.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - ALARM

hubertgontarz - Nie 03 Lut, 2008
Temat postu: ALARM
http://www.allegro.pl/ite...odpalanie_.html

Mam pytanie - jak z grotem do takiego alarmu?
Jest troszeczkę droższy od wersji bez grota ale jest to duża wygoda mieć kluczyk i grot razem.

I orientujecie sie jak z dorobieniem kluczyka?

michal_elwuo - Nie 03 Lut, 2008

to zależy jakeij długości on jest. bo w gs'ce jest dość długi ten kluczyk. Dorabianie to podjedziesz do serwisu dorabiania kluczy, pokoażesz kolesiowi kluczyk, on pójdzie coś tam posprawdza przy stacyjce, potem dorobi, sprawdzi itd... góra 30minut.

co do samej idei to jest słuszna ale:
kolega ma coś takiego w skuterze. Stacyjka chodzi bardzo, bardzo delikatnie (w gs'ce trzeba troszkę siły, żeby zablokować kierownice czy poprostu przekręcić kluczy) a i tak ma luzy. ten kluczyk w pilocie ledwo co sie trzyma, więc i tak wozi ze sobą drugi kluczyk. Podejrzewam że tutaj nie da rady ten kluczyk. Jak by liczyć na coś takiego to podejrzewam, że w takich troszkę droższych

hubertgontarz - Nie 03 Lut, 2008

kluczyk świetna sprawa, tylko tak jak piszesz - nikt mi nie zagwarantuje że nie będzie się zacinał. Tego boje się w tych tanich alarmach - nagle coś "takiemu odwali" i nie pojadę :)
michal_elwuo - Nie 03 Lut, 2008

znaczy alarm chodzi bez żadnych zastrzeżeń... ale ten kluczyk sie poprostu rozpada. chocaż ostatnio jak siedział w szkole zacząłmu wyć i musiał odłączyć syrenę xD

ja się zastanawiam nad zrobieniem alarmu samemu. Syrena kosztuje jakieś grosze, za 50zł można kupić nprawdę potężną że koleś jak usiądzie i się włączy to ogłuchnie normalnie. Czujnik wstrząsowy też jest do kupienia :) może wyjdzie cenowo podobnie a napewno o niebo lepiej. Pytanie tylko czy robić np. odcięcie zapłonu, bo tak jak mówisz coś odwali alarmowi i ZONK. Wydaje mi się że sama syrena by wystarczyła. Pilot podczerwień... niby troszkę problem, bo to łatwo innym pilotem odblokować... one są lipnie zabezpieczane, a samemu się lepiej nie zrobi. Nie wiem czy np stacyjka gdzieś przykitrana nie byłaby dobra... co o tym myślicie?

michal_elwuo - Nie 03 Lut, 2008

a żeby nie być gołosłownym:

http://www.allegro.pl/ite...ezo_125db_.html

125db =O ale to tak jak z głośnikami... piszą tak a jest inaczej... ale niech a nawet 120dB, to i tak bardzo dużo.

http://www.allegro.pl/ite...er_jakosc_.html

czujnik wstrząsu... regulowany... czego więcej chcieć?

http://www.allegro.pl/ite..._felg_itp_.html

czujnik przechyłu, jakby też był potrzebny

http://www.allegro.pl/ite...krofala_2s.html

a może wogóle czujnik, żeby ktoś się za bardzo nie zbliżał i broń Boże nie siadał?

http://www.allegro.pl/ite...el_et3_new.html

a to lepsze od odcięcia zapłonu... jak Ci coś naszwankuje z elektroniką, to tylko wozić kabelek i można sobie podłączyć :D a złodziej na to nie wpadnie, poza tym syrena juz bedzie wyła :P no i daleko na tym paliwku co jest w gaźniku i w przewodach nie poleci...

Robcio - Nie 03 Lut, 2008

michal_elwuo napisał/a:

ja się zastanawiam nad zrobieniem alarmu samemu.


Przepraszam, ze pytam.... ale skad Ty bierzesz te pomysly??? Czy choc po czesci je realizujesz? Czy tak sie tylko zastanawiasz?

Pozdro! :wink:

Snajper - Nie 03 Lut, 2008

michal_elwuo napisał/a:
a to lepsze od odcięcia zapłonu... jak Ci coś naszwankuje z elektroniką, to tylko wozić kabelek i można sobie podłączyć Very Happy a złodziej na to nie wpadnie, poza tym syrena juz bedzie wyła Razz no i daleko na tym paliwku co jest w gaźniku i w przewodach nie poleci...
Myślę, że i tak wystarczająco, żeby nie znaleźć swojego sprzętu. (Pierwsze podwórko, brama, garaż.) Samo odcięcie zapłonu uważam za dość dobre rozwiązanie. Stosowałem takie w Simsonie. Z tym, że bez żadnego alarmu, a po prostu na włącznik ukryty "gdzieś tam". Nie rozwiąże to oczywiście problemu z lawetą. Mojemu tacie nawet próbowali kiedyś ukraść WSK z zablokowaną kierownicą. 2 podniosło za kierę i ciągnęli ;) Szczęście że akurat wyszedł, a że kask miał dość twardy to rozwiązał problem.
michal_elwuo - Nie 03 Lut, 2008

