.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Prawo/Policja - Zakup motocykla z za granicy

GSadmirer - Wto 04 Mar, 2008
Temat postu: Zakup motocykla z za granicy
Snajper napisał/a:

http://www.suzukicycles.com/products/GS500FK7 - tutaj malowanie GS 500F 2006-08r. Niewielka pomoc, ale podobno liczą się chęci.


Jakim cudem nowka GS 500F kosztuje zaledwie 5,200$ ?!

leon - Wto 04 Mar, 2008

GSadmirer napisał/a:
Jakim cudem nówka GS 500F kosztuje zaledwie 5,200$ ?!


Nie wkurzaj mnie! Nie drąż tematu! Nie odpowiadajcie mu! To pomyłka i tyle! Za kilka dni poprawią!

Yarccom - Wto 04 Mar, 2008

GSadmirer dolicz do tego koszty sprawdzenia (miejsce w kontenerze) akcyze Vat i koszty przerejestrowania
wyjdzie podobnie a bez gwarancji

przy wiekszych droższych motocyklach ta różnica jest wieksza
zreszta sami zobaczcie
www.ebay.com jakie są ceny w stanach i policzcie po niskim kursie $

GSadmirer - Wto 04 Mar, 2008

@Yarccom

badz tak mily i mi to szybciutko oblicz :D

Yarccom - Wto 04 Mar, 2008

tu wrzuce jak to sie wylicza

Cytat:
Etap I - USA
Zakładam, że pojazd jest już w twoim posiadaniu i że masz już
CERTIFICATION OF TITLE oraz USED VEHICLE AGREEMENT AND BILL OF SALE lub
inny dokument potwierdzający nabycie pojazdu w USA. Z tymi dokumentami
udajesz się do wybranej firmy spedycyjnej, która zapakuje twój pojazd w
kontener i wyśle statkiem do Gdyni - koszt ok. 650$. Firma spedycyjna
załatwia kontrolę eksportową - na dokumentach amerykańscy celnicy
przybiją stempel, że samochód lub motocykl przeszedł odprawę celną i
oddadzą je z powrotem. Z firmy spedycyjnej powinieneś dostać BILL OF
LADING czyli rachunek za transport - będzie potrzebny w Polsce do
ustalenia WARTOŚCI CELNEJ. Dokumenty zabierasz do Polski.

Etap II - Gdynia
Firma spedycyjna w PL przyjmująca kontener z pojazdem powinna powiadomić
cię kiedy masz się zgłosić po odbiór. Warto jednak samemu dowiadywać się
o terminy. Jeżeli pojazd jest bez tablic, trzeba załatwić lawetę. Lawetą
udajesz się do Gdyni do firmy spedycyjnej z dokumentami z USA oraz
dowodem osobistym. Potrzebny będzie też numer NIP. W firmie spedycyjnej
podpisujesz protokół odbioru dokładnie opisujący uszkodzenia pojazdu
podczas transportu lub ich brak oraz płacisz za usługę rozładunku -
270$. Spedycja da Ci także dokumenty z rozładunku kontenera potrzebne do
odbioru samochodu z PLACU SAMOCHODOWEGO. Ze wszystkimi do tej pory
zgromadzonymi papierami udajesz się do wybranej AGENCJI CELNEJ , która
za ok. 250zł wypełni Ci SAD na TRANSFER CELNY. AGENCJA CELNA oblicza
WARTOŚĆ CELNĄ pojazdu, na która składają się: cena widniejąca na USED
VEHICLE AGREEMENT AND BILL OF SALE, cena wpisana w BILL OF LADING, oraz
cena na rachunku za rozładunek w Polsce. Podane wartości sumuje się i
mnoży po kolei przez 1.1 (cło 10%), następnie przez 1.031 lub 1.131
(akcyza na samochody do poj. 2000ccm=3.1%, powyżej tej pojemności
13.6%), a na koniec przez 1.22 (podatek VAT 22%). UWAGA ! W przypadku
motocykli nie ma akcyzy, a cło wynosi 9%. Jeżeli zaś pojazd został
wyprodukowany w kraju należącym do Wspolnot Europejskich nie ma cła
wogóle. Kwota jaką otrzymasz minus WARTOŚĆ CELNA = ZABEZPIECZENIE CELNE.
Jeżeli nie masz BILL OF LADING możesz napisać oświadczenie o kosztach
transportu jakie poniosłeś. Z wypełnionym SADem idziesz do kasy URZĘDU
CELNEGO gdzie płacisz ZABEZPIECZENIE CELNE i dostajesz papier
potwierdzający ten fakt. Po wizycie w kasie AGENT CELNY prowadzi cię do
CELNIKA, gdzie dostajesz papier pozwalający ci wjechać lawetą na tzw.
PLAC SAMOCHODOWY. Na PLACU SAMOCHODOWYM dajesz papiery w biurze komu
trzeba i możesz zacząć załadunek. Ładujesz pojazd i odjeżdżasz
powiadamiając kogo trzeba na bramie.

Etap III - docelowy Urząd Celny
Ze wszystkimi papierami idziesz do AGENCJI CELNEJ gdzie za ok. 80zł
AGENT CELNY wypełni SAD potrzebny do ostatecznej odprawy. W międzyczasie
trzeba napisać oświadczenie jakie koszty poniosłeś w związku z
transportem z Gdyni. Z wszystkimi papierami udajesz się do URZĘDU
CELNEGO, gdzie zgłaszasz się do ostatecznej ODPRAWY CELNEJ. Wjeżdzasz na
plac URZĘDU CELNEGO, podając na bramie nr rejestracyjny lawety. Do
URZĘDU CELNEGO warto jechać rano aby uniknąć kolejek. Po zgłoszeniu
trzeba swoje odczekać zanim przyjdzie CELNIK i obejrzy pojazd. CELNIK
odczytuje numer VIN, stan licznika i robi kilka fotek. Po tym wszystkim
trzeba znowu poczekać, aż CELNIK zastanowi się czy WARTOŚĆ CELNA jest
prawidłowa. Jak już się zastanowi, przychodzi i każe podpisać dokumenty
potwierdzające rewizję i ustalające ostateczną WARTOŚĆ CELNĄ. Jeżeli
trzeba coś dopłacić kieruje nas do kasy . Po dopłaceniu otrzymujesz
ZIELONY PAPIER, potwierdzający dokonanie odprawy celnej. Koniec clenia :)

GSadmirer - Czw 06 Mar, 2008

To teraz policzmy to jeszcze spokojnie:

Zakup GS500F '08 - 5,200$
Zapakowanie na kontener+wysyłka do Gdyni - $650
Usługa rozładunku - 270$
Cło 9% wartosci lub 0% jesli pojazd zostal wyprodukowany w UE. A mi sie wlasnie wydaje ze produkcja Suzuki GS F zostala przeniesiona przez dzaponcow do Hiszpani :!: A skoro ESP nalezy do UE, to oznacza to 0%:) Ale zaluzymy, ze nie. 9% wartosci to inaczej - 500$
Wypelnienie dokumentow SAD do odprawy celnej 35$

Podsumowujac 5,200+650+270+35= 6,155$

Dolar stoi na dzien dzisiejszy po 2,30. Czyli daje nam to 14,156 zl. + ewentualne 1150zl(500$) za clo.
Ostatecznie 15tys 300zl. Nowka w Polsce kosztuje 19,999zl :) Czyzby 5 tys. zysku :?:
Poprawcie mnie jesli sie myle 8)

P.s. Czy salon nam zapakuje ten moto na statek, czy musimy byc na miejscu?
P.s.2. Fajnie by bylo, gdyby mozna go zabrac samolotem :wink:

Yarccom - Czw 06 Mar, 2008

i tak ze wszystkim z USA
moto auta HIFI kompy itp itd
tylko miec tam kogoś kto by to wysyłał

Majic - Czw 06 Mar, 2008

A teraz najlepsze...
U nas najnizsza stawka to chyba 5 zl za godzine -> przeliczajac 2$

Czy u nich ktos pracuje za 2$/h ? :x

Breżniew - Czw 06 Mar, 2008

Dla tego niektórzy kupują nowe moto sprowadzane do Polski przez prywatnych importerów . Cena w porownaniu do salonów duzo niższa i jest gwarancja importera.
Jest firma ze Słupska wykonująca takie usługi - Andrzej Bogusławski.

leon - Pią 07 Mar, 2008

GSadmirer napisał/a:
...Ostatecznie 15tys 300zl. Nowka w Polsce kosztuje 19,999zl :) Czyzby 5 tys. zysku :?:


Nówka w Polsce kosztuje 17.500zł. O ile jeszcze są w naszym kraju jakieś nowe GSy, bo w połowie stycznia były tylko trzy ostatnie sztuki w Gorzowie Wielkopolskim. Nie wiem czemu katalogi podają cenę 19.000zł z hakiem.

