.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Gmole

jakubgs - Pon 08 Paź, 2007
Temat postu: Gmole
chcialbym sie dowiedziec czy ktos juz probowal sam z czegos robic gmole do GS i czy ma jakies wymiary bo troche duzo wydac tyle kasy na nowe lub uzywane
Grzechu16 - Pon 08 Paź, 2007

no wlasnie kupowac sie bardzo nie oplaca (jesli masz mozliwosc zrobic)... ja sie bede bral za niedlugo za to ale narazie czasu nie ma wogole:) i tak to odkladam jakos... hmm mam taki plan zeby z druciku mniej wiecej kształt obrać potem coś dokladniej obmierzyć żeby spasowalo... mam już gientarke do rur i migomat takze sprzet jest...
FoX - Czw 11 Paź, 2007
Temat postu: Re: Gmole
jakubgs napisał/a:
chcialbym sie dowiedziec czy ktos juz probowal sam z czegos robic gmole do GS i czy ma jakies wymiary bo troche duzo wydac tyle kasy na nowe lub uzywane


był ten temat już ruszany... Trzeba kupić i najlepiej pełne gmole... one najlepiej chronia silnik. Robienie samemu to koszt o niewiele tańszy, a na pewno w mniejszym stopniu zdadza egzamin, niż te robione fab. do GSa

hubertgontarz - Sro 16 Sty, 2008

http://www.moto-akcesoria...roducts_id=5484

A jak widzicie takie gmole w GS-ie?

Grzechu16 - Sro 16 Sty, 2008

hmm mi sie podobaja... ja wlasnie zamierzam sie za to wziasc za niedlugo (ehh giętarka leży pożyczona trzeba wkoncu sie wziasc do roboty) iii chyba podobny kształt sprobuje skleić xD
tomek_187 - Sro 16 Sty, 2008

Bardzo fajne, ale cena troche nie tego... :) Moze tez kiedys pokombinuje, żeby cos zrobić. Grzechu, jak cos zaczniesz majstrować to daj znać, jak prace przebiegają :)
Grzechu16 - Sro 16 Sty, 2008

narazie sobie tak wstępnie kształt ułożyłem i jak to będzie wyglądało to mocowanie... chyba zdecyduje sie tak jak wczesniej pisalem na takie mocowane w 3 miejscach... a myslalem tez nad takimi tylko na przód.
TUCIO - Sro 16 Sty, 2008

a mi udało się zakupić z allegro za 150 zł
kryha25 - Sro 16 Sty, 2008

Na moje oko lepiej wygladają niz te mocowane w trzech punktach. Mam rację Tucio? :lol:
TUCIO - Sro 16 Sty, 2008

a noo :D mi też te bardziej się podobają i dlatego kupilem gdyż była okazja :) [przynajmniej tak mi sie wydaje]
pootietang - Sro 16 Sty, 2008

jak ktoś jest z wielkopolski to może zajrzeć na duh.pl , gość robi stelaże i gmole. nie ma chyba akurat gotowych gmoli do gs'a ale może zrobić bez problemu.
Breżniew - Sro 16 Sty, 2008

hubertgontarz napisał/a:
http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?products_id=5484

A jak widzicie takie gmole w GS-ie?


Ja mam takie w swoim i 2 razy sie przydały. Na pewno lepsze od tych co kupił Tucio ponieważ najwięcej chroni ta pozioma rurka. Na niej przy upadku absorbuje sie cała siła . Lepsze są jednak czarne bo w razie czego mozna pomalować a chromowane bedą brzydko wygladac . koszt ponownego chromowania byłby zbyt duzy.
Cena tylko zbyt wysoka. Szukaj używanych lub dorób.

Grzechu16 - Czw 17 Sty, 2008

hmm jak by Breżniew nie napisal to chyba poszedl bym na łatwizne i wziął sie za robienie takich z dwoma mocowaniami... ale chyba jednak sie pofatyguje i zrobie takie wieksze, faktycznie moze sie przydac... aaa Twoja Zuzia Brezniew juz lezala na boku ?
Breżniew - Czw 17 Sty, 2008

To było zaraz po zakupie. Upadek w garazu . Przewazyło mi na stronę prawa i nie dałem rady utrzymac. Na szczęści bez ofiar poza rysami na gmolu.
Drugi raz dałem sie przejechac gosciowi. Skończyło się obrysowanym gmolem , szkłem kierunku i obudową lusterka. Bez gmoli były by uszkodzenia silnika .

kikon18 - Czw 17 Sty, 2008

ja kurcze nie mam gmoli, bede musiał coś pokombinować bo motocyklista ze mnie jeszczej akiśdoświdczony nie jest i moge szybko slizga zaliczyć bo czasami mnie nosi żeby wejsc szybciej w zakręt :d gdzies chyba widziałem tutaj na forum wymiary takich gmoli wiec bedzie łatwiej zrobic, zwłaszcze że gientarka w domku jest :d
Grzechu16 - Pią 18 Sty, 2008

eee gdzie sa te wymiary? sorki nie zlokalizowalem nigdie...
michal_elwuo - Sob 01 Mar, 2008
Temat postu: gmole-wymiary
I oto pojawia się serdeczna prośba związana z chęcią dorobienia gmoli:
Otórz mogą mi zrobić wszystko co związane z gięciem rur, lakierowaniem, spawaniem za free pod warunkiem że wyślę im odpowiedni wysunek techniczny :/

Jakie wymiary pwinny mieć gmole? JEżeli ktoś ma nie założone to mógłby je zmierzyć? pomiary dokonywane samemu mogą być niedokładne, gdyż podejście jest nieciekawe a przyżądów specjalistycznych nie mam. Jakby ktoś mógł podać odległości między poszczególnymi mocowaniami (w takim trójkącie to będzie), a którą stronę jest dane mocowanie pod śrubę skierowane i wysokość od mocowań do miejsca spawy dwóch rur i szczytu zagięcia z drugiej strony.

Z góry wielkie Dzięki ;)

hubertgontarz - Nie 02 Mar, 2008

mam nie założone gmole
http://www.moto-akcesoria...JPG&w=150&h=149

Cezarek - Nie 02 Mar, 2008

i ja sie pod to podłącze bo może i mnie ojciec zrobi;] możliwość ma tylko potrzebne pomoce;]
michal_elwuo - Nie 30 Mar, 2008

poda ktoś? :(
dawidos - Pon 14 Kwi, 2008

A może sami pomierzymy i zrobimy wymiary jak nikt nie chce pomóc??
DawGad - Sro 07 Maj, 2008

Co z tymi wymiarami chłopaki?
ZowA - Pon 12 Maj, 2008

Albo nie mają miarki albo mierzyć nie potrafią :]
Yarccom - Pon 12 Maj, 2008

warto kombinowac :zdziwko:

http://moto.allegro.pl/it...gs500_gmol.html
http://moto.allegro.pl/it...00e_suzuki.html
http://moto.allegro.pl/it...500_gs500_.html

:oczami:

ZowA - Pon 12 Maj, 2008

Właśnie chodzi o to by nie kombinować tylko mieć wymiary i sobie je zrobic.... ( Wstawiłeś linki byśmy zobaczyli jak wyglądaja GMOLE?? ) :kijemgo:
Yarccom - Wto 13 Maj, 2008

dla 100-150 zł ja bym nie blagał i sie nie prosił ...
tym bardziej że odzew jak sam widzisz zerowy

ale co tam dzieki mnie juz wiesz jak one wyglądają bo przeciez o to mi chodziło :]

ZowA - Wto 13 Maj, 2008

Kupić to można wszystko. Ale zrobic samemu - bezcenne
DawGad - Nie 25 Maj, 2008

hehe 150 pln za 6 rurek pospawanych razem do kupy!!! Nigdy!!!!!!
Yarccom - Nie 25 Maj, 2008

spoko rozumiem
to jakie sa te wymiary ... :]