Robcio: moemntami głośno myślę, a często to realizuję :) z alarmem jak tylko kasa będzie zaczynam prace :D znalazłem gdzieś w jakiejś starej Elektronice Praktycznej schemat takiego jakby włacznika/wyłącznika na podczerwień ze zmiennym kodem. :) dla mnie bomba. Bo jak patrzę na te alarmy to poprostu jest strach to zakładać, a póki co 250zł na dobry nie mam :( dla mnie takie coś jest wyjściem.
Robcio - Nie 03 Lut, 2008

michal_elwuo napisał/a:
znalazłem gdzieś w jakiejś starej Elektronice Praktycznej schemat takiego jakby włacznika/wyłącznika na podczerwień ze zmiennym kodem. :) dla mnie bomba.


...a jezeli ta bomba w ogole nie eksploduje? #-o

Pozdro!

michal_elwuo - Nie 03 Lut, 2008

spróbować można ;) pierw zrobię elektronikę, zobaczę czy działa. To są już na mikroprocesorach układy... nie takie znowu bardzo skomplikowane, tylko potem uruchmić trzeba :D ale mam fachową pomoc jakby o (Ojciec elektronik i dobry! xD)
hubertgontarz - Pon 04 Lut, 2008

http://www.allegro.pl/ite...sjonalnej_.html

lub

http://www.allegro.pl/ite...odpalanie_.html

W droższym piloty wyglądają solidniej. Czarne kable (czy to plus) - ja bym nie zdejmował oznaczeń bo jak coś się stanie to co wtedy? Gwarancja 2 lata. Wiem że ten allegrowicz już od dłuższego czasu wystawia alarmy.
Wiem że jest to tandeta, ale elektronikiem nie jestem, a alarm chce mieć.
Oczywiście będę używał innych zabezpieczeń (zapięcie Xena lub coś z Abusa za kilka stówek).

pootietang - Pon 04 Lut, 2008

niestety w tych tanich alarmach piloty są "tandetne", do alarmu motocyklowego powinni dawać w jakiejś obudowie z gumową otoczką żeby nie rysował półki kierownicy lub baku. poza tym wielkość centralki i syrenki w przypadku gs'a ma bardzo wielkie znaczenie bo gdzie to zaś upchać. znalazłem coś takiego mimo że piloty jak pisałem raczej nie oszczędzą nam półki kiery to przynajmniej wszystkie elementy wydaja się być w miarę małe (o ile części na zdjęciu są wobec siebie proporcjonalne) http://www.mastertrade.pl...products_id=550
prymok - Pon 18 Lut, 2008
Temat postu: Instalowanie alarmu!!!
Mam pytanko! Czy ktos z was instalował alarm do swojego gs-a chodzi mi o taki alarm który ma centralke z regulacja czułosc i czujnik n przewodzie. Chciałbym sie dowiedziec gdzie najlepiej ten czujnik zainstalowac zeby alarm działał jak najlepiej?
jankees - Wto 19 Lut, 2008

W golaskach nie mam pojecia gdzie mozna zamontować hmmm moze gdzieś pod fotelem?,z owiefkami w moto to pod czacha tam jest sporo miejsca.
michal_elwuo - Wto 19 Lut, 2008

zamontuj w takimmiejscu,żeby stojąc na centralnej nóżce nie było za bardzo amortyzowane. Jak zamontujesz z przodu to wstrząs będzie amortyzowany przez przednie zawieszenie i może nie załapać. Ja bym przyczepił do obudowy kosza na akumulator... miejsca jest sporo pomiędzy nim, a mocowaniem zbiornika :)
prymok - Wto 19 Lut, 2008

Aha rozumiem . W weekend bede w domciu to popróbuje. Jak załoze to powiem wam jak lepiej. Dzieki
pootietang - Wto 19 Lut, 2008

przede wszystkim tam gdzie woda ma najmniejszy dostęp bo czujniki nie są wodoodporne, poza tym musisz mieć do niego w miarę dobry dostęp żeby w razie konieczności regulacji nie trzeba było się gimnastykować.
tholin85 - Sro 29 Sie, 2012

ze nie mam auta i motocykl stal się nie tylko przyjemnością a maszyną do przemieszczania .czasami się o niego boje.
Co myślicie o najtańszym alarmie? Stosował ktoś?
Alarm motocyklowy VG Moto 73
http://moto.allegro.pl/sz...2550227137.html

grzesiek4535 - Sro 29 Sie, 2012

xD... U mnie to samo i też szukam alarmu a ten co tu pokazałeś mnie zaciekawił :) ...
Chyba się skuszę... Tylko podejrzana ta cena troszkę...

matwierch - Sro 29 Sie, 2012

faktycznie niezła cena. ciekawe czy to działa.
montował ktoś,testował?

grzesiek4535 - Sro 29 Sie, 2012

napisałem do gościa... czekam aż odpisze...jeśli się z nim dogadam to się skusze... w Łodzi będę w poniedziałek i odbiorę... I znów będzie trzeba rozebrać moto... a dopiero co znów przykręciłem uchwyt na kuferek centralny :/ ...
Ale jak założę to napisze co i jak.

