.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Napęd - zębatki o niestandardowej ilości zębów

Ninja118 - Nie 20 Wrz, 2009
Temat postu: Napęd - zębatki o niestandardowej ilości zębów
Przeglądając ostatnio wymogi dot. motocykli startujących w wyścigach spotkałem się z opinią iż występuje wymiana zębatek z tych co mają np. 39 (tył) na 42... Co to właściwie daje?

buźka

JunioRRex - Nie 20 Wrz, 2009

wieksza zębatka z tyłu daje wiekszą moc na koło, ale za to obniza prędkosci. Robi sie to po to aby było lepsze przyspieszenie lub zeby lepiej stawał na koło. Ale dlaczego to robią na motocyklach do wyscigów nie wiem, moze dlatego ze tam przyspieszenie jest wazniejsze niz predkosc maxymalna
Yarccom - Czw 24 Wrz, 2009

tak własnie jest wieksza zebatka z tyłu lub mniejsza z przodu to wieksza przyśpiecha kosztem maxa

2 zeby na tyle to mniej wiecej 1 zab na przodzie

pubuss - Czw 24 Wrz, 2009

Standardowo jest na zdawczej 16 zębów. Zostawiając serię z tyłu uzyskujemy ok 185km/h maksymalnej prędkości.
Redukując ilość zębów z przodu do 14 zmniejszysz prędkość maksymalną do ok 130-140km/h.

W świecie torowym (gdyby taką metodę stosowano) zmiana konfiguracji zębatek zapewne dostosowywana jest do charakterystyki toru. Wiadomo, tor krętu i ogólnie "wolny" - zależy Ci bardziej na przyśpieszeniach niż naddźwiękowych prędkościach i analogicznie w odwrotnym przypadku.
W stuncie każdy zakłada ogromną zębatkę na koło tylnie, bo raz, ma się większy moment na tylnim kole i dwa, łatwiej jest go dawkować.

monteki - Czw 14 Sty, 2010
Temat postu: Zębatka 15-stka z przodu
Ponieważ w "wyszukiwajce" znalazłem kilka tematów o zębatkach , gdzie wyglaszane były różne opinie, więc chciałbym Was zapytać . Wymieniam napęd i słyszałem że warto wymienić zębatke z pzodu na jeden mniejsą . Moje pytania:

1)czy łańcuch wtedy stosuje taki sam jak przy standardzie ?

2) Ktoś na tym forum napisał że taka zmiana dalje lepsze przyspieszenie , bez pogorszenia Vmax ale z torche większym spalaniem , czy tak rzeczywiście jest ??

z góry dziękuje

hubertgontarz - Czw 14 Sty, 2010

2) Vmax się zmniejszy, przy tej samej prędkości na tym samym biegu, będą wyższe obroty stąd m.in "więcej mocy"
Mi akurat dynamika GS-a na 6-tym biegu odpowiadała. W trasie lubiłem jeździć na 6-tym biegu od 80 do 120 km/h, spokojnie przyśpieszając. Chciałem wyprzedzić to redukowałem bieg.
Jadąc 100 km/h na 6-tym biegu GS spali X benzyny, jadąc na 5-tym biegu GS 100 km/h przy wyższych obrotach GS spali przykładowo 1,1X-a benzyny. Ale bez tragedii, bo GS mało pali.

re5pect - Czw 14 Sty, 2010

jak chcesz to Ci mogę 15 zębów sprzedać bo mam prawie nówke. jak coś to PW
monteki - Czw 14 Sty, 2010

OK , ale generalnie polecacie 15 zębów , czy lepiej zostać przy standardzie ?? Doradzcie coś , bo napęd musze jak najszybciej wymienić, a nie wiem jaką kupić .
hubert - Czw 14 Sty, 2010

serwisówka zaleca 16
ma szóstym biegu pod wiatr ciężko idzie pow 140km
ja jednak przy wymianie napędu zmienie na mniejszą i tak pow 160 ni mam zamiaru latać bo to jednak nie do tego motocykl

