.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Prędkości/obroty/biegi

aanda - Nie 28 Wrz, 2008
Temat postu: Prędkości/obroty/biegi
Witam. Napiszcie proszę jakie macie prędkości na poszczególnych biegach i jak to się ma do obrotów. Ciągle mnie męczy że mam zdławioną wersję ! Pozdrawiam !
Lemon - Nie 28 Wrz, 2008

na 1., 2. i 3. biegu nie poczujesz mysle róznicy..

na 4.biegu 4 tysiące i 60km/h (bieg typowo do miasta..)
na 5.biegu przy 4.tysiącach niecałe 80km/h..
na 6. biegu najlepiej.. 100km/h i 5 tys. obrotów.. 120km/h i 6 tysiecy, 140 i 7 tys. obr.



:)

aanda - Nie 28 Wrz, 2008

Dzięki ! Jutro przetestuje to co mi napisałeś ! Pozdro
matoshiba - Nie 28 Wrz, 2008

Lemon napisał/a:
na 6. biegu najlepiej.. 100km/h i 5 tys. obrotów.. 120km/h i 6 tysiecy, 140 i 7 tys. obr.

Jak miałem GS to sprawdzałem i potwierdzam. Wersja oddławiona.

hubertgontarz - Nie 28 Wrz, 2008

sprawdź v maks na długiej prostej.
sebastiantoja - Nie 28 Wrz, 2008

No właśnie. Zrób tak jak Hubert mówi. Ja obroty mam takie same a wersję mam zdławioną:] 150km/h max. Różnica taka, że mocy brakuje. Obroty nie mają chyba z tym nic wspólnego. Po prostu silnik dostaje mniej paliwa.
Spajdi - Nie 28 Wrz, 2008

Oczywiście, że prędkość przy danych obrotach będzie identyczna bo to wynika tylko z przełożenia na skrzyni biegów i zębatek, a te są identyczne w obu wersjach... GS chyba nie ma ograniczenia na obrotach, ale sprawdź czy buja się do 10 tyś. na 2-3 biegu, a najlepiej na autostradę i sprawdzić v-max tak jak Hubert napisał...

Pozdrawiam :)

Lemon - Pon 29 Wrz, 2008

to dobrze wiedzieć.. czyli na autostradę i jazda :)
Yarccom - Pon 29 Wrz, 2008

Lemon, Ty na 100% nie masz zblokowanego ;)
mozesz mi wierzyć :P

Lemon - Pon 29 Wrz, 2008

no no, tyle to ja wiem :P swojego już testowałem z chłopakami na tamie..
aanda - Pon 29 Wrz, 2008

Dzisiaj zrobiłem mały test - na 2 biegu 80 km/h i 10 tysięcy obrotów -- 3 bieg 110 i prawie 10 tysięcy obrotów -- więc może mam motor oddławiony - dodam że mam 191 cm wzrostu i warze 102 kilo (lekki nie jestem) . Jak się Wam wydaje po tych prędkościach na 3 biegach? Pozdrawiam ! Adam
dziobak - Pon 29 Wrz, 2008

Swego czasu zrobiłem sobie arkusz w excelu pozwalający wyliczać teoretyczne prędkości na na danym biegu i prędkości obrotowej silnika.
Gdyby ktoś był zainteresowany: http://www.sendspace.pl/file/hzT51C92/ - (dane wpisane są pod GS-a). Można je zmienić edytując zielone komórki :)
Na pewno nie są to jakieś bardzo dokładne dane, głównie ze względu na dość prosty sposób liczenia obwodu koła. Niemniej jednak jakieś wyobrażenie można sobie wykształcić :)

kamil.k - Sro 01 Paź, 2008

tu fajna stronka na ktorej tez mozna sobie poprzeliczac
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

MarcinN - Sro 24 Cze, 2009

^^
Wpisałem parametry mojego motocykla w tę tabelę.
1. 2.461
2. 1.777
3. 1.380
4. 1.125
5. 0.961
6. 0.851
Final 6.614 (liczone jako primary 2.714 * final 2.437)

Parametry koła: 130mm 70 17
Empirycznie sprawdziłem, że przy 4 tys RPM motocykl na 2-3-4-5-6 biegu jedzie analogicznie około 40-50-60-70-80 km/h. Wg tabeli wychodzi podobnie więc dane są prawidłowe.

No i teraz pytanie: wg tabeli przy 9200 RPM na szóstym biegu motocykl powinien jechać 189 km/h. Na piątym 167. Czy tak jest w rzeczywistości? Nie jechałem jeszcze tak szybko więc nie wiem. W moim świadectwie homologacji napisano, że V max to 170 km/h, co by znaczyło, że na szóstym biegu nie ma już siły osiągnąć więcej niż 8270 RPM.

hubertgontarz - Sro 24 Cze, 2009

Żeby sprawdzić jaki masz rzeczywisty Vmax należy dysponować dokładną aparaturą, o małym błędzie np. GPS lub dobrze ustawiony liczniki rowerowy. oraz długą równą prostą.

Pamiętaj że 5 bieg jest biegiem bezpośrednim, a 6 mocnym nadbiegiem dla obniżenia obrotów i większej ekonomiki jazdy.

Jaką prędkość uzyskujesz na piątym biegu przy 9200 obr/min.?

MarcinN - Sro 24 Cze, 2009

Przy 9200 - nie wiem. Posprawdzam sobie w najbliższym czasie i zobaczymy, jak praktyka zderzy się z teorią.
Podkopnik - Sro 24 Cze, 2009

MarcinN napisał/a:
^^
Wpisałem parametry mojego motocykla w tę tabelę.
1. 2.461
2. 1.777
3. 1.380
4. 1.125
5. 0.961
6. 0.851
Final 6.614 (liczone jako primary 2.714 * final 2.437)

.


Ja mam pytanko co oznaczaja te liczby prz poszczegolnych przelozeniach??

MarcinN - Sro 24 Cze, 2009

To są właśnie przełożenia.
Przykładowo: 2.461 na jedynce oznacza, że obroty na wyjściu ze skrzyni biegów są 2.461 razy mniejsze niż na wejściu. Ostatecznie (Final * bieg) daje proporcję między obrotami wału bezpośrednio w silniku a obrotami tylnego koła.

Na jedynce jeden pełny obrót tylnego koła jest wynikiem (6.615*2.461) 16.277 obrotów silnika.

cosinus - Sro 24 Cze, 2009

Jak już liczycie, "sławna" zmiana zębatki z 16 na 15, ma to sens?
VMax mnie strzyka czy 160, czy 170, a momentem nie pogardzę.

MarcinN - Sro 24 Cze, 2009

Zmiana zębatki z 16 na 15 zębów powoduje zmianę przełożenia "final" z 6.614 na 7.056. Oznacza to, że V max (9200 RPM) na szóstym biegu spadnie ze 189,1 do 177,3 km/h.
hubertgontarz - Czw 25 Cze, 2009

Vmax licz na przełożeniu bezpośrednim, przykładowo zwiększając zębatkę z przodu z 16 na 30 Vmax wynosi 298 km/h czyli niewiele mniej niż Hayabusa, a na 32 312, na 48 wynosi 392, a na 95 wynosi 685, dalej patrząc na zębatce 10 vmax wynosi 103.2 km/h ale kopa do 100 km/h ma w 2.4 sec.
Leon84 - Czw 25 Cze, 2009

hubertgontarz napisał/a:
100 km/h ma w 2.4 sec.
hubertgontarz napisał/a:
wynosi 298 km/h

Nic specjalnego - mój ma takie osiągi na I biegu :hyhy:

pootietang - Czw 25 Cze, 2009

hubertgontarz napisał/a:
Żeby sprawdzić jaki masz rzeczywisty Vmax należy dysponować dokładną aparaturą, o małym błędzie np. GPS lub dobrze ustawiony liczniki rowerowy. oraz długą równą prostą.


z tym licznikiem rowerowym to też tak różnie może być bo kiedyś kupiłem jakiś za 10zł do roweru to powyżej 50km/h zaczynał pokazywać co chciał :D

1000 post :)

cosinus - Czw 25 Cze, 2009

Leon84 napisał/a:
hubertgontarz napisał/a:
100 km/h ma w 2.4 sec.
hubertgontarz napisał/a:
wynosi 298 km/h

Nic specjalnego - mój ma takie osiągi na I biegu :hyhy:


To się robi tak: wyjeżdżasz z gieeską na wieżowiec na dach, wrzucasz jedynkę, sprzęgło, manetka i ... niedługo masz 298kmh. Można wrzucać wyższe biegi (lub nie) wg brzmienia silnika lub świstu w uszach, jak kto lubi, dużego znaczenia to nie ma.
;)

Mnie więcej tyle warte sa symulacje (giełdy, efekt cieplarniany itd). mała zmiana parametru równania różniczkowego i wynik jest zupełnie inny. Ta nie uwzględnia oporów, przy oporach równych zero GS pojedzie 300kmh.

Majic - Czw 25 Cze, 2009

cosinus napisał/a:
To się robi tak: wyjeżdżasz z gieeską na wieżowiec na dach, wrzucasz jedynkę, sprzęgło, manetka i ... niedługo masz 298kmh.

To jak już wszyscy liczymy to budynek musiałby mieć ok 330 metrów :P

MarcinN - Pią 26 Cze, 2009

Pojeździłem dzisiaj z GPSem.
Wyniki trochę mnie zaskoczyły.
Po pierwsze - prędkościomierz mocno zawyża. Pokazuje 60, jest 55. Pokazuje 100, jest 91. Pokazuje 120, jest 108.

Na czwartym biegu przy 4000 RPM mam około 57 km/h. Wg teorii na dużej zębatce powinno być 62, na małej 58.
Na piątym przy 4000 RPM mam 67 km/h. Powinno być 73 lub 68.
Na trzecim przy 6000 RPM mam 68 km/h. Powinno być 76 lub 71.

Wniosek z tego taki, że mam małą zębatkę u siebie. No i teoria dość dobrze przystaje do rzeczywistości.

Przy okazji zrobiłem sobie pomial zużycia paliwa. Na 10 litrach przejechałem 225 km. Czyli spalanie 4.45 l/100 km.

hubertgontarz - Pią 26 Cze, 2009

I stąd osiąga się na GS-ie 180-190 km/h.
Byłbym wdzięczny za więcej informacji co do zawyżania prędkości.
O ile zawyża przy różnych prędkościach, na różnych biegach.

Majic - Sob 27 Cze, 2009

MarcinN, a jaka przyjmujesz sprawność w przekładni mechanicznej ? :P
Endrju - Nie 28 Cze, 2009

Ostatnio sprawdzałem z GPS-em i przy 100km/h GPS wskazywał 92km/h.
MarcinN - Nie 28 Cze, 2009

Hubert, zawyżanie prędkościomierza nie zależy od biegu, na którym się jedzie. Zależy od wyskalowania prędkościomierza. W moim przypadku jest to ok. 9%.
kruk - Wto 18 Maj, 2010

Odświeżę temat...

Odebrałem dziś moto z serwisu po wymianie króćców ssących, czyszczeniu i synchronizacji gaźników i po regulacji luzów zaworowych. Pojeździłem trochę testowo i sprawdzałem jakie mniej więcej osiągam prędkości na poszczególnych biegach przy stałej prędkości obrotowej.

4 tys. obrotów:
2. bieg -> 40 km/h
3. bieg -> 50 km/h
4. bieg -> 60 km/h
5. bieg -> 70 km/h

6 tys. obrotów:
2. bieg -> 60 km/h
3. bieg -> 70 km/h
4. bieg -> 90 km/h
5. bieg -> 110 km/h

Wychodzi zatem na to, że wszystko jest w porządku i mam tak jak inni - sądząc z wcześniejszych postów w tym temacie. Ale... Problem polega na tym, że wcześniej miałem to jakoś inaczej ustawione i wydaje mi się (bo nie robiłem takich dokładnych pomiarów jak dziś, ale czułem to), że przy 4 tys. obrotów 70 km/h spokojnie osiągałem na 3. biegu, co było znacznie wygodniejsze. Jak jeździłem przez miasto to rzadko kiedy wrzucałem czwórkę, a teraz po tej regulacji właściwie ciężko mi jechać poniżej czwórki. Z czego wynika aż taka duża zmiana? Czy da się wrócić do wcześniejszych ustawień? :)

Druga rzecz, to taka że teraz zdarza się GS-owi zawiesić na 2,5-3 tys. obrotów. Jak dojeżdżam do świateł i redukuję, to na jedynce zostaje mi na tym poziomie obrotów i utrzymuje się już po zatrzymaniu i przy wciśniętej klamce sprzęgła. Czasem pomaga lekkie odpuszczenie i ponowne wciśnięcie klamki. Ale nie zawsze i czasem po odpuszczeniu klamki obroty spadają, a po ponownym wciśnięciu znów wchodzą na 3 tys. Jak wrzucę na luz to dalej utrzymuje się te 3 tys. obrotów! Wtedy pomaga dopiero zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Z czego to wynika i jak sobie z tym poradzić?

Trzecia sprawa która się pojawiła, a której nie było wcześniej, to jakieś dziwne odgłosy i stukoty z silnika podczas rozruchu na biegu jałowym. Niby wiem z forum, że to normalne że w GS-ie coś stuka, ale tego również nie słyszałem wcześniej. Co to może stukać i czy mam się martwić? :looka:

Zauważyłem jeszcze taką zmianę, że gdy wrzucam jedynkę i zaczynam puszczać sprzęgło, to moto chętnie rusza, bez dodawania gazu. A wcześniej było tak, że prędzej mi zgasł niż sam ruszył, musiałem dać trochę gazu wraz z puszczaniem sprzęgła. Która opcja jest prawidłowa?

Kurde, rozpisałem się trochę. Mam nadzieję, że komuś będzie chciało się przeczytać i coś doradzić. ;)

jacek - Sro 19 Maj, 2010

No to Ci spaprali robote skoro masz takie objawy. Możesz mieć lewe powietrze na króćcach miedzy cylindrem (brak lub stare oringi), może nie założyli oringów pod króćce do synchro a może ustawili Ci za ubogą mieszanke na śrubach składu. Reklamuj.
kruk - Sro 26 Maj, 2010

Wszystko się wyjaśniło. W serwisie trochę przesadzili z ustawieniem obrotów i składu mieszanki. Po korekcie tych ustawień zniknęło zjawisko zawieszania się obrotów. Natomiast moje wrażenie, że moto straciło moc wynikało chyba z tego, że po prostu silnik trochę inaczej pracował. Po tej ponownej regulacji jest już podobnie do tego co było kiedyś i do czego się przyzwyczaiłem. Poza tym pocisnąłem dziś 160 km/h, więc raczej nie ma mowy, że GS stracił swą moc. :)
Special - Czw 27 Maj, 2010

160 to max?
jak to jest mozliwe ze moj na 15 zebach na zdawczej kreci bez problemu 190 jak nie lepiej ?

Lemon - Czw 27 Maj, 2010

kolega nie pisal ze to max, tylko ze tyle pocisnal.. ;)

a 190 to chyba licznikowe ;)

kruk - Czw 27 Maj, 2010

Lemon napisał/a:
kolega nie pisal ze to max, tylko ze tyle pocisnal.. ;)

No dokładnie, nie wiem ile leci max, a dobiłem "tylko" do 160, bo ta ciężarówka przede mną chyba na wstecznym jechała, dziwnie szybko zbliżała się do mnie. :] Zatem musiałem odpuścić manetę. To i tak było na razie najszybciej jak jechałem, bo po prostu nie czuję się jeszcze na tyle pewnie, żeby latać tak szybko. :wstyd: Dodam że mam wersję zdławioną (GM51B), więc i tak na cudowne prędkości raczej nie mam co liczyć. Ważne że motocykl działa i ciągnie dobrze, bo w tej kwestii miałem wcześniej lekkie obawy.

joeey - Pią 28 Maj, 2010

kruk napisał/a:
6 tys. obrotów:
2. bieg -> 60 km/h
3. bieg -> 70 km/h
4. bieg -> 90 km/h
5. bieg -> 110 km/h


a jak ja mam na 6 biegu 6tyś. obrotów i 100km/h to czy to jest dobrze ustawione? ;) bo jak tak patrze, to wartości trochę się różnią :zdziwko:

cobo - Sob 29 Maj, 2010

joeey napisał/a:
a jak ja mam na 6 biegu 6tyś. obrotów i 100km/h to czy to jest dobrze ustawione? ;) bo jak tak patrze, to wartości trochę się różnią :zdziwko:


Przy 6tyś na 6 biegu u mnie licznik wskazuje 120km/h. Spora różnica jak na ten sam model motocykla...

Majic - Sob 29 Maj, 2010

joeey, sprawdź zębatki. Przy standardowych przełożeniach powinno być tak jak mówi cobo.

Albo... ktoś grzebał w zegarze i źle ustawił wskazówkę ;)

Domin46 - Nie 30 Maj, 2010

Sprawdź jeszcze prędkość gps-em, bo ja mam 100km/h przy 5,5tysiąca obrotów, gdzie inni mają 100km/h przy 5-ciu tysiącach. Ale okazuje się, że jak jadę 100 to gps pokazuje 100, czyli licznik mi nic nie zawyża.
Jak komuś liczniki zawyża to właśnie takie różnice będą. Chociaż w Twoim wypaku to naprawdę duża różnica i przyczyna może być całkiem inna.

Pozdrawiam,
Domin46

joeey - Nie 30 Maj, 2010

Majic napisał/a:
joeey, sprawdź zębatki. Przy standardowych przełożeniach powinno być tak jak mówi cobo.

Zębatki standardowe mam...

Domin46 napisał/a:
Sprawdź jeszcze prędkość gps-em

Sprawdzałem i wychodzi ze licznik zawyża ok 8-9km/h

To mam się zabierać do sprawdzania czegoś jeszcze? Dodam, że na początku sezonu miał synchronizację gaźników, może coś spaprali z ASO?

kruk - Nie 30 Maj, 2010

Ale odczułeś że coś jest nie tak już wcześniej czy dopiero po przeczytaniu tego tematu? Bo jeśli wcześniej miałeś tak samo i było ok, to może nia ma co na siłę szukać sobie problemów? Mi też po serwisie gaźników i zaworów zaczął chodzić inaczej i przeszkadzało mi to, bo byłem już przyzwyczajony do wcześniejszych ustawień. Ale gdyby wcześniej tak było, to bym nawet nie pomyślał, że może być inaczej (lepiej). Na szczęście w moim przypadku okazało się, że drobna korekta ustawień (skład mieszanki, obroty) wystarczyła, by moto znów pracowało jak kiedyś.
strzala - Nie 30 Maj, 2010

Czesc

Ja tez mam tak ze przy 100 km/h mam 6 tys. obrotow. Zebatki sa standardowe ostatnio wymieniane.

Zastanawiam sie co to moze byc bo przy 130 km/h na trasie to mam tak 8.5 tys obrotow i nie da sie tak na dluzszej trasie jechac. chyba jakis walek w skrzyni biegow musi byc niestandardowy?

joeey - Nie 30 Maj, 2010

strzala napisał/a:
Czesc

Ja tez mam tak ze przy 100 km/h mam 6 tys. obrotow. Zebatki sa standardowe ostatnio wymieniane.

Zastanawiam sie co to moze byc bo przy 130 km/h na trasie to mam tak 8.5 tys obrotow i nie da sie tak na dluzszej trasie jechac. chyba jakis walek w skrzyni biegow musi byc niestandardowy?


Podajesz teraz na obroty na biegu 6 tak?

Nie no ja przy 130 to na pewno nie mam 8.5tys...

GS chodzi dobrze, równo, nic nie przerywa i wydaje mi się, że przed regulacją chodził podobnie, teraz z perspektywy czasu ciężko mi to określić, ale jeśli by była jakaś większa różnica to bym ją wtedy odczuł...

strzala - Nie 30 Maj, 2010

U mnie wszystko wskazywalo na zebatki ale tylnia na pewno standardowa, przednia to polegam na slowie poprzedniego wlasciciela. Dal mi stara i miala 15 mowil ze nowa zalozyl standardowa

Wszystko na 6 biegu.
Jutro zwroce uwage na obroty predkosci i biegi ale na pewno mam z 1000 obr/min wyzsze niz seryjny GS

Special - Nie 30 Maj, 2010

ja mam 15 na zdawczej i przy ok 9000 mam na 6 biegu 180 km/h
strzala - Pon 31 Maj, 2010

u mnie to sie przedstawia mniej wiecej tak

4 tys. obrotow
2. bieg -> 30 kmh
3. bieg -> 40 kmh
4. bieg -> 50 kmh
5. bieg -> 60 kmh

6 tys. obrotow
2. bieg -> 45 kmh
3. bieg -> 60 kmh
4. bieg -> 80 kmh
5. bieg -> 90 kmh
6. bieg -> 100 kmh

jak widac na wyzszych biegach predkosc wzrasta o 10 kmh a nie 20 jak w serii
z tego wnioskuje ze mam chyba niezla maniane w skrzyni biegow

midd - Pon 31 Maj, 2010

tu macie stronke pomocną w tej materii

http://www.gearingcommander.com/

usawiacie GSa i macie predkosci jakie powinien uzyskiwac na poszczególnych biegach i obrotach.

można takze zobaczc jak sie zmieni Vmax przy zmianie zebatek;)

joeey - Pon 31 Maj, 2010

Cytat:
6. bieg -> 100 kmh

Mam tak samo :zdegustowany:

Wg. tej stronki co podał midd, to na 6 biegu powinno być ok. 123km/h przy 6tys. obrotów. Jechać z tym do serwisu żeby sprawdzili i ustawili dobrze? :niepewny:

kruk - Pon 31 Maj, 2010

midd napisał/a:
http://www.gearingcommander.com/

Fajna stronka. Mi się mniej więcej pokrywają prędkości z tymi podanymi na stronie. Muszę jeszcze tylko sprawdzić GPS-em czy mi licznik nie przekłamuje.

joeey, zrób wydruk ze strony ile powinno być, zrób własne notatki ile Ty masz i wtedy jedź do serwisu. Różnice masz spore, więc może warto coś z tym zrobić.

joeey - Pon 31 Maj, 2010

kruk napisał/a:

joeey, zrób wydruk ze strony ile powinno być, zrób własne notatki ile Ty masz i wtedy jedź do serwisu. Różnice masz spore, więc może warto coś z tym zrobić.


Tak zrobie... ile mogą za to policzyć w ASO?

strzala - Wto 01 Cze, 2010

z tej fajnej stronki wynikaloby ze ja mam 13 zebow na zdawczej jezeli strona podaje predkosci licznikowe, mi przy 100 km/h GPS podaje jakies 92-93 km/h, wiec w rzeczywistosci mam 6 tys. przy 92 km/h na 6 biegu, masakra - chociaz przyznam, ze do miasta super sie sprawdza :)

ja najpierw przed wizyta w warsztacie musze sprawdzic ta zdawcza zebatke zeby sie upewnic czy to 16 ale chyba bede musial owiewki pozdejmowac niestety

joeey, byloby super jak bys sie po wizycie w ASO podzielil wnioskami, niestety ja nie mam pojecia ile to moze kosztowac, bo nigdy moto w warsztacie jeszcze nie bylem

joeey - Wto 01 Cze, 2010

Takie pytanko jeszcze: czy mógłbym się domagać, żeby w ASO zrobili mi to za darmo w ramach tego że coś źle poustawiali przy przeglądzie przy 12tys.? Moto było na początku sezonu w serwisie, a nie wierze, że przy tak małej ilości km wszystko się tak rozregulowało (jeśli można to tak nazwać) :/

strzala napisał/a:
joeey, byloby super jak bys sie po wizycie w ASO podzielil wnioskami

Jeśli zawitam w serwisie to na pewno podzielę się informacją tutaj na forum.

kruk - Wto 01 Cze, 2010

joeey napisał/a:
czy mógłbym się domagać, żeby w ASO zrobili mi to za darmo w ramach tego że coś źle poustawiali przy przeglądzie przy 12tys.?

Spróbuj. Rozumiem, że masz moto na gwarancji? W ASO najlepiej powinni wiedzieć ile GS ma wyciągać, więc jak im powiesz że wyciąga 20km/h mniej, to raczej jasne jest, że coś jest spieprzone. Kwestia tylko co. Przede wszystkim muszą postawić diagnozę. A potem niech robią w ramach gwarancji lub reklamacji. Inna sprawa, że gwarancja to jedno, a ASO i tak kombinują jak wyciągnąć kasę od człowieka. :kwasny: Jakby Ci w ASO wmawiali, że nie da się tego zrobić w ramach gwarancji, to dzwoń bezpośrednio do Suzuki Polska zapytać o to.

Irys - Wto 01 Cze, 2010

kruk napisał/a:
Rozumiem, że masz moto na gwarancji?
Polski GS na gwarancji? ;)
Najpierw proponowałabym sprawdzić jakie normy ma ASO. Żeby nie stwierdzili że "Panu się wydaje - wszystko jest dobrze" bo i tak już kiedyś usłyszałam.

kruk - Wto 01 Cze, 2010

Irys napisał/a:
Polski GS na gwarancji? ;)

Domyślam się, że to jakaś ironia, ale nie bardzo rozumiem jej istoty. Chyba nie chcesz powiedzieć, że na GS-a kupowanego w salonie nie dają gwarancji?

Irys napisał/a:
Żeby nie stwierdzili że "Panu się wydaje - wszystko jest dobrze" bo i tak już kiedyś usłyszałam.

To też prawda, dlatego trzeba twardo obstawać przy swoim i jak napisałem wyżej - w razie czego kontaktować się bezpośrednio z Suzuki Polska, a nie za pośrednictwem ASO, których profesjonalizm często pozostawia wiele do życzenia.

Irys - Wto 01 Cze, 2010

kruk napisał/a:
Domyślam się, że to jakaś ironia, ale nie bardzo rozumiem jej istoty. Chyba nie chcesz powiedzieć, że na GS-a kupowanego w salonie nie dają gwarancji?
Biorąc pod uwagę że ostatni sprzedawany rocznik GSa w Polsce to 2007 a ASO daje 2 letnią gwarancję to... ciężko byłoby znaleźć moto na ASOwskiej gwarancji :) EOT
Z ciekawości dziś sprawdzę jak zachowuje się moja GSa w tym temacie.

kruk - Wto 01 Cze, 2010

Irys napisał/a:
Biorąc pod uwagę że ostatni sprzedawany rocznik GSa w Polsce to 2007 a ASO daje 2 letnią gwarancję to... ciężko byłoby znaleźć moto na ASOwskiej gwarancji :) EOT

No tak, teraz wszystko rozumiem. :) No to joeey'owi pozostaje próbować namówić ASO na reklamację usługi przeglądu. Tylko że jeśli przegląd był 2 miesiące temu, to może być to trudne. Tak czy siak trzeba pojechać, pokazać i wtedy rozmawiać o ewentualnych kosztach.

joeey - Wto 01 Cze, 2010

Nie no GS' jest już po gwarancji, ale książka serwisowa prowadzona regularnie na gwarancji jak i po niej :)


No to po długim weekendzie moto zawita do ASO...

Irys napisał/a:
Z ciekawości dziś sprawdzę jak zachowuje się moja GSa w tym temacie.

Dobrze by było gdybym miał jakieś porównanie :)

Bo GS poza tymi różniącymi się wartościami chodzi dosyć ładnie, V-max licznikowe ok 190km/h

midd - Wto 01 Cze, 2010

ta stronka podaje, wyniki jakie powinny być na standardowych zębatkach, jeśli coś się rożni to pewnie masz zebatki odbiegające od standardowych.

ps. mój gs na 6 biegu przy 6 tys. obrotów. leciał 120km/h :)

strzala - Sro 02 Cze, 2010

190 km/h to chyba mogl wyciagac na standardowych zebatkach jak sie ma 6 tys. obrotow przy 120 km/h

jak sie ma 6 tys. obr. na 6 biegu przy 100 km/h to nie ma opcji zeby na tym biegu doszedl do 190 km/h

joeey - Sro 02 Cze, 2010

strzala napisał/a:
jak sie ma 6 tys. obr. na 6 biegu przy 100 km/h to nie ma opcji zeby na tym biegu doszedl do 190 km/h

To ja ślepy jestem? :przestraszony:

Nie są to żadne farmazony, że GS poleci 2 paczki... Licznikowo dobija do 190 :]


Jeszcze dzisiaj sprawdzę dla pewności ;)

Irys - Sro 02 Cze, 2010

Licznikowo owszem, jadąc do Torunia miałam własnego nowego V-maxa. Zazwczaj licznik pokazywał 180 i trochę dalej.
W sobotę wskazówka pokazywała kawałek za 190-195 (nie byłam przyklejona do baku, tylko miałam dłuuugą drogę rozpędzania), obroty koło 9k.

Stosunku obrotów do prędkości i biegów jeszcze nie sprawdzałam.

pubuss - Sro 02 Cze, 2010

Mój smignął licznikowo 195, rzecyzwiście pewnie ok 180 jak nie mniej było, GPS nie miałem jescze wtedy żeby sprawdzić.

200 to bujda na resorach jest.

joeey - Sro 02 Cze, 2010

Niestety musiałem się pomylić :P Obroty się zgadzaja, dzisiaj dokładnie sprawdziłem. Nie potrzebnie tyle paniki narobilem :niepewny:
kruk - Czw 03 Cze, 2010

:rotfl:
Domin46 - Pon 14 Cze, 2010
Temat postu: powiedzcie mi
przy prędkości maksymalnej jakie macie obroty na 5tce i 6stce.

Bo ja przykładowo wczoraj testowałem dokładnie z gps-em i przy standardowych zębatkach na 5tce mój GS osiąga maksymalnie równo 160 i ma wtedy równo 10tysięcy obrotów (5-tka).
Na 6-stce prędkość już nie wzrasta a obroty utrzymują się na 9tysięcy. Czyli już nie ma siły na większą prędkość. Czyli na 6stym biegu przy 9tys obrotów mam dokładnie 160km/h co pokrywa się z licznikiem i gpsem (w moim moto licznik o dziwno pokazuje tyle ile jest naprawdę)

Dodam, że mam moto nie zdławione i sądzę, że tym co gs jedzie te 190 to mają problem z kalibracją liczników. No chyba, że wam gs na 6-stce wchodzi na 11tysięcy obrotów, w co nie uwierzę, bo jest za słaby a wg wykresów największą moc uzyskuje przy około 9tysięcy obrotów.

Pozdrawiam,
Domin46

Irys - Pon 14 Cze, 2010

Domin, wyraźnie wszyscy piszą, że LICZNIKOWO mamy 190. Prędkość rzeczywista na pewno jest mniejsza - trzeba by było sprawdzać tak jak Ty, z GPSem.
Ja na 6tym biegu, przy 9-10tys obrotów miałam spokojnie licznikowe 190.

Domin46 - Pon 14 Cze, 2010
Temat postu: zgadza się IRYS
tylko mnie cały czas zastanawia, czy ja trafiłem na takiego słabego GS-a, czy coś mam nie tak. A jak jakiś sprzęt trafia w moje ręce, to chcę żeby wszystko było jak powinno. Ale moto jest ok, pali dobrze, oleju bierze minimalnie, ostatnio mu wyliczyłem 150ml na tysiąc, a ja jeżdżę dość dynamicznie.

Dla mojego Gs-a 9tysięcy obrotów na 6stym biegu to absolutny max na prostej. Do 10-ciu w życiu nie dojdzie. Nie twierdze, że ktoś swoim szybciej nie pojedzie niż ja, bo może akurat ma trochę mocniejszego. ale nie wierzę, że seryjny gs pójdzie więcej niż 175 na prostej.

Pozdrawiam,
Domin46

kruk - Wto 15 Cze, 2010

Ja z kolei mam moto zablokowane i max licznikowo jadę 160 na szóstce przy ok. 8 tys. obrotów (wyżej już nie wchodzi).
Jaca - Wto 15 Cze, 2010

W prawdzie nie mam jeszcze swojej Suzi to chętnie wypowiem się na temat GPS'ów Obecnie mam Tom Tom'a i jadąc samochodem zawsze prędkość wyświetlana na GPS'ie jest mniejsza nie ważne którym samochodem jadę. najlepszym rozwiązaniem jest hamowania ale to już troszkę kosztuje.
pozdro.

Domin46 - Sro 16 Cze, 2010

Oczywiście , że hamownia jest najlepsza. Ale to, że gps zawsze pokazuje Ci niżej niż w samochodach to jest norma. Bo większość (prawie wszystkie) liczniki moto/samochodowe zawyżają w granicach 5-10%. Moje moto to taki wyjątek i ja sam się zdziwiłem, po prostu nie zawyża.

Pozdrawiam,
Domin46

marek75 - Sob 26 Cze, 2010

Mój GS z 99r. 46 KM przy wietrze (opór) rozpędził się na równej drodze do 180 km/h licznikowych, przy 9200 obr.
_-zak-_ - Pon 05 Lip, 2010

Czytam i nie wieże, w sobotę byłem z kolegą w Karpaczu i wracaliśmy autostradą, on zawsze mówił, że jego GS jedzie 180 km/h i koniec, ja wcześniej na swoim jechałem już 190 km/h, teraz gdy on rozpędził się na maxa dodałem gazu i przeleciałem koło niego, miałem ponad 200 km/h i wierzcie mi, że chciał jechać dalej ale mi zabrakło jaj albo przyszedł rozsądek. Moto w piątek było zabrane z warsztatu po regulacji gaźników i zaworów.
Nasz silnik ma potencjał tylko wersje oryginalne jeżdżą 160 - 180 km/h, a z większymi otworami w gaźniku pędzą nawet ponad 200 km/h.

Domin46 - Pon 05 Lip, 2010

Zak, to co dokładnie masz zmienione w tych gaźnikach????
A i zobacz mojego posta wyżej, jak masz możliwość wsadzenia gps-a w plecak z automapą i kawałek prostej dobrej drogi to podaj Vmax Twojego moto z odczytu z zapisu śladu z automapy.

Aż jestem ciekaw, o ile Twój Gs jest rzeczywiście szybszy od mojego (dla przypomnienia mój wg GPS-a idzie równo 160 i ma wtedy 10tys na 5-tce i 9tys na 6-stce).
Zębatki standard.

Pozdrawiam,
Domin46

joeey - Pon 05 Lip, 2010

Licznik zawyża mu pewnie ok 20km/h ;) chyba, że ma większy gaźnik założony? :)

Przy większych prędkościach u mnie licznik zawyża nawet 11km/h. Brałbym na to też poprawkę.

_-zak-_ - Pon 05 Lip, 2010

Koleś, który jechał miał w tym samym momencie co ja 180 km/h, wyprzedziłem go bez najmniejszego problemu. Jak pisałem moto był w serwisie i mech mówił, że gaźniki są jakieś inne, coś tam ma większe, sam nie wierzył po przejechaniu się, że to tylko gs.
Navi nie mam więc nie sprawdzę, a maxa nigdy nie osiągnę bo się boję. 200 to i tak dużo jak na ten MOTOCYKL , myślę, że wkręcił by się na 6 na czerwone pole.
A jeszcze jedno, mechanik mówił, że może być jeszcze silniejszy jak coś tam zwiększy się w gaźniku, ale ja nie chce bo po co, a poza tym pali ok 5,5 litra a nie chce żeby palił 7 l.

Szkoda tylko, że nikt nie chciał kupić mojej gski bo jeździł bym już Fazerem.

joeey - Pon 05 Lip, 2010

To kumpel jechał pewnie coś koło 165km/h a Ty pocisnąłeś więcej. Bo te liczniki serio sporo zawyżają. Mi licznikowe 190km/h leci, ale realne sporo mniej...
_-zak-_ - Pon 05 Lip, 2010

Spoko, następnym razem zapukam do auta obok i zapytam się ile jadę.
Wiem, że było szybko, prawie za szybko jak dla mnie i to mis starczy, ale jak będę miał możliwość to sprawdzę z gpsem. Moim zdaniem mój pojedzie 200 w realu.

