.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Rezerwa

st3fan - Czw 25 Wrz, 2008
Temat postu: Rezerwa
Wybaczcie pytanie laika, ale zastanawiam się nad tym jak rozpoznać czy już powinno się przestawić kranik na RES czy też nie? Czy w baku znajdę jakiś wskaźnik poziomu rezerwy? Jak można to rozpoznać podczas jazdy na trasie?
Zaglądałem do baku, ale widzę tam tylko jakąś rurkę i paliwo - na oko 1/3 baku.

Yarccom - Czw 25 Wrz, 2008

paczujesz jak moto nie bedzie ciągneło to znaczy że czas przestawić kranik
przy odrobinie wprawy robisz to w czasie jazdy bez zatrzymania ;)

st3fan - Czw 25 Wrz, 2008

A czy po drodze kranik nie przechodzi w pozycję PRI?
No i jak to jest z rozpoznaniem stanu paliwa po otwarciu baku - czy tam na tej rurce jest jakiś znacznik?

Spajdi - Czw 25 Wrz, 2008

Ja na rurce nic nie zauważyłem i nie ma różnicy czy w trakcie jazdy czy nie kranik ma 3 pozycje ON, RES, PRI jeśli przekręcisz w czasie jazdy na RES to jakim prawem ma się zrobić PRI ? :hyhy: Jak zacznie Ci brakować paliwa to będziesz musiał dawać dużo gazu, żeby moto przyspieszał wtedy przekręcasz na RES, w skrajnym przypadku już zgaśnie ;)

Pozdrawiam ;)

Lemon - Czw 25 Wrz, 2008

st3fan napisał/a:
A czy po drodze kranik nie przechodzi w pozycję PRI?

:]

a jeździsz na luzie? przeciez podczas przełączania z jedynki na dwójkę włączasz luz :]

metalbeast - Czw 25 Wrz, 2008

ja sie dowiedziałem, jak mi paliwa zabrakło na pierwszej przejażdżce ;] na szczescie przypomniałem sobie o kraniku, ale uczucie było takie jakby część mocy stracił. Po chwili już wcale nie ciągnał. Wtedy sie jeden jedyny raz zatrzymałem żeby zmienić na RES :] teraz to luzem podczas jazdy robię.

Apropo... moto stoi w garażu, musze zatankowac. obym nei zapomniał i tak sobie nie pojechał na RES :P

Tak przy okazji czy w nowszych motocyklach też jest kranik ?

oleska - Czw 25 Wrz, 2008

jest
Spajdi - Czw 25 Wrz, 2008

Oleska chyba źle rozumujesz pojęcie nowe motocykle... jednak nie we wszystkich jest kranik, a jeśli jest to coś "kraniko - podobnego" to nie obsługuje się go jak zwykłego kranika... Już stara Yamaha Virago ma na prawej manetce przełącznik elektryczny "on - res" i nie trzeba nigdzie sięgać tylko jednym ruchem kciuka zmienić położenie przełącznika, także nie był bym pewny tego kranika, a poza tym nowsze motocykle są na wtrysku i tam już na pewno nie ma kranika w takim pojęciu o jakim mówimy, a jest pompka paliwa ;)

Pozdrawiam ;)

Piterek - Czw 25 Wrz, 2008

metalbeast napisał/a:
ja sie dowiedziałem, jak mi paliwa zabrakło na pierwszej przejażdżce ;] na szczescie przypomniałem sobie o kraniku, ale uczucie było takie jakby część mocy stracił. Po chwili już wcale nie ciągnał. Wtedy sie jeden jedyny raz zatrzymałem żeby zmienić na RES :] teraz to luzem podczas jazdy robię.

Apropo... moto stoi w garażu, musze zatankowac. obym nei zapomniał i tak sobie nie pojechał na RES :P

Tak przy okazji czy w nowszych motocyklach też jest kranik ?

