.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - VIN

hubertgontarz - Sro 19 Sie, 2009
Temat postu: VIN
W jednym z tematów pojawiło się zapytanie o nr VIN i próbę rozszyfrowania.
VIN który mamy zapisany w dowodach rejestracyjnych jest nie zgodny z normą ISO 3833.

Nr VIN ma być długości 17 znaków, a GSowy nie jest, tak nie jest podawany w dowodach rejestracyjnych.

Całe rozszyfrowanie nr VIN sprowadza się do analizy krok po kroku następującej strony:
http://www.suzukicycles.o...ification.shtml

Przykład:
Wpis w dowodzie rejestracyjnym: GM51B101909

Prawidłowy zapis VIN (brakuje: JS1...XL2...)
JS1GM51AXL2101909

Legenda:
JS1 -> WIM (czyli Światowa Identyfikacja Wytwórcy)
J = Japan
S = Suzuki
1 = Motocykl

GM51A lub GM51B
G = Wielocylidrowiec (jakby nie było GS ma 2 cylindry), Multiple cylinder sport street
M - pojemność od 400 do 499
5 - oznacza 4 suwowowość
1 - oznacza wersję
A lub B - A nie zblokowana wersja, inne litery oznaczają specjalne edycje, B że motocykl jest zblokowany

X - miejsce kontrolne (check digit, przyjmuje wartość 0-9 lub X)

L - rok produkcji, zaczyna się od A w 1980, itd. od 2001 występuje 1,2,3,4 itd.

2 - Factory Code

101909 - produkcja GSów rozpoczęła się od 100000 czyli 101909 oznacza że jest to wyprodukowany 1909 GS, nr seryjny ma 6 cyfr

bartez220 - Czw 28 Sty, 2010
Temat postu: Pytanie o rok produkcji
Koledzy mam pytanie, czy można z numeru VIN (lub numeru silnika) odczytać rok produkcji Suzuki GS 500?
Moto mam z Anglii a w dowodzie jest tylko data pierwszej rejestracji.
Co do roku produkcji mojej maszynki jestem raczej pewien, no ale zastanawia mnie czy jest to gdzieś czysto i klarownie zapisane.

kysa275 - Czw 28 Sty, 2010

Tak jak najbardziej można http://www.motoverse.com/tools/vin/suzuki.asp
bartez220 - Czw 28 Sty, 2010

Niestety podaną stronkę widziałem już wcześniej, po sprawdzeniu tam numeru VIN dowiaduje się że jestem posiadaczem japońskiego Suzuki i nic więcej :hyhy:
Jeśli chodzi o powyższy opis rozszyfrowania VIN to powiem Wam że mój GS ma VIN z składający się z 17 znaków, a zgodnie z opisem iż 10 znak jest rokiem produkcji, u mnie jest to "0" (zero) a wg rozpiski na na 10 miejscu nie powinno znajdować się 0 ponieważ nie oznacza ono żadnego roku produkcji. Co Wy na to?

hubert - Czw 28 Sty, 2010

Manufactured in:
Japan

Make:
Suzuki

MI TEŻ :( TAK WYSKAKUJE :|

kysa275 - Czw 28 Sty, 2010

właśnie wpisałem VIN mojego moto na tej stronce i działa
VIN:
JS1GM51A9L2101693

World region:Asia
Manufactured in:Japan
Year:1990
Make:Suzuki
Model:GS500E
Body style:Road / Street
Drive type:RWD
Cylinders:2 Cylinders

bartez220 - Czw 28 Sty, 2010

kysa275 w Twoim przypadku się zgadza, litera L na 10-tej pozycji oznacza rok 1990.
Tylko co w moim przypadku oznacza to 0? :kwasny:

wlewacz - Czw 28 Sty, 2010

a jak ja ma VIN zaczynający się od vttbk i potem cyfry ?
Jak mam to rozkodować ?

