.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Off Topic - tematy motocyklowe - co dla motocyklisty 192cm 100kg

cacek89 - Sob 25 Sty, 2014
Temat postu: co dla motocyklisty 192cm 100kg
Cześć.
Po roku spędