.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - jak ściągnąc bak i wyregulować zawory --> film instruktaż

Yarccom - Wto 11 Mar, 2008
Temat postu: jak ściągnąc bak i wyregulować zawory --> film instruktaż
http://video.google.com/v...&q=suzuki+gs500

link z jednego z postów pootietang'a

metalbeast - Nie 03 Sie, 2008

Niezłe - nie wiedziaełem że to takie proste. W zasadzie można to zrobić samemu. Wystarczy mieć płytki szczelinomierz 0.03 - 0.08, klucz do zaworów (ten haczyk) i płytki.
Poprawcie mnie jeśli się myle.

Przy okazji - warto tu napisać, z kąd można wziać odpowiednie płytki zaworowe?


Z filmu nie wiem tylko, jak on te płytki wyciągał tym scyzorykiem, a pozniej małym wkrętakiem. Co tam jest?? Jeszcze na koniec mnei rozsmieszył jak sie okazało że zostawił płytkę testową w środku ;/ ;]

Piterek - Nie 03 Sie, 2008

Hej, jakim wkrętakiem????
To specjalistyczne urządzenie.

metalbeast - Pon 04 Sie, 2008

jakie specjalistyczne?? mowie o tych małych wkrętakach ktore mozna kupić w tesco nawet.
Ogladałeś cały film i uwaznie przeczytałeś co napisałem ?? chyba nie.

Podkopnik - Pią 05 Wrz, 2008

metalbeast napisał/a:
Niezłe - nie wiedziaełem że to takie proste.


na filmiku moze i proste a w praktyce na pewno nie...

bardzo ciekawy filmik przyznam sie szczerze ze do tej pory bylem zielony z budowy silnika...
teraz troche mnie oswiecilo jezeli chodzi o te zawory....
i ta regulacja zaworow niby polega na wyciagnieciu tych plytek za pomoca magnesu i wymianie na 2.65 mm grubosci????

ze niby one sie scieraja????

moglby ktos wytlumaczyc??

metalbeast - Pią 17 Paź, 2008

Podkopnik napisał/a:
na filmiku moze i proste a w praktyce na pewno nie...


proste jak metr drutu...
Zrobiłem sam, wg tego co w filmie i wg. tego co na forum czytałem.
Mam też pewne uwagi:

szczelinomierz lubi się sklejać. listki 04 i 05 tak mi się skleiły, że nie zauważyłem tego i badam pierwszy zawór, ciasno, drugi, ciasno, juz się wystraszyłem jak na trzecim też, bo to dopiero 04 i myślałem że wszystkie są podparte! ale okazało się, że skubańce są sklejone.

Klucz do regulacji (sierp) bardzo się przydaje. Nie wiem dlaczego na filmie gościowi tak wyskakuje, mi wyskoczył 2 razy choć robiłem to poraz pierwszy.

Śruby od pokrywy lubią się zapiekać. Przy składaniu dobrze je smarujcie. U mnie były zapieczone i ja śrubach wykryłem kawałki gwintu.

To co mnie najbardzije nurtowało a nikt mi tu nie wyjaśnił : na czym siedzą płytki zaworowe.
Otóż górna cześc zaworu na której siedzi płytka obraca się. Jest w niej szczelina. Obracamy zawór nacięciem do wewnątrz (w strone otworu na świece) i podważamy cienkim śrubokręcikiem. Płytka chyba siedzi tam na magnes jakiś, bo mimo iż trzyma się dobrze, łatwo odskakuje. Przy wkładaniu dociskamy ją z obu stron by spod spodu wypchnąc olej a płytka dobrze przyległa.

Płytki dajemy numerem do dołu. No i w sumie to chyba tyle.
Ktoś pytał czy płytki 9mm podejdą. Nie podejdą, bo muszą siedzeć w zagłębieniu ciasno. Inaczej krzywka je wypchnie.

Do wyciągania płytek jednak niezbędny jest magnes, ale i pęseta załatwi sprawę.

Robiłem to poraz pierszy i powiem wam że ta robota w porownaniu z rozbieraniem zawieszenia przedniego była miód malyna. Wszystko gładko i lekko szło.