Domin46 - Pon 05 Lip, 2010

ja tam mogę uwierzyć w to, że niektóre gs-y miały jakieś "większe gaźniki".
Ale Twoja wypowiedź raz, że jest nieprecyzyjna : "mechanik mówił, że coś tam jest większe, ale nie wiadomo co";.

Po drugie, prędkości rzędu 200km/h osiągają motocykle które mają przynajmniej te 70km, a nie wierzę, że gs nawet z lepszymi gaźnikami będzie tyle miał.

No chyba, że się mylę a Twój GS to naprawdę mocarz.

Pozdrawiam,
Domin46

hubertgontarz - Pon 05 Lip, 2010

Nie raz było poruszane na forum, bajki.
Rzeczywistych 200 km na godzinę GS nie osiągnie, F-ka ze względów aerodynamicznych może osiągnąć większego vmaxa.
Zrób pomiar z GPSem na prostej drodze (nie z górki o kącie nachylenia 8 procent bez gpsu).
Pytanie ilu tys. obrotów musiałbyś go na 5tym biegu kręcić....

joeey - Pon 05 Lip, 2010

_-zak-_ napisał/a:
Spoko, następnym razem zapukam do auta obok i zapytam się ile jadę.

I po co się nabijacie ;) Pan zak zapuka do samochodu obok i się zapyta :D

midd - Wto 06 Lip, 2010

Cytat:
I po co się nabijacie ;) Pan zak zapuka do samochodu obok i się zapyta :D


tylko jak koles z Tira bedzie miał usłyszec o co chodzi :P

_-zak-_ - Wto 06 Lip, 2010

Faktycznie śmieszne, udany żart. Myślcie co chcecie, wasze według licznika jadą 160 - 180 km/h, ja moim ponad 200, więc się nie pościgamy.
Jeszcze jedno mój gs jest z owiewkami.

Irys - Wto 06 Lip, 2010

Jeszcze napisz, że Twoje zegary mają 220 na budziku wpisane.
_-zak-_ napisał/a:
więc się nie pościgamy
Zakład? :hyhy:
_-zak-_ - Wto 06 Lip, 2010

220 nie mam, mój licznik ma 130 mph, a w km/h 200.
Nie mamy o co się kłócić, jak będę miał możliwość to sprawdzę gpsem.
Jestem świadomy tego, że gdy licznik pokazuje 200 km/h to jadę jakieś 190, tak jest we wszystkich pojazdach. Np moje auto przy 100 na zegarze jedzie naprawdę 95 km/h.

Domin46 - Wto 06 Lip, 2010

więc jak będziesz mógł to sprawdź i napisz jak wyszło, bo takie gdybanie to wiesz.
Wierzę w to , że Twój może być tam minimalnie być szybszy od gs-a kolegi, ale ja nawet w to realne 190 nie wierzę.

P.s mi też kolega mówi, że jego gs jedzie 185, mój "tylko" 160.
Ścignęliśmy się jak była okazja (ale nie do vmax) tak do 4biegu i szły równo. Więc nie sądzę, by była różnica 25km/h między nimi, bo to różnica już zauważalna.


AAA ... i piszesz, że jak jedziesz autem to gps pokazuje 95 przy 100 licznikowych. Im większa prędkość tym większe przekłamanie! Mi przy 160 licznikowych w lanosie 1,4 gps pokazał 148!!! :szok:

Pozdrawiam

marek75 - Sro 07 Lip, 2010

Witam
Potwierdzam stwierdzenie "ZAK-a". jego GS pójdzie 200km/h. Nawet jak twierdzicie, że jest to "tylko" licznikowe to i tak jest szybszy od waszych licznikowych 180-190 km/h.
P.S
Jechaliśmy razem autostradą, ja swojego GS rozpędziłem do 180 km/h (9200obr.), a mój kolega zrównał się ze mną na chwilę, dodał gazu i momentalnie odjechał, wrażenie jakby jechał jakimś "ścigiem", a nie GS. Może to jedyny GS który jest taki szybki ?

joeey - Sro 07 Lip, 2010

Czekamy na prędkość z GPS'u bo aż sam jestem ciekawy :oczami:
midd - Sro 07 Lip, 2010

Cytat:
Czekamy na prędkość z GPS'u bo aż sam jestem ciekawy :oczami:


zeby to jeszcze GPS był miarodajny :P :P

Irys - Sro 07 Lip, 2010

Midd, czepiasz się :looka: To na pewno jest najszybszy GS wszech czasów! Leci 200 i jeszcze przyspiesza! Uwierzcie, bo nie znane są wyroki Boskie. GS kolegi ZAK'a na pewno jest tym jedynym, wyjątkowym, najszybszym.

Chętnie też zobaczę wynik GPSowy. Albo najlepiej dwa - z dwóch różnych GPSów :]

Kat - Sro 07 Lip, 2010

Jeszcze trochę i trzeba będzie przedstawić zdjęcie z fotoradaru :)
midd - Sro 07 Lip, 2010

co jak co ale sadze ze producent swoje dziecko zna i to ze pisze ze vmax wynosi 175 km/h to tyle faktycznie jest.

z uwagi na rózne stany maszyn, rózne roczniki i wersje E i F te wyniki beda se różnic ale raczej w niższym zakresie niż w wyższym. :P

Plaster - Sro 07 Lip, 2010

marek75 napisał/a:
Witam
rozpędziłem do 180 km/h (9200obr.), a mój kolega zrównał się ze mną na chwilę, dodał gazu i momentalnie odjechał...


Marek zeby przy 180km/h "momentalnie odjechac" to raczej nie GS-em, jest to tylko Twoje zludzenie z powodu duzego przeklamania licznika. A jesli tak jestescie tego pewni, to badzcie wiarygodni, dajcie moto na forum, porobicie fotki itp. Moze faktycznie ten model ma jakas codowna rzecz ktora daje mu takiego kopa...z chcecia to zobaczymy :)

_-zak-_ - Czw 08 Lip, 2010

Nie mówię, że mój gs jest najszybszy i wyjątkowy ale, że na gs jest mocny.
Mam parę fotek to dodam ale nie wiem czy coś zobaczycie.
Widzę, że strasznie się irytujecie.
Kiedyś nie było gps-ów i jak było na liczniku tak było w głowie, wszystko zależy od punktu odniesienia, teraz zwykły licznik wam nie wystarczy, przecież one wskazują prawie identycznie, różnice 2-3 km/h między licznikami to taka duża różnica?
A co do prędkości podanej przez producenta 175 km/h, ok to mój jedzie 170 a wasze 140.

Plaster - Czw 08 Lip, 2010

_-zak-_ napisał/a:

Widzę, że strasznie się irytujecie.


Wiesz, mielismy juz tutaj na forum roznych ludzi, z czego jeden byl najlepszy...Z tego co pamiatam jechal na GS-ie z pasazerem i trzema pelnymi kuframi 200 lub jeszcze wiecej :P

hubertgontarz - Czw 08 Lip, 2010

Bo my mamy wersje 34 konne, zdławione, bo my mocy nie potrzebujemy.
Domin46 - Czw 08 Lip, 2010

_-zak-_ napisał/a:

Kiedyś nie było gps-ów i jak było na liczniku tak było w głowie, wszystko zależy od punktu odniesienia, teraz zwykły licznik wam nie wystarczy, przecież one wskazują prawie identycznie, różnice 2-3 km/h między licznikami to taka duża różnica?



