.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Malowanie tylnego wahacza ... i regeneracja zacisku przód..

dgalka - Sob 11 Lut, 2017
Temat postu: Malowanie tylnego wahacza ... i regeneracja zacisku przód..
Siemano, mam pytanie chciałbym pomalować tylny wahacz, lecz nie wiem jaki kolor dobrac i jak się za to zabrać, bo strasznie gdzieś pordzewiał...wie ktoś może jaki kolor?? MOŻE KTOŚ MALOWAŁ JUŻ. na ten srebrny??... A drugie pytanie moja maszyna to gm51b zmieniałem klocki i przewody na oplot i zauważyłem, że z przodu nie pracuje jeden tłoczek... i chciałbym zrobić regeneracje zacisku tylko nigdzie nie moge znaleźć zestawu naprawczego.. wysłałem kilka zapytań zero odzewu ktoś może coś??
dymny - Sob 11 Lut, 2017

dgalka napisał/a:
A drugie pytanie moja maszyna to gm51b zmieniałem klocki i przewody na oplot i zauważyłem, że z przodu nie pracuje jeden tłoczek... i chciałbym zrobić regeneracje zacisku tylko nigdzie nie moge znaleźć zestawu naprawczego.. wysłałem kilka zapytań zero odzewu ktoś może coś??


Nic to nam nie mówi, bo GM51B byly od 1989 do 2000r. , a w miedzy czasie była zmiana przedniego zacisku.

W GS 500 byly dwa typy zacisków przednich - w starszych do `93r. tłoczki są różnych rozmiarów (jeden mniejszy, drugi większy), a w pozniejszych (do konca produkcji) tloczki są takich samych rozmiarów. Po tym poznasz jaki masz zacisk i jaki potrzebujesz komplet naprawczy.

Ten nowszy zacisk jest mega popularny - montowali go w dziesiątkach innych motocykli. Jak się nie mylę to nadal go wsadzają do jakiegoś Kawasaki ER6 i nowej SVki, wiec jesli prowadnice maja już luz to osobiście wolałbym kupić używany zacisk z demontażu, z najnowszego rocznika.

dgalka - Nie 12 Lut, 2017

No i tu problem... mm zacisk jak mowisz stary z dwoma różnymi tłoczkami, a motocykl jest z 95 roku wiec chcac nie chcac jest coś nie tak chyba że sie mylisz i były wkładane do 95 roku?? a czy ktoś przerabiał wahacz??

[ Dodano: Nie 12 Lut, 2017 ]
no i własnie sprawdzałem, mylisz sie co do rocznika montowania przedniego zacisku, nowy zacisk montowali w 96 roku czyli tak jak mówie mam stary, prowadnice nie mają luzu dobrze smarowane ale duży tłoczek stoi na amen, mały delikatnie sie porusza...

dymny - Nie 12 Lut, 2017

dgalka napisał/a:
No i tu problem... mm zacisk jak mowisz stary z dwoma różnymi tłoczkami, a motocykl jest z 95 roku wiec chcac nie chcac jest coś nie tak chyba że sie mylisz i były wkładane do 95 roku?? a czy ktoś przerabiał wahacz??

[ Dodano: Nie 12 Lut, 2017 ]
no i własnie sprawdzałem, mylisz sie co do rocznika montowania przedniego zacisku, nowy zacisk montowali w 96 roku czyli tak jak mówie mam stary, prowadnice nie mają luzu dobrze smarowane ale duży tłoczek stoi na amen, mały delikatnie sie porusza...


Całkiem możliwie, ze się pomyliłem :-d
W każdym bądź razie zanim zaczniesz zamawiać zestaw naprwczy to rozbierz zacisk na części pierwsze :ok: ( tutaj jest kompedium wiedzy ) i sprawdź jeszcze czy nie ma rdzawych wżerów w tłoczkach.
Jak są to moim zdaniem najlepszym wyjściem jest zakup jak najnowszego, używanego zacisku (ten nowszego typu, o takich samych tłoczkach).

Do do wahacza to jeśli nawet znajdziesz kod koloru to jego oznaczenie wg Suzuki nijak się ma do palety RAL. :/

BociekPL - Pon 13 Lut, 2017

dgalka, Nic nie piszesz a wszystko bym Ci ogarną :P
dgalka - Sro 15 Lut, 2017

czyli co mi ogarniesz?? wypiaskujesz wahacz?? bo pomalować pomaluje sam, a zacisk też już zrobiłem...
BociekPL - Sro 15 Lut, 2017

wypiaskować możesz w Tomaszowie i od razu Ci położą podkład. Kwestia tylko zabezpieczenia łożysk bo skoro są dobre to ich nie wymieniaj. Jak będziesz potrzebował jakiś informacji, części czy pomocy, daj znać a coś się ogarnie :) Pozdro.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group