|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Powitania - WELCOME 2WHEEL`S LOVER`S
GSadmirer - Wto 16 Paź, 2007 Temat postu: WELCOME 2WHEEL`S LOVER`S Witam!
Mam na imie Arek, mam 22 lata i jestem z Poznania. Mysle o zakupie I`szego motocykla i po burzliwych dywagacjach, doszedlem do wniosku ze SuzukiGS500F bedzie najlepszym remedium.
Myslalem rowniez o ApriliaRS125 (33KM w wersji otwartej), pieknie wyglada, ale ta cena. No i to, ze mysialbym ja nieziemsko krecic, by uzyskac te 33 konie, nie mowiac juz o pozniejszej sprzedazy. Co 500 to 500 :lol: Jezeli juz przy niej jestesmy, to interesuje mnie model AD2004 i wzwyz, czyli bardziej znana jako F-ka. Wiecie moze jakie sa roznice miedzy model `04 a `07 ?
Tak samo, spotkalem sie z opisami ludzi na allegro, ze w dodatkowym wyposazeniu jest np: elektryczny rozrusznik?! Czyli co w standardzie tego nie ma? I musze za to doplacic albo palic z nogi:) Znacie moze oficjalna pelna liste dodatkow/ "w opcji" do tego modelu?
Idac dalej, widzialem kiedys zdjecie F`ki (czyli wiadomo ze max.3 lata) u ktorego rura wydechowa, tuz pod silnikiem byla w kiepskim stanie. Jakas taka zardzewiala, czy jakos tak mega old wygladala :shock: . To jest normalne jesli chodzi o GS`y?
Tey rowniez musze zrobic sobie prawko kat A. B juz mam od 5 lat. I tu moje pytanie do Was. Jest ktos moze z P-nia i wie gdzie dobrze szkola na ta kat ? A nie tylko: Czesc, to jest motor, lewa manetka sprzeglo, odpal i porob sobie pare 8`ek Ale takiej co potrafi powiedziec kiedy najlepiej jakiego hamulca uzyc, jak wchodzic w zakret, skladac sie w nim etc. Slyszalem ze niektore szkoly to normalnie ucza tylko tylnym hamowac, bo uwazaj ze przedni hebel to diabel wcielony :lol:
To z grubsza tyle, o co chcialem zapytac, Jak cos mi sie jeszcze nasunie, to dam znac.
Pozdro dla calej ekipy
Grzechu16 - Wto 16 Paź, 2007
witamy:) duzo poszukujących GSa ostatnio sie u nas loguje:) no ale moze powieksza po zimie grono GS riderów:) na kilka pytan odrazu moge odpowiedziec...np:
-o Gsie z "kopką" nie słyszałem jeszcze:D chyba jako dodatkowe wyposazenie:D
-co do różnic to nie wiem czy cos sie zmienilo... ogolnie GS przechodzil lekkie modyfikacje od poczatku swojej kariety a jak zapatrujesz sie na roczniki 2004 i wzwyż to chyba tam zadnych zmian juz nie bylo.
-wydech nieciakawie wygladajacy, faktycznie czasami sie zdaza widzialem takie przypadki....
pozdrawiam i witamy
Aikikai - Wto 16 Paź, 2007
Co do elektrycznego rozrusznika, to jest to standart we wszyskich GSach. (Jeśli się mylę, to porawcie, ale dałbym głowę ). Witam nowego Forumowicza
cygan - Wto 16 Paź, 2007
Witam kolegę.
Z tym przednim hamulcem na kursie .Ja używałem tylnego hamulca ale nikt mi nie odradzał używania przedniego .Po prostu przy małych prędkościach na placu był bezpieczniejszy jeżeli chodzi o ryzyko gleby aczkolwiek mniej skuteczny.Po kursie nie będziesz niestety wyuczony na 5-kę i nikt nie sprzeda ci cudownego sposobu na super hamulec.Do tego i tak samemu będziesz musiał dojść po kursie.Na forach jest wiele wspaniałych doświadczonych drajwerów.Ich porady czasami naprawdę są cenne.
Breżniew - Wto 16 Paź, 2007
Witaj.
Proponuję zakup książki Motocyklista Doskonały Davida L. Hougha. Jest tam w przystepny sposób podane wiele zagadnień dotyczących techniki jazdy , zachowania na drodze , predkosci , dynamiki motocykla itp. Polecam zakup i korzystanie w czasie kursu. Na pewno sie przyda. cena ok 50pln w Empiku.
