.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Szersze opony

ERT - Sob 19 Lip, 2008
Temat postu: Szersze opony
Cześć.
Jakiej szerokości opone macie z tyłu?
Zastanawiam się jaką (najszerszą) da się wcisnąć bez kombinacji z wahaczem...
Na pierwszy rzut oka, wygląda na to że niewiele szerszą od standardowej 130-tki.

Majic - Sob 19 Lip, 2008

Od kupna mam 140 założoną. Mieści się na milimetry.
FighteR-600 - Sob 19 Lip, 2008

Polecam zostanie przy standardowej szerokości opony... Nie po to producent zaleca właśnie taką... Szersza opona gorzej będzie się zachowywać na winklach.
metalbeast - Sob 19 Lip, 2008

a po co zmieniać na szerszą ?? nie widzę żadnych korzyści. GSowi starcza spokojnie 130tka.
hubertgontarz - Sob 19 Lip, 2008

myślę że nie ma sensu poprawiać producenta, 130 jak na taką pojemność i moc wystarcza.

Myślę że 140 to maks co da sie włożyć, chociaż niektóre osoby pisały że 150 weszła.

Podkopnik - Sob 19 Lip, 2008

a jaki silnik sie zmiesci w ramy GS-a????? 600??? 750??? a moze 1000!!!!! :rotfl:

tez macie problemy hehe 130 jest fabryczne i koniec po co pchac na sile cos wiekszego??

Majic - Sob 19 Lip, 2008

Ale czego od razu jedziecie po kimś ??

Czy też mam się czepiam, że ktoś ładuje sobie tłumik nieoryginalny? Bo ładnie wygląda i fajnie słychać ? A jak komuś się podoba szersza oponka ?

więcej tolerancji koledzy...

leon - Sob 19 Lip, 2008

Też spotkałem się kilka razy z opiniami fachowców, że moto to nie puszka i to co daje fabryka jest najodpowiedniejsze. Sam się tego trzymam i o zmianie oponki na szerszą nawet nie myślę. Lepiej zainwestować kasę w tankbag, sakwy lub tłumik.
metalbeast - Nie 20 Lip, 2008

Majic napisał/a:
A jak komuś się podoba szersza oponka ?

więcej tolerancji koledzy...


tylko że tłumik, to wygląd i brzmienie (osiągi też).
A szerszy kapeć to pogorszenie prowadzenia moto, ledwo wchodzi, wieksze opory. Po to żeby ładnie wyglądał można go umyć ;]

Spajdi - Nie 20 Lip, 2008

Facet pyta o to jaka wejdzie, a nie o to czy lepiej zostać przy 130 czy zmienić na 140 i ja nie upierałbym się tak przy tym "co zalecała fabryka" bo praktyka w motoryzacji pokazuje, że fabrykę często można poprawić bo często pewne elementy fabrycznie są gorszej jakości z powodu cięcia kosztów itp. To po co zakładacie przewody hamulcowe w stalowym oplocie skoro fabrycznie są gumowe ? Po co zakładacie turystyczną kierownicę skoro fabrycznie jest inna ? Tak można długo wymieniać... :hyhy:

Brabus i AMG "poprawia" Mercedesy, które kosztują ogromne pieniądze, a ktoś może powiedzieć, że to przecież Mercedes i co tam chcecie poprawiać... Takich przykładów można dać mnóstwo także co do tego podejścia "to jest fabryczne to jest najlepsze, święte i boskie" to proponuję podejść z większym dystansem bo jeśli ktoś ma odpowiednie fundusze to jest w stanie w jakimś stopniu poprawić fabrykę ;) Ważne, żeby mieć świadomość tego co się robi i wiedzieć jak/u kogo/za jakie pieniądze można to zrobić.

Metalbeast skąd wiesz, że GS z oponą 140 się gorzej prowadzi jechałeś na takim ? Kolega, który ma GS'a z oponą 140 niech się wypowie :)

Pozdrawiam :super:

metalbeast - Nie 20 Lip, 2008

Spajdi napisał/a:
Metalbeast skąd wiesz, że GS z oponą 140 się gorzej prowadzi jechałeś na takim


na tym forum już nei raz się przewineło, dlaczego nie zakładać 140.
Co do reszty - zgodzę się, że można poprawić. Byle ze świadomością i robić to z głową.

CZOKO - Nie 20 Lip, 2008

xxx
Inku - Nie 20 Lip, 2008

Człowieku, nie da się czytać tych pierdół, które piszesz.

Cytat:
Panie jechałeś kiedyś TL 1000 S ma kapeć 190 z tyłu ale odpowiednio wyprofilowany i wpisuje się w zakręty nie gorzej niż GS.


Prowokator czy idiota?? Stary, nie czujesz się dobrze. A jak przeniesiesz 140KM oponą o szerokości 130mm na asfalat, to raz? Dwa, to opona jest dobrana do konstrukcji motocykla, kąta łożyska główki ramy i pewnie jeszcze 100 innych rzeczy bierze się pod uwagę. Byłeś kiedyś na torze wyścigowym? To takie miejsce gdzie sprzęty jeżdżą szybko. Skoro im szersza opona tym lepiej to dlaczego do R6 nikt nie zakłada 190 tylko 180. Skoro R1 jeździ na 190 i jest dobrze to dlaczego R6 ma mieć 180??

Cytat:
Opona 360 z tyłu to już na pewno pogorszy prowadzenie i osiągi ale nie tylko to sie liczy.