kysa275 - Czw 28 Sty, 2010

http://www.analogx.com/cg...3&Submit=Decode spróbuj tutaj wpisać mi tu też dobrze pokazał.
bartez220 - Pią 29 Sty, 2010

kysa275 niestety to samo. Jako rok produkcji wyskakuje "Unknown" czyli nieznany.
Czy ktoś jeszcze spróbuje odkodować rok produkcji mojego moto? :P

tmi - Pią 29 Sty, 2010

U mnie to samo, widać te dekodery mają problemy z młodszymi rocznikami GS'ów.
kruk - Nie 31 Sty, 2010

Skąd mam znać całkowity numer VIN, jeśli na tabliczce na ramie mam wybite dokładnie to samo co w dowodzie rejestracyjnym, czyli tylko te 11 znaków, bez żadnych wartości kontrolnych itp., o których mowa w pierwszym poście.
hubertgontarz - Nie 31 Sty, 2010

patrz wyżej, pi razy drzwi pisałem co dopisać do nr VIN.
kruk - Nie 31 Sty, 2010

Czytałem 3 razy to co pisałeś i nie wiem już czy to ja jestem głupi czy tak to jest napisane. :)

Jeżeli chcę sprawdzić jaki jest rok produkcji danego moto, to jak mogę wpisać "pi razy drzwi" wartość która określa właśnie rok produkcji? Chodzi mi konkretnie o "XL2" z Twojego przykładu. Na mojej tabliczce nie ma żadnej litery, która mogłaby określać rok produkcji, znam go tylko z tego co jest napisane w karcie pojazdu. Ale chyba powinien być na moto jakiś znak wg którego można to określić... Tak mi się przynajmniej zdaję.

grzes87 - Pon 01 Lut, 2010

kruk, ale przepisujesz JS1 wpisujesz to co masz u sibie GM.. znbowu przepisujesz XL2 i wstawiasz swoje 6 cyfr i gotowe
przynajmniej ja tak to rozumuje ze tak trzeba zrobic

kysa275 - Pon 01 Lut, 2010

Kruk zobacz numer na główce ramy bo na tabliczce znamionowej mogli go skrócić.
kruk - Pon 01 Lut, 2010

grzes87 napisał/a:
kruk, ale przepisujesz JS1 wpisujesz to co masz u sibie GM.. znbowu przepisujesz XL2 i wstawiasz swoje 6 cyfr i gotowe
przynajmniej ja tak to rozumuje ze tak trzeba zrobic

Początkowo też tak zrozumiałem i właśnie tak zrobiłem, tylko że w efekcie pokazało mi rok produkcji 1990 (a mam 1995). Dlatego że to właśnie litera L (z XL2) mówi że rok produkcji jest 1990 (M-1991, N-1992 itd.), więc nie można ot tak sobie przepisać tego co podano w przykładzie. Będę musiał poszukać czegoś na główce ramy jak proponuje kysa275.

grzes87 - Pon 01 Lut, 2010

aaa to w takim razie zle zinterpretowalem to co hubert pisal ;)
patrykg88 - Pon 08 Lut, 2010

A może mi ktoś powiedzieć który trocznik jest mojego GS-a, jeśli na główce ramy jest tylko tyle GM51B - 1020867 bo już kombinowałem na wszystkie strony z tym wpisywaniem tego VIN i nic ;/ wie ktoś jak to odczytać?

[ Dodano: Pon 08 Lut, 2010 ]
Pytanie nr 2 :) a np po numerach na silniku da radę stwierdzić czy to jest zdławiona wersja, czy nie??

hubertgontarz - Pon 10 Maj, 2010

pytanie nr 1


Podejrzewam że w przypadku GM51B sprawa ma się podobnie, chociaż takich informacji nikt nie udostępniał (nr VIN i pasujący do tego rok produkcji).
W VIN-ie brakuje JS1, nie wiem czemu tego nie ma...ale to Suzuki, w Hondzie mam cały 17-sto cyfrowy nr VIN.

pytanie nr 2
GM51B oznacza ze fabrycznie był zblokowany. "Był" - ktoś musiał kupić taki sprzęt żeby w ogóle móc jeździć motocyklem, stąd takie wersje były produkowane (prawo tego wymagało). Podejrzewam że duża część z tych motocykli kilka dni czy miesięcy po była odblokowana (częściowo lub całościowo) przy okazji serwisu gaźników.
Nie wiem czy nr silnika ma element który oznacza że GS był zblokowany czy nie, czy jest to kolejny nr seryjny.

