.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Akumulator OK - problem z odpalaniem , kręceniem

Kewis - Pon 29 Cze, 2009
Temat postu: Akumulator OK - problem z odpalaniem , kręceniem
Cześć.

Szybko: Motocykl nie odpala - brak jakiejkolwiek reakcji na naciśnięcie przycisku rozrusznika. Akumulator jest OK. Poprzednim razem myłem motocykl, wiec prawdopodobnie jest to coś z elektryką.

Od czego zacząć? Co sprawdzić?

Lemon - Pon 29 Cze, 2009

na szybko-


-kosa złozona?
-styki przy klamce sprzęgła na pewno włożone (blokada odpalenia bez wcisnietej klamki)
-na pewno siadasz na swoje moto :hyhy: (joke)

MacDada - Pon 29 Cze, 2009

a może jednak akumulator? ja się ostatnio tak zbłaźniłem... panikowałem, że rozrusznik nie kręci i wykluczałem akumulator. wystarczyło go porządnie podładować... ;)
Kewis - Pon 29 Cze, 2009

Wszystkie powyższe rzeczy wcześniej sprawdzone. Akumulator jest na 100% dobry i naładowany.

Jakieś inne pomysły?

Lemon - Pon 29 Cze, 2009

bezpieczniki sprawdzałeś?
Kewis - Pon 29 Cze, 2009

To zupełnie wypadło mi z głowy. Sprawdzę wieczorem i dam znać. Dzięki.

[ Dodano: Pon 29 Cze, 2009 ]
Lemon napisał/a:
bezpieczniki sprawdzałeś?


Sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Styki na przełączniku rozrusznika (starter relay) są trochę zaśniedziałe, więc może one nie kontaktują.

Mam serwisówkę Haynesa, więc pewnie w weekend siądę z multimetrem i będę sprawdzał po kolei elektrykę.

Jednak ciągle czekam na sugestię. Może komuś z forumowiczów uda się trafić w mój problem.

[ Dodano: Nie 05 Lip, 2009 ]
Trochę poczytałem i już wiem, że padła jedna z następujących rzeczy:

- przekaźnik rozrusznika
- czujnik wciśniętego sprzęgła
- przycisk rozrusznika
- przełącznik ON/OFF motocykla
- przekaźnik nóżki bocznej
- przełącznik nóżki bocznej
- dioda
lub któryś z wielu kabelków łączących powyższe.

Chyba się poddam i zadzwonię jutro do serwisu, by przyjechali po motocykl.

bobber - Pią 10 Lip, 2009

mam ten sam problem :( motor umylem i teraz nie pali....
;/ co jest grane? ;/

leon - Pią 10 Lip, 2009

bobber - http://forum.gs500.pl/vie...p?t=223&start=0
Kewis - Pon 13 Lip, 2009

Po wizycie w serwisie jestem już mądry. Są trzy możliwości:

1. Motocykl nie pali, ale rozrusznik kręci => wtedy to najczęściej zamoknięte fajki.

2. Motocykl da się odpalić "na pych" lecz rozrusznik i przekaźnik milczą => wtedy woda najczęściej dostaje się do przełączników obok prawej manetki.

3. Combo dwóch powyższych.

PS: mój teraz chodzi jak marzenie

pootietang - Pon 13 Lip, 2009

mimo że rozwiązałeś problem to mam ciekaw jestem jak myjesz motocykl. myjka wysokociśnieniowa czy z wiaderka zapodajesz :) ?? mimo że jest wielu przeciwników wysokiego ciśnienia to ja sam myję myjką na stacji niedaleko ale strumień wody omija z wszelką elektrykę. jedyny problem jaki dotychczas miałem po myciu to lekkie mulenie przy obciążeniu (przebicie na kablach wysokiego zapewne). pytam bo obserwuję czasem jak niektórzy myją na tej samej myjce i leją gdzie popadnie a potem potrafią półtorej godziny "wycierać" moto sprawdzając dyskretnie cały motocykl bo im głupio że nie mogą odpalić.
Kewis - Pon 13 Lip, 2009

Była to moja pierwszy i zarazem ostatnia wizyta na myjni ciśnieniowej. Choć przyznam, że podczas mycia byłem dość "brutalny". Mam już dość takich przygód. Wrócę do poprzedniej metody, czyli środek czyszczący w spryskiwaczu/spray'u i ręczniki papierowe oraz trochę więcej czasu.
plasticman - Wto 14 Lip, 2009

Ja uważam, że myjka ciśnieniowa i tak myje najlepiej. Kilka razy myłem tak gsa i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem:)
Kewis - Wto 14 Lip, 2009

plasticman napisał/a:
Ja uważam, że myjka ciśnieniowa i tak myje najlepiej. Kilka razy myłem tak gsa i nigdy nie miałem problemu z odpaleniem:)


A ja uważam, że czarne motocykle są najszybsze. Parę razy się ścigałem i czarny zawsze wygrywał.

