|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Tuning i akcesoria - Gmole
jakubgs - Pon 08 Paź, 2007 Temat postu: Gmole chcialbym sie dowiedziec czy ktos juz probowal sam z czegos robic gmole do GS i czy ma jakies wymiary bo troche duzo wydac tyle kasy na nowe lub uzywane
Grzechu16 - Pon 08 Paź, 2007
no wlasnie kupowac sie bardzo nie oplaca (jesli masz mozliwosc zrobic)... ja sie bede bral za niedlugo za to ale narazie czasu nie ma wogole:) i tak to odkladam jakos... hmm mam taki plan zeby z druciku mniej wiecej kształt obrać potem coś dokladniej obmierzyć żeby spasowalo... mam już gientarke do rur i migomat takze sprzet jest...
FoX - Czw 11 Paź, 2007 Temat postu: Re: Gmole
jakubgs napisał/a: | chcialbym sie dowiedziec czy ktos juz probowal sam z czegos robic gmole do GS i czy ma jakies wymiary bo troche duzo wydac tyle kasy na nowe lub uzywane |
był ten temat już ruszany... Trzeba kupić i najlepiej pełne gmole... one najlepiej chronia silnik. Robienie samemu to koszt o niewiele tańszy, a na pewno w mniejszym stopniu zdadza egzamin, niż te robione fab. do GSa
hubertgontarz - Sro 16 Sty, 2008
http://www.moto-akcesoria...roducts_id=5484
A jak widzicie takie gmole w GS-ie?
Grzechu16 - Sro 16 Sty, 2008
hmm mi sie podobaja... ja wlasnie zamierzam sie za to wziasc za niedlugo (ehh giętarka leży pożyczona trzeba wkoncu sie wziasc do roboty) iii chyba podobny kształt sprobuje skleić xD
tomek_187 - Sro 16 Sty, 2008
Bardzo fajne, ale cena troche nie tego... Moze tez kiedys pokombinuje, żeby cos zrobić. Grzechu, jak cos zaczniesz majstrować to daj znać, jak prace przebiegają
Grzechu16 - Sro 16 Sty, 2008
narazie sobie tak wstępnie kształt ułożyłem i jak to będzie wyglądało to mocowanie... chyba zdecyduje sie tak jak wczesniej pisalem na takie mocowane w 3 miejscach... a myslalem tez nad takimi tylko na przód.
TUCIO - Sro 16 Sty, 2008
a mi udało się zakupić z allegro za 150 zł
kryha25 - Sro 16 Sty, 2008
Na moje oko lepiej wygladają niz te mocowane w trzech punktach. Mam rację Tucio? :lol:
TUCIO - Sro 16 Sty, 2008
a noo mi też te bardziej się podobają i dlatego kupilem gdyż była okazja [przynajmniej tak mi sie wydaje]
pootietang - Sro 16 Sty, 2008
jak ktoś jest z wielkopolski to może zajrzeć na duh.pl , gość robi stelaże i gmole. nie ma chyba akurat gotowych gmoli do gs'a ale może zrobić bez problemu.
Breżniew - Sro 16 Sty, 2008
hubertgontarz napisał/a: | http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?products_id=5484
A jak widzicie takie gmole w GS-ie? |
Ja mam takie w swoim i 2 razy sie przydały. Na pewno lepsze od tych co kupił Tucio ponieważ najwięcej chroni ta pozioma rurka. Na niej przy upadku absorbuje sie cała siła . Lepsze są jednak czarne bo w razie czego mozna pomalować a chromowane bedą brzydko wygladac . koszt ponownego chromowania byłby zbyt duzy.
Cena tylko zbyt wysoka. Szukaj używanych lub dorób.
Grzechu16 - Czw 17 Sty, 2008
hmm jak by Breżniew nie napisal to chyba poszedl bym na łatwizne i wziął sie za robienie takich z dwoma mocowaniami... ale chyba jednak sie pofatyguje i zrobie takie wieksze, faktycznie moze sie przydac... aaa Twoja Zuzia Brezniew juz lezala na boku ?
Breżniew - Czw 17 Sty, 2008
To było zaraz po zakupie. Upadek w garazu . Przewazyło mi na stronę prawa i nie dałem rady utrzymac. Na szczęści bez ofiar poza rysami na gmolu.
Drugi raz dałem sie przejechac gosciowi. Skończyło się obrysowanym gmolem , szkłem kierunku i obudową lusterka. Bez gmoli były by uszkodzenia silnika .
kikon18 - Czw 17 Sty, 2008
ja kurcze nie mam gmoli, bede musiał coś pokombinować bo motocyklista ze mnie jeszczej akiśdoświdczony nie jest i moge szybko slizga zaliczyć bo czasami mnie nosi żeby wejsc szybciej w zakręt gdzies chyba widziałem tutaj na forum wymiary takich gmoli wiec bedzie łatwiej zrobic, zwłaszcze że gientarka w domku jest
Grzechu16 - Pią 18 Sty, 2008
eee gdzie sa te wymiary? sorki nie zlokalizowalem nigdie...
michal_elwuo - Sob 01 Mar, 2008 Temat postu: gmole-wymiary I oto pojawia się serdeczna prośba związana z chęcią dorobienia gmoli:
Otórz mogą mi zrobić wszystko co związane z gięciem rur, lakierowaniem, spawaniem za free pod warunkiem że wyślę im odpowiedni wysunek techniczny
Jakie wymiary pwinny mieć gmole? JEżeli ktoś ma nie założone to mógłby je zmierzyć? pomiary dokonywane samemu mogą być niedokładne, gdyż podejście jest nieciekawe a przyżądów specjalistycznych nie mam. Jakby ktoś mógł podać odległości między poszczególnymi mocowaniami (w takim trójkącie to będzie), a którą stronę jest dane mocowanie pod śrubę skierowane i wysokość od mocowań do miejsca spawy dwóch rur i szczytu zagięcia z drugiej strony.
Z góry wielkie Dzięki
hubertgontarz - Nie 02 Mar, 2008
mam nie założone gmole
http://www.moto-akcesoria...JPG&w=150&h=149
Cezarek - Nie 02 Mar, 2008
i ja sie pod to podłącze bo może i mnie ojciec zrobi;] możliwość ma tylko potrzebne pomoce;]
michal_elwuo - Nie 30 Mar, 2008
poda ktoś?
dawidos - Pon 14 Kwi, 2008
A może sami pomierzymy i zrobimy wymiary jak nikt nie chce pomóc??
DawGad - Sro 07 Maj, 2008
Co z tymi wymiarami chłopaki?
ZowA - Pon 12 Maj, 2008
Albo nie mają miarki albo mierzyć nie potrafią
Yarccom - Pon 12 Maj, 2008
warto kombinowac
http://moto.allegro.pl/it...gs500_gmol.html
http://moto.allegro.pl/it...00e_suzuki.html
http://moto.allegro.pl/it...500_gs500_.html
ZowA - Pon 12 Maj, 2008
Właśnie chodzi o to by nie kombinować tylko mieć wymiary i sobie je zrobic.... ( Wstawiłeś linki byśmy zobaczyli jak wyglądaja GMOLE?? )
Yarccom - Wto 13 Maj, 2008
dla 100-150 zł ja bym nie blagał i sie nie prosił ...
tym bardziej że odzew jak sam widzisz zerowy
ale co tam dzieki mnie juz wiesz jak one wyglądają bo przeciez o to mi chodziło
ZowA - Wto 13 Maj, 2008
Kupić to można wszystko. Ale zrobic samemu - bezcenne
DawGad - Nie 25 Maj, 2008
hehe 150 pln za 6 rurek pospawanych razem do kupy!!! Nigdy!!!!!!
Yarccom - Nie 25 Maj, 2008
spoko rozumiem
to jakie sa te wymiary ...
