.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Temat OLEJOWY i nie tylko.

hubertgontarz - Pią 21 Mar, 2008
Temat postu: Temat OLEJOWY i nie tylko.
Temat tego typu był poruszany, jednak po raz drugi spotykam się z pewną wg mnie niekorzystną tendencją do tworzenia pewnych stereotypów. Nie wiem na ile prawdziwych. Chociaż jak dla mnie jest to generalizowanie i stwierdzenia typu: produkt X to jest syf i koniec nie mogą być prawdziwe bo nie zawierają zbyt wielu merytorycznych informacji.

A mianowicie, temat o olejach Orlen-a poruszałem. Patrząc na specyfikację i pozycję firmy w Europie Środkowej, a do tego patrząc na asortyment Orlenu stwierdziłem że Oleje Orlenowskie Nadają Się do GS-a, a do tego są w korzystnej cenie. Oczywiście dosyć mocno zostałem "zjechany", że tylko olej marki XYZ jest dobry.

Dzisiaj spotkała mnie podobna sytuacja (na jednym z forum dotyczącym pewnej marki), dotyczy to samochodu pewnej marki i oleju Castrol do silnika Diesla o dosyć wysokich parametrach (SAE: 10W40, API: CF i ACEA B3 i B4).
Spotkałem się z takimi zarzutami że:
- w Castrolu pracujesz, może za reklamę płacą (fajne by było)
- żadnego Castrola, równie dobrze olej z Tesco za 8zł litr możesz lać
- gorszego nie było.
- zbieraj już na wtryski
- panewki mam na sprzedaż, może chcesz kupić
- itd.

Patrząc na takie argumenty, trudno nie stwierdzić że stereotypy rządzą.
Jak dla mnie Castrol to jedna z czołowych firm produkujących Oleje (EDGE, MAGNATEC) i nie widzę powodów żeby pisać i oleje tej marki są "beznadziejne".
No chyba że ktoś poda odpowiednie powody dlaczego olej czy produkt danej marki, danego producent może być słaby ("beznadziejny"). Denerwuje mnie pisanie że taki czy taki produkt jest słaby ale bez merytorycznych przesłanek

Równie dobrze mogę napisać że: zamiennik filtra powietrza jest tragiczny i tylko kupować oryginalny lub świece to tylko irydowe NGK, a jak założysz DENSO to tragedia.

Chciałem jasno wyrazić swój pogląd na sprawę czy to oleju czy części zamiennych.
Wg mnie nie ma jednej słusznej marki i jednego słusznego producenta.
Wiele firm może produkować dobre jakościowo części i nie muszę być bo wcale części asygnowane logo np. Suzuki.

Pozdrawiam.

kamil.k - Pią 21 Mar, 2008

niestety ale oleje rozlewane w polsce maja taka opinie.szkoda ze nie znasz nikogo kto by pracował w firmie zajmujacej sie rozlewaniem lub sprzedaza.chłopaki mało tam zarabiaja wiec kombinuja jak dorobic

póki co leje castrola ale z pewnego zródła.raz kupiłem tez niby w bance itd. i szczerze mówiac to po prostu od razu po wymianie było slychac jak cos rzeziło w silniku.najlepsze jednak jest jak sie wleje podrabiany olej do silnika gdzie sa hydropopychacze.juz kilka przypadków wsród znajomych było i tak samo od razu po wlaniu oleju silnik głosniej chodzi i stuka ;kuleje obroty faluja.te rzeczy zauważały osoby które wogule nei znały sie na silnikach itd.wystarczyła zawsze wymiana na pewny olej od razu silnik normalnie pracował

według mnie specyfikacja w polska rzeczywistosc to dwie różne rzeczy

pootietang - Pią 21 Mar, 2008

każdy ma prawo mieć swoje zdanie :wink: ale niestety często ktoś coś tam gdzieś usłyszał i nie mając pojęcia o temacie wypowiada się ](*,) o castrolu słyszałem rożne opinie, jedną z nich była ze toyota zaczęła sie jeb...ć gdy z mobila przeszła na castrola :lol: prawda jest taka że toyota zaczęła się jeb...ć odkąd nie jest japońska tylko angielska, turecka,francuska i gdzie ją tam jeszcze wytwarzają :movinggreen:
jak dla mnie najlepszy jest elf ale niestety nie widziałem jeszcze elfa do moto \:D/
niech każdy leje co uważa i na co go stać, jak się nie przekonać czy olej si jeśli się go samemu nie naleje :wizard:

hubertgontarz - Pią 21 Mar, 2008

jest ELF do silników motocyklowych, ale ciężko dostępny.

