.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Przewody w oplocie i świece irydowe

hubertgontarz - Sob 02 Lut, 2008
Temat postu: Przewody w oplocie i świece irydowe
Witam
Poruszałem już temat przewodów hamulcowym w stalowym oplocie. Wiosna się zbliża więc trzeba coś w tym kierunku zrobić (kupić, założyć).
Jaki końcówki polecacie? ocynkowane?
Dodatkowo czy wybrać przewód w koszulce foliowej?


i co myślicie o świecach irydowych? czy ktoś z Was GS-iarzy taki wynalazek stosuje?
http://www.skutery.net/akcesoria.php?id=97

www.gs500.pl

michal_elwuo - Sob 02 Lut, 2008

z tego co wiem to Breżniew ma zakładać irydowe. JA słyszałem, że nie warto w to inwestować... są 2,5 do 3 razy droższe. Mają 50% większą trwałość, ale poza tym prawie nic ne dają. Chociaż producent mówi co innego. Ciężko popwiedzieć...

Ja mamu siebie już założony hamulec w stalowym oplociku. Końcówka ocynkowana (jets najtańsza, podobno niewielka różnica między innymi. Aluminiowe są jednymi z najdroższych, a potrafią pękać :roll: co do samego kupna j kupiłem na sklep.scigacz.pl za 125zł chyba. Podajesz model i rok i reszte sami wiedzą... jest tylko jeden problem. Jedna z dołączonych śrubek (tych nietypowych, do przeowdów) pasuje(przy pompce hamulca), ale druga już nie... (przy zacisku). Fakt że były montowane w różnych gs-ach różne zaciski jak sie nie mylę, więc może akurat przypasi. Ja założyłem starą, bo średnice te same oczywiście.

Wrażenia z jazdy niesamowite. Dozowalność doskonała. Naprwadę warto w to zainwestować :)

hubertgontarz - Sob 02 Lut, 2008

koszt zwykłej świecy: 12-15 zł
koszt świecy irydowej ok. 55 zł

sam już nie wiem czy kupić zwykłą czy irydową, chociaż różnicy na pewno nie poczuję, jak patrzę na to ile kosztuje świeca irydowe to mogę za te pieniądze kupić alarm lub buty na motocykl.

Chyba pozostanę jednak przy zwykłych świecach ale przy okazji zmienię fajkę i kable i lepiej na tym wyjdę niż bym tylko świecę zmienił.
W tamtym roku jak GS-a odpalałem (po 2-3 tygodniach nie odpalania to palił przez dłuższą chwilkę na jeden gar - tak jakby zawilgocenie i brak iskry).

na przewody jestem zdecydowany (przód i tył), tylko nie wiem czy w koszulce foliowej czy bez i jaka końcówka.

michal_elwuo - Sob 02 Lut, 2008

co do koszulki to sprawa wyglądu... mi sie bardzo spodoał ten 'goły'. Przewody i świece warto zmienić. Jak Ojciec mi opowiadał jak nie mógł odpalić malucha to dlatego że kiedyś te przewody były lipne i miałprzebicia od wigloci. Jak j nagrza w piekarniku to chodził xD

co d tyłu to zastanów się Czy Ci potrzebny ten oplot. Głównie hamuje sie przodem. Tył włąściwie żadko jes używany. Ja jak robię redukcję (do 6-7tys, nieraz troszkę wyżej) to nawet przy rozgrzanej oponie jak za szybko polecę w dół zbiegami to dupa skacze. Tylnego hamulaprawie wogóle nie dotykam :P może lepiej te 150zł (tyl tył oplot z ocynkowaną końcówkąkosztuje) przeznaczyć na coś innego? spotowy filt pow k&n? :D

