.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Żarówki Five Stars

Necro - Pią 21 Kwi, 2017
Temat postu: Żarówki Five Stars
Siema,

chce zmienić żarówki w mojej 5* i się zastanawiam, bo znalazłem temat, że five stars to HS1, a nie H4, chociaż to co mam zamontowane wygląda bardziej na H4. Z drugiej strony, zastanawiam się czy nie zamontować ledów z przodu
http://allegro.pl/zarowka...6750939523.html
coś takiego, tylko czy to się nie pogryzie z obecną instalacją elektryczną? Bo jak kierunki ledowe miałem to działały za szybko.
Jakby ktoś coś wiedział prosze o porady :D :wstyd:


wersja z 2 oczami

studi - Pią 21 Kwi, 2017

HS1 i H4 wyglądają tak samo obie mają ten sam trzonek tylko różnią się mocą - HS1 to 35/35W a H4 to 55/65W,

co do zastąpienia ledem to nie będzie problemu, bo tu nie ma przerywacza, który wymaga odpowiedniego obciążenia aby działał prawidłowo, ale z kolei skoro dali HS1 to może się okazać, że klosz lub odbłyśnik nie wytrzymają termicznie i zaczną pękać/matowieć

Necro - Pią 21 Kwi, 2017

Te ledy bardziej grzeją niż normalne halogeny?
dymny - Pią 21 Kwi, 2017

Necro napisał/a:
Te ledy bardziej grzeją niż normalne halogeny?


Diody mocy grzeją się i potrzebują dobrego chłodzenia.
Z reszta widać tam radiatorek i wentylator - pewnie i tak za mały do potrzeb.

Szczerze mówiąc to jestem sceptyczny czy ta "żarówka" wytworzy 2000lm, czyli 2 razy tyle co halogen H4 (w ogóle nie ma informacji jaka dioda jest zamontowana w tym produkcie).
Dla zobrazowania: 1000 lumenów to wytworzy bardzo dobrej jakości (tzw. najwyższy bin) dioda LED renomowanej firmy Cree model XM-L2

studi - Pią 21 Kwi, 2017

Myślę, że te deklarowane 2000lm to jak obie struktury się świecą. Swoją drogą jak skoro górną część zajmuje nieprzeźroczysty radiator prawidłowo generowana jest wiązka świateł drogowych, jak dla mnie to dalej światło asymetryczne tylko z drugiej diody dające inne załamanie i nic poza tym.

Radiator i wentylator wewnątrz reflektora to też jakiś dziwny patent, inne rozwiązania jakie widziałem zazwyczaj miały duże radiatory z tyłu, co powodowało, że ciepło jest rozpraszane poza reflektor a nie w jego środku.

Necro - Pią 21 Kwi, 2017

Dzięki wszystkim, zostane przy halogenach. Byłem na garażu i sprawdziłem, okazuje się że jedna z żarówek - od drogowych jest hs1, a od dziennych ktoś wsadził H4, która no cóż w porównaniu do hs1 daje o wiele więcej ciepła, więc zmienie obie na coś lepiej świecącego :) Szkoda, że nie ma nightbreakerów od OSRAMA hs1, bo w aucie spisują mi się nieźle.

PS. Dobrze myśle? - skoro chce coś mocniejszego od H4 zwykłej, a założe hs1, to nie będzie to świeciło słabiej z racji mocy o 20W mniejszej?

Domiś - Pią 21 Kwi, 2017

U mnie w five stars jest tak, że obydwa reflektory świecą jako mijania i drogowe. Nie ma podziału. Trochę testowałem i polecam raczej wsadzić hs1, bo h4 robiły się strasznie gorące, a testy robiłem w chłodne dni. Fakt, h4 dużo lepiej świecą w porównaniu do hs1.

Mam wsadzone teraz mocne, markowe, typowo dla motocykla hs1 (nie pamiętam dokładnie jaki model, kupiłem w inter motors). Do tego zrobiłem światła na przekaźniki, ale i tak za dobrze to nie świeci. W nocy na długich jest nawet spoko, ale na mijania musiałem zwalniać i bardziej uważać. Ogólnie uważam, że ten reflektor jest słaby (a wersja z soczewką tragedia).

Najlepiej wsadzić jakieś dobre hs1, dodać przekaźniki i chyba nic więcej się nie wykombinuje. :wstyd: :/

studi - Pią 21 Kwi, 2017

Philips robi HS1 w wersji MotoVision o +30% strumienia świetlnego oraz CityVision o +40% strumienia świetlnego
Vexatus - Pią 21 Kwi, 2017

Nie prościej dać soczewkę i potem się martwić jaka żarówka?
Necro - Nie 23 Kwi, 2017

Dzięki wszystkim, nie chce mi się aż tak kombinować, więc zostaje przy HS1.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group