"Godne polecenia są również oleje ELF przeznaczone do smarowania silników motocykli czterosuwowych. Syntetyczny, wysoko wydajny olej ELF MOTO 4XT Tech 10W50 zapewnia skuteczną ochronę silnika nawet w wyjątkowo trudnych warunkach eksploatacji. Bardzo dobrym i polecanym olejem syntetycznym jest również Castrol R4 Superbike przeznaczony do najbardziej wysilonych silników sportowych i użytkowych. Podobne właściwości prezentuje oleje Total Racing 4T 20W50, czy też BP Racing 4T. Jak przy olejach do dwusuwów, tak również tutaj należy wspomnieć o krajowym produkcji: Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania czterosuwowych silników motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i przekładniach z mokrym sprzęgłem. Spełnia lub przekracza wymogi specyfikacji API SJ oraz JASO MA, polepsza pracę mokrych sprzęgieł i przekładni motocyklowych, zwiększa moc silnika i przyspieszenie zapewnia doskonałą czystość silnika posiada wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi własnościami myjąco-dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów , osadów i szlamów, posiada doskonałą płynność w niskich temperaturach zapewniając: łatwy rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części oraz zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejsza zużycie mechanizmów, posiada bardzo niską lotność gwarantującą minimalne zużycie oleju, posiada doskonałe własności antykorozyjne i antypienne, jest całkowicie neutralny wobec powszechnie stosowanych uszczelek, jest mieszalny z olejami tej samej klasy lepkości i kategorii jakości."
źróło: chudzikj.republika.pl

Majic - Pią 21 Mar, 2008

Hubert... a jaki jest sens założonego tematu ? Wg mnie jeden lubi rybki, a drugi akwarium. Każdy ma własne zdanie i to właśnie sprawia, że każdy z nas jest indywidualny. Co do "olej, który używam jest najlepszy, a twoj jest do d*py"... to tylko głupia mentalność forumowiczów/polaków.

Dla mnie temat rzeka, a ogółem prawda jest jak d*pa, każdy ma swoją. :)

pootietang - Pią 21 Mar, 2008

elfem była zalewana renia19 którą jeździłem kiedyś, auto na gazie od nowości i jak sprawdzałem ciśnienie sprężania w 14letnim aucie to mieściło się w górnej granicy wg autodaty, poza tym żadnych stuków(tylko problemy z elektryką i korozją ale to normalne w 19stkach z pierwszych lat produkcji), niestety autko musiałem sprzedać chociaż wiele miłych wspomnień się z nim łączyło(szczególnie z tylną kanapą chociaż nie była rozkładana :) )z jednym zdaniu- gdybym dostęp do elfa motocyklowego był łatwy nie jeździłbym na niczym innym :)

olejów jest wiele i jak nalejemy firmowego to nie gwarantuje nam to że silnik będzie wieczny. ludzie często zalewają olejami markowymi ale nieodpowiednimi dla swojego silnika a potem "gadają". drugą sprawą jest katowanie silnika i nie kontrolowanie poziomu oleju, żaden olej nie jest w stanie obronić silnika jeśli dajemy mu np w piz...ę zaraz po uruchomieniu albo bez odpowiednich przeróbek jeździmy na jednym kole(to ostatnie dotyczy oczywiście mocykli :) )

marek75 - Sob 12 Gru, 2009

Ja jeżdżę na motocyklowym Platinum 10W40, stan licznika 47tkm, nie zauważyłem ubytków oleju, żadnych problemów. Cena za 1 litr = 18 zł.
studi - Nie 13 Gru, 2009

Zgadzam się, że niektóre wypowiedzi na temat olejów są bezsensowne, zwłaszcza jeśli ktoś mówi że olej A jest lepszy od oleju B, a tak naprawdę jest to ten sam olej rozlewany pod różnymi markami na różne rynki, a że do polski sprowadza się wszystko, to inna już sprawa.