mrn24 - Pią 04 Cze, 2010

A może mi ktoś powiedzieć czy może nie być numeru vin na główce ramy?? Bo w moim nie ma!! Jest tylko tabliczka, nie chcą mi przeglądu podbić. pomocy co mam teraz zrobić?????
hubertgontarz - Pią 04 Cze, 2010

Możliwe że rama była malowana i stąd brak nr VIN na główce ramy.
Jest jedna nielegalna opcja.

mrn24 - Pią 04 Cze, 2010

Czyli jedynym wyjściem by było spiłowanie lakieru w tym miejscu gdzie powinien być vin i jeśli go nie ma pod lakierem to cos było kombinowane? Dodam jeszcze że na jednej stacji diagnostycznej koleś mi powiedział że: do 1993 roku podobno suzuki nie wybijało numeru na ramie ,tylko była tabliczka a mój moto jest z1994 to powinien być. Już sam nie wiem
patrykg88 - Pią 04 Cze, 2010

To ten ze stacji diagnostycznej jest chyba nienormalny...

Ja mam 92r. i jeszcze ramę od 89r. numery na główce ramy sa przy obydwu...

Weź papier ścierny i zjedź farbę z prawej strony na główce ramy... Być może numery są tylko zamalowane, ja u siebie też przez przypadek bym zamalował, ale w porę zauważyłem :)


pozdro

hubertgontarz - Sob 05 Cze, 2010

Ten gościu się nie zna na tym po prostu.
W samochodach zazwyczaj jest tabliczka znamionowa i wybity nr nadwozia. Wg instrukcji GS-a w GSie jest tak samo. Potwierdza to Hayness.

mrn24 - Sro 09 Cze, 2010

Mam taką proźbe jak by ktoś mógł wrzucić real foto numeru vin na główce ramy jak to mniej więcej wygląda. Z góry dzięki
Czok - Pią 04 Mar, 2011

Witam, sluchajcie moze jestem tlumok i nic nie kumam....mozecie mi sprawdzic moj vin?
JS1GM51A000502665
Serdecznie dziękuje

kempes - Pią 04 Mar, 2011

J-Japan
S-Suzuki
1-Motorcycle
G-Multiple cylinder sport street
M-400—499cc
5-4-stroke, twin
1-1st version(chyba chodzi o to, że przed liftowy)
A-odblokowany

Czok - Pią 04 Mar, 2011

kempes napisał/a:
J-Japan
S-Suzuki
1-Motorcycle
G-Multiple cylinder sport street
M-400—499cc
5-4-stroke, twin
1-1st version(chyba chodzi o to, że przed liftowy)
A-odblokowany


dzieki za info
a wiadomo który rocznik?

kempes - Pią 04 Mar, 2011

Tego niestety nie wiem. Dziesiąty znak oznacza rok produkcji, ale jedyne oznaczenia jakie znalazłem dotyczyły liter, a nie cyfr (w Ameryce). Tzn. gdyby 10-ty znak to byłoby np. A to oznaczałoby, że jest to 2000 rok, ale czy to samo oznaczają liczby, to nie wiem. Poszukaj w sieci tabelek i vin dekoderów.
Czok - Pią 04 Mar, 2011

szukałem i nic nie ma..... to jest jakieś dziwne.. dlatego też szukam pomocy na forum
Damianu - Sob 05 Mar, 2011

Ciekawa sprawa z tym VINem. Faktycznie nigdzie nie da się sprawdzić który to rocznik, ale wg tej strony http://www.suzukicycles.o...ification.shtml do 2009r nie było cyfry 0 oznaczającej rok produkcji, więc możliwe że jest to rocznik 2010 jeżeli masz GSa poliftowego i sprowadzonego (albo przynajmniej rama jest z tego rocznika), ale ciężko wyczuć tak na 100%. Najpewniejsze chyba było by udanie się do ASO żeby to sprawdzili.

EDIT: Sprawdziłem sobie przed chwilą swój VIN (już kiedyś to robiłem ale zapomniałem co mi wtedy wyskoczyło) i wyszedł mi na kilku stronach rocznik 2004 co jest bzdurą, bo mam moto z 1998r. Tak że jak widać te strony nie są zbyt precyzyjne, albo suzuki tak miesza w tych numerach.