Jeżeli liczy się wygląd to zakładaj 250 ale, rozmawiamy o negatywnym wpływie na PROWADZENIE a nie na wygląd. Zauważyłeś tą "małą" różnicę? Porozmawiam z ludźmi który jeżdżą na trochę wyższym poziomie niż "łeee ale to zapierdala" i zapytaj ich o eksperymenty z nieseryjnymi wymiarami. Sięgnij też do literatury to może przestaniesz wypisywać takie wynaturzenia. Im szersza opona tym
Znam tylko 1 przypadek polepszenia prowadzenia - w starym bandicie opona szersza o 10mm od fabrycznej.
Jak już się dowiesz i przyjmiesz do wiadomości, że sterowność motocykla jest zależna od rozmiaru i profilu opon to wróć i zacznij pisać posty.

A teraz, powiedźcie, w jakim celu chcecie wkładać szerszego papcia na tył do Gjeesa, skoro na tym się dobrze jeździ??

CZOKO - Nie 20 Lip, 2008

xxx
hubertgontarz - Nie 20 Lip, 2008

CZOKO: więcej spokoju, i nie przeklinaj.

Forum ma być spokojne, bez kłótni.
140 zapewne jeszcze się zmieści, 150 hmm...tego już nie widzę.

Inku - Nie 20 Lip, 2008

CZOKO napisał/a:
Gościu a masz tam gdzieś napisane, że szersza opona POPRAWI prowadzenie GS-a !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIE KWA więc mi tu teoretycznych wywodów nie praw. Masz tam tylko nap, że szersza W ROZSĄDNYCH granicach nic albo prawie nic nie zmieni. PI.......y teoretyk!

Czytaj, pomyśl a wtedy coś napisz!


Motocykl chyba jest do jazdy, takie jest jego przeznaczenie? Tym bardziej GS500. Custom to szczególny rodzaj który ma wyglądać. Dlatego nie widzę powodu, żeby pogarszać jego właściwości jezdne. Nic nie zmieni lub prawie nic??? To, że nic nie zmieni to napisałem ci wyzej ze jestes w błędzie. Widzę jeszcze nie dotarło. Prawie nic nie zmieni? A wsk jest prawie suzuki?

Cytat:
Czytaj, pomyśl a wtedy coś napisz!

To powinieneś zastosować w swoim przypadku. Nic dodać nic ująć!

EOT z mojej strony. Wolę sobie ze ścianą porozmawiać. Skutek będzie ten sam.

ERT - Nie 20 Lip, 2008

Dzięki Koledzy.
Szerszy kapeć z tyłu miał być głównie dla polepszenia wyglądu (wiem, wiem - kwestia gustu...). Nie ukrywan też, że myślałem: Szersza opona = lepsza przyczepność. Dzięki waszym postom zrozumiałem, że nie koniecznie będzie się z tym lepiej prowadził. Z tego co widzę nie wielu z was eksperymentowało z szerszymi od standardowych oponami, więc jak tylko wcisnę coś szerszego (a myślę oczymś dużo szerszym) od mojej 130-tki, to dam wam znak jak się na tym jezdzi.
Pozdro

metalbeast - Pon 21 Lip, 2008

CZOKO napisał/a:


ZAKŁADAĆ OPONY NA ODPOWIEDNIE FELE jak załozysz 150 na fele o szerokości stosownej dla 130 to jest gów.. a jak wszystko dobierzesz to nic takiego sie nie dzieje.



a no właśne - myślałem że o tym jest mowa. Wtedy się profil zmienia.
Ale nikt nie powiedział, że jestem przeciwnikiem zmian. Przecież z GSa można zrobic maszyne dokładnei pod siebie, wywalić połowe elementów itd. Przykładowo ja rower zjazdowy złożyłem od podstaw pod siebie. Rama z modelu x widelec z y .. itd. I było super.
W swoim GSie też pewnie predzej czy pozneij coś mi zacznie nie pasować. Przejadę sie na maszynie kolegi i bedzie zdziwko, "aaa moze być lepiej.. o" i sie zacznie, lub nie :]

Ja wiem że cos z amorem musze zrobić. Za miekki - i juz sie zaczną kombinacje. Dziś mnie wkurzył, hamowałem i wpadłem w dziure, dobiło i aż mną zatelepało. Niemiłe..

ERT napisał/a:
Dzięki Koledzy.
Szerszy kapeć z tyłu miał....


No i widzisz. W sumie ja przerobiłem temat dawno. Może to głupio że tak cały czas do tego roweru pije, ale to był moj jedyny jednoślad - właściwie 4, a ostatni bardzo zbliżony do moto - i tam też zakładało się rożne opony (chodiz o zjazd) na rożne nawierzchnie. Nawet nei wiecie ile w takim lekkim sprzecie znaczą opony. Przy 60km/h po gorskiej dordze rtegulacja amorów i opony miały tak duże znaczenie, że na jednych trase dało sie pokonać przy załóżmy 80 a na drugich przy 60 czuło sie niepewność. Rozmiar też miał znaczenie.

W GSie opony są dobrane optymalnie. Ja nie zamierzam się bawić w eksperymenty - nie stac mnie na to. Poza tym im szerszy laczek tym bardziej go sciąga w koleiny a przy mocy jaka ma GS myśle że dodanie 10mm nie doda przyczepności, która już jest odpowiednia, a własnie doda efekty uboczne.