Kuraś - Nie 25 Maj, 2008

Boze ale macie problem.. lol
macie gsy? macie wiec w czym problem samemu zrobic pod swoje wymiary itp musza miec taki wzor jak ze sklepu? napewno kazdy ma troche zlomu np zwykly pret np 3mm. ucinasz kawalek i robisz szablon od mocowania do mocowania. i tak po kolei potem wyginasz z rurki wg tego szablonu i spawasz plaskowniki z wymierzonymi otowrami zamiast otworu na srube M8 np moze byc m10 otwor i nic sie nie stanie bedzie minimalna regulacja jakby cos sie nie zgadzalo na to podkladki i nic nie widac i trzyma tak samo mocno. ludzie troszke wyobrazni i wszystko da sie zrobic.
ja w simsonie zamontowalem tarcze z przodu i raz zmierzylem mniej wiecej odleglosc od lagi bo tylko to bylo potrzebne zeby zacisk wszedl. reszta robiona z lekkim przymrozeniem oka i teraz hebel z przodu jak zly jest.. :hyhy:

-evil- - Pon 26 Maj, 2008

jeżeli jeszcze aktualne i wciąż szukacie wymiarów to mogę wam jutro je podać wraz ze zdjęciami (posiadam gmole na kierownice, silnik i zadupki - dostały mi się przy kupnie :] )
DawGad - Pon 26 Maj, 2008

Kuraś .. to ty taki lepszy gość jestes jak wkładasz tarczę do piździka na oko i wszystko gra... Ty a może to była tarcza rowerowa a zacisk był na linkę??? Wydaje mi się że takich ludzi to ze świeczką szukać.. :)

-evil- jeżeli nie jest to dla ciebie problem to wklej wymiary i jakieś fotki. Zgóry dzięki

-evil- - Pon 26 Maj, 2008

domyślam się ze interesują Cię tylko te gmole na silnik?
Kuraś - Pon 26 Maj, 2008

DawGad myslisz sie. a tak po za tym to wygiecie pare rurek majac motor przed soba to smiech na sali doslownie..
-evil- - Wto 27 Maj, 2008

TADA! trochę pokręcony ale działający :] odległości podane na rysunku to długość rurek od łączenia do mocowania. Mam nadzieje, że przyda sie. Pozdrawiam
Majic - Wto 27 Maj, 2008

No widać, że chęci były :) ale gdybym dostał ten rysunek "wykonawczy" to nic bym nie zrobił :P
Nie lepiej znaleźć w moto trzy punkty na których umieścimy gmole? Wtedy odmierzamy odległości i kąty od siebie nawzajem. Wystarczą dwa odcinki i jeden kąt między nimi, ale lepiej dla pewności wszystkie zmierzyć. Potem bierzemy kartkę i nanosimy punkty - mamy podstawę. Wtedy tylko "zaprojektować" rurki w jaki sposób mają być złączone. Można to też zrobić w takich programach na kompie jak CATIA, AutoCad, SolidWorks etc

ZowA - Wto 27 Maj, 2008

Widze, ze niezła gleba była i gdyby nie gmol to połowy silnika by nie było... :) Twoj szlif czy poprzednika??
-evil- - Wto 27 Maj, 2008

myślę ze jakieś 20 albo i więcej szlifów przeszły :] na szczęście ja nie miałem okazji skorzystać z nich :] motór był kupiony od szkoły doszkalającej jazdę i w zestawie miałem właśnie gmole na kiere silnik i zadupki :]
dawidos - Sro 28 Maj, 2008

-evil- napisał/a:
... i w zestawie miałem właśnie gmole na kiere silnik i zadupki :]

Witam,
a możesz pokazać jak te gmole wyglądają na kiere i zadupki bo nie miałem okazji tego widzieć??

-evil- - Sro 28 Maj, 2008

dawidos napisał/a:

Witam,
a możesz pokazać jak te gmole wyglądają na kiere i zadupki bo nie miałem okazji tego widzieć??


A mogę, oto one:

DawGad - Pon 02 Cze, 2008

-evil- wielkie dzieki
metalbeast - Sob 12 Lip, 2008

-evil- napisał/a:
motór był kupiony od szkoły doszkalającej jazdę i w zestawie miałem właśnie gmole na kiere silnik i zadupki



nie bałeś się kupować moto ze szkoły jazdy??
Motocykle na których się uczyłem, były tak dorżnięte, że aż przykro :zalamany:


Ale miałem zapytać:
popatrzyłem dzisiaj na motocykl, w kwestii mocowania gmoli i tak się zastanawiam, bo byłem przekonany że mocowanie silnika jest na szpilach, a po obu stronach są nakrętki.
A tu zonk.
Po jednej nakrętki, po drugiej łeb śruby. I teraz pytanie - jak założyć gmole, żeby silnik nie wyleciał :D
Poważnie - mam wyjąć te szpile? ;\ planuje zaopatrzyć moje moto w gmole, ale muszę być wszystkiego pewny zanim zacznę kombinować.

FighteR-600 - Nie 13 Lip, 2008

Jak wyciągniesz jedną szpilkę to silnik na pewno nie spadnie. Wyciągaj szpilki po kolei i zakładaj gmole...
dawidos - Pon 14 Lip, 2008

metalbeast napisał/a:
I teraz pytanie - jak założyć gmole, żeby silnik nie wyleciał

Ja podstawiłem pod silnik podnośnik samochodowy (żabka) i wyjąłem wszystkie szpilki.
Musisz też pamiętać, że oryginalne szpilki są za krótkie i nie starczy Ci gwintu na nich do założenia gmoli.

metalbeast - Pon 14 Lip, 2008

ok dzieki. CHyba na razie zrezygniuje. Inne wydatki są. Nie chce dorabiac gmoli a kupno (jak sie okazuje) zestawu ze szpilkami mnie przerasta.
83matys - Pon 14 Lip, 2008

Ja mam te gmole, ale nie moge dostac pieprzonych szpilek. Jak ktos z Was kupowal to dajcie znac. Bylbym zajebiscie wdzieczny za pomoc w zakupie.
salsafreak - Sro 16 Lip, 2008

witam
ja mam pytanko do montażu crash padów do modelu z owiewką?
jak zrobiłem przymiarke według nędznej instrukcji to wychodzi na to że właściwie powinieniem wymienić śrube która łączy blok silnika z ramą z przodu i wsadzić tam moją śrube którą skręce właśnie końcówkami crashpadów które wystają przez owiewke ?

dzięki jeśli ktoś ma "f-ke" i tak to ma właśnie wyglądać :padam:

ZowA - Pią 18 Lip, 2008

83matys napisał/a:
Ja mam te gmole, ale nie moge dostac pieprzonych szpilek. Jak ktos z Was kupowal to dajcie znac. Bylbym zajebiscie wdzieczny za pomoc w zakupie.



Odpowiedź znajdziesz w dziale AKCESORIA Temat: Gmole/Crash pady:

http://forum.gs500.pl/vie...?t=2669&start=0

adam - Pią 06 Mar, 2009

83matys napisał/a:
Ja mam te gmole, ale nie moge dostac pieprzonych szpilek. Jak ktos z Was kupowal to dajcie znac. Bylbym zajebiscie wdzieczny za pomoc w zakupie.



się kupuje szpilki w żelażniku i się nie kombinuje
wzmacniane są od h..
drogie
a jak dasz szpile z castoramy
bedziesz latał
-nie jedno moto ma tak zrobine gmoleeeeeeeeeeee
-i słuzy posłusznie na zawodach we freesteaylu

Buffalo - Sro 28 Kwi, 2010

Cześć,

Podepnę się pod temat...

