.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Szyba turystyczna do GS 500F

Thomson - Pią 29 Sie, 2014
Temat postu: Szyba turystyczna do GS 500F
Ostatnimi czasy coraz poważniej rozważam zmianę szyby na wyższą żeby jeszcze mniej wiało. Znalazłem takie 2 konstrukcje:
mde
loster
Niestety po samych zdjęciach ciężko jest określić o ile wyższa jest taka szyba (szczególnie zdjęcie u lostera jest pod takim kątem, że mało co da się o tej szybie powiedzieć). Czy ktoś z was próbował tego typu modyfikacji? Nie chciałbym wydać 150 zł żeby później się okazało, że niewiele to pomogło...

Moniskaa - Sob 30 Sie, 2014

a nie lepiej zamontować deflektor? :)
Thomson - Nie 31 Sie, 2014

A polecasz jakiś konkretny co by nie kosztował więcej i najlepiej nie wymagał wiercenia do zamocowania? Rozważam też deflektor, ale tak jak przy szybie turystycznej, nie wiem jak dużą różnicę da jego zamocowanie :/
Znalazłem coś takiego , nie wymaga wiercenia i kosztuję połowę tego co szyba :)

kello - Nie 31 Sie, 2014

Ja miałem szybę Lostera turystyczną. Jest wyższa i wyprofilowana pod innym kątem, bardziej stromo niż oryginał. Jeśli chodzi o działanie to przy moim wzroście 182cm odczuwalna była poprawa. W klatę do szyji zero wiatru, przy wysokich prędkościach w ogóle nie trzeba się było składać za owiewką. Natomiast mi akurat strumień wiatru kierował się nieco na górę kasku.
Thomson - Nie 31 Sie, 2014

Mam dokładnie 182 cm wzrostu więc przypuszczalnie efekt by był podobny. Głównie zależy mi na poprawie komfortu przy prędkościach rzędu 120 km/h (szybciej rzadko jeżdżę) bo mimo owiewek jednak trochę wieje. A odczułeś jakąś poprawę w deszczu?
EDIT: masz może jakieś zdjęcia moto z tą szybą?

kello - Pon 01 Wrz, 2014

Tutaj na samym końcu tematu jest zdjęcie z losterem, ale słabe ujęcie.
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=14000

Do 120km/h było naprawdę fajnie i komfortowo. Tak jak z oryginalną szybką powyżej 120km/h musiałem się składać, tak przy tej mogłem być całkowicie prosto. Fakt, że wiało, ale nie było to nieprzyjemne. Podczas deszczu wiadomo, że mniej się staniesz mokrym. Jak na cenę 150zł to moim zdaniem był dobry wydatek.

Thomson - Pon 01 Wrz, 2014

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie szybka trochę wyższa od oryginału (na oko jakieś 10-15 cm). Skoro piszesz, że warto to chyba się skuszę :) No chyba, że Moniskaa mnie przekona, że deflektor będzie jeszcze lepszy :D
kello - Pon 01 Wrz, 2014

Ta firma, co robi lostera, robi też deflektory. Moim zdaniem najlepsze wyjście to zmienić szybkę na turystyczną, a jak będziesz dalej odczuwać niedogodności, to dołożyć sobie deflektor.
Thomson - Pon 01 Wrz, 2014

W sumie racja, bo jak na fabryczną szybę założę deflektor i będzie nadal wiało to do niego przypinać kolejny chyba już nie za bardzo da radę :D
Jeszcze jedna kwestia mi się przypomniała: czy zauważyłeś różnicę w spalaniu? Teoretycznie powinno być podobnie albo lepiej, ale tego nigdy nie wiadomo na sucho.
EDIT: jeszcze 2 rzeczy mi się przypomniały: czy szyba od lostera jest mocowana fabrycznymi śrubami? I jaki miałeś kolor szyby? Rozważam bezbarwną albo jasny grafit, bo gdyby kiedyś zaszła potrzeba się za nią schować to może lepiej jakby było co nieco przez nią widać :)

kello - Pon 01 Wrz, 2014

Raczej żadnej różnicy w spalaniu nie zauważyłem. Mocowana jest fabrycznymi śrubami, ale u mnie ciężko było je odkręcić. Musiałem zdjąć tą czarną blendę co jest od wewnątrz czachy i rozbebeszyć te śruby. To są śruby z takimi gumowymi nakrętkami rozpieranymi, więc cięzko je użyć poraz drugi, ale może tobie się uda ich nie zniszczyć.

Ja miałem jasny grafit. Ładnie wyglądało i było przejrzyste na tyle, żeby spokojnie przez to patrzeć. Jakość trochę gorsza niż oryginał: czarne pole na dole szybki trochę gorzej wygląda i troszkę gdzieś obraz się załamywał, ale to chyba wina profilu szybki.

Thomson - Pon 01 Wrz, 2014

To dobrze że zapytałem bo na obu aukcjach oferują śruby montażowe i to mnie zastanowiło. Czyli te 3 imbusowe śruby z łebkami na zewnątrz mają jeszcze nakrętki pod spodem? Myślałem, że wchodzą w gwintowane otwory i wystarczy je odkręcić i już...
kello - Pon 01 Wrz, 2014

Te piękne śrubki są tak sprytnie zrobione, że są wewnątrz metalowe, a z zewnątrz oblane plastikiem, żeby nie porysować owiewki. Dlatego też przy każdej próbie ich odkręcenia śrubokrętem można łatwo rozjechać łepek śruby. Dlatego polecam tobie od razu demontaż tej blendy i zakup nowych śrub.
Thomson - Wto 02 Wrz, 2014

OK, to jeszcze jedno pytanie. W sumie naliczyłem 5 śrub mocujących szybę, z czego 3 imbusowe są od zewnątrz, a 2 krzyżakowe od wewnątrz (one przy okazji mocują ten czarny plastik wewnątrz). Czy wszystkie te śruby są specjalne czy tylko te imbusowe na zewnątrz?
kello - Wto 02 Wrz, 2014

Specjalne są od zewnątrz, dwie po bokach szybki na czaszy, jedna na dole szybki. Dwie krzyżakowe od wewnątrz trzymają ten czarny plastik, to są normalne śrubki wkręty. Do tego masz jeszcze po bokach na tym czarnym plastiku dwa klipsy plastikowe (żeby je zdjąć trzeba wcisnąć ich środek do środka :) i wyjąć). Żeby wyjąć czarny plastik trzeba odkręcić jeszcze dwa imbusy przy bocznych owiewkach, które łączą boczne owiewki, owy czarny plastik z uchwytem na ramie.

Generalnie polecam zdjąć boczne owiewki zanim zdejmiesz czarny plastik. Będzie łatwiej i trudniej coś uszkodzić. No i można umyć wszystko przy okazji :)

Thomson - Wto 02 Wrz, 2014

Dzięki. Jak rozkminiałem sobie jak to rozebrać to mniej więcej właśnie tak to mi wyszło :D I faktycznie będzie można zajrzeć przy okazji pod owiewki i zobaczyć co w okolicach silnika słychać.
Szybka zamówiona, jutro powinna dotrzeć więc będę rzeźbił.

jarb - Nie 14 Wrz, 2014

Thomson napisał/a:
Dzięki. Jak rozkminiałem sobie jak to rozebrać to mniej więcej właśnie tak to mi wyszło :D I faktycznie będzie można zajrzeć przy okazji pod owiewki i zobaczyć co w okolicach silnika słychać.
Szybka zamówiona, jutro powinna dotrzeć więc będę rzeźbił.

Że tak zapytam,,,i jak idzie ?
bo mnie temat zaciekawił :)

Thomson - Pon 15 Wrz, 2014

Wybaczcie obsuwę, ale ostatnimi czasy nie miałem za bardzo okazji ani pojeździć na moto ani poklikać na forum :/
Szybę zamontowałem jak tylko ją dostałem. Nie wiem jak u kello, ale u mnie 2 otwory na śruby (z przodu po bokach) w szybie nie do końca pokryły się z otworami w owiewce. Przez to gumowo-metalowe nakrętki od środka nie wskoczyły idealnie w otwory w owiewce, a od zewnątrz łebki nie przykryły idealnie tych otworów. Po założeniu podkładek metalowo-gumowych pod łebki otwory są zakryte. Ogólnie według mnie moto lepiej wygląda z tą szybą niż z oryginalną :D
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to jest znaczna poprawa jeśli chodzi o wiatr - przy 130km/h jest tak jak z oryginalną szybą przy 80. Natomiast mam wrażenie, że jest dużo głośniej, tak jakby teraz całe powietrze było kierowane na kask i bardziej szumi. I czasem mam wrażenie, jakby moto trochę gorzej przyspieszał przy wyższych prędkościach, ale nie mam jak tego potwierdzić. Nie wiem jak się zmieniło spalanie, bo przejechałem dopiero parę kilometrów z nową szybą.
Ogólnie jestem zadowolony i szybę mogę polecić :)
W wolnej chwili zrobię kilka fotek i wrzucę.

