Cytat: |
witam Panowie. piszę do was bo po wizycie u mechanika w moim gs zaczęlo cos strasznie trzec .Zaprowadziłem dzis motor do mechanika w celu wymiany opon,klocków, oraz przesmarowaniu łancucha i linki sprzęgła , i po odebraniu motoru , i przejechaniu pierwszych kilku metrów podczas odpuszczania gazu w czasie jazdy spod pokrywy przedniej zębatki słychac dosyc głosne rzęzienie- tarcie .podczas przyspieszania i jazdy na luzie tego az tak nie slychac ,najgozej jest gdy po przyspieszeniu odpuscimy gaz. przed wizyta wszystko pracowało jak nalezy. dodam jeszcze ze gdy zdjąłem tą pokrywe zębatki (dekiel) i kręciłem kołem to słychac było takie strzelanie za zębatką , nie wiecie moze co jest tego przyczyna ?czekam na jakies porady? |
Odpowiedz do tematu
: tarcie,rzężenie pod pokrywą zębatki po wizycie u mechanika
:
naciag lancucha sprawdzales?:D najprawdopodobniej trze lancuch o element ramy lub dekla
:
sprawdzałem i po poluzowaniu łancucha nic sie nie zmieniało
:
Czyli jaki teraz masz luz? Obręcz koła względem wahacza jest równo?
:
lancuch trzeba naciagnac a nie poluzowac;>
krzys181 napisał/a: |
sprawdzałem i po poluzowaniu łancucha nic sie nie zmieniało |
lancuch trzeba naciagnac a nie poluzowac;>
:
sprawdzałem łancuch i jest ok nie wiem tylko czy z obu stron jak naciagnie sie łancuch wskaznik ma byc na tych samych odległosciach(chodzi mi o te kreseczki).bo ewidentnie jest to problem zwiazany chyba z łancuchem ,dzis po trasie był bardzo nagrzany..
:
Nie patrz na blaszki. Zmierz odległość w jakiej jest felga od wahacza zarówno po jednej i drugiej stronie, blaszki nie są zbyt dokładne.
Być może źle została założona piasta koła tylnego. Sprawdź też tylną zębatkę czy się nie poluzowała.
Być może źle została założona piasta koła tylnego. Sprawdź też tylną zębatkę czy się nie poluzowała.
:
jutro posprawdzam.a moze słabym srodkiem przesmarowali łancuch bo jak na zgaszonym silniku krece powoli kołem to głosno strzela lancuch jak na zebatke wchodzi . Co polecacie do smarowania zeby rownoczesnie białej felgi tak nie brudziło cały czas?
:
Łańcuch powinien chodzić cicho bez trzasków nawet wtedy kiedy nie ma na nim żadnego smaru. Więc wątpię aby to było przyczyną.
:
Nie rozbierałem nigdy sinika GS'ki, ale wałek zdawczy musi być jakoś łożyskowany. Może właśnie te łożysko ci poleciało od np. za małego luzu na łańcuchu? Z tym, że to tylko moje domysły. Niech ktoś mnie poprawi.
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
a ja ci mowie ze lancuch ci zaciera o dekiel:) tez tak mialem jak lancuch byl za luzny. Ogniwa lancuch sa okrąglo zakonczone obija sie o dekiel i stad to "strzelanie";] a moze lancuch juz na wykonczeniu?
krzys181 napisał/a: |
jutro posprawdzam.a moze słabym srodkiem przesmarowali łancuch bo jak na zgaszonym silniku krece powoli kołem to głosno strzela lancuch jak na zebatke wchodzi . Co polecacie do smarowania zeby rownoczesnie białej felgi tak nie brudziło cały czas? |
a ja ci mowie ze lancuch ci zaciera o dekiel:) tez tak mialem jak lancuch byl za luzny. Ogniwa lancuch sa okrąglo zakonczone obija sie o dekiel i stad to "strzelanie";] a moze lancuch juz na wykonczeniu?
:
Ostatnio zmieniony przez claudii Sro 19 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio zmieniony przez claudii Sro 19 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz
:
"Ten film wideo jest prywatny. " Też tak macie
claudii napisał/a: |
łańcuch mi strasznie rzęcholi czy to normalne: http://youtu.be/E4Cwo-YVRhE |
"Ten film wideo jest prywatny. " Też tak macie
:
Claudii, zdejmij pokrywę zębatki zdawczej i zobacz, czy nie ma za dużego luzu. Na sztywno też nie powinna siedzieć, ale luz ma być minimalny. Być może masz zużyty wielowypust wałka zdawczego lub samą zębatkę. Sprawdź też czy łańcuch jest prawidłowo naciągnięty.
U siebie miałem kiedyś podobnie (ale trochę mniejsze "grzechotanie") i wystarczyło wymienić zębatkę zdawczą i seger.
U siebie miałem kiedyś podobnie (ale trochę mniejsze "grzechotanie") i wystarczyło wymienić zębatkę zdawczą i seger.
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Odpowiedz do tematu
Jak wyżej. Dodatkowo możesz sprawdzić wyciągnięcie łańcucha, na tylnej zębatce. Łapiesz palcami za boki łańcucha, i odciągasz go od zębatki. W ten sposób zweryfikujesz, czy napęd nadaje się do dalszej eksploatacji, czy już tylko do wymiany.