Rozważam kupno gmoli do mojej GSki. Aktualnie na allegro widzę coś takiego :

http://www.motoallegro.pl...item=1013535017
http://www.motoallegro.pl...item=1014052811

1. Czy ktoś już kupował któreś z nich ? (widzę, że co jakiś czas są wystawiane)
2. Które z nich są lepsze? Wydaje mi się, że te "3-pktowe", bo bardziej wytrzymałe w razie jakiegoś szlifu, ale nie wiem, czy mam rację...
3. Czy nie ma problemu z ich założeniem? Sprzedawca odpowiada "Gmole przykęcane są na śrubach mocujących silnik, więc nie są potrzebne."
Czy to potwierdzacie?
4. A może w ogóle obydwa odradzacie...? :)

Rob7on - Sro 28 Kwi, 2010

Z tego co sam wyczytałem na tym forum to lepsze są 3 pktowe. Łatwiej znoszą szlif i bardziej chronią silnik Różnica w cenie znikoma wieć lepiej weź te pierwsze jak coś. A co do mocowania to do moich gmoli musiałem dorabiać śruby ponieważ orginalnych mi nie starczyło... Co do tego pierwszego gościa to jak się podargujesz to powinien Ci zejść do 200 zł i z wliczoną przesyłką. Już jakiś czas widzę że są wystawione. Sprawdz jeszcze aukcje GS-ów sprzedawanych na części. Często się zdarza że mają również i gmole na sprzedaż po niskich cenach...
metalbeast - Czw 29 Kwi, 2010

na moje oko, to nieprawda że oryginalne śruby podejdą. Raz że będą za krótkie, a dwa, że jak niby chcesz je zamontować, skoro to nie jest szpilka z dwiema nakrętkami, a długa śruba z łbem i nakrętką.
Trzeba by wyjąć je wszystke do montażu a wtedy silnik masz na ziemi :]

szpaku - Czw 29 Kwi, 2010

Witam, co do tych gmoli to śruby orginalne na bank nie podejdą, no przynjamniej nie orginlane. Co do gmolii to tez polecam 3 punktowe, jakbyś był zainteresowany to ja mam nieużywane gmolle i z chęcią je za 200 zł z przesyłką oddam;] z tym że podkreślam że nie mam śrub do nich. :zalamany:
Buffalo - Pią 21 Maj, 2010

Dzięki za odpowiedzi :)
Przyjrzałem się mojemu moto i zastanawiam się właśnie nad sposobem ich zamontowania.
Załączam zdjęcia. Pytanie, czy dobrze zaznaczyłem śruby, na których mocuje się te gmole...?
Z lewą i dolną śrubą chyba nie powinno być żadnych problemów - wystarczy dać odpowiednie nakrętki, czy tak? Ale co z tą trzecią śrubą (prawą) ?? Tam jest normalna śruba z łbem - tak jak pisze metalbeast.
Podsumowując - czy da się założyć gmole z takimi śrubami? Czy trzeba będzie zmienić tę jedną śrubę...pytanie, czy to ma w ogóle jakiś sens....?

Krzycho - Pią 21 Maj, 2010

szpaku, a mógłbyś jakieś foto wrzucić tych gmoli Twojszych?? :hyhy:
g.dariusz - Pią 21 Maj, 2010

Mi goscu montował takie gmole 3 punktowe i powiem ze sie troche namenczył no i jedna szpilka była zakrotka musiał wymienic.
Kupowałem rowniez z allegro od tego samego goscia, pierwsze musiałem odesłac bo niepasowały a czemu? temu ze te gmole są robione metodą chałupniczą i niezawsze im rowno wyjdzie.
Gosciu odsyłał mi nowe miesiąc czasu. :zly:
Więc ja polecam kupic orginalne niestety 350zl

szpaku - Sob 22 Maj, 2010

Krzycho, spoko, dzisiaj wróce do domku to zrobie fotke i wrzuce.
Krzycho - Sob 22 Maj, 2010

:) Czekam z niecierpliwością :D
szpaku - Sob 22 Maj, 2010

Krzycho, jeśli chcesz by było szybciej to powiem Ci że wyglądają tak jak te --> http://allegro.pl/item104...na_silnika.html i też są świeżo malowane jeszcze przez poprzedniego właściciela ale dokładną fotkę wstawię po 22 godzinie, żebyś widział dokladnie w jakim stanie są te moje.
rosche - Sob 22 Maj, 2010

Witaj Krzycho! Ja mam gmole 3-pktowe z tym, że u mnie dolne ramie mocowane jest do ramy i rzeczywiście z przymocowaniem gmoli było troszkę zachodu. Zakupiłam je z allegro i najwyraźniej gościu musiał zaliczyć szlifa bo jeden z nich nie chciał idealnie się dopasować. Jedną śrubę musiałam dokupić bo po założeniu gmoli z obydwu stron okazała się za krótka
Krzycho - Nie 23 Maj, 2010

szpaku, a jak cenowo byś sobie je liczył? Tak z wysyłką na Ślůnsk? :D
Jamez - Nie 23 Maj, 2010

Gdyby ktoś był zainteresowany to mogę wydać gmole 2punktowe, ale wymagające doprowadzenia do stanu używalności - dostałem kiedyś z GSem (luzem, ale ponoć były zamontowane), maszynę zmieniłem a o nich zapomniałem.
Tutaj można podejrzeć:
http://picasaweb.google.p...feat=directlink

Mogę zabrać na zlot jeśli ktoś zainteresowany będzie.

szpaku - Pon 24 Maj, 2010

Krzycho, sory krzycho ze nie wstawiłem fotek ale mam te gmole na garażu i tak średino mi śpieczno na ten garaż;p z przesyłką bym je oddał za 200 zł. ewentualnie jakąś dyszkę mogę spuścić ;]
Buffalo - Pon 21 Cze, 2010

Hej,

Napisałem do sprzedawcy na allegro, który wykonuje te gmole:
http://allegro.pl/item108...na_silnika.html

Pytałem, czy te gmole pasują do wersji śrub, do których zdjęcia umieściłem w poprzednich postach. Wklejam też tu:
http://img404.imageshack.us/i/suzukimw.jpg/
http://img179.imageshack.us/i/suzuki2.jpg/

Dostałem taką odpowiedź :
"(...) jeśli chodzi o śrubę z łbem to wystarczy przed montażem gmoli odkręcić nakrętkę i wyciągnąć śrubę z łbem z ramy - nałożyć gmole i włożyć ją z powrotem."

Mam do Was pytanie, bo nie mam aktualnie dostępu do motocykla (dopiero w następny weekend): czy tę śrubę można sobie "po prostu" odkręcić, przyłożyć gmol i zakręcić...? Chodzi mi o to, czy ta śruba coś (silnik?) podtrzymuje...? Czy musiałbym coś podłożyć pod motocykl tak, aby po odkręceniu podtrzymywane przez tę śrubę część oparła się na czymś podłożonym? Czy po odkręceniu jednak nic nie spadnie :) i mogę sobie powoli przykręcić gmole...?

drultbg - Pon 21 Cze, 2010

Buffalo napisał/a:

Mam do Was pytanie, bo nie mam aktualnie dostępu do motocykla (dopiero w następny weekend): czy tę śrubę można sobie "po prostu" odkręcić, przyłożyć gmol i zakręcić...? Chodzi mi o to, czy ta śruba coś (silnik?) podtrzymuje...? Czy musiałbym coś podłożyć pod motocykl tak, aby po odkręceniu podtrzymywane przez tę śrubę część oparła się na czymś podłożonym? Czy po odkręceniu jednak nic nie spadnie :) i mogę sobie powoli przykręcić gmole...?


Ostatnio zakładałem gmole i nie było problemu z wymianą śrub (ja kupiłem jednak rurke gwintowaną i sam pociąłem na śruby po oryginalne krótkie). Jeśli wymieniasz po jednej nic nie powinno opaść

grzes87 - Pon 21 Cze, 2010

Buffalo napisał/a:
Hej,

Napisałem do sprzedawcy na allegro, który wykonuje te gmole:
http://allegro.pl/item108...na_silnika.html

Pytałem, czy te gmole pasują do wersji śrub, do których zdjęcia umieściłem w poprzednich postach. Wklejam też tu:
http://img404.imageshack.us/i/suzukimw.jpg/
http://img179.imageshack.us/i/suzuki2.jpg/

Dostałem taką odpowiedź :
"(...) jeśli chodzi o śrubę z łbem to wystarczy przed montażem gmoli odkręcić nakrętkę i wyciągnąć śrubę z łbem z ramy - nałożyć gmole i włożyć ją z powrotem."