Peter-T - Pią 30 Mar, 2012

Witam,
pozwolę sobie odświeżyć trochę temat, ponieważ na forum trafiłem właśnie dlatego, że próbowałem znaleźć sposób na rozszyfrowanie numeru VIN swojego GS-a. Miałem podobny problem co "wlewacz" w 2010 r. - numer zaczynający się od liter VTTBK a potem ciąg cyfr.

Niestety na żadnej z podanych tu stron nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Aż trafiłem tu --> http://www.suzukimotorcyc...res/vinList.asp

Stronka trochę się rozsypuje ale znalazłem to co chciałem. Więc dla wszystkich początkujących i poszukujących zamieszczam ten właśnie post.

Pzdr

studi - Pią 30 Mar, 2012

Peter-T napisał/a:
Niestety na żadnej z podanych tu stron nie udało mi się znaleźć rozwiązania.

Akurat odnośnie VINu poliftowych to na forum w temacie dotyczącym jak rozpoznać zdławionego GS'a sam zamieszczałem ze dwa razy listę wszystkich VINów począwszy od 2001 roku i co one oznaczają więc twoje poszukiwania były trochę mało skuteczne -> http://www.forum.gs500.pl...p=129848#129848 , http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#123743 , http://www.forum.gs500.pl...ighlight=#94353 ,

lencol - Nie 01 Kwi, 2012

Tu masz tabelkę :
Link

qbas - Nie 01 Kwi, 2012

Witam,
też mam gs'a z vinem zaczynającym się na vttbk. Widział ktoś listę taką jak dwa posty wyżej tylko dotyczącą nowszych modeli: 05, 06, itd? bo moja F,ka w papierach ma: model K5- o taka http://www.diseno-art.com...F_black_red.jpg . Data produkcji: 06, a pierwszej rejestracji 07 :) I z czystej ciekawości mnie zastanawia.

studi - Nie 01 Kwi, 2012

qbas napisał/a:
Widział ktoś listę taką jak dwa posty wyżej tylko dotyczącą nowszych modeli:

zastanów się co może oznaczać 2004 -> albo jak w innych opisach 2004+

....


Tak dokładnie wygrałeś żeton na kielnie i beton, będzie murowana zabawa, to oznacza, że modele od 2004 roku wzwyż

qbas - Nie 01 Kwi, 2012

Bardzo śmieszne. Jakby numer BKXXXX się zgadzał to bym głupich pytań nie zadawał.
studi - Nie 01 Kwi, 2012

zapis z konfiguratora larsson.pl
qbas - Nie 01 Kwi, 2012

Niema niestety. ^^
Ale w między czasie znalazłem coś innego: http://www.bike-parts-suz...S-500-2010.html
Wklepać cały numer lub fragment numeru vin i znajduje.
Mój wskazuje na rok 2005 i faktycznie mam takie malowanie, jednak datę produkcji mam wbitą 2006. DO tego to już nie dojdę chyba nigdy skąd się to wzięło.

studi - Nie 01 Kwi, 2012

qbas napisał/a:
Mój wskazuje na rok 2005 i faktycznie mam takie malowanie, jednak datę produkcji mam wbitą 2006. DO tego to już nie dojdę chyba nigdy skąd się to wzięło.


Jak byś poszukał na forum, poczytał to byś wiedział, że motocykle sprowadzone z takich państw jak np. niemcy, wielka brytania mają jako datę produkcji w dokumentach wpisywaną datę pierwszej rejestracji i z tego ta rozbieżność.

A tak z ciekawości to jaki masz ten początek VIN, że niby jest inny, bo znalazłem też info, że na stany był produkowany z takim hybrydowym VIN'em niby VTT ale potem naj przedliftowe, czyli VTTGM51A.

qbas - Nie 01 Kwi, 2012

Czytałem to o czym mówisz. W pierwszym moim poście w tym temacie napisałem, że w papierach jest model k5, produkcja 06, a pierwsza rejestracja 07.
vin: vttbk2322

studi - Nie 01 Kwi, 2012

sądzę, że w VIN zawarty jest model 232 oraz kolor 1, 2 etc...
simin - Nie 01 Kwi, 2012

Jak robiłem przegląd, to gość na stacji stwierdził że po rozszyfrowaniu vin'u pokazało mu się GS 500F.