Majic - Czw 14 Sty, 2010

Jak będziesz jeździć więcej w dwie osoby to kup 15. W innym wypadku zostaw 16.
Jeździłem na 16, a obecnie mam 15. Jakiegoś turbo nie odczułem. Za małe różnice... co to za różnica czy do 100 ma 6,5s czy 6,4s :x

monteki - Czw 14 Sty, 2010

w 90% będe sam jeździł, rzadko z plecaczkiem..
hubert - Czw 14 Sty, 2010

standardowa wystarczy
zresztą zawsze można zmienić to tylko 25 zeta :)

hubertgontarz - Czw 14 Sty, 2010

ma szóstym biegu pod wiatr ciężko idzie pow 140km <- i tak i tak będzie ciężko szedł po wiatr powyżej 140 km/h. GS to nie GSXR600, 750 czy 1000.
kobylen - Czw 14 Sty, 2010

moim zdaniem po zmianie zebatki licznik bedzie przekłamywać?
Majic - Czw 14 Sty, 2010

kobylen napisał/a:
moim zdaniem po zmianie zebatki licznik bedzie przekłamywać?

Tak gdyby wziąć na logikę to zębatka jest sprzężona z tylnym kołem, a licznik za pomocą ślimaka z przednim. Jak u Ciebie wyszło, że licznik będzie przekłamywać ? :)

kobylen - Czw 14 Sty, 2010

ktos kiedys na forum pisal ze mu licznik przeklamuje bo ma zebatke 15. myslalem ze pewnie naped szybkosciomierza jest w silniku a nie w przednim kole. stad moj znak zapytania na koncu wypowiedzi oznaczajacy pytanie do was a nie " przemadrzam sie"
monteki - Czw 14 Sty, 2010

Czyli widze że między Wami też zdania podzielone .. hmm zostane chyba przy standardowej zębatce , bo skoro to prawie nic nie zmienia , to może nie ma co kombinować??
Kozakov - Pią 15 Sty, 2010

Ja jak będę wymieniał napęd to -1 na przedniej i +2 zęby na tylnej... 150km/h to u mnie rzadkość na liczniku. Tylko ile ogniw łańcuch powinien wtedy mieć? :suchy: Moto z 92r.

Czy taka zmiana spowoduje że będzie np mniej szarpał przy powolnym ruszaniu?

CZOKO - Pią 15 Sty, 2010

Zmienia się na tyle ile ty tego chcesz. Jeżeli zmienisz o 1 ząb to różnica b niewielka ale ja z 16 zmieniłem na 13 zanim tak na maxa go przerobiłem i powiem ci co się zmieniło

-przyśpieszenie mega różnica, pierwsze biegi - ciężko było nadążyć ze zmianami a na 6 był elastyczny jak litrowy chopper

-Vmax nie mam poj bo nigdy nie testowałem ale leciałem napewno na trasie ze 130 a myślę że nawet ze 160 by poleciał bo z vmax-em nie jest do końca tak jak piszą jeżeli testowałeś to wiesz, że na ost biegu do końca obr się nie dokręci a z mniejszą zęmbatką daje radę także zmiana z 16 na 15 a może nawet na 14 nie wywoła tak drastycznego spadku vmaxa jak tu ktoś policzył a z 13 zębami patrząc na obrotom wydaje mi sie, że 150 160 by poleciał

-spalanie - :( na trasie do kwidzyna i spr na 10 litrach zrobiłem prawie 290km na serii a na 13 zębach (podobna pogoda i pr przelotowa) 240km różnica w obr silnika przy 90km/h była ogr

Moje odczucia są takie jak ktoś lata GS-em na trasie to niech zostanie przy serii a jak tylko w mieście to tylko 14 (naprawdę polecam)

Kozakov - Pią 15 Sty, 2010

Na serii na 1 biegu dociągam do 70 km/h. CZOKO jak wygląda to w Twoim przypadku skoro mówisz że ze zmianą nie nadążasz :hyhy: ?
CZOKO - Sob 16 Sty, 2010

Kozakov napisał/a:
Na serii na 1 biegu dociągam do 70 km/h. CZOKO jak wygląda to w Twoim przypadku skoro mówisz że ze zmianą nie nadążasz :hyhy: ?


