.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Powitania - WELCOME 2WHEEL`S LOVER`S

GSadmirer - Wto 16 Paź, 2007
Temat postu: WELCOME 2WHEEL`S LOVER`S
Witam!

Mam na imie Arek, mam 22 lata i jestem z Poznania. Mysle o zakupie I`szego motocykla i po burzliwych dywagacjach, doszedlem do wniosku ze SuzukiGS500F bedzie najlepszym remedium.

Myslalem rowniez o ApriliaRS125 (33KM w wersji otwartej), pieknie wyglada, ale ta cena. No i to, ze mysialbym ja nieziemsko krecic, by uzyskac te 33 konie, nie mowiac juz o pozniejszej sprzedazy. Co 500 to 500 :lol: Jezeli juz przy niej jestesmy, to interesuje mnie model AD2004 i wzwyz, czyli bardziej znana jako F-ka. Wiecie moze jakie sa roznice miedzy model `04 a `07 ?? ?
Tak samo, spotkalem sie z opisami ludzi na allegro, ze w dodatkowym wyposazeniu jest np: elektryczny rozrusznik?! Czyli co w standardzie tego nie ma? I musze za to doplacic albo palic z nogi:) Znacie moze oficjalna pelna liste dodatkow/ "w opcji" do tego modelu?

Idac dalej, widzialem kiedys zdjecie F`ki (czyli wiadomo ze max.3 lata) u ktorego rura wydechowa, tuz pod silnikiem byla w kiepskim stanie. Jakas taka zardzewiala, czy jakos tak mega old wygladala :shock: . To jest normalne jesli chodzi o GS`y?

Tey rowniez musze zrobic sobie prawko kat A. B juz mam od 5 lat. I tu moje pytanie do Was. Jest ktos moze z P-nia i wie gdzie dobrze szkola na ta kat ? A nie tylko: Czesc, to jest motor, lewa manetka sprzeglo, odpal i porob sobie pare 8`ek :D Ale takiej co potrafi powiedziec kiedy najlepiej jakiego hamulca uzyc, jak wchodzic w zakret, skladac sie w nim etc. Slyszalem ze niektore szkoly to normalnie ucza tylko tylnym hamowac, bo uwazaj ze przedni hebel to diabel wcielony :twisted: :lol:

To z grubsza tyle, o co chcialem zapytac, Jak cos mi sie jeszcze nasunie, to dam znac.

Pozdro dla calej ekipy

Grzechu16 - Wto 16 Paź, 2007

witamy:) duzo poszukujących GSa ostatnio sie u nas loguje:) no ale moze powieksza po zimie grono GS riderów:) na kilka pytan odrazu moge odpowiedziec...np:
-o Gsie z "kopką" nie słyszałem jeszcze:D chyba jako dodatkowe wyposazenie:D
-co do różnic to nie wiem czy cos sie zmienilo... ogolnie GS przechodzil lekkie modyfikacje od poczatku swojej kariety a jak zapatrujesz sie na roczniki 2004 i wzwyż to chyba tam zadnych zmian juz nie bylo.
-wydech nieciakawie wygladajacy, faktycznie czasami sie zdaza widzialem takie przypadki....
pozdrawiam i witamy ;]

Aikikai - Wto 16 Paź, 2007

Co do elektrycznego rozrusznika, to jest to standart we wszyskich GSach. (Jeśli się mylę, to porawcie, ale dałbym głowę ;) ). Witam nowego Forumowicza :D
cygan - Wto 16 Paź, 2007

Witam kolegę.
Z tym przednim hamulcem na kursie .Ja używałem tylnego hamulca ale nikt mi nie odradzał używania przedniego .Po prostu przy małych prędkościach na placu był bezpieczniejszy jeżeli chodzi o ryzyko gleby aczkolwiek mniej skuteczny.Po kursie nie będziesz niestety wyuczony na 5-kę i nikt nie sprzeda ci cudownego sposobu na super hamulec.Do tego i tak samemu będziesz musiał dojść po kursie.Na forach jest wiele wspaniałych doświadczonych drajwerów.Ich porady czasami naprawdę są cenne.