Mam do Was pytanie, bo nie mam aktualnie dostępu do motocykla (dopiero w następny weekend): czy tę śrubę można sobie "po prostu" odkręcić, przyłożyć gmol i zakręcić...? Chodzi mi o to, czy ta śruba coś (silnik?) podtrzymuje...? Czy musiałbym coś podłożyć pod motocykl tak, aby po odkręceniu podtrzymywane przez tę śrubę część oparła się na czymś podłożonym? Czy po odkręceniu jednak nic nie spadnie :) i mogę sobie powoli przykręcić gmole...?


u tego samego sprzedajacego zakupilem swoje gmole, pasuja do rozstawu srub zalaczonym na obrazkach.
3 wskazane sruby sa przez caly silnik i go podtrzymuja ale wyjmujac jedna nic sie nie stanie wiec nic nie trzeba podkladac. montaz gmoli bedize mozliwy tylko z dwoma z nich bo ta najdluzsza kolo kolektrow jest za kortka i trzeba dokupic pret gwintowany (25zl) i dwei nakretki. a ta dluga przekladasz na do, z koleji ta co jest na dole idzie na to miejsce najdalej( najblizej siedziska) i gotowe.
p.s. jak masz zapieczone przednia srube w tych tulejjkach to sie mocno nameczysz i przyda sie pomoc drugiej osoby co bedize trzymac tulejke a druga krecic sruba

powodzienia

Buffalo - Pon 21 Cze, 2010

Czyli opis na aukcji "Bardzo łatwe w montażu", to ściema ? :)

To może jednak wziąć te : http://allegro.pl/item108...na_silnika.html

Z pozoru to tu wygląda na "bardzo prosty montaż". Tylko przyłożyć i przykręcić (jak starczą śruby).
Na pewno 3-punktowe są lepsze (bardziej bezpieczne dla moto), ale może też wystarczą...?

drultbg - Pon 21 Cze, 2010

Buffalo napisał/a:
Czyli opis na aukcji "Bardzo łatwe w montażu", to ściema ? :)

To może jednak wziąć te : http://allegro.pl/item108...na_silnika.html

Z pozoru to tu wygląda na "bardzo prosty montaż". Tylko przyłożyć i przykręcić (jak starczą śruby).
Na pewno 3-punktowe są lepsze (bardziej bezpieczne dla moto), ale może też wystarczą...?


te są tak samo 'łatwe' w montażu jak trzy punktowe. oryginalna śruba będzie za krótka.

Buffalo - Pon 21 Cze, 2010

drultbg napisał/a:
oryginalna śruba będzie za krótka.

A czy z moich zdjęć można ocenić, czy są oryginalne, czy nie...? Ja nie mam pojęcia (kolejny właściciel).
Na moje oko, powinno na "styk" starczyć śrub dla gmoli 2 punktowych (lewa i dolna), ale pewnie się mylę.

metalbeast - Wto 22 Cze, 2010

Z gwintowanym prętem to bym uważał. Lepiej prosty stalowy nie gwintowany założyć i nagwintować tylko tam gdzie nakrętki przychodzą.
Znam conajmniej 2 przypadki pęknięcia szpilek własnie w takich kombinacjach. Nie w moto, ale tu też się może zdarzyć po czasie, bo połączenie silnik - rama nie powinno się opierać na gwincie, który osłabia szpilkę.

Druga sprawa. Nie da się założyć gmoli 3-punktowych wyciągając szpilki po kolei! Gmole nie są elastyczne :) trzeba wyjąć wszystkie śruby. Dla tego zastępuje się je po kolei szpilkami, które mają z obu stron nakrętkę.

grzes87 - Wto 22 Cze, 2010

metalbeast, oczywisice ze sie da :) tylko wyciagasz srube z lewej strony a zakladasz gmol z prawej (albo odwrotnie w zaleznosci gdize sa nkretki). i zeby zminimalizowac koszty i ewentualne ryzyko to lepiej uzyc oryginalnych srub ktore na dlugosc bede odpowiadac (2 sztuki) bo 25 zeta za wzmacniany pret to dosc duzo. a sruby 28 cm nie da rady nigdzie dostac
metalbeast - Wto 22 Cze, 2010

no nie wiem. Na logikę, jeśli po jednej stornie masz nakrętki, po drugiej łby śrub to siłą rzeczy trzeba je będzie wszystkie wyjąć z mocowań ramy. Owszem, po stronie nakrętek nie widzę problemu, ale po stronie łbów, jak najbardziej!
Chyba, że jakimś chinskim sposobem silnik nie zleci na dół, ale jakoś tego nie widzę.

Z resztą, w oryginalnych zestawach z gmolami też są szpilki.

Kuraś - Wto 22 Cze, 2010

nie powinny byc szpilki tylko prety z gwintowanymi koncami.
grzes87 - Wto 22 Cze, 2010

metalbeast, nie spotaklem sie jeszcze z oryginalnymi zestawami gmoli a to pewnie daltego ze kosztuja masakrycznie dorgo jak to oryginaly. 210 zeta za wygiete rurki to i tak duzo do motocykla w moim przyopadku 20 leteniego ale na bezpieczenstwie sie nie oszczedza.

co do demontazu to tak jak piszesz, z jednej srony masz nakretki. zdejmujesz wszysktie i nasadzasz gmol mimo ze nie trzyma sie na koncowkach srub, wyjmujesz jedna srube ta najdluzsza a w jej miejsce wkladasz taka co sie dokupilo zeby pasowala na dlugosc, nastaepnie wyjmujesz srube na dole i przekladasz ja z drugiej strony od gmola, to samo robisz z trzecia. nastepnie przykladasz gmola od tej strony z ktorej byly lby srub i wkladasz ta pierwsza srube 26 cm oryginalna najdluzsza w miejsce na dole wypychajac srube ktora wczesniej przekladales na druga strone (tam gdzie gmol zalozony byl od strony nakretek) powtarzasz czynnosc z trzecia sruba i gotowe.
dzieki temu caly czas silnik jest wspierany na srubach i nic nie trzeba pod niego podkladac (nie kazdy ma mozliwosc itp itd)
p.s. mam nadzieje ze zrozumiale to wyjasnilem :P

metalbeast - Wto 22 Cze, 2010

Cytat:
nie powinny byc szpilki tylko prety z gwintowanymi koncami.


no przecież o tym pisałem właśnie ? !@

grzes87 napisał/a:
mam nadzieje ze zrozumiale to wyjasnilem


no elegancko bardzo ! :) teraz już jakoś to sobie wyobrażam. Czyli jednak da się.

Buffalo - Pią 09 Lip, 2010

Hej,

Zrobiłem zdjęcie każdej ze śrub :
http://img710.imageshack....1/lewaprzod.jpg
http://img180.imageshack..../lewasrodek.jpg
http://img823.imageshack....062/lewatyl.jpg
http://img641.imageshack....prawaprzode.jpg
http://img713.imageshack....prawasrodek.jpg
http://img682.imageshack....99/prawatyl.jpg

Buffalo - Pią 09 Lip, 2010

Hej,

Zrobiłem zdjęcie każdej ze śrub.

Kurcze...wydaje mi się, że omawiane wyżej gmole powinny pasować....Czy się mylę...?
Niepokoją mnie trochę długości dolnych śrub (prawa tylna też jest dość krótka), ale miejsca w tych gmolach, gdzie wchodzą śruby są dość cienkie tak, że powinno być "na styk" albo nawet trochę wystawać...

Jak sądzicie po tych zdjęciach..? Uda się zamontować gmole 2 albo 3 punktowe bez dodatkowych prętów, szpilek, itd...? Czy jest szansa na to, że odkręcę wszystkie nakrętki (w tym jedną śrubę z łbem - lewą tylną), przyłożę gmole i zakręcę? :) Czy jednak śruby są stanowczo za krótkie...?

Dzięki z góry za odpowiedzi.

grzes87 - Pią 09 Lip, 2010

przednia i srodkowa spokojnie starcza bo masz szpilki i duzo wystaje natomiast tyl mysle ze bedize na styk
cosinus - Nie 11 Lip, 2010

Buffalo napisał/a:
Hej,

Zrobiłem zdjęcie każdej ze śrub.

Kurcze...wydaje mi się, że omawiane wyżej gmole powinny pasować....Czy się mylę...?
Niepokoją mnie trochę długości dolnych śrub (prawa tylna też jest dość krótka), ale miejsca w tych gmolach, gdzie wchodzą śruby są dość cienkie tak, że powinno być "na styk" albo nawet trochę wystawać...