hubertgontarz - Sob 02 Lut, 2008

myślałem swego czasu o dyszach DynoJet, zmianie zębatki z przodu na 15 (eliminacja nadbiegu) - i nie chodziło mi o uzyskanie 50 czy więcej koni mechanicznych tylko zwiększenie elastyczności, szczególnie w niskim zakresie obrotów...tym bardziej że czeka mnie oddławianie bo jeżdżę wersją 34-konną.
Yarccom - Sob 02 Lut, 2008

michal_elwuo napisał/a:
może lepiej te 150zł (tyl tył oplot z ocynkowaną końcówkąkosztuje) przeznaczyć na coś innego? spotowy filt pow k&n? :D


to juz bym wolał stalowy oplot + porzadny płyn haulcowy 8)

hubertgontarz - Sob 02 Lut, 2008

przód i tył w stalowym oplocie będę, kwestia jednego-dwóch-trzech tygodni w zależności od pogody - wyczucie hamulca na pewno będzie większe i do tego nowy płyn (DOT4) i nowe klocki EBC (przód seria HH, tył zwykłe).

wg mnie to dobra inwestycja ze względu na bezpieczeństwo.
i tego będę się trzymał.

Breżniew - Sob 02 Lut, 2008

Odnośnie świec irydowych , to sa polecane ze względu na łatwiejszy rozruch właśnie w taka pogode jak teraz , szybciej mozna wyłaczyc ssanie , silnik równiej pracuje i sa to widoczne efekty. Zobaczymy czy sie potwierdzą.
Mysle ze lepiej kupic przewody w koszulce . Lepiej zabezpieczy stalowe druciki oplotu , które szybko złapią brud i korozję/ śniedź.
Zębatka 15 - pozostaje kwestia długości łąńcucha.

hubertgontarz - Sob 02 Lut, 2008

Przekonałeś mnie Breźniew, biorę irydowe :)
To będzie nas dwóch i dwie opinie na wiosnę.

Zębatkę zostawiam na okres kiedy będę zmieniał łańcuch (DID 520VM).
Czy łańcuchy motocyklowe można skrócić? zmniejszenie z 16 na 15 i skrócenie łańcucha o jedno ogniwo?


czy jak sprawa z łańcuchem wygląda?

Breżniew - Sob 02 Lut, 2008

Jak jest fabrycznie zakuty to nie skrócisz bez nowej zapinki. Nie wiem czy skracanie będzie konieczne. Jak w swoim wymieniałem łańcuch 110 ogniw i zębatki o oryginalnym rozmiarze to naciąg był prawie na połowie. z mniejszą 15 pewnie by było przed końcem.
Swój łańcuch sam zakuwałem bo do niego była załaczona zakuwka. Był to DID520 ERV2 .

WojtekR1978 - Sob 02 Lut, 2008

Michał sam wymieniałeś przewód hamulcowy? Jak się ma sprawa z odpowietrzaniem układu? Przy wymianie samego płynu trzeba uważać aby nie opadł za nisko i nie zapowietrzyła się pompa. A jak się uzupełnia płyn po wymianie przewodu i jak odpowietrza pompę? W taki sam sposób jak przy wymianie płynu - strzykaweczka z wężykiem na zaworek przy zacisku? Możesz to po krótce opisać?
Breżniew - Sob 02 Lut, 2008

Można tak samo - nalewasz płynu do zbiorniczka i podciśnieniem zasysasz przez odpowietrznik aż zacznie leciec płyn bez bąbelków.

Ja wykonałem taka prosta pompę podciśnieniową ze starej sprężarki od lodówki i szklanego pojemnika z dwiema rurkami w pokrywie. za pomocą sprężarki wysysam powietrze z pojemnika a druga rurka do niego wpływa płyn.
Układ znakomicie sie sprawdza przy wymianie płynu hamulcowego, odpowietrzeniu , wymianie oleju w lagach bez rozbierania całosci itp.
Wymiana płynu ham. w samochodzie teraz to chwila. Więcej zajmuje zdejmowanie i zakładanie kół by dostac sie do odpowietrzników niz sama wymiana.