Alister - Pon 21 Lip, 2008

Ja kupiłem swojego sprzęta z oponą z tyłu 150 i przyznam ze nie do końca jestem zadowolony, przy ostrych skrętach jak wejdzie na winkiel to lubi tyłem zalawirować :)
CZOKO - Pon 21 Lip, 2008

xxx
hubertgontarz - Pon 21 Lip, 2008

ja się wypowiadam, bo zmieniłem kilka rzeczy w GS-ie tj. przewód hamulcowy, klocki na wzmocnione, zawieszenie z przodu mam zmienione (olej i sprężyny). A zastanawiam się nad dyszami Dynojet, filtrem powietrza oraz tłumikiem. Również nad kierownicą akcesoryjną myślę (jak tanio dorwę to na spróbowanie założę).

A czemu nie myślę o zmianie opony...myślę o zmianie ale na Metzelery Laserteki nówki nie śmigane na przyszły sezon. Szersza z tyłu opona może i się zmieści ale nie za wiele. Jak w Pucharze GS-a śmigali na oponach w standardowym rozmiarze to coś to znaczy. Zmieniali przewody, sprężyny, klocki ale opony były w standardowym rozmiarze.
Nie przekonuje mnie zmiana. Zmiana ze 130 na 140 nic nie zmieni, nawet wizualnie. Szersza do takiej mocy nie jest potrzebna.

kamil.k - Pon 21 Lip, 2008

własnie przez 130 z tyłu gs kiepsko wyglada czyt. jak rower :rotfl:


wątpie żeby 140 pogorszyła na tyle prowadzenie żeby to ktokolwiek odczuł :)

hubertgontarz - Wto 22 Lip, 2008

a czy 140 spowoduje że GS będzie wyglądał jak motorower?
150 jak motocykl, a jak założysz 160 i masz owiewki to będzie jak GSXR600, przy 170 GSXR1000, a przy 180 Hayabusa, 200 to Harley, 220 jak samolot, 240 jak prom kosmiczny.

ERT - Wto 22 Lip, 2008

... a z 300 będzie wytwarzał za sobą czarną dziurę :rotfl:
Spajdi - Wto 22 Lip, 2008

Panowie o gustach się nie dyskutuje dajcie spokój jak ktoś chce i mu się zmieści niech nawet 160 zakłada Wy na tym jeździć nie będziecie więc nie angażujcie się tak emocjonalnie :]

Pozdrawiam :ok:

metalbeast - Wto 22 Lip, 2008

CZOKO napisał/a:
własnie przez 130 z tyłu gs kiepsko wyglada czyt. jak rower


no co ty za głupoty gadasz. Teraz to rozwaliłes ludzi ;] 130 wcale tak wąsko nie wygląda. Jest ok. Zaczynasz gadać jak kolesie z golfów tuningowanych by Tesco...

Majic - Wto 22 Lip, 2008

kamil.k napisał/a:
własnie przez 130 z tyłu gs kiepsko wyglada czyt. jak rower

gpz 500 też ma 130 z tyłu - też wygląda jak rower ? :x

kamil.k - Wto 22 Lip, 2008

Majic napisał/a:
kamil.k napisał/a:
własnie przez 130 z tyłu gs kiepsko wyglada czyt. jak rower

gpz 500 też ma 130 z tyłu - też wygląda jak rower ? :x


dokładnie ma balona o profilu 90 i dlatego zmieniam :rotfl:

hubertgontarz - Wto 22 Lip, 2008

To że ma 130 świadczy o długiej historii motocykla. Motocykl produkowany przez ponad 15 lat to jest coś. Nie ma w nim fajerwerków, opony wąskie ale tanie w wymianie co jest plusem.

CBF500 ma oponę 150. Jeżeli producent przewidział taką oponę fabrycznie to jest motocykl do tego przystosowany.

milowski - Czw 24 Lip, 2008

Ja kupiłem moją GS-kę z oponą 150. Nie można powiedzieć by się mieściła z luzem...
Obcierała troszkę, ale dało się jeździć - dojechałem ją do końca - zrobiłem 12 tyś km na niej. Z tego powodu nie miałem żadnej gleby, choć muszę przyznać, że przy pewnych kątach pochylenia tył uskakiwał by dopasować się do przedniej opony (profil 150 nie pasuje do oryginalnej 110 na przodzie). Wizualnie fakt wygląda fajniej. Teraz jednak kupiłem 130 bo lubię poszaleć na winklach, a z tamtą to to latanie tyłu mi przeszkadzało. Nie widziałem też różnicy w spalaniu na szerszej oponie (opona jest przecież typu V, więc ma tyle samo styku co ta węższa - no chyba że ktoś na kapciu jeździ :) ).
Normalnemu (miastowemu) użytkownikowi nie powinno robić różnicy w jeździe. Może być problem przy nowym łańcuchu, bo wtedy koło jest bliżej środka i może bardziej ocierać. Ale w końcu się wytrze :) Jest to może 1-1,5 mm - nic groźnego.

Yarccom - Czw 24 Lip, 2008

milowski napisał/a:
Obcierała troszkę, ale dało się jeździ

:zdziwko:

milowski napisał/a:
Może być problem przy nowym łańcuchu, bo wtedy koło jest bliżej środka i może bardziej ocierać. Ale w końcu się wytrze :) Jest to może 1-1,5 mm - nic groźnego

no tak przy takim czymś po co kupować nowa opone lepiej od razu używke bo tak wytrzeć sie musi a tak i taniej od razu

a jak nie to żyletką mozna podciąć Juz jeden taki tu był

szkoda słów
widze że nie popełniam błędów jadąc po kazdy swój pojazd do niemieckich sąsiadów
:]

CZOKO - Czw 24 Lip, 2008

xxx
milowski - Pią 25 Lip, 2008

Byłem w serwisie Hondy (mam tam kilku znajomych), to mi mówili że opona za duża, nie wspominali nic o feldze. Ale nie mówię, że nie masz racji...
demondemidi - Wto 29 Lip, 2008