Jak ktoś sie chce zabrać za to poraz pierwszy jak ja, to niech pyta. Kasa w kieszeni, a czasem jak w moim przypadku nawet nie wiadomo gdzie to dobrze zrobią. Ja nie mam zaufania do serwisów.

Voitas - Wto 21 Paź, 2008

A gdzie można nabyć taki klucz? Szukałem info na ten temat ale jakoś bez efektu.
metalbeast - Sro 22 Paź, 2008

http://www.emotos.pl/inde...ytek-zaworowych
tadammm ;]

wpisac w gogle wystarczy.
Ja tu kupowałem i mogę polecić. działa ;]

mr0zd - Nie 23 Lis, 2008

Kto mi powie gdzie można kupić te płytki?
Larsson nie ma, a na Allegro są, ale nie do GS-a(no chyba że od GSX-R pasują)

Dzakub - Pią 28 Lis, 2008

Tutaj
http://www.moto-abc.pl/pl...nica-p-286.html

i tutaj
http://www.czesci-motocyk...=shop&branch=38

metalbeast - Sob 29 Lis, 2008

za drogo!
w larsonie mają za 12zł

http://www.sklep1.larsson...ytka%20zaworowa

gtszudi - Sro 10 Cze, 2009

a jak sie klasyifkuje jaka plytke nalezy zastosowac ? wg grubosc plytki czy jak ?
Spajdi - Sro 10 Cze, 2009

metal proszę Cię, widać, że płytek do GS'a nigdy nie kupowałeś ;) :padam: Po pierwsze 12zł netto, a po drugie to cena INNYCH płytek popatrz na średnicę... Do GS'a są 29,5mm bodajże - najtaniej to ok. 30zł płytka, a 45zł rzekomy oryginał suzuki...

No kolego jak to jak ? Mierzysz luz np. 0.03 listek Ci nie wchodzi bo masz za ciasno to wyciągasz płytkę patrzysz jaki ma wymiar np. 255 to musisz kupić 250 czyli o 0.05mm cieńszą i ot cała filozofia.

EDIT: z tego co widzę w larssonie nie ma takich płytek jak do GS'a czyli 29,5mm więc no nie wprowadzajmy ludzi w błąd.

Piter - Nie 29 Lis, 2009

Bardzo fajny filmik , a macie moze po Polsku bo nie rozumiem tu wszystkiego
metalbeast - Nie 29 Lis, 2009

Spajdi napisał/a:
metal proszę Cię, widać, że płytek do GS'a nigdy nie kupowałeś ;) :padam: Po pierwsze 12zł netto, a po drugie to cena INNYCH płytek popatrz na średnicę...


no tak, nie kupowałem, bo nie było takej potrzeby, ani wtedy, ani teraz, kiedy robiłem regulację. W sumie prawie 12tyś i jednak nie wymaga regulacji, to chyba dobrze. Luzy lekko się tylko pozmieniały, ale nadal w normalnym zakresie.
A cenę rzuciłem tak, bo rozglądałem się za czymś i przy okazji zobaczyłem płytki chyba właśnie 29,5 w tej cenie. Może istotnie teraz ich nie ma, ale zobacz kiedy pisałem tamten post.

pili5 - Wto 01 Gru, 2009

Witam
Wziełem się dziś za regulacje zaworów, wyszło na to że na wszystkich zaworach mam za mały luz, więc wyciągnełem na razie jedną płytke i szlifuje ją papierem ściernym.
Powiedzcie mi czy te płytki są z jakiegoś naprawde bardzo mocnego materiału czy co?? bo szlifowałem jedną płytke koło godziny(papierem 100) na sufmiarce nie zauważyłem zbytnio różnicy a po zamontowaniu ciągle luz za mały....