Co do GS-a to mechanika jest praktycznie taka sama od początku istnienia modelu. zmiany następowały tylko w plastykach i osprzęcie silnika. Zmieniano tez w niewielkim zakresie moc ze wzgledu na norme Euro.
jankees - Wto 16 Paź, 2007
Witamy na forum.
Yarccom - Wto 16 Paź, 2007
witam,
w jaki sposób trafiłes na na forum
wyszukiwarka jakas stronka
Grzechu16 - Wto 16 Paź, 2007
jankees jaki ambitny avatarek hehe:D:D:D nice nice moze byc:D :):):)
cygan - Wto 16 Paź, 2007
Jankees ale żęś się podniecający zrobił.:)))))
Dokładam klapsa!!!!!
jankees - Wto 16 Paź, 2007
ałć,nie tak ostro.hehe
pootietang - Sro 17 Paź, 2007
witać na forum!! hamulec przedni jest zasadniczym nie można go zastąpić tylnym ale odpowiednie i połączenie jest najlepszym rozwiązaniem. jest jedna szkoła która ma dobrą renomę i w programie jest trochę więcej niż robienie ósemek. instruktor jeździ po mieście obok kursanta na swoim sprzęcie, tak powinno wyglądać szkolenie. niestety z tego co wiem liczą sobie trochę wiecej niż konkurencja ale myślę że warto. jak przypomnę sobie co to za szkoła to zaraz napiszę.
Yarccom - Sro 17 Paź, 2007
szkoła chyba w wawie mają plac na lotnisku
na necie maja stronke
sa u nich 2 dniowe kursy doszkalające koszt 450 zł
Edit
tu jest ich stronka
http://www.pro-motor.pl/
pootietang - Sro 17 Paź, 2007
Yarccom napisał/a: | szkoła chyba w wawie mają plac na lotnisku
na necie maja stronke |
raczej o szkołę z poznania chodzi, nikt raczej nie dojeżdża kilkuset kilometrów na kurs prawa jazdy:)
znalazłem:) http://www.high.com.pl/ jak już pisałem same dobre opinie o tej szkole ale cenią się.
satrion - Sro 17 Paź, 2007
Witam kolejnego miłośnika gs500
jeśli chodzi o hamulec to zasadniczym jest przedni. tylni to spowalniacz i jesli będziesz miał prostą kierę to w każdych warunkach wyhamujesz przednim a to z prostego względu podczas hamowania cały ciężar przechodzi na przód motocykla i największy nacisk jest na przednie koło podczas gdy tylnie ma tylko kilka % ciężaru (przy stoopie 0%). więc na pytanie czy i dlaczego przód, odpowiedz jest mam nadzieje logiczna
a do szkoły to niech kolesie z poznania kierują bo to nie mój rewir.
jeszczeraz witam i pozdrawiam
Yarccom - Sro 17 Paź, 2007
hmmm 1099 zł za kurs to nie jest duzo wg mnie
płacisz za to czy sie nauczysz jezdzić czy tylko ruszac wole zapacic wiecej a miec pewnosc że zrobie kurs szybko na w miare dobrym sprzecie z instruktorem który sam wie jak to wszystko działa
pootietang - Sro 17 Paź, 2007
Yarccom napisał/a: | hmmm 1099 zł za kurs to nie jest duzo wg mnie
płacisz za to czy sie nauczysz jezdzić czy tylko ruszac wole zapacic wiecej a miec pewnosc że zrobie kurs szybko na w miare dobrym sprzecie z instruktorem który sam wie jak to wszystko działa |
całe prawko wyniosło mnie jakieś 800zł i ósemki na tajfunie 150 miałem obcykane ale niestety nic po za tym:) "HIGH" znalazłem gdy szukałem dobrej szkoły dla dziewczyny bo do tej gdzie ja się "uczyłem" jeździć ( czyt. robienia ósemek ) bym jej nie puścił.
kikon18 - Sro 17 Paź, 2007
ja też zapłacięłm 800 zł za kurs. ale jak bym miał mzliwosć to bym zapąłcił 300 zł wiecej i wolałbym sie uczyć w tej szkole co podałeś. JA dziś musiałęm się kłuci9ć z instruktorem żeby mnie na miasto puscił bo mi powiedział że podobno ja mam tylko dwa wyjazdy na miasto w całym kursie wogóle moja szkoła jest do kitu każdemu będe odradzał, szkoda że mi nikt nie poradził
GSadmirer - Sro 17 Paź, 2007
Wiadomo ze przedni hebel jest o wiele skuteczniejszy i nie ma co dyskutowac. Chodzilo mi raczej o to ze ta jak mowiles, tak naprawde "jezdzic" nauczysz sie po kursie i na wlasnej skorze. Wiem cos o tym po B.