Krzychu92 - Czw 30 Sie, 2012

tholin85, Podejrzewam, że wszystkie te tanie alarmy mają korzenie w jednej chińskiej fabryce :) Chyba mogę się wypowiedzieć :P Ja mam alarmik z identyczną syrenką piezo za to z badziewnym osobnym pilocikiem. Przy odpowiednim podłączeniu (2 przekaźniki nie dodane w zestawie), można użyć go do odłączenia zapłonu w przypadku załączenia alarmu (moto nie odpali jak syrena wyje oraz zgasimy go zdalnie kiedy ktoś będzie próbował na nim uciec), a także do odpalania zdalnie silnika.

Jak zamawiałem nie było tańszego, a ten wklejony przez Ciebie kosztował 99zł - inaczej bym się skusił ;P Syrenka jest naprawdę głośna w zamkniętym pomieszczeniu - na otwartym polu traci wigor, aczkolwiek dalej jest słyszalna w promieniu około 50-80m. Czujnik z regulacją 4 stopniową, przy odpowiednim zamontowaniu (ważne by dotykał ramy) reaguje nawet na małe dotknięcia (np. na próbę zdjęcia kasku z siedziska). Pre-alarm w przypadku pierwszej aktywacji trwa około 3-4 sek, po ponownym wzbudzeniu czujnika wyje około 18-20 sek wyłącza się i ponownie czeka na "wstrząs". Jeśli alarm jest uzbrojony i centralka wykryje napięcie na stacyjce (np. w przypadku "złamania" stacyjki, kradzieży kluczyków, próby obejścia stacyjki), to odłącza zapłon i wyje "aż do skutku".

Alarm "wyje na zawołanie" po wciśnięciu odpowiedniego przycisku tzw. "PANIC" (przydatne chyba tylko do straszenia dzieci ;P ).

Montaż staję się dość trudny ale nie niemożliwy, kiedy chcemy wykorzystać wszystkie funkcje naszego chińskiego alarmu. Jeśli nie widzimy potrzeby odłączenia zapłonu i odpalania z pilota - odpada nam zabawa z przekaźnikami :) Wtedy montaż ogranicza się do podpięcia + i - z aku, znalezienia miejsca na centralkę oraz syrenkę i wpięcie się pod pomarańczowy przewód (napięcie po stacyjce).


Jak się nie ma co się lubi - resztę sobie każdy dośpiewa... Ja tam nie narzekam, wykorzystuję w 100% potencjał chińczyka i nie żałuję. Lepsze to niż nic.

W razie co służę radą i pomocą w montażu :)

tholin85 - Czw 30 Sie, 2012

Krzychu92, dzikie za wyczerpująca odpowiedz zakupiłem pewnie przyjdzie dopiero w Poniedziałek.
A gdzie go schować??
obok aku? pod bakiem?

grzesiek4535 - Czw 30 Sie, 2012

Rozmawiałem z gościem i także zakupiłem... Odbieram w poniedziałek.

tholin85 jeżeli chcesz mieć pilota z kluczykiem razem to musisz dokupić jeszcze do tego grot bo ten co jest tam nie pasuje do naszej stacyjki. I wtedy będzie wszystko w porządku. U niego grot jak przy naszej stacyjce kosztuje 10zł.

A gdzie to umieścić to nie wiem może w którymś boczku ?

Krzychu92 - Czw 30 Sie, 2012

Jutro zrobię fotkę jak to wygląda u mnie. Ja zmieściłem centralkę w pobliżu akumulatora - przyklejona do ramy, a syrenka pod lewym boczkiem :)
Piotras_5 - Czw 30 Sie, 2012

zamieść filmik jak to działa, bo też się zastanawiam nad kupnem tego cuda :)
danny - Czw 30 Sie, 2012

Jak zamontujecie strzelcie relacje. Też sie w sumie zastanawiam.
miziel - Czw 30 Sie, 2012

Jako, ze alarm ten nie ma regulacji dajcie znać jak jest z czułością po zamontowaniu właśnie w okolicach baku/ aku. Bo w ogarze 900 też miałem alarm bez regulacji to zamontowany w miare podobnym miejscu działał tak, ze jezli nie wykonywało się gwąłtownych ruchów można było go zdjąc spokojnie z centralki ;) a to trochę bez sensu :)

Także czekam na relację bo cena jest BARDZO kucsząca :)

Krzychu92 - Pią 31 Sie, 2012

miziel, jesteś w 100% pewien, że nie posiada regulacji? W moim odkryłem taką możliwość po naciśnięciu przez ponad 3 sek przycisku "PANIC". A o takiej funkcji nie było nawet wzmianki w polskiej instrukcji obsługi ;p
miziel - Pią 31 Sie, 2012

Nie jestem ale nic o tym nie piszą, a zazwyczaj piszą, stąd wnioskuję ;P

A skąd wiesz, zę to nei było placebo? ;) W sensie skąd wiesz, zę regulowałeś czułość? :)

Krzychu92 - Pią 31 Sie, 2012

Na ustawieniu czułości jeden "pik", mogłem przy delikatnym obchodzeniu się zdjąć moto z nóżki - przestawić 5m dalej - ustawić na bocznej nóżce, nawet usiąść na moto.