Kuraś - Nie 25 Maj, 2008
Boze ale macie problem.. lol
macie gsy? macie wiec w czym problem samemu zrobic pod swoje wymiary itp musza miec taki wzor jak ze sklepu? napewno kazdy ma troche zlomu np zwykly pret np 3mm. ucinasz kawalek i robisz szablon od mocowania do mocowania. i tak po kolei potem wyginasz z rurki wg tego szablonu i spawasz plaskowniki z wymierzonymi otowrami zamiast otworu na srube M8 np moze byc m10 otwor i nic sie nie stanie bedzie minimalna regulacja jakby cos sie nie zgadzalo na to podkladki i nic nie widac i trzyma tak samo mocno. ludzie troszke wyobrazni i wszystko da sie zrobic.
ja w simsonie zamontowalem tarcze z przodu i raz zmierzylem mniej wiecej odleglosc od lagi bo tylko to bylo potrzebne zeby zacisk wszedl. reszta robiona z lekkim przymrozeniem oka i teraz hebel z przodu jak zly jest..
-evil- - Pon 26 Maj, 2008
jeżeli jeszcze aktualne i wciąż szukacie wymiarów to mogę wam jutro je podać wraz ze zdjęciami (posiadam gmole na kierownice, silnik i zadupki - dostały mi się przy kupnie )
DawGad - Pon 26 Maj, 2008
Kuraś .. to ty taki lepszy gość jestes jak wkładasz tarczę do piździka na oko i wszystko gra... Ty a może to była tarcza rowerowa a zacisk był na linkę??? Wydaje mi się że takich ludzi to ze świeczką szukać..
-evil- jeżeli nie jest to dla ciebie problem to wklej wymiary i jakieś fotki. Zgóry dzięki
-evil- - Pon 26 Maj, 2008
domyślam się ze interesują Cię tylko te gmole na silnik?
Kuraś - Pon 26 Maj, 2008
DawGad myslisz sie. a tak po za tym to wygiecie pare rurek majac motor przed soba to smiech na sali doslownie..
-evil- - Wto 27 Maj, 2008
TADA! trochę pokręcony ale działający odległości podane na rysunku to długość rurek od łączenia do mocowania. Mam nadzieje, że przyda sie. Pozdrawiam
Majic - Wto 27 Maj, 2008
No widać, że chęci były ale gdybym dostał ten rysunek "wykonawczy" to nic bym nie zrobił
Nie lepiej znaleźć w moto trzy punkty na których umieścimy gmole? Wtedy odmierzamy odległości i kąty od siebie nawzajem. Wystarczą dwa odcinki i jeden kąt między nimi, ale lepiej dla pewności wszystkie zmierzyć. Potem bierzemy kartkę i nanosimy punkty - mamy podstawę. Wtedy tylko "zaprojektować" rurki w jaki sposób mają być złączone. Można to też zrobić w takich programach na kompie jak CATIA, AutoCad, SolidWorks etc
ZowA - Wto 27 Maj, 2008
Widze, ze niezła gleba była i gdyby nie gmol to połowy silnika by nie było... Twoj szlif czy poprzednika??
-evil- - Wto 27 Maj, 2008
myślę ze jakieś 20 albo i więcej szlifów przeszły na szczęście ja nie miałem okazji skorzystać z nich motór był kupiony od szkoły doszkalającej jazdę i w zestawie miałem właśnie gmole na kiere silnik i zadupki
dawidos - Sro 28 Maj, 2008
-evil- napisał/a: | ... i w zestawie miałem właśnie gmole na kiere silnik i zadupki |
Witam,
a możesz pokazać jak te gmole wyglądają na kiere i zadupki bo nie miałem okazji tego widzieć??
-evil- - Sro 28 Maj, 2008
dawidos napisał/a: |
Witam,
a możesz pokazać jak te gmole wyglądają na kiere i zadupki bo nie miałem okazji tego widzieć?? |
A mogę, oto one:
DawGad - Pon 02 Cze, 2008
-evil- wielkie dzieki
metalbeast - Sob 12 Lip, 2008
-evil- napisał/a: | motór był kupiony od szkoły doszkalającej jazdę i w zestawie miałem właśnie gmole na kiere silnik i zadupki |
nie bałeś się kupować moto ze szkoły jazdy??
Motocykle na których się uczyłem, były tak dorżnięte, że aż przykro
Ale miałem zapytać:
popatrzyłem dzisiaj na motocykl, w kwestii mocowania gmoli i tak się zastanawiam, bo byłem przekonany że mocowanie silnika jest na szpilach, a po obu stronach są nakrętki.
A tu zonk.
Po jednej nakrętki, po drugiej łeb śruby. I teraz pytanie - jak założyć gmole, żeby silnik nie wyleciał
Poważnie - mam wyjąć te szpile? ;\ planuje zaopatrzyć moje moto w gmole, ale muszę być wszystkiego pewny zanim zacznę kombinować.
FighteR-600 - Nie 13 Lip, 2008
Jak wyciągniesz jedną szpilkę to silnik na pewno nie spadnie. Wyciągaj szpilki po kolei i zakładaj gmole...
dawidos - Pon 14 Lip, 2008
metalbeast napisał/a: | I teraz pytanie - jak założyć gmole, żeby silnik nie wyleciał |
Ja podstawiłem pod silnik podnośnik samochodowy (żabka) i wyjąłem wszystkie szpilki.
Musisz też pamiętać, że oryginalne szpilki są za krótkie i nie starczy Ci gwintu na nich do założenia gmoli.
metalbeast - Pon 14 Lip, 2008
ok dzieki. CHyba na razie zrezygniuje. Inne wydatki są. Nie chce dorabiac gmoli a kupno (jak sie okazuje) zestawu ze szpilkami mnie przerasta.
83matys - Pon 14 Lip, 2008
Ja mam te gmole, ale nie moge dostac pieprzonych szpilek. Jak ktos z Was kupowal to dajcie znac. Bylbym zajebiscie wdzieczny za pomoc w zakupie.
salsafreak - Sro 16 Lip, 2008
witam
ja mam pytanko do montażu crash padów do modelu z owiewką?
jak zrobiłem przymiarke według nędznej instrukcji to wychodzi na to że właściwie powinieniem wymienić śrube która łączy blok silnika z ramą z przodu i wsadzić tam moją śrube którą skręce właśnie końcówkami crashpadów które wystają przez owiewke ?
dzięki jeśli ktoś ma "f-ke" i tak to ma właśnie wyglądać
ZowA - Pią 18 Lip, 2008
83matys napisał/a: | Ja mam te gmole, ale nie moge dostac pieprzonych szpilek. Jak ktos z Was kupowal to dajcie znac. Bylbym zajebiscie wdzieczny za pomoc w zakupie. |
Odpowiedź znajdziesz w dziale AKCESORIA Temat: Gmole/Crash pady:
http://forum.gs500.pl/vie...?t=2669&start=0
adam - Pią 06 Mar, 2009
83matys napisał/a: | Ja mam te gmole, ale nie moge dostac pieprzonych szpilek. Jak ktos z Was kupowal to dajcie znac. Bylbym zajebiscie wdzieczny za pomoc w zakupie. |
się kupuje szpilki w żelażniku i się nie kombinuje
wzmacniane są od h..
drogie
a jak dasz szpile z castoramy
bedziesz latał
-nie jedno moto ma tak zrobine gmoleeeeeeeeeeee
-i słuzy posłusznie na zawodach we freesteaylu
Buffalo - Sro 28 Kwi, 2010
Cześć,
Podepnę się pod temat...
Rozważam kupno gmoli do mojej GSki. Aktualnie na allegro widzę coś takiego :
http://www.motoallegro.pl...item=1013535017
http://www.motoallegro.pl...item=1014052811
1. Czy ktoś już kupował któreś z nich ? (widzę, że co jakiś czas są wystawiane)
2. Które z nich są lepsze? Wydaje mi się, że te "3-pktowe", bo bardziej wytrzymałe w razie jakiegoś szlifu, ale nie wiem, czy mam rację...
3. Czy nie ma problemu z ich założeniem? Sprzedawca odpowiada "Gmole przykęcane są na śrubach mocujących silnik, więc nie są potrzebne."
Czy to potwierdzacie?