Breżniew - Wto 16 Paź, 2007

Witaj.
Proponuję zakup książki Motocyklista Doskonały Davida L. Hougha. Jest tam w przystepny sposób podane wiele zagadnień dotyczących techniki jazdy , zachowania na drodze , predkosci , dynamiki motocykla itp. Polecam zakup i korzystanie w czasie kursu. Na pewno sie przyda. cena ok 50pln w Empiku.
Co do GS-a to mechanika jest praktycznie taka sama od początku istnienia modelu. zmiany następowały tylko w plastykach i osprzęcie silnika. Zmieniano tez w niewielkim zakresie moc ze wzgledu na norme Euro.

jankees - Wto 16 Paź, 2007

Witamy na forum.
Yarccom - Wto 16 Paź, 2007

witam,

w jaki sposób trafiłes na na forum
wyszukiwarka jakas stronka :?:

Grzechu16 - Wto 16 Paź, 2007

jankees jaki ambitny avatarek hehe:D:D:D nice nice moze byc:D :) :):):)
cygan - Wto 16 Paź, 2007

Jankees ale żęś się podniecający zrobił.:)))))
Dokładam klapsa!!!!!

jankees - Wto 16 Paź, 2007

ałć,nie tak ostro.hehe
pootietang - Sro 17 Paź, 2007

witać na forum!! hamulec przedni jest zasadniczym nie można go zastąpić tylnym ale odpowiednie i połączenie jest najlepszym rozwiązaniem. jest jedna szkoła która ma dobrą renomę i w programie jest trochę więcej niż robienie ósemek. instruktor jeździ po mieście obok kursanta na swoim sprzęcie, tak powinno wyglądać szkolenie. niestety z tego co wiem liczą sobie trochę wiecej niż konkurencja ale myślę że warto. jak przypomnę sobie co to za szkoła to zaraz napiszę.
Yarccom - Sro 17 Paź, 2007

szkoła chyba w wawie mają plac na lotnisku
na necie maja stronke

sa u nich 2 dniowe kursy doszkalające koszt 450 zł ;)



Edit
tu jest ich stronka
http://www.pro-motor.pl/
8)

pootietang - Sro 17 Paź, 2007

Yarccom napisał/a:
szkoła chyba w wawie mają plac na lotnisku
na necie maja stronke


raczej o szkołę z poznania chodzi, nikt raczej nie dojeżdża kilkuset kilometrów na kurs prawa jazdy:)


znalazłem:) http://www.high.com.pl/ jak już pisałem same dobre opinie o tej szkole ale cenią się.

satrion - Sro 17 Paź, 2007

Witam kolejnego miłośnika gs500
jeśli chodzi o hamulec to zasadniczym jest przedni. tylni to spowalniacz i jesli będziesz miał prostą kierę to w każdych warunkach wyhamujesz przednim a to z prostego względu podczas hamowania cały ciężar przechodzi na przód motocykla i największy nacisk jest na przednie koło podczas gdy tylnie ma tylko kilka % ciężaru (przy stoopie 0%). więc na pytanie czy i dlaczego przód, odpowiedz jest mam nadzieje logiczna
a do szkoły to niech kolesie z poznania kierują bo to nie mój rewir. :P
jeszczeraz witam i pozdrawiam

Yarccom - Sro 17 Paź, 2007

hmmm 1099 zł za kurs to nie jest duzo wg mnie
płacisz za to czy sie nauczysz jezdzić czy tylko ruszac wole zapacic wiecej a miec pewnosc że zrobie kurs szybko na w miare dobrym sprzecie z instruktorem który sam wie jak to wszystko działa ;)

pootietang - Sro 17 Paź, 2007

Yarccom napisał/a:
hmmm 1099 zł za kurs to nie jest duzo wg mnie
płacisz za to czy sie nauczysz jezdzić czy tylko ruszac wole zapacic wiecej a miec pewnosc że zrobie kurs szybko na w miare dobrym sprzecie z instruktorem który sam wie jak to wszystko działa ;)


całe prawko wyniosło mnie jakieś 800zł i ósemki na tajfunie 150 miałem obcykane ale niestety nic po za tym:) "HIGH" znalazłem gdy szukałem dobrej szkoły dla dziewczyny bo do tej gdzie ja się "uczyłem" jeździć ( czyt. robienia ósemek ) bym jej nie puścił.