Salvelinus - Wto 01 Gru, 2009

Kolego mam nadzieję, że odpowiednio ustawiłes wałki, gdyż przy złym ustawieniu luzów możesz nie mieć :) hehe. Jak powinny być ustawione krzywki wczesniej było napisane, poczytaj uważnie albo prześledź dokładnie film

[ Dodano: Wto 01 Gru, 2009 ]
http://forum.gs500.pl/vie...t=luzy+zaworowe

Tu są wyjaśnione ustawienia na rysunkach. POzdrawiam .

hubert - Wto 01 Gru, 2009

ustaw krzywki równolegle do zaworu ja swoją :rotfl: piłowałem na kamieniu od szlifierki warsztatowej jakieś 5g :D :orany:
pili5 - Wto 01 Gru, 2009

To mnie hubert pocieszyłeś :) to widze zę mam sporo roboty na zimowe wieczory :)
hubert gruby ten kamień czy jakiś drobniejszy?? bo mam dostep do takiego i takiego

Dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam

hubert - Wto 01 Gru, 2009

to chyba był grubszy kamień
po osiągnięciu wymaganej grubości rysy na płytce przytarłem papierem wodnym
polewamy troche wody na papier i jedziesz
pare ruchów i wszystko gra :)
powodzenia
sprawdzałeś luz osiowy na wałkach

pili5 - Wto 01 Gru, 2009

Sprawdzałem, ręką żaden luz nie jest wyczuwalny.
To jutro zdemontuje kamień ze szlifierki stołowej i będe jechał :)

manolo - Pon 21 Gru, 2009

Zabrałem sie za regulacje zaworów, wszystko przebiega sprawnie i bez problemów.
Mam taką sprawę zmierzyłem wszystkie płytki i jedynie co muszę zrobić to zamienić miejscami i tu pojawia się problem. Żeby zamienić miejscami muszę wyciągnąć jedną płytkę przekręcić wał wyciągnąć drugą i podmienić. Tylko że jak ustawię(prostopadle) krzywkę drugiego zaworu to krzywka pierwszego wpadnie w szklankę i co wtedy sie stanie?? :szok:
ew mogę przekręcić wał w tył i wtedy pierwsza krzywka nie wpadnie w szklankę, ale z tego co wiem to tak nie powinno się robić.
Pomóżcie bo to moja pierwsza regulacja i nie chce nic zepsuć! :wstyd:

hubert - Pon 21 Gru, 2009

ja terz wyciągałem płytki i kręciłem wałem
naprawde nic sie nie stanie krzywka nawet nie dotknie szklanki :D :D :D :D :D :D

vector2 - Sro 23 Gru, 2009

witam
ja tez mam pytanko w sprawie zaworkow mam nadzieje ze ktos mi pomorze, mianowicie na wlotowych mam luz 0,07 a na drugim mniejszy niz 0,03 czy jak zamienie plytki to osiagne jakis efekt czy musze kupic nowa ciensza ? czy moge wyciagnac plytki bez specjalnego klucza czy koniecznie musze go kupic i czy oprocz klucza i szczelinomierza bedzie mi cos jeszcze potrzebne? a i ostatnia kwesta czy jest roznica ktora strona zaloze pokrywe ?

pili5 - Sro 23 Gru, 2009

Jak masz mniej niż 0,03 to najlepiej daj do jakiegoś zakładu żeby na szlifierce do płaszczyzn przeszlifowali gdzieś 0,05mm. Bo zamiana raczej nie pomoże, chodz dla pewności możesz spróbować. Jaką pokrywe masz na myśli?? Klawiature?? jeśli chodzi o klawiature to jest znaczenie jak ją założysz, najlepiej bez sylikonu zobacz sobie raz tak, raz tak i zobaczysz o co chodzi. Co do klucza to ja poradziłem sobie bez niego, po prostu wkładałem imbus 5. Przydać może Ci się jeszcze dobry magnes.

Pozdrawiam
Maciek

tmi - Sro 23 Gru, 2009

vector2 napisał/a:
bez specjalnego klucza czy koniecznie musze go kupic i czy oprocz klucza i szczelinomierza bedzie mi cos jeszcze potrzebne?

Klucz nie jest potrzebny ale samemu bez klucza nie zrobisz, przyda się duży śrubokręt, imbus 5-6 zalezy który lepiej wejdzie a to tylko do ssących, bo wydechowych imbusem nie podeprzesz - tutaj przyda się inwencja twórcza, ja wykorzystałem mniejszy śrubokręt.

vector2 - Czw 24 Gru, 2009

pili5 napisał/a:
Jak masz mniej niż 0,03 to najlepiej daj do jakiegoś zakładu żeby na szlifierce do płaszczyzn przeszlifowali gdzieś 0,05mm. Bo zamiana raczej nie pomoże, chodz dla pewności możesz spróbować. Jaką pokrywe masz na myśli?? Klawiature??


