.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Szarpie na I biegu na wolnych obrotach. Czy tak ma być?

karmazynowy - Pon 02 Sie, 2010
Temat postu: Szarpie na I biegu na wolnych obrotach. Czy tak ma być?
Witam!

Jestem:
a) nowym użytkownikiem tego forum
b) nowym użytkownikiem suzuki gs 500 f
c) wciąż niedoszłym posiadaczem prawa jazdy kat A. :))

I mam (być może dla wielu głupie) pytanie:
czy ten motocykl po rozgrzaniu (20-30 minut) powinien szarpać na wolnych obrotach na I biegu? Na nauce jazdy jeżdżę ybr 250 i ona na wolnych obrotach na I biegu nie szarpie.

Z góry dziękuję za pomoc.

R

pubuss - Pon 02 Sie, 2010

Naciągnij łańcuch i problem zniknie ;)

Ew możesz mieć gaźniki do czyszczenia + synchro, jeśli obroty falują, ale raczej wystarczy pierwsze.


A ogólnie to witamy na forum :) Zapraszamy do działu Powitalnia do założenia tematu a później do forum regionalnego i na wspólne latania :)

midd - Pon 02 Sie, 2010

a co to znaczy wolne obroty? jezeli masz 2 tys obrotow to bedzie szarpał, kazdy sprzet szarpie na nisich obrotach w zasadzie
karmazynowy - Pon 02 Sie, 2010

midd napisał/a:
a co to znaczy wolne obroty? jezeli masz 2 tys obrotow to bedzie szarpał, kazdy sprzet szarpie na nisich obrotach w zasadzie


Nie na niskich - na wolnych. Każdy szarpie? Tak jak na pisałem: YBR 250 na której się uczę NIE szarpie na wolnych obrotach na I biegu.

@pubuss. Nie jestem pewien, czy to jest przyczyna - to wyraźne zadławienia silnika, a nie szarpnięcia koła. Poza tym łańcuch był niedawno wymieniany i naciąg był sprawdzany - jest OK.

Moje pytanie raczej jest takie: czy to normalne, że on się dławi na wolnych obrotach na I biegu - jeśli tak ma każdy (lub prawie każdy) egzemplarz to znaczy, że ma tak być. Zastanawiałem się nad podniesieniem wolnych obrotów - obecnie jest około 1200. Może warto podnieść do 1300 -1400? A może to kwestia regulacji gaźników lub jakiejś usterki? Przy wyższych obrotach jest wszystko OK.
Na wolnych obrotach przy postoju jest OK, aczkolwiek czuć czasami "wahnięcia" w obrotach - nie powodują jednak złej pracy przy stojącym motocyklu - tylko przy włączonym biegu jest kłopot.

Pozdrawiam

R

karmazynowy - Pią 06 Sie, 2010

No cóż... MOTOCYKL poszedł do serwisu. Zobaczymy co powiedzą panowie serwisanci.
angelini2 - Pią 06 Sie, 2010

Karmazynowy napisz co powiedział serwis.

Ja mam podobnie ale mam do zrobienia syncho gazników

Ale napisz co ci powiedzieli modrzy ludzie w serwisie ;-)

karmazynowy - Pią 06 Sie, 2010

angelini2 napisał/a:
Karmazynowy napisz co powiedział serwis.

Ja mam podobnie ale mam do zrobienia syncho gazników

Ale napisz co ci powiedzieli modrzy ludzie w serwisie ;-)


Na razie czekam na werdykt. Póki co zmienili olej, filtr i płyn hamulcowy :) .

Mają dzwonić...

Pawlus - Pią 06 Sie, 2010

Moje zdanie jest takie, że na zamkniętej manetce moto nie powinno szarpać tylko normalnie jechać z najmniejsza możliwą do jazdy dla niego prędkością. Jeśli wszystko jest sprawne i odpowiednio wyregulowane motocykl powinien po normalnym ruszeniu i zamknięciu manetki normalnie sie "toczyc" byle jechał cały czas po w miare płaskiej powieżchni bez zadnych wiekszych oporów. A jak szarpie to przyczyn może być wiele, m.in źle naciągnięty łańcuch, luzy zabieraka tylnego koła, niewyregulowane gaźniki coś z układem zapłonowym lub nawet nieodpowiednio wyregulowane sprzęgło. Powiedz jeśli pamiętasz, na jakich obrotach motocykl szarpał.
mr0zd - Pią 06 Sie, 2010

Przejedźcie się silnikiem V. Tam to dopiero szarpie na zamkniętym gazie. Imo to normalne.
Majic - Pią 06 Sie, 2010

mr0zd, jeździłem na vfr i nie szarpie ;) Wiem, wiem, ale też V ;)

A co do jazdy GS wg mnie nie powinno szarpać przy jeździe po równym.

karmazynowy - Pią 06 Sie, 2010

No więc tak. Serwis stwierdził, że była wymagana regulacja (synchronizacja) gaźników.
Po tej czynności jest znacząca poprawa, chociaż wciąż potrafi lekko nierówno pracować - wyobrażałem sobie, że będzie idealnie, ale gaźnik to nie to samo co wtrysk. Trudno...

Dzięki za porady i opinie!

kysa275 - Sob 07 Sie, 2010

Wolne obroty silnika GSa powinny wynosić 1300 +lub-50 obr. na minutę i przy tych obrotach nie powinien szarpać.
karmazynowy - Sob 07 Sie, 2010

kysa275 napisał/a:
Wolne obroty silnika GSa powinny wynosić 1300 +lub-50 obr. na minutę i przy tych obrotach nie powinien szarpać.


Takie są teraz ustawione. Były ciut niższe (ale nieznacznie).

Miden - Wto 10 Sie, 2010

czy mówisz o szarpaniu w momencie gdy wrzucisz 1 bieg i sie toczysz na nim bez gazu?
jeśli tak to mi tam nie szarpie.
Mało tego moge płynnie ruszyć bez gazu z samym sprzęgłem (oczywiście odpowiednio nim manewrując)

mrc - Nie 15 Sie, 2010

Sprawdziłem kilka razy i u mnie czasem delikatnie szarpie zależnie od pogody/rozgrzania moto/ukształtowania terenu.
K0.oRNI - Pon 16 Sie, 2010

karmazynowy napisał/a:
No więc tak. Serwis stwierdził, że była wymagana regulacja (synchronizacja) gaźników.
Po tej czynności jest znacząca poprawa, chociaż wciąż potrafi lekko nierówno pracować - wyobrażałem sobie, że będzie idealnie, ale gaźnik to nie to samo co wtrysk. Trudno...

Dzięki za porady i opinie!


Ja mam CBR na wtrysku i tez szarpie :) tak jak MRC napisał: to zależy od dnia.
Jednego dnia płyniesz po ulicy... następnego slyszysz kazda srubke.. i tak w kolko.

ps. Powiem Ci czy będzie szarpac po regulacjach/wymianach itd... jak ją odbiorę z serwisu.
Generalnie od jazdy na kole mój łańcuch może być nierównomiernie wyciągnięty - co skutkuje szarpaniem.

karmazynowy - Pon 16 Sie, 2010

Miden napisał/a:
czy mówisz o szarpaniu w momencie gdy wrzucisz 1 bieg i sie toczysz na nim bez gazu?
jeśli tak to mi tam nie szarpie.
Mało tego moge płynnie ruszyć bez gazu z samym sprzęgłem (oczywiście odpowiednio nim manewrując)


Właśnie takie szarpanie mam u siebie - gdy toczę się bez gazu na jedynce. Jak widać co egzemplarz to inaczej...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group