Aby lekko rozwiac watpliwosci... 150 wchodzi na tyl, trzeba tylko lekko przegiac wspornik tylnego hebla... przy orginalnej 110 na przodzie rzeczywiscie sprawia wrazenie duskomfortu w zakretach.. ale jak sam sie przekonalem to sa tylko pozory (fakt, lubi sie czasem w winklu poslizgnac albo stracic przyczepnosc przy zbyt ostrym ruszaniu, ale ja akurat to lubie :) ) za to po zmianie przodu na 120 (ktory wchodzi bez zadnych przerobek) w winklach robi sie prawdziwa bajka... trzeba sie tylko przyzwyczaic ze bedzie wyczowalny delikatny przeskok na tylnej oponie (w koncu 150 zalozone na 3.5" felge GS-ki zmienia lekko profil z V na U) co wzbudza w winklach watpliwosci co do tego czy nam zaraz tyl nie wyjedzie, ale jak juz sie do tego przyzwyczaisz to wchodzenie w ostre winkle z V 150-160/h staje sie czysta przyjemnoscia :) Ale zeby nie pobudzac swoja wypowiedzia niektorych maniakow teori fabryki i panow w bialych fartuszkach... MOJ SPRZET MA ZMIENIONA GEOMETRIE (przod na dole, dupa w gorze) CO NIEWATPLIWIE ZNACZNIE WPLYNELO NA KOMFORT POKONYWANIA WINKLI... :)

a tu mala czytanka dla pana tak bardzo lubiacego teorie i twierdzacego, ze szerszy kapec z tylu pogarsza trakcje...

Tires

Race rubber is readily available for the GS 500, probably because it uses the same tires as Aprillia cup bikes. On a racing GS, the front tire size is the same as stock (110-70-17). For the rear, most racers I know use a 150-60-17 (stock is 130-70-17). The fitment guide will tell you the rim is too narrow for this tire. It is, but this does not result in bead failure, even under extreme racing conditions. It does modify the profile enough so that it impossible to get all the way to the edge of the tire. If you can’t live with that, you can have your wheel widened to 4 inches by Kosman Specialties (http://www.kosman.net) for about $375, but then you won’t be legal in Supersport class. I once tried the other racing tire choice (Metzler 140-80-17) and hated it. It is taller tire than stock and a non-radial. The bike steered like a cow, flopped unpredictably into corners and felt very top heavy. When I switched to the 150 radials, I almost drove off the inside of the track because it turned so easily. Race rubber is available from Dunlop (D-207GP and D-208GP), Michelin (Pilot), Metzler (Rennsport), and Pirelli (Dragon Supercorsa) in sizes 110-70-17 and 150-60-17. The Supercorsa and Rennsport are the exact same tire with different tread patterns. This makes sense since Pirelli and Metzler are the same company. Most people at BIR have historically run Michelins or Metzlers, depending on which manufacturers were offering contingency money. The way contingency works is you use their tires, fill in the form during race registration, put their decals on your bike, and finish well in the race (usually fifth or higher), and you get certificates useable for your next tire purchase. I have ridden the Michelin Pilots and Metzler ME Z3’s back to back, and could not feel any real difference. I believe any big name race rubber will perform adequately, so go where the money is or just pick one randomly and see how you like it.

i jak tu sie teraz widza twoje teorie?? bo ten gosc lata na suce po torach... i chyba wie o czym mowi :) (az mi sie zachcialo poszukac na ten temat info z pierwszej reki :) )

CZOKO - Sro 30 Lip, 2008

xxx
demondemidi - Pon 04 Sie, 2008

150 jedzie spokojnie prawie 1cm od lancucha, chyba ze widziales na gs-ie 150 ale w profilu turystycznym... a jesli chodzi o same opony, to mysle ze nie ma az tak duzej roznicy pomiedzy typowo sportowymi (torowymi) oponami a szosowymi o sportowym charakterze... jedyna roznica tkwi chyba w mieszance, ktora na droge nie moze byc taka sama jak na tor, bo opony zmienialbys co tydzien, ale ta roznica wyczowalna jest chyba tez tylko przy wchodzeniu w naprawde ciasny winkiel przy 160-170/h...
CZOKO - Wto 05 Sie, 2008

xxx
demondemidi - Wto 05 Sie, 2008

no i wlasnie ta roznica wysokosci duzo zmienia w sprawie szerokosci... nie zapominaj ze gs ma felge 3.5" a oponki 150 powinno sie zakladac minimum na 4.5"... prze oponkach w profilu sportowym za duzo sie nie zmienia, ale turystyczne z racji na wysokosc bardziej poddaja sie cisnieniu powietrza i robi sie z nich balon, rozchodza sie bardziej na boki i dlatego tra o lancuch...
CZOKO - Wto 05 Sie, 2008

xxx
Kilo1000g - Nie 31 Sie, 2008

Za pozwoleniem jeszcze chciałem się pochwalić swoim kapciem. Wcześniej jeździłem enduro i chyba coś mi po nim zostało :P . Piękna jodełka prawda :D 140/80.
Cieszyn - Sro 25 Lut, 2009

Specjalnie odkopuje:

Znalazłem taką przeróbkę, http://www.bikepower.net/.../gsxrwheel1.htm gdzie tylna opona razem z felgą i chyba hamulcem została wzięta z gsxr 750. Jak widać gościowi po dosć zaawansowanych przeróbkach (ale nie w kształt gs, tylko zawieszenie) udało się zmieścić opone 160 szeroką. To nie jest źle, ani dobrze, po prostu wkleiłem żeby ktoś zainteresowany miał na miejscu:)
pozdro:)

