.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Zablokowany GS czy nie?

Arek95 - Wto 25 Lis, 2014
Temat postu: Zablokowany GS czy nie?
Cześć,
szukałem w necie podobnych tematów, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Kupiłem w sobotę GSa z 2002 roku.
Dawno dawno temu był on sprowadzony i w dowodzie ma 25kW wbite.
Zastanawiam się więc jaką moc ma teraz fizycznie.

Jak to mogę sprawdzić?
Sprzedający mówił, że jechał nim jakieś 170km/h, gdzieś czytałem, że na 3. biegu przy chyba 9000 obr/min powinienem mieć ok 130km/h.

Czy to prawda? Jakie są jeszcze sposoby na taki test? Wydaje mi się, że prędkości na danych biegach zawsze będą te same bez względu na moc GSa bo przecież przełożenie jest to samo, mylę się? Czyli w sumie pozostaje mi tylko vmax?

Czy ewentualna blokada to tylko różnego rodzaju wstawki, zwężki, mniejsze dysze itp, czy coś grubszego?

Jeszcze takie pytanie co do zawieszenia. To normalne, że są one tak bardzo miękkie? Jak jest większa nierówność, a raczej dziura to zdarza się, że przednie lagi dobijają do końca, natomiast z tyłu jak wsiadł szczupły, niższy pasażer (+ ja, mam ok 80kg) to stopką centralną przy lekkim przechyleniu haczyłem o asfalt. Strasznie nisko. Jakby jeszcze poskakał to bym dotknął opony o nadkole.

olecki - Sro 26 Lis, 2014

Jeżeli chodzi o moc możesz oczywiście porównywać ją do suchych danych albo do osiągów innego GSa, ale prawde o Twoim egzemplarzu powie Ci hamownia :P

Co do zawieszenia, z tego co piszesz jest słabo, za miękko :P O ile przód to pewnie tylko wymiana oleju ( pewnie uszczelniacze dawno szlag trafił i oleju w lagach nima :rotfl: ) tak tył może być do wymiany.

na pewno lagi nie powinny dobijać przy byle dołku i na pewno centralka nie powinna haczyć przy lekkim pochyleniu ;)

kello - Sro 26 Lis, 2014

Może tył był obniżany przez kogoś wcześniej? Nie kupowałeś od niskiej osoby?
Read - Sro 26 Lis, 2014

Jeżeli na 3B osiągnie ok. 120km/h to raczej nie jest zablokowany, a i zablokowany raczej nie pójdzie 170km/h. Ja u siebie w niemieckich papierach dokopałem się, że był blokowany do 25kW i prędkość maksymalna była wbita 150km/h ale też dwa lata przed sprzedażą w niemieckim ASO były zdjęte blokady i bodajże były tylko na gaźniku.
tmi - Sro 26 Lis, 2014

olecki napisał/a:
Co do zawieszenia, z tego co piszesz jest słabo, za miękko :P O ile przód to pewnie tylko wymiana oleju ( pewnie uszczelniacze dawno szlag trafił i oleju w lagach nima :rotfl: ) tak tył może być do wymiany.

Nie.
Za wszelkie niedogodności z przednim zawiasem nie jest odpowiedzialny olej (zużycie albo lepkość) tylko zużyte sprężyny, które należy wymienić i zalać odpowiednim olejem zalecanym przez producenta sprężyn. Takie są używane motocykle - zazwyczaj mają zużyte sprężyny które należy zmierzyć.

Piter - Sro 26 Lis, 2014

Rozłóż lagi , po czym zmierz sprężyny czy już nie kwalifikują się do wymiany .
Potem nowy olej i ewentualnie uszczelniacze i zobaczysz jaka będzie różnica

Arek95 - Sro 26 Lis, 2014

Super, dzięki za zainteresowanie tematem. W zimie się pobawię.

kello, w sumie to facet był trochę niskawy jak na swój wiek. Po czym poznać celowe obniżenie? Mogą tam być założone jakieś części, które powodują obniżanie czy po prostu może być inny amortyzator?

yaszczi - Sro 26 Lis, 2014

Arek95, coś o obniżeniu GS'a http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=757

"Standardowe dogbones w GSie mają 180mm. żeby obniżyć tył należy wstawić dłuższe."
zmierz ile mają Twoje i będziesz mieć odpowiedź


Piter - Sro 26 Lis, 2014

Zmierz długość "kości zawieszenia" i porównaj z długością ile mają seryjne i będziesz wiedział czy masz obniżony czy nie.
Arek95 - Pon 06 Kwi, 2015

Cześć. Na chwilę zostawiłem ten temat, a niedawno sobie przypomniałem i zainteresowałem się tym ponownie ;D

No więc moje kości mają od osi śruby do osi śruby ok 19cm, a oryginalne podobno mają 18cm, czyli chyba obniżony jest.
Ten 1 cm różnicy to w sumie duża różnica jeżeli chodzi o obniżenie/podwyższenie tyłu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group