Powiem Ci tyle, że jak ja jadę 120 to kumpel ma 130. Różnice między licznikami są spore.
Dopóki tego nie sprawdzisz np. GPS-em to jesteś niewiarygodny.
I jak możesz, to dowiedz się od tego mechanika, co dokładnie masz "innego" w tych gaźnikach od standardowego GS-a.

Wiesz co do gs-ów to słyszy się różne naprawdę dość skrajne opinie na temat Vmaxa.
Być może faktycznie istniały różne wersje, ale żeby Twój był szybszy od mojego o 40km/h,
to jest taka różnica jak między gs-em a banditem 600.

Pozdrawiam!
Domin46

hubertgontarz - Czw 08 Lip, 2010

Bandit osiąga 200 km/h i to nie od tak, a ma mocy dużo więcej.
czaja - Czw 08 Lip, 2010

a mnie to wogole nie kreci jazda powyzej 160 !! ! a wrec malo przyjemne to jest ( no moze czasami :D ) hehe
marek75 - Czw 08 Lip, 2010

Widzę, że "specjaliści" podważają dane licznikowe, producenta, GPS-u... Niedowiarki. Wiarygodny byłby z pewnością test waszych GS z GS Zak-a na autostradzie. Gdybym ja miał takiego GS to poszedłbym o zakład z tymi niedowiarkami, że jego GS wykasuje wasze.
Irys - Czw 08 Lip, 2010

Zaraz, zaraz. Dane licznikowe to jedno. I to na razie tylko Wy podważacie dane producenta, który jasno mówi o vmaxie (który na pewno nie jest niesamowitym vmaxem kolegi ZAK'a).
A o poprawności GPSu i podważaniu tegoż wyniku, jeszcze nie słyszałam, bo podobno takiego testu nie robiliście?

Adwokata kolega ZAK chyba nie potrzebuje. Prosimy o dowody a nie bicie piany.

marek75 - Czw 08 Lip, 2010

Mnie nie "boli", że ktoś śmiga na o wiele szybszym GS.
kysa275 - Czw 08 Lip, 2010

Daj moto na hamownie i pokaż wykres, to powinno być wiarygodne czy jest mocniejszy.
_-zak-_ - Czw 08 Lip, 2010

Miałem dzisiaj zrobić test, niestety na siłowni naciągnąłem mięśnie karku i strasznie boli więc nici.
Irys - Czw 08 Lip, 2010

Nas też nie boli. Ale są tu osoby (nie mówię o sobie) które o GSie wiedzą znacznie więcej niż Wy i chyba wiedzą co pisząc, przedstawiając m.in. dane. Już nie wspominając o producencie.

Bajki bajkami. Chętnie pogratuluję koledze ZAK'owi najszybszego GSa w Polsce i może w Europie. Ale najpierw chciałabym to zobaczyć na własne oczy.

pubuss - Pią 09 Lip, 2010

Irys już byś bajek nie opowiadała, że GS nie pójdzie tak szybko, sama wczoraj przy 200km/h po redukcji na trójkę postawiłaś GSa na koło ;) Widziałem!! I kilka innych osób też :P
hubert - Pią 09 Lip, 2010

widzę że niedługo gs-ami będziemy jeździć szybciej niż gsxr 1000
:rotfl:
z tego co pamiętam to leon prawie wyprzedził samolot :rotfl: :rotfl:

maciejmojusz - Sob 31 Lip, 2010

ja na 6 biegu przy 6 tys. mam 120km/h czy to normalne czy nie powinien więcej iść przy 6 tys. ?? dodam że na jedynce powoli to nie chce iść
kysa275 - Sob 31 Lip, 2010

Przeczytaj choć kilka stron tego tematu to będziesz wiedział.
Domin46 - Nie 01 Sie, 2010

_-zak-_ napisał/a:
Miałem dzisiaj zrobić test, niestety na siłowni naciągnąłem mięśnie karku i strasznie boli więc nici.



A więc cudów nie będzie, to podobnie jak z PO. Masz coś innego w gaźnikach, ale nie wiadomo co, ale mechanik wie. W każdym bądź razie idzie 200-ście, ale testów z gps-em nie zrobiłem bo naderwałem ścięgno na siłowni.

Takie baje to możesz opowiadać kolegom z piaskownicy. Do uzyskania 200km/h na motocyklu potrzebujesz conajmniej 70km, których gs nie ma na pewno.
Z góry przepraszam obsługę forum, ale nie mogłem się powstrzymać.

Pozdrawiam,
Domin46

_-zak-_ - Pon 02 Sie, 2010

Był dziś mały test na jednej navi, w przyszłości będzie drugi na innej dla porównania.

Prędkości:
licznik-navi
100-91
160-144
180-156/8

Identyczne prędkości miał koleś na hondzie cb600

Muszę to sprawdzić na prostej drodze z inną navi, bo trochę duże te odchylenia.
czyli jak miałem ok 205 to jechałem 175.

Jeżeli większość liczników tak oszukuje to nie mam się czym przejmować, bo i tak jestem szybszy, kilometry na liczniku czy na navi co za różnica, punkt odniesienia ten sam.
Jeżeli wasze motorki jadą tylko 180 na liczniku, to znaczy, że producent dał ciała, albo on też wziął pod uwagę licznik a nie navi.

hubertgontarz - Pon 02 Sie, 2010

Więc Twój nie jedzie 200, niestety.
joeey - Pon 02 Sie, 2010

_-zak-_, słuchaj słuchaj, żebyś nie pęknął z tego nadymania się ;) to że komuś pokazuje 180 na liczniku to nie znaczy że ma też takie przekłamanie licznika jak u Ciebie ;) Więc Panie wielce najszybszy na GS nie masz najszybszego GS'a :P

To nie jest tak że wszystkim przy 180km/h licznik zawyża 15km/h jednemu 5km/h innemu 20km/h...

midd - Pon 02 Sie, 2010

ja przy 250 mam na gps 230 :P
joeey - Pon 02 Sie, 2010

zastanawiam się z czego wynikają takie przekłamania :P
midd - Pon 02 Sie, 2010

powyżej pewniej predkosci koła slizgaja sie na asfalcie stad masz przekłamania przy duzych predkosciach - im szybciej tym wieksze.

przy niskich prędkościach to raczej kwestia jakości predkosciomierza, w er6 w zasadzie do 150 nie było przekłamian miedzy wskaźnikiem a gps (3-5 kmh prędkościomierz zawyżał)

_-zak-_ - Wto 03 Sie, 2010

Pierwsza rzecz to ja się nie nadymam, a druga to nie ja napisałem, że mam najszybszego gsa na świecie, napisałem tylko co mi licznik pokazał i jaka była różnica między moim MOTOCYKLEM a kolegi.

Jak dla mnie mój gs jest już za słaby i chciałbym fazera, ale jak na razie nie mogę go sprzedać.

