.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Technika jazdy - W deszczu też można :)

k2 - Wto 16 Lis, 2010
Temat postu: W deszczu też można :)
Slalom w deszczu

http://www.youtube.com/wa...player_embedded



ile potrzeba miejsca żeby zawrócić motocyklem ??

http://www.youtube.com/wa...player_embedded

tmi - Wto 16 Lis, 2010

Super sprawa, nieźle trzeba mieć opanowaną maszynę. Przy zawracaniu widać, że używa sprzęgła, ciekawi mnie technika bo to, że trzeba pochylić motocykl to wiadomo, ale czy przy np. dynamicznym omijaniu pachołków używa się przedniego czy tylnego hamulca... i wiele innych.
grzes87 - Sro 17 Lis, 2010

moim zdaniem dohamowuje tylnym, przedni jest za czuly w takich manewrach i mozan szybko wyglebic.
kiedys bralem udzial w szkoleniu moto i uczyli wlasnie poslugiwania sie tylnym, dohamowywania nim

tmi - Sro 17 Lis, 2010

Co prawda nie w deszczu ale koleś w czarnym kasku i w czarnym ubraniu na BMW wymiata konkretnie: http://www.youtube.com/watch?v=6zX3B961Zio
ten motocykl jest dla niego jak jakiś leciutki rowerek.

Emwu96 - Sro 17 Lis, 2010

tacy ludzie powinni prowadzic kursy na prawko
Kriszok - Czw 18 Lis, 2010

szacun dla kolesia
k2 - Pon 14 Mar, 2011

Kolejna próbka :)
tmi - Pon 14 Mar, 2011

O kur*a ja pie*dole :padam: :orany:
Bieniek - Pon 14 Mar, 2011

tak odnośnie przeciwskrętu http://www.youtube.com/watch?v=KwI0MxoNit8

teraz dopiero zauważyłem ze ten film kiedyś wrzucił kempes w wątku "równowaga na motocyklu". powtarzam i zawalam forum

grzes87 - Wto 15 Mar, 2011

filmik fajny, tez tak chce, ale gosc ma ulatwiona jazde przez wezsza tylna opone i zmianiona kiere...
ale wyglada to rewelacyjnie, tez chce miec takiego skila i juz nie moge sie doczekac na szkolenai motocyklowe w moim miesice ;)

juro - Pią 13 Maj, 2011

Mnie zastanawia czemu odchylaja sie w przeciwna strone do skretu?
afron - Pią 13 Maj, 2011

łatwiej im pewnie potem pochylić moto na drugą stronę. Jakby pochylali się razem z motocyklem to dłużej by trwało przechylenie siebie i maszyny w drugą stronę.
Chyba. Jakoś to dziwacznie napisałem :P

Kacperski - Sob 14 Maj, 2011

tmi napisał/a:
Super sprawa, nieźle trzeba mieć opanowaną maszynę. Przy zawracaniu widać, że używa sprzęgła, ciekawi mnie technika bo to, że trzeba pochylić motocykl to wiadomo, ale czy przy np. dynamicznym omijaniu pachołków używa się przedniego czy tylnego hamulca... i wiele innych.

Półsprzęgło, podniesione obroty i dławienie silnika tyłem. Motocykl praktycznie stoi, a ty delikatnie popuszczając z hamulca utrzymujesz równowagę.
Uczą o tym wszystkie zaawansowane kursy jazdy.
juro napisał/a:
Mnie zastanawia czemu odchylaja sie w przeciwna strone do skretu?

Przy takich prędkościach wychylanie się z motocyklem nie poprawia zwrotności. Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu. Tutaj skręcasz jak na rowerze - kierownicą, kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę. Wychylając się na zewnątrz i kładąc głębiej motocykl masz lepsze wyczucie i możesz głębiej położyć motocykl, dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.
Poświęć 15 minut na jakimś placyku takie manewry i wszystko stanie się jasne ;)

midd - Pon 16 Maj, 2011

Cytat:
Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu.


ciekawa teoria, a ja myślałem ze motocykl prowadzi się przeciwskrętem niezależnie od prędkości :P

Kacperski - Wto 17 Maj, 2011

midd napisał/a:
Cytat:
Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu.