Pytasz o nowszego Gsa, czy o inne moto?
Bo w innych nowszych motongach bywa,że kranika nie ma...

oleska - Czw 25 Wrz, 2008

Spajdi napisał/a:
Oleska chyba źle rozumujesz pojęcie nowe motocykle... jednak nie we wszystkich jest kranik, a jeśli jest to coś "kraniko - podobnego" to nie obsługuje się go jak zwykłego kranika... Już stara Yamaha Virago ma na prawej manetce przełącznik elektryczny "on - res" i nie trzeba nigdzie sięgać tylko jednym ruchem kciuka zmienić położenie przełącznika, także nie był bym pewny tego kranika, a poza tym nowsze motocykle są na wtrysku i tam już na pewno nie ma kranika w takim pojęciu o jakim mówimy, a jest pompka paliwa


pytanie metalbest'a
metalbeast napisał/a:
Tak przy okazji czy w nowszych motocyklach też jest kranik ?
przypuszczam, ze tyczylo nowszego Gs więc nie wiem po co ta "lekcja" :rotfl: zwłaszcza, że informację, których mi udziliłes sa oczywiste i nie sądze, żeby kolega metalbest (wręcz jestem przekonana) zadał to pytanie w odniesieniu do (wszystkich)nowszych(nowych) motocykli ;)
pozdrawiam

Spajdi - Czw 25 Wrz, 2008

"Tak przy okazji czy w nowszych motocyklach też jest kranik ?" sama to zacytowałaś nie ma mowy o GS tylko o nowszych MOTOCYKLACH więc odpowiedziałem na jego pytanie bo Twoja odpowiedź "jest" była nie zbyt wyczerpująca.

Pozdrawiam.

Piterek - Czw 25 Wrz, 2008
Temat postu: Re: Rezerwa
st3fan napisał/a:
Wybaczcie pytanie laika, ale zastanawiam się nad tym jak rozpoznać czy już powinno się przestawić kranik na RES czy też nie? Czy w baku znajdę jakiś wskaźnik poziomu rezerwy? Jak można to rozpoznać podczas jazdy na trasie?
Zaglądałem do baku, ale widzę tam tylko jakąś rurkę i paliwo - na oko 1/3 baku.

I widzisz jaka wojnę rozpętałeś niewinnym pytaniem :hyhy:

oleska - Czw 25 Wrz, 2008

jaką wojnę Piterek ;)
kolega Spajdi nie mógł powstrzymać sie od udzielnia mi kilku ważnych inforamcji, powinnam być mu wdzięczna :] a kranik to takie cos przy zlewie, tak Spajdi? :zawstydzony:

Spajdi - Czw 25 Wrz, 2008

Omfg o czym tu dyskutować ? Metalbeast w swoim pytaniu wyraźnie spytał o MOTOCYKLE, a nie o GS'a "motocykle" - liczba mnoga znaczy to, że raczej nie chodziło tylko o Suzuki GS500... Ja udzieliłem odpowiedzi na JEGO pytanie, a nie tłumaczyłem tego Tobie bo nie interesuje mnie czy to wiesz czy nie tylko odpowiadam na pytanie kolegi (bo to nie jest wstyd czegoś nie wiedzieć i spytać, wstyd to nie przyznać się, że się czegoś nie wie), a zwróciłem tylko uwagę na to, że coś pomieszałaś albo źle zrozumiałaś jego pytanie i nie piję do Ciebie także proszę skończ już ciągnąć OT i nie próbuj mi się "odgryźć" bo ja nie piszę postów, żeby się z kimś kłócić tylko, żeby odpowiadać na czyjeś pytania jeśli jestem w stanie to zrobić... :looka:

Pozdrawiam ;)

oleska - Czw 25 Wrz, 2008

Spajdi napisał/a:
nie tłumaczyłem tego Tobie
ok
tylko nie zaczynaj udzielnia odpowiedzi na pytanie kolegi od
Spajdi napisał/a:
Oleska chyba źle rozumujesz pojęcie nowe motocykle...
:zdegustowany:
metalbeast - Czw 25 Wrz, 2008

no Spajdi widzę że sprawę załatwiłeś za mnie. Dzieki. Oczywiście chodziło o __MOTOCYKLE__ czyli wszystkie nowe maszyny. Nie mam styczności z nówkami więc nie wiem jak tam to jest. Przełącznik przy manetce to fajna sprawa :)) ale przyznam że kranik wcale uciążliwy nie jest. Nawet powiem więcej, żałuję że w aucie nie ma takiego, bo bym mógł dokładnie spalanie sprawdzić :) a kanistra wozić nie chce w bagażniku.
Jednak kranik to przydatna rzecz, kiedy się wie jak go używać :]

Lemon - Czw 25 Wrz, 2008

metalbeast napisał/a:
Nawet powiem więcej, żałuję że w aucie nie ma takiego, bo bym mógł dokładnie spalanie sprawdzić

:zdziwko: a komputery pokładowe? wyliczenia srednie, chwilowe itp itd..
a jesli takowego nie ma to chociaż lampka świecąca w przypadku włączenia się rezerwy.. no to to chyba wszystkie maja..