Czyli podsumowując zaoszczędzilibyśmy ok 2200zł. A od tego trzeba by jeszcze odjąć pewnie koszty załatwiania, jeżdżenia, gonienia, itp + zawsze stanie się coś co w życiu nie powinno by się stać. :?

hubertgontarz - Pią 07 Mar, 2008

cena GS-a i innych sprzętów jest tak niska m.in ze względu na podatki oraz bardzo duży popyt. Kupują dużo. Często zmieniają itd.
GSadmirer - Nie 09 Mar, 2008

leon napisał/a:

Nówka w Polsce kosztuje 17.500zł. O ile jeszcze są w naszym kraju jakieś nowe GSy, bo w połowie stycznia były tylko trzy ostatnie sztuki w Gorzowie Wielkopolskim. Nie wiem czemu katalogi podają cenę 19.000zł z hakiem.


Heh kiedys i nawet spotkalem sie z cena 16.500 (salon w lodzi bodajze). Ale zarowno ta i ta twoja wartosc 17.500 to bylo z reguly za roczniki "przezimowane". A w katalogu nadal widnieje 19.999zl 8)

leon - Nie 09 Mar, 2008

He, he, akurat właśnie w Łodzi kupiłem sprzęta i dokładnie tak jak piszesz był przezimowany. I kosztował 17.500zł i na większy opust nie było szans. Wiesz - zakończenie produkcji, i tak zejdzie nawet za 18 kawałków. Jak rezerwowałem na początku stycznia były dwa, jak odbierałem 15.01 został już tylko mój. Ale kask wynudziłem :D I to nawet przyzwoity.

hubertgontarz napisał/a:
cena GS-a i innych sprzętów jest tak niska m.in ze względu na podatki oraz bardzo duży popyt. Kupują dużo. Często zmieniają itd.


Co do pierwszej części to się zgodzę, co do drugiej to nie do końca. Popyt faktycznie jest duży, ale w całej branży motocyklowej, a co za tym idzie jest spora konkurencja. I to jest właśnie przyczyną niskich cen. Konkurujące firmy obniżają ceny żeby klient trafił właśnie do nich, a nie gdzie indziej. Sam popyt spowodował by raczej wzrost cen.

raszek - Pon 10 Mar, 2008
Temat postu: Rejestracja motocykla z Włoch
Witam przymierzam sie do kupna motocykla z przyprowadzonego z włoch ale kupić go od handlarza w polsce. Czy ktoć ma doświadczenie jak to wygląda. Czytałem gdzieś że trzeba a raczej włoch musi wymeldować ten motocykl u siebie, podobno nie zawsze jest umowa kupna-sprzedaży bo we włoszech tego nie potrzeba jest tylko jakiś akt własności czy jakoś tak ale u nas do rejestracji chyba jest to potrzebna.

jeśli coś zamieszałem to poprawcie mnie

pOzdrO

Robi28 - Pon 17 Mar, 2008

do rejestracji potrzebujesz dowód rejestracyjny + tłumaczenie (dowód jest wielki jak obrus świąteczny)
umowę z zagranicy najlepiej
przegląd
vat 25 ze skarbowego
koszt rej. 188 PLN


To co se tam Makaroniarz zrobił wymeldował czy nie ciebie nie interesuje

Pozdro z wydziału komunikacji :)

rastaman - Pon 17 Mar, 2008

Drobne sprostowanie wypowiedzi Robiego28...
W Urzędzie Skarbowym składasz formularz VAT-24 (nie 25). Czyli "prośba" o zwolnienie z VATu.
Dołączasz do niego ten obrus :) wraz z tłumaczeniami, badanie techniczne i umowę kupna-sprzedaży.

Polecam umowę k-s sporządzić samemu w domowym zaciszu, i koniecznie po polsku! Wtedy odpadną Ci koszty tłumaczenia umowy (przecież Włoch może mówić po polsku). Jestem na bieżąco bo w zeszłym tygodniu zakończyłem rejestrację nowego GSa :) .

W razie pytań chętnie pomogę :)

Yarccom - Pon 17 Mar, 2008

no nie wiem czy po polsku może być
na necie jest pełno umów dwujezykowych polsko niemieckich itp
wtedy koszt odpada a ma to sens ;)

raszek - Pon 17 Mar, 2008

Dzieki

Przegląd zrobiony mam umowe kupna-sprzedazy w dwóch językach mam brif (tak to sie chyba nazywa) jakieś coś "cerificato di proprieta" (chyba dobrze), ale za boga nie moge znaleść tłumacza przysięgłego z włoskim jezykem no niewiem co mam zrobić ??

Yarccom - Pon 17 Mar, 2008

poszukaj na necie
wystarczy skany im przesłac oni tłumacza i wysyłają wszystko spowrotem listem poleconym
oczywiście po uiszczeniu opłaty ;)

raszek - Pon 17 Mar, 2008

Miałem adres tłumacza ale jak zajechałem to sie przestrazyłem takia rudera opuszczona nikt w niej od kilku lat nie mieszkał w szczerym polu, ale pojechałem dzisiaj jeszcze raz popytałem sąsiadówi co sie okazało przeprowadziła sie znalazłem zostawiełem i pewnie jutro bedzie gotowe ::PP

ciekawe ile zawoła ??

kamilo - Sro 26 Mar, 2008
Temat postu: sprowadzane z niemiec
witam wszystkich! mam takie pytanie jakie sa opłaty jak sie sprowadza moto z niemiec? czy jest tak jak z samochodami recykling 500zł?
Yarccom - Sro 26 Mar, 2008

100 zł tłumaczenia (zalezy od tłumacza)
116 zł przegląd (stale)
160 zł Vat24 (stałe)
190 zł rejestracja (stałe)
106 zł OC (zalezy od zniżek)

kamilo - Sro 26 Mar, 2008

dzieki bardzo!
pootietang - Sro 26 Mar, 2008

Yarccom napisał/a:
106 zł OC (zalezy od zniżek)

i ubezpieczalni :)

Yarccom - Sro 26 Mar, 2008

w tym przypadku to OC + NW + 50% znizki w PZU ;)
Bociek - Sro 26 Mar, 2008

To ja pytanie trochę z innej beczki. Opłaca się sprowadzać motocykl? W sumie opłaty i tak ok 800zł wychodzą + przerejestrowanie w Polsce + koszty paliwa dojazdu zza granicę. Opłaca się?
pootietang - Sro 26 Mar, 2008

to już musisz sam ocenić bo zależy za ile sprzęt jaki rocznik i w jakim stanie.
Yarccom - Sro 26 Mar, 2008

chyba raczej tak
1 000 000 sprowadzonych aut chyba to potwierdza ;)

Plaster - Sro 26 Mar, 2008

nie oszukujmy sie ze polowa z tego miliona to auta powypadkowe z przekreconymi licznikami
kikon18 - Sob 29 Mar, 2008

moim zdaniem jesli kupujemy motocykl poniezej 7000 to się nie opłaca. Powyżej dopiero odczujemy jakoś wieksza róznice w cenie :) ale jak ktoś chce sie przewieść do niemcowni to wycieczke sobie można zrobić :)
Yarccom - Sob 29 Mar, 2008

nie do końca sie zgodze

ja do granicy mam 15 km
szukając na mobile.de moto w okolicy z przywiezieniem do 150 km w 1 strone i wypożyczeniem przyczepki z orlena porównując do cen z allegro jestem w stanie zarobić na sprzecie z 92-93 (800-1000 euro) roku ok 500-700 zł

szef_ff - Sob 29 Mar, 2008

A ja przestrzegam z kupowaniem od handlarzy. Przy podpisywaniu umowy bądź faktury lubią wpisać ze motocykl jest uszkodzony wmawiając nam, ze tańsze opłaty będą. A guzik prawda. Za przegląd zapłacisz 80 zł więcej. Ja kupiłem od handlarza (polskiego) za 3500 PLNów. On kupił go od handlarza (holendra) za 600 Ojro. W tłumaczeniu pisało ze pojazd uszkodzony.
Zapłaciłem:
160 zł tłumaczenia z jez. niderlandzkiego
188 zł za dowód z tablicą
162 zł za VAT-25 w skarbowym
210 zł przegląd (120 zł + 90 zł za uszkodzony pojazd)
225 zł ubezpieczenie OC i NW (5tyś) w Towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych (1 szkoda, wiek do 25 lat, prawko krócej jak 24 miesiące) w PZU to samo wyjdzie chyba taniej o .... 2 zł
30 zł dwie nowe świece NGK
100 zł regulacja zaworów
100 zł regulacja i synchro gaźników
36 zł odblokowanie gaźników (dwie dysze)

Ta lista to rzeczy które musiałem zrobić żeby jeździć moto. Ostatnie 4 opcjonalnie. Regulacja i synchro dopiero w środę.

