.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - tarcie,rzężenie pod pokrywą zębatki po wizycie u mechanika

krzys181 - Pon 20 Cze, 2011
Temat postu: tarcie,rzężenie pod pokrywą zębatki po wizycie u mechanika
Cytat:

witam Panowie. piszę do was bo po wizycie u mechanika w moim gs zaczęlo cos strasznie trzec .Zaprowadziłem dzis motor do mechanika w celu wymiany opon,klocków, oraz przesmarowaniu łancucha i linki sprzęgła , i po odebraniu motoru , i przejechaniu pierwszych kilku metrów podczas odpuszczania gazu w czasie jazdy spod pokrywy przedniej zębatki słychac dosyc głosne rzęzienie- tarcie .podczas przyspieszania i jazdy na luzie tego az tak nie slychac ,najgozej jest gdy po przyspieszeniu odpuscimy gaz. przed wizyta wszystko pracowało jak nalezy. dodam jeszcze ze gdy zdjąłem tą pokrywe zębatki (dekiel) i kręciłem kołem to słychac było takie strzelanie za zębatką , nie wiecie moze co jest tego przyczyna ?czekam na jakies porady?

huh - Pon 20 Cze, 2011

naciag lancucha sprawdzales?:D najprawdopodobniej trze lancuch o element ramy lub dekla
krzys181 - Pon 20 Cze, 2011

sprawdzałem i po poluzowaniu łancucha nic sie nie zmieniało
Kat - Pon 20 Cze, 2011

Czyli jaki teraz masz luz? Obręcz koła względem wahacza jest równo?
huh - Wto 21 Cze, 2011

krzys181 napisał/a:
sprawdzałem i po poluzowaniu łancucha nic sie nie zmieniało


lancuch trzeba naciagnac a nie poluzowac;>

krzys181 - Wto 21 Cze, 2011

sprawdzałem łancuch i jest ok nie wiem tylko czy z obu stron jak naciagnie sie łancuch wskaznik ma byc na tych samych odległosciach(chodzi mi o te kreseczki).bo ewidentnie jest to problem zwiazany chyba z łancuchem ,dzis po trasie był bardzo nagrzany..
tmi - Wto 21 Cze, 2011

Nie patrz na blaszki. Zmierz odległość w jakiej jest felga od wahacza zarówno po jednej i drugiej stronie, blaszki nie są zbyt dokładne.

Być może źle została założona piasta koła tylnego. Sprawdź też tylną zębatkę czy się nie poluzowała.

krzys181 - Wto 21 Cze, 2011

jutro posprawdzam.a moze słabym srodkiem przesmarowali łancuch bo jak na zgaszonym silniku krece powoli kołem to głosno strzela lancuch jak na zebatke wchodzi . Co polecacie do smarowania zeby rownoczesnie białej felgi tak nie brudziło cały czas?
tmi - Wto 21 Cze, 2011

Łańcuch powinien chodzić cicho bez trzasków nawet wtedy kiedy nie ma na nim żadnego smaru. Więc wątpię aby to było przyczyną.
kempes - Sro 22 Cze, 2011

Nie rozbierałem nigdy sinika GS'ki, ale wałek zdawczy musi być jakoś łożyskowany. Może właśnie te łożysko ci poleciało od np. za małego luzu na łańcuchu? Z tym, że to tylko moje domysły. Niech ktoś mnie poprawi.
huh - Czw 23 Cze, 2011

krzys181 napisał/a:
jutro posprawdzam.a moze słabym srodkiem przesmarowali łancuch bo jak na zgaszonym silniku krece powoli kołem to głosno strzela lancuch jak na zebatke wchodzi . Co polecacie do smarowania zeby rownoczesnie białej felgi tak nie brudziło cały czas?


a ja ci mowie ze lancuch ci zaciera o dekiel:) tez tak mialem jak lancuch byl za luzny. Ogniwa lancuch sa okrąglo zakonczone obija sie o dekiel i stad to "strzelanie";] a moze lancuch juz na wykonczeniu?