no tak klawiatue, w sumie juz wiem jak zalorzyc zobaczylem na filmiku, ale mozna ja i tak zalorzyc i tak nie widze zadnej roznicy oprocz tych 2 wlotow wewnatrz, a tak z ciekawosci takie szlifowanko drogie jest ? bo nie wiem czy lepiej plytek nie kupywac
tmi napisał/a:
Klucz nie jest potrzebny ale samemu bez klucza nie zrobisz, przyda się duży śrubokręt, imbus 5-6 zalezy który lepiej wejdzie a to tylko do ssących,

cale szczescie ze ssace to sprobuje imbusikiem :)

pili5 - Czw 24 Gru, 2009

nie wiem dokładnie, ale nawet jeśli ktoś by brał 20zł za jedną płytke (przeszlifowania) to wychodzi taniej niż kupić nową płytke
jacek - Czw 24 Gru, 2009

vector2 napisał/a:
witam
ja tez mam pytanko w sprawie zaworkow mam nadzieje ze ktos mi pomorze, mianowicie na wlotowych mam luz 0,07 a na drugim mniejszy niz 0,03 czy jak zamienie plytki to osiagne jakis efekt czy musze kupic nowa ciensza ? czy moge wyciagnac plytki bez specjalnego klucza czy koniecznie musze go kupic i czy oprocz klucza i szczelinomierza bedzie mi cos jeszcze potrzebne? a i ostatnia kwesta czy jest roznica ktora strona zaloze pokrywe ?


Pokrywy zaworowej odwrotnie nie założysz.

Przy luzie na jednym wydechowym 0,07 lepiej zostawic a drugi zeszlifować o wartosc 0,05mm. Do zamiany miejscami płytek musisz znać ich rzeczywista grubość aby wyliczyć teoretycznie nowy luz.

vector2 - Sob 26 Gru, 2009

jacek napisał/a:
Pokrywy zaworowej odwrotnie nie założysz.
kurcze a wydaje mi sie ze zaloze, az sprawdze ;)
Przy luzie na jednym wydechowym 0,07

no ale to jest luz na ssacym, ale faktycznie nie bede sie bawil tylko zeszlifuje ten drugi tak jak mowisz i powinno byc ok.

jacek - Sob 26 Gru, 2009

Odczytałem wylotowym :kwasny: . Jak na ssacym to dla lepszych osiagów lepiej ustawić 0,03-0,05mm wiec jak zmierzysz te 2 płytki na ssacym i beda podobnych wymiarów to możesz spróbować zamienić.
matix19 - Pon 28 Gru, 2009

Może trochę głupie pytanie ale luz sprawdza się na ciepłym czy na zimnym silniku?
JunioRRex - Pon 28 Gru, 2009

matix19 napisał/a:
Może trochę głupie pytanie ale luz sprawdza się na ciepłym czy na zimnym silniku?
na zimnym :)
matix19 - Pon 28 Gru, 2009

O to dobrze kiedyś mierzyłem i na jednym zaworze wyszło 0,1 mm czyli trzeba kupić grubszą podkładkę ale ja nie mam klucza do regulacji zaworów i będę musiał chyba wykręcić wałek rozrządu, czy to zda egzamin? I później z jakim momentem dokręca się śruby od mostków?
hubert - Pon 28 Gru, 2009

szklanke wciśnij dobrym śrubokrętem a płytkę niech druba osoba podwarzy małym śrubokrętem i wyciąga magnesem :)
jacek - Pon 28 Gru, 2009

nie magnesem tylko pęseta sie wyciaga płytki !! !
hubert - Pon 28 Gru, 2009

ja wyciągałem silnym magnesem takim do wyciągania śrubek z zakamarków
wszystko poszło gładko :)

jacek - Pon 28 Gru, 2009

to sobie wyciagaj tylko nie pisz tego na forum bo ktos zrobi tak samo i namagnesowana płytke oraz kszywke opiłki beda niszczyć