Mam vin BK4111, więc według wszystkich dotychczasowych danych jest to zblokowana wersja E.

Ciekawe skąd wziął informacje że to wersja F.

demot - Wto 03 Kwi, 2012

ja też mam ciekawy problem xD

a mianowicie pierwsza rejestracja sierpień 93, a model 94, wcześniej myślałem, że tylko:
-malowanie
-zblokowanie silnika, no i moc zblokowanego, bo ta różni się w 93 i 94, moja wskazuje na 94
myślałem, że ktoś to wstawił to starszej ramy, ale z tabeli, którą wstawił lencol wynika, że nr VIN też xD wie ktoś może o co chodzi ? :D

kusy6 - Pon 16 Kwi, 2012

VTTBK411100100071

Po tym Vinie może Mi ktoś powiedzieć czy jest to wersja zablokowana czy nie? Bo Ja nie mam pojęcia jak to zrobić, po przeczytaniu nawet całej pierwszej strony bo ten vin jest jakiś inny, rocznik to 2004

studi - Pon 16 Kwi, 2012

kusy6 napisał/a:
Bo Ja nie mam pojęcia jak to zrobić, po przeczytaniu nawet całej pierwszej strony bo ten vin jest jakiś inny


http://forum.gs500.pl/vie...p=133476#133476
http://forum.gs500.pl/vie...p=133418#133418
http://www.forum.gs500.pl...ighlight=#94353
http://www.forum.gs500.pl...p=129848#129848
http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#123743

czy to wystarczająco odpowiada na twoje pytanie, dziękuję

kusy6 - Pon 16 Kwi, 2012

Ja również dziękuję, okazało się że jest zdławiona do 34km, więc jestem zadowolony że silnik igła i mogę mieć więcej mocy ;)

A instrukcję oddławienia już na forum znalazłem

danny - Pon 16 Kwi, 2012

kusy6 napisał/a:
Ja również dziękuję, okazało się że jest zdławiona do 34km, więc jestem zadowolony że silnik igła i mogę mieć więcej mocy ;)

A instrukcję oddławienia już na forum znalazłem


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

kusy6 - Wto 17 Kwi, 2012

danny napisał/a:
Mogę wiedzieć o co chodzi? :zdegustowany:
danny - Wto 17 Kwi, 2012

Rozsmieszylo mnie to cale stwierdzenie - sorry, taki dzien mialem :)
Sam mam zdławionego GS'a i planuje go odblokować gdy zacznie mi sie nudzic dopiero.

Pozdro :)

bloodysandy - Sob 21 Kwi, 2012

czyli skoro mam na ramie GM51B123[...] czyli mam zablokowany? nadzieja w tym ze to motocykl z 1993 roku moze go ktos wczesniej zdażył odblokować, ale ja sie nie znam i nie sprawdze:P
Mix - Sro 25 Kwi, 2012

A mój VIN to VTTBK411100101015 i z tego co rozumiem to również mam zdławiony do 34KM, i mam możliwość odblokowania, tak?

Na razie i tak się w to bawił nie będę bo mocy mi starczy, a i nie wiem jak, ale dobrze wiedzieć na przyszłość.

Machu - Sro 25 Kwi, 2012

bloodysandy napisał/a:
ale ja sie nie znam i nie sprawdze:P


Możesz podjechać na hamownię. Więcej jak 70 zł za wykres nie powinni zawołać.

gaz maximus - Sob 26 Maj, 2012

pomoże ktoś ?