Przy 4 "pikach" ciężko odczepić zatrzaski kasku zapiętego na tylnym uchwycie, nie mówiąc o zdjęciu moto z nóżki :)

Jutro nagram filmik ze wszystkimi funkcjami alarmu.

miziel - Pią 31 Sie, 2012

ale Ty nie masz tego za 40zł, nie?;p
To tym bardziej niech ktoś sprawdzi to jak tylko odstanie alarm :) Bo jeśli by nie miał tej regulacij a działał jak mój w ogarze to ja podziękuję ;)

Krzychu92 - Pią 31 Sie, 2012

Tez dałem 39.99zł, ale fakt nie mam pilota w kluczyku. Trzeba czekać, pewności 100% nie ma - tocz to chinczyki w końcu są :)
Piotras_5 - Pią 31 Sie, 2012

jestem ciekawy jak ten z aukcji... w sumie 40 zł to niedużo :P
miziel - Pią 31 Sie, 2012

Krzychu a masz gdzieś na necie aukcję tym Twoim?
grzesiek4535 - Pią 31 Sie, 2012

Ja jak pojadę po alarm to zapytam gościa jak z tą czułością i jak założę to zrobię testy i wrzucę;).
Krzychu92 - Pią 31 Sie, 2012

miziel, a proszę Cię bardzo :)

http://allegro.pl/alarm-m...2560058749.html

miziel - Pią 31 Sie, 2012

a dziekuję :) to poczekam na opinie o tym ze stiga :)
Radziq86 - Nie 02 Wrz, 2012

no i jak Panowie, może ktoś skrobnąć parę zdań na temat tego cuda ;) bo moja Suzan stoi pod blokiem i chętnie przygarnąłbym taki wynalazek nawet po to żeby odstraszać okoliczne gimbusy :hyhy:
grzesiek4535 - Nie 02 Wrz, 2012

W weekend poczta nie działa:P
Turos - Pon 03 Wrz, 2012

http://allegro.pl/oxford-...2597493749.html
ktoś coś takiego testował u siebie? Możecie coś napisać na temat tego alarmu?

Irys - Pon 03 Wrz, 2012

Tego typu alarmy, są alarmami jedynie odstraszającymi. Nie zabezpieczy Ci to moto... szczególnie z bolcem 7mm, którego wprawny złodziej przetnie w sekund trzy.
Wali po uszach - owszem. Ale to jedyna zaleta.

Zajrzyj TU :)

danny - Pon 03 Wrz, 2012

Irys napisał/a:
Zajrzyj TU

Wlasnie wklejalem linka ;)

Turos - Pon 03 Wrz, 2012

Ten link niech ktoś z administracji podklei :) fantastyczna sprawa. Dzięki Irys :) :padam:
ziomek4000 - Pon 03 Wrz, 2012

a ja się pochwalę że mam tą blokadę która wygrała ich test. a co do łańcuchów to wiele osób ich nie kupuje głównie dla tego że zajmują o wiele więcej miejsca niż kłódka a jak wiadomo na moto miejsce mamy ograniczone.
jinjun - Wto 04 Wrz, 2012

Jako, że mam już moto, nie jest to gs, ale wypowiem się:
Otóż wszelakie standardowe blokady można sobie włożyć w ... ;) Tym bardziej disc-locki. Tak, rumun wam go nie zawinie i nie odjedzie, ale wpadnie z busem i już sprawa będzie inaczej wyglądać. Jak chcecie dobrze zabezpieczyć moto to koniecznie należy kupić dobry łańcuch, im większa klasa tym lepiej. W dodatku liczy się grubość, min. ta 8mka, preferowałbym 10-12, dla hardkorów są nawet 18stki ;) Do tego kłódka, temat rzeka, ale poniżej stówki można coś mieć dobrego. Takim łańcuchem przypinacie ramę do latarni lub innego takiego elementu i to daje już jakąś ochronę. Ważne, aby łańcuch nie leżał na ziemi, wtedy można bardzo łatwo go unieszkodliwić. A jak będzie dobrze zamocowany, to nawet dzieci z gimbazy go wam nie przewrócą.

Turos - Wto 04 Wrz, 2012

ziomek4000 napisał/a:
a co do łańcuchów to wiele osób ich nie kupuje głównie dla tego że zajmują o wiele więcej miejsca niż kłódka a jak wiadomo na moto miejsce mamy ograniczone.


dokładnie, gdzie ja go włożę, nie mam kufra, a pod siedzenie to u mnie jeden browar wejdzie tylko...