Ja zmieniłem szpilki, metr utwardzanej szpilki ok 20zł. Tylko nie próbować tego ciąć brzeszczotem z marketu ;) Szkoda nerwów ze nakrętkami na styk.

Oryginał ma gwint z innym skokiem (chyba 1.25??? albo 0.75) , a kupisz ze skokiem 1mm.

Buffalo - Nie 11 Lip, 2010

Tak się właśnie zastanawiam, czy brać gmole 2-punktowe, czy 3-punktowe.
Jak słusznie, grzes87 zauważyłeś, może nie starczyć śruby na tył....
2-punktowe pewnie bez żadnego problemy by weszły, gorzej 3.

Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś zamiennika tej tylnej śruby (w Castoramie np.), więc mam pytanko - jaka śruba (ew. pręt gwintowany) byłby ok. Wg moim pomiarów odpowiednia byłaby śruba: długość 18-19 cm, średnica - 1 cm. Czy ktoś z Was to potwierdza ?
Chciałbym wziąć 3-punktowe, lecz zależy mi na czasie (niedługo planuję dłuższy wyjazd), dlatego rozważam opcje 2/3 punkty.

grzes87 - Pon 12 Lip, 2010

nie wiem czy w castoramie/markretach budowalnych maja wzamcniane sruby, pamietaj ze to silnik sie na tym trzyma i zeby sienie urwalo nic.
Buffalo - Pon 12 Lip, 2010

Czyli to musi być specjalnie wzmacniana śruba, tak? (Wiem, że silnik i ciężki....)
Pewnie najlepiej pójść do jakiegoś majstra, coby zrobił taką śrubkę....? :)

cosinus - Pon 12 Lip, 2010

Buffalo napisał/a:
Czyli to musi być specjalnie wzmacniana śruba, tak? (Wiem, że silnik i ciężki....)

Śrubki w GS mają przesrane, przez te dwa cylindry i wibracje. Ostatnio zgubiłem z tylnego zaczepu tlumika.
na pewno nie popularna miękka z marketu.

Buffalo napisał/a:

Pewnie najlepiej pójść do jakiegoś majstra, coby zrobił taką śrubkę....? :)

Sam sobie zrób: utwardzana szpilka, jedną nakrętkę zaklejasz poxipolem żeby się to wygodnie montowało (żeby nie uciekała), druga np. u mnie z plastikowym zabezpieczeniem. Sruby wymieniałem tak, żeby nowa zastąpiła starą, żeby nie było chwili bez śruby w ogóle. Chyba próbowałem tez na położonym na oponach motocyklu.

grzes87 napisał/a:
nie wiem czy w castoramie/markretach budowalnych maja wzamcniane sruby, pamietaj ze to silnik sie na tym trzyma i zeby sienie urwalo nic.


W dobrym sklepie budowlanym - w moim przypadku to polski prywatny - mają.

Buffalo - Pon 12 Lip, 2010

cosinus napisał/a:
Sam sobie zrób: utwardzana szpilka


Rozumiem właśnie, że taką "utwardzana szpilkę" można dostać w "dobrym sklepie budowlanym", tak? :)

Buffalo - Wto 13 Lip, 2010

Byłem dziś w Castoramie i jednym sklepie metalowym. Pokazywali mi w zasadzie chyba te same pręty - 1m, śr. 10mm, cena do 5 zł. Na moje oko (i ręce :) nie wyglądał ten pręt na specjalnie mocny na utrzymanie silnika - dał się spokojnie delikatnie wyginać. W tym sklepie "Pan Zdzichu", powiedział mi, że "spokooojnie wystarczy", w Castoramie z kolei, że się nie nadaje....

Jak się domyślam ten pręt nie będzie się nadawał na mocowania gmoli, prawda...?

Kuraś - Wto 13 Lip, 2010

to jest szpilka gwintowana pocalosci ktorej nie powinno sie zakladac.
grzes87 - Wto 13 Lip, 2010

moge CI pozostalosc mojej przeslac za grosze jak chcesz no chyba ze przejedziesz do lublina :)
z metra zostalo jakies 70 cm.

tornado50 - Czw 15 Lip, 2010

Czy ktoś orientuje się czy można założyć gmole i pług jednocześnie? Chciałbym żeby oba gadżety mogły znaleźć się na GS, ale jeśli jedno wyklucza drugie, to chyba już wolę zostać przy gmolach...
Buffalo - Pią 16 Lip, 2010

Dzwoniłem dziś do jednego sklepu metalowego. Babka mnie pytała, jaka mnie interesuje skala twardości... Nie miałem pojęcia. Powiedziała, że z śrubę 10, o długości 18 cm o skali twardości X (nie pamiętam dokładnie jakiej) kosztuje ok 20 zł.

Czy orientujecie się jaka powinna być +- skala twardości do tych śrub....?

Kat - Sob 17 Lip, 2010

Klasa twardości 8.8 powinna być dobra, co odpowiada ok 30-32 HRC
Kuraś - Nie 18 Lip, 2010

szczerze szukalbym czegos kolo 10 albo i wiecej 8,8 powinny byc mocne ale sam gwint np b. latwo zerwac.
Duellis - Nie 18 Lip, 2010

Odnoszę wrażenie, że niektórzy nie bardzo wiedzą o czym tu piszą.

Twardość w fizyce/technice opisuje wytrzymałość na zgniecenie/zarysowanie, a nie zerwanie pręta - przykładowo szkło jest znacznie twardsze od stali, czy to znaczy, że możemy silnik GSa podwiesić na szklanych szpilkach? Najtwardszych stali używa się do produkcji elementów mających być odpornymi na ścieranie - np. wierteł, kulek łożyskowych, a nie elementów konstrukcyjnych.

Dla szpilek mocujących silnik ważna jest wytrzymałość na ścinanie (to podstawowy parametr przy takim mocowaniu) oraz sprężystość (bo sprężysty materiał będzie lepiej radzić sobie z wibracjami od silnika). Taki wyginający się pręt z Castoramy (byle to były odkształcenia sprężyste, a nie trwałe) będzie bardziej wytrzymały na wibracje niż twarda ale krucha stal wysokowęglowa. Jak ktoś chce coś lepszego to niech szuka szpilek ze stali stopowej.

Ja sam mam gmole zamontowane właśnie na takim gównianym pręcie za parę zeta - być może kiedyś wymienię, jak znajdę coś lepszego, póki co silnik się trzyma.

cosinus - Nie 18 Lip, 2010

Duellis napisał/a:
Taki wyginający się pręt z Castoramy


Akurat powiem o wyrobach metalowopodbnych (w moim przypadku Nomi), że - a nie jestem wieloletnim klientem najlepszych siłowni i odżywek proteinowych - lewą ręką ukręcam łebki czy gwinty i to skróconym kluczem (skręcanie schodów kołkami z łbem 13, skrócony klucz 13, bo pełny się nie mieścił, i proszę szanownej publiczności ja intelektualista ten łebek lewą ręką. Do dziś słupek jest na 3 a nie na 4 punktach).

A szpilkę kupowałem sczytując znak twardości z oryginalnej śruby, z tym że w prawdziwym sklepie któremu zależy na opinii.

LuIza - Pią 19 Lis, 2010

Zastanawiam się nad kupnem gmoli ale nie wiem,które w praktyce wypadają lepiej:
http://allegro.pl/gmole-s...1313490169.html
http://allegro.pl/gmole-d...1326242510.html
i coś z wyższej półki
http://www.moto-akcesoria...+gs+500&x=0&y=0
A może crash pady?
Poradźcie coś ;)

Kat - Pią 19 Lis, 2010

Ja mam takie jak te z drugiego linku, 3 punktowe. Wydaje mi się że chronią najlepiej, i cena też dobra, zwykle są po 300, a nowe w chromie jak widać po 520...
Duellis - Pią 19 Lis, 2010

Też mam z mocowaniem trójpunktowym, te dwupunktowe nie budzą mego zaufania, obawiam sie, że przy poważnym ślizgu mogłyby się wygiąć urywając szpilki lub wykrzywiając ramę.
Emwu96 - Pią 19 Lis, 2010

a one sa sprzedawane ze srubami do mocowania ?
grzes87 - Pią 19 Lis, 2010

Emwu96, nie, o montazu poczytaj sobie pare stron wczesniej, opisalem jak sie montuje, a jak nei w tym dizale to poszukaj wg moich postow.

