|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - Pytanie o Kierownice
as1799 - Pią 03 Cze, 2011 Temat postu: Pytanie o Kierownice Witam Serdecznie
Mam małe pytanie czy kierownica skladająca sie z dwóch części prawej i lewej - czy te dwa prenty w roznych rocznikach miały inne wymiary??
Dzieki za pomoc
power_bit - Pią 03 Cze, 2011
Z tego co mi wiadomo to te "prenty" są jednakowe
Tak na marginesie to clip-on
Krzycho - Pią 03 Cze, 2011
Zależy czy więcej lewych czy prawych winkli robisz, to się mógł któryś rozciągnąć Nie no, takiej samej długości są
kempes - Pią 03 Cze, 2011
Panowie nie nabijajcie się z gościa.
"Te pręty" są takiej samej długości.
as1799 - Pią 03 Cze, 2011
Wiem ze dwa sa jednakowe. To jest jasne moze mnie nie zrozumieliscie.
Pytam czy np w roczniku 1991 mogły dwa prenty bys krutsze niz te same dwa w roczniku np z 1995 roku.
Dzieki
A i jeszcze mam pytanie?? wyczytałem ze promien skretu jest 35 stopni w prawa i lewa strone ale kierownica w lewa strone wiecej od baku odstaje a jak skrecimy ja w prawa to jest blizej. Też tak jest uwas??
power_bit - Pią 03 Cze, 2011
as1799 napisał/a: | Wiem ze dwa sa jednakowe. To jest jasne moze mnie nie zrozumieliscie.
Pytam czy np w roczniku 1991 mogły dwa prenty bys krutsze niz te same dwa w roczniku np z 1995 roku.
Dzieki
A i jeszcze mam pytanie?? wyczytałem ze promien skretu jest 35 stopni w prawa i lewa strone ale kierownica w lewa strone wiecej od baku odstaje a jak skrecimy ja w prawa to jest blizej. Też tak jest uwas?? |
Pytasz to odpowiadam:
Te "prenty" były we wszystkich rocznikach jednakowej długości.
Powodów, że kierownica po skręceniu ma różne odległości od baku może być kilka:
"prent" jest bardziej, mniej wkręcony.
Motocykl miał dzwon i spowodowało to przegięcie ogranicznika skrętu.
Ciężarki kierownicy mogą mieć różne długości.
Uchwyt w którym jest zamocowany pręt jest przegięty (np parkingowka)
Po pierwsze zmierz dokładną długość dwóch "prętów"
Potem będziemy myśleć dalej, odległość od baku powinna być ta sama.
as1799 - Pią 03 Cze, 2011
No to powiem to co ja wiem jak sprawdzalem dwa motorki
Mam kawe ltd 454 i w niej tak samo w lewa skreca mniej a w prawa wiecej nie miała dzowna i nic z tych zeczy.
Drugie doswiadczenie spotkałem kumpla i tez ma gs i kiera skreca tak jak umnie
Wiec czy przypadkeim nie jest tak ze ida przewody i by z nimi nic sie nie stało to inny max jest??
Co do prentow mam dwa kupione teraz nie wiem z ktorego roku i sa jednakowe ale o koło 1-2 cm krotsze niz te wczesniejsze ktore miałem.
Ogranicznik nie widac by było cos z nim kombinowane motor jedzie prosto i wszystko niby ok.
Co do ciezarków to sa takie same nie zadawal bym głupich pytan
power_bit - Pią 03 Cze, 2011
as1799 napisał/a: | No to powiem to co ja wiem jak sprawdzalem dwa motorki
Mam kawe ltd 454 i w niej tak samo w lewa skreca mniej a w prawa wiecej nie miała dzowna i nic z tych zeczy.
Drugie doswiadczenie spotkałem kumpla i tez ma gs i kiera skreca tak jak umnie |
Byłem specjalnie w garażu, odległość od baku jest identycznie taka sama po skręceniu w prawo jak i w lewo. Na oko to jakieś 2-3 cm.
Teraz ide spać
as1799 - Pią 03 Cze, 2011
Ok
Dzieki
To nie wiem
Krt - Sob 27 Kwi, 2013
trochę odgrzebie temat, ale mam pytanie nieco innej natury czy jak zmienię kiere na akcesoryjną (clip-on) w jakimkolwiek moto. To czy w "nowej" kierze są gwinty na mocowanie ciężarków czy są puste w środku?
Zaliczyłem szlifa i zerwałem końcówkę gwintu wraz z ciężarkiem i tak kmine czy rzeźbić z np. dłuższą śrubą czy kupić nową kiere.
GSadmirer - Sob 27 Kwi, 2013
możesz kupić odpowiednią śrubę w sklepie, który robi częsci na wymiar np
lub też kupic starą kierą np od Seta lub allegro i wyciągnąć z niej mocowanie, rozbebeszjąc kierownicę.
przy kupnie nowej, nie jestem pewien, ale kupujesz kierownicę tylko
Krt - Sob 27 Kwi, 2013
Na razie pojeżdżę bez ciężarka lub z tą dłuższą śrubą, ale w ogóle muszę pomalować moto i tak mnie korci czy sobie nie powymieniać pewnych elementów pod kolor. Bo jak patrzyłem po używkach z allegro to szału nie ma. A nie chce się tak bawić w przeszczepy. Nic w zimę będę kminił i dłubał
Machu - Sob 27 Kwi, 2013
Jak zamieniałem kierownicę to nowa nie miała żadnych gwintów. Za chyba 25 zł dokarz mi dorobił takie gwinty a mechanik później tylko dotknął migomatem.
Jak byś dorabiał to niech Ci zrobi gwint na wylot bo przez to musiałem jeszcze odpowiednie śruby kupować bo oryginalne były za długie.
Krt - Nie 28 Kwi, 2013
Dzięki wielkie Machu za info. o to mi chodziło. Masz piwko u mnie, a że i okazja już za tydz będzie
Chrupq - Czw 09 Maj, 2013
power_bit napisał/a: |
Byłem specjalnie w garażu, odległość od baku jest identycznie taka sama po skręceniu w prawo jak i w lewo. Na oko to jakieś 2-3 cm.
Teraz ide spać |
A czy może ktoś napisać jaka powinna być odlełość końca rury oryginalnej kierownicy (tam gdzie montuje się balansery) od baku w wersjach poliftowych? Po zerknięciu na ten wątek postanowiłem sprawdzić jak wygląda to u mnie (mimo, że nic nie ściąga i motocykl jedzie prosto) mam lekkie odstępstwa dla prawej i lewej strony... ciekaw jestem która ze stron jest trochę wygięta.
|
|