Wyglądało, teraz mam znowu 16 i chyba ze 2 zęby więcej niż seria z tyłu. Napisałem chyba "pierwsze biegi" a nie pierwszy bieg (na 2 do 140 ciągniesz a na 3 do 210? :wstyd: ) Chcesz zobaczyć jak się GS wkręca tak, że nie nadążasz ze zmianami pierwszych biegów to kup zębatkę 13 (nieduża kaska chyba ze 30 ziko) Osobiście jednak polecam max 14 kolega ma i to na miasto jest petarda, 13 to przesada za krótkie przełożenie.

Kozakov - Sob 16 Sty, 2010

Nie zrozumiałeś mojego pytania :D Nie wyśmiewam Twoich teori tylko poważnie pytam jak to wygląda u Ciebie ;>

Chciałem się dowiedzieć jaką prędkość max osiągałeś przy takich zębatkach na 1 biegu i np na 2, tak pi razy oko. Dla porównania na wstępie napisałem że przy seryjnych zębatkach osiągam 70km/h na 1 biegu. Jestem ciekawy jak wyglądają prędkości u Ciebie ;)

CZOKO - Sob 16 Sty, 2010

Kozakov napisał/a:
Nie zrozumiałeś mojego pytania :D Nie wyśmiewam Twoich teori tylko poważnie pytam jak to wygląda u Ciebie ;>

Chciałem się dowiedzieć jaką prędkość max osiągałeś przy takich zębatkach na 1 biegu i np na 2, tak pi razy oko. Dla porównania na wstępie napisałem że przy seryjnych zębatkach osiągam 70km/h na 1 biegu. Jestem ciekawy jak wyglądają prędkości u Ciebie ;)


Nie chcę ci ściemniać bo bo nie pamiętam ale ktoś tu albo na gs twins zapodawał link do "kalkulatora przełożeń" z nim łatwo policzyć jakie będą teoret vmax na poszcz biegach. Wiem, że jak dla mnie na 6 przy 90 km/h obr były wqwiająco wysokie.

PS sprawdź ten temat http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2070

lomax - Pią 06 Lip, 2012

Wiem że stary kotlet, ale dopiszę parę słów z myślą o tych co szukają informacji. Dzisiaj miałem okazję sprawdzić różnicę przy zębatkach 14 i 16. Poprzedni właściciel mojego GSa miał założoną zębatkę 14. Ogólnie jeździło mi się „w miarę”. Motocykl szarpał dosyć często przy zmianie biegów, redukcji czy odpuszczaniu gazu ale myślałem, że to kwestia moich braków w umiejętnościach. Z biegiem czasu i zapoznawaniem się z motocyklem stwierdziłem, że coś na 100% jest nie tak jak powinno być. Nie pasowało mi na trasie, bo żeby jechać 100 musiałem mieć na 6 biegu ponad 5500 obrotów. Redukcję i przyspieszanie robiłem płynnie ale to wymagało strasznej delikatności w manewrowaniu gazem. Stwierdziłem że GS to przecież nie jakiś lyter, żeby się z nim obchodzić jak z jajkiem; podobno dobry do nauki jazdy a tu szarpie praktycznie przy każdym ruchu manetką.
Dzisiaj założyłem nową zębatkę 16. Przejechałem się i jestem w szoku. Szarpanie motocyklem zniknęło zupełnie. 100km/h mam przy 5500 na 5-tce a nie jak wcześniej na 6. Na trasie leci się spokojniutko 100-120, motocykl jedzie bez wysiłku, nie trzeba cisnąć cały czas 6 czy 6,5k obr. Ponadto diametralnie zmieniła się charakterystyka jazdy po mieście. Parę osób pisało że na 14 jest ekstra właśnie na miasto, większy moment itd. Moim zdaniem bzdura. Mam kawałek prostej w drodze z pracy gdzie jadąc 80 km/h zawsze musiałem się rozpędzać do 5-tki. W tym momencie mogę dojść do tej prędkości spokojnie praktycznie na 3 biegu. Jadąc na 4 już jest zupełny luz. Moim zdaniem mniejsza zębatka z przodu totalnie źle wpływa na dynamikę jazdy bo bieg kończy się po kilku sekundach przyspieszenia i znów trzeba zmieniać.
Po zmianie jestem mega zadowolony. Moto jeździ spokojnie, biegi są wydłużone, de facto jeździ się dużo szybciej niż na 14 a nie ma potrzeby tak bezsensownie żyłować. Dokładnie tego mi brakowało w tym motocyklu.
Moje zdanie jest takie, że absolutnie nie ma sensu zmieniać zębatki na 14. Przyrost mocy jest tak na prawdę chwilowy i niewiele wnosi do jazdy. Chyba że ktoś kręci cały czas powyżej 7000, lubi pałować i nie przeszkadza mu, że moto się "męczy" - to wtedy ok. Wg mnie w takiej konfiguracji motocykl jest ograniczony i ma o wiele obniżoną wydajność. Zaznaczam, że ja lubię płynną i spokojną jazdę także ktoś może mieć oczywiście inne zdanie w tej kwestii. W tym wypadku (jak w większości) okazało się, że goście w fabryce jednak wiedzą najlepiej co i jak ma być w motocyklu.
Pzdr!

demot - Pią 06 Lip, 2012

Wszystko ok, zgadzam się w 95% z tym co napisałeś.
Ale moim skromnym zdaniem jeżdżenie do 9 tys obrotów nie jest pałowaniem tego motocykla. A Ty tu piszesz, że powyżej 6 już uważasz za pałowanie. Jak on żyje w zakresie od 6 do 9.
Ale cieszę się, że otrzymałeś od moto to, czego oczekiwałeś:)

Pozdro

dymny - Pią 06 Lip, 2012

Cytat:
Moje zdanie jest takie, że absolutnie nie ma sensu zmieniać zębatki na 14.

Za to osobiście polecam zmianę na 15stkę. :) Zwlaszcza jak jezdzi się trochę z pasażerem. Po zmianie na mniejszą o jeden ząb, na piątym biegu wreszcie zacżął jechać. :]

studi - Sob 07 Lip, 2012

lomax, obiawy związane z szarpaniem niekoniecznie musiały wynikać z 14 zdawczej a ze zbytnio zużytego napędu lub źle wyregulowanego luzu łańcucha czy jego nierównomiernego wyciągnięciu.

Ja osobiście w GS'e mam 15 jako zdawczą i jest minimalna różnica w Vmax, bo licznikowe 170 to wszystko co wycisnąć można wtedy z GS'a

Co do jazdy z prędkościami obrotowymi 6-6.5kprm to jak napisał demot nie jest to pałowanie, popatrz na parametry, gdzie ten motocykl ma max momentu obrotowego i max mocy, aby najlepiej to wykorzystać powinieneś jechać z prędkościami obrotowymi właśnie między tymi punktami, to co powyżej to pałowanie, to co poniżej to "ecodriving" czyli tak jak np. ja używam motocykla podczas jazdy, z pełnych jego zasobów tak naprawdę korzystam przy wyprzedzaniu.