Wystarczy trochę wysiłku i wikipedia i możemy się dowiedzieć, że:
EXXON MOBILE produkuje
- Exxon (US)
- Mobile (WorldWide)
- Esso (EU)

ROYAL DUTCH SHELL produkuje
- SHELL (WorldWide)

BP produkuje
- BP (WorldWide)
- Arco (US)
- Aral (EU)
- Castrol (WorldWide)

CHEVRON CORP. produkuje
- Chevron (US, Canada)
- Texaco (EU, US, LatinAmerica)
- Havoline (US)
- Gulf (US, UK, NL)

TOTAL S.A. produkuje
- Total (EU)
- Elf (EU)

CONOCO PHILIPS produkuje
- Union (US)
- Conoco (US)
- Jet (EU) - Obecnie LukOil
- Phillips (US)

ASHLAND INC. produkuje
- Valvoline (WorldWide)

I jak się mają do tego wypowiedzi, że np. Castrol jest do d..y a BP jest extra

mario.vw1 - Pią 15 Sty, 2010

Co sądzicie o takich zestawach
olej +filtr +świece
olej + filtr + świece

kobylen - Pią 15 Sty, 2010

ja jezdze na Motulu 5000 i nie było jakichś problemów z nim silniczek dalej chodzi ładnie:)
hubert - Pią 15 Sty, 2010

po prostu są do gs-a
ten pierwszy wychodzi taniej a co zostanie oleju to i tak pójdzie na dolewki

hubertgontarz - Pią 15 Sty, 2010

zwykły zestaw: olej "pół"syntetyczny, filtr oleju i 2 świece zapłonowe.
Bez rewelacji. A czemu po oleju Motul 5000 miałby być jakiekolwiek problemy?

kobylen - Pią 15 Sty, 2010

nie wiem tak jak sam mowiles ludzie narzekali na Castrola, tak tutaj kolega tez sie chce upewnic czy olej dobry
hubertgontarz - Pią 15 Sty, 2010

GS nie ma dużych wymagań odnośnie oleju, 10W40 lepkości, klasa API zapewne nie mniej niż SG-SH, wymieniać z filtrem max. po 6 tys. km i tyle.
Jeżeli silnik jest w db stanie można spokojnie zalać olejem 10W50. Jeżeli silnik bierze dużo oleju spróbować 15W50, a nawet 20W50.

mario.vw1 - Sob 16 Sty, 2010

kobylen napisał/a:
nie wiem tak jak sam mowiles ludzie narzekali na Castrola, tak tutaj kolega tez sie chce upewnic czy olej dobry

Dokładnie tak jak kolego piszesz ciekaw jestem waszych opini bo teraz moto mam zalany castrolem przez poprzedniego właściciela i niby nic się nie dzieje. Lecz z doświadczenia z samochodem silnik pracował głośniej ( przy uruchamianiu klekotały popychacze) powróciłem do mobila i jest ok :zdziwko:

Yarccom - Sob 16 Sty, 2010

pamietajcie że na rynek trafiła partia podrabianego Castrola i Motula swego czasu :niepewny:
MacGyver - Sob 16 Sty, 2010

A co powiedzieli byście o mobilu 10w40 pół syntetyku do gs-a??
kobylen - Sob 16 Sty, 2010

mario.vw1 napisał/a:
kobylen napisał/a:
nie wiem tak jak sam mowiles ludzie narzekali na Castrola, tak tutaj kolega tez sie chce upewnic czy olej dobry

Dokładnie tak jak kolego piszesz ciekaw jestem waszych opini bo teraz moto mam zalany castrolem przez poprzedniego właściciela i niby nic się nie dzieje. Lecz z doświadczenia z samochodem silnik pracował głośniej ( przy uruchamianiu klekotały popychacze) powróciłem do mobila i jest ok :zdziwko:

kolego ja tego mobila dobrze sprawdzilem wiec bez obaw. a Castrola tez mialem i nie narzekalem, ale napewno teraz jak kupie to znów Motula tylko 20W50 jak pisał Hubert G. :)

RedShadow - Nie 17 Sty, 2010

Ja leje Agipa i wszystko jest w porządku
str6 - Nie 17 Sty, 2010

ja swoją suzi zalewam od początku jak ją kupiłem motulem 5100 10w40.Poprzedni właściciel też lał do niej motula 10w40.Wszystko jest w porządku więc poco jej zmieniać olej na jakiś inny a poza tym jestem zdania że tymi płynami co pojazd był zalewany od początku to trzeba zalewać do końca ,nie zmieniać na inny.Jak motul 10w40 to motul 10w40 chyba że już będzie brała olej to zastanowię się nad motulem 15w50,ale napewno będzie to motul ;)
KaRToN - Pon 18 Sty, 2010