Tylko czy to ma sens? :przestraszony:

MacGyver - Nie 03 Sty, 2010
Temat postu: Nowy akumulator a słabo kręci
Kupiłem nowy akumulator (10ah) włożyłem i się zdziwiłem bo jakoś wydaje mi się że jakoś słabo kręci (wolno) za to światła działają bardzo dobrze nie przygasają zbytnio nawet podczas kręcenia.
Czy 10ah to odpowiedni akumulator do tego moto?

Dodam tyle że kręciłem zimny silnik w bardzo niskiej temperaturze -3; -5 stopni C

JunioRRex - Nie 03 Sty, 2010

kolego wykręcasz rozrusznik i lecisz do jakiegoś mechanika który sie tym zajmuje :)
MacGyver - Nie 03 Sty, 2010

To raczej nie rozrusznik bo jak było ciepło i był stary akumulator nie wiem jakiej pojemności to kręcił ładnie ale krótko bo nic nie trzymał, może 10ah to za mało chociaż szczerze w to wątpie bo jak miałem kawe kz 440 to tam 10 kręciła jak szalona i to taka stara
Irek - Nie 03 Sty, 2010

No do Gs'a to raczej 11Ah.
Ale czy to ma coś do rzeczy? Raczej nie, to jest tylko taka jakby "pojemność" akumulatora... Twój szybciej się rozładuje.
Przynajmiej tak ja to widze.
Ja mam podobną sytuację w samochodzie, akumulator nie jest juz tak nowy, ma rok. Kiedy postoi przez noc na dworzu rano ciężko kręci, ale zawsze odpala. W cieplejsze noce albo jak silnik jest ciepły pali od strzała. Dodam, że co jakiś czas podładowywuje akumulator.

MacGyver - Nie 03 Sty, 2010

A może to przez ten mróz zimny silnik gęsty olej itp.. a 11ah to nie mieli w sklepie
JunioRRex - Nie 03 Sty, 2010

gchodkiewicz napisał/a:
To raczej nie rozrusznik bo jak było ciepło i był stary akumulator nie wiem jakiej pojemności to kręcił ładnie ale krótko bo nic nie trzymał, może 10ah to za mało chociaż szczerze w to wątpie bo jak miałem kawe kz 440 to tam 10 kręciła jak szalona i to taka stara
10Ah też wystarczy.
Jednak może byc to rozrusznik. Miałem tak w aucie ze kręcił ale szybko padał aku, cały czas myślałem ze akumulator sie nie nadaje ale jednak rozrusznik był tak zje**ny. Zawiozłem do mechanika zrobił mi rozrusznik i cały czas jezdze na tamtym aku. Najlepiej połącz akumulatory z jakims samochodym i wtedy zobacz

leon - Nie 03 Sty, 2010

gchodkiewicz napisał/a:
Dodam tyle że kręciłem zimny silnik w bardzo niskiej temperaturze -3; -5 stopni C


Może to przez niską temperaturę? Olej zgęstniał, wszystko zrobiło się sztywne.
W puszce mam to samo - aku w miarę dobry, ale przy temperaturach niższych niż -10 stopni po postoju około 10 godzin (praca) rozrusznik też kręci strasznie wolno. Aż nieraz boję się, że kiedyś nie zaskoczy. Za to rano po jeszcze dłuższym postoju, ale w garażu rozrusznik kręci tak jak trzeba. Sprawdź jak sprzęt będzie się zachowywał w normalnych temperaturach.

MacGyver - Nie 03 Sty, 2010

i tak będe musiał zrobić bo to najprawdopodobniej temperatura niska. Nawet na starym aku. palił od strzała ale na zewnątrz był ciepło.
Jestem optymistą dlatego BĘDZIE DOBRZE myślę :)

Irek - Nie 03 Sty, 2010

Na pewno ;)
Kubunia - Nie 03 Sty, 2010

Raz, że niska temperatura (większe opory, gęsty olej) a dwa to sprawdzałeś czy akumulator naładowany do pełna? Ja kupowałem już kilka aku do auta i moto i zawsze trzeba było je doładować prostownikiem w domu, bo były niedoładowane.
kobylen - Pon 04 Sty, 2010

a podlacz prostownik pod aku? jak zacznie z prostownika szybciej krecic to wiadomo ze nie rozrusznika wina. mi krecil wlasnie wolniej jak mialem slabo przykreconego go;/
lidia500 - Czw 22 Kwi, 2010
Temat postu: jakie bezpieczniki?
Witajcie
też mam problem z odpaleniem, akumulator jest w pełni ok, zasugerowano mi że to mogą być bezpieczniki, ponieważ moto jest calkiem martwy, nie ma w ogole prądu, kontrolki umarły etc. Tylko jakie bezpieczniki trzeba kupic do GS 500e z 93r?

p.s. czy są tu jacys milosnicy gs500 z 3miasta? pzdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group