lomax - Sob 07 Lip, 2012

demot powyżej 6k obr to oczywiście nie jest pałowanie. Pisząc "pałowanie" miałem na myśli raczej ogólny sposób jazdy polegający na dawaniu ostro w palnik bez zbytniego troszczenia się o sprzęt. Apropos pałowania to jeszcze jest taka kwestia, że ja je inaczej postrzegam niż Ty, bo mając zębatkę 14 chcąc rzeczywiście jechać dynamicznie musiałem go naprawdę żyłować. Wczoraj po przejażdżce stwierdziłem, że jadąc z takimi obrotami jak zawsze zamiast 60 jadę po mieście ok. 85 km/h. Więc Ty przyzwyczajony do 16stki jak depniesz motocyklowi to on rzeczywiście leci szybko a mój rzęził i jechał 90 km/h.
Studi napęd po zmianie zębatki mam w 1/3 naciągu, wymieniany bodajże w zeszłym sezonie. A szarpanie na bank było przez przełożenie, bo pamiętam takie głupie sytuacje jak podjeżdżałem na parking i na 1-ce po odpuszczeniu gazu mi wierzgało moto a teraz po prostu zwalnia :)

lencol - Sob 07 Lip, 2012

lomax napisał/a:
demot powyżej 6k obr to oczywiście nie jest pałowanie. Pisząc "pałowanie" miałem na myśli raczej ogólny sposób jazdy polegający na dawaniu ostro w palnik bez zbytniego troszczenia się o sprzęt. Apropos pałowania to jeszcze jest taka kwestia, że ja je inaczej postrzegam niż Ty, bo mając zębatkę 14 chcąc rzeczywiście jechać dynamicznie musiałem go naprawdę żyłować. Wczoraj po przejażdżce stwierdziłem, że jadąc z takimi obrotami jak zawsze zamiast 60 jadę po mieście ok. 85 km/h. Więc Ty przyzwyczajony do 16stki jak depniesz motocyklowi to on rzeczywiście leci szybko a mój rzęził i jechał 90 km/h.
Studi napęd po zmianie zębatki mam w 1/3 naciągu, wymieniany bodajże w zeszłym sezonie. A szarpanie na bank było przez przełożenie, bo pamiętam takie głupie sytuacje jak podjeżdżałem na parking i na 1-ce po odpuszczeniu gazu mi wierzgało moto a teraz po prostu zwalnia :)

U mnie na wałku zdawczym jest właśnie założona 14. Z tyłu mam 42 zęby i jakoś nigdy nie zauważyłem, żeby mi szarpało motocyklem :chytry:
Latałem na standardowym napędzie (16/39) i jedyną różnicę jaką mogę zauważyć to tyle że seryjne GSy zostawiam daleko w tyle przy starcie. V max to "tylko" 165km/h. Mi w zupełności wystarcza (do najbliższej autostrady mam 100km, więc wg. przepisów więcej niż 90 i tak nie mogę jechać). Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby jechać po mieście na wyższym biegu np. na 5 zamiast 4 i utrzymywać taką samą predkość jak na standardowym napędzie.

Machu - Sob 07 Lip, 2012

lomax napisał/a:
bo pamiętam takie głupie sytuacje jak podjeżdżałem na parking i na 1-ce po odpuszczeniu gazu mi wierzgało moto a teraz po prostu zwalnia :)


To może trzeba płynniej zakręcać gaz a nie go po prostu puszczać. Ja jeżdżę w przedziale 5-10 tys obr/min. i nie uważam że to pałowanie, po prostu w tym zakresie motocykl ma pracować. Pałowanie to imo jakbyś jeździł po czerwonym chociaż i tu pewnie producent przewidział jakiś zapas.

lomax - Sob 07 Lip, 2012

lencol napisał/a:
Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby jechać po mieście na wyższym biegu np. na 5 zamiast 4 i utrzymywać taką samą predkość jak na standardowym napędzie.

Pewnie że można, ale to się sprowadza nie tylko do jazdy powiedzmy na 5 zamiast na 4 ale też do wachlowania biegami jak w ogarze. Co kto lubi, mnie to wkurzało bo jestem miłośnikiem "ecodriving" i do tego długie biegi pasują. A jak potrzebuję przyspieszyć to zawsze można zbić bieg i rura. A tak to cały czas musisz się męczyć. Przynajmniej ja takie miałem odczucie. Wiadomo, nie to ładne co ładne, tylko co się komu podoba ;)
@Machu wiadomo że na takim przełożeniu można jeździć płynnie, tylko początkującemu to utrudnia opanowanie motonga, tyle.