ciekawa teoria, a ja myślałem ze motocykl prowadzi się przeciwskrętem niezależnie od prędkości :P

Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" :ok:

midd - Wto 17 Maj, 2011

Cytat:
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" :ok:


to ja polecam doczytać bo bajuchy piszesz

Kacperski - Wto 17 Maj, 2011

midd napisał/a:
Cytat:
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" :ok:


to ja polecam doczytać bo bajuchy piszesz

Rzeczowo odparłeś moje słowa, z takim intelektem nie jestem w stanie się spierać. :padam:

midd - Wto 17 Maj, 2011

Cytat:
Przy takich prędkościach wychylanie się z motocyklem nie poprawia zwrotności.


wychylanie się nie ma na celu poprawienia zwrotności przy żadnej prędkości a ma na celu pokonanie sił prostujących motocykl przez zmianę środka ciężkości do wewnątrz przez co pomaga utrzymać wyznaczony kurs.

Cytat:
Przy łuku kierownica jest prosto,


to ze niby opony ślizgają się po asfalcie? skoro kiera jest prosto a jednak skreca?
Cytat:
Tutaj skręcasz jak na rowerze - kierownicą,


rower i motocykl obowiązują te same prawa fizyki

Cytat:
kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę.


to jest ścisłe powiązane z prędkością

Cytat:
dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.


masz na to jakis dowód naukowy?

Kacperski - Wto 17 Maj, 2011

midd napisał/a:
wychylanie się nie ma na celu poprawienia zwrotności przy żadnej prędkości a ma na celu pokonanie sił prostujących motocykl przez zmianę środka ciężkości do wewnątrz przez co pomaga utrzymać wyznaczony kurs.
Nieprawda, o tym za chwilę.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
Przy łuku kierownica jest prosto,

to ze niby opony ślizgają się po asfalcie? skoro kiera jest prosto a jednak skreca?

Koła motocykla już przy drogowych prędkościach pracują w delikatnym poślizgu. Do tego dochodzi naturalna stabilność "zdrowego" motocykla. Kwestii wpływu przesunięcia osi obrotu koła względem główki ramy oraz kąta główki ramy na stabilność motocykla tutaj tłumaczył nie będę. Znowu odsyłam do materiału autorstwa Kietha Code, dobrze jest to też wytłumaczone w pierwszym "Motocykliście Doskonałym"

midd napisał/a:
rower i motocykl obowiązują te same prawa fizyki

Rower w normalnych warunkach porusza się zbyt wolno, aby zauważyć skutki stosowania przeciwskrętu. Poza tym masz rację.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę.
to jest ścisłe powiązane z prędkością
Miło, że się ze mną zgadzasz.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.
masz na to jakis dowód naukowy?

Przy pochylonym motocyklu punkt podparcia koła przesuwa się w stronę rantu opony. Skręcając koło tenże punkt przesuwa się na ramieniu opartym na środku ośki główki ramy w stronę silnika. To samo zjawisko odpowiada za moment prostujący motocykl przy hamowaniu na łuku, wtedy to ramie powoduje przeciwskręt "do wewnątrz" łuku.
bardzo rzeczowo tłumaczy ten temat Tomasz Kulik, resztę zresztą też.

midd - Wto 17 Maj, 2011

Cytat:
Tak, koła motocykla już przy drogowych prędkościach pracują w delikatnym poślizgu. Do tego dochodzi naturalna stabilność "zdrowego" motocykla.


tak, od 240km/h w góre tylny laczek zaczyna lecieć ślizgiem...

każdy motocykl jest niestabilny i leci zygzakiem nawet jak jedzie "wydawałoby" sie prosto
(i to było akurat opisane w motocykliscie doskonałym.)


Cytat:
Przy pochylonym motocyklu punkt podparcia koła przesuwa się w stronę rantu opony.


przecież wg Ciebie w łuku koła są prosto?

Kacperski - Wto 17 Maj, 2011

midd napisał/a:

tak, od 240km/h w góre tylny laczek zaczyna lecieć ślizgiem...

każdy motocykl jest niestabilny i leci zygzakiem nawet jak jedzie "wydawałoby" sie prosto
(i to było akurat opisane w motocykliscie doskonałym.)

nie od 240 ;)
Obejrzyj materiał o którym piszę. Korekty potrzebne do utrzymania motocykla w łuku mieszczą się w tym "zygzakowaniu", z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.

midd napisał/a:

przecież wg Ciebie w łuku koła są prosto?