Piterek - Czw 25 Wrz, 2008

metalbeast napisał/a:
Nawet powiem więcej, żałuję że w aucie nie ma takiego

Nie ma czego żałować!!!
Kup Trabanta z silnikiem dwusuwowym, tam byl kranik jak w moto :padam:
Jak brakowało paliwa na ON, wysiadałeś z auta, podnosiłeś maskę silnika(tam był zbiornik paliwa) i przełączałeś kranik na rezerwę ;)

Spajdi - Czw 25 Wrz, 2008

Hehe Lemon wiele samochodów nie ma kontrolki rezerwy tylko wskaźnik np. Ford Mondeo 93'-00' z wykluczeniem wersji najbogatszej wyposażenia Ghia, Daewoo Tico (jakiś tam krótko produkowany rocznik miał, ale to chyba nie na nasz rynek) moje Tico nie ma kontrolki 98 rok...
Na pewno jeszcze wiele modeli bez kontrolki rezerwy i komputera by się znalazło :padam:

W samochodzie najdokładniejsze wyliczenie spalania to chyba zatankować do pełna aż pistolet wybije przejechać x np. 200-300km i dotankować do pełna - zapisać ile się zrobiło kilometrów, a ile udało się wlać tak kilka razy policzyć średnią i mamy dosyć rzetelny wynik ile nasze autko wciąga paliwka ten stary sposób chyba jest najdokładniejszą metodą sprawdzenia spalania bo np. sprawdzanie po tym ile jest na wskaźniku jest obarczone sporym błędem ;)

Także metal polecam Ci tą metodą sprawdzić sobie kiedyś spalanie w puszce :hyhy:

Pozdro :super:

Lemon - Czw 25 Wrz, 2008

a ja do tego polece http://www.spritmonitor.de/ ;)
metalbeast - Pią 26 Wrz, 2008

no własnie miałem pisać że fordy nie mają lampki, a neistety GHIA nie mam... Pożałowali mi chyba wyposazenia ;p Spoko, wiem ile moje auto pali, ale kranik to i tak fajna rzecz. Wyobraźcie sobie - tak jak w moto, można zapomnieć dolać, choć w naszych GSach nie ma wskaźnika ;/ to nawet jeśli by był, kranik robi nam dobrą robotę. Oszczędziło by to niektórym sprintu z kanistrem po paliwo ;]
Yarccom - Pią 26 Wrz, 2008

Ghia escort tez nie ma ...

co do kranika zupełny bezsens po to masz wskażniki w nowszysch moto + lampka rezerwy by nie pierd... sie w czasie jazdy w jakięs chore przełączanie :kwasny:

st3fan - Pią 26 Wrz, 2008

No widzę, że temat ostro na boczek poszedł. Tak czy inaczej dowiedziałem się co nie co odnośnie rezerwy i widzę, że to tylko metoda na czuja. Jak pojeżdżę trochę to może będę wiedział o co chodzi. Na razie zrobiłem wczoraj pierwsze 15km po bocznych uliczkach (jeszcze nie mam A) i mi się strasznie podoba. :)
Dzisiaj pewnie zaleję na stacji bak, bo mimo wszystko jeszcze nie chciałbym się przekonywać jak przekręcać kranik w czasie jazdy, albo jak już mi Suzi stanie i odmówi posłuszeństwa. ;)

Lemon napisał/a:
a ja do tego polece http://www.spritmonitor.de/ ;)

Cudze chwalicie, swego nie znacie :P Lemon, zajrzyj na TwojeAUTO.info - może Ci się bardziej spodoba niż ta niemiecka strona...
btw. podpowiem, że na stronę można wejść również z adresu www.TwojeMOTO.info ;)

k2 - Pią 26 Wrz, 2008

Piterek napisał/a:
Kup Trabanta z silnikiem dwusuwowym, tam byl kranik jak w moto :padam:
Jak brakowało paliwa na ON, wysiadałeś z auta, podnosiłeś maskę silnika(tam był zbiornik paliwa) i przełączałeś kranik na rezerwę ;)


Miałem kiedyś Trampka i na 100% kranik był wew. samochodu, nad kolanami pasażera. żeby dowiedzieć się o ilości paliwa w baku trzeba było wyjść, otworzyć maskę i zmierzyć ilość "patyczkiem". - to tak OT .