4. A może w ogóle obydwa odradzacie...?
Rob7on - Sro 28 Kwi, 2010
Z tego co sam wyczytałem na tym forum to lepsze są 3 pktowe. Łatwiej znoszą szlif i bardziej chronią silnik Różnica w cenie znikoma wieć lepiej weź te pierwsze jak coś. A co do mocowania to do moich gmoli musiałem dorabiać śruby ponieważ orginalnych mi nie starczyło... Co do tego pierwszego gościa to jak się podargujesz to powinien Ci zejść do 200 zł i z wliczoną przesyłką. Już jakiś czas widzę że są wystawione. Sprawdz jeszcze aukcje GS-ów sprzedawanych na części. Często się zdarza że mają również i gmole na sprzedaż po niskich cenach...
metalbeast - Czw 29 Kwi, 2010
na moje oko, to nieprawda że oryginalne śruby podejdą. Raz że będą za krótkie, a dwa, że jak niby chcesz je zamontować, skoro to nie jest szpilka z dwiema nakrętkami, a długa śruba z łbem i nakrętką.
Trzeba by wyjąć je wszystke do montażu a wtedy silnik masz na ziemi
szpaku - Czw 29 Kwi, 2010
Witam, co do tych gmoli to śruby orginalne na bank nie podejdą, no przynjamniej nie orginlane. Co do gmolii to tez polecam 3 punktowe, jakbyś był zainteresowany to ja mam nieużywane gmolle i z chęcią je za 200 zł z przesyłką oddam;] z tym że podkreślam że nie mam śrub do nich.
Buffalo - Pią 21 Maj, 2010
Dzięki za odpowiedzi
Przyjrzałem się mojemu moto i zastanawiam się właśnie nad sposobem ich zamontowania.
Załączam zdjęcia. Pytanie, czy dobrze zaznaczyłem śruby, na których mocuje się te gmole...?
Z lewą i dolną śrubą chyba nie powinno być żadnych problemów - wystarczy dać odpowiednie nakrętki, czy tak? Ale co z tą trzecią śrubą (prawą) Tam jest normalna śruba z łbem - tak jak pisze metalbeast.
Podsumowując - czy da się założyć gmole z takimi śrubami? Czy trzeba będzie zmienić tę jedną śrubę...pytanie, czy to ma w ogóle jakiś sens....?
Krzycho - Pią 21 Maj, 2010
szpaku, a mógłbyś jakieś foto wrzucić tych gmoli Twojszych??
g.dariusz - Pią 21 Maj, 2010
Mi goscu montował takie gmole 3 punktowe i powiem ze sie troche namenczył no i jedna szpilka była zakrotka musiał wymienic.
Kupowałem rowniez z allegro od tego samego goscia, pierwsze musiałem odesłac bo niepasowały a czemu? temu ze te gmole są robione metodą chałupniczą i niezawsze im rowno wyjdzie.
Gosciu odsyłał mi nowe miesiąc czasu.
Więc ja polecam kupic orginalne niestety 350zl
szpaku - Sob 22 Maj, 2010
Krzycho, spoko, dzisiaj wróce do domku to zrobie fotke i wrzuce.
Krzycho - Sob 22 Maj, 2010
Czekam z niecierpliwością
szpaku - Sob 22 Maj, 2010
Krzycho, jeśli chcesz by było szybciej to powiem Ci że wyglądają tak jak te --> http://allegro.pl/item104...na_silnika.html i też są świeżo malowane jeszcze przez poprzedniego właściciela ale dokładną fotkę wstawię po 22 godzinie, żebyś widział dokladnie w jakim stanie są te moje.
rosche - Sob 22 Maj, 2010
Witaj Krzycho! Ja mam gmole 3-pktowe z tym, że u mnie dolne ramie mocowane jest do ramy i rzeczywiście z przymocowaniem gmoli było troszkę zachodu. Zakupiłam je z allegro i najwyraźniej gościu musiał zaliczyć szlifa bo jeden z nich nie chciał idealnie się dopasować. Jedną śrubę musiałam dokupić bo po założeniu gmoli z obydwu stron okazała się za krótka
Krzycho - Nie 23 Maj, 2010
szpaku, a jak cenowo byś sobie je liczył? Tak z wysyłką na Ślůnsk?
Jamez - Nie 23 Maj, 2010
Gdyby ktoś był zainteresowany to mogę wydać gmole 2punktowe, ale wymagające doprowadzenia do stanu używalności - dostałem kiedyś z GSem (luzem, ale ponoć były zamontowane), maszynę zmieniłem a o nich zapomniałem.
Tutaj można podejrzeć:
http://picasaweb.google.p...feat=directlink
Mogę zabrać na zlot jeśli ktoś zainteresowany będzie.
szpaku - Pon 24 Maj, 2010
Krzycho, sory krzycho ze nie wstawiłem fotek ale mam te gmole na garażu i tak średino mi śpieczno na ten garaż;p z przesyłką bym je oddał za 200 zł. ewentualnie jakąś dyszkę mogę spuścić
Buffalo - Pon 21 Cze, 2010
Hej,
Napisałem do sprzedawcy na allegro, który wykonuje te gmole:
http://allegro.pl/item108...na_silnika.html
Pytałem, czy te gmole pasują do wersji śrub, do których zdjęcia umieściłem w poprzednich postach. Wklejam też tu:
http://img404.imageshack.us/i/suzukimw.jpg/
http://img179.imageshack.us/i/suzuki2.jpg/
Dostałem taką odpowiedź :
"(...) jeśli chodzi o śrubę z łbem to wystarczy przed montażem gmoli odkręcić nakrętkę i wyciągnąć śrubę z łbem z ramy - nałożyć gmole i włożyć ją z powrotem."
Mam do Was pytanie, bo nie mam aktualnie dostępu do motocykla (dopiero w następny weekend): czy tę śrubę można sobie "po prostu" odkręcić, przyłożyć gmol i zakręcić...? Chodzi mi o to, czy ta śruba coś (silnik?) podtrzymuje...? Czy musiałbym coś podłożyć pod motocykl tak, aby po odkręceniu podtrzymywane przez tę śrubę część oparła się na czymś podłożonym? Czy po odkręceniu jednak nic nie spadnie :) i mogę sobie powoli przykręcić gmole...?
drultbg - Pon 21 Cze, 2010
Buffalo napisał/a: |
Mam do Was pytanie, bo nie mam aktualnie dostępu do motocykla (dopiero w następny weekend): czy tę śrubę można sobie "po prostu" odkręcić, przyłożyć gmol i zakręcić...? Chodzi mi o to, czy ta śruba coś (silnik?) podtrzymuje...? Czy musiałbym coś podłożyć pod motocykl tak, aby po odkręceniu podtrzymywane przez tę śrubę część oparła się na czymś podłożonym? Czy po odkręceniu jednak nic nie spadnie i mogę sobie powoli przykręcić gmole...? |
Ostatnio zakładałem gmole i nie było problemu z wymianą śrub (ja kupiłem jednak rurke gwintowaną i sam pociąłem na śruby po oryginalne krótkie). Jeśli wymieniasz po jednej nic nie powinno opaść
grzes87 - Pon 21 Cze, 2010
Buffalo napisał/a: | Hej,
Napisałem do sprzedawcy na allegro, który wykonuje te gmole:
http://allegro.pl/item108...na_silnika.html
Pytałem, czy te gmole pasują do wersji śrub, do których zdjęcia umieściłem w poprzednich postach. Wklejam też tu:
http://img404.imageshack.us/i/suzukimw.jpg/
http://img179.imageshack.us/i/suzuki2.jpg/
Dostałem taką odpowiedź :
"(...) jeśli chodzi o śrubę z łbem to wystarczy przed montażem gmoli odkręcić nakrętkę i wyciągnąć śrubę z łbem z ramy - nałożyć gmole i włożyć ją z powrotem."