To akurat dotyczyło manewrów od których zaczął się ten wątek.

midd - Wto 17 Maj, 2011

Cytat:
z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.


co nie zmienia faktu ze w rzeczywistości prosto nie jest i motocykl cały czas prowadzisz przeciwskrętem a nie magicznym ślizgiem

Kacperski - Wto 17 Maj, 2011

midd napisał/a:
Cytat:
z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.


co nie zmienia faktu ze w rzeczywistości prosto nie jest i motocykl cały czas prowadzisz przeciwskrętem a nie magicznym ślizgiem

Gratuluję oczu jeśli w trakcie jazdy widzisz odchylenia poniżej 1 stopnia :padam:
Zachowanie kierownicy niczym nie różni się od jazdy na wprost, utrzymanie jazdy po łuku nie wymaga prawie żadnego udziału ze strony kierowcy (w zależności od charakterystyki konkretnego motocykla).

PS. Właśnie trafiłem KLIK!

midd - Wto 17 Maj, 2011

Cytat:
utrzymanie jazdy po łuku nie wymaga prawie żadnego udziału ze strony kierowcy


zszedłeś kiedyś na kolano i leciałeś takim łukiem ? bo bredzisz dramatycznie

taka jazda to non stop korekty ze strony kierowcy i choć kierownica wydaje się prosto cały czas jest w ruchu

mr0zd - Wto 17 Maj, 2011

Acha, czyli wg Kacperskiego w łuku mogę puścić kierownicę i magicznie pięknie przejadę zakręt? :rotfl:
Kacperski - Sro 18 Maj, 2011

mr0zd napisał/a:
Acha, czyli wg Kacperskiego w łuku mogę puścić kierownicę i magicznie pięknie przejadę zakręt? :rotfl:

Twist of the wrist, gdzieś koło 1/3 filmu. Pssst.

@midd:
Podałem ci konkretne źródła, autorytety. Zapoznaj się, zastanów i wtedy będziesz mógł twierdzić, że bredzę. Jeśli faktycznie jeździsz tak jak piszesz, to jeździsz na intuicję, nie masz bladego pojęcia jaki jest związek między fizyką a twoją jazdą.

kempes - Sro 18 Maj, 2011

Kacperski napisał/a:
Twist of the wrist, gdzieś koło 1/3 filmu. Pssst.


Gdzie można znaleźć ten film w całości?

midd - Sro 18 Maj, 2011

Cytat:
Podałem ci konkretne źródła, autorytety. Zapoznaj się, zastanów i wtedy będziesz mógł twierdzić, że bredzę. Jeśli faktycznie jeździsz tak jak piszesz, to jeździsz na intuicję, nie masz bladego pojęcia jaki jest związek między fizyką a twoją jazdą.



wiesz ja to znam i z teorii i z praktyki, tobie najwidoczniej brakuje praktyki bo nie w ogole nie masz pojecia co autor twist of the wrist chciał przekazac... o trzymaniu kierownicy dwoma palcami w łuku.

Kacperski - Sro 18 Maj, 2011

kempes napisał/a:
Gdzie można znaleźć ten film w całości?
Oficjalnie go w Polsce nie ma, pozostają źródła "alternatywne" albo import.

midd, podałem ci konkretne informacje, starałem się sprawę rzeczowo wytłumaczyć. Koniec końców odrzucasz całą dyskusję, bo nie mam takiej słitaśnej fotki w awatarze. Ave :padam:

midd - Sro 18 Maj, 2011

Cytat:
bo nie mam takiej słitaśnej fotki w awatarze


jak będziesz jeździł tylko po internecie to nigdy nie będziesz miał :rotfl:

ale fakt faktem jałowa ta dyskusja, niech ktoś to pokasuje bo nic nie wnosi ;)

muminek - Sro 18 Maj, 2011

jałowych dyskusji tu nie brakuje :hyhy: :rotfl:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group