RedShadow - Pon 09 Lip, 2012

lomax napisał/a:
ale też do wachlowania biegami jak w ogarze

Z mniejszą zębatką z przodu trzeba akurat mniej wachlować biegami, użyteczny zakres obrotów zaczyna się nieco niżej, jadąc 90km/h na 6. biegu nie muszę redukować żeby w miarę sprawnie przyspieszyć. U mnie po zmianie z 16 na 15 przy takiej samej jeździe spalanie wzrosło o 5-10%, ale godzę się z tym bo znacznie zyskałem na komforcie jazdy. A co do szarpania to nie wiem w ogóle jak miałaby je powodować mniejsza zębatka z przodu.

lomax - Pon 09 Lip, 2012

RedShadow napisał/a:
A co do szarpania to nie wiem w ogóle jak miałaby je powodować mniejsza zębatka z przodu.

Mniejsza zębatka --> większy moment --> mniejsza zdolność "tłumienia" szarpnięć przez opór jaki stawia napęd.

Kat - Pon 09 Lip, 2012

Szarpanie może powodować tylko i wyłączne za luźny albo nierównomiernie wyciągnięty łańcuch. U mnie na zębatce 15 mogę spokojnie jechać na 6 biegu z prędkością 60-70km/h i nic nie szarpie. Ale faktem jest że przy przyspieszaniu biegi trzeba zmieniać co chwilę. Można za to śmiało ruszać z dwójki.
RedShadow - Pon 09 Lip, 2012

lomax, trochę nie doczytałem, myślałem że chodzi o szarpanie przy za niskich obrotach. Co nie zmienia faktu że mnie jakoś moto na mniejszej zębatce (a jeździłem też, choć krótko na 14z.) wcale nie szarpało. To nadal jest tylko 45KM i nadal bardzo płynnie oddaje moc, więc przy odrobinie wprawy wszystko jest tak jak na standardzie tylko trochę szybciej.
lomax - Pon 09 Lip, 2012

RedShadow napisał/a:
To nadal jest tylko 45KM i nadal bardzo płynnie oddaje moc, więc przy odrobinie wprawy wszystko jest tak jak na standardzie tylko trochę szybciej.

Zgadza się, ja pisałem że szarpało mi na początku, potem przywykłem. W całej zabawie chodzi o to, że na 16stce łatwiej płynnie manewrować gazem.

komandosek - Wto 10 Lip, 2012

13 14 tka wydaje mi się fajnym pomysłem, chętnie odkupie od kogoś.
lomax - Wto 10 Lip, 2012

Jak chcesz to ci sprzedam moją, bo na 100% jej nie będę zakładał spowrotem.
komandosek - Wto 10 Lip, 2012

ok, wysyłam pw.
lencol - Sro 11 Lip, 2012

Pamiętaj tylko, że jak masz już trochę wyciągnięty łańcuch to może się okazać, że zabraknie Ci regulacji by go odpowiednio naciągnąć, a wtedy napewno bedzie Ci szarpał :P


Według konfiguratora przy zębatce przedniej 14 łańcuch powinien mieć 108 ogniw. Przy standardowych zębatkach 16/39 łańcuch ma 110 ogniw.

Druga zakładka z napisem "komplet zaawansowany" i tam możesz sobire ogarnąć jakie zębatki są i ile ogniw potrzebujesz ;)

komandosek - Sro 11 Lip, 2012

jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.
studi - Sro 11 Lip, 2012

Cytat:
jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.
:facepalm:
lencol - Sro 11 Lip, 2012

komandosek napisał/a:
jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.


:facepalm: x 100

kempes - Sro 11 Lip, 2012

komandosek napisał/a:
jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.