To co, wiecie jak jest z ta lista dodatkowego wyposazenia do Suzu500 ? Co tam w salonie chca jeszcze wcisnac, co warto wybrac?
Ja chcialbym dokupic sobie do kazdego mojego bika, przewody w oplocie stalowym, crashpady i ewentualnie amorek skretu. Wlasnie, jak ma sie sprawa amorka u Suzu? Seryjny wystarczy, czy bardziej nada sie na spluczke do kibla :wink:
P.s. Chcialbym sobie walnac avatara/obrazek na forum. Co gdzie zalaczyc, jak to zrobic?
Dzieki za info o tej Szkole Ziomek!!
Yarccom - Sro 17 Paź, 2007
zawsze tak jest że jak chce sie wydać kasę to szuka sie jak najtaniej ale trzeba pamietać że biednego nie stać na tanie rzeczy
np ja za prawko zapłaciłem 1150 zł ale miałem pewnosc że teoria bedzie codziennie jazdy godzina po godzinie cały kurs zrobołem bardzo szybko co wiecej zanim wyjezdizłem godziny dostałem juz zaświadczenie o zakończeniu kursu by złożyć papiery w WORDzie bo własciciel szkoły był motocyklistą i wiedział jak to jest czekac na dokument
dla przykładu kumpela poszła na prawko za 800 zł zaczela w marcu a skończyła we wrześniu bo nie mogła sie doprosić by wyjezdzić godziny
pootietang - Sro 17 Paź, 2007
Yarccom napisał/a: | np ja za prawko zapłaciłem 1150 zł ale miałem pewnosc że teoria bedzie codziennie jazdy godzina po godzinie cały kurs zrobołem bardzo szybko co wiecej zanim wyjezdizłem godziny dostałem juz zaświadczenie o zakończeniu kursu by złożyć papiery w WORDzie bo własciciel szkoły był motocyklistą i wiedział jak to jest czekac na dokument
dla przykładu kumpela poszła na prawko za 800 zł zaczela w marcu a skończyła we wrześniu bo nie mogła sie doprosić by wyjezdzić godziny |
papierek o ukończeniu kursu to miałem po 1-szej wyjeżdzonej godz wiec cena tu akurat nie gra roli tylko czy gość jest do ugadania:) jeśli chodzi o długość faktyczną kursu to już ma znaczenie bo niestety cena w przypadku polaków gra dużo rolę przy wyborze szkoły i tam gdzie jest tanio mają zapchany harmonogram.
nie wiem jak jest z crashpadami, ja mam gmole i już się przydały(naprawdę dużo dają) tylko że ja mam naked'a. przewody warto kupić bo mimo że hamulce są dobre to dozowalność hamowania znacząco wzrasta. jeśli chodzi o amor skrętu to... nie wiem, nie umiem, nie znam się:)
snovi - Pią 19 Paź, 2007
witam kolege z poznania!
Ja polecam szkole HIGH, moj qmpel tam robil prawko i byl bardzo zadowolony, instruktorem tam jest motocyklista(a przynajmniej qmpel z nim mial) ktory jezdzil R1 za kursantem , ucza wszystkiego co powinien motocyklista wiedziec czego niewyczyta z ksiazek!! (kultura,odruchy, i takie tam pierdoly, zeby pozniej na ulicy niewygladac jak szczeniak ktory sie przesiadl ze skuterka)
GSadmirer - Nie 21 Paź, 2007
Yarccom napisał/a: | witam,
w jaki sposób trafiłes na na forum
wyszukiwarka jakas stronka |
Jak juz zdecydowalem sie konkretny model, to chcialem sie dowiedziec jak najwiecej na jego temat. Wpisywalem rozne zwroty w GOOGLE i tak oto jestem
P.s. Sorki za delay
|
|