Zechowany - Sro 25 Lut, 2009

CZOKO, a ty znowu u mnie wywolujesz lzy tym wachaczem :P
Alister - Czw 26 Lut, 2009

To może dorzucę swoje 3 grosze :)

Ja mam u siebie założoną 150/70/17 i mam jeszcze około 2-3mm od tego wspornika tylnego hamulca. O obudowę łańcucha też nic nie ociera. Sprzęt kupiłem już z taką oponą. Po dokładnym przyglądnięciu się temu wspornikowi stwierdzam że nie jest on idealnie prosty tylko delikatnie zakrzywiony w kształt jaki jest na znaku drogowym "zwężenie drogi" :) Jak jest w innych gsach? Macie idealnie prosty czy lekko zakrzywiony?
Zmierzyłem szerokość opony i wychodzi 148mm.

Pozdrawiam

ghostrider - Czw 26 Lut, 2009

Po zakupie też mieliśmy 150/70/17. Do tej opony wspornik musi być delikatnie wygięty. 140 wchodzi bez przeróbek.

Polecam jak najszybciej zmienić tą 150 na oryginalną 130 - zupełnie inne właściwości jezdne - oczywiście o wiele lepsze, poczujesz szczególnie w zakrętach, nie trzeba używać tyle siły...

;)

Alister - Pią 27 Lut, 2009

W takim razie kupię taką http://www.conti-bike.pl/...products_id=335 ( ContiTwist SM Sport - 130/70-17 M/C 62H TL/TT )
Chyba będzie dobra :)

dominikjsr - Sob 28 Mar, 2009

dokładnie oryginalne rozmiary są najlepsze ja miałem 140 i naprawdę czuć różnicę znacznie lepiej się jeździ na 130 chodź szersza wygląda ładniej jak dla mnie.
str6 - Sob 28 Mar, 2009

Dla mnie też szersza jest fajniesza,ale weź pod uwagę jak złapiesz kapcia na spasowanej na żyletki oponie to żeby dojechać do domu na kapciu to będzie tarła o wachacz a na 130 dojedziesz w jedną osobę bez problemu.Miałem taki problem złapałem kapcia na 130 oponie i jechałem z plecaczkiem we dwoje wrócić bez szans tarła jak cholera , a jak zostawiłem plecaczek, :) to domu wróciłem bez problemu wziąłem puszkę i po plecaczek wróciłem :) I plecaczek mnie nadal KOCHA
dominikjsr - Pią 05 Cze, 2009

mówicie ze 150 wchodzi najszersza ja na parę dni zanim mi przyjdzie nowa opona wzuciem oponę 170/60 wraz z felga od gsxf i się mieście :P :P
metalbeast - Pią 05 Cze, 2009

Jak to? :zdziwko: tak po prostu zamieniłeś całe koło? w gsxf też jest 17" ? ale jakoś nie widzę tej 170tki w wahaczu GSa, chyba że niższy profil sprawaia, że opona w najszerszym punkcie jest niżej - tzn tam gdzie wahacz jest już szerszy.

a jak się jezdzi na takim laczku?

pokaż jakieś fotki

hubertgontarz - Pią 05 Cze, 2009

ciekawy jestem zdjęć, szczególnie z tyłu.
GSXF ma 150/70/17

Yarccom - Pią 05 Cze, 2009

a ja jestem ciekaw jak to jezdzi
na prostej pewnie super
a w zakretach ... :?:

hubertgontarz - Pią 05 Cze, 2009

takiej szerokości to 600 z połowy lat 90-tych nie miały, RF900 ma 170 z tyłu i moc ok. 130KM.
mr0zd - Pią 05 Cze, 2009

Przecież Fz6 ma 180 z tyłu
hubertgontarz - Pią 05 Cze, 2009

porównaj sobie: http://www.fazer600.wz.cz/danetech.htm
rocznik 2003, 2004.

takiej szerokości to 600 z połowy lat 90-tych nie miały <- spójrz na CBR 600 F3, jaką ma szerokość "lacia".

dominikjsr - Nie 07 Cze, 2009

Ja nie wie czy gsxf miały taką szerokość czy nie w moim była, morze ktoś założył inna... mieści się na styk i jest tylko 1cm szersza od 130/70 ponieważ opona jest w kształcie U i bieżnik opony tak jakby się zawija na oponie:p co do zakrętów to moim zdaniem lepiej się wchodzi niż na seryjnej ale to moje odczucie:) a co do felgi to jest identyczna nawet tarcza taka sama tylko zębatki zamieniłem tzn wyjąłem całą zębatkę z mocowaniem i porostu przełożyłem bez odkręcania czegokolwiek :) zrobię foty i pokarze jak to wygląda
Yarccom - Nie 07 Cze, 2009

dominikjsr napisał/a:
co do zakrętów to moim zdaniem lepiej się wchodzi niż na seryjnej ale to moje odczucie


zdziwiłbym sie gdybyś napisał inaczej :]

demondemidi - Wto 23 Cze, 2009

szersza opona niz 150 rzeczywiscie na seryjnej feldze nie wejdzie, ale po zmianie felgi na szersza juz nie ma problemu, na orginalnej feldze 150ka rozchodzi sie na boki przez co zmienia sie caly profil opony i zamiast U mamy cos takiego /_\ (patrzac przy ziemi), w gs-ce jest spory zapas miedzy felga a wahaczem wiec zakladajac np kolo z GSXf-ki mozna sobie pozwolic na 170-ke :) i podejzewam ze na takim kole zakrety łyka jak pelikan :D na przod tez polecam odrobine szerszego kapcia (ja mam 120/70)
tornado50 - Czw 22 Paź, 2009
Temat postu: opona z przodu 130 mm, co o tym myślicie?
Planuję założyć oponę 130tkę do przodu, czy to Waszym zdaniem dobry pomysł? Dodam, że mam oponkę tylną o tym właśnie rozmiarze i jest mi zbędna więc myślę nad założeniem jej do przodu.
hubertgontarz - Czw 22 Paź, 2009

