.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Off Topic - tematy motocyklowe - Motor (sport) do 11 tysięcy nie przekraczający 96 KM

Wasik - Pią 27 Lis, 2015
Temat postu: Motor (sport) do 11 tysięcy nie przekraczający 96 KM
Cześć, przeglądając tematy nie mogłem znaleźć nic co by mnie interesowało. Na kolejny sezon zamierzam zmienić moto na trochę większy. Turystyki nie przypadły mi za bardzo do gustu i lubuję się w motocyklach sportowych oraz nakedach, niestety kat A2 pozwala poruszać się tylko motocyklem (przy zduszeniu) do 96 koni i tutaj piszę z prośbą do Was ;) Jaki motocykl proponujecie do tej kwoty ?
kowal-jr - Pią 27 Lis, 2015

Hehe rozumiem że chcesz kupić motocykl który ma do 96 koni i go zdławić, czy robiłeś już jakieś kroki w tym kierunku? byłeś gdzieś i pytałeś czy ktoś ci to pomoże zrobić? znasz kogoś kto już to robił? Bo sam osobiście próbowałem i poległem odwiedziłem wszystkie okoliczne OSD i w każdej powiedzieli mi że nie przyłożą ręki do tego bo boją sie odpowiedzialności, w starostwie spędziłem kilka godzin chodząc z pokoju do pokoju bo nikt nie potrafił odpowiedzieć mi na moje pytania dotyczące procedur (tak to jest jak starosta zatrudnia swoją rodzinę i znajomków na stanowiska) po tygodniu łażenia odpuściłem i kupiłem gs500 z którego jestem zadowolony i teraz zbieram kase na przygotowanie go do sezonu
Wasik - Sob 28 Lis, 2015

kowal-jr napisał/a:
Hehe rozumiem że chcesz kupić motocykl który ma do 96 koni i go zdławić, czy robiłeś już jakieś kroki w tym kierunku? byłeś gdzieś i pytałeś czy ktoś ci to pomoże zrobić? znasz kogoś kto już to robił? Bo sam osobiście próbowałem i poległem odwiedziłem wszystkie okoliczne OSD i w każdej powiedzieli mi że nie przyłożą ręki do tego bo boją sie odpowiedzialności, w starostwie spędziłem kilka godzin chodząc z pokoju do pokoju bo nikt nie potrafił odpowiedzieć mi na moje pytania dotyczące procedur (tak to jest jak starosta zatrudnia swoją rodzinę i znajomków na stanowiska) po tygodniu łażenia odpuściłem i kupiłem gs500 z którego jestem zadowolony i teraz zbieram kase na przygotowanie go do sezonu


Tak pytałem, podczas zdławienia nie łamiesz żadnego prawa. Ośrodki WORD również posiadają zdławionego Gladiusa na kategorię A2, dodatkowo facet handlujący motorami u mnie na osiedlu oferuje taką rejestrację z tym, że motor nie może przekraczać 96 koni. Jeżeli przekracza to podczas wypadku i poważniejszych sytuacji mogą być nieprzyjemności.

Arcisz - Pon 30 Lis, 2015

A to nie jest tak, że lecisz z moto na hamownie, i oni tam dają kwit ile moto ma mocy? (Spotkałem się, że chcieli faktury za zblokowanie moto, ale prawda taka, że możesz to i samemu zrobić i kij im do tego)
Potem tylko już urzędy i tyle?
Jeżeli podmiot nie chce wykonać usługi, to nie wiem czy wezwanie policji by nie pomogło...
Jeżeli jestem w błędzie to proszę o jak najszybsze skorygowanie mojej wiedzy

ps. wiem, że sport to to może do końca nie jest ale...
http://gmg-motocykle.grat...9bdcc41f8e2bc,2

studi - Pon 30 Lis, 2015

Proponuję najpierw zaznajomić się z Ustawą o kierujących pojazdami, a dokładnie z Art. 6. ust. 1 pkt. 3 lit. a) o treści:
Cytat:
motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla


Motocykl o mocy pierwotnej 96KM niestety nie spełnia kategorii A2, gdyż jego moc pierwotna to 70.607904 kW czyli więcej niż dwukrotność mocy 35kW, inaczej wygląda sytuacja z motocyklem przedstawionym przez Arcisza gdyż tu najpierw należy odpowiedzieć na pytanie, czy moc 25kW jest mocą fabryczną (wersja zdławiona wyszła z fabryki) czy dławiony był już po wyprodukowaniu do obrotu przez poprzednich właścicieli lub dealera. W pierwszym wypadku wszystko jest ok, w drugim także ten motocykl nie wypełnia cytowanego przepisu, gdyż moc 25kW to 34KM, jej dwukrotność zatem to 68KM, a jak na aukcji można przeczytać moc motocykla to 86KM czyli więcej niż dwukrotność mocy po zdławieniu.

simin - Pon 30 Lis, 2015

Wasik napisał/a:
Jeżeli przekracza to podczas wypadku i poważniejszych sytuacji mogą być nieprzyjemności.
Nawet jeśli spełnia warunki rejestracji a nie będzie zblokowany mogą być nieprzyjemności - będziesz traktowany jak osoba bez prawka na kategorię.

Obawiam się że z typowym sportem może być kłopot... 600 mają więcej mocy, sporty 500 są droższe, 250 trochę małe...

Może fazer?

kowal-jr - Wto 01 Gru, 2015

z tego co ja wiem to nie obędzie się bez wizyty w Okręgowej Stacji Diagnostycznej bo oni mają do wystawienia ostatnie papiery (przed wizytą w starostwie). W mojej okolicy żadna stacja nie przyjmie do badania pojazdu bez papierka od rzeczoznawcy który OSTATECZNIE potwierdzi zdławienie motocyklu ( to czy ty sobie zdławiłeś sam ten motocykl czy jakiś mechanik nikogo nie obchodzi bo to rzeczoznawca sobie określi, idzie się domyślić że to tanie nie jest. Na starej tablicy ogłaszają się firmy które świadczą kompleksowe zdławianie motocyklu (zawozisz motocykl zostawiasz i odbierasz gotowego do rejestracji ze wszystkimi papierami) masz linka jak chcesz to sobie zadzwoń i zapytaj jak z ceną i może coś Ci doradzą http://olx.pl/oferta/hamo...html#4e22f0572e
Z własnego doświadczenia wiem że polskie prawo jest tak stworzone aby zwykły szarak tego nie ogarnoł ale prawo jest jak płot lew przeskoczy, żmija się prześlizgnie a baran będzie stał
PS. oczywiście się mogę mylić wiec mnie nie linczujcie ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group