.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Suzuki i nie tylko w ogłoszeniach - GS do oceny

mateeeeeusz99 - Czw 20 Kwi, 2017
Temat postu: GS do oceny
Chciałbym kupić GS'a ale nie chce sie nadziać na jakiś szmelc. Znalazłem dwa GS'y nie daleko mnie, ale fajnie by było jakbyście powiedzieli dwa słowa o nich jakbyście mogli.

Pierwszy:
https://www.olx.pl/oferta...html#9343324040

Drugi:
https://www.olx.pl/oferta...html#fcedc635ec

Z góry dziękuję

Arcisz - Czw 20 Kwi, 2017

Ten niebieski wygląda ok, nowe oponki duży plus. A z czerwonego to mało widać, lepsze zdjęcia by się przydały. No ale się ni dowiesz dopóki nie zajedziesz.
mateeeeeusz99 - Czw 20 Kwi, 2017

A na co najbardziej przy GS zwracać uwagę podczas oględzin ? Możecie coś podpowiedzieć ?
AdrianOstr - Pią 21 Kwi, 2017

W tym niebieskim to przede wszystkim na ramę bo jest pomalowana pytanie dlaczego ? A tak to standard od bezpieczeństwa: hamulce, grubość tarcz i klocków ( na tarczach jest wybita ich minimalna grubość mierzysz w rowkach o ile są ). Stan i jakość płynu hamulcowego ( im bardziej brunatny tym gorzej) oraz oleju zwłaszcza czy nie pachnie benzyną ( W GS-ach szybko robi się czarny). Napęd łańcuch a zwłaszcza stan zębatki tył. Potem opony ile jest bieżnika jaki wiek ( a nawet odwrotnie ). Następnie sprawdzasz łożysko główki ramy i zawieszenie . Lekko pchnąć potem po przednim hamulcu i bujając słuchać czy nie stuka nie puka, potem wszystkie wskazówki wskaźniki czy świecą gdy powinny i nie świecą jeśli nie powinny ;) . Robisz wywiad co kiedy było czy są rachunki faktury względnie zużyte części. Lusterko i latarke i sięgasz gdzie wzrok nie sięga w każdą dziurę, mierzysz napięcie ładowania na i bez świateł , oraz w pełnym zakresie obrotów. Po odpaleniu słuchasz silnika ( pamiętaj jednak stuki puki to suzuki) jednak pewne rzeczy da się wysłyszeć. Potem za stery i siadasz próbujesz sprzęgło czy po powolnym puszczaniu zaczyna ruszać powoli, jeśli ruszysz samym sprzęgłem bez gazu znaczy że silnik jest w dobrej kondycji i serwisowany ( przy ruszaniu może poszarpywać ale potem powoli w miare równo już jechać). Potem jedziesz i sprawdzasz czy biegi 1,2 oraz 3 dobrze wskakują, nie wypadają przy gwałtownym dodaniu gazu, potem następne od 3 do 6 i z powrotem. Czy hamulce hamują nie szurają nie piszczą. Czy przed jazdą i po jeździe wszystko lekko chodzi nic nie kapie nic nie drapie ;) i koniecznie jedź pierwszy aby silnik był zimny przed pierwszym odpaleniem. Sprawdź jak dymi - w przypadku gs na zimny nie pożądany kolor to czerń ;) w innych chłodzonych cieczą to również błękit . Jeśli masz możliwość weź kogoś kto nawet jeśli się nie zna nie będzie patrzył okiem zapaleńca ;) tylko na trzeźwo. To tak z grubsza, jest na ten temat sporo artykułów poczytaj. Wszystko co sprawdzisz zapisuj, wiem z doświadczenia że po 3 obejrzanym sprzęcie zapomina się co miało się patrzeć i co gorsza co się zobaczyło. Pamiętaj każde oszustwo sprzedającego potęguje czujność razy 10 , jednak jedna czy dwie niedoskonałości to na 20 kilka lat i tak niewiele. Następnie zgodność numerów z papierami po 3 kroć, targ kasa stół i w drogę. Powodzenia !

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group