.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Koniec GSa :?

leon - Wto 25 Wrz, 2007
Temat postu: Koniec GSa :?
Śledzący uważnie forum i mający dobrą pamięć wiedzą że na przyszły sezon planuję w końcu coś kupić. Dziś ze względu na w/w zadzwoniłem do salonu suzuki w Krakowie (Rider) i dowiedziałem się że od przyszłego roku GS 500 nie będzie już produkowany. Co Wy na to? Może ktoś z innego miasta tyrknie do jakiegoś innego salonu i to potwierdzi, bo wierzyć mi się nie :?
Mauy - Sro 26 Wrz, 2007

w cale bym się nie zdziwił, ile to już lat przecież...? Może być tak samo jak z Banditem; po prostu amiast GS500 będzie produkowany GS550XXX czy h*j wie co :P po prostu zmodernizowany sprzęt bazujący na GS500. Kto wie...
satrion - Sro 26 Wrz, 2007

przede wszystkim normy EURO3 go dyskwalifikują może po dodaniu wtrysku systemu dopalania spalin i katalizator pojawi się w przyszłym roku powiedzmy pod inna nazwą
Yarccom - Sro 26 Wrz, 2007

zgadza sie tez to słyszałem
powodem sa własnie zaostrzone przepisy odnosnie spalin których GS nie spełnia

GSadmirer - Wto 15 Kwi, 2008

Cholipa, dziwne Amerykance jeszcze 2008 robia, a slyszalem ze oni to jeszcze bardziej maja swira na punkcie norm emisji spalin i kminia juz o EuroIV. No to jak?!

Oby cos weszlo w ta luke, moze byc nawet GS500xx ;D z tym w/w zmianami, ale zeby byl! :lol:

Grzechu16 - Wto 15 Kwi, 2008

o kurde Leon ale się zdziwiłem jak zobaczyłem posta "na przyszly sezon planuje zakupic sprzeta" a Ty już pyrkasz na GSce hehe :P
leon - Wto 15 Kwi, 2008

No jak ten czas szybko leci! Dopiero był wrzesień, plany, symulacje, itp, a tu już maj 2008 prawie. GSa miałem kupować właśnie w okolicach maja, a wyszło że od stycznia w garażu stoi i ma już nabite prawie 2tyś! Hmm, dziwny jest ten świat.


GSadmirer napisał/a:
...oby cos weszlo w ta luke, moze byc nawet GS500xx ;D z tym w/w zmianami, ale zeby byl! :lol:


Na razie nic takiego nie jest planowane, ale kto wie - może inżynierowie Suzuki coś tam już w tajemnicy kombinują :wink:

hubertgontarz - Sro 16 Kwi, 2008

Kawasaki ER5 zeszła rynku, GS500 również...CBF500 dobrze się trzyma.

Wg mnie takie motocykl jak GS500 jest potrzebny.
Rozsądna moc, niska waga, dobre prowadzenie.

To jest rada dla inżynierów Suzuki na udany motocykl klasy 500: ewolucja, poprawić słabe strony, zastanowić się nad każdym detalem, nie myśleć o każdym kg ale zachować rozsądną wagę tzn. tak żeby motocykl nie przytył, zastanowić się nad liftingiem, nowymi malowaniami, dostosować silnik do normy Euro3 (może czas na nową jednostkę lub zmodyfikować to co jest?).

Piotrek - Sro 16 Kwi, 2008

aa propo tej wagi to kolego nie jest ona taka niska , ale to jest mocna strona gs-ik gdyz nic tak nie trzymie w winklu jak odpowiednia waga i zawiecha . Erka i ceba moga pozazdroscic gs-ce tych sportowych aspiracji :D
hubertgontarz - Sro 16 Kwi, 2008

oczywiście gdyby rama była aluminiowa to GS ważyłby dużo mniej, ale jest to podyktowane ceną motocykla.