Co do kraników w nowych motocyklach - to jednak w niektórych montują. Nie służą one jednak do przełączania rezerwa itd. Są jedynie przydatne przy zdejmowaniu baku z moto.

Piterek - Pią 26 Wrz, 2008

k2 napisał/a:

Miałem kiedyś Trampka i na 100% kranik był wew. samochodu,

wiem, wiem... też miałem Trampka...i to kombi, taki rodzinny samochodzik :padam:

metalbeast - Sob 27 Wrz, 2008

st3fan napisał/a:
czoraj pierwsze 15km po bocznych uliczkach (jeszcze nie mam A) i mi się strasznie podoba. :)
Dzisiaj pewnie zaleję na stacji bak, bo mimo wszystko jeszcze nie chciałbym się przekonywać jak przekręcać kranik w czasie jazdy, albo jak już mi Suzi stanie i odmówi posłuszeństwa



wiem co czujesz :) ja tak samo zaczynałem! pierwsze kilometry... ehh Motocykl jakoś topornie sie prowadził (jeszcze nie umiałem go złożyć :P ) i w ogóle wszystko nowe... Ale kranik mnie zaskoczył lekko. Dobrze że po bocznych drogach jechałem hehe. Sprawa jest prosta - sięgasz lewą ręką pod lewe kolano i dzyndzel w dół :rotfl: a jak nie to sie zatrzymasz, jak ja za pierwszym razem. Drugi raz zabrakło mi paliwa jak trabanta wyprzedzałem :/ wtopa była, bo nie udało mi się sprawnie przełączyć, zwątpiłem i zdechł ;]

Majic - Sob 27 Wrz, 2008

metalbeast napisał/a:
Sprawa jest prosta - sięgasz lewą ręką pod lewe kolano i dzyndzel w dół

Chyba dzyndzel w bok, bo w dół to właśnie ON.

Lemon - Sob 27 Wrz, 2008

Majic napisał/a:
Chyba dzyndzel w bok, bo w dół to właśnie ON.

to chyba w górę, jak w dół jest ON :P

Majic - Sob 27 Wrz, 2008

Lemon napisał/a:
Majic napisał/a:
Chyba dzyndzel w bok, bo w dół to właśnie ON.

to chyba w górę, jak w dół jest ON :P

Na górze jest PRI :P

Lemon - Sob 27 Wrz, 2008

no to chyba w starych modelach :P

po '01 jest tak.. dół ON, bok PRI, góra RES
:)

kyu - Sob 27 Wrz, 2008

u mnie tak jak napisał Lemon ale to 2003r :)
Plaster - Sob 27 Wrz, 2008

ja mam rocznik 95 i rezerwa jest na bok :)
st3fan - Nie 19 Paź, 2008

No i przekonałem się o działaniu, a w zasadzie nie działaniu funkcji rezerwa w mojej Suzi. Wczoraj wracałem odstawić moto do garażu i jakoś tak na 1km przed miejscem dojazdu Suzi zaczęła się dziwnie dławić. Pomyślałem, że to pewnie paliwo dochodzi do poziomu rezerwy, więc trzeba będzie przestawić. Jakoś tak wyszło, że nie zatrzymałem się tylko jechałem i dosłownie na 200m od garażu silnik zgasł. Dotoczyłem się na luzie, zatrzymałem i na spokojnie przełączyłem kranik w pozycję RES. Próba odpalenia niestety nie zadziałała. Zajrzałem więc do baku i co się okazało - pustki. Kompletne pustki... jakieś mililitry benzyny na dnie baku. A gdzie się podziała rezerwa?
Czy to znaczy, że ktoś zamienił przewody i ten z ON jest w praktyce na RES, a z RES na ON? A może kranik jest uwalony i trzeba będzie coś z nim robić?
Tak czy inaczej przetoczyłem Suzi na stację, zalałem bak do pełna i za drugim razem odpaliła bez problemu.