:padam: :padam: Ahh... Ta Polska myśl techniczna :facepalm:

komandosek - Sro 11 Lip, 2012

bez względu na to co wam się wydaje :) W przypadku zmiany wielkości zębatek często trzeba zmienić długość łańcucha.
lencol - Sro 11 Lip, 2012

kempes napisał/a:
komandosek napisał/a:
jesli będzie taka potrzeba to skrócę łańcuch.

:padam: :padam: Ahh... Ta Polska myśl techniczna :facepalm:


A później mamy tu takich użytkowników co płaczą, że kupili w Polsce zajechany sprzęt naprawiany młotkiem i przecinakiem. :zdziwko: Szkoda słów :kwasny:

komandosek napisał/a:
bez względu na to co wam się wydaje :) W przypadku zmiany wielkości zębatek często trzeba zmienić długość łańcucha.


Zgadzam się z tym i dlatego podesłałem Ci konfigulator larssona.
Ale nie miałem na myśli skracania łańcucha tylko zakup nowego :facepalm:

Łańcuch to sobie możesz skrócić w rowerze, ale w moto to odradzam choćby ze względu na twoje bezpieczeństwo :niepewny:

kempes - Sro 11 Lip, 2012

Zmieniać naciąg łańcucha - Tak. Zmieniać długość łańcucha - Nie.
Zastanawiam się kiedy ludzie pojmą, że łańcuchy są dlatego sprzedawane jako całość bo to element przenoszący duże obciążenia i od którego zależy nasze bezpieczeństwo.... A może zacząć sprzedawać pojedyncze ogniwa, żeby łańcuch składać jak lego?

komandosek - Sro 11 Lip, 2012

można również kupić pojedyńcze ogniwa.
kempes - Sro 11 Lip, 2012

komandosek napisał/a:
można również kupić pojedyńcze ogniwa.

:zdziwko: :zdziwko: Pierwsze słyszę. Wiem, że można kupić zapinkę, ale zapinka to ogniwo w takim samym stopniu jak motocykl to samochód.

komandosek - Sro 11 Lip, 2012

ojej, pewnie mają nawet w larssonie. Nie kazdy motocykl ma taką samą długość ogniw i to ni znaczy, ze importer sprowadza pocięte i zakute łańcuchy. Rozwija soie ze szpuli i rozkuwa taką długosc, jaka jest potrzebna.


prosze :
http://www.napedymotocykl...et-g-g-1-ogniwo

kempes - Sro 11 Lip, 2012

Może masz rację, ale robią to z nowym, a nie używanym i wyciągniętym łańcuchem. Pomijam, że zapewne używają konkretnych zakuwarek, a nie młotka i kawałka pręcika.
demot - Sro 11 Lip, 2012

Ale ile taniej to wychodzi. Ciekawe czemu? :O
komandosek - Sro 11 Lip, 2012

Serio,mam dostęp do konkretnej zakuwarki w serwisie i pewnie znajdą się jakieś podobnie zużyte łańcuchy. Wszystko będzie dobrze. Ale dziękuje za troskę :)
demot - Sro 11 Lip, 2012

komandosek napisał/a:
Wszystko będzie dobrze


On też tak myślał xD

kempes - Sro 11 Lip, 2012

Demot, to na szczęście dobrze się skończyło. 2 lata temu u mnie na osiedlu zginął chłopak bo właśnie łańcuch mu się zerwał i jakoś zablokował tylne koło.
komandosek - Sro 11 Lip, 2012

jesli będzie taka potrzeba to łańcuch będzie porządnie rozpięty i porządnie zakuty po skróceniu odpowiednimi narzędziami w serwisie. Łańcuch nie jest wyciągnięty i nie ma potrzeby by wymieniać go na nowy. Identycznie zakuwa się nowe łańcuchy, nie ma powodów do obaw.
miro7005 - Pon 23 Lip, 2012