GM51B136579

nijak nie mogę tego ogarnąć

garfield - Sob 26 Maj, 2012

Ja nie mogłam odszyfrować VINu, jakoś rocznik 2003 jest ciężko odszukać. Jako, że wiedziałam, iż motocykl był zakupiony we Francji to uzyskałam od SUZUKI FRANCE certyfikat, w którym wszystko jest napisane :)
Kat - Pon 28 Maj, 2012

gaz maximus, a czego nie wiesz? Seryjnie Twój motocykl był zdławiony i zszedł z taśmy w okolicach roku 95.
gaz maximus - Pon 28 Maj, 2012

tyle to mi akurat wywróżyła wróżka z fusów :]
ale chciałbym dowiedzieć się nieco więcej

Kat - Pon 28 Maj, 2012

Nieco więcej, czyli co jeszcze?
gaz maximus - Wto 29 Maj, 2012

Kat napisał/a:
zszedł z taśmy w okolicach roku 95.


chociażby jakie to okolice

Kat - Wto 29 Maj, 2012

Rok 1995- numery od 133783 do 137534
gaz maximus - Sro 30 Maj, 2012

ah so
dziękuję bardzo

Langus92 - Czw 31 Maj, 2012

Witam, czy ktoś z was miał przypadek że miał o jedną literke więcej w nr vin w dowodzie a tej literki nie było na ramie? Chodzi to o motocykle z angli.
Mam od diagnostyki pismo ze nie było ingerencji w nr ramy i ze prawidłowo jest bez tej literki ale Pani w WK nie chce ze mną nawet rozmawiac....

gaz maximus - Sob 02 Cze, 2012

to nie dyskutuj z panienką z okienka tylko skorzystaj z możliwości indywidualnej rejestracji pojazdu - przynajmniej u nas we Wro tak to działa w podobnych przypadkach - sam z niej nieomalże musiałbym skorzystać
niby coś tam wtedy sprawdzają czy cuś ale wydaje mi się że po prostu muszą papiery odleżeć swoje zanim jakiś urzędas się pod tym klepnie

Langus92 - Sob 02 Cze, 2012

A na jakiej to zasadzie działa? Gdzie to trzeba zgłosić itp;)
Marcus - Wto 11 Gru, 2012
Temat postu: Jaki to rocznik?
To vin gsa: GM51A141334
Wiem tyko tyle ,że jest odblokowany bo 175km/h leci:)
A rok ?
Nie rozumiem jak to odczytać

danny - Wto 11 Gru, 2012

moturzysta napisał/a:
Wiem tyko tyle ,że jest odblokowany bo 175km/h leci:)

Moj jest zablokowany, leci 177 :P

To czy jest zablokowany / odblokowany, zmienia tylko jak szybko do tych 180km dojdzie.

Cytat:
Nie rozumiem jak to odczytać

Zobacz ten temat od pierwszej strony, koledzy podali wczesniej narzedzia do odczytywanai VINu, duzo informacji na ten temat jest juz tutaj.

Marcus - Wto 11 Gru, 2012

A- oznacza odblokowany
wiem który to rok ale chcem sprawdzić
nie wiem jak to odczytać z vinu

kempes - Wto 11 Gru, 2012

Wrzuć zdjęcie moto, to po malowaniu Ci powiemy jaki rok :P
Marcus - Wto 11 Gru, 2012

jest przemalowany
Chcę po prostu sprawdzic vin

studi - Wto 11 Gru, 2012

moturzysta, a ja CHCĘ abyś zadając pytanie najpierw przeczytał ten temat, na pierwszej stronie masz 3 różne wyszukiwarki VIN wystarczy pokliknąć.

Dodatkowo wszystkie pojazdy po 1980 roku mają VIN składający się z 17 znaków, ale nie myl tego z modelem i numerem seryjnym, jeśli masz model GM51A to VIN powinien zaczynać się of JS1GM51A........, VIN przeczytaj na główce ramy jeśli w dowodzie rejestracyjnym jakaś biurwa wpisała po prostu numer seryjny z tabliczki znamionowej.

Marcus - Sro 12 Gru, 2012

studi napisał/a:
moturzysta, a ja CHCĘ abyś zadając pytanie najpierw przeczytał ten temat, na pierwszej stronie masz 3 różne wyszukiwarki VIN wystarczy pokliknąć.

Dodatkowo wszystkie pojazdy po 1980 roku mają VIN składający się z 17 znaków, ale nie myl tego z modelem i numerem seryjnym, jeśli masz model GM51A to VIN powinien zaczynać się of JS1GM51A........, VIN przeczytaj na główce ramy jeśli w dowodzie rejestracyjnym jakaś biurwa wpisała po prostu numer seryjny z tabliczki znamionowej.