:idiota: :idiota: :idiota:

hubert - Pon 28 Gru, 2009

obejrzyj filmik jak wyregulować zawory
zobacz czym on wyciąga płytki
http://video.google.com/v...&q=suzuki+gs500

vector2 - Pon 28 Gru, 2009

jacek napisał/a:
Odczytałem wylotowym . Jak na ssacym to dla lepszych osiagów lepiej ustawić 0,03-0,05mm wiec jak zmierzysz te 2 płytki na ssacym i beda podobnych wymiarów to możesz spróbować zamienić.


no wlasnie tez tak pomyslalem, jutro jak znajde chwilke to pokombinuje i zobacze co z tego wyjdzie :) no w sumie faktycznie troszke moj gs slabo od 160 szedl i tak tez sie zastanawialem co moglo byc przyczyna, gazniki wyregulowane, filtr wymieniony tylko jeszcze synchro zostalo ale to juz w sezonie ;)

matix19 - Czw 14 Sty, 2010

A jeszcze takie pytanie czy jak sprawdzam luz to krzywki mają być ustawione idealnie w pionie z zaworem, wiecie o co mi chodzi, krzywka w najwyższym położeniu w stosunku do zaworu, czy ma tylko nie naciskać na zawór? Bo ja mam tak na dwóch zaworach że jak tylko krzywka przestanie naciskać na zawór to listek szczelinomierza 0,1mm da się wcisnąć a jak krzywka jest w najwyższym położeniu to już nie i nie wiem czy te zawory są do regulacji czy może wszystko jest w porządku?
hubert - Czw 14 Sty, 2010

krzywki ustawiamy prostopadle do zaworu
pamiętaj zawór w silniku jest troche pod kątem
dokładnie popatrz :)

matix19 - Czw 14 Sty, 2010

a dzięki, czyli luzy na tych dwóch zaworach mam dobre :)

[ Dodano: Wto 19 Sty, 2010 ]
kurde, zawory już wyregulowane tylko dzisiaj jak się przejechałem trochę i wróciłem do garażu to zobaczyłem że olej wycieka spod porywy i wygląda to tak jakby ten olej sączył się górą uszczelki czyli tam gdzie ona leży w tym rowku pokrywy, i co teraz rozebrać to jeszcze raz i posmarować tym razem sylikonem uszczelkę z obu stron? Od dołu ją posmarowałem. Trochę lipa bo tyle pracy na darmo :/

tmi - Pią 23 Kwi, 2010

W serwisówce Haynesa jest napisane, żeby silnik ustawić tak jak na zdjęciu 5.5a oraz 5.5b i zmierzyć zawory: ssący i wydechowy na prawym cylindze oraz ssący na lewym. Po dokonaniu pomiarów obrócić wał tak aby oznaczenia na wałkach pokazanych na zdjęciu 5.5b były skierowane w przeciwną stronę i wtedy zmierzyć wydechowy na lewym cylindrze.

Który sposób pomiaru jest właściwy?, ten opisany w serwisówce czy ten na filmiku?

EDIT: uzupełnienie tego tematu, dość istotne: obie metody pomiaru są właściwe. Z tym, że metoda opisana w serwisówkach mówiąca o odpowiednim ustawieniu wałków pozwala na zmierzenie 3 zaworów na raz (B, C i D) bez potrzeby każdorazowego ustawiania położenia krzywek względem nich. Moim zdaniem metoda nie tylko łatwiejsza ale i dająca większą dokładność pomiarów ponieważ mierząc tak jak na filmiku zdarzało mi się otrzymywać inne wyniki.

emilien - Czw 13 Maj, 2010
Temat postu: Problem z zaworami
Witam wszystkich forumowiczów.
Czy już ktoś z was próbował metody opisanej przez tmi??
Niedawno zakupiłem gs'a z 2005 r z przebiegiem 7 kkm i chciałbym sprawdzić luzy na zaworach, ponieważ motocykl od nowości nie był serwisowany. I teraz nie wiem którą metodę wybrać. Stosując metodę opisaną przez kolegę tmi ustawiłem wszystkie luzy na zaworach zgodnie z zaleceniami 0,03 - 0,08. Później chciałem sprawdzić maksymalne luzy nie patrząc na położenie krzywki i okazało się, iż luz maksymalny jest o dużo wyższy od zalecanego. Jak to wygląda u was??
Pozdrawiam ;)

tmi - Czw 13 Maj, 2010

To teraz zagwozdka czy zaufać książkom serwisowym czy może jakiemuś kolesiowi zza oceanu :hyhy:
Mój poprzedni post był oparty na dwóch serwisówkach do GS'a...