Mam do Was pytanie, bo nie mam aktualnie dostępu do motocykla (dopiero w następny weekend): czy tę śrubę można sobie "po prostu" odkręcić, przyłożyć gmol i zakręcić...? Chodzi mi o to, czy ta śruba coś (silnik?) podtrzymuje...? Czy musiałbym coś podłożyć pod motocykl tak, aby po odkręceniu podtrzymywane przez tę śrubę część oparła się na czymś podłożonym? Czy po odkręceniu jednak nic nie spadnie i mogę sobie powoli przykręcić gmole...? |
u tego samego sprzedajacego zakupilem swoje gmole, pasuja do rozstawu srub zalaczonym na obrazkach.
3 wskazane sruby sa przez caly silnik i go podtrzymuja ale wyjmujac jedna nic sie nie stanie wiec nic nie trzeba podkladac. montaz gmoli bedize mozliwy tylko z dwoma z nich bo ta najdluzsza kolo kolektrow jest za kortka i trzeba dokupic pret gwintowany (25zl) i dwei nakretki. a ta dluga przekladasz na do, z koleji ta co jest na dole idzie na to miejsce najdalej( najblizej siedziska) i gotowe.
p.s. jak masz zapieczone przednia srube w tych tulejjkach to sie mocno nameczysz i przyda sie pomoc drugiej osoby co bedize trzymac tulejke a druga krecic sruba
powodzienia
Buffalo - Pon 21 Cze, 2010
Czyli opis na aukcji "Bardzo łatwe w montażu", to ściema ? :)
To może jednak wziąć te : http://allegro.pl/item108...na_silnika.html
Z pozoru to tu wygląda na "bardzo prosty montaż". Tylko przyłożyć i przykręcić (jak starczą śruby).
Na pewno 3-punktowe są lepsze (bardziej bezpieczne dla moto), ale może też wystarczą...?
drultbg - Pon 21 Cze, 2010
Buffalo napisał/a: | Czyli opis na aukcji "Bardzo łatwe w montażu", to ściema ?
To może jednak wziąć te : http://allegro.pl/item108...na_silnika.html
Z pozoru to tu wygląda na "bardzo prosty montaż". Tylko przyłożyć i przykręcić (jak starczą śruby).
Na pewno 3-punktowe są lepsze (bardziej bezpieczne dla moto), ale może też wystarczą...? |
te są tak samo 'łatwe' w montażu jak trzy punktowe. oryginalna śruba będzie za krótka.
Buffalo - Pon 21 Cze, 2010
drultbg napisał/a: | oryginalna śruba będzie za krótka. |
A czy z moich zdjęć można ocenić, czy są oryginalne, czy nie...? Ja nie mam pojęcia (kolejny właściciel).
Na moje oko, powinno na "styk" starczyć śrub dla gmoli 2 punktowych (lewa i dolna), ale pewnie się mylę.
metalbeast - Wto 22 Cze, 2010
Z gwintowanym prętem to bym uważał. Lepiej prosty stalowy nie gwintowany założyć i nagwintować tylko tam gdzie nakrętki przychodzą.
Znam conajmniej 2 przypadki pęknięcia szpilek własnie w takich kombinacjach. Nie w moto, ale tu też się może zdarzyć po czasie, bo połączenie silnik - rama nie powinno się opierać na gwincie, który osłabia szpilkę.
Druga sprawa. Nie da się założyć gmoli 3-punktowych wyciągając szpilki po kolei! Gmole nie są elastyczne trzeba wyjąć wszystkie śruby. Dla tego zastępuje się je po kolei szpilkami, które mają z obu stron nakrętkę.
grzes87 - Wto 22 Cze, 2010
metalbeast, oczywisice ze sie da tylko wyciagasz srube z lewej strony a zakladasz gmol z prawej (albo odwrotnie w zaleznosci gdize sa nkretki). i zeby zminimalizowac koszty i ewentualne ryzyko to lepiej uzyc oryginalnych srub ktore na dlugosc bede odpowiadac (2 sztuki) bo 25 zeta za wzmacniany pret to dosc duzo. a sruby 28 cm nie da rady nigdzie dostac
metalbeast - Wto 22 Cze, 2010
no nie wiem. Na logikę, jeśli po jednej stornie masz nakrętki, po drugiej łby śrub to siłą rzeczy trzeba je będzie wszystkie wyjąć z mocowań ramy. Owszem, po stronie nakrętek nie widzę problemu, ale po stronie łbów, jak najbardziej!
Chyba, że jakimś chinskim sposobem silnik nie zleci na dół, ale jakoś tego nie widzę.
Z resztą, w oryginalnych zestawach z gmolami też są szpilki.
Kuraś - Wto 22 Cze, 2010
nie powinny byc szpilki tylko prety z gwintowanymi koncami.
grzes87 - Wto 22 Cze, 2010
metalbeast, nie spotaklem sie jeszcze z oryginalnymi zestawami gmoli a to pewnie daltego ze kosztuja masakrycznie dorgo jak to oryginaly. 210 zeta za wygiete rurki to i tak duzo do motocykla w moim przyopadku 20 leteniego ale na bezpieczenstwie sie nie oszczedza.
co do demontazu to tak jak piszesz, z jednej srony masz nakretki. zdejmujesz wszysktie i nasadzasz gmol mimo ze nie trzyma sie na koncowkach srub, wyjmujesz jedna srube ta najdluzsza a w jej miejsce wkladasz taka co sie dokupilo zeby pasowala na dlugosc, nastaepnie wyjmujesz srube na dole i przekladasz ja z drugiej strony od gmola, to samo robisz z trzecia. nastepnie przykladasz gmola od tej strony z ktorej byly lby srub i wkladasz ta pierwsza srube 26 cm oryginalna najdluzsza w miejsce na dole wypychajac srube ktora wczesniej przekladales na druga strone (tam gdzie gmol zalozony byl od strony nakretek) powtarzasz czynnosc z trzecia sruba i gotowe.
dzieki temu caly czas silnik jest wspierany na srubach i nic nie trzeba pod niego podkladac (nie kazdy ma mozliwosc itp itd)
p.s. mam nadzieje ze zrozumiale to wyjasnilem
metalbeast - Wto 22 Cze, 2010
Cytat: | nie powinny byc szpilki tylko prety z gwintowanymi koncami. |
no przecież o tym pisałem właśnie ? !@
grzes87 napisał/a: | mam nadzieje ze zrozumiale to wyjasnilem |
no elegancko bardzo ! teraz już jakoś to sobie wyobrażam. Czyli jednak da się.
Buffalo - Pią 09 Lip, 2010
Hej,
Zrobiłem zdjęcie każdej ze śrub :
http://img710.imageshack....1/lewaprzod.jpg
http://img180.imageshack..../lewasrodek.jpg
http://img823.imageshack....062/lewatyl.jpg
http://img641.imageshack....prawaprzode.jpg
http://img713.imageshack....prawasrodek.jpg
http://img682.imageshack....99/prawatyl.jpg
Buffalo - Pią 09 Lip, 2010
Hej,
Zrobiłem zdjęcie każdej ze śrub.
Kurcze...wydaje mi się, że omawiane wyżej gmole powinny pasować....Czy się mylę...?
Niepokoją mnie trochę długości dolnych śrub (prawa tylna też jest dość krótka), ale miejsca w tych gmolach, gdzie wchodzą śruby są dość cienkie tak, że powinno być "na styk" albo nawet trochę wystawać...
Jak sądzicie po tych zdjęciach..? Uda się zamontować gmole 2 albo 3 punktowe bez dodatkowych prętów, szpilek, itd...? Czy jest szansa na to, że odkręcę wszystkie nakrętki (w tym jedną śrubę z łbem - lewą tylną), przyłożę gmole i zakręcę? :) Czy jednak śruby są stanowczo za krótkie...?
Dzięki z góry za odpowiedzi.
grzes87 - Pią 09 Lip, 2010
przednia i srodkowa spokojnie starcza bo masz szpilki i duzo wystaje natomiast tyl mysle ze bedize na styk
cosinus - Nie 11 Lip, 2010
Buffalo napisał/a: | Hej,
Zrobiłem zdjęcie każdej ze śrub.