nightmare - Nie 19 Paź, 2008

Wiem że z pozycją kranika to różnie bywa. Myślę następnym razem jak Ci się skończy waha wlej do baku litr paliwa i sprawdź w jakiej pozycji odpala. Jeśli w każdej to masz walnięty kranik jeśli tylko w dwóch to jest ok. Ta w której nie odpalił to ON pozostałe dwie to PRI i RES. Pozosałe dwie też musi rozróżniąć żeby CI się paliwo nie przelewało jak zostawisz motor na noc.

Co do kranikach w nowych moto to jak uczyłem się jeździć na Hondzie CBF 250 to tam już nie było kranika (w sensie obsługowego) a poziom paliwa był normalnie wyświetlany tak jak w samochodach

Plaster - Nie 19 Paź, 2008

u mnie po wypaleniu rezerwy zostalo ok 0.5L benzyny(rocznik 95) moze masz skrocona rurke w zbirniku i wybiera do zera...
st3fan - Nie 19 Paź, 2008

Nightmare, nie wiem czy uda mi się jeszcze w tym sezonie zrobić 250km żeby to sprawdzić. Może być ciężko... Jak się skończyło paliwo to sprawdzałem też na pozycji RES odpalać i nie dało rady. W sumie nie wpadłem na to, żeby tylko litra zalać, a może to właśnie określiłoby czy RES działa, czy czasem ON to fizycznie nie jest RES.
Plaster, może i było tam z 0.5l benzyny, ale nie jestem w stanie tego określić. Było mało, ale nie było pusto. Coś tam chlupotało na dnie, ale na przestawieniu w RES nie odpalił.

nightmare - Nie 19 Paź, 2008

zawsze możesz pobawić się w spuszczanie paliwa. Możesz też po przejechaniu ok 200 km sprawdzić czy nadal jeździ na wszystkich pozycjach kranika. Ogólnie trochę sprawdzania ale sprawa raczej do wykrycia.
metalbeast - Pon 20 Paź, 2008

ale to łatwo sprawdzić jak jest podłączone przecież, nawet bez zdejmowania baku.
Widać 2 przewody. Ten po zewnętrznej to rezerwa i tyle. jest dłuższy , wychodzi z baku jako pierwszy w kolejności i wchodzi do kranika jako ostatni :) moze masz zamienione i pali ci do zera.

st3fan - Pon 20 Paź, 2008

Nightmare, no - w sumie dzisiaj też o tym myślałem, ale to babrania jest trochę... W sumie dobrze jakbym to przed zimą wykrył i zrobił, żeby mieć sprawne na następny sezon.
metalbeast, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę w tygodniu. Poczytam jeszcze o kraniku, może jakieś zdjęcia znajdę i porównam.

metalbeast - Pon 20 Paź, 2008

http://www.gstwin.com/ima...HoseRouting.jpg

to zobacz sobie to. Zewnętrzny przewód o ktorym mowiłem i wewnętrzny. Jeśli masz odwrotnie to juz znasz powód :]

st3fan - Pon 20 Paź, 2008

Dzięki metalbeast. :)
Sprawdzę może jutro jak mi się uda. Rysunek na pewno pomoże. :D

MacDada - Pon 20 Paź, 2008

st3fan napisał/a:
Nightmare, nie wiem czy uda mi się jeszcze w tym sezonie zrobić 250km żeby to sprawdzić. Może być ciężko...
Heh, ja WCZORAJ kupiłem motocykl i już tyle zrobiłem :rotfl:
st3fan - Sro 22 Paź, 2008

No i wyszło co jest nie tak. Ściągnąłem wczoraj plastik i przyjrzałem się jak lecą przewody. Wg rysunku wyszło, że przewód od rezerwy jest zamieniony miejscami, więc rezerwę faktycznie w tej chwili mam na pozycji ON, a pozycję ON na RES - tak jak przypuszczałem.
Dzięki jeszcze raz metalbeast za schemacik. :)
Swoją drogą i tak będę to musiał rozkręcić bo trzeba tam co nieco poczyścić pod bakiem i przykręcić lepiej sam bak, bo lekko się rusza.