Irys - Wto 04 Wrz, 2012

Łańcuch i kłódka ma sens, przy stawianiu moto pod blokiem/domem na noc. Wtedy warto zainwestować, bo nie trzeba tego wozić ciągle ze sobą (chociaż są tacy którzy wożą :oczami: ). Natomiast jeżeli chodzi nam o stawianie moto na tak zwaną chwilę, to ja wybrałabym "zwycięzce motocykla" bądź Oxford quartz który ma czpień 10mm, lub wysokobudżetową Xene z alarmem.

I co by nie pisać, żadna metoda nie uratuje nam moto przed wykwalifikowanymi złodziejami, którzy ostatnio mocno sobie folgują np. w Warszawie...

miziel - Wto 04 Wrz, 2012

Kłódki kłódkami alekto chce w końcu nam opisać ten alarm zxa 40zł?:)
Turos - Wto 04 Wrz, 2012

Opisuj :P zdjęcia, próby cięcia gumówką, ile wytrzymał, czy upadek z 3 piętra robi na nim wrażenie itp itd :)
Irys - Wto 04 Wrz, 2012

miziel napisał/a:
Kłódki kłódkami alekto chce w końcu nam opisać ten alarm zxa 40zł?:)
Kup i przetestuj (ku chwale forum.gs500.pl!!), bo jak widać innych chętnych nie ma. No chyba że szkoda Ci 39 zł i przesyłki i czekasz na jakiegoś jelenia (bez obrazy dla tych którzy ew. mają taki alarm) któremu nie szkoda takiej kasy ;)
tholin85 - Wto 04 Wrz, 2012

no to pierwsze pytanie gdzie jest plus po przekreśleniu stacyjki?
z tego co wyczytałem wystarczy na początek podpiąć zasilanie i plus po stacyjce:) << a może samo zasilanie,

ps nie mam jakoś weny dziś do majsterkowania:)

grzesiek4535 - Wto 04 Wrz, 2012

Ja alarm odebrałem wczoraj. Dzisiaj wystawiłem moto by pogrzebać coś ale jakoś też jeszcze nie mogę się zebrać. Z tego co obejrzałem to elementy wykonane dość porządnie. No i kluczyk przede wszystkim z dobrego plastiku wszystko sztywne i twarde ... na pewno wytrzyma przy stacyjce w GS:)... Musze się kopnąć i zacząć montaż :P
Krzychu92 - Wto 04 Wrz, 2012

Pomarańczowy przewód to plus po stacyjce :-) znajdziesz go przy przekaźniku kierunków. Jeśli potrzebny jest po to by odpalić silnik z pilota lepiej sterować tym plusem przekaźnik który zewrze dwa przewody tak jak to by stacyjka zrobila :) inaczej prąd na oświetlenie będzie pobierany przez układ zasilania alarmu topiąc przewód (wiem z autopsji) będę na kompie to rozrysuje na schemacie jak rozwiązałem podłączenie.
tholin85 - Wto 04 Wrz, 2012

no to przymocowałem do ramy na opaski elektryczne dość sztywno.
tak jak napisane w ofercie jest to czujnik udarowy a nie ruchu,
więc z centralki jak zdejmowałem to się włóczył ale za to z bocznej można, i da się prowadzić motocykl, ale wystarczy mała nierówność(uderzenie) i alarm się włącza.

Nie odkryłem żadnej funkcji ustawiana czułości(moze komuś się uda), niema tu przycisku panic jak u Krzychu92. a ze cena ta sama polecał bym ten drugi GOLD CODE ponieważ mam możliwość regulacji

Co do podłączenia.
Bardzo cienkie 0,25mm2 przewody w dodatku aluminiowe
Nie zamówiłem grotu wiec wyjąłem ten niepotrzebny:) wystarczy odkręcić śrubkę i wyciągnąć. jak będę na Jeżycach to sobie dorobię. Dobry fachowiec zaplecze z kluczami ma więc coś dobierze:)
aby alarm działał wystarczy go tylko zasilić.
No to pobawię się moze jeszcze z wykryciem złamania stacyjki,<trochę cyny i już zrobione.
kierunków nie będę podliczał zal mi aku:)

Czas pracy z przerwą na obiad 2,5h:)

http://my.opera.com/tholi...cture=164028032

miziel - Wto 04 Wrz, 2012

a jak np pobujasz moto na centralce to się włączy? I gdzie go zamocowałeś dokladnie? (centralkę)
albo np mocniejsze szturchniecie wchwyci?:)

A i jeszcze jedno, nie ma wyjscia na dodatkowy czujnik, nie?

tholin85 - Wto 04 Wrz, 2012

Jutr sprawdzę bujanie na centralce.
ale bojąc na boki na kolach można bez problemu alarm się nie włóczy. ruszać kierownicą tez można.
zamocowany na ramie pod boczkiem, ale np. jak się puknie w ram(pstryknie palcem) to się włóczy.
nóżkę boczna podniesie szybciej to też się włóczy.

miziel napisał/a:

A i jeszcze jedno, nie ma wyjscia na dodatkowy czujnik, nie?

nie

jinjun - Wto 04 Wrz, 2012

Irys napisał/a:
Łańcuch i kłódka ma sens, przy stawianiu moto pod blokiem/domem na noc. Wtedy warto zainwestować, bo nie trzeba tego wozić ciągle ze sobą (chociaż są tacy którzy wożą :oczami: ). Natomiast jeżeli chodzi nam o stawianie moto na tak zwaną chwilę, to ja wybrałabym "zwycięzce motocykla" bądź Oxford quartz który ma czpień 10mm, lub wysokobudżetową Xene z alarmem.