WojtekR1978 - Sob 02 Lut, 2008

Możesz wrzucić fotki tego urządzonka?
pootietang - Sob 02 Lut, 2008

takie urządzonko do odpowietrzania hamulców naprawdę pozwala zaoszczędzić czas ale jeśli robimy to w motocyklu i to w dodatku swoim to wystarczy trochę ręcznie popompować, co innego jeśli chcemy tę operację przeprowadzić w samochodzie bo samemu to raczej nie damy rady chyba że jest się szybkim jak flasz:P
WojtekR1978 - Sob 02 Lut, 2008

Mówisz, ze wystarczy tylko poluzować zaworek przy zacisku, pompować klamką i dolewać tylko płynu i pompa zassie? Przy wymianie tylko płynu może taka czynność wystarcza. Odkręcam zaworek, pompuję, stary płyn wypływa, poziom w zbiorniczku opada, dolewam nowy, pompuję, dolewam i tak w kółko, aż cały stary zleci. Ale przy wymianie przewodu, kiedy nie mam płynu w pompce i przewodzie sprawa nie jest chyba taka prosta? Nie jestem pewien, ale wiem jak mniej więcej dziłają pompy i coś mi tu nie pasuje.
Breżniew - Sob 02 Lut, 2008

WojtekR1978 napisał/a:
Możesz wrzucić fotki tego urządzonka?




rysunek poglądowy. Układ prymitywny ale bardzo sprawny w działaniu.

WojtekR1978 - Nie 03 Lut, 2008

Dzięki bardzo. Najważniejsze żeby było proste a skuteczne :D .
michal_elwuo - Nie 03 Lut, 2008

a ja to zrobiłem tak poprostu.

-wybrałem cały płyn ze zbiorniczka
-puściłem odpowietrznikiem resztę przez wężyk
-zmieniłem przewoody (ważne dokręcać z odp siła... ja miał ten klucz z regulacją :D )
-odkręciłem odpowietrznik, zalałem zbiorniczek
-pompowałem, wylatywał płyn z bombelkami
-pompowałem itd....
-niestety płynu wylatywało troszeczkę, a powietrze dalej było
-zadzowniłem do Taty (odpowietrznik zakręcony)
-wróciłęm
-coś się ruszyło i zeszło całe powietrze
-spuściłem powietrze odpowietrznikiem

no i GIT :D

a tył tylko wymieniłem płyn hamulcowy. Wężyk na odpowietrznik, wybrałem płyn, wlałem nowego. Uzupełniałem i pompowałem i poszło elegancko ;)

midd - Wto 25 Lis, 2008

chłopaki, myślicie ze warto to zakupić?

http://www.allegro.pl/ite...i_gs500_gs.html

mr0zd - Wto 25 Lis, 2008

Metalowy oplot zawsze poprawia hamowanie firma jak najbardziej poważna. Ale może warto się zastanowić nad wymianą klocków, tarczy i płynu zamiast kupować oplot? No chyba że wszystko w porządku to jak najbardziej polecam!
Piterek - Wto 25 Lis, 2008

midd, przewód w oplocie naprawdę odczuwalnie poprawia efektywność hamowania...
( czasem uda się wyhamować przed zakrętem... ;) )
zobacz tę ofertę, jest chyba troszkę taniej.

http://www.jotte.pl/index.php?x=tuning_goodridge

PrzemoK - Czw 27 Lis, 2008

Przewody w oplocie Hel... hmmm Jak kupiłem moją cebulkę to z przodu taki mam i sobie chwale. Motonita, który mi sprzedawał maszynę dał mi drugi egzemplarz na tył, ostatnio założyłem. Faktycznie jest spora różnica w dozowaniu hamulca. Polecam :)
pili5 - Pon 19 Kwi, 2010

Koledzy jakiej długości jest przewód hamulcowy w przednim hamulcu??

Za odpowiedz z góry dzięki
Pozdrawiam
Maciek

yasko - Pon 19 Kwi, 2010

pili5 napisał/a:
Koledzy jakiej długości jest przewód hamulcowy w przednim hamulcu??