MacDada napisał/a:
Heh, ja WCZORAJ kupiłem motocykl i już tyle zrobiłem :rotfl:

Super, też się z tego cieszę :P Niestety nie każdy może sobie na to pozwolić. :zdegustowany:

metalbeast - Sro 22 Paź, 2008

sama robota z zamianą przewodów to luzik. Opuszczasz plastiki, odkrecasz bak, unosisz, długim śrubokrętem przekręcasz kranik wycieciem do poziomu, lub do oporu, tylko bez przesady i sciagasz zapinki. Same przewody warto odepchnąć płaskim srubokretem bo ciasno siedzą. Przy zakładaniu warto posmarować. I bedzie ok.
Tylko uważaj, bo są straznie krótkie i sie namęczysz troche...

jacek - Czw 23 Paź, 2008

st3fan, tylko jesli miales zamienione przewody od ON i RES to wtedy przy ilosci paliwa w baku ponizej granicy rezerwy nie moglo działac PRI gdyz ona dziala tylko przez wezyk RES (a ta pozycja w Twoim przypadku po wyssaniu z gazników paliwa mogla sie przydac)
piczmen - Wto 24 Lut, 2009
Temat postu: Co to oznacza PRI i di czego służy?
no właśnie u mnie jest do góry PRI i po co to jest? domniemam,że do rozruchu przy suchych gaźnikach,,, mam racje ?? :zawstydzony:
matoshiba - Wto 24 Lut, 2009

piczmen, Masz racje pozycje PRi ustawia się tylko po dłuższym postoju moto w celu zalania gaźników ale nie dłużej niż ok 2 min potem przełączasz na ON.Jak nie przełączysz to możesz sobie nalać paliwa do silnika bo w pozycji PRI paliwo przepływa swobodnie przez gaźniki i jedynie zworki iglicowe w komorze pływakowej powstrzymują dostanie paliwa się do silnika .
Podkopnik - Wto 24 Lut, 2009

Po pierwsze jest takie cos na tym forum jak wyszukiwarka wiec najpierw poszukaj. Takich pytan juz bylo nascie a wystarczy tylko troche inicjatywy :/

Po drugie trzeba dodac ze PRI wlaczasz owszem po dluzszym postoju ale jezeli wczesniej spuszczales paliwko w gaznikow.

pootietang - Sro 25 Lut, 2009

nie trzeba daleko szukać
http://www.forum.gs500.pl...der=asc&start=0
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2069

piczmen - Sro 25 Lut, 2009

dzięx jakoś tak słabo poszykałem :wstyd:
pozdrawiam

teja-1010100 - Pon 18 Kwi, 2011

W sobotę testowo przełączyłem kranik na pozycję RES (bałem się, że nie przejadę przez miasto na tym co mam w baku, więc profilaktycznie chciałem zmienić od razu na RES). Niestety po pierwszym kilometrze silnik zaczął się dławić, odkręcanie manetką powodowało szarpanie się moto i drastycznie spadły obroty. Zgasiłem moto, przestawiłem z RES na normalną pracę i odpaliłem moto - na szczęście wszystko wróciło do normy. Teraz jednak mam kłopot, ponieważ okazuje się, że gdybym potrzebował to nie mogę skorzystać z rezerwy, jaka może być przyczyna?
Krzycho - Pon 18 Kwi, 2011

Może masz jakiegoś farfocla w wężyku lub przytkany kranik? Wielki majster nie jestem więc nie mówię, ze pewny na 100% jestem :P
studi - Pon 18 Kwi, 2011

Może też być tak, że zamienione są miejscami wężyki na króćcach z baku i pozycja ON jest tak naprawdę RES i odwrotnie.