I co by nie pisać, żadna metoda nie uratuje nam moto przed wykwalifikowanymi złodziejami, którzy ostatnio mocno sobie folgują np. w Warszawie...

Wiesz, pod pracą/uczelnią lepiej też użyć łańcucha, załadowanie moto na busa to chwila. Wiadomo, jak się wychodzi na chwilę to lepiej założyć coś, żeby nikt zbyt łatwo nie odjechał na moto, ale na parę godzin lepiej przypiąć moto.
Wiesz, żadna metoda nie uratuje, ale jakbym miał kraść gs za 3,5 tysiąca, którego sprzedam po ostrych perturbacjach za 2 tysiące, co pójdzie do podziału na 3-4 osoby to jednak jest to średni interes. Oczywiście, jeżeli moto jest jakoś zabezpieczone. Chociaż z tego co widzę to dużo moto w wawie stoi samopas i jakoś nikt ich nie kradnie.

kempes - Sro 05 Wrz, 2012

jinjun napisał/a:
Wiesz, pod pracą/uczelnią lepiej też użyć łańcucha, załadowanie moto na busa to chwila.


Jak ktoś jest nastawiony na kradzież tak bardzo, że specjalnie busem podjedzie to zapewne będzie miał odpowiednio duże nożyce żeby taki łańcuch przeciąć w mniej niż minutę. W takim przypadku pomoże wbetonowanie moto aż po silnik :P .

squarek - Sro 05 Wrz, 2012

kempes napisał/a:
jinjun napisał/a:
Wiesz, pod pracą/uczelnią lepiej też użyć łańcucha, załadowanie moto na busa to chwila.


Jak ktoś jest nastawiony na kradzież tak bardzo, że specjalnie busem podjedzie to zapewne będzie miał odpowiednio duże nożyce żeby taki łańcuch przeciąć w mniej niż minutę. W takim przypadku pomoże wbetonowanie moto aż po silnik :P .


Jak ktoś jest nastawiony na kradzież tak bardzo, że specjalnie busem podjedzie to zapewne będzie miał młot pneumatyczny do rozkruszania betonu... :P

Żeby nie było, sam mam alarm w moto, co prawda inny model. U mnie żeby zaczął wyć trzeba naprawdę mocno poruszyć motocyklem. Te tanie bez żadnej regulacji czułości mogą wyć jak obok przejedzie samochód, jak jakieś ptaszysko usiądzie na moto itd. A to może być uciążliwe dla sąsiadów.

jinjun - Sro 05 Wrz, 2012

kempes napisał/a:
jinjun napisał/a:
Wiesz, pod pracą/uczelnią lepiej też użyć łańcucha, załadowanie moto na busa to chwila.


Jak ktoś jest nastawiony na kradzież tak bardzo, że specjalnie busem podjedzie to zapewne będzie miał odpowiednio duże nożyce żeby taki łańcuch przeciąć w mniej niż minutę. W takim przypadku pomoże wbetonowanie moto aż po silnik :P .

Jak ktoś podjedzie to już dawno będzie wiedzieć jakie masz zabezpieczenia i jak je uwalić, no chyba, że to jakieś rumuny czy inne cholerstwo, wtedy jak im się nie uda to jeszcze po złości sprzęta zdemolują.
A ile kosztuje jakiś w miarę solidny alarm do moto? Chodzi mi o to, żeby dzieciaki nie siadały. Myślałem nad jakimś czujnikiem mikrofalowym domontowanym, ale czy warto?

grzesiek4535 - Pią 07 Wrz, 2012

Nie mogę znaleźć czasu, żeby zabrać się za ten alarm ale w końcu muszę. Z ciekawości zajrzałem do pudełka po tym co pisał tholin85.