Yarccom - Nie 30 Mar, 2008

dla nich to furtka w razie jakbyś chciał coś od nich żądać po zakupie
a tak wyraźnie napisane w umowie pojazd uszkodzony
widziały gały co brały

dlatego tez np w umowie KS auta dla sprzedającego ważny jest punkt że kupujący zapoznał sie ze stanem technicznym pojazdu

ascon20 - Nie 30 Mar, 2008

Kikon nie połowa a 70 % to uszkodzone a licznik cofnięty to 99%.
raszek - Sob 05 Kwi, 2008

To więc napisze od początku jak to u mnie bylo razem z kosztami:

1) przeglad zerowy 116zl
2) tłumaczenie papierów( brif+akt wlasności+podpis pod umową [umowe mialem w 2 jezykach polski i włoski]) za tztrone a4 bierze 30zł czyli 3*30=90
plus podpis pod umową 10zł razm daje 100zł
3 )ptem vat-25 czyli zwolnienie z vatu idziesz do skarbówki bierzesz druk vat-24 i przynosisz wszystki kwity przetłumaczone razem z drukiem vat-24 wypenionym, umawiasz sie na odbiór papierów, taka przyjemność kosztuje w granicach 170zł
4) rejestracjia jesli masz jyż przeglad+vat-25 i wszystkie przetłumaczone papiery idziesz zapisać sie na rejestracjie. Rejestracjia motocykla kosztuje 188zł po miesiacu do odbrania twardy dowód i karta pojazdu

Czyli 116+100+170+188=574

do tego dochodzi OC + NW (NW nie trzeba ale ja wolałem zapłacić)

W mojm przypadku w PZU mam 20 lat od 1,5 roku prawko bez żadnych kolizji motorek 1990 487cm3

OC=225 na rok
NW=34 na rok
225+34=259

RAZEM

(rejestracjia=574+OC)+(NW=259)=833

win5 - Czw 15 Maj, 2008

witam wszystkich :) jestem tu nowy.
Mam problem i bardzo proszę o pomoc.
Kiedy byłem we Włoszech kupilem w komisie skuter. Sprzedawca zapewniał ze do rejestracji umowa nie jest potrzebna. Nie znam się na tym zbyt dobrze wiec zwątpiłem. Kiedy chciałem zarejestrować skuter okazało sie ze jednak jest potrzebna u nas umowa. Zadzwoniłem do sprzedawcy a ten powiedział ze , zeby napisac umowe musi widziec karte skutera. nie mam mozliwosci ponownego wyjazdu do wloch.....
Co mam zrobic... a raczej co moge zrobic. samemeu spisac umowe?ale jak. nie mam zielonego pojęcia jak ma to wyglądać :( bardzo proszę o pomoc :padam:

Yarccom - Czw 15 Maj, 2008

www.google.pl ;)

przeciez nikt na forum nie napisze Ci byś sobie sam spisał umowe na kolanie wg schematów jak na necie ;)

win5 - Czw 15 Maj, 2008

:padam: dzieki. kompletnie nie wie co robić. umowa powinna byc raczej dwu jezyczna czy moze byc po polsku?

proszę o jakiś link ze wzorem takiej umowy :wstyd:

Szanuj proszę czytających- na pewno odwzajemnią to pomocą.

leon - Czw 15 Maj, 2008

win5 napisał/a:
Sprzedawca zapewniał ze do rejestracji umowa nie jest potrzebna. Nie znam się na tym zbyt dobrze


I co myślałeś? Że podjedziesz sobie do urzędu komunikacyjnego na skuterze bez żadnych papierów i tak sobie go po prostu zarejestrujesz? Nie będę tego komentował, bo poczułbyś się urażony :/ .

Nie wiem jak rozegrać coś takiego, ale jeśli chodzi o umowy to na necie bez problemu znajdziesz wzór.

pootietang - Czw 15 Maj, 2008

spisz samemu umowę dwujęzyczną i daj do tłumaczenia chyba że z polakiem ją spisywałeś.
jankees - Czw 15 Maj, 2008

Proszę bardzo tu masz wszystkie umowy ,jezyk do wyboru ;)
http://www.dakota.com.pl/...id=23&Itemid=48

win5 - Pią 16 Maj, 2008

Dziękuję Ci bardzo DOBRY CZŁOWIEKU :) :padam:
Pickers - Sro 16 Lip, 2008
Temat postu: Motor z niemiec
Witam mam do was pytanie.Interesuje mnie kupno motoru chyba wiecie jakiego :P
z niemiec.Pierwsze pytanie co powinienem otrzymać od niemca żeby dokonać rejestracji w polsce.I czy to prawda ze za motory się nie płaci akcyzy?

FighteR-600 - Sro 16 Lip, 2008

CHYBA mały i duży dowód, BRIEF oraz jakiś papierek, że moto jest wymeldowane...

Niech jeszcze ktoś potwierdzi...

midd - Sro 16 Lip, 2008

ja niedawno rejestrowałem moto z niemiec i tak to wygladało

przede wszystkim potrzebujesz:

1.dowód rejestracyjny cz.I (ten mały papier)

2. brief cz.II (duży papier)

- w dowodzie powinies miec pieczątke o wyrejestrowaniu

3.umowa podpisana z niemcem najlepiej dwujęzyczna, zaoszczedzisz na tłumaczeniu.

te dokumenty tłumaczysz u tłumacza przysięgłego.

4.potem robisz przegląd zerowy (pierwszy w polsce)

5. składasz podanie w US o wydanie vat-25 (zwolnienie z z VATU)


potem zwykła rejestracja i smigasz ;)

Piterek - Sob 19 Lip, 2008

Koszt całkowity rejestracji w Polsce to ok 600zł.
Akcyzy rzeczywiście nie ma na moto.
Pamiętaj,że żeby złożyć w Skarbowym podanie o zwolnienie z Vatu musisz mieć już zrobione tłumaczenia.
Koszty to:

zwolnienie z Vat- 160
przegląd zerowy- 116
tłumaczenia 100-150
wydział komunikacji- 188
No i oczywiście OC...

Shadow - Nie 27 Lip, 2008

a chlopaki jak to wyglada z moto z UK? bo jestem teraz w UK ale jak patrze to malo tu GSow wogole a juz w lepszym stanie tez ciezko :D no ale jak bym znalazł jakiegos to sie zastanawiam do jakiej kwoty mi sie bedzie to oplacalo porownujac ceny w PL?

EDIT: na forum scigacz.pl znalazlem cos takiego:

Kod:
koszta jak z kazdego kraju unii - 150 vat25 i 200 zl zostawiasz w wydziale
komunikacji, to wszystko

kola - Pon 28 Lip, 2008

a mnie za przetlumaczenie umowy, i dowodow skasowali 200zl :/ // jutro przeglad :) wie ktos moze ile sie czeka na vat25 ? czy to od razu wydaja po daniu wniosku vat24 ?
midd - Pon 28 Lip, 2008

ja dostałem po dwóch dniach, formalnie na wydanie tej decyzji maja tydzien.


z UK jest dokładnie tak samo jak z dojczlanderów ;)

Vega - Sro 24 Cze, 2009

Do zarejestrowania w kraju potrzebne są:
-umowa kupna/sprzedaży motocykla
-Certificate of title (czyli taki zielony papierek z danymi moto) coś jak karta pojazdu u nas
-Papiery, ze motocykl został oclony, to z urzędu celnego
- Plus, to wszystko musi być przetłumaczone u zaprzysięgłego tłumacza, chodzi mi głownie o Certifikat motocykla i jezeli umowe macie w jezyku angielskim to tez musi byc przetlumaczona
- Trzeba tez dokonać wplaty w Urzedzie Skarbowym, ale to przy okazji rejestrowania

Zwróćcie uwagę przy mega okazjach, że mogą być problemy jeśli motocykl nie spełnia norm EU.
po pierwsze: emisja spalin motocykla z usa musi się mieścić z normą europejska (czyli normą polską)

np. Kawasaki ninja 500R nie mieści się z emisją spalin, dlatego nie wychodzi na rynek europejski tylko amerykański... zapytam gościa od którego kupiłam moje moto jak mu się udało go zarejestrować (może znajomości, może początkująca urzędniczka, może nie mają listy "zakazanych" moto i każdemu się uda, ale trzeba wziąć pod uwagę czarny scenariusz - ja bym się nie pisała na kupno moto bez rejestracji, ale może jestem tchórzem :) )

po drugie: przeważnie w motocyklach w USA przednie kierunkowskazy świecą ciągłym światłem pomarańczowym a jak włączamy migacz to zaczyna dane światło migać - tu na szczęście wystarczy drobna kosmetyka i motocykl będzie spełniał europejskie normy :)
światło przednie jest ustawione centralnie (u nas doświetla bardziej prawe pobocze, ale np w ściąganych z UK doświetla lewą stronę jezdni - ale z tym raczej nie ma problemów - mój kolega śmiga na takim i jest ok, przegląd też przeszedł bez problemu - to pewnie zależy od pana na stacji diagnostycznej, ale zawsze można jechać na inną :) ).