Dzieje się tak dosyć często, gdyż w jednej z dokumentacji na rysunku jak łączyć wężyki przy samym baku były skrzyżowane strzałki w innej zaś nie (wydaje mi się, że chodzi o manuala i fiszki, przy czym coś jest skopany manual gdyż na innym rysunku jest dokładnie tak jak podają fiszki)

Zweryfikować to można w ten sposób, że z przewodu idącego z kranika do gaźników w pozycji PRI powinno lecieć paliwo jeśli wszystko jest OK - pozycja PRI pobiera z tego samego miejsca paliwo co pozycja RES, jeśli nie leci paliwo, może to oznaczać zamianę wężyków przy kraniku lub przy baku.

jacek - Pon 18 Kwi, 2011

studi napisał/a:

Zweryfikować to można w ten sposób, że z przewodu idącego z kranika do gaźników w pozycji PRI powinno lecieć paliwo jeśli wszystko jest OK - pozycja PRI pobiera z tego samego miejsca paliwo co pozycja RES, jeśli nie leci paliwo, może to oznaczać zamianę wężyków przy kraniku lub przy baku.


i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

nie rozkrecając niczego przełacz na PRI i podłacz weżyk z króćca komory pływakowej - powinno lecic paliwo

studi - Pon 18 Kwi, 2011

jacek napisał/a:
i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

Skoro jak pisze teja-1010100 dusi się i gaśnie po przekręceniu na RES to założyłem, że nie ma paliwa powyżej poziomu rezerwy. Wiadomo jak zbiornik będzie pełny to będzie leciało zawsze ;)

teja-1010100 - Pon 18 Kwi, 2011

studi napisał/a:
jacek napisał/a:
i jesli nie napełnił baku bo jesli jest wiecej w zbiorniku niż 4-5L (powyżej rezerwy) to też będzie lecieć.

Skoro jak pisze teja-1010100 dusi się i gaśnie po przekręceniu na RES to założyłem, że nie ma paliwa powyżej poziomu rezerwy. Wiadomo jak zbiornik będzie pełny to będzie leciało zawsze ;)
Zatankowałem do pełna, jutro przełączę na RES i zobaczymy co będzie się dziać ale teoria studiego jest bardzo prawdopodobna bo paliwa było już mało w baku.
studi - Pon 18 Kwi, 2011

teja-1010100 napisał/a:
teoria studiego jest bardzo prawdopodobna

Moja teoria jest tak prawdopodobna jak zdolności poprzednich mechaników i ich wiedza o TYM motocyklu. Poprzednia moja wizyta w serwisie ASO gdzie zaciągali bak bo robili regulację zaworów skończył się tym, że miałem zamienione przewody i na obecnym serwisie w nieautoryzowanym serwisie zostało to dopiero poprawione, dodam, że mam F'kę gdzie jest zupełnie inny kranik i inaczej idą przewody ;)

teja-1010100 - Wto 19 Kwi, 2011

Chyba rzeczywiście są odwrotnie. Dzisiaj na pełnym baku przełączyłem na rezerwę i nie dławił się jak ostatnio. Jak będzie mało w baku zrobię ponownie przełączenie i jak będzie się znowu dławił to już bedę pewny na 100%.
studi - Wto 19 Kwi, 2011

To dla pewności jeździj na RES, a jak się zacznie dławić to przełączysz na ON, w ten sposób nie przeoczysz momentu przełączenia, bo tak to możesz się zapomnić i nie dojedziesz jak zabraknie wachy
teja-1010100 - Sro 20 Kwi, 2011

studi a czemu przewód (numer 2) wychodzi z gaźnika w stronę kranika, co to ma na celu?
kempes - Sro 20 Kwi, 2011

To jest wężyk od podciśnienia.
teja-1010100 - Sro 20 Kwi, 2011

Znalazłem na forum
Cytat:
tam podłączone jest podciśnienie z gaźnika jeśli nie podłączycie tego przewodu nie ma siły moto z kranikiem w pozycji ON lub RES nie zapali z oczywistych względów - nie dostanie grama paliwa

teja-1010100 - Wto 26 Kwi, 2011

studi napisał/a:
To dla pewności jeździj na RES, a jak się zacznie dławić to przełączysz na ON
I tak właśnie w piątek się stało, tak więc czeka mnie zamiana wężyków ;) .
studi - Wto 26 Kwi, 2011

no i po problemie
kruk - Wto 26 Kwi, 2011

2 dni temu byłem grubo zdziwiony jak po tankowaniu zrobiłem 242 km i jeszcze nie musiałem przełączać na rezerwę. Ciekawe ile jeszcze by ujechał... Ale już nie sprawdzałem, bo pojawiła się stacja na horyzoncie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group