.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Zbiornik paliwa kronik gaśnie

Jacgro92 - Czw 30 Cze, 2016
Temat postu: Zbiornik paliwa kronik gaśnie
Witam mam taki problem zdejmowalem zbiornik i tam były 3 kable 2 do kronika a jeden chyba odpływ i nie wiem czy dobrze podłączyłem czy jest jakiś schemat do tego ?

I jeszcze jeden problem jak odpale motor rozgrzeje się przyjadę 4 km i się dusi i potem nie chce odpalić jak trochę ostygnie to odpali na ssaniu i potem w miarę zmieniłem świece na nowe wraz to samo tylko po przejechaniu 7-8 km

Arcisz - Czw 30 Cze, 2016

Siemanko ;)
Na następny raz- używaj proszę, w miare możliwości, znaków interpunkcyjnych- dużo łatwiej będzie się dogadać.

a szukałeś już tego?

Co do gaśnięcia- jak ono się objawia? jest jakieś szarpanie itp, czy po prostu zdycha?
Poszperaj w dziale mechanika, może znajdziesz wątek gdzie był podobny problem.

Jacgro92 - Czw 30 Cze, 2016

Tego szukałem :) .

Zdycha zazwyczaj jak jadę 160 jakby tracił moc zaczyna zwalniać gaśnie i stoję na drodze jak debil w tym upale

Arcisz - Czw 30 Cze, 2016

Przełącz kranik na PRI i zobacz czy jest lepiej
Jacgro92 - Czw 30 Cze, 2016

I na pri ciągle jechać ? Za godzinę będę wracał z roboty to zobacze
Arcisz - Czw 30 Cze, 2016

Tak- pri oznacza swobodny przepływ paliwa (nie podciśnieniowo a grawitacyjnie). Jeżeli będzie normalnie jechać to wina jest najprawdopodobniej w podciśnieniu (kranik). Jest to częsta "usterka" w Gsie. Uważaj by nie zostawić później na noc kranika na PRI- jeżeli masz uszkodzone gniazda w gaźnikach, to paliwo na postoju może Ci się przedostać do oleju.

Ja u siebie zastosowałem zestawy naprawcze gaźnika- nowe gniazda i później już cały czas na pri śmigałem

studi - Czw 30 Cze, 2016

Arcisz napisał/a:
pri oznacza swobodny przepływ paliwa (nie podciśnieniowo a grawitacyjnie)

co by być w zgodzie z prawdą w GSe przepływ paliwa zawsze jest grawitacyjnie, nie ma tu pompy paliwowej, natomiast ustawienie PRI to swobodne otwarcie kranika, w porównaniu do ON i RES, gdzie do otwarcia potrzebna jest obecność podciśnienia.

Ale ogólnie co do zasady to Arcisz dobrze podpowiada, sprawdź jak się moto zachowuje na PRI i profilaktycznie w tej pozycji nie pozostawiaj moto z wyłączonym silnikiem.

Jacgro92 - Czw 30 Cze, 2016

Na pri jest lepiej tylko jakby na mocy stracił wcześniej po 180 teraz 163
Arcisz - Pią 01 Lip, 2016

No to ja bym szukał przyczyny w kraniku/przewodach od kranika. Później oczywiście gaźniki do regulacji.
Ps. kiedy były robione zawory? Może też warto temu się przyjrzeć ;)

Jacgro92 - Pią 01 Lip, 2016

Przewody ok sprawdzałem . A powiesz jak mi sprawdzić ten kranik?

Zawory nwm mam go z Niemiec 2 rok.
Teraz wymienialem jedynie sprzegło i olej

Arcisz - Pią 01 Lip, 2016

To ja bym do tych zaworów przede wszystkim zerknął. Regulacja niestety płytkami- ale bardzo prosta.

(polecam przeczytać) Z wątku:

http://forum.gs500.pl/vie...p=229822#229822


studi napisał/a:
Matt97, wygląda to tak, że ze zbiornika do kranika idą dwa przewody paliwowe (jeden odpowiedzialny jest za pozycję ON a drugi za RES i PRI) od kranika odchodzi następnie mniej więcej tej samej grubości wężyk oraz drugi znacznie cieńszy.

Ten cieńszy to właśnie podciśnieniowe sterowanie kranikiem.

Jeśli odłączysz ten grubszy i ustawisz kranik na PRI to powinno lecieć paliwo, jeśli ustawisz na ON lub RES to paliwo nie powinno lecieć, teraz odłączasz od gaźników ten cienki, z niego nigdy nie powinno lecieć paliwo, i zaczynasz zasysać go wytwarzając tym samym podciśnienie, w tym momęcie z grubego w pozycjach ON i RES powinno lecieć paliwo.

Możesz także przełożyć wężyk podciśnienia do drugiego gaźnika jeśli jak pisałeś pali tylko na jeden gar, tak jak pisałem do jednego gaźnika dochodzi ten cienki wężyk z kranika, a drugi gaźnik ma w tym miejscu zaślepkę, trzeba to zamienić miejscami, wężyk w miejsce zaślepki, zaślepka w miejsce wężyka i patrzymy czy mimo pracy na jeden gar moto działa stabilnie na ON lub RES bez konieczności przekręcania na PRI

Jacgro92 - Pią 01 Lip, 2016

Czyli z kronika idą 3 rurki a od baku też mam 3. Czyli te od baku to 2 do kranika a ten 3 ?
Veth - Pią 01 Lip, 2016

Ten 3 z baku to jest przelewowy, jakby Ci się woda podczas deszczu wlała lub jak nie trafisz benzyną do korka tylko obok. Puść go gdzieś tak żeby w razie czego nie lało na gaźniki/cylindry.
Jacgro92 - Pią 01 Lip, 2016

No to dobrze zrobiłem bo myślałem już że do kranika idzie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group