Cytat:
Bardzo cienkie 0,25mm2 przewody w dodatku aluminiowe


Przewody nie mogą być aluminiowe na chwile obecną, to nie jest zgodne z Polskimi normami. Takie instalacje są łatwo palne przy zwarciach. Te przewody są tylko pobielone, wystarczy nożem poskrobać by ujrzeć miedź. :P

Rozebrałem to cudo by sprawdzić czy coś jeszcze można podłączyć ale jednak nie...
Ale jest tam przycisk... czy może ktoś z was bo ja elektronikiem to nie jestem może się domyśla do czego to może służyć? Czy to reset czy może można by tym ustawić czułość?

tholin85 - Sob 08 Wrz, 2012

w centralka do zamów przycisk jest do strojenia pilota z centralką.
ziomek4000 - Sob 08 Wrz, 2012

a możesz po polsku?
tholin85 - Sob 08 Wrz, 2012

jeżeli mamy samochód z centralnym zamkiem bez pilota. dokupujemy sterowanie z pilotem. Które wpinamy do już istniejącej centralnego zamka.
Przeważnie te sterowniki z pilotem maja dodatkowy przycisk. używamy go wtedy gdy wymieniamy baterie i pilot zgubi kod sterownika(rozsychronizuje sie). wduszamy przycisk i dusimy kilkakrotnie zamknij otwórz na pilocie aż synchronizuje się sterownik z pilotem.
tu może przycisk do tego samego służyć.

grzesiek4535 - Sob 08 Wrz, 2012

Ok. Dzięki ;)

A ja mam teraz taki problem. Dałem w czwartek piloty z grotami i oryginalnym kluczykiem żeby mi dorobili. Odbierała znajoma i patrze wczoraj a tu kluczyki za długie o centymetr i jeden grot niechlujnie wsadzony w pilocik (źle wywiercona dziurka) i wzięli po 70 zł za kluczyk. Myślałem że mnie szlak trafi... Czy ta cena za samą robociznę z moimi przyniesionymi grotami to normalne :O? Musze jechać do nich w poniedziałek albo wtorek i ich ciężko dojechać...

miziel - Sob 08 Wrz, 2012

70zł za kluczyk?! Przecież gostek oferował 10zł za groty a dorobienie ile moze kosztować?;p drugie 10/20? za komplet ;p
grzesiek4535 - Sob 08 Wrz, 2012

no właśnie też mi się tak wydaje... nie wiem.... jak tam pojadę to od razu do szefa i powiem co myślę
miziel - Pon 01 Paź, 2012

http://www.allegro.pl/sho...item=2641218417

Zakupiłem ostatecznie ten alarm cena dobra, ma to co potrzebuję dam znać jak działa :)

miziel - Sro 03 Paź, 2012

OK alarm zamontowany ale póki co tylko funkcja krzyczenia i czujnika. Chciałbym jednak podłączyć go tak jak być powienien i tu potrzebowałbym Waszej pomocy jako, ze elektronikiem jestem żadnym przy lutowaniu będzie mi pomagał kumpel. (Tzn wiem, że lutowanie jest łatwe ale jednak ie mam zaufania do moich rąk) Potrzebujemy jednak kilku informacji które bardzo nam ułatwią sprawę :P
A mianowicie (cytaty z instrukcji + pytanie):

Cytat:
Przewody sterowania kierunkowskazów nalezy podłączyć do + lewego i prawego kierunku. Zaleca się bezpiecznik 5A

W którym miejscu najlepiej jest się wpiąć aby świeciły wszystkie naraz? Bezpiecznik serio potrzebny?

Cytat:
Przewód zapłonu podłaczyc do miejsca, gdzie pojawia się +12v przy włączeniu zapłonu


To znajdziemy tylko pytanie, czy da się do tego wpiąc gdzieś dalej od stacyjki? njalepiej gdzies tam koło aku :P

Cytat:

Przewody blokady silnika nalezy wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika

Który to kabel i czy znajde go koło aku?
(Mam nadzieję, ze u nas nie gasi się poprzez odcięcie plusa?:P)


Z góry dziękuję za porady.

PS. ZAznaczam tylko, ze w miare możliwości chciałbym to zrobić w okolicach schowka/ baku gdyż kable sa na tyle krótkie, ze nie dojdą pod stacyjkę a nie chciałbym ich przedłużac jeśli nie będzie to potrzebne :)

studi - Sro 03 Paź, 2012

miziel napisał/a:
W którym miejscu najlepiej jest się wpiąć aby świeciły wszystkie naraz? Bezpiecznik serio potrzebny?

Pod tylną kanapą masz złączki na przewodach idących od tylnych kierunków, tam najwygodniej będzie Ci się wpiąć na obie strony, tylko pytanie czy masz odizolowane wyjścia na każdą ze stron, coby potem poprzez alarm nie świeciły ci obie strony przy normalnym używaniu kierunków
miziel napisał/a:
To znajdziemy tylko pytanie, czy da się do tego wpiąc gdzieś dalej od stacyjki? njalepiej gdzies tam koło aku

Możesz wpiąć się pod jedne z przekaźników, np ten kontrolujący kosą, albo wejście napięcia do przerywacza, wszędzie tam jest +12 za stacyjką (kable koloru pomarańczowego)
miziel napisał/a:
(Mam nadzieję, ze u nas nie gasi się poprzez odcięcie plusa?:P)

Główny obwód zapłonowy niestety tak się gasi, powiedź dokładnie co pojawia się na tym przewodzie zabezpieczającym, bo może da się to podłączyć jakoś w obwód zasilania przekaźnika kosy lub trzeba będzie tym sygnałem wysterować dodatkowy przekaźnik. Na stronie 5-13 (128) manuala masz rozrysowane schematyczny układ zasilania zapłonu ze wszystkimi elementami zabezpieczającymi jakie są w GS'e i powinieneś załapać jak to połączyć.