To dobrze że nie masz zbędnej opony 150-tki.
Policz sobie jak zmieni się profil opony: 110 * 0,7, 130 * 07
Nie jest to dobry pomysł, tym bardziej że nową oponę kupisz za 200 zł.

metalbeast - Pią 23 Paź, 2009

150tka w wahacz pewnie wejdzie, ale co z łańcuchem ? już teraz jest wystarczająco blisko opony. Do tego element pływającego zacisku też przechodzi blisko koła. Jak wy to sobie wyobrażacie z oponą 170mm ? :zdziwko:
Fakt, że GSowi taka szeroka opona by pasowała (przykład horneta z gigantycznym lakiem) bo w nakedach takie koła robią wrażenie. Ale GS to nie sprzęt do ścigania, szaleństw czy lansu, a przyjemność z jazdy na 110/130 daje taką jaką powinien. CHcesz mieć szersze laki, zmień motocykl...

tmi - Pią 23 Paź, 2009

To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.

I co tam te głupie inżyniery z japonii wiedzą, popili sobie i tak strzelali, do gs'a takie, a takie, do horneta inksze....., a co tam, fajnie będzie :hyhy:

A jakie powinno się faktycznie zakładać?, przecież to proste, jak najszerszą, jeśli tylko wejdzie to znaczy, że się nadaje.

k2 - Sob 24 Paź, 2009

tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.

I co tam te głupie inżyniery z japonii wiedzą, popili sobie i tak strzelali, do gs'a takie, a takie, do horneta inksze....., a co tam, fajnie będzie :hyhy:

A jakie powinno się faktycznie zakładać?, przecież to proste, jak najszerszą, jeśli tylko wejdzie to znaczy, że się nadaje.


Dodam tylko , oczywiście złośliwie, że nie ma różnicy czy oponę tylną zakładamy na przód czy przednią na tył ...... jeden "kij" opona to opona :wstyd:

Tomek_K. - Sob 24 Paź, 2009

tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
...

Chyba żartujesz. :niepewny:

MacDada - Sob 24 Paź, 2009

Tomek_K. napisał/a:
tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
...

Chyba żartujesz. :niepewny:
Jest to związane z lepszym przekazywaniem energii kinetycznej z koła na nawierzchnię. Dlatego ferrari i inne sportowe samochody też mają takie szerokie opony - efekt dodatkowych koni bez konieczności zmiany silnika.
Źródło: http://www.scigacz.pl/Opo...bsze,10947.html

tmi - Sob 24 Paź, 2009

A nie wiecie może o ile wzrasta prędkość jak w Hayabusie przód 120/70/17 zmieni się na jakieś 160?, z tyłu tam też jest jakaś śmieszna 190, a analogicznie (GS 130 na 170) powinno się tam dać min. 260, ciekawe czy by "obcierało" :rotfl:
MacDada - Sob 24 Paź, 2009

tmi napisał/a:
A nie wiecie może o ile wzrasta prędkość jak w Hayabusie przód 120/70/17 zmieni się na jakieś 160?, z tyłu tam też jest jakaś śmieszna 190, a analogicznie (GS 130 na 170) powinno się tam dać min. 260, ciekawe czy by "obcierało" :rotfl:
Policzyłem dla przodu, bo dla tyłu nie znalazłem współczynnika tarcia (dla przodu to 3,62).

Wykres wygląda w ten sposób:



Dane techniczne wziąłem z wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa

Wzór na wzrost mocy przy zastosowaniu szerszych opon ze ścigacz.pl:
http://www.scigacz.pl/Opo...,mocy,1012.html

Czy gra jest warta świeczki? Można ugrać około 10 KM tylko przy zmianie przodu. Załóżmy, że z tyłu ugramy dodatkowe 15 KM. Moim zdaniem przy Hayabusie to nie ma znaczenia, ale GS rzeczywiście mógłby dostać kopa.

:hyhy:

tmi - Sob 24 Paź, 2009

IMO warto, dzięki za wyliczenia, trzeba będzie pomyśleć przy zmianie opon :hyhy: nie chcę robić OT i proszę tego dalej nie ciągnąć ale liczę na +6 koni ze skrócenia łańcucha o 3 ogniwa, bo jak skróciłem kabel w myszce to mam mniejsze lagi w grach :rotfl:
Dobra, koniec żartów ;-)

maruder07 - Czw 29 Paź, 2009

Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???

vitucky - Czw 29 Paź, 2009

maruder07 napisał/a:
Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???


zalecana 110 masz juz na przodzie na tył idzie 130, btw nie warto poprawiać fabryki, na temat opon tzn marek jest osobny temat

CZOKO - Pią 30 Paź, 2009

maruder07 napisał/a:
Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???


Ja pier...e aż samo ciśnie się na usta co za żenada ja mam z tyłu 180 ale na feldze o odpowiedniej szerokości dlatego żadnej jeba..j niepewności w zakręcie NIE MA!!! jeżeli ktoś zmieni opone na szerszą bez zmiany felgi to moim zdaniem nie wygląda to dużo lepiej a zachowanie moto w zakręcie jest nie do przyjęcia. Jeżdziłem GS-em kolegi z oponą 150 z tyłu na oryg feldze i prowadzł się do dupy a jak ktoś pisze że nie jest tak źle to popr pier...i!!!