Ja do Gs'a od początku leje Castrola 10W40 GPS kupuje za 25zł/litr, co prawda z beczki ale źródło pewne i nigdy nie było problemów. Za ładne opakowanie trzeba dać trochę więcej...
A co do filtrów no to z HIFLO albo K&N (15zł / 26zł) do tego filtr powietrza i wszystko śmiga jak należy :]

Piter - Pią 29 Sty, 2010

www.allegro.pl/item888759..._hf_swiece.html moze wiecie czym sie rozni zwykly motul 5100 od motula ester 5100 i w instrukcji napisano "Należy zwracać uwagę, żeby użyty olej odpowiadał w klasyfikacji API klasie SF lub SG" czyten olej odpowiada takim ?? czy moze lepiej www.moto.allegro.pl/item8..._hf_swiece.html Ktory lepszy 5000 czy 5100 ?? ??

[ Dodano: Pią 29 Sty, 2010 ]
Co oznacza napis ester przy 5100?

Yarccom - Pią 29 Sty, 2010

ester to jedna z technologii Motula tak w duzym skrócie
Piter - Pią 29 Sty, 2010

ok a ktory polecasz 5000 czy 5100?
Yarccom - Pią 29 Sty, 2010

5100 jest wykonywany w nowszej technologii

oba są dobre i az za dobre do silnika z GSa ;)

5100
Olej do silników 4-suwowych w motocyklach szosowych, crossowych, enduro..., na drogi, miasto, autostrady i w teren. Na bazie estrów, specialne dodatki poprawiające działanie skrzyni biegów. Spełnia normy: API SG, JASO MA

5000
Półsyntetyczny olej do silników czterosuwowych. Wykonany z użyciem technologii HC TECH na bazie składników syntetycznych – zapewnia ochronę silnika i skrzyni biegów. Spełnia wymagania JASO MA, antypoślizgowa technologia do mokrych sprzęgieł. Również do układów z katalizatorem.

micio__75 - Sob 06 Lut, 2010

Olej ma byc polsyntetyczny 10W-40 klasa lepkosci itd.itp. pytanie czy musi byc specjalnie do motocykli czy nie koniecznie byle by normy lepkosciowe i inne byly zachowane
kysa275 - Sob 06 Lut, 2010

Musi być do motocykli ze względu na mokre sprzęgło.
Brosik - Pią 12 Lut, 2010

Witam

Śmigał ktoś na tym oleju ? nada się do GSa ? zaciekawiał mnie ten opis ->
Cytat:
olej nadaje się do starszych silników oraz tych wykazujących zużycie oleju.

Jest sens się w to pakować ?

http://www.select-shop.pl...itry-p-151.html

Yarccom - Pią 12 Lut, 2010

[reklama] jak chcesz to mam Motula o tych oznaczeniach 20W-50

cena 89 zł
[koniec reklamy]

ogólnie olej kupowany do starszych motocykli szczególnie choperowatych ale sprzedaje sie

patrykg88 - Nie 14 Lut, 2010

witam

a czy olej Castrol Magnatec 10w40 będzie dobry do GSa?

tutaj link do takiego oleju
http://www.allegro.pl/ite..._niemiecki.html

kysa275 - Nie 14 Lut, 2010

Zły to jest olej do silników samochodowych, musisz szukać oleju do motocykli ze względu na sprzęgło w kąpieli olejowej.
patrykg88 - Nie 14 Lut, 2010

nom ale na korku od miarki oleju przy moto jest napisane 10w40, a ten castrol jest 1w40, wiec dlaczego nie moze byc?

(sorki za te głupie pytania, ale ten temat jest dla mnie zupełnie świeży)

kysa275 - Nie 14 Lut, 2010

Bo tak jak napisałem wyżej motocykl ma sprzęgło mokre które pracuje w oleju i jak byś nalał olej samochodowy to skleiły by się tarcze sprzęgłowe i byś miał problem z ruszeniem i zmianą biegów.
patrykg88 - Nie 14 Lut, 2010

aha dzięki. a jaki olej mógłbyś mi polecić?
kysa275 - Nie 14 Lut, 2010

Motul 5000 10w40 lub jak masz już silnik trochę zmęczony to 15w50 lub 20w50. Napisz do Yarccoma on ci da dobrą ofertę oleju i filtra.
patrykg88 - Nie 14 Lut, 2010

dzięki za pomoc :)

a dasz mi na niego namiary?