Za odpowiedz z góry dzięki
Pozdrawiam
Maciek

Dołączam się do pytania kolegi. W sklepie kolegi z forum będę brał kilka rzeczy, m. in. przewód w oplocie. Jak dzwoniłem to uzyskałem odpowiedź, że 80-85 cm będzie odpowiednie do GS500E. Czy do GS500F tak długość będzie pasowała?

BTW
Mój nowy nabytek jest już w Bydgoszczy. Jak któregoś pięknego dnia nie zapomnę zabrać aparatu na jazdę pochwalę się zdjęciami.

Yarccom - Pon 19 Kwi, 2010

heh to chyba juz wiem z kim dzisiaj rozmawiałem na temat przewodów :)
pili5 - Wto 20 Kwi, 2010

Yarccom, Jak wezmne przewód o te 5cm dłuższy to bez problemu wejdzie przewód z końcówkami prostymi??
Special - Wto 20 Kwi, 2010

Polecam Hell-a pod dany model:)
Yarccom - Wto 20 Kwi, 2010

Special, a w czym są one lepsze np od LML czy innych :?:
pchelka - Sro 21 Kwi, 2010

Z chęcią zapytam o wasze opinie na temat przewodów LML - warte cokolwiek ? Ma ktoś / używa ktoś ?
Yarccom - Sro 21 Kwi, 2010

ja na dniach jak nie sprzedam TDM to bede zakładał je do swojego
do tego dodatkowo zaciski od R1 i klocki EBC z serii HH

duzo na raz zmieniam takze ciezko bedzie powiedziec na ile hamulce poprawiły sie od samych oplotów

ale sprzedaje tego dość duzo nie mam zadnych zwrotów a tym bardziej reklamacji że coś nie tak
co wiecej bardzo duzo osób kupuje je do aut ;)

Vatzeque - Sro 21 Kwi, 2010

Dziewczyna kupowała przewód na wymiar.
Długość przewodu to 70cm. Osiemdziesiątka będzie zaaaaaa długa, będzie problem i brzydota. Kabel jest tak sztywny, że sobie wokół lagi warkocza nie zapleciesz jeden z drugim :oczami:

yasko - Czw 22 Kwi, 2010

Vatzeque napisał/a:
Dziewczyna kupowała przewód na wymiar.
Długość przewodu to 70cm. Osiemdziesiątka będzie zaaaaaa długa, będzie problem i brzydota. Kabel jest tak sztywny, że sobie wokół lagi warkocza nie zapleciesz jeden z drugim :oczami:

Kupowała do 500 czy 500F?

pubuss - Czw 22 Kwi, 2010

Przecież oplot to oplot, stalowa plecionka w okół przewodu, która nie rozszerza się bocznie, a czy firmy LML, HELL, GoodRidge czy no name to nie ma znaczenia jeżeli chodzi o spełnianie swoich funkcji. Markowe przewody są dorabiane do motocykla, sprzedawane w zestawach dedykowanych itd włącznie z katem złamania końcówek, rozmiarem sruby, długością przewody i widokiem na morze!

Różnić to się może kwestią wykończenia, grubsza, kolorowa koszulka, kolorowe, cynkowane końcówki itd To jest ta różnica.

I kto jeszcze nie ma, to niech założy, zrozumie dlaczego inni używają oplotów, jak wielka różnica jest na klamce.

Te kilka słów ode mnie na zachętę do kupna, a skończenie z pier.... o wyższości ukwiału nad polipem :D

Special - Pią 23 Kwi, 2010

Yarccom napisał/a:
Special, a w czym są one lepsze np od LML czy innych :?:


Nie wiem jak jest roznica ale wiem ze za 170 zl są spoko:)

yasko - Czw 29 Kwi, 2010

Vatzeque napisał/a:
Dziewczyna kupowała przewód na wymiar.
Długość przewodu to 70cm. Osiemdziesiątka będzie zaaaaaa długa, będzie problem i brzydota. Kabel jest tak sztywny, że sobie wokół lagi warkocza nie zapleciesz jeden z drugim :oczami:

Długość ori przewodu w F z 2004 r. to 70 cm. Ze względu na większą sztywność przewodu w oplocie proponuje kupić 75 cm + końcówkę prostą i kąt 30st.