Wyszukiwarki nie pokazują nic. Pewnie dlatego ,ze to tylko 11 a nie 17 znaków
Vin w dowodzie, na ramie , tabliczce taki sam. Nigdzie nie zaczyna się od JS1 tylko od GM51A
Znalazłem jednego gsa na allegro i też ma na ramie zaczynający się og GM5.. na znamionowej tabliczce tak samo..
Dalej nie rozumiem jak mam to rozkminić. Czytałem 1 str. 2,3..
Może ktoś to ubierze w inne słowa i wtedy zrozumiem:)

Tak ma być ? JS1GM51A... 141334 a w wielokropek co mam wstawić?

studi - Sro 12 Gru, 2012

Cytat:
Może ktoś to ubierze w inne słowa i wtedy zrozumiem:)

Bez pełnego numeru VIN tego nie rozkminisz, bo właśnie w brakującej części tkwi rocznik.

zgodnie z tym co na pierwszej stronie i w necie można znaleźć:

JS1GM51AXL2101909

bloki czerwone - tego Ci brakuje
bloki zielone - te części VINu masz
pogrubiona pozycja czerwona - kod rocznika

Jak JS1 można sobie dopisać zawsze bo to oznacza tylko tyle, że to motocykl produkcji japońskiej, to drugiego brakującego segmentu sobie z powietrza wziąć nie możesz, bo nie odczytasz rocznika, wniosek jest prosty - nie masz 17 znakowego VIN rocznika zasadniczo nie odczytasz, chyba, że znajdziesz gdzieś w necie bazę danych podzieloną na numery seryjne w danych rocznikach.

blueboys16 - Sro 12 Gru, 2012

Pewnie moto masz z anglii? Na niektoróych Gs-ach numer jest tylko 11 cyfrowy i zbytnio nie dojdziesz który to rok. Wcześniej gdzieś było podane w jakim roku jaki zakres numerów były produkowane. Tu masz tabelke z numeru wychodzi że Twój to 97 rok : http://www.gs-500.info/in..._Rahmennummern, a tu masz taka stronkę co wychodzi że 1996 niby: http://www.suzukimotorcyc...4&Submit=Search
Strzelam że masz wpisany rok 97 albo 98 pierwszej rejestracji. Raczej 98.

studi - Sro 12 Gru, 2012

moturzysta napisał/a:
Dalej nie rozumiem jak mam to rozkminić. Czytałem 1 str. 2,3..

No więc na 3 stronie jest post http://forum.gs500.pl/vie...p=133423#133423 a w nim link do strony http://www.bike-parts-suz...ChildNavID=2253 a na niej fiszki ale nie tylko, na pierwszych stronach fiszek są uwagi a w nich m.in. numery seryjne

mam nadzieję, że teraz już znajdziesz swój nr seryjny na tej liście.

blueboys16 napisał/a:
Pewnie moto masz z anglii?

Z powyższego tabeli wynika, że ten zakres numerów seryjnych trafiał wyłącznie do Francji - kod kraju E4, więc starajmy się być dokładni i nie strzelać, Wielka Brytania to E2

I znowu wyszło, że wszystko jest podane na forum tylko trzeba chcieć i umieć czytać ze zrozumieniem.

blueboys16 - Sro 12 Gru, 2012

Numer przecież pasuje też do wersji GS500EW, więc E2, E4, E18, E25 ;]
Marcus - Sro 12 Gru, 2012

blueboys16 napisał/a:
Numer przecież pasuje też do wersji GS500EW, więc E2, E4, E18, E25 ;]

Dokładnie tak mógł trafic do Francji i Anglii...

studi - Sro 12 Gru, 2012

blueboys16 napisał/a:
Numer przecież pasuje też do wersji GS500EW, więc E2, E4, E18, E25

Zwracam honor sam nie doczytałem tym razem

foka - Wto 03 Wrz, 2013

Nie wiem czy juz bylo ale tu mozna sprawdzic czy VIn pasuje do rocznika ktory podaje sprzedawca.

