
 
GRN
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Kuba 007 napisał/a:
a z przodu dałem pręt gwintowany 27 cm ale o klasie wytrzymałości 10.9

Nie jestem żadnym znawcą, ale czy tak twarda stal nie będzie czasem miała tendencji do pękania przy ewentualnym upadku?
 
 
Kuba 007
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

GRN napisał/a:
Kuba 007 napisał/a:
a z przodu dałem pręt gwintowany 27 cm ale o klasie wytrzymałości 10.9

Nie jestem żadnym znawcą, ale czy tak twarda stal nie będzie czasem miała tendencji do pękania przy ewentualnym upadku?


W samochodach zawieszenia i hamulce są skręcone śrubami o wytrzymałości 10,9 i 12,9. Prędzej ja zgine niż ta śruba pęknie przy upadku.
 
 
GRN
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Dzięki za wyjaśnienie, jak mówiłem nie znam się na tym. A w przypadku gmoli śruby są poddawane chyba naprawdę dużym obciążeniom, bo nie amortyzuje ich ani zawieszenie ani nawet opona, cały ciężar motocykla uderza z dużym pędem za pośrednictwem tych kilku śrub w asfalt.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 09 Gru, 2011   

duża twardość tych śrub jest potrzebna tylko do dokręcanie ich z dużym momentem co powoduje że rama wraz z silnikiem tworzy bardzo sztywną konstrukcje wiec o wyginaniu śruby nie ma mowy nawet przy upadku rura gmola zostanie skrzywiona a nie sama śruba bo gdyby tak było to pękła by odrazu
 
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Gru, 2011   

Dla spokoju sumienia i komfortu mechanikowania Kolegów, namawiam na dobieranie szpilek fabrycznych od innych motocykli.
Ino trzeba się na jakiś bajzel wybrać :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.