|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - Malowanie tylnego wahacza ... i regeneracja zacisku przód..
dgalka - Sob 11 Lut, 2017 Temat postu: Malowanie tylnego wahacza ... i regeneracja zacisku przód.. Siemano, mam pytanie chciałbym pomalować tylny wahacz, lecz nie wiem jaki kolor dobrac i jak się za to zabrać, bo strasznie gdzieś pordzewiał...wie ktoś może jaki kolor?? MOŻE KTOŚ MALOWAŁ JUŻ. na ten srebrny??... A drugie pytanie moja maszyna to gm51b zmieniałem klocki i przewody na oplot i zauważyłem, że z przodu nie pracuje jeden tłoczek... i chciałbym zrobić regeneracje zacisku tylko nigdzie nie moge znaleźć zestawu naprawczego.. wysłałem kilka zapytań zero odzewu ktoś może coś??
dymny - Sob 11 Lut, 2017
dgalka napisał/a: | A drugie pytanie moja maszyna to gm51b zmieniałem klocki i przewody na oplot i zauważyłem, że z przodu nie pracuje jeden tłoczek... i chciałbym zrobić regeneracje zacisku tylko nigdzie nie moge znaleźć zestawu naprawczego.. wysłałem kilka zapytań zero odzewu ktoś może coś?? |
Nic to nam nie mówi, bo GM51B byly od 1989 do 2000r. , a w miedzy czasie była zmiana przedniego zacisku.
W GS 500 byly dwa typy zacisków przednich - w starszych do `93r. tłoczki są różnych rozmiarów (jeden mniejszy, drugi większy), a w pozniejszych (do konca produkcji) tloczki są takich samych rozmiarów. Po tym poznasz jaki masz zacisk i jaki potrzebujesz komplet naprawczy.
Ten nowszy zacisk jest mega popularny - montowali go w dziesiątkach innych motocykli. Jak się nie mylę to nadal go wsadzają do jakiegoś Kawasaki ER6 i nowej SVki, wiec jesli prowadnice maja już luz to osobiście wolałbym kupić używany zacisk z demontażu, z najnowszego rocznika.
dgalka - Nie 12 Lut, 2017
No i tu problem... mm zacisk jak mowisz stary z dwoma różnymi tłoczkami, a motocykl jest z 95 roku wiec chcac nie chcac jest coś nie tak chyba że sie mylisz i były wkładane do 95 roku?? a czy ktoś przerabiał wahacz??
[ Dodano: Nie 12 Lut, 2017 ]
no i własnie sprawdzałem, mylisz sie co do rocznika montowania przedniego zacisku, nowy zacisk montowali w 96 roku czyli tak jak mówie mam stary, prowadnice nie mają luzu dobrze smarowane ale duży tłoczek stoi na amen, mały delikatnie sie porusza...
dymny - Nie 12 Lut, 2017
dgalka napisał/a: | No i tu problem... mm zacisk jak mowisz stary z dwoma różnymi tłoczkami, a motocykl jest z 95 roku wiec chcac nie chcac jest coś nie tak chyba że sie mylisz i były wkładane do 95 roku?? a czy ktoś przerabiał wahacz??
[ Dodano: Nie 12 Lut, 2017 ]
no i własnie sprawdzałem, mylisz sie co do rocznika montowania przedniego zacisku, nowy zacisk montowali w 96 roku czyli tak jak mówie mam stary, prowadnice nie mają luzu dobrze smarowane ale duży tłoczek stoi na amen, mały delikatnie sie porusza... |
Całkiem możliwie, ze się pomyliłem
W każdym bądź razie zanim zaczniesz zamawiać zestaw naprwczy to rozbierz zacisk na części pierwsze ( tutaj jest kompedium wiedzy ) i sprawdź jeszcze czy nie ma rdzawych wżerów w tłoczkach.
Jak są to moim zdaniem najlepszym wyjściem jest zakup jak najnowszego, używanego zacisku (ten nowszego typu, o takich samych tłoczkach).
Do do wahacza to jeśli nawet znajdziesz kod koloru to jego oznaczenie wg Suzuki nijak się ma do palety RAL.
BociekPL - Pon 13 Lut, 2017
dgalka, Nic nie piszesz a wszystko bym Ci ogarną
dgalka - Sro 15 Lut, 2017
czyli co mi ogarniesz?? wypiaskujesz wahacz?? bo pomalować pomaluje sam, a zacisk też już zrobiłem...
BociekPL - Sro 15 Lut, 2017
wypiaskować możesz w Tomaszowie i od razu Ci położą podkład. Kwestia tylko zabezpieczenia łożysk bo skoro są dobre to ich nie wymieniaj. Jak będziesz potrzebował jakiś informacji, części czy pomocy, daj znać a coś się ogarnie Pozdro.
|
|