Potwierdzam, dla mnie jeden z lepszych dekoderow (naszukalem sie sporo):
Znajduje tez katalog czesci do danego szukanego modelu.

http://www.bike-parts-suz.com

BociekPL - Pią 13 Wrz, 2013

wedle tego co pisze foka, pokazało mi 2 rezultaty
E-02 England (UK) no to to wiemy ale
E-28 Canada łot de faq ?
ViN to GM51A109656 a w dowodzie mam 25kW pokręcone to trochę

Semy - Wto 15 Paź, 2013

studi napisał/a:
Cytat:
Może ktoś to ubierze w inne słowa i wtedy zrozumiem:)

Bez pełnego numeru VIN tego nie rozkminisz, bo właśnie w brakującej części tkwi rocznik.

zgodnie z tym co na pierwszej stronie i w necie można znaleźć:

JS1GM51AXL2101909

bloki czerwone - tego Ci brakuje
bloki zielone - te części VINu masz
pogrubiona pozycja czerwona - kod rocznika

Jak JS1 można sobie dopisać zawsze bo to oznacza tylko tyle, że to motocykl produkcji japońskiej, to drugiego brakującego segmentu sobie z powietrza wziąć nie możesz, bo nie odczytasz rocznika, wniosek jest prosty - nie masz 17 znakowego VIN rocznika zasadniczo nie odczytasz, chyba, że znajdziesz gdzieś w necie bazę danych podzieloną na numery seryjne w danych rocznikach.


Mam podobny problem ale poradzilem sobie praktycznie z wszystkim, poza tylko znakiem (tutaj) X

Skąd znać, że tak to powiem, "X - miejsce kontrolne (check digit, przyjmuje wartość 0-9 lub X)" tak jak to jest napisane w 1 poście? :zdegustowany:

grzesiek4535 - Czw 06 Lut, 2014

W moim numerze VIN na samym końcu widnieje literka - K. Co to oznacza xD?
Lopez - Pon 27 Mar, 2017

Troszkę pozwole sobie odgrzać kotleta. Chce kupić GS'a 500E, poprosiłem właściciela o zdjęcie dowodu w nim widnieje :

D.1 SUZUKI
D.2 ---
D.3 GS 1100X

E. (VIN): GS110XD518832

I teraz moje pytanie.. o co tu chodzi !? :D Czy to poprawny win czy jakiś wałek jest ? Ktoś mi to rozszyfruje ?
Dodam jeszcze ze rok produkcji w dowodzie to 84

xalor - Pon 27 Mar, 2017

A zdjęcie motocykla widziałeś?
studi - Pon 27 Mar, 2017

Lopez, poproś jeszcze o zdjęcie z główki ramy, bo ten numer ma tylko 13 znaków, a jak słusznie xalor zauważył widziałeś zdjęcie moto, bo jak sam dowód pokazuje jest to GS1100X a nie GS500
Lopez - Wto 28 Mar, 2017

Motor wyglądowo jest gs 500 w czerwonym malowaniu z roku 94. W dowodzie wbite 84. czyli wałek jak się patrzy z kwitem bo przeciez gs500 od 89 wychodzą :)
studi - Wto 28 Mar, 2017

Lopez napisał/a:
bo przeciez gs500 od 89 wychodzą

nie są też starsze tylko mają 4 cylindrowy silnik

Lopez, wracając do VINu, to od 1981 roku obowiązuje VIN 17 znakowy, wcześniejsze mogą mieć inne numery seryjne, które defakto nie są VINem w tym sensie co obecnie. Nawet zakładając, że jest to GS1100X to model ramy GS110X to lata produkcji 80-81, w roku 84 rama miała oznaczenia GV71C tak jak w GS500 było to GM51A/GM51B

Więc coś tu śmierdzi i to na kilometr, bo ani to moto, ani ten rocznik

Lopez - Sro 29 Mar, 2017

Otóż to, także odpuszczam temt :) Dzieki wielkie :)
Dizel - Pią 30 Sie, 2019

Czy ktoś może Mi powiedzieć coś więcej na temat mojego numeru Vin GM51B141776 , może znajdziecie jakąś historie serwisową albo coś innego ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group