claudii - Sro 19 Wrz, 2012

łańcuch mi strasznie rzęcholi czy to normalne: http://youtu.be/E4Cwo-YVRhE


oj tam: poprawiny link :)

bilder - Sro 19 Wrz, 2012

claudii napisał/a:
łańcuch mi strasznie rzęcholi czy to normalne: http://youtu.be/E4Cwo-YVRhE

"Ten film wideo jest prywatny. " Też tak macie ??

kempes - Sro 19 Wrz, 2012

Claudii, zdejmij pokrywę zębatki zdawczej i zobacz, czy nie ma za dużego luzu. Na sztywno też nie powinna siedzieć, ale luz ma być minimalny. Być może masz zużyty wielowypust wałka zdawczego lub samą zębatkę. Sprawdź też czy łańcuch jest prawidłowo naciągnięty.
U siebie miałem kiedyś podobnie (ale trochę mniejsze "grzechotanie") i wystarczyło wymienić zębatkę zdawczą i seger.

KATANA - Czw 20 Wrz, 2012

Jak wyżej. Dodatkowo możesz sprawdzić wyciągnięcie łańcucha, na tylnej zębatce. Łapiesz palcami za boki łańcucha, i odciągasz go od zębatki. W ten sposób zweryfikujesz, czy napęd nadaje się do dalszej eksploatacji, czy już tylko do wymiany.
claudii - Czw 20 Wrz, 2012

podciągnęłam trochę łańcuch i troszeczkę lepiej ale dalej rzęzi, ostatnio czyściłam zębatkę zdawczą i trochę latała.
Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na jedynce z wciśnięty sprzęgłem słychać szmer ale to chyba co innego....

Jaki koszt wymiany, jakie narzędzia potrzebne?

kempes - Czw 20 Wrz, 2012

Koszt zębatki to jakieś 25-30 zł.
Żeby ją wymienić najpierw luzujesz oś tylnego koła (nie pamiętam jaki klucz, ale chyba 19*) i luzujesz łańcuch na napinaczach (kluczyk 10*) żeby trochę cofnąć koło. Kluczem nasadowym (też chyba 10*) zdejmujesz pokrywę zębatki i szczypcami ściągasz pierścień segera. Zdejmujesz łańcuch, zmieniasz zębatkę i składasz. 10 minut i po robocie ;)

*Nie pamiętam jakie dokładnie rozmiary kluczy są potrzebne, więc tylko orientacyjnie podaję :P

bilder - Czw 20 Wrz, 2012

Do tylnego koła klucz 22 (luzowanie nakrętki) przytrzymać można 17 po drugiej stronie.
Do luzowania naciągu klucz 12. Do zdjęcia pokrywy zębatki klucz 8. Jeszcze wajchę biegów musisz ściągnąć wykręcając śrubkę 10.

A reszta tak jak kampes napisał, mądrze się bo nie dawno napęd wymieniałem :D :D

claudii - Czw 20 Wrz, 2012

wszystko mam :) a segera też by można było wymienić? jaki rozmiar? :) a zębatkę z iloma zębami najlepiej?
jeszcze tydzień urlopu mam to się za to zabiorę, bo dziś się przejechałam i straszy szum, szmer, rzęcholenie słychać w czasie jazdy :/

bilder - Czw 20 Wrz, 2012

Ogólnie to zasady są do wszystkich. Opcja szukaj nie boli, serwisów-kę też mamy w odpowiednim dziale ;)
P.S. Zakładaj standard 16 zębów. Taka będzie najodpowiedniejsza dla Twojego cyklu jazdy miasto - trasa. Chyba, że tylko po mieście to dla lepszej elastyczności zakłada się zębatkę 15z.

kempes - Pią 21 Wrz, 2012

bilder napisał/a:
Ogólnie to zasady są do wszystkich. Opcja szukaj nie boli, serwisów-kę też mamy w odpowiednim dziale ;)


Dokładnie. Jak widzisz Claudii na forum są ludzie, którzy chętnie pomogą ale bez przesady. Chyba opcja szukaj nie jest dla ciebie zbyt skomplikowana?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group