.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Off Topic - tematy motocyklowe - gdzie znajdę filtr paliwa

mtrzcina - Sob 30 Kwi, 2011
Temat postu: gdzie znajdę filtr paliwa
Witam,
Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Suzuki GS 500 2004r. i jak tylko go dopieszczę to pochwale się zdjęciami. Jednak na początek mam pytanie co do miejsca zamontowania filtru paliwa. Przejrzałem oficjalną książkę użytkowania jednak jakoś nie znalazłem tej informacji.

mr0zd - Sob 30 Kwi, 2011

Filtr paliwa jest w baku, takie wężyki z niego wychodzą.
kiler1906 - Nie 01 Maj, 2011

Z tego co się orientuje to raczej tego się nie wymienia tylko oleju i powietrza, powietrza trzeba odkręcić bak by wyciągnąć-odkręcić 4 śruby a oleju to na dole jest korek itd odkręcasz pokrywę wyciągasz i zmieniasz . Cena filtrów to jakieś 90zł nie całe ja dałem za powietrza 55 i oleju 30 ;]
mtrzcina - Nie 01 Maj, 2011

Dziękuje za odpowiedzi, czy w takim razie jest potrzeba czyszczenia tego "filtra paliwa", rozumiem że to jest jakiś odstojnik?
kysa275 - Nie 01 Maj, 2011

Jak są objawy pracy silnika wskazujące na za mały dopływ paliwa to tak, a jak nic nie dolega to nie ma takiej potrzeby.
mr0zd - Nie 01 Maj, 2011

Oczywiście warto raz na jakiś czas go wykręcić i popatrzeć czy nie ma tam jakiejś buby :)
studi - Pon 02 Maj, 2011

mtrzcina napisał/a:
rozumiem że to jest jakiś odstojnik?

Nie, filtr paliwa nie jest w formie odstojnika - to filtr który jest jednocześnie kanałem pobierania paliwa ze zbiornika w układzie grawitacyjnym poprzez zestaw kranika i zaworka podciśnieniowego do gaźnika.
GS nie posiada pompy paliwowej, dlatego układ jest grawitacyjny - z tego też wynika, że przepływ jest swobodny a nie wymuszony.

Jeśli zbiornik paliwa wykazuje ślady korozji lub innych zanieczyszczeń, wtedy osadzają się one na powierzchni tego filtra i zmniejszają jego przepustowość w granicy zatykając go całkowicie.

Instrukcja serwisowa podaje jedynie że jeśli przepływ paliwa nie jest odpowiedni i obserwowany jest spadek mocy silnika, należy zdemontować filtr ze zbiornika paliwa i przedmuchać go sprężonym powietrzem w kierunku przeciwnym do przepływu paliwa, czyli powietrze przykładamy do króćców, do których normalnie dochodzą przewody prowadzące do kranika.

mtrzcina - Pon 02 Maj, 2011

dzięki za fachową odpowiedź to wyjaśnia mi już chyba całą sprawę :padam:
sezrg - Pon 02 Maj, 2011

studi napisał/a:
Jeśli zbiornik paliwa wykazuje ślady korozji lub innych zanieczyszczeń, wtedy osadzają się one na powierzchni tego filtra i zmniejszają jego przepustowość w granicy zatykając go całkowicie.


własnie to przechodzilem z moim gs-em.
kilo rdzy w środku.3 dni czyszczenia wszystkimi możliwymi środkami żrącymi w Polsce.
Filterek wypłukany w benzynie ekstrakcyjnej i śmiga sprzęcik do dziś.

Set3 - Czw 18 Sie, 2011

może dla większości to co napisze to znany fakt. Ale są osoby którym się to przyda. Zostawiając motocykl na zimę w garażu warto zatankować benzyne do pełna. To nie jest aż taki duży wydatek a i tak przyda sie na odpalanko.
Zbiornik z pełnym zbiornikiem nie rdzewieje w srodku. Czesto kupuje GS w niemczech i w większości przypadków są one zatankowane prawie do pełna. Jak widze taki zbiornik wiem ze bedzie on czysty. bez rdzy.

mr0zd - Czw 18 Sie, 2011

Motocykl musiałby stać chyba z 10 lat żeby tam w zbiorniku jakaś rdza zaczęła się pojawiać...
Kolejny mit zapoczątkowany jeszcze za czasów naszych dziadków.

muminek - Czw 18 Sie, 2011

no ale jak nei jest do końca zalane to benzyna paruje czy cos tam i pojawiają sie kropelki.
tmi - Czw 18 Sie, 2011

mr0zd napisał/a:
Motocykl musiałby stać chyba z 10 lat żeby tam w zbiorniku jakaś rdza zaczęła się pojawiać...
Kolejny mit zapoczątkowany jeszcze za czasów naszych dziadków.

Po części prawda.

Dużo zalezy od miejsca w którym motocykl jest przechowywany, w jednym garażu będzie duża wilgotność powietrza, w drugim mała.

Zelot - Czw 18 Sie, 2011

Ja kupilem GSa z rdza na dnie baku...
Set3 - Czw 18 Sie, 2011

powiem inaczej. Rdza powstaje przy zetknięciu z powietrzem. Powiem Ci że jeszcze spotkałem się z tym że niemcy dolewali do benzyny ropy. Tak zostawiony zbiornik z paliwem zatankowaną benzyną do pełna z dodatkiem ropy która jest tłusta na zimę gwarantował to ze nie było tam ognisk rdzy. A i troche ropy w benzynie przy okazji dobrze wpłyneła na gaźnik.
Jak jest mało benzyny w zbiorniku paruje ona a czesto para to żrący gaz.

sezrg - Czw 25 Sie, 2011

mr0zd napisał/a:
Kolejny mit zapoczątkowany jeszcze za czasów naszych dziadków.


mit to to nie jest ja kupilem rocznik 90 i poważnie mialem spory problem z usunieciem rdzy.

Set3 napisał/a:
Powiem Ci że jeszcze spotkałem się z tym że niemcy dolewali do benzyny ropy.


ja słyszalem o denaturacie

Set3 - Czw 25 Sie, 2011

denaturat dolewa się do ropy lub benzyny bo dykta miesza się z wodą i benzyną. W ten sposób można usunąć wodą z ropy. Robi się to na jesień w samochodach tak by nie zamarzały.
Ja pisałem wogóle o czymś innym. O tym zeby nie zostawiać na dłużej pustych zbiorników paliwa. Dłużej to znaczy na zimę lub dłużej. Rdza potrafi szybko uszkodzić pusty zbiornik i jeszcze otwarty. A ropa była właśnie do takich zbiorników dolewana. I to niedużo. W sumie nafta byłąby lepsza.

RainmarvonBiela - Pią 23 Wrz, 2011

Panowie odświeżam temat , u mnie jest mały filtr paliwa na jednym z weżyków wychodzących z baku z tego co czytałem nie powinno go tam być czyli jakaś prowizorka ? Motocykl jest z 91 roku .
panbodzio - Pią 23 Wrz, 2011

dokladnie tak jak piszesz - ktos albo nie mial wiedzy albo cos zakombinowal.
warto sprawdzic jak wyglada filtr wewnatrz baku i czy w ogole tam jest :zalamany:

RainmarvonBiela - Pią 23 Wrz, 2011

Ostatnio motocykl zaczą sie dziwnie zachowywac przerywał w czasie jazdy tak jak by nie dostawał paliwa zwróciłem uwage też ,że ten pseudo filtr jest cały zalany paliwem wczesniej nie był wypełniony nawet do połowy.
Set3 - Sob 24 Wrz, 2011

w GS nie ma pompki paliwa. Paliwo spływa grawitacyjnie.
Nie wszedzie są założone filtry paliwa dodatkowe tak jak u Ciebie. Jeden filtr jest w zbiorniku. Ale u Ciebie wydaje sie zatkany ten dodatkowy. Łatwo sprawdzić. Zdejmij wężyk przy gaźniku i zobacz czy leci paliwo.
Ja jak reguluje sobie gaźnik sciągam zbiornik a paliwo spływa sobie dodatkowym przewodem z butelki. Można też tak sprawdzić czy zasilając GS z innego źródła masz lepszą prace. Jak tak to wiadomo ze zatkany jest filtr paliwa. W zbiorniku lub dodatkowy.
Przy grawitacyjnym zasilaniu w paliwo bardzo ważne jest by filtry nie były przytkane.

RainmarvonBiela - Sob 24 Wrz, 2011

Jutro to zrobie i zobacze dokładnie na ktory weżyk jest założony ten filtr myśle ze tu tkwi problem ,wcześniej ten dodatkowy filtr był pełny tylko w połowie teraz jest pełny wnioskować można z tego że paliwo ma problem z odpływem z niego do gaznika i stąd te objawy, czy taki filtr można wyczyścić jakoś ?
Set3 - Sob 24 Wrz, 2011

dodatkowy filtr jest jednorazowy. A ten filtr w zbiorniku jest do wyczyszczenia.
RainmarvonBiela - Nie 25 Wrz, 2011

Dzisiaj sprawdziłem dokładnie wszystko , filtr założony jest na przewód który doprowadza paliwo od kranika do gazników . Wewnątrz filtra było mnóstwo brudu jakieś takiej żółtej mazi . Odkreciłem filtr potrzasłem nim porządnie i pozwoliłem żeby paliwo swobodnie płynęłó przez niego wypusciłem cały ten syf do butelki . Efekt taki że problem znikł , pojezdziłem sobie porządnie :D ,jutro spróbuje kupić podobny filterek i wymienić na nowy.
Piroman1981 - Pią 25 Kwi, 2014

Pytanko do kolegi albo do kogoś kto ma model z okolic 1992 r. Jaki filterek dodatkowo montowaliście w tej maszynie na przewodach żeby nie zamulić za bardzo ssania paliwa? Można wsadzić coś z innego motocykla o podobnej pojemności np jakiejś 600-ki? (podobna siła ssąca cylindrów) Nie znam się na tym a wolę nie wsadzić czegoś co by utrudniło dopływ paliwa bo sam mam masę syfu w baku i wolę nie ryzykować.
Set3 - Sob 26 Kwi, 2014

http://netbiker.pl/katego.../uklad-paliwowy
lub te
http://netbiker.pl/wyszukiwarka/ZmlsdHIgcGFsaXdh


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group