LuIza, 3 opunktowe wychodza najlepiej maja solidniejsze mocowanie i punkty wsparcia

kempes - Pią 19 Lis, 2010

Też planuje założyć do GS'a gmole, ale jak widzę ile wołają za kilka wygiętych i pospawanych rurek to... :przestraszony: :szok: . Mam nadzieję, że uda mi się je zrobić we własnym zakresie za niewielką część tej kasy.
yaszczi - Pią 19 Lis, 2010

Kat, 520 zł za czarne,a to już drogo. Chrom za tyle to jeszcze.

Cechy produktu:

* Wysokiej jakości gmole chroniące motocykl przed skutkami wywrotki
* Znakomita ochrona dla silnika oraz owiewek motocykla
* Praktycznie niezniszczalne dzięki wykorzystaniu opatentowanej technologii: "rura
w rurze"
* Pasują pod konkretny model bez ingerencji w strukturę motocykla
* Wyprodukowane w Niemczech
* Kolor czarny

Kat - Sob 20 Lis, 2010

Yaszczi, ja mówiłem o tych: http://allegro.pl/gmole-d...1326242510.html
grzes87 - Sob 20 Lis, 2010

Kat, ale mowiels tez o chromowanych za 520... patrzac na obrazek mozan wnioskowac ze takie sa ale czytajac opis okazuje sie ze to tkie same jak z aukcji za 200 zeta.. choc tamtemaja podobno rurke w rurce
kustyk - Sro 02 Mar, 2011

Mam do was pytanie jakie grube sa te śruby do g moli bo ni eiwem jakiej grubosci kupić pręt hartowany 8.8 .....wiem ze długości są :26cm, 26cm , 18cm a grubość ....\


Dziękuje za pomoc... :wstyd:

Duellis - Sro 02 Mar, 2011

Jeśli przez "grube" rozumiesz średnicę to wynosi ona 10 mm. A co do długości to oryginalne śruby mają 265, 250 i 180, przy czym do gmoli potrzebujesz uciąć nieco dłuższe.
Tomek Kulik - Czw 03 Mar, 2011

kustyk napisał/a:
Mam do was pytanie jakie grube sa te śruby do g moli bo ni eiwem jakiej grubosci kupić pręt hartowany 8.8 .....wiem ze długości są :26cm, 26cm , 18cm a grubość ....\


Dziękuje za pomoc... :wstyd:

Kup pręt fi10 ze stali 40, tnij brzeszczotem (nie wolno diaksem bo się zahartuje), nagwintuj i ciesz się szpikami o wytrzymałości nie mniejszej niż fabryczna.
Pręt 8.8 to lipa, jeśli chodzi o mocowanie silnika (bo i gmoli w GS500), a jak kupisz hartowany to nie nagwintujesz. Natomiast nierozważne jest ucinanie szpilek z prętów gwintowanych kupowanych na metry - to gównolit przeznaczony do skręcania szalunków, czyli obciążany statycznie. Nie nadaje się do pojazdów.
Kiedyś łażąc po bajzlu dobrałem sobie potrzebne szpilki spośród tego co ludzie sprzedawali. Koszt 30 zł za trzy szpile, fabryczne, japońskie, ładne, z wygniatanym gwintem, o długości odpowiedniej by z zapasem na podkładki przykręcić gmole. Proponuję zdjąć długości szpil fabrycznych, dodać 1 cm i rozpocząć poszukiwania.

kustyk - Czw 03 Mar, 2011

Kupiłem gwintowany pręt hartowany 8.8 i podobno powinien być dobry , ale z tego co mówisz będę sie zastanawiał co i jak
cosinus - Czw 03 Mar, 2011

kustyk napisał/a:
Kupiłem gwintowany pręt hartowany 8.8 i podobno powinien być dobry , ale z tego co mówisz będę sie zastanawiał co i jak


Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd.

kustyk - Czw 03 Mar, 2011

Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd.




źle mnie zrozumiałeś pręt jest grubości 10mm gwintowany i hartowany podobno klasa 8.8...

cosinus - Czw 03 Mar, 2011

kustyk napisał/a:
Za wąski (za cienki), jeśli będzie miał luz w otworach, tu są mocne wibracje i wszystko - obawiam się - z czasem się rozklepie itd.




źle mnie zrozumiałeś pręt jest grubości 10mm gwintowany i hartowany podobno klasa 8.8...


To sorry, obaj padliśmy ofiarą nie podawania miana do liczby ;)

Też mam z takiego pręta 10mm o podwyższonych parametrach (dziś już nie powiem jakich, ale ma być dobry, nie podstawowy ocynk na budowy). Cechy twardości fachman odczytywał z oryginalnej szpilki.

kustyk - Czw 03 Mar, 2011

Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ...
cosinus - Czw 03 Mar, 2011

kustyk napisał/a:
Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ...


Na dziś nie widać już na pręcie znaków, więc nie da rady.

Ja bym się nie bał nagłych zdarzeń, tylko powolnego procesu (wibracje itd).
nawet w razie zerwania gwintu pod nakrętką (nie urwania pręta w połowie), owszem trzeba to naprawić, nic się nagle nie stanie.
Nie sądzę, żeby hartowane były we wszystkich twardościach, pewnie mamy coś podobnego. Na pewno tego nie ugryzie brzeszczot z marketu, tylko profesjonalny.

Tomek Kulik - Czw 03 Mar, 2011

kustyk napisał/a:
Jak napiszesz wszystko (parametry) będę wdzięczny bo nie wiem czy zakładać te czy nie, bo boje sie by na zakrętach czy nie daj borze podczas ślizgu rzeby silnik nie zerwało ...
Czy w Twojej miejscowości nie ma szkół?

Wracając do tematu, to postaram się pomóc, jako absolwent porządnej samochodówki. Otóż:
- pręt nie jest cienki ani wąski, pręt może mieć małą średnicę,
- oznaczenie 8.8 nie potrzebuje miana, gdyż liczba-kropka-liczba w kontekście śruby/pręta może oznaczać tylko klasę wytrzymałości; dla średnic byłby przecinek zamiast kropki a potem jednostka miary,
- pręt gwintowany na całej długości ma tyle karbów ile nitek gwintu, więc nie nadaje się do skręcania podzespołów w pojazdach,
- kwestia czy jest miękki, czy hartowany pozostaje zamknięta, gdyż ten pręt i tak nie nadaje się na szpilkę mocująca silnik i gmole w ramie,
- fabryczne szpilki mają gwint wygniatany, co daje dużo większą wytrzymałość na zerwanie w porównaniu z gwintem nacinanym; jeśli stosujemy szpilki z gwintem naciętym, to niech będzie to gwint drobnozwojny i nakrętka o większej wysokości - 8-10 nitek.
Nadal jednak polecam dobieranie szpilek fabrycznych z innych motocykli.

kruk - Czw 03 Mar, 2011

To ja mam inne pytanie... Czy jest możliwy montaż gmoli na oryginalnych szpilkach trzymających silnik w GS-ie? Kiedyś czytałem ten temat w całości i wynikało z niego, że raczej nie jest to możliwe. Natomiast gość od którego kupiłem używane gmole, twierdzi że miał je właśnie tak zamontowane, nic sam dodatkowo nie kupował czy dorabiał. Ja jeszcze nie miałem okazji tego sobie sprawdzić, bo nie mam dostępu do moto przez zimę.
Tomek Kulik - Czw 03 Mar, 2011

Starsze roczniki miewały szpilki przednie dłuższe o centymetr, co pozwalało bez kłopotu założyć gmole. Taki egzemplarz GS500 to rzadkość.
gumiak181 - Sro 16 Mar, 2011