Kurcze...wydaje mi się, że omawiane wyżej gmole powinny pasować....Czy się mylę...?
Niepokoją mnie trochę długości dolnych śrub (prawa tylna też jest dość krótka), ale miejsca w tych gmolach, gdzie wchodzą śruby są dość cienkie tak, że powinno być "na styk" albo nawet trochę wystawać...
|
Ja zmieniłem szpilki, metr utwardzanej szpilki ok 20zł. Tylko nie próbować tego ciąć brzeszczotem z marketu Szkoda nerwów ze nakrętkami na styk.
Oryginał ma gwint z innym skokiem (chyba 1.25??? albo 0.75) , a kupisz ze skokiem 1mm.
Buffalo - Nie 11 Lip, 2010
Tak się właśnie zastanawiam, czy brać gmole 2-punktowe, czy 3-punktowe.
Jak słusznie, grzes87 zauważyłeś, może nie starczyć śruby na tył....
2-punktowe pewnie bez żadnego problemy by weszły, gorzej 3.
Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś zamiennika tej tylnej śruby (w Castoramie np.), więc mam pytanko - jaka śruba (ew. pręt gwintowany) byłby ok. Wg moim pomiarów odpowiednia byłaby śruba: długość 18-19 cm, średnica - 1 cm. Czy ktoś z Was to potwierdza ?
Chciałbym wziąć 3-punktowe, lecz zależy mi na czasie (niedługo planuję dłuższy wyjazd), dlatego rozważam opcje 2/3 punkty.
grzes87 - Pon 12 Lip, 2010
nie wiem czy w castoramie/markretach budowalnych maja wzamcniane sruby, pamietaj ze to silnik sie na tym trzyma i zeby sienie urwalo nic.
Buffalo - Pon 12 Lip, 2010
Czyli to musi być specjalnie wzmacniana śruba, tak? (Wiem, że silnik i ciężki....)
Pewnie najlepiej pójść do jakiegoś majstra, coby zrobił taką śrubkę....? :)
cosinus - Pon 12 Lip, 2010
Buffalo napisał/a: | Czyli to musi być specjalnie wzmacniana śruba, tak? (Wiem, że silnik i ciężki....)
|
Śrubki w GS mają przesrane, przez te dwa cylindry i wibracje. Ostatnio zgubiłem z tylnego zaczepu tlumika.
na pewno nie popularna miękka z marketu.
Buffalo napisał/a: |
Pewnie najlepiej pójść do jakiegoś majstra, coby zrobił taką śrubkę....?
|
Sam sobie zrób: utwardzana szpilka, jedną nakrętkę zaklejasz poxipolem żeby się to wygodnie montowało (żeby nie uciekała), druga np. u mnie z plastikowym zabezpieczeniem. Sruby wymieniałem tak, żeby nowa zastąpiła starą, żeby nie było chwili bez śruby w ogóle. Chyba próbowałem tez na położonym na oponach motocyklu.
grzes87 napisał/a: | nie wiem czy w castoramie/markretach budowalnych maja wzamcniane sruby, pamietaj ze to silnik sie na tym trzyma i zeby sienie urwalo nic. |
W dobrym sklepie budowlanym - w moim przypadku to polski prywatny - mają.
Buffalo - Pon 12 Lip, 2010
cosinus napisał/a: | Sam sobie zrób: utwardzana szpilka |
Rozumiem właśnie, że taką "utwardzana szpilkę" można dostać w "dobrym sklepie budowlanym", tak? :)
Buffalo - Wto 13 Lip, 2010
Byłem dziś w Castoramie i jednym sklepie metalowym. Pokazywali mi w zasadzie chyba te same pręty - 1m, śr. 10mm, cena do 5 zł. Na moje oko (i ręce :) nie wyglądał ten pręt na specjalnie mocny na utrzymanie silnika - dał się spokojnie delikatnie wyginać. W tym sklepie "Pan Zdzichu", powiedział mi, że "spokooojnie wystarczy", w Castoramie z kolei, że się nie nadaje....
Jak się domyślam ten pręt nie będzie się nadawał na mocowania gmoli, prawda...?
Kuraś - Wto 13 Lip, 2010
to jest szpilka gwintowana pocalosci ktorej nie powinno sie zakladac.
grzes87 - Wto 13 Lip, 2010
moge CI pozostalosc mojej przeslac za grosze jak chcesz no chyba ze przejedziesz do lublina
z metra zostalo jakies 70 cm.
tornado50 - Czw 15 Lip, 2010
Czy ktoś orientuje się czy można założyć gmole i pług jednocześnie? Chciałbym żeby oba gadżety mogły znaleźć się na GS, ale jeśli jedno wyklucza drugie, to chyba już wolę zostać przy gmolach...
Buffalo - Pią 16 Lip, 2010
Dzwoniłem dziś do jednego sklepu metalowego. Babka mnie pytała, jaka mnie interesuje skala twardości... Nie miałem pojęcia. Powiedziała, że z śrubę 10, o długości 18 cm o skali twardości X (nie pamiętam dokładnie jakiej) kosztuje ok 20 zł.
Czy orientujecie się jaka powinna być +- skala twardości do tych śrub....?
Kat - Sob 17 Lip, 2010
Klasa twardości 8.8 powinna być dobra, co odpowiada ok 30-32 HRC
Kuraś - Nie 18 Lip, 2010
szczerze szukalbym czegos kolo 10 albo i wiecej 8,8 powinny byc mocne ale sam gwint np b. latwo zerwac.
Duellis - Nie 18 Lip, 2010
Odnoszę wrażenie, że niektórzy nie bardzo wiedzą o czym tu piszą.
Twardość w fizyce/technice opisuje wytrzymałość na zgniecenie/zarysowanie, a nie zerwanie pręta - przykładowo szkło jest znacznie twardsze od stali, czy to znaczy, że możemy silnik GSa podwiesić na szklanych szpilkach? Najtwardszych stali używa się do produkcji elementów mających być odpornymi na ścieranie - np. wierteł, kulek łożyskowych, a nie elementów konstrukcyjnych.
Dla szpilek mocujących silnik ważna jest wytrzymałość na ścinanie (to podstawowy parametr przy takim mocowaniu) oraz sprężystość (bo sprężysty materiał będzie lepiej radzić sobie z wibracjami od silnika). Taki wyginający się pręt z Castoramy (byle to były odkształcenia sprężyste, a nie trwałe) będzie bardziej wytrzymały na wibracje niż twarda ale krucha stal wysokowęglowa. Jak ktoś chce coś lepszego to niech szuka szpilek ze stali stopowej.
Ja sam mam gmole zamontowane właśnie na takim gównianym pręcie za parę zeta - być może kiedyś wymienię, jak znajdę coś lepszego, póki co silnik się trzyma.
cosinus - Nie 18 Lip, 2010
Duellis napisał/a: | Taki wyginający się pręt z Castoramy |
Akurat powiem o wyrobach metalowopodbnych (w moim przypadku Nomi), że - a nie jestem wieloletnim klientem najlepszych siłowni i odżywek proteinowych - lewą ręką ukręcam łebki czy gwinty i to skróconym kluczem (skręcanie schodów kołkami z łbem 13, skrócony klucz 13, bo pełny się nie mieścił, i proszę szanownej publiczności ja intelektualista ten łebek lewą ręką. Do dziś słupek jest na 3 a nie na 4 punktach).
A szpilkę kupowałem sczytując znak twardości z oryginalnej śruby, z tym że w prawdziwym sklepie któremu zależy na opinii.
LuIza - Pią 19 Lis, 2010
Zastanawiam się nad kupnem gmoli ale nie wiem,które w praktyce wypadają lepiej:
http://allegro.pl/gmole-s...1313490169.html
http://allegro.pl/gmole-d...1326242510.html
i coś z wyższej półki
http://www.moto-akcesoria...+gs+500&x=0&y=0
A może crash pady?