Yarccom - Czw 29 Kwi, 2010

Special napisał/a:
Yarccom napisał/a:
Special, a w czym są one lepsze np od LML czy innych :?:


Nie wiem jak jest roznica ale wiem ze za 170 zl są spoko:)


to moje w komplecie za 131 zł juz do bani :]

bombki - Pon 30 Maj, 2011
Temat postu: uchwyt przewodu hamulcowego
nie chciałem zakładać nowego tematu to podepnę się tutaj.
Czy uchwyt przewodu hamulcowego, który widać na zdjęciu z wersji E pasował będzie do F-ki?

studi - Pon 30 Maj, 2011

tak
bombki - Pon 30 Maj, 2011

studi napisał/a:
tak

dzięki studi za szybką i konkretną odpowiedź

studi - Pon 30 Maj, 2011

ponad 90% części w poliftowych jest takich samych dla E i F, naprawdę można policzyć na palcach różnice i głownie chodzi o rocznik a nie o to czy jest to E czy F (np. regulowana klamka hamulcowa i do kompletu pompa)
johnny - Sob 07 Sty, 2012

Szukałem info o świecach irydowych i trafiłem na ten wątek - to jak to w końcu jest, dają zauważalne korzyści czy lepiej sobie dać spokój (i kupić kratę browca :hyhy: )?
Faktograf - Wto 15 Sty, 2013

No właśnie ciekawe, ale nie są znowu na tyle droższe od zwykłych, żeby ich nie spróbować, a potem krata browca :oczami:
dymny - Wto 07 Maj, 2013
Temat postu: Opinia o świecach irydowych.
W sumie mało u nas na forum opinii w temacie świec irydowych, wiec dołożę swoje 3 grosze ;)

Po przejechanych ~500km, w porównaniu ze zwyłymi świecami:
- lepiej odpala tzn. krótkie dotknięcie startera, jeden obrót i łapie
- na ssaniu pracuje wyraźniej krócej, w zasadzie na zimnym można po kilku-, kilkanastu sekundach opuścić ssanie
- lepsza kultura pracy na wolnych obrotach (szczegónie widoczne gdy silnik jest zimny)
- spalanie (trochę za mały dystans by to miarodajnie oceniać), ale zauważyłem, że jest minimalnie mniejsze- szacuję, że o około 5%. Dwie trasy z pasażerem i kufrem zrobione ze spalanie w granicach 3,9l/100km, wcześniej w tych samych warunkach spalanie w granicach 4,1l/100km.
W mocy i przyspieszeniu zmiany nie odczułem.

Podsumowując jestem zadowolony. :)
Chociaż myślę, że zakup świec irydowych trzeba traktować jako "zrobienie sobie prezentu" w sytuacji kiedy wszystkie inne czynności serwisowe, eksploatacjne mamy prawidłowo zrobione. :ok:

kieran09 - Wto 07 Maj, 2013

na tym filmiku mozecie zobaczyc jaka jest róznica.
https://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU

claudii - Wto 04 Mar, 2014

po wymianie kiery na turystyczną muszę zamówić przewód hamulcowy na wymiar, tylko nie wiem jakie fi końcówki: 10mm, 11 mm, czy 12 mm? :zawstydzony:
Dizel - Sro 12 Mar, 2014

Moje wrażenia że świec irydowych są takie moto jak by lepiej odpala szybciej się dogrzewa silnik praca jest jak by spokojniejsza i tak jak by lekko wzrosła dynamika jazdy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group