Na razie to tylko przychodzi mi do głowy - poza ewentualnymi problemami ze znalezieniem owiewki w razie jakiś problemów :/

Konrad - Wto 08 Gru, 2009

ja tak w ogole powiem ze całkowite załatwienie formalnosci z rejestracja po sprowadzeniu motocykla z zagranicy kosztowało mnie niecały tys. zł.:( bolesne ale musowe;/
hubertgontarz - Wto 08 Gru, 2009

Konrad opisz ile gdzie zapłaciłeś, krok po kroku.
pili5 - Sro 09 Gru, 2009

Mnie tez nie mało kosztowała rejestracja...
Przegląd+tłumacz- 300zł(po znajomości załatwiane było)
Skarbówka koło 250zł ale sam na siebie wałek wkręciłem bo powiedziałem że kupiłem maszyne na terenie Polski to dołożyła mi baba 2% wartości maszyny...
Wydział Kominikacji 188zł
RAZEM 738zł
plus oczywiście OC które mnie wyniosło 204zł w PZU
RAZEM z OC 942

Nie licze do tego czasu i nerwów straconych :)
Życze cierpliwości przy załatwianiu :P (głównie w skarbówce)

hubert - Sro 09 Gru, 2009

a mnie troszeczke mniej
przegląd-100
tłumacz -130
skarbówka -160
rejestracja -190
oc -105

razem-prawie 700 zł będzie :znudzony: :przestraszony:
kupuiąc zarejestrowany w polsce odchodzi;

przegląd ,tłumacz i oc sie odwlecze zaoszczędzimy jakieś;300 zł :]

Yarccom - Sro 09 Gru, 2009

pili5 napisał/a:
Przegląd+tłumacz- 300zł(po znajomości załatwiane było)

nie zazdroszcze znajomego normalnie kosztuj to ok 30 zł od strony

za vat płacisz okresloną z góryu kwote czyli 170 zł
tak samo z WK :]

hubert - Sro 09 Gru, 2009

ja płaciłem 55 :rotfl:
Kat - Sro 09 Gru, 2009

A ja mam takie inne zapytanie. Niedługo wybieram się na dłużej do Belgi, i chciałbym tam kupić motocykl i zarejestrować go na siebie, ale pewnie kiedyś będę wracać do polski i wtedy chciałbym ten sam motocykl zarejestrować tutaj. Czy ktoś się może orientuje jak by wyglądało załatwienie takiej sprawy?
Yarccom - Sro 09 Gru, 2009

poczytaj forum
nawet ten wątek sie dowiesz :oczami:

Konrad - Sro 09 Gru, 2009

przetłumaczenie dokumentow 300zl
skarbowka 180
rejestracja 170
ubezpieczenie co ac 220
razem 870zl

[ Dodano: Sro 09 Gru, 2009 ]
a i zajeło mi to 3 dni :)

jscoolg - Pią 11 Gru, 2009

Vega napisał/a:

Zwróćcie uwagę przy mega okazjach, że mogą być problemy jeśli motocykl nie spełnia norm EU.
po pierwsze: emisja spalin motocykla z usa musi się mieścić z normą europejska (czyli normą polską)

np. Kawasaki ninja 500R nie mieści się z emisją spalin, dlatego nie wychodzi na rynek europejski tylko amerykański... zapytam gościa od którego kupiłam moje moto jak mu się udało go zarejestrować (może znajomości, może początkująca urzędniczka, może nie mają listy "zakazanych" moto i każdemu się uda, ale trzeba wziąć pod uwagę czarny scenariusz - ja bym się nie pisała na kupno moto bez rejestracji, ale może jestem tchórzem :) )



Nie ma to żadnego znaczenia - przerabiałem ta kwestie bo sobie chciałem sprowadzić ruska z koszem
dla moto używanych wogole nie ma problemu, dla wyprodukowanych po 2008 (euro 3) skladasz oswiadczenie że sprowadziłeś 1 sztukę rocznie

Gorzej gdybyś sprowadzać jako importer - wtedy nie da rady

Pro - Sro 16 Gru, 2009

Drogo cos placicie za te kwity. Szczegolnie tlumacza. Teraz przeglad nie jest taki drogi bo kosztuje standardowo 60 zl. Doczepili sie do tych drozszych przegladow pojazdow sprowadzanych i ucieli to zdzierstwo :D

A jesli chodzi o skarbowke to u mnie sprawa jest bardzo szybko zalatwiana. Zadnych problemow i nerwow :]

MacGyver - Nie 03 Sty, 2010

Hej jak to jest ja kupiłem gs w październiku od polaka który zajmuje się ściąganiem moto z W. Bretanii przy zakupie dał mi angielski dowód rejestracyjny moto, jakieś faktury serwisowe i nic po za tym żadnej umowy kupna sprzedaży ani angielskiej ani z nim bo jak twierdzi sam dowód + napisana przez siebie (mnie) z tym anglikem co jest w dowodzie spokojnie wystarcza do zarejestrowania moto w naszym kraju.

Czy ja nie wkopałem się czasem?? Pytałem znajomych to twierdzą że tak się robi

Kuraś - Nie 03 Sty, 2010

bo tak sie robi, na umowie napisz mieejsce spisania miasto z UK bo inaczej do oplat dojdzie Ci zaplacenie 2% od wzbogacenia gdy umowa byla by zawarta na polsce.
pili5 - Pon 04 Sty, 2010

ja miałem identyczną sytuacje i facetka mi w skarbówce powiedziała że takie rzeczy u nas nie przejdą, musi być normalna umowa kupna-sprzedaży i dzwonie do kolesia od którego moto brałem i mówi mi zebym sam spisał umowe i lewą ręką podpisał :P
drultbg - Czw 29 Kwi, 2010
Temat postu: sprowadzenie, rejestracja
hej,

w zeszły piątek zakupiłem mojego pierwszego gs'a, który sprowadzany był z niemczech. jedyne dokumenty jakie dostałem to mały i duży brief, czyli dowód rejestracyjny i karta pojazdu.

pierwszą rzeczą jaka mnie zmartwiła to to, że 'mały' brief był przekreślony / skreślony. szukałem informacji w internecie na ten temat, ale nic pocieszającego nie znalazłem, a jedynie zapowiedzi potencjalnych problemów.

w piątek zostałwiłem dokumenty w biurze tłumaczeń. tam też zdziwili się że dowód jest przekreślony, co tym bardziej wzmożyło moje obawy - niepotrzebnie!

o dziwo wszystko poszło sprawnie a blachy dostałem już po 4 dniach.
i jeszcze kwestia umowy.. powiedzmy, że pojechałem do Niemiec podpisać ją bezpośrednio ze sprzedającym:)

poniedziałek: złożenie dokumentów do tłumaczenia, wyprawa po kask/kurtkę/rękawice
wtorek: odebranie dokumentów, złożenie wniosku o zaświadczenie vat-25, pierwszy przegląd
środa: chillout
czwartek: odbieram zaświadczenie, skadam papiery o blaszkę i po 2h jest moja razem z tymczasowym dowodem, ubezpieczenie, zamówienie gmoli

troszkę biegania, ale było warto:)

jaguarx92 - Pią 08 Paź, 2010
Temat postu: GS400 sprowadzony z UK
Witam mam pytanie czy po wykupieniu ubezpieczenia mogę poruszać się po drogach na angielskich blachach ? pozdrawiam
Tomson - Sro 20 Paź, 2010

musisz zrobić przegląd i możesz tak jeździć mając ważne OC tylko 30 dni.
pafocie - Pon 10 Sty, 2011
Temat postu: Zakup motocykla od handlarza
Czesc

Jako ze finalizuje formalnosci po ktorych stane sie szczesliwym wlascicielem Bandita z 2001, prosze o uswiadomienie jakie dokumenty powinienem otrzymac. Sprzet jest sprowadzony z Francji.

Dzieki

AdamSsS - Pon 10 Sty, 2011

To zależy . Jeżeli pojazd został kupiony od osoby fizycznej to chyba :
-dowód rejestracyjny , wpis że został wyrejestrowany i faktóre VAT od handlarza

A jeżeli został kupiony do ubezpieczalni to musisz mieć (wiem bo 2 tyg temu kupiłem moto z Francji ) :
-dokument o tytule "Certificat d'immatriculation" oraz fakturę VAT od handlarza

DARO13 - Pon 14 Lut, 2011

Rejestrowałem ostatnio moto zza granicy (dokładnie z niemczech) i mogę opisać co i jak .

Dokumenty które posiadałem: dowód rejestracyjny, brief, umowa kupna-sprzedarzy.