Meteorczyk - Pią 30 Paź, 2009

No to ja "popr pier...i" bo mi sie bardzo dobrze latało na 150 z tyłu :) Teraz mam 130 bo mi sie trafila za darmo z praktycznie calym bieznikiem, ale na przodzie juz do 110 napewno nie wroce.
maruder07 - Pią 30 Paź, 2009

Dobra będę miał kasę to kupie se felgę i oponę 130 na tył i będzie gitara. Godzina roboty i zmienione koła z tyłu. Jedno dla wyglądu drugie dla szkolenia się. bo jedno i drugie nie idzie w parze. :) To chyba najlepsza opcja.
Przemek_gs - Sob 23 Paź, 2010

Czytalem wypowiedzi na temat zakladania szerszych opon i doszedlem do wniosku ze jedynym sensownym rozwiazaniem jest wymiana calych kol z innego motocykla.Chcialbym zamontowac felgi od bandita.Zastanawia mnie tylko czy bez przerobek mozna przykrecic zebatke i tarcze z gsa do felgi bandita?
Czy da sie uzyc osi z gsa czy rowniez trzeba je wymienic na te z bandita?
Wiem ze trzeba przerobic wspornik hamulca.Czy cos jeszcze?
Prosze o odpowiedz.Moze ktos ma takie lub podobne rozwiazanie u siebie?

Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale to chyba lepsze od zakladania nowego.A te informacje przydac sie moga nie tylko mi bo zima idzie,czas modyfikacji;)

cortex - Sob 23 Paź, 2010

a pytanie : w jakim celu dajecie inne opony niz fabryka? żeby moto wyglądało agresywniej? :D PORAŻKA
tmi - Sob 23 Paź, 2010

Co do przekładania kółek to nie wiem czy nie lepiej przełożyć cały przód z jakiegoś gixera, podobno do GS'a podchodzi bez problemów na zasadzie plug&play wtedy ma się lepszą zawieche, heble, jak już to w tym kierunku bym kombinował tylko należy pamiętać, że z malucha porsche nie będzie.
Kat - Nie 24 Paź, 2010

Jak chcesz mieć szersze opony to zmień motocykl. GS najlepiej jeździ na takich jakie ma.
Przemek_gs - Nie 24 Paź, 2010

zamiast przekladac przod od gixera wolal bym zmienic motocykl.Za duzo $$$. Poza tym tu glownie o tyl chodzi. Podoba mi sie charakterystyka tego motocykla, to ze jest taki maly,zwinny idealny sprzet na miasto. Razi mnie jedynie ta szerokosc kol. Z tad pomysl na zmiane felg tym bardziej ze mysle tez o podniesieniu tylniego zawieszenia i zmianie zadupka. Przy takiej konfiguracji opona musi sie ladnie prezentowac a 130 jest zdecydowanie za waska. Mam rozumiec ze nikt nie probowal zamontowac szerszej felgi w oryginalny wahacz?
Przemek_gs - Nie 24 Paź, 2010

Nie chce zmieniac motocykla bo ten dobrze mi sie sprawuje w codziennej miejskiej jezdzie.Jak bym mial zmieniac to kupil bym poprostu drugi motocykl na weekendowe wypada a gsa dalej uzywal bym do zwyklego przeciskania sie w miejskim korku. To nie ma byc maszyna do bicia rekordow predkosci ale ma cieszyc moje oko i spelniac swoje zadanie.
AdamSsS - Nie 24 Paź, 2010

ale wiedz że im szersze koło tym większe opory toczenia co może wpłynąć na spalanie przyśpieszanie cahrakterystykę prowadzenai motcykla tak an prostych jak i w zakrętach . motocykl to nie aluto zę wsadzisz sobie alu i odszdzisz ja an dsytansach i będzie git. Tu masz wszystko wyliczone pdo dany silnik osprzęt kąt główki ramy itp . To nie jest taka prosta sprawa . Ale do odważnych świat należy . słyszałem o przekładce ale całego tyło wraz z wahaczem itp.
Przemek_gs - Nie 24 Paź, 2010

zdaje sobie sprawe ze moze to wplynac negatywnie na to o czym mowisz jednak nie sadze zeby az tak bardzo ze nie da sie bezpiecznie jezdzic. Poza tym chce to zrobic w rozsadnych kosztach bez wiekszych przerobek tak aby w razie czego mozna bylo latwo wrocic do oryginalu.
Irek - Nie 24 Paź, 2010

Pytaj kolegów Demondemidi i Czoko, oni Ci doradzą najlepiej.
metalbeast - Nie 24 Paź, 2010

Co wy z tymi oponami? kompleksy jakieś? GS jest fajny i nie powiem, na szerszej gumie wyglądałby dużo lepiej. Ale czy widzicie gumę podczas jazdy???
Na fabrycznych prowadzi się dobrze i jedyne co możecie zrobić to popsuć tą konfigurację. Jechałem na GSie ze 150tką i miałem wrażenie, że ma "kartoflane opony". Nie mówiąc już o oporach toczenia (a może zła regulacja), bo mułowato jechał.
Niektórzy na forum zmieniali zawieszenie i wahacz, wkładając większe opony, ale jak to się później prowadzi, to nie mi się wypowiadać.