Poradźcie coś
Kat - Pią 19 Lis, 2010
Ja mam takie jak te z drugiego linku, 3 punktowe. Wydaje mi się że chronią najlepiej, i cena też dobra, zwykle są po 300, a nowe w chromie jak widać po 520...
Duellis - Pią 19 Lis, 2010
Też mam z mocowaniem trójpunktowym, te dwupunktowe nie budzą mego zaufania, obawiam sie, że przy poważnym ślizgu mogłyby się wygiąć urywając szpilki lub wykrzywiając ramę.
Emwu96 - Pią 19 Lis, 2010
a one sa sprzedawane ze srubami do mocowania ?
grzes87 - Pią 19 Lis, 2010
Emwu96, nie, o montazu poczytaj sobie pare stron wczesniej, opisalem jak sie montuje, a jak nei w tym dizale to poszukaj wg moich postow.
LuIza, 3 opunktowe wychodza najlepiej maja solidniejsze mocowanie i punkty wsparcia
kempes - Pią 19 Lis, 2010
Też planuje założyć do GS'a gmole, ale jak widzę ile wołają za kilka wygiętych i pospawanych rurek to... . Mam nadzieję, że uda mi się je zrobić we własnym zakresie za niewielką część tej kasy.
yaszczi - Pią 19 Lis, 2010
Kat, 520 zł za czarne,a to już drogo. Chrom za tyle to jeszcze.
Cechy produktu:
* Wysokiej jakości gmole chroniące motocykl przed skutkami wywrotki
* Znakomita ochrona dla silnika oraz owiewek motocykla
* Praktycznie niezniszczalne dzięki wykorzystaniu opatentowanej technologii: "rura
w rurze"
* Pasują pod konkretny model bez ingerencji w strukturę motocykla
* Wyprodukowane w Niemczech
* Kolor czarny
Kat - Sob 20 Lis, 2010
Yaszczi, ja mówiłem o tych: http://allegro.pl/gmole-d...1326242510.html
grzes87 - Sob 20 Lis, 2010
Kat, ale mowiels tez o chromowanych za 520... patrzac na obrazek mozan wnioskowac ze takie sa ale czytajac opis okazuje sie ze to tkie same jak z aukcji za 200 zeta.. choc tamtemaja podobno rurke w rurce
kustyk - Sro 02 Mar, 2011
Mam do was pytanie jakie grube sa te śruby do g moli bo ni eiwem jakiej grubosci kupić pręt hartowany 8.8 .....wiem ze długości są :26cm, 26cm , 18cm a grubość ....\
Dziękuje za pomoc...
Duellis - Sro 02 Mar, 2011
Jeśli przez "grube" rozumiesz średnicę to wynosi ona 10 mm. A co do długości to oryginalne śruby mają 265, 250 i 180, przy czym do gmoli potrzebujesz uciąć nieco dłuższe.
Tomek Kulik - Czw 03 Mar, 2011
kustyk napisał/a: | Mam do was pytanie jakie grube sa te śruby do g moli bo ni eiwem jakiej grubosci kupić pręt hartowany 8.8 .....wiem ze długości są :26cm, 26cm , 18cm a grubość ....\
Dziękuje za pomoc... |
Kup pręt fi10 ze stali 40, tnij brzeszczotem (nie wolno diaksem bo się zahartuje), nagwintuj i ciesz się szpikami o wytrzymałości nie mniejszej niż fabryczna.
Pręt 8.8 to lipa, jeśli chodzi o mocowanie silnika (bo i gmoli w GS500), a jak kupisz hartowany to nie nagwintujesz. Natomiast nierozważne jest ucinanie szpilek z prętów gwintowanych kupowanych na metry - to gównolit przeznaczony do skręcania szalunków, czyli obciążany statycznie. Nie nadaje się do pojazdów.
Kiedyś łażąc po bajzlu dobrałem sobie potrzebne szpilki spośród tego co ludzie sprzedawali. Koszt 30 zł za trzy szpile, fabryczne, japońskie, ładne, z wygniatanym gwintem, o długości odpowiedniej by z zapasem na podkładki przykręcić gmole. Proponuję zdjąć długości szpil fabrycznych, dodać 1 cm i rozpocząć poszukiwania.
kustyk - Czw 03 Mar, 2011
Kupiłem gwintowany pręt hartowany 8.8 i podobno powinien być dobry , ale z tego co mówisz będę sie zastanawiał co i jak
cosinus - Czw 03 Mar, 2011
kustyk napisał/a: | Kupiłem gwintowany pręt hartowany 8.8 i podobno powinien być dobry , ale z tego co mówisz będę sie zastanawiał co i jak |
Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd.
kustyk - Czw 03 Mar, 2011
Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd.
źle mnie zrozumiałeś pręt jest grubości 10mm gwintowany i hartowany podobno klasa 8.8...
cosinus - Czw 03 Mar, 2011
kustyk napisał/a: | Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd.
źle mnie zrozumiałeś pręt jest grubości 10mm gwintowany i hartowany podobno klasa 8.8... |
To sorry, obaj padliśmy ofiarą nie podawania miana do liczby
Też mam z takiego pręta 10mm o podwyższonych parametrach (dziś już nie powiem jakich, ale ma być dobry, nie podstawowy ocynk na budowy). Cechy twardości fachman odczytywał z oryginalnej szpilki.
kustyk - Czw 03 Mar, 2011
Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ...
cosinus - Czw 03 Mar, 2011
kustyk napisał/a: | Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ... |
Na dziś nie widać już na pręcie znaków, więc nie da rady.
Ja bym się nie bał nagłych zdarzeń, tylko powolnego procesu (wibracje itd).
nawet w razie zerwania gwintu pod nakrętką (nie urwania pręta w połowie), owszem trzeba to naprawić, nic się nagle nie stanie.
Nie sądzę, żeby hartowane były we wszystkich twardościach, pewnie mamy coś podobnego. Na pewno tego nie ugryzie brzeszczot z marketu, tylko profesjonalny.
Tomek Kulik - Czw 03 Mar, 2011
kustyk napisał/a: | Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ... | Czy w Twojej miejscowości nie ma szkół?
Wracając do tematu, to postaram się pomóc, jako absolwent porządnej samochodówki. Otóż:
- pręt nie jest cienki ani wąski, pręt może mieć małą średnicę,
- oznaczenie 8.8 nie potrzebuje miana, gdyż liczba-kropka-liczba w kontekście śruby/pręta może oznaczać tylko klasę wytrzymałości; dla średnic byłby przecinek zamiast kropki a potem jednostka miary,
- pręt gwintowany na całej długości ma tyle karbów ile nitek gwintu, więc nie nadaje się do skręcania podzespołów w pojazdach,
- kwestia czy jest miękki, czy hartowany pozostaje zamknięta, gdyż ten pręt i tak nie nadaje się na szpilkę mocująca silnik i gmole w ramie,
- fabryczne szpilki mają gwint wygniatany, co daje dużo większą wytrzymałość na zerwanie w porównaniu z gwintem nacinanym; jeśli stosujemy szpilki z gwintem naciętym, to niech będzie to gwint drobnozwojny i nakrętka o większej wysokości - 8-10 nitek.
Nadal jednak polecam dobieranie szpilek fabrycznych z innych motocykli.
kruk - Czw 03 Mar, 2011
To ja mam inne pytanie... Czy jest możliwy montaż gmoli na oryginalnych szpilkach trzymających silnik w GS-ie? Kiedyś czytałem ten temat w całości i wynikało z niego, że raczej nie jest to możliwe. Natomiast gość od którego kupiłem używane gmole, twierdzi że miał je właśnie tak zamontowane, nic sam dodatkowo nie kupował czy dorabiał. Ja jeszcze nie miałem okazji tego sobie sprawdzić, bo nie mam dostępu do moto przez zimę.
Tomek Kulik - Czw 03 Mar, 2011
Starsze roczniki miewały szpilki przednie dłuższe o centymetr, co pozwalało bez kłopotu założyć gmole. Taki egzemplarz GS500 to rzadkość.
gumiak181 - Sro 16 Mar, 2011
Przymierzam się do zrobienia gmoli i zastanawiam się z jakiej rury mają być wykonane??