1. Oddanie dokumentów do tłumaczenia (w moim przypadku 100 zł)
2. Trzeba wypełnić VAT 24 i po około tygodniu otrzymujemy VAT 25, który jest niezbędny do rejestracji.(w moim przypadku 160 zł)
3. Załatwienie przeglądu motocykla (w moim przypadku 62 zł)
4. Wydział komunikacji, czyli docelowa rejestracja (197 zł)
5. Ubezpieczenie (w moim przypadku 167 zł)

W sumie wychodzi : 686 zł. (czyli trzeba mieć przyszykowane na rejestrację około 700 zł ;) )

_-zak-_ - Pon 14 Lut, 2011

Mam takie pytanie do was, czy wiecie, że istnieje taka strona angielska, na której sprawdza się przeglądy techniczne pojazdu?
AdamSsS - Pon 14 Lut, 2011

Tak istnieje ale służy tylko do sprawdzania przebiegów motocykli z UK .
_-zak-_ - Wto 15 Lut, 2011

No tak, i jeżeli moto nie przeszło badania to jest przyczyna.
AdamSsS - Wto 15 Lut, 2011

W UK co roku tka auta jak i motocykle przechodzą przeglądy technicnze i an każdym z nich jest sprawdzany przebieg . Ale jest an to sposób wystarczy przed przeglądem cofnąć licznik i już po sprawie bo będzie wbity nowy przebieg . A nie ma możliwości wglądu w poprzednie wpisy .
_-zak-_ - Wto 15 Lut, 2011

Ja jak sprawdzałem swój to widziałem całą historię, czyli przegląd co roku.
AdamSsS - Wto 15 Lut, 2011

aha . TO nawet dobrze bo aj słyszałem inna wersje że tylko widać ostatni . Jednak wypisują błedy na forach . TO powiedz jak sprawdzałeś przebieg to zgadzał sie czy nie ?
_-zak-_ - Wto 15 Lut, 2011

Ja odkupiłem Fazera już zarejestrowanego i miał 28000 mil, ostatni przegląd w Anglii był przy 24000 więc do końca nie wiadomo, ważne, że motor jest w dobrym stanie.
micio__75 - Pon 21 Lut, 2011

Witam, sprawdzic historie mozna na stronie DVLA (angielski rejestr pojazdow) trzeba do tego miec numer ostatniego MOT-u (badanie techniczne) i numer referencyjny z V5 (dowodu rejestracyjnego) link w zalaczeniu http://motinfo.direct.gov...ory-Request.jsp ;)
rybki66 - Czw 05 Maj, 2011

Czy w przypadku kiedy osoba z Polski odkupiła motor od handlarza, nie zdążyła zarejestrować, a ja od niej odkupuję to wystarczy do ogółu dokumentów dołączyć moją umowę kupna/sprzedaży? Czy trzeba więcej kombinować? Sprzedający pisze, że VAT transportu opłacone. Chodzi tu o ten VAT 25 za 160 zł?
czajnaliarek - Nie 12 Lut, 2012

Proszę o pomoc bo się na tym nie znam kompletnie :) Poradźcie mi jak koljeno mam postąpić w przypadku kupna moto z niemiec. Kupiłem go od gościa który sprowadza motocykle z niemcowni. Dostałem dowód rejestracyjny i brief do tego fakturke i powiedział, że to wystarczy, żeby zarejestrować moto. Teraz tak: moto stoi jeszcze u niego bo czekam, aż mi się tu garaż zwolni. Na początku marca jadę po niego więc w tym czasie mogę juz sobie przetłumaczyć dokumenty i czy mogę to zrobić u dodolnego tłumacza przysięgłego u mnie w miescie czy to musi być ktoś "specjalny" Jak już bedę miał przetłumaczone to jeszcze muszę przegląd zrobić ale to jak już będzie moto u mnie. Chyba, że zagadam z jakimś gościem ze stacji co mi wystawi bez oglądania moto bo on tam ma tylko do wpisania marke i wymiary ponoć? Jak już bedę miał przetłumaczone dokumenty i przegląd to mogę isc do wydziału komunikacji? Tak? a kiedy mogę isc ubezpieczyć moto czy to już po zarejestrowaniu czy mogę już isc teraz jeszcze go nie mając u siebie? Jak to jest? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam! ;)
panbodzio - Nie 12 Lut, 2012

czajnaliarek wszystko masz napisane w temacie wczesniej. pominales skarbowke gdzie udajesz sie przed wydzialem komunikacji

co do tlumacza: zwykly przysiegly co ci pieczatka machnie na tlumaczeniu. na pewno masz jakiegos zioma na osiedlu co auto sprowadzal wiec nie powinienes miec problemow ze znalezieniem w bydzi

romanS - Nie 12 Lut, 2012

się trochę podłącze, więc ciekai mnie jakie opłaty są gdy kupuje się sprzęta spoza UE. Nie myślę o ameryce bo to za daleko :)
yaszczi - Pon 13 Lut, 2012

romanS, http://lmgtfy.com/?q=kupno+motocykla+spoza+UE
romanS - Wto 14 Lut, 2012

Spasiba:-)
czajnaliarek - Czw 23 Lut, 2012

Słuchajcie, właśnie odebrałem dokumenty od tlumacza i tam jest napisane "motocykl z ograniczeniem mocy" czyli to jest ta wersja zablokowana, teraz pytanie czy to że w poprzednim dowocie jest tak napisane to znaczy, że rzeczywiście tak jest? Czy poprzedni a zarazem pierwszy właściciel mógł sobie go odblokować a w dowodzie są dane fabryczne? Czy to, że jest po odblokowaniu to trzeba gdzieś zgłaszać przy rejestracji np?

Bo załóżmy, że on jest nadal zablokowany i pójdę go zarejestrować a po jakims czasie go odblokuje i co w tej sytuacji? Muszę to gdzieś zgłaszać?

Albo załóżmy, że został już odblokowany a w poprzednim dowodzie są nieaktualne informacje i teraz z tym przetlumaczonym dowodem pójdę go zarejestrować i co będę miał w dowodzie mniejszą moc niż w rzeczywistości? :oczami: Proszę o odpowiedź

RedShadow - Czw 23 Lut, 2012

Nie ma to znaczenia, bo nawet jeśli jest odblokowany to i tak masz uprawnienia do jego prowadzenia, więc możesz zostawić jak jest.
CieCHu - Czw 23 Lut, 2012

czajnaliarek napisał/a:
Słuchajcie, właśnie odebrałem dokumenty od tlumacza i tam jest napisane "motocykl z ograniczeniem mocy" czyli to jest ta wersja zablokowana, teraz pytanie czy to że w poprzednim dowocie jest tak napisane to znaczy, że rzeczywiście tak jest? Czy poprzedni a zarazem pierwszy właściciel mógł sobie go odblokować a w dowodzie są dane fabryczne? Czy to, że jest po odblokowaniu to trzeba gdzieś zgłaszać przy rejestracji np?

Bo załóżmy, że on jest nadal zablokowany i pójdę go zarejestrować a po jakims czasie go odblokuje i co w tej sytuacji? Muszę to gdzieś zgłaszać?

Albo załóżmy, że został już odblokowany a w poprzednim dowodzie są nieaktualne informacje i teraz z tym przetlumaczonym dowodem pójdę go zarejestrować i co będę miał w dowodzie mniejszą moc niż w rzeczywistości? :oczami: Proszę o odpowiedź


A slyszales o przypadku, ze ktos zglasza do komunikacji, ze np. zalozyl wieksza turbine albo wymienil pol silnika? To tez przeciez zmienia moc. Jesli masz kat. A to mozesz odblokowal i nikt nie bedzie mial pretensji.

czajnaliarek - Czw 23 Lut, 2012

No w sumie racja ;) dzięki Panowie za odpowiedź :padam:
Chrupq - Pią 24 Lut, 2012

CieCHu napisał/a:


A slyszales o przypadku, ze ktos zglasza do komunikacji, ze np. zalozyl wieksza turbine albo wymienil pol silnika? To tez przeciez zmienia moc. Jesli masz kat. A to mozesz odblokowal i nikt nie bedzie mial pretensji.


A ubezpieczyciel od OC nie będzie robił dymu w przypadku ewentualnego wypadku? Z tego co sobie przypominam, to ubezpieczyciele często mają różne stawki zależnie od wersji silnikowej samochodu (pojemność, moc - jeśli jest kilka opcji dla tego samego modelu). Jak to wygląda w przypadku motocykli? Czy jest stała, taka sama stawka OC np. dla CBR125 oraz CBR600?

Jest na forum ktoś kto pracuje w ubezpieczeniach/prawie i mógłby to zweryfikować?

RedShadow - Pią 24 Lut, 2012

Z tego co się orientuję to stawka zależy od pojemności, więc nie powinno to mieć znaczenia, poza tym nie wierzę że ktoś by to sprawdzał.
studi - Pią 24 Lut, 2012

roberto napisał/a:
Czy jest stała, taka sama stawka OC np. dla CBR125 oraz CBR600?

Mogę odpowiedzieć jak jest w allianz gdyż tam mam pakiet ubezpieczeniowy, są dwie kategorie do 50ccm i pow. 50ccm więc nie ma znaczenia czy jest to 125 czy 1300

Inną kwestią jest to, że odblokowanie motocykla, w tym i GS'a nie zmienia jego pojemności, a stawki ubezpieczenia są wyłącznie od tego uzależniane.