Może w tym tygodniu sprawdzę MOTOCYKL z drugą navi.

mr0zd - Wto 03 Sie, 2010

A nie masz przypadkiem innego profilu przedniej opony niż powinien być?
_-zak-_ - Sro 04 Sie, 2010

Mam oryginalną 17
pubuss - Sro 04 Sie, 2010

Może zębatka jest nieseryjna? ;)
mr0zd - Sro 04 Sie, 2010

_-zak-_ napisał/a:
Mam oryginalną 17

Chodzi mi o profil, nie o średnicę :wstyd:

Makar00n - Wto 10 Sie, 2010

joeey napisał/a:
a jak ja mam na 6 biegu 6tyś. obrotów i 100km/h to czy to jest dobrze ustawione? ;) bo jak tak patrze, to wartości trochę się różnią :zdziwko:


Skracając joeey w końcu sprawdził i okazało się, że źle zobaczył. Okazało się, że u niego wszystko okej. Dziś sprawdziłem i przy 5tyś obr. na 6 biegu mam 80 km/h. Przy 6 tyś mam 90 km/h.

maciejmojusz napisał/a:
ja na 6 biegu przy 6 tys. mam 120km/h czy to normalne czy nie powinien więcej iść przy 6 tys. ?? dodam że na jedynce powoli to nie chce iść


No widzisz. Jest 30 km/h różnicy. Nie wiem czy mam oryginalną zębatkę. Ale może nie. Nie wiem czemu tak narzekacie na 6 bieg, na ja nim normalnie wyprzedzam i podoba mi się jak płynnie przyspiesza na 6tce. Może to być kwestia regulacji gaźników, zaworów?

Podobno po zmianie zębatki na 15 z moto na jedynce powinno pójść z gazu na gumę, to prawda? U mnie nie pójdzie na pewno.

Makar00n - Pią 13 Sie, 2010

Jeśli jest zmieniona zębatka na 15 z tz. że obroty na każdym biegu są wyższe od oryginalnej zębatki tak? Czyli jeśli jadę w trasie 6 biegiem i jedzie za mną GS z oryginalną zębatką to mimo, że jedziemy tą samą prędkością i tym samym biegiem to ja spalę więcej benzyny niż on tak? :P
Kat - Pią 13 Sie, 2010

Odnieś sytuację do roweru z przerzutkami i będziesz wszystko wiedzieć. Zasady mechaniki są te same.
matzec - Nie 15 Maj, 2011

Ostatnio zauważyłem, że prędkość na liczniku przy określonych obrotach jest chyba niższa, niż dawniej. Przykładowo przy 6000 na ostatnim biegu jest ok 110 km/h. Jaki mógłby być powód takiej zmiany? Nie znam się na mechanice, ale mogę sobie wyobrazić 2 rzeczy:
1. problem z samym prędkościomierzem (a miałem niedawno wymieniane opony, może przy demontażu koła coś mogło się stać?)
2. silnik nie przekazuje w pełni napędu na koło (czy to możliwe?)

Czy ktoś miał podobne doświadczenia?

kiler - Nie 15 Maj, 2011

No kuzwa, tez to u siebie zauwazylem xd. Tylko, że u siebie nic w sumie nie ingerowałem, więc nie wiem w czym przyczyna. Może linka od obrotomierza się zużywa czy coś.
kempes - Nie 15 Maj, 2011

Mi też się wydaje, że to wina linki. Sprawdź w jakim stanie są końcówki.
DJPIECZYWO - Pią 20 Maj, 2011

Co do prędkości to na 6-tym biegu mam 125km/h (po małej modyfikacji gaźnika)
Po tej modyfikacji silnik lepiej chodzi.

Otóż zostały wymienione dysze w gaźniku obie na 130 oraz lekko powiększone (do granic możliwości króćce ssące). Porządna regulacja i synchro.
Jednak moto przy 10,5tys przerywa (jak by miał odcięcie czy coś) :rotfl: od początku tak ma - czasem lubi sobie strzelić w gaźnik - mechanik mówił że wszystko jest ok iskra dobra nowe świece kolor prawidłowy synchro dobre po prostu tak ma być i już :D
Jak ktoś chce to mogę wrzucić filmik :D

V-Max mojego GS-a to 205km/h na 6-tym biegu przy 10,500tys obr ale to już silnik prawie z ramy wyskakuje :D (nowy asfalt droga idealnie prosta bez wiatru).

PS: W GS-ie mam owiewki z przodu i z boku coś podobnego do fire stars (są dlatego też mniejsze opory powietrza) a i zębaty standardowe :D

A i jak by się ktoś pytał to w dowodzie mam wpisane 38kW (pierwszy raz w GS widze taką moc albo to pomyłka - GS-y mają 35,2kW zależy jak się trafi :D )

mr0zd - Pią 20 Maj, 2011

Ta 200 GSem
Chyba z górki z wiatrem w plecy.

kysa275 - Pią 20 Maj, 2011

mr0zd napisał/a:
Ta 200 GSem
Chyba z górki z wiatrem w plecy.

To i tak coś mało, nie pamiętasz gościa co we 2 osoby leciał ponad 200 ;) :rotfl:

midd - Pią 20 Maj, 2011

Cytat:
To i tak coś mało, nie pamiętasz gościa co we 2 osoby leciał ponad 200 ;) :rotfl:


ale on jeszcze miał z tyłu areodynamiczy kufer z tyłu to dlatego tyle :D

DJPIECZYWO - Sob 21 Maj, 2011

Chcesz to ci nagram filmik tylko nie mam pomysłu gdzie przymocować kamerę.

Jedzie dokładnie 205km/h oczywiście licznikowe :hyhy:

Przecież pisałem że mam powiększone króćce ssące oraz większe dysze w gaźniku :hyhy:

bluebit - Wto 20 Mar, 2012

ludzie małej wiary :)

Seryjne GS500F

Autostrada z Grudziądza do Gdańska

Prędkość na liczniku GS500f - powyżej 200km/h - żadna górka
Prędkość na liczniku Passata B5Fl 1.9Tdi silnik AVF (130km przerobione na 168km) - 210km/h
Prędkość z systemu monitorowania pojazdu GPS/GPRS z wyżej wymienionego passka - 198 km/h

Dłuży okres czasu.

Przyklejony do zbiornika kierowca GS-a ważył 72kg.

Wszystko w temacie :)

p.S może bym zwątpił w wskazania GS/Passata - ale możliwości oszukania GPS-u nie możliwe :)

mateusz232 - Pią 18 Lip, 2014

Może zadam dziwne pytanie ale.. Piszecie, że prawidłowe obroty na biegu jałowym to 1200+/-100. Czy przez to mam rozumieć, ze silnik może falować delikatnie w zakresie+/- 100 obrotów?
chaltier - Pią 18 Lip, 2014

tak moze delikatnie falować acz kolwiem wskazówka obrotomierza powinna być wręcz przyklejona i stać nieruchomo w miejscu. Ale takie bajery to raczej na GIT gazniczkach a już napewno na wtryskach hehe ;-)
_adam_ - Pią 18 Lip, 2014

oznacza to że mają mieścić się w zakresie 1100-1300, a falować nie powinny jeśli jest rozgrzany, chyba że po odpaleniu zimnego na ssaniu
mateusz232 - Pią 18 Lip, 2014

Profilaktycznie nagrałem filmik po powrocie z pracy, gdy już silnik był rozgrzany.
Wygląda to tak:
Kod:
http://youtu.be/XBuW_UXOmJw

Niestety, mam zaśmiecony telefon i dźwięk nie zgrał się z obrazem, postaram się później jakoś to poprawić.

chaltier - Sob 19 Lip, 2014

wydaje mi sie ze masz troche ze ubogą mieszankę za wolno schodzi z obrotów, a takie falowanie na biegu jałowym jest jak najbardziej akceptowalne, niekiedy pozbycie sie delikatnych wachań obrotów w olejakach jest po prostu nie do ustawienia. :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group