Przymierzam się do zrobienia gmoli i zastanawiam się z jakiej rury mają być wykonane??
Czy rura 1/2" bedzie dobra czy może 3/4"?? Jaka ma być grubość ścianek??

kempes - Sro 16 Mar, 2011

Ja też przymierzam się do zrobienia gmoli i stwierdziłem, że optymalna będzie rura 3/4'' o grubości ścianki 1,5-1,8 mm (nie pamiętam jakie grubości z tego zakresu są dostępne). Całość będzie miała odpowiednią sztywność i wytrzymałość, a taka grubość ścianki pozwoli giąć rurki stosunkowo małym promieniem gięcia przy użyciu home-made giętarki.
gumiak181 - Czw 17 Mar, 2011

Kupiłem jednak rure grubości 1/2". Ta 3/4" wydała mi się zbyt gruba. Po niedzieli biorę się za gięcie. Jak zrobie to wrzuce fotke.
nikamo - Pon 21 Mar, 2011

a ja wyciagnelam najkrotsza szpile i kupilam metrowy gwintowany pret (2,50zl) takiej samej srednicy, po czym przecielo sie go aby byl dluzszy i starczal spokojnie na zamocowanie gmoli, jeden zostal oryginalny a dwa sa nowe bo inaczej nie daloby rade przymocowac gmoli, troche z tym roboty, sprzedawcy gmoli powinni w zestawie dolaczac odpowiednio dlugie szpile zeby nie bylo z tym takiej zabawy ;/
Krzycho - Sob 02 Kwi, 2011

a ten pręt to normalny drobnozwojowy musi być? czy o jakimś "specjalnym" gwincie? bo nie wiem czy w silniku jak są te śruby to też jest gwint czy nie :wstyd: Proszę o w miarę szybką poradę ;) i ten pręd to średnica 10mm oraz twardość najlepie 8.8 wzwyż? ;]
cosinus - Sob 02 Kwi, 2011

Krzycho napisał/a:
a ten pręt to normalny drobnozwojowy musi być? czy o jakimś "specjalnym" gwincie? bo nie wiem czy w silniku jak są te śruby to też jest gwint czy nie :wstyd: Proszę o w miarę szybką poradę ;) i ten pręd to średnica 10mm oraz twardość najlepie 8.8 wzwyż? ;]


Oryginał jest o 'specjalnym' gwincie choć 10mm. Wielu robi na zwykłym metrycznym.

Wszyscy chcą szybkiej rady, tylko powoli czytają. W tym wątku jest już wszystko, opcje kwalifikowanych mechaników, pólamatorów i amatorów. Pełne spektrum opinii.

Wątek już chodzi w kółko, bo trudno coś nowego powiedzieć.

LuIza - Nie 03 Kwi, 2011

Moje polakierowane i już założone, nie wiem czy ładnie wygląda ale zawsze bezpieczniej (dla silniczka oczywiście ;) )



Pęku - Nie 03 Kwi, 2011

Całkiem fajnie to u Ciebie wygląda Luiza. Aż się zacząłem zastanawiać czy moich nie odświeżyć :)
LuIza - Nie 03 Kwi, 2011

Dzięki Pęku. Też myślę,że jest całkiem nieźle.
Jak je kupiłam wydawały mi się bardzo grube i nie były pomalowane.
Jednak chyba zyskały po lakierowaniu i zamontowaniu i jestem zadowolona.

radmike - Pon 04 Kwi, 2011

a ja tez właśnie szukam gmoli do mojej maszyny:) co sądzicie o tych egzemplarzach:

http://allegro.pl/gmole-d...1540091575.html

http://allegro.pl/gmole-s...1538218663.html

nadadzą się do Suzuki Gs500e z 1998r?

AdamSsS - Pon 04 Kwi, 2011

boa są tego samego typu kwestia tylko 10zł :P
kruk - Sro 20 Kwi, 2011

Ech, kilka miesięcy temu kupiłem na aukcji używane gmole. Koleś zarzekał się że zdjął je z GS-a rok 94, więc uznałem że do mojego 95 spokojnie będą pasować. Jako że była zima i nie miałem dostępu do swojego moto, to przymierzyłem gmole dopiero teraz. No i kur*a nie pasują! W tym sensie, że te zaczepy na szpilki są jakoś źle zrobione - gdy się założy dwa, to trzeci jest około 1 cm w odległości od przysługującej mu szpilki. Co byście sugerowali, żeby to jakoś poprawić/dorobić?
asmo - Nie 24 Kwi, 2011

hmm podepnę się pod temat z moim problemem kupiłem moto już z gmolami jednak z lewej strony górne mocowanie to przednie nie było przykrecone więc postanowiłem odkręcić szpilkę i zamocować tak jak być powinno no i szpilka odkręcona i tu zdziwienie nie idzie jej wyjąć ba nawet się nie obraca i nie bardzo wiem teraz co z tym fantem zrobić jak zdemontować szpilkę macie może jakieś pomysły?
AdamSsS - Nie 24 Kwi, 2011

podnośnik pod silnik i lekko unieśćaby nie było ancisku an szpilkę
asmo - Nie 24 Kwi, 2011

tak właśnie oglądałem to mocowanie i wydaje mi się że ta szpilka jest wygięta :/
Tomek Kulik - Wto 03 Maj, 2011

nikamo napisał/a:
a ja wyciagnelam najkrotsza szpile i kupilam metrowy gwintowany pret (2,50zl) takiej samej srednicy, po czym przecielo sie go aby byl dluzszy i starczal spokojnie na zamocowanie gmoli, jeden zostal oryginalny a dwa sa nowe bo inaczej nie daloby rade przymocowac gmoli, troche z tym roboty, sprzedawcy gmoli powinni w zestawie dolaczac odpowiednio dlugie szpile zeby nie bylo z tym takiej zabawy ;/
A ja pisałem, czemu taki pręt nie nadaje się do mocowania podzespołów pojazdu - to gównolit.
Fabryczne szpilki mają gwint wygniatany przez walcowanie, dużo wytrzymalszy od nacinanego. Ponadto jest to gwint drobnozwojny, czyli wytrzymalszy na zerwanie od zwykłego.
Jeśli już, to stal 40, dobra narzynka M10x1,25 i jazda. Do tego nakrętki wyższe, mające więcej nitek i szpila nie będzie słabsza od fabrycznej.
Wsjo

asmo - Czw 05 Maj, 2011

a ja dalej nie mogę ruszyć swojej szpili nawet na lewarku nie dało rady ni huhu nawet się nie obraca :/ i teraz mam lewego gmola nie zamocowanego na tej szpilce i telepie motorem:/
Tomek Kulik - Pią 06 Maj, 2011

asmo napisał/a:
a ja dalej nie mogę ruszyć swojej szpili nawet na lewarku nie dało rady ni huhu nawet się nie obraca :/ i teraz mam lewego gmola nie zamocowanego na tej szpilce i telepie motorem:/
Sprawę załatwi czujnik kinetyczny prosty - najlepiej przez kawałek twardego drewna, żeby gwintu nie zepsuć.
MacGyver - Pią 06 Maj, 2011

Żadne drewno tu nie pomoże, przerabiałem temat jak wyciągałem silnik z ramy i tu klops, nie pomagały żadne sposoby z odrdzewiaczami pukanie młotkiem też nie nie mówiąc już o jakimś drewnie.
Musiałem uciąć szpilkę w miejscu gdzie są tulejki po obu stronach, wyjąłem silnik i dopiero wtedy poprzez b. twardy pręt i duży młot waliłem w tą szpilkę aż puściła a powiem że trwało to dość długo bo szpilka za nic nie chciała puścić.
Jak już puściła to okazało się że szpilka była tak mocno skorodowana wewnątrz silnika że nie ma ze sie zespawała z silnikiem.