Co do samych kwestii prawnych, to jak chcesz być całkowicie z literą prawa, to złożenie takich dokumentów jeśli istotnie jest on odblokowany jest poświadczeniem nieprawdy, przy czym obowiązek prawny spoczywał na osobie, która dokonała modyfikacji, a ty tylko dalej powielasz ten błąd.

bilder - Pon 27 Lut, 2012

To co zrobić,żeby nie płacić tych 2% ?
Bo sytuacja wyglada tak. gość sprowadził moto z holandii, nie rejestrował nic totalnie z nim nie robił. I teraz jak ja z nim sporządzę umowę to będę musiał płacić te 2%??
Czyli wyjście jest takie niech on robi wszystkie opłaty lub ja muusze mieć umowę bezpośrednio z holendrem?? Robił ktoś tak ??

DARO13 - Pon 27 Lut, 2012

Ja robiłem bezpośrednio z Niemcem ;) jak gość jest w 100% pewny to można zaryzykować i podpisać vi za vi umowe czy jak to się tam mówi :P
sting126 - Wto 28 Lut, 2012

bilder napisał/a:
To co zrobić,żeby nie płacić tych 2% ?
Bo sytuacja wyglada tak. gość sprowadził moto z holandii, nie rejestrował nic totalnie z nim nie robił. I teraz jak ja z nim sporządzę umowę to będę musiał płacić te 2%??
Czyli wyjście jest takie niech on robi wszystkie opłaty lub ja muusze mieć umowę bezpośrednio z holendrem?? Robił ktoś tak ??


Ja tam dla bezpieczenstwa wolalbym jednak zawrzec umowe z gosciem od ktorego fizycznie moto kupisz. Pytanie czy ma jakis komis czy jest osoba prywatna - jesli ma komis to problem odpada, jesli osoba prywatna to pewnie w umowie i tak bedzie chcial wpisac cene nisza niz realna. Ale dajmy na to, ze bedzie to nawet 5000 zł to podatku zaplacisz cale 100 zł. Ew. dogadaj sie zeby Ci opuscil z ceny na podatek.

A "zawieranie umowy" z Niemcem, Holendrem czy innym Belgiem to zawsze cholerne ryzyko. W przypadku jakichs problemow z rejestracja - musisz sie kontatkowac bezposrednio z nim, a handlarz ma Cie gdzies..

bilder - Sro 14 Mar, 2012

W moim przypadku było się tak. Przypomnę, że moto z Holandii.
Tłumaczenie 140(niestety ciężko u mnie z przetłumaczeniem dowodów i kwitka z wyrejestrowania moto)
Umowę miałem napisaną po polsku nikt się nie przyczepił w wydziale komunikacji, słyszałem, że trzeba tłumaczyć, mieć dwujęzyczną. Wygląda na to że gdzie kraj to obyczaj. Posiadałem jeszcze dokument transportowy (od razu napisany w języku polskim)
A dalej.
Przegląd 140zł
Vat-24 wypełnienie i opłata 160zł.
wydział komunikacji 197 :D
oraz oc'e 82zł. :D
Łącznie : 719 + stracony czas w urzędzie skarbowym :D Powodzenia reszcie w zmaganiach z urzędami ;)

gluszek - Czw 15 Mar, 2012

Ja wczoraj przechodziłem przez proces rejestracji :) Motor sprowadzony z Niemiec przez gościa z Polski, który ma własną działalność i wystawia fakturę do każdego motocykla... Dzięki tej fakturze ominąłem US i zaoszczędziłem 160zł.

tłumaczenie dokumentów - 75zł
przegląd - 63zł
rejestracja w WK - 197zł
ubezpieczenie w PZU (w tym NW) - 145zł

w sumie 480zł czyli nie ma tragedii :P

DARO13 - Pią 16 Mar, 2012

ubezpieczenie w PZU (w tym NW) - 145zł
ile masz zniżek ? Ja przy zniżkach 30% płaciłem w tym roku ubezpieczenie 187 zł bez NW.

tmi - Pią 16 Mar, 2012

gluszek napisał/a:
przegląd - 63zł

Motocykl miał aktualny przegląd zrobiony za granicą czy nie?

gluszek - Pią 16 Mar, 2012

ogólnie zdecydowałem z ojcem, że motor rejestrujemy na niego i przy jego pełnych zniżkach wyszło 145zł.... Ja w wieku 22 lat obecnie nic nie biorę na siebie to bym bulił niezłą kasę...

Przegląd zerowy czyli pierwszy w Polsce kosztował mnie 63zł. Nie wiem co ma przegląd zagraniczny do tego, moto było wyrejestrowane w Niemcowni, czyli chyba i przegląd był nieaktualny...

sting126 - Pon 19 Mar, 2012

gluszek napisał/a:
ogólnie zdecydowałem z ojcem, że motor rejestrujemy na niego i przy jego pełnych zniżkach wyszło 145zł.... Ja w wieku 22 lat obecnie nic nie biorę na siebie to bym bulił niezłą kasę...


Moja rada - wpisuj sie do dowodu jako wspolwlasiciel, beda Ci lecialy znizki, a ubezpieczyciel nie powinien zwiekszyc skladki.

bilder - Pon 19 Mar, 2012

Dla mnie raczej nie. bo nie ma skończonych 25 lat. i będzie płacił więcej jak normalnie. Jeśli nie jest to potrzebne. I będziesz mógł w wieku 25 lat tez być współwłaścicielem z kimś kto ma max zniżki. To bym poczekał, bo poco płacić co rocznie zwyżkę. Ale jak już kto woli.
elvismt - Sro 21 Mar, 2012

Witam


Jestem nieco zielony w temacie rejestracji pojazdów z zagranicy

A więc kupiłem suzuki w Polsce od handlarza sprowadzany z zagranicy konkretnie Francji
do motocykla dostałem fakturę zakupu, dowód francuski tablicę francuską

ile wyniesie mnie zarejestrowanie w Polsce i co konkretnie pozałatwiać oprócz przeglądu?

Dodam że motocykl stoi u mnie niezarejestrowany niecały rok bo musiałem w nim co nieco poprawić

Piotras_5 - Sro 21 Mar, 2012

Tłumaczenie, pierwsza rejestracja i przegląd. Wszystko kosztuję około 600 zł.
gluszek - Sro 21 Mar, 2012

też rejestrowałem niedawno sprowadzonego GSa. Sprawa wygląda następująco: jeśli dostałeś fakturę to unikniesz opłaty w Urzędzie Skarbowym (160zł). Najpierw możesz zrobić sobie tłumaczenie dokumentów czyli dowodu rejestracyjnego, w Twoim przypadku pewnie będzie to droższe niż tłumaczenie z Niemca, ja dałem za niemiecki 75zł. Jak masz już przetłumaczone to udajesz się na stację kontroli pojazdów zrobić przegląd motocykla - koszt 63zł. Z papierkami z przeglądu, dowodem rejestracyjnym, tłumaczeniem i fakturą udajesz się bezpośrednio do Wydziału Komunikacji i tam dokonujesz rejestracji motocykla- koszt 197zł. Jak dostaniesz już dowód i tablice to wtedy zostaje ubezpieczyć maszynę i po wszystkim ( w PZU chyba najtaniej).

Powinieneś się zmieścić ze wszystkim w kwocie 500zł max 600zł

sting126 - Czw 22 Mar, 2012

A jeszcze sie podlacze w takim razie. Sprowadzajac z zagranicy samochod wniesc nalezy takze tzw. oplate recyklingowa (500zl), motocykle sa z niej zwolnione?
AdamSsS - Czw 22 Mar, 2012

Tak motocykle są zwolnione z tej opłaty .
elvismt - Sob 24 Mar, 2012

Bardzo dziękuje za odpowiedzi, teraz już wiem co muszę pozałatwiać
GanjaPower - Sob 24 Mar, 2012

w środę zostawiłem w urzędzie skarbowym 160, w czwartek byłem odebrać zaświadczenie vat 25, nie dali mi bo mam mandat nie zapłacony :zdegustowany:
Apaczus - Nie 01 Kwi, 2012
Temat postu: Motocykl sprowadzony z Anglii
Jestem świeżo po załatwianiu dokumentów i rejestracji kupionego motoru z Anglii.