Czy rura 1/2" bedzie dobra czy może 3/4"?? Jaka ma być grubość ścianek??
kempes - Sro 16 Mar, 2011
Ja też przymierzam się do zrobienia gmoli i stwierdziłem, że optymalna będzie rura 3/4'' o grubości ścianki 1,5-1,8 mm (nie pamiętam jakie grubości z tego zakresu są dostępne). Całość będzie miała odpowiednią sztywność i wytrzymałość, a taka grubość ścianki pozwoli giąć rurki stosunkowo małym promieniem gięcia przy użyciu home-made giętarki.
gumiak181 - Czw 17 Mar, 2011
Kupiłem jednak rure grubości 1/2". Ta 3/4" wydała mi się zbyt gruba. Po niedzieli biorę się za gięcie. Jak zrobie to wrzuce fotke.
nikamo - Pon 21 Mar, 2011
a ja wyciagnelam najkrotsza szpile i kupilam metrowy gwintowany pret (2,50zl) takiej samej srednicy, po czym przecielo sie go aby byl dluzszy i starczal spokojnie na zamocowanie gmoli, jeden zostal oryginalny a dwa sa nowe bo inaczej nie daloby rade przymocowac gmoli, troche z tym roboty, sprzedawcy gmoli powinni w zestawie dolaczac odpowiednio dlugie szpile zeby nie bylo z tym takiej zabawy
Krzycho - Sob 02 Kwi, 2011
a ten pręt to normalny drobnozwojowy musi być? czy o jakimś "specjalnym" gwincie? bo nie wiem czy w silniku jak są te śruby to też jest gwint czy nie Proszę o w miarę szybką poradę i ten pręd to średnica 10mm oraz twardość najlepie 8.8 wzwyż?
cosinus - Sob 02 Kwi, 2011
Krzycho napisał/a: | a ten pręt to normalny drobnozwojowy musi być? czy o jakimś "specjalnym" gwincie? bo nie wiem czy w silniku jak są te śruby to też jest gwint czy nie Proszę o w miarę szybką poradę i ten pręd to średnica 10mm oraz twardość najlepie 8.8 wzwyż? |
Oryginał jest o 'specjalnym' gwincie choć 10mm. Wielu robi na zwykłym metrycznym.
Wszyscy chcą szybkiej rady, tylko powoli czytają. W tym wątku jest już wszystko, opcje kwalifikowanych mechaników, pólamatorów i amatorów. Pełne spektrum opinii.
Wątek już chodzi w kółko, bo trudno coś nowego powiedzieć.
LuIza - Nie 03 Kwi, 2011
Moje polakierowane i już założone, nie wiem czy ładnie wygląda ale zawsze bezpieczniej (dla silniczka oczywiście )
Pęku - Nie 03 Kwi, 2011
Całkiem fajnie to u Ciebie wygląda Luiza. Aż się zacząłem zastanawiać czy moich nie odświeżyć
LuIza - Nie 03 Kwi, 2011
Dzięki Pęku. Też myślę,że jest całkiem nieźle.
Jak je kupiłam wydawały mi się bardzo grube i nie były pomalowane.
Jednak chyba zyskały po lakierowaniu i zamontowaniu i jestem zadowolona.
radmike - Pon 04 Kwi, 2011
a ja tez właśnie szukam gmoli do mojej maszyny:) co sądzicie o tych egzemplarzach:
http://allegro.pl/gmole-d...1540091575.html
http://allegro.pl/gmole-s...1538218663.html
nadadzą się do Suzuki Gs500e z 1998r?
AdamSsS - Pon 04 Kwi, 2011
boa są tego samego typu kwestia tylko 10zł
kruk - Sro 20 Kwi, 2011
Ech, kilka miesięcy temu kupiłem na aukcji używane gmole. Koleś zarzekał się że zdjął je z GS-a rok 94, więc uznałem że do mojego 95 spokojnie będą pasować. Jako że była zima i nie miałem dostępu do swojego moto, to przymierzyłem gmole dopiero teraz. No i kur*a nie pasują! W tym sensie, że te zaczepy na szpilki są jakoś źle zrobione - gdy się założy dwa, to trzeci jest około 1 cm w odległości od przysługującej mu szpilki. Co byście sugerowali, żeby to jakoś poprawić/dorobić?
asmo - Nie 24 Kwi, 2011
hmm podepnę się pod temat z moim problemem kupiłem moto już z gmolami jednak z lewej strony górne mocowanie to przednie nie było przykrecone więc postanowiłem odkręcić szpilkę i zamocować tak jak być powinno no i szpilka odkręcona i tu zdziwienie nie idzie jej wyjąć ba nawet się nie obraca i nie bardzo wiem teraz co z tym fantem zrobić jak zdemontować szpilkę macie może jakieś pomysły?
AdamSsS - Nie 24 Kwi, 2011
podnośnik pod silnik i lekko unieśćaby nie było ancisku an szpilkę
asmo - Nie 24 Kwi, 2011
tak właśnie oglądałem to mocowanie i wydaje mi się że ta szpilka jest wygięta
Tomek Kulik - Wto 03 Maj, 2011
nikamo napisał/a: | a ja wyciagnelam najkrotsza szpile i kupilam metrowy gwintowany pret (2,50zl) takiej samej srednicy, po czym przecielo sie go aby byl dluzszy i starczal spokojnie na zamocowanie gmoli, jeden zostal oryginalny a dwa sa nowe bo inaczej nie daloby rade przymocowac gmoli, troche z tym roboty, sprzedawcy gmoli powinni w zestawie dolaczac odpowiednio dlugie szpile zeby nie bylo z tym takiej zabawy | A ja pisałem, czemu taki pręt nie nadaje się do mocowania podzespołów pojazdu - to gównolit.
Fabryczne szpilki mają gwint wygniatany przez walcowanie, dużo wytrzymalszy od nacinanego. Ponadto jest to gwint drobnozwojny, czyli wytrzymalszy na zerwanie od zwykłego.
Jeśli już, to stal 40, dobra narzynka M10x1,25 i jazda. Do tego nakrętki wyższe, mające więcej nitek i szpila nie będzie słabsza od fabrycznej.
Wsjo
asmo - Czw 05 Maj, 2011
a ja dalej nie mogę ruszyć swojej szpili nawet na lewarku nie dało rady ni huhu nawet się nie obraca i teraz mam lewego gmola nie zamocowanego na tej szpilce i telepie motorem:/
Tomek Kulik - Pią 06 Maj, 2011
asmo napisał/a: | a ja dalej nie mogę ruszyć swojej szpili nawet na lewarku nie dało rady ni huhu nawet się nie obraca i teraz mam lewego gmola nie zamocowanego na tej szpilce i telepie motorem:/ | Sprawę załatwi czujnik kinetyczny prosty - najlepiej przez kawałek twardego drewna, żeby gwintu nie zepsuć.
MacGyver - Pią 06 Maj, 2011
Żadne drewno tu nie pomoże, przerabiałem temat jak wyciągałem silnik z ramy i tu klops, nie pomagały żadne sposoby z odrdzewiaczami pukanie młotkiem też nie nie mówiąc już o jakimś drewnie.
Musiałem uciąć szpilkę w miejscu gdzie są tulejki po obu stronach, wyjąłem silnik i dopiero wtedy poprzez b. twardy pręt i duży młot waliłem w tą szpilkę aż puściła a powiem że trwało to dość długo bo szpilka za nic nie chciała puścić.
Jak już puściła to okazało się że szpilka była tak mocno skorodowana wewnątrz silnika że nie ma ze sie zespawała z silnikiem.