Kubunia - Nie 14 Lut, 2010

http://www.forum.gs500.pl...iewprofile&u=60
kysa275 - Nie 14 Lut, 2010

Yarccom to nasz kolega z forum :) masz tu jego temat http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=3705
patrykg88 - Nie 14 Lut, 2010

ok dzięki koledzy :)

pozdrawiam :)

Jedrek - Czw 25 Mar, 2010

Macie może pomysł dlaczego w serisówce hondy cb 500 jest napisane żeby zmieniać olej co 12 tyś a w gs 500 trzeba co 6?

Wydawać by się mogło że silnik to silnik, temperatura podobna, ilość syfu która powstaje też podobna, dlaczego więc w hondzie nie trzeba tak często wymieniać oleju? Może ma leprzy silnik (gładzie) które nie potrzebują tak dobrego (świerzego) oleju?

jacek - Czw 25 Mar, 2010

Bo w silniku cb500 olej ma niższa temperature przez dodatkowe chłodzenie ciecza.
hubertgontarz - Pią 26 Mar, 2010

Myślę że ocena czy silnik jest lepszy czy nie nie powinna się odbywać na podstawie interwału wymiany oleju w silniku.
Są samochody które maja wydłużony interwał do 30 tys. km i co silnik jest lepszy niż w samochodzie który ma interwał wymiany 15 czy 20 tys. km?

matzec - Sro 23 Cze, 2010

Pytanie "olejowe". Jak przewozicie olej, jeśli chcecie mieć na dolewki na dłuższej trasie? Nie wiem jak inne marki, ale opakowania Motula są jakieś nieszczelne, mi z tego cieknie jeśli nie stoi pionowo no a ciężko tak spakować żeby zawsze i wszędzie opakowanie się nie obróciło. Czy olej można bezpiecznie przechować w zwykłej butelce np po wodzie mineralnej?
kruk - Sro 23 Cze, 2010

Ja przelałem do butelki 200 ml po szamponie do włosów, oczywiście dokładnie wypłukanej wcześniej. Taką buteleczkę można zmieścić pod kanapą, ale i tak nie wożę, bo mi w ogóle oleju nie pije. :) Jak gdzieś dalej będę się wybierał, to z sobą wezmę. A olej nie ma raczej żadnych właściwości żrących czy innych, które nie pozwalałyby na przelanie go do innego opakowania niż jest oryginalnie, więc bez obaw. Tylko warto taką butelkę umyć/wypłukać, żeby się nie okazało że nalałeś do silnika szamponu do włosów. :D Za to zużyty olej trzymam w butelce plastikowej po Pepsi, więc nawet kolor płynu podobny, hehe. Btw. jak można pozbyć się zużytego oleju?
k2 - Sro 23 Cze, 2010

kruk napisał/a:
jak można pozbyć się zużytego oleju?

oddać do warsztatu w którym mają ogrzewanie na zużyty olej :hyhy: często są to warsztaty samochodowe - podjechać, zapytać ....

tmi - Sro 23 Cze, 2010

matzec napisał/a:
Pytanie "olejowe". Jak przewozicie olej, jeśli chcecie mieć na dolewki na dłuższej trasie?

Wymieniałeś kiedyś płyn hamulcowy? :D
Opakowanie 500 ml mieści się w bocznej owiewce.

matzec - Sro 23 Cze, 2010

Nie wymieniałem. Ale mi nie chodzi o to gdzie przechować, tylko czy można w jakichś alternatywnych butelkach. A w bocznej owiewce już woziłem wodę w butelkach 0,5 l to wiem ;)
tmi - Sro 23 Cze, 2010

Z tym płynem to chodziło oczywiście o opakowanie po nim, jest szczelne, mocne, małe i co ważne odporne na działanie oleju.
matzec - Sro 23 Cze, 2010

No tak tak, rozumiem.
Yarccom - Czw 24 Cze, 2010

tmi, ale nie opakowanie motula po płynie hamulcowym
ono tez cieknie ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group