emilien - Wto 18 Maj, 2010

I tak też ustawiłem kolego tmi. Teraz motocykl chodzi bez zarzutu. Zniknęły również wystrzały z gaźnika. Dwie płytki zamieniłem miejscami a dwie wymieniłem w lokalnym serwisie. Ściągnąłem też tą serwisówkę bo dużo przydatnych rzeczy.
Pozdrawiam ;)

emilien - Czw 27 Maj, 2010
Temat postu: Film
Jeśli by ktoś potrzebował filmik jak wyregulować zawory to zamieszczam poniżej linki do rapida:

Kod:
http://rapidshare.com/files/391744109/Suzuki_GS500_Valve_Adjustment.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/391741052/Suzuki_GS500_Valve_Adjustment.part2.rar.html

Qebek - Sro 09 Cze, 2010

Mam zapytanie w sprawie plytek zaworowych. Dzisiaj wziąłem sie za regulację i oba zawory wydechowe maja dużo za duży luz (jeden 0,11 drugi 0,15) będę wymieniał płytki ale po wyciagnieciu taka mam zagwozdkę: na płytce jest wybite 2,60 ale jak ja mierze na elektronicznej suwmiarce to nie wychodzi mniej jak 2,65. do jakiej miary dobierac nowe płytki jak sadzicie?
Drugi dodam mierzony tą sama suwmiarką wybite 2,60 i na suwmiarce jak byk 2,60...

Breżniew - Czw 10 Cze, 2010

Dla tego nie wierz napisom na płytkach tylko mierz je mikrometrem. Suwmiarka nie jest dość dokładna ( błąd pomiaru 0,02-0,03mm).
AdamSsS - Czw 10 Mar, 2011

Odgrzej temacik. Dzisiaj się zabrałem za luzy zaworowe , po rozebraniu moto i przygotowaniu narzędzi zabrałem się za mierzenie . Okazało się że wszystkie zawory są podparte :zdziwko: , sprawdzałem obydwoma metodami ale wynik był ten sam .

I tu pytanko co mogło być przyczyną tego że wszystkie są podparte i co może byc tego skutkiem ? Czy mam się szykować na wymianę głowicy ?? Czy wystarczy wymienić płytki ?

Kat - Pią 11 Mar, 2011

Całkiem podparte na amen? Nie da się pokręcić płytką? W jakiej temperaturze robiłeś pomiar?
AdamSsS - Pią 11 Mar, 2011

zaworem pokręcisz ale płytką nie , temperatura pracy 19*C silnik zimny .


Edit:

Ale wtopa . Pomyliłem wymiary i zamiast sprawdzać luzy "listkami 0.03-0.08 to próbowałem 0.30-0.80 :wstyd: . Idę kupić odpowiednie szczelinomierze i napiszę co wykryłem .


Edit : Szczelinomierz zakupiony i luzy sprawdzone . Na wydechowych po 0.07mm , na ssących na lewym 0.004mm a na prawym nawet 0.03 nei weszło . Czyli jednak tylko jedna płytka do szlifowania .

nefliqs - Czw 05 Maj, 2011

No to dałem ciała z wymianą płytek zaworowych. Błąd polegał na tym, że wymontowałem wszystkie płytki i dopiero potem wstawiałem nowe, a nie robiłem tego pojedynczo. Doszło do tego, że krzywka zachaczała o krawędz gniazda płytki zaworowej. Skutkiem czego wyszczerbiły sie krawędzie krzywki w miejscu gdzie styka się z płytką. Co mam teraz robić? Czy wałki rozrządu nadaja się do wymiany? Czy moge ich krawędzie tylko spiłować pilnikiem? Obracając wałki zauważyłem, że płytki się rysują i dodatkowo obracają. Być może jak bym spiłował krawędzie to by się już nie rysowały, ale czy obracanie sie płytki to normalny stan rzeczy? Wydaje mi się, że materiał który sie wykruszył usunołem w całości i nic nie wpadło do środka silnika. Pomocy.
huh - Sob 07 Maj, 2011

moj kolega kiedys tak zrobil w xj, wyciagal wszystkie plytki a krzywki sie szczerbily:D usunal wszystkie opilki i do dzis jezdzi bez zadnych problemow, mial tez drugi raz robiony serwis zaworow od tamtego czasu i nie wykazalo zadnych anomali:)
Pawlus - Czw 12 Maj, 2011