Na początku musisz mieć: dowód od motoru oraz umowę kupna sprzedaży / fakturę VAT. Umowę pisaliśmy w Polsce, ale gość miał tymczasowe zameldowanie w Anglii i to było tak jakbym sam ściągnął moto z Anglii. Poniżej opisałem krok po kroku dokładnie w tej samej kolejności co robiłem z rejestracją motoru.
1. Tłumaczysz dowód. Dwie strony 50zł każda to 100zł. Uwaga tłumaczenie często nie trwa godziny lko kilka godzin (w mniejszych miejscowościach) wiec najlepiej na to przeznaczyć cały dzień.
2. Później Urząd Skarbowy. Umowa była na 3500pln, ale podnieśli mi PCC na 4500pln. Tak więc podatek 2% to 90pln.
3. Niestety 160pln za sprowadzenie motoru (także w Urzędzie Skarbowym)
4. Wypełniłem VAT24 (a VAT25 będzie za 1,5 tygodnia i będzie go trzeba przedstawić przy twardym dowodzie).
5. Następnie ubezpieczenie w PZU (jest to możliwe kiedy jeszcze nie ma się nr rej. to można napisać numer ramy). Koszt przy pełnych zniżkach to 82pln.
6. Dalej to przegląd koszt 62pln.
7. No i rejestracja w wydziale komunikacji 197pln.

Razem 691pln.

Rati - Pon 02 Kwi, 2012
Temat postu: Re: Motocykl sprowadzony z Anglii
Apaczus napisał/a:
Razem 691pln.
W jakim kraju ja żyję????????!!!!!!!!!!!! :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:
Apaczus - Pią 06 Kwi, 2012
Temat postu: Re: Motocykl sprowadzony z Anglii
Rati napisał/a:
Apaczus napisał/a:
Razem 691pln.
W jakim kraju ja żyję????????!!!!!!!!!!!! :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:


Rati - zawsze można kupić krajowy (160pln z US + 100zł za tłumaczenie w kieszeni)
:)

bushmen1990 - Pią 06 Kwi, 2012

ja dzisiaj rejestrowalem moto z niemiec to mnie wyszlo niecale 600 zl
200zl tlumaczenia plus przeglad
197zl rejestracja
200zl oc mam tylko 25% znizek i dodatek wiekowy
razem 597zl

flojd - Pon 09 Kwi, 2012
Temat postu: Re: Motocykl sprowadzony z Anglii
Apaczus napisał/a:
Jestem świeżo po załatwianiu dokumentów i rejestracji kupionego motoru z Anglii.

Na początku musisz mieć: dowód od motoru oraz umowę kupna sprzedaży / fakturę VAT. Umowę pisaliśmy w Polsce, ale gość miał tymczasowe zameldowanie w Anglii i to było tak jakbym sam ściągnął moto z Anglii. Poniżej opisałem krok po kroku dokładnie w tej samej kolejności co robiłem z rejestracją motoru.
1. Tłumaczysz dowód. Dwie strony 50zł każda to 100zł. Uwaga tłumaczenie często nie trwa godziny lko kilka godzin (w mniejszych miejscowościach) wiec najlepiej na to przeznaczyć cały dzień.
2. Później Urząd Skarbowy. Umowa była na 3500pln, ale podnieśli mi PCC na 4500pln. Tak więc podatek 2% to 90pln.
3. Niestety 160pln za sprowadzenie motoru (także w Urzędzie Skarbowym)
4. Wypełniłem VAT24 (a VAT25 będzie za 1,5 tygodnia i będzie go trzeba przedstawić przy twardym dowodzie).
5. Następnie ubezpieczenie w PZU (jest to możliwe kiedy jeszcze nie ma się nr rej. to można napisać numer ramy). Koszt przy pełnych zniżkach to 82pln.
6. Dalej to przegląd koszt 62pln.
7. No i rejestracja w wydziale komunikacji 197pln.

Razem 691pln.


Też to przerabiałem, ale jeden "zonk" jakbys sporzadzil umowę zagranicą RP to byś uniknął opłaty 2% z umów cywilno-prawnych, jak spisałeś w Polsce to już niestety ciągną podatek 2%. Mam nadzieję, że komuś się to przyda jak będzie spisywał umowę :)

lukasW124 - Nie 26 Sie, 2012

Witam. Troszke odswieze temat, dla potomnych napisze jak wyglada rejestracja moto z niemiec.

1. Wstepnie posiadamy tzw. duzy brief oraz mały i umowe kupna sprzedazy motocykla. Papierki te musimy przetlumaczyc. Najlepiej jezeli umowa jest w jezyku polskim. Dzieki umowie w jez. polskim tlumaczymy tylko briefy, jezeli zas umowa jest dwujezyczna (jak w moim przypadku) musi byc na niej pieczatka tlumacza potwierdzajaca zgodnosc, co raczej dodatkowo nic nie kosztuje. Koszt operacji: 80zł

2. Krok drugi to przeglad. Juz z tlumaczeniami w reku udajemy sie do okregowej stacji diagnostycznej na przeglad motocykla. Koszt : 64zł

3. Skladamy w urzedzie skarbowym wypelniony vat 24 aby otrzymac vat 25. Prosimy o zwolnienie vatem 24 a otrzymujemy vat 25 czyli zwolnienie.
Koszt : 160zł

4. Majac juz Vat 25, tlumaczenia, przeglad idziemy zarejestrowac moto do wydzialu komunikacji gdzie otrzymamy miekki dowod i tablice. Koszt: 200zł

5. Z dowodem udajemy sie do ubezpieczyciela aby wykupic OC
Koszt samego OC z pelnymi znizkami 80zł.

SUMA: 584zł

Oprocz tej sumy trzeba liczyc sie z kosztami "uruchomienia" motocykla czyli olej, filtry, swiece, regulacja zaworow czy gaznikow. Minimum te kilka stow w zapasie trzeba miec.

Jezeli cos jest źle poprawcie mnie :)

Lorden - Pon 27 Sie, 2012

Gdzie ubezpieczasz moto, że zapłaciłeś tylko 80zł? Jesteś sam właścicielem czy masz współwłaściciela?
Turos - Pon 27 Sie, 2012

Cytat:
Koszt samego OC z pelnymi znizkami 80zł.

Lorden napisał/a:
Gdzie ubezpieczasz moto, że zapłaciłeś tylko 80zł? Jesteś sam właścicielem czy masz współwłaściciela?

Z pełnymi zniżkami, więc pewnie sam ma.

simin - Pon 27 Sie, 2012

Turos napisał/a:
Z pełnymi zniżkami, więc pewnie sam ma.

Obstawiam że właśnie jest współwłaścicielem.

Nie spotkałem się przynajmniej z sytuacja żeby ktoś miał pełne zniżki w wieku 21 lat. Jakby miał sam pewnie by go jeszcze wzwyżki przywitały.

lukasW124 - Pon 27 Sie, 2012

Moto nie jest na mnie dlatego tak malo. W Pzu wychodzilo mi prawie 2 stowy wiec nie oplaca sie.
Turos - Pon 27 Sie, 2012

simin napisał/a:
Turos napisał/a:
Z pełnymi zniżkami, więc pewnie sam ma.

Obstawiam że właśnie jest współwłaścicielem.

Nie spotkałem się przynajmniej z sytuacja żeby ktoś miał pełne zniżki w wieku 21 lat. Jakby miał sam pewnie by go jeszcze wzwyżki przywitały.

heh, rożnie bywa bo można szybko nabić sobie zniżki kupując motorower w wieku 16 lat i był na niego i w 5 lat wyrobił zniżki :) kiedyś można było rejestrować przyczepkę na siebie i wtedy też zniżki leciały szybko, niestety nie zdążyłem sobie wyrobić :)
Fakt zwyżki za wiek mogą go tylko przywitać.

Lorden - Pon 27 Sie, 2012

Nie wszystkie towarzystwa respektują zniżki od 'nabite' u innych. Ostatnio ubezpieczałem swojego, a że byłem już w dowodzie jako właściciel (tata współwłaścicielem) to impreza wyniosła mnie niewiele ponad 200zł. Trzeba przeżyć te 2-3 lata
Grzechu16 - Pon 27 Sie, 2012

Lorden napisał/a:
Gdzie ubezpieczasz moto, że zapłaciłeś tylko 80zł? Jesteś sam właścicielem czy masz współwłaściciela?
Tak czy inaczej możesz napisać, gdzie ubezpieczasz motocykl. Mi w PZU za kota wychodzi 130zł z pełnymi zniżkami.
lukasW124 - Pon 27 Sie, 2012

Nie napisalem bo nie pamietalem nawet gdzie mam ubezpieczone moto. Tak czy inaczej Grzechu musialem sie z lozka podniesc przez Ciebie sprawdzic. Dokladnie 86zł Warta, ponoć najtaniej jest. :)
Turos - Wto 28 Sie, 2012

Wartość ubezpieczenia zależy też od regionu w którym się ubezpiecza :)
bombki - Wto 28 Sie, 2012

Grzechu16 napisał/a:
Lorden napisał/a:
Gdzie ubezpieczasz moto, że zapłaciłeś tylko 80zł? Jesteś sam właścicielem czy masz współwłaściciela?
Tak czy inaczej możesz napisać, gdzie ubezpieczasz motocykl. Mi w PZU za kota wychodzi 130złz pełnymi zniżkami.