miziel - Sro 03 Paź, 2012

studi napisał/a:
tylko pytanie czy masz odizolowane wyjścia na każdą ze stron, coby potem poprzez alarm nie świeciły ci obie strony przy normalnym używaniu kierunków

Są dwa kabelki więc chyba będzie ok

studi napisał/a:
Główny obwód zapłonowy niestety tak się gasi, powiedź dokładnie co pojawia się na tym przewodzie zabezpieczającym, bo może da się to podłączyć jakoś w obwód zasilania przekaźnika kosy lub trzeba będzie tym sygnałem wysterować dodatkowy przekaźnik. Na stronie 5-13 (128) manuala masz rozrysowane schematyczny układ zasilania zapłonu ze wszystkimi elementami zabezpieczającymi jakie są w GS'e i powinieneś załapać jak to połączyć.


Dokładnie napisane jest tak:
Cytat:
Przewody blokady silnika różowy i szary podają sygnał masy w chwili gaszenia oraz wzbudzania alramu nalezy je wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika

W przypadkach motocykli z gaszeniem poprzez "odcięcie plusa" nalezy zastosować dodatkowy przekaźnik i wysterować go z przewodu szarego


I do tego jest schemat


Pozdrawiam :)

studi - Sro 03 Paź, 2012

miziel napisał/a:
Dokładnie napisane jest tak: Cytat:
Przewody blokady silnika różowy i szary podają sygnał masy w chwili gaszenia oraz wzbudzania alramu nalezy je wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika

W przypadkach motocykli z gaszeniem poprzez "odcięcie plusa" nalezy zastosować dodatkowy przekaźnik i wysterować go z przewodu szarego

No to jak napisane i jak pisałem powyżej musisz użyć dodatkowego przekaźnika, pracującego jako NC (bez napięcia na cewce zwarty, podanie napięcia powoduje jego rozwarcie) i na stykach zestyku przekaźnika zapodać kabel pomarańczowo-niebieski wychodzący z przekaźnika stopki/luzu i idący od niego do czerwonego klawisza na prawej manetce (oczywiście szeregowo), natomiast cewkę przekaźnika z jednej strony zasilasz z +12 (może być za stacyjką - czyli pomarańczowy na tym samym przekaźniku od kosy jest dostępny) z drugiej kablem szarym z alarmu.

Tak podłączony przekaźnik nie tylko wyłączy silnik jak czerwony klawisz przy wzbudzonym alarmie, ale również przy uzbrojonym alarmie nawet po włączeniu stacyjki nie da się zakręcić rozrusznikiem. Można też podłączyć ten przekaźnik w inne miejsce instalacji teoretycznie przed samym modułem jak podaje rysunek od alarmu, ale wtedy moto się nie da odpalić, ale da się kręcić rozrusznikiem więc istnieje potencjalna możliwość rozładowania aku czy uszkodzenia rozrusznika jak ktoś będzie mimo wszystko odpalić moto mimo aktywnego alarmu. (pomijam to czy syrenka zacznie wyć czy nie i w ten sposób odstraszy potencjalnego złodzieja).

miziel - Sro 03 Paź, 2012

Dzięki wielki Studi! Bardzo mi pomogłeś jak tylko skończymy dam znac czy wszystko działa :)
tholin85 - Pon 08 Paź, 2012

no to alarm który zamontowałem po 1,5 tygodnia postoju prawie wydoił akumulator. dada ze aku nie jest pierwszej ma około 2,5 roku i ze alarm był rozbrojony.
sawek - Pon 15 Paź, 2012

do usunięcia
p.szwajnoch - Wto 05 Mar, 2013
Temat postu: Alarm
Powiem, wam, że zakupiłem taki alarm. instalacja jest dość łatwa. ale czy potrzebne wam jest odpalanie motocykla z pilota??. używał ktoś to kiedyś. najważniejsze jest np, gaszenie go zdalnie jak ktoś was z motocykla z rzuci. itp. no i ma odstraszać.

Kolejna sprawa jest taka że taki alarm pobiera prądu około 0,005 A po 2 tyg się aku rozładuje.

Swoje podstawowe Funkcję spełnia.

A co do tych alarmów z kluczykami nie polecam słabo są wykonane. i można pilota połamać kręcąc stacyjką. .

Jak ktoś ma jakieś pytania chętnie odpowiem zajmuje się tym zawodowo.

miziel - Wto 05 Mar, 2013

Cytat:
Kolejna sprawa jest taka że taki alarm pobiera prądu około 0,005 A po 2 tyg się aku rozładuje.


Potwierdzam :ok: mojemu chyba nawet tydzień wystarczył. Więc trzeba pamietać, że jak się ma alarm, zeby raz w tygodniu poziom aku skontrolować coby jakiś niespodzianek nie było :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group