Dla tego ja bym radził wziąć jakiegoś bardzo twardego pręta ok 15cm i przez ten pręt bardzo porządnie walnąć dużym młotkiem w szpilkę powinna puścić.
asmo - Pią 06 Maj, 2011
o pokombinuje jak sie nie uda kupie tuleje gdzies i przetne szpilke wlasnie tak myslalem o tym ale mialem nadzieje ze pusci
claudii - Pon 06 Cze, 2011
Majic napisał/a: |
Nie lepiej znaleźć w moto trzy punkty na których umieścimy gmole? Wtedy odmierzamy odległości i kąty od siebie nawzajem. Wystarczą dwa odcinki i jeden kąt między nimi, ale lepiej dla pewności wszystkie zmierzyć. Potem bierzemy kartkę i nanosimy punkty - mamy podstawę. Wtedy tylko "zaprojektować" rurki w jaki sposób mają być złączone. Można to też zrobić w takich programach na kompie jak CATIA, AutoCad, SolidWorks etc |
czy może ktoś taki projekcik posiada?
RedShadow - Pon 06 Cze, 2011
Gdyby się komuś nie spieszyło to w połowie lipca byłbym w stanie coś takiego zrobić, teraz niestety jestem zawalony robotą.
claudii - Pon 06 Cze, 2011
ja chętnie poczekam
w zasadzie wystarczyłoby wziąć gmola - 3 punktowego i odrysować na kartce otworki, połączyć i zmierzyć odległości i kąty
RedShadow - Pon 06 Cze, 2011
Akurat w GSie mojego ojca są gmole więc mógłbym wziąć i przenieść cały projekt do Cada
LukSwi - Pon 08 Sie, 2011
Też sie przymierzam do zrobienia gmoli samemu czekam tylko na te wymiary, a może ktoś inny mógłby zrobić wymiary i konty? pewnie dużo osób by z tego skorzystało
longer8 - Sob 17 Gru, 2011
czy gmole z Gs'a z 1992 beda pasowac do 2000r?
Tomek Kulik - Wto 17 Sty, 2012
Polecam lekturę:
http://ttcm.vel.pl/index....id=73&Itemid=37
Jak dla mnie, rewelacyjna analiza problemu gmoli i stelaży by hand made
pavlick - Czw 09 Lut, 2012
wybaczcie, że odgrzewam, ale ma ktoś albo może zrobić "odrys" gmoli na jakiejś kartce/gazecie?
ze zrobieniem reszty jakoś bym sobie poradził, ale miłoby było gdyby ktoś punkty stykowe i ich kształt odrysował
lencol - Czw 16 Lut, 2012
Jestem w trakcie wykonywania gmoli, rozstaw śrub to trójkąt o wymiarach 370mm x 210mm x 315mm. Wysokość to minimum 120mm.
Tomek Kulik - Sro 22 Lut, 2012
Zwróćcie uwagę na fakt, że lewy gmol ma tylne mocowanie leżące głębiej niż przednie. Chyba ze dwa centymetry.
yaszczi - Czw 23 Lut, 2012
lencol napisał/a: | rozstaw śrub to trójkąt o wymiarach 370mm x 210mm x 315mm |
a kąty między śrubami ?
demot - Czw 23 Lut, 2012
se pan oblicz xD
lencol - Pią 02 Mar, 2012
Tomek Kulik napisał/a: | Zwróćcie uwagę na fakt, że lewy gmol ma tylne mocowanie leżące głębiej niż przednie. Chyba ze dwa centymetry. |
Nie zwróciłem na to uwagi
Dłuższa szpilka i tulejka powinna załatwić sprawę
Tomek Kulik - Pią 02 Mar, 2012
Zgadza się - tulejka grubościenna załatwia sprawę, ale dla zachowania sztywności gmola warto by była do niego przyspawana starannie. Unikniemy wtedy wyginania szpilki przy upadku. Szpilka powinna pracować na ścinanie.
Jednak nie jest to wielka filozofia - powodzenia
lencol - Pią 02 Mar, 2012
Gmole mam wykonane, ale nie pomalowane więc tulejkę dospawam do gmola. muszę tylko ocenić jaką długą dotoczyć
Mam jeszcze problem z tymi szpilkami
Czy ktoś wie moze od jakiego motocykla by pasowały na długość?
Nie chcę robić chałupnictwa żadnego, więc szpilki budowlane odpadają
Jakby ktoś wiedział jaka marka i typ pasują to może się takimi informacjami podzielić
Bo na alledrogo to niestety nikt długości nie podaje
tholin85 - Wto 24 Kwi, 2012
a ja dopiero zacznę robić
rw171 - Wto 24 Kwi, 2012
Witam.Mnie nie udało się dokupić dłuższych szpilek,więc zamówiłem z pręta walcowanego.Dłuższa o 2cm a nagwintowane tylko końce drobnym gwintem-taki sam jak oryginalne szpilki.
SoSeN - Sro 25 Kwi, 2012
nie wiem ile stoją gdzie indziej ale przy okazji szukania dekla wpadły w oko takowe:
http://netbiker.pl/produk...ochrona-silnika -175zł
nie znam tego sklepu i ale patrząc na ceny z allegro może ktoś się skusi
tholin85 - Pią 27 Kwi, 2012
Witam ma może ktoś w Wielkopolsce Gmole pożyczyć na wzór lub w okolicach giżycka?
claudii - Pią 25 Maj, 2012
RedShadow napisał/a: | Akurat w GSie mojego ojca są gmole więc mógłbym wziąć i przenieść cały projekt do Cada | no jak z tym projektem?
lencol - Pią 25 Maj, 2012
yaszczi napisał/a: | lencol napisał/a: | rozstaw śrub to trójkąt o wymiarach 370mm x 210mm x 315mm |
a kąty między śrubami ? |
tyle wystarczy żeby gmole zrobić, wysokość można sobie zmierzyć i należy pamietać że lewy ma z tyłu głębiej śrube o jakieś 2-3 cm.
Jak co to Link
żurik - Pon 12 Sie, 2013
Poniżej gmole własnej produkcji...
Chilimaniak - Pon 14 Paź, 2013
Witam, sorki że odgrzewam kotleta, ale mam pytanie czy ktoś mógłby mi podać odległości zawarte na szkicu w załączniku? są to odległości między łbami szpil mocujących silnik. Moje moto stoi +/- 200km odemnie i nie mam jak "zdjąć" wymiarów. Chcę zrobić projekt gmoli w programie AutoCAD. Z góry dzięki
_adam_ - Pon 29 Cze, 2015
Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi więc pytam
Szpilka trzymająca silnik (ta z tyłu na górze)
Jaką ma średnicę i jaki skok gwintu ?
BociekPL - Wto 14 Cze, 2016
odkop
Mi udało się wyrwać gmole za 120 pln i nawet ciekawie to wygląda. Jeszcze nie robiłem crash testów ale wszystko przede mną.
aaa i szykują też się crashpady w miejsce śruby trzymającej podnóżki pasażera ale to przedstawię po zamontowaniu za kilka dni.
Mordkaaa - Wto 14 Cze, 2016
Ja sprawdzalem praktycznie identyczne mam.
Ochronily silnik jak nalezy. Po wszystkim wyprostowalem zespawalem i psiknalem szprajem, sa jak wczesniej
Xii - Wto 15 Sie, 2023
Odkopuje temat, bo chce wykonać własne gmol do silnika
te, które posiadacie to są rurki czy pręt?
Myślę nad zakupem prętów zwykłych stalowych fi 16 i cos własnego pokombinować
BociekPL - Wto 15 Sie, 2023
Edit: do mojego postu
Robiłem crash testy przy 10 km/h i około 50 km/h. Rurka w zupełności wystarczy
Xii - Wto 15 Sie, 2023
Może by użyć stare rurki do centralnego ogrzewania domu. Mają także kolanka i rozetki. Średnica fi około 3cm
Znalazłbym gdzieś gwintownik pod nich. Wystarczyłoby powycinać na wymiar, nagwintować, poskręcać i migotem punktowo połapać, aby nie odkręciły się.
Na skupach złomu powinny leżeć.
jak w tej myśli wszystko się uda - to teoretycznie można takowe zrobić za śmieszne małe pieniądze
ziomek4000 - Czw 17 Sie, 2023
Po co aż takie grube? Jak już bawić się w rurki z odzysku to rura ½" w zupełności wystarczy.
|
|