Dla tego ja bym radził wziąć jakiegoś bardzo twardego pręta ok 15cm i przez ten pręt bardzo porządnie walnąć dużym młotkiem w szpilkę powinna puścić.

asmo - Pią 06 Maj, 2011

o pokombinuje jak sie nie uda kupie tuleje gdzies i przetne szpilke wlasnie tak myslalem o tym ale mialem nadzieje ze pusci
claudii - Pon 06 Cze, 2011

Majic napisał/a:

Nie lepiej znaleźć w moto trzy punkty na których umieścimy gmole? Wtedy odmierzamy odległości i kąty od siebie nawzajem. Wystarczą dwa odcinki i jeden kąt między nimi, ale lepiej dla pewności wszystkie zmierzyć. Potem bierzemy kartkę i nanosimy punkty - mamy podstawę. Wtedy tylko "zaprojektować" rurki w jaki sposób mają być złączone. Można to też zrobić w takich programach na kompie jak CATIA, AutoCad, SolidWorks etc



czy może ktoś taki projekcik posiada?

RedShadow - Pon 06 Cze, 2011

Gdyby się komuś nie spieszyło to w połowie lipca byłbym w stanie coś takiego zrobić, teraz niestety jestem zawalony robotą.
claudii - Pon 06 Cze, 2011

ja chętnie poczekam :)
w zasadzie wystarczyłoby wziąć gmola - 3 punktowego i odrysować na kartce otworki, połączyć i zmierzyć odległości i kąty :P

RedShadow - Pon 06 Cze, 2011

Akurat w GSie mojego ojca są gmole więc mógłbym wziąć i przenieść cały projekt do Cada
LukSwi - Pon 08 Sie, 2011

Też sie przymierzam do zrobienia gmoli samemu czekam tylko na te wymiary, a może ktoś inny mógłby zrobić wymiary i konty? ;] pewnie dużo osób by z tego skorzystało
longer8 - Sob 17 Gru, 2011

czy gmole z Gs'a z 1992 beda pasowac do 2000r?
Tomek Kulik - Wto 17 Sty, 2012

Polecam lekturę:
http://ttcm.vel.pl/index....id=73&Itemid=37
Jak dla mnie, rewelacyjna analiza problemu gmoli i stelaży by hand made :-)

pavlick - Czw 09 Lut, 2012

wybaczcie, że odgrzewam, ale ma ktoś albo może zrobić "odrys" gmoli na jakiejś kartce/gazecie?
ze zrobieniem reszty jakoś bym sobie poradził, ale miłoby było gdyby ktoś punkty stykowe i ich kształt odrysował

lencol - Czw 16 Lut, 2012

Jestem w trakcie wykonywania gmoli, rozstaw śrub to trójkąt o wymiarach 370mm x 210mm x 315mm. Wysokość to minimum 120mm.
Tomek Kulik - Sro 22 Lut, 2012

Zwróćcie uwagę na fakt, że lewy gmol ma tylne mocowanie leżące głębiej niż przednie. Chyba ze dwa centymetry.
yaszczi - Czw 23 Lut, 2012

lencol napisał/a:
rozstaw śrub to trójkąt o wymiarach 370mm x 210mm x 315mm


a kąty między śrubami ? ;)

demot - Czw 23 Lut, 2012

se pan oblicz xD
lencol - Pią 02 Mar, 2012

Tomek Kulik napisał/a:
Zwróćcie uwagę na fakt, że lewy gmol ma tylne mocowanie leżące głębiej niż przednie. Chyba ze dwa centymetry.


Nie zwróciłem na to uwagi :zdegustowany:

Dłuższa szpilka i tulejka powinna załatwić sprawę :P

Tomek Kulik - Pią 02 Mar, 2012

Zgadza się - tulejka grubościenna załatwia sprawę, ale dla zachowania sztywności gmola warto by była do niego przyspawana starannie. Unikniemy wtedy wyginania szpilki przy upadku. Szpilka powinna pracować na ścinanie.
Jednak nie jest to wielka filozofia - powodzenia :)

lencol - Pią 02 Mar, 2012

Gmole mam wykonane, ale nie pomalowane więc tulejkę dospawam do gmola. muszę tylko ocenić jaką długą dotoczyć :zdegustowany:

Mam jeszcze problem z tymi szpilkami :kwasny:
Czy ktoś wie moze od jakiego motocykla by pasowały na długość? :P

Nie chcę robić chałupnictwa żadnego, więc szpilki budowlane odpadają :P

Jakby ktoś wiedział jaka marka i typ pasują to może się takimi informacjami podzielić :]

Bo na alledrogo to niestety nikt długości nie podaje :zdegustowany: :/

tholin85 - Wto 24 Kwi, 2012

a ja dopiero zacznę robić :)
rw171 - Wto 24 Kwi, 2012

Witam.Mnie nie udało się dokupić dłuższych szpilek,więc zamówiłem z pręta walcowanego.Dłuższa o 2cm a nagwintowane tylko końce drobnym gwintem-taki sam jak oryginalne szpilki.
SoSeN - Sro 25 Kwi, 2012

nie wiem ile stoją gdzie indziej ale przy okazji szukania dekla wpadły w oko takowe:

http://netbiker.pl/produk...ochrona-silnika -175zł


nie znam tego sklepu i ale patrząc na ceny z allegro może ktoś się skusi :-)

tholin85 - Pią 27 Kwi, 2012

Witam ma może ktoś w Wielkopolsce Gmole pożyczyć na wzór lub w okolicach giżycka?
claudii - Pią 25 Maj, 2012

RedShadow napisał/a:
Akurat w GSie mojego ojca są gmole więc mógłbym wziąć i przenieść cały projekt do Cada
no jak z tym projektem? :) :padam:
lencol - Pią 25 Maj, 2012

yaszczi napisał/a:
lencol napisał/a:
rozstaw śrub to trójkąt o wymiarach 370mm x 210mm x 315mm


a kąty między śrubami ? ;)


tyle wystarczy żeby gmole zrobić, wysokość można sobie zmierzyć i należy pamietać że lewy ma z tyłu głębiej śrube o jakieś 2-3 cm.

Jak co to Link

żurik - Pon 12 Sie, 2013

Poniżej gmole własnej produkcji...



Chilimaniak - Pon 14 Paź, 2013

Witam, sorki że odgrzewam kotleta, ale mam pytanie czy ktoś mógłby mi podać odległości zawarte na szkicu w załączniku? są to odległości między łbami szpil mocujących silnik. Moje moto stoi +/- 200km odemnie i nie mam jak "zdjąć" wymiarów. Chcę zrobić projekt gmoli w programie AutoCAD. Z góry dzięki ;)
_adam_ - Pon 29 Cze, 2015

Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi więc pytam :D
Szpilka trzymająca silnik (ta z tyłu na górze)
Jaką ma średnicę i jaki skok gwintu ?

BociekPL - Wto 14 Cze, 2016

odkop :)
Mi udało się wyrwać gmole za 120 pln i nawet ciekawie to wygląda. Jeszcze nie robiłem crash testów ale wszystko przede mną.



aaa i szykują też się crashpady w miejsce śruby trzymającej podnóżki pasażera ale to przedstawię po zamontowaniu za kilka dni.

Mordkaaa - Wto 14 Cze, 2016

Ja sprawdzalem praktycznie identyczne mam.
Ochronily silnik jak nalezy. Po wszystkim wyprostowalem zespawalem i psiknalem szprajem, sa jak wczesniej :D

Xii - Wto 15 Sie, 2023

Odkopuje temat, bo chce wykonać własne gmol do silnika


te, które posiadacie to są rurki czy pręt?
Myślę nad zakupem prętów zwykłych stalowych fi 16 i cos własnego pokombinować

BociekPL - Wto 15 Sie, 2023

Edit: do mojego postu
Robiłem crash testy przy 10 km/h i około 50 km/h. Rurka w zupełności wystarczy

Xii - Wto 15 Sie, 2023

Może by użyć stare rurki do centralnego ogrzewania domu. Mają także kolanka i rozetki. Średnica fi około 3cm

Znalazłbym gdzieś gwintownik pod nich. Wystarczyłoby powycinać na wymiar, nagwintować, poskręcać i migotem punktowo połapać, aby nie odkręciły się.

Na skupach złomu powinny leżeć.

jak w tej myśli wszystko się uda - to teoretycznie można takowe zrobić za śmieszne małe pieniądze :D

ziomek4000 - Czw 17 Sie, 2023

Po co aż takie grube? Jak już bawić się w rurki z odzysku to rura ½" w zupełności wystarczy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group