Czy mniej niż 200 kg z płynami to dużo?

vkosav - Pon 12 Kwi, 2010
Temat postu: Data produkcji GS 500E
Witam, postanowiłem napisać ten temat zważywszy na jedno męczące mnie pytanie. Oglądałem dużo ofert o Suzi GS 500e, które nie przekraczały daty produkcji 2004r. Czy koncern suzuki zakończył produkcję owego modelu w tym roku?
hubertgontarz - Pon 12 Kwi, 2010

Nie, koniec dystrybucji to 2007r., normy spalin Euro3 zabiły GS-a.
W USA, może Nowej Zelandii dałoby się GS-a nowego kupić.

vkosav - Pon 12 Kwi, 2010

Rozumiem, więc jeśli GS nie jest już produkowany to jak jest z częściami? Są dostępne nowe, czy trzeba dorabiać, lub kupować z używanych modeli.
Domin46 - Pon 12 Kwi, 2010

vkosav napisał/a:
Rozumiem, więc jeśli GS nie jest już produkowany to jak jest z częściami? Są dostępne nowe, czy trzeba dorabiać, lub kupować z używanych modeli.


Z tego co ja wiem, to jest obowiązek bodaj 10lat produkcji części do mnodelu wycofanego.
Popza tym części pewno mają pełno w magazynach. Do gs-a dostaniesz każdą część, bo przecież jest to "najbardziej preclowskie moto na świecie" (nie moje zdanie.
Zresztą jest to zaleta a nie wada.

Pozdrawiam!

swistaq - Pon 12 Kwi, 2010

Poza tym w 2004 zakończono sprzedaż wersji E w wielu krajach w tym w USA a w zamian weszła wersja z owiewkami (F), dlatego też naked'ów po 2004 jest mniej w obrocie.
studi - Wto 13 Kwi, 2010

swistaq, prostując twoje informację to:
1989 GS500E introduced to North America
1990 Clip-on handlebars replaced with standard bars.
1994 Gunmetal colored rims and slightly different frame color for this model year.
1996 Front brakes changed from small and large brake pistons to two equal sized brake pistons.
2001 Tank, rear plastics, seat, and tail light redesigned. Carburetor changed from a two-circuit design (pilot jet and main jet) to a three-circuit design ( pilot jet, mid-main jet, main jet) to help with better carburetion throughout the rev range. Loss of "E" designation. Manufactoring resettled from Japan to Spain which also meant some decrease in quality.
2003 No GS500 model sold in the US.
2004 GS500F introduced. A full fairing and oil cooler added.
2009 No GS500 model sold in the EU.

Obie wersje GS'a zarówno E jak i F można znaleść w katalogu oficjalnym Suzuki na rok 2010
- E - http://www.globalsuzuki.c...9-A0103-1L1.pdf
- F - http://www.globalsuzuki.c...9-A0118-1L1.pdf

Duellis - Wto 13 Kwi, 2010

studi napisał/a:
Wersja naked dopiero od tego roku (2010) nie pojawia się w oficjalnym katalogu produktów na stronie global-suzuki, natomiast wersja F produkowana jest cały czas.

Z tego co ja widzęw katalogu są obie wersje: http://www.globalsuzuki.c...motorcycle.html
Na stronie amerykańskiej jest tylko wersja F.

studi - Wto 13 Kwi, 2010

Duellis napisał/a:
Z tego co ja widzęw katalogu są obie wersje: http://www.globalsuzuki.c...motorcycle.html
Na stronie amerykańskiej jest tylko wersja F.

Już poprawiłem, bo sprawdziłem ;)
A na stronie amerykańskiej jest wersja 2009 jako ostatnia

Duellis - Wto 13 Kwi, 2010

W każdym razie GS 500 żyje i nawet jeśli jego dni są już policzone (nomen omen to już dość przestarzała konstrukcja) to o części bym się nie martwił, nawet przy braku oryginalnych jest masa zamienników + używki i raczej ani jednych ani drugich szybko nie zabraknie zważywszy na popularność motocykla.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group