kello - Wto 16 Wrz, 2014

Miałem to samo z otworami: nie były do końca zgrane ale była to mała różnica. Potwierdzam też o z kaskiem: przy dużych prędkościach cały wiatr niestety kierowany jest na kask (mam 182cm) i bardziej szumi.
Thomson - Sro 17 Wrz, 2014

Zrobiłem kilka fotek z nową szybą (kliknięcie otwiera większe zdjęcie):

jarb - Sro 17 Wrz, 2014

Wygląda przyzwoicie :)
Jeżeli działa , to super.
A tak z ciekawości jaki jest rocznik Twojego moto,,,
zastanawia mnie ten biały błotnik z przody .

Thomson - Sro 17 Wrz, 2014

Rocznik 2007 (w przypadku motocykla to chyba tylko dotyczy ramy), malowanie 2004 (naklejki są na bank nieoryginalne, ale owiewki wyglądają na całe, nie ma śladów klejenia). Także błotnik może być albo malowany albo od dawcy z innego rocznika :)
A co do szyby to jakbym miał okazję zajumać na chwilę od kogoś deflektor to obczaję jaki wtedy będzie efekt i może jeszcze się coś do szyby doczepi :D Głównie to szumienie bym chciał zredukować, ale według mnie w ogólnym rozrachunku lepiej jak szumi niż jak wiatr hula po kombinezonie. Jeszcze zauważyłem, że teraz spokojnie mogę sobie uchylić wizjer w kasku i tak jechać 120 km/h, gdzie przy oryginalnej szybie trzeba było zamknąć wizjer przy 70 bo huragan w kasku się robił.

jarb - Czw 18 Wrz, 2014

Pytałem o rocznik, ponieważ tak jak już wspomniałem, zaciekawił mnie ten biały błotnik z przodu. Fajnie wygląda.
Ja mam wzrostu 182 cm i standardową owiewkę. W moim kasku (LS2) daję radę z otwartą szybą do setki, ale z otwartą blendą :)

Thomson - Czw 18 Wrz, 2014

Z tą szybą przy prędkościach miejskich mogę jeździć nawet z otwartym wizjerem, a że blendy nie posiadam to niestety muszę wizjer przymknąć przy szybszej jeździe. Ale przy standardowej szybie jazda powyżej 30km/h z otwartym wizjerem już robiła się mało przyjemna, także na pewno teraz jest lepiej :)

EDIT:
Mam kilka spostrzeżeń (niektóre niezbyt odkrywcze) po przejechaniu kilkuset km z nową szybą:
- spalanie 5.4 l/100 km (z tym, że pierwszy tydzień od tankowania jeździłem jeszcze z oryginalną szybą, z nową jeździłem kolejne 3 tygodnie i ciężko mi stwierdzić, jaki dystans wtedy pokonałem). W każdym razie spalanie jest sporo wyższe niż było wcześniej (ok 4.5 l/100 km). Podejrzewam, że częściowo wynika to z samej szyby, a częściowo ze zmiany stylu jazdy (na trasie jeżdżę teraz 110-120, a wcześniej jeździłem ok 90).
- prędkość maksymalna spadła do 160 km/h gdy jestem schowany za szybą i 155 km/h jak siedzę normalnie. Ciekawa jest ta niewielka różnica, ale to tylko potwierdza, że szyba ładnie rozbija powietrze i kierowa działa jak żagiel w dużo mniejszym stopniu. Przy oryginalnej szybie było 170/155 km/h (ale jak wiałooooooo). Niestety od czasu serwisowania gaźników nie miałem okazji zmaxować moto więc nie wiem, czy te gorsze osiągi nie są też w jakimś stopniu spowodowane nową regulacją.
- komfort jazdy przy 155 km/h nie odbiega znacząco od tego przy 100 więc autostradami można sprawnie śmigać (tyle, że wir w baku się robi :/ )
- ponieważ mniej na mnie wieje to przy chłodnym powietrzu mniej marznę niż przy oryginalnej szybie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group