kikon18 - Sro 17 Paź, 2007

ja też zapłacięłm 800 zł za kurs. ale jak bym miał mzliwosć to bym zapąłcił 300 zł wiecej i wolałbym sie uczyć w tej szkole co podałeś. JA dziś musiałęm się kłuci9ć z instruktorem żeby mnie na miasto puscił bo mi powiedział że podobno ja mam tylko dwa wyjazdy na miasto w całym kursie :d wogóle moja szkoła jest do kitu :/ każdemu będe odradzał, szkoda że mi nikt nie poradził :/
GSadmirer - Sro 17 Paź, 2007

Wiadomo ze przedni hebel jest o wiele skuteczniejszy i nie ma co dyskutowac. Chodzilo mi raczej o to ze ta jak mowiles, tak naprawde "jezdzic" nauczysz sie po kursie i na wlasnej skorze. Wiem cos o tym po B.
To co, wiecie jak jest z ta lista dodatkowego wyposazenia do Suzu500 ? Co tam w salonie chca jeszcze wcisnac, co warto wybrac?
Ja chcialbym dokupic sobie do kazdego mojego bika, przewody w oplocie stalowym, crashpady i ewentualnie amorek skretu. Wlasnie, jak ma sie sprawa amorka u Suzu? Seryjny wystarczy, czy bardziej nada sie na spluczke do kibla :wink:

P.s. Chcialbym sobie walnac avatara/obrazek na forum. Co gdzie zalaczyc, jak to zrobic?


Dzieki za info o tej Szkole Ziomek!!

Yarccom - Sro 17 Paź, 2007

zawsze tak jest że jak chce sie wydać kasę to szuka sie jak najtaniej ale trzeba pamietać że biednego nie stać na tanie rzeczy ;)

np ja za prawko zapłaciłem 1150 zł ale miałem pewnosc że teoria bedzie codziennie jazdy godzina po godzinie cały kurs zrobołem bardzo szybko co wiecej zanim wyjezdizłem godziny dostałem juz zaświadczenie o zakończeniu kursu by złożyć papiery w WORDzie bo własciciel szkoły był motocyklistą i wiedział jak to jest czekac na dokument

dla przykładu kumpela poszła na prawko za 800 zł zaczela w marcu a skończyła we wrześniu bo nie mogła sie doprosić by wyjezdzić godziny

pootietang - Sro 17 Paź, 2007

Yarccom napisał/a:
np ja za prawko zapłaciłem 1150 zł ale miałem pewnosc że teoria bedzie codziennie jazdy godzina po godzinie cały kurs zrobołem bardzo szybko co wiecej zanim wyjezdizłem godziny dostałem juz zaświadczenie o zakończeniu kursu by złożyć papiery w WORDzie bo własciciel szkoły był motocyklistą i wiedział jak to jest czekac na dokument

dla przykładu kumpela poszła na prawko za 800 zł zaczela w marcu a skończyła we wrześniu bo nie mogła sie doprosić by wyjezdzić godziny


papierek o ukończeniu kursu to miałem po 1-szej wyjeżdzonej godz wiec cena tu akurat nie gra roli tylko czy gość jest do ugadania:) jeśli chodzi o długość faktyczną kursu to już ma znaczenie bo niestety cena w przypadku polaków gra dużo rolę przy wyborze szkoły i tam gdzie jest tanio mają zapchany harmonogram.

nie wiem jak jest z crashpadami, ja mam gmole i już się przydały(naprawdę dużo dają) tylko że ja mam naked'a. przewody warto kupić bo mimo że hamulce są dobre to dozowalność hamowania znacząco wzrasta. jeśli chodzi o amor skrętu to... nie wiem, nie umiem, nie znam się:)

snovi - Pią 19 Paź, 2007

witam kolege z poznania! :)
Ja polecam szkole HIGH, moj qmpel tam robil prawko i byl bardzo zadowolony, instruktorem tam jest motocyklista(a przynajmniej qmpel z nim mial) ktory jezdzil R1 za kursantem :) , ucza wszystkiego co powinien motocyklista wiedziec czego niewyczyta z ksiazek!! (kultura,odruchy, i takie tam pierdoly, zeby pozniej na ulicy niewygladac jak szczeniak ktory sie przesiadl ze skuterka)

GSadmirer - Nie 21 Paź, 2007

Yarccom napisał/a:
witam,

w jaki sposób trafiłes na na forum
wyszukiwarka jakas stronka :?:


Jak juz zdecydowalem sie konkretny model, to chcialem sie dowiedziec jak najwiecej na jego temat. Wpisywalem rozne zwroty w GOOGLE i tak oto jestem :D

P.s. Sorki za delay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group