Potrzebuje zębatki 14z Nowej
Zakupiłem Ostatnio na allegro, lecz jest za gruba i nie wejdzie mi Seger zabezpieczający ;/
Moje pytanie czego to wina? Są dwa rodzaje zębatek?
proszę o pomoc

taka nie pasuje V

RedShadow - Pon 23 Lip, 2012

A który masz rocznik GSa? Bodajże w 93r. była zmiana i weszły zębatki z takim kołnierzem jak na zdjęciu, więc jeśli masz wcześniejszy rocznik to ta będzie "za gruba".
miro7005 - Pon 23 Lip, 2012

tak mam Gs z 90r i jest za gruba
dzięki za info

Kazik - Pon 09 Cze, 2014

Siemka, ma ktos moze zalozona zebatka 17 z przodu? :)
dymny - Wto 10 Cze, 2014

Kazik napisał/a:
Siemka, ma ktos moze zalozona zebatka 17 z przodu? :)


Jak chcesz sprawdzić jaka będzie zmiana to tu można pobrać kalkulator przełożeń w Excelu do GSa >>pobierz .xls <<

Na jazdę autostradą to byłoby ciekawe rozwiązanie, tylko ile trwałoby rozpędzanie ;)
A tak w ogóle produkują takie zębatki do GS 500?

Kazik - Wto 10 Cze, 2014

znalazłem takie zębatki, w wakacje planuje troche robic dluzsze trasy wiec mnie to zastanawia, dzisiaj zamawiam i mysle ze pod koniec tygodnia juz bede mogl sie podzielic wrazeniami z jazdy :)
dymny - Wto 10 Cze, 2014

Kazik napisał/a:
znalazłem takie zębatki, w wakacje planuje troche robic dluzsze trasy wiec mnie to zastanawia, dzisiaj zamawiam i mysle ze pod koniec tygodnia juz bede mogl sie podzielic wrazeniami z jazdy :)


Zarzuć linka ;)

W sumie ja ostatnio tez często jeżdzę autostradą (i wszyscy mnie wyprzedzają), wiec koniecznie podziel się opinią, bo może sobie tez sprawię <ok>
W tym momencie taka spokojna przelotowa to 120-130km/h, jakby było przy tych samych obrotach tak 130-140 byłoby ok :]

EDIT:
Faktycznie jest dostepna taka zębatka do GSa.
Nawet ma ją w ofercie Sunstar - symbol SUNF333-17.

Kazik - Wto 10 Cze, 2014

http://www.sklepmotocyklo...a-przednia.html
Kazik - Sro 11 Cze, 2014

No to tak, zębatka zamontowana, jest fajnie :D teraz np mam 4tys obr i sobie jade 90km/h zamiast 80km/h.
mocy moim zdaniem nie stracil, moze minimalnie ale nie jest to odczuwalne, biegi sie zrobily dluzsze i moim zdaniem jest lepiej, jeszcze musze z pasazerem przetestowac ten zestaw :)

komandosek - Nie 29 Cze, 2014

Cześć!

Proszę o wytłumaczenie jakie są różnice pomiędzy zestawem napędowym do gs500 89-03 a zestawem bez ograniczeń

1. 89-03
http://netbiker.pl/produk...y-unibear-89-93

2. bez ograniczeń
http://netbiker.pl/produk...x2-zloto-czarny


??

Pozdrawiam,
komandosek

jakjak7222 - Pon 30 Cze, 2014

komandosek jeżeli chcesz kupić napęd ja mam na sprzedaż jak by co to priv :)
komandosek - Pią 01 Sie, 2014

Ok, tłumacze jaka jest różnica :

Zestawy do 1993 roku miały węższą zębatkę zdawczą w miejscu w którym wchodzi ona na wałek. Szerokość samych zębów siłą rzeczy nie uległa zmianie

A ja jeżdzę na zębatce 13 z przodu. Biegi są zbyt krótkie, nadaje się to tylko na jazdę między pachołkami.
Gs przyśpiesza troszę lepiej, ale bez żadnej rewelacji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group