Paulo - Pon 25 Paź, 2010

No właśnie też się zastanawiam, o co biega z tymi szerszymi oponami :)
Uważam, że nie mam na tyle wiedzy fizycznej i technicznej, żeby mi w ogóle przyszło do głowy poprawiać cokolwiek w geometrii motocykla po producencie :P Fakt, do odważnych świat należy, ale rozsądek też ma swoje do powiedzenia :D
Nie mniej jak ktoś ma chęci, ochotę, odwagę, to życzę powodzenia i z miłą chęcią posłuchałbym o efektach takich zabiegów ;) Ja w każdym razie nie potrzebuję 'kapcia' z tyłu :P Prawda jest taka, że tak naprawdę chyba tylko motocykliści potrafią po oponach, tłumikach i innych elementach motocykla w przybliżeniu coś powiedzieć. Dla szarego he he 'obywatela' rozróżnianie motocykli to czarna magia ;) Pamiętam po sobie ;) Zanim w ogóle zachorowałem na moto nie powiedziałbym że NSR 125 to ma INO 125 ccm :P Taka prawda. Teraz wystarczyłoby rzucić okiem choćby właśnie na tłumik i szerokość opon :D
Mnie nie gryzie, że Suzi ma 130 tki. Przynajmniej wiem, skąd się bierze ta zwinność i małe spalanie :P

YURI - Pią 09 Gru, 2016
Temat postu: Wachacz
Witam. Mam Pytanie. Jaki wahacz wcisnę w ramę żeby wsadzić szerszy laczek?
squarek - Pon 12 Gru, 2016
Temat postu: Re: Wachacz
YURI napisał/a:
Mam Pytanie. Jaki wahacz wcisnę w ramę żeby wsadzić szerszy laczek?


Szerszy...

ded - Pon 12 Gru, 2016

Ja w swoim mam z tyłu opone o 1cm szerszą i nie polecam. Dziwnie się kładzie w zakręty, choć wygląda deko bardziej szpanersko. Na pewno wroce do oryginalnego rozmiaru przy najblizszej wymianie.
pawulon40 - Wto 13 Gru, 2016

Nie polecam innych wymiarów jak te zalecane przez producenta :)
Wygląd to jedno , a jazda zakręty trakcja , trzymanie się drogi to drugie , a wiem co mówię :)

ded - Sro 14 Gru, 2016

Ja się sugerowałem tym, że w samochodzie przeskoczenie o jeden rozmiar to raczej nie robi wielkich różnic. W moto wręcz odwrotnie, choć to warto poczytać co userzy doradzają bo czasem producent po kilku latach produkcji dochodzi do wniosku że jednak inny rozmiar opony będzie lepszy i wtedy warto zmienić.
YURI - Wto 20 Gru, 2016

Zdania są podzielone. Może faktycznie lepiej zostać przy oryginale. Co prawda chciałem jakoś fajnie Suczke przerobić ale raczej ograniczę się do fajnego lakieru i delikatnego poprawienia detali. :zdziwko:
dymny - Pią 23 Gru, 2016

YURI napisał/a:
Zdania są podzielone. Może faktycznie lepiej zostać przy oryginale. Co prawda chciałem jakoś fajnie Suczke przerobić ale raczej ograniczę się do fajnego lakieru i delikatnego poprawienia detali. :zdziwko:


Ja jestem praktykiem. :)
Kiedyś też byłem sceptyczny do takich podmianek, jeździłem na komplecie Dunlop Arowwmax GT501, potem zjeździłem komplet standardowych Maxxisów Promaxx i w końcu zrobiłem modyfikację :)
Polecam zamianę - włożenie na tył felgi szerokości 4,5cala (z jajka GSX750F ) z dobrą radialną oponą 150/60R17 ( pisalem w watku o oponach ). Do tego obowiązkowo na przód taka samą - również radialną oponę w standardowym rozmiarze 110/70R17

W bezpośrednim porównaniu do seryjnych rozmiarowo Maxxisów, subiektywnie, to dużo większa stabilność motocykla w pochylaniach i przy większych prędkościach, łatwo sie składa i precyzyjnie prowadzi, mniejszy wpływ pasażera / bagażu na prowadzenie, nie ma różnicy w spalaniu... same plusy, no może oprócz ceny opon :)

Oczywiście trzeba mieć świadomość i podkreślić, że ww. zalety to nie skutek założenia szerszej opony, tylko możliwości założenia opon z tzw. wyższej półki (akurat używam Metzelera M5), które nie są dostępne w seryjnych rozmiarach 130/70/17.

ded - Sro 11 Sty, 2017

Może jak zmieniasz felgę to nie jest tak źle ale przy tej samej feldzie opona się trochę inaczej odkształca i to może mocno negatywnie wpłynąć na prowadzenie. Są przypadki, gdzie sam producent po kilku latach dochodzi do tego, że należałoby założyć szerszy laczek ale w innym przypadku to można raczej pogorszyć niż polepszyć. W większości motocykli utrzymanych w serii wszystko jest "proporcjonalne" i trzeba się tego trzymać. Ja wychodzę z założenia, że moto produkuje firma która poprzedza to badaniami, pracują tam inżynierowie z doświadczeniem, niektórzy z nich to wręcz geniusze. Zakładanie szerszego lacza dla ładności to burzenie tej koncepcji ale co kto lubi. Doskonale widzę to oglądając stare beemki zrobione w "german style"- może i ładnie ale jeździć to się tym nie da.
pawulon40 - Czw 19 Sty, 2017

ded bardzo mądra i rzeczowa wypowiedź , na temat szerszych opon , jeżeli miały by być szersze to założyli by z przodu 120 a z tyłu 140 itd. Bardzo mądry pościk , popieram w 100% i Pozdrawiam :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group