Wie ktoś jakie powinny być wymiary oringów które idą pod śrubki pokrywy zaworowej? Pomierzyłem pokrywę to srednica zewnętrzna otworu jest 18,6 mm, wewnetrzna 13,7 mm a jego głębokość 1,5mm. Powinno sie po kazdym zdjęciu pokrywy te oringi wymienić, a poniewaz sprawa jest groszowa nie mam zamiaru na tym oszczędzać i nie będę tego smarowac żadnymi uszczelniaczami tylko chcę wymienić. Byłem dziś z pokrywą w sklepie i kupiłem oringi 18x14x2. O mniejszej wysokości nie mieli. Chyba powinny być ok? Wymiary wew/zew. raczej ok ale pytanie czy na wysokość go odpowiednio ściśnie.

EDIT:

Ok zakręciłem pokrywę na tych oringach, śruba dociągła je na tyle że dotknęła pokrywy zaworowej, więc raczej OK.

Ciaman - Nie 19 Cze, 2011

Takie pytanie z ciekawości czy luzy mają tendencje do zmniejszania się czy zwiększania, czy różnie to bywa?
Pawlus - Nie 19 Cze, 2011

Kilka razy wyczytałem w sieci, że w GS'ach luzy raczej się pomniejszają (co byłoby zgodne z moimi luzami na ssących), ale wg. mnie nie ma na to reguły.
Ciaman - Nie 19 Cze, 2011

Może być ciężko z odpowiedzią na to pytanie ale: ile średnicy ma pin z łańcuszka rozrządu? Bo pomierzyłem rozciągnięcie od krawędzi do krawędzi pinu, a teraz się przyglądam że ma być od środka do środka...
Jurasldz - Sro 27 Lut, 2013

Heja, posiada ktoś jeszzce ten filmik do regulacji zaworów. Bardzo byłbym wdzieczny .
kempes - Sro 27 Lut, 2013

Szukanie nie boli...
http://youtu.be/5J19aNdXV08

liam - Sro 23 Wrz, 2015

A co zrobić w przypadku, gdy podczas ustawiania wału korbowego na pozycję RT nie schodzą się te wycięcia na wałkach rozrządu? To znaczy, że rozregulował się rozrząd?
Piter - Sro 23 Wrz, 2015

Jeżeli znaki się nie schodzą może to oznaczać że przestawiony masz rozrząd.
Pawlus - Sro 23 Wrz, 2015

Jak totalnie sie nie pokrywaja to moze byc rozregulowany, jak tylko lekko to rozciagniety lancuszek. W serwisowce haynesa jest jak zmierzyc lancuszek rozrzadu.
liam - Sro 23 Wrz, 2015

Wyglada to mniej wiecej tak, ze te otwory schodza sie krawedziami. Gorna krawedz lewego otworu jest na tej samej linii co dolna prawego otworu. Kosztowne jest wyregulowanie tego?
simin - Czw 24 Wrz, 2015

czyli rozrząd jest przesunięty o 1 ząbek.

musisz odkręcić wałki rozrządu i złożyć poprawnie.

liam - Czw 24 Wrz, 2015

Czyli wystarczy je ulozyc skierowane do siebie i wał korbowy na RT tak? A jak to moglo przeskoczyc, bo lancuszek jest napiety. Chyba ze pekniecie plytki regulacyjnej moglo miec na to wplyw...
karrol96 - Nie 19 Kwi, 2020

Zmierzyłem dzisiaj luzy zaworowe i mam problem. Robiłem wszystko zgodnie z serwisówką i lewy zawór wlotowy w pozycji A ma poniżej 0,02mm ale jeszcze nie dotyka, natomiast w położeniu B ma 0,04mm. Zdziwiło mnie to, bo serwisówka dopuszcza pomiar w obu położeniach, więc chyba powinny być takie same? Dodam, że układając wszystko idealnie z serwisówką, zawór ten układa się w pozycję A.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group