Grzechu mi składka roczna za ubezpieczenie OC (pełne zniżki) kota wyszła 82 zł w PZU ;)

Tadeusjus - Sro 29 Sie, 2012

ja po poprzednim włascicielu miałem w PZU 121zł/rok. potem przyszło do mnie pismo że przedłużenie na drugi rok będzie mnie kosztować 250zł. jak poszedłem do punktu to miła Pani mi powiedziała że dla nich się nie liczy czy to będzie 100ccm czy 1000.
motocykl to motocykl i tyle. pojemność nie ma znaczenia. w Link4 powiedzieli mi chyba 136zł

zaznaczam że sam jestem właścicielem i mam zwyżke za wiek:P

demot - Sro 29 Sie, 2012

Turos napisał/a:
Wartość ubezpieczenia zależy też od regionu w którym się ubezpiecza :)


No dokładnie, też mam pełne zniżki i w tamtym roku miałem 138 w PZU, a w tym doszły mnie słuchy, że coś koło 170 zapłacę;/

Nick126 - Pią 31 Sie, 2012

Chciałem tylko się upewnić. Proszę o ew. koretkę :padam:

Zakup moto z zagranicy:
1. tłumaczenie ~80
2. przegląd 60
3.vat 24 160
4.rejestracja 200
5. OC 80
całość: ~580 zł

Zakup krajowego:
1. podatek 2% (70)
2. rejestracja 200
3. OC 80
ew. 4. przegląd 60
całość: 410

lukasW124 - Pią 31 Sie, 2012

Nick126 masz napisane wczesniej to po co sie upewniasz? Moj post ktorego przepisales dotyczy rejestracji motocykla z niemiec konkretnie.
W przypadku krajowego moto - rejestracja jest tansza chyba o koszt wyrobienia karty pojazdu ktory wynosi 75 zł.

Nick126 - Pią 31 Sie, 2012

Chodziło mi o różnice w kosztach z moto krajowym i zagranicznym.
Czyli prawidło, że się chciałem upewnić, bo po twojej odpowiedzi wynika, że jest inaczej.

scratch - Nie 28 Paź, 2012

witam, ja też dorzucę 3 grosiki.. przewertowałem cały temat ale nie do końca znalazłem wszystkich informacji jakie mnie interesują. Chodzi mi o moto sprowadzany ze Szwajcarii...
Aktualnie przebywam w tym zamkniętym kraju i zakupiłem moto od prywatnej osoby, posiadam do niego rachunek na którym mam wypisane moje dane, kwote, nazwa i numer vin pojazdu, data i miejsce, podpis sprzedającego -> ale to nie jest tzw: "polska umowa k-s" czy jednak to mi wystarczy?
posiadam również dokument o wymeldowaniu/wyrejestrowaniu motocykla i zdeponowaniu tablic.
byłem ostatnio na granicy i po ciężkiej dyskusji z niemcami i okazaniu dokumentów (nie jestem rewelacyjny w szprechaniu ale coś tam się dogadałem :)) gość skierował mnie do spedycji żeby nabyć dokument eur-1 i mam się stawić z motocyklem i jestem zwolniony z opłaty celne 8% ale nie jestem do końca przekonany czy dobrze zrozumiałem i może mi to ktoś potwierdzić? mam możliwość samemu przywiezienia moto ale co dalej? gdzie się udać? do polskich celników? przeczytałem gdzieś, że korzystniej jest załatwić spedycje i oni załatwiają wszystkie celne dokumenty przy transporcie moto. Proszę o info jeżeli ktoś już miał z tym doczynienia.

Set3 - Nie 28 Paź, 2012

Szwajcaria to nie Unia i w związku z tym obowiązuje inne procedura. Celna. Radzę Ci zgłosić się do Urzędu Celnego celem dokładnego sprawdzenia. Bo jak nie tam czyli na granicy Szwajcarsko p Niemieckiej to u nas w Polsce bedziesz musiał zapłacić. I z doświadczenia wiem ze lepiej jest tam to dokonać.
Jezeli jesteś zwolniony to może coś inaczej ale radze się upewnić w Polsce przed wyjazdem w ww urzedzie.

scratch - Nie 28 Paź, 2012

Set3 dzięki za info tylko sprawa wygląda tak, że ja jestem w szwajcarii w pracy i nie miałem w planie zakupu motocykla ale trafiła się okazja więc zaryzykowałem, dzwoniłem do urzędu w PL i j.w odbyłem rozmowę z celnikami, ogólnie wszystko miało by się zgadzać z papierami ale wolę zapytać bo być może ktoś to robił z Was przede mną. Co do tego 8% to nie jestem pewien czy jestem zwolniony z tego czy tylko zapłacę 8% jeżeli uzyskam to zaświadczenie ze spedycji, a to jest chyba zaświadczenie, które oznajmia, że motocykl pochodzi z kraju UE lub mogę go użytkować na terenie UE. Z góry mówię, że poszukuję informacji i nie jestem przekonany 100% do tych, które posiadam.
lucas070707 - Sro 28 Lis, 2012

Witam! Mam pytanie związane z tematem: załóżmy, że kupiłem GS'a od osoby fizycznej, która sprowadziła go z Niemiec i niczego nie opłacała po zakupie. Szybko załatwiam sprawy w US i jako, że jest zima, a motocykl wymaga paru poprawek, od razu wędruje w garażu...
Wiadomo, że na przerejestrowanie ma się miesiąc czasu, co jednak z pierwszą rejestracją w kraju? Czy mógłbym spokojnie doprowadzać motocykl do stanu używalności, a formalności takie jak przegląd i rejestracja załatwić, powiedzmy, dopiero w marcu? Co grozi mi za taką zwłokę?

Set3 - Sro 28 Lis, 2012

1. Tłumaczenia 113 zł (brief i umowa radze spisać umowe w 2 jeżykach. przepisać)
2. Badania Techniczne 116 zł
3. Skarbowy 160 zł. - VAT-25 (składasz Vat-24 + opłata 160PLN na konto gminy)
4. Ubezpieczenie 120 zł (Opcjonalnie zależy ile zniżki jaka poj. i region polski)
5. Rejestracja (Wydz. Kom) 200 zł w tym karta pojazdu.

Błąd jaki popełniłeś to było zgłoszenie już w U.S.
W Niemczech nie rejestruje się sprzedaży motocykli. Tzn komu i kiedy sprzedawany jest motocykl. Tam sprzedający już wcześniej zgłosił wymeldowanie i koniec.
Czyli jak kupujesz od Niemca umowę możesz kiedy chcesz w domu poprawić i wtenczas zacząć drogę do meldunku.
Ale jeżeli już zgłosiłeś w U. S. to rozpocząłeś procedury.
Nie widziałem konkretnie ile czasu masz na te czynności ale nie możesz ich przeciągać. Jeszcze 1 badanie techn. Jeżeli je zrobiłeś a musiałeś to napisali tam że motocykl sprawcy tech. No i odpada czynnik naprawy.
Będę szczery na Twoim miejscu jak zacząłbym już procedurę rejestracji to bym ją dokończył w przeciągu tych 30 dni.

lucas070707 - Sro 28 Lis, 2012

Ok, dzięki za szybką odpowiedź! Motocykl jadę obejrzeć w najbliższym czasie, więc jeszcze nic straconego ;)
Czyli, gdy kupuję GS'a z Niemiec w Polsce, to teoretycznie nigdzie nie jest to zarejestrowane i umowę KS mogę podpisać z datą do przodu tak, żeby w dogodnym dla mnie momencie rozpocząć wszystkie procedury?

Set3 - Sro 28 Lis, 2012

nie do przodu tylko po prostu czekasz aż będziesz gotowy do rejestracji. I wtedy postępuj krok po kroku czyli
1 tłumaczenie,
2 Przegląd pierwszy.
3 U.S.
4 Wydział komunikacji
5 Ubezpieczenie.
Jak już zrobisz przegląd to trzeba iść dalej

lucas070707 - Sro 28 Lis, 2012

Tylko czy wtedy nie przywalą mi w US kary za zwłokę z zapłaceniem VAT-u i PCC? Wydaje mi się, że bezpieczniej jest wpisać datę późniejszą...
Set3 - Sro 28 Lis, 2012

taak o tym pisze. Jak będziesz gotowy by zarejestrować piszesz umowe z datą 3 dni do tyłu :)
Nie popełnisz przestępstwa bo w Niemczech jak się kupuje nie pisze się umowy sprzedaży. Pisane są tylko czasem dla potrzeb sprzedającego. Albo Policji na drodze.

sting126 - Czw 29 Lis, 2012

lucas070707 napisał/a:
Tylko czy wtedy nie przywalą mi w US kary za zwłokę z zapłaceniem VAT-u i PCC? Wydaje mi się, że bezpieczniej jest wpisać datę późniejszą...


Jak kupujesz od osoby fizycznej to nie placisz VAT-u. Zreszta co do zasady jak sie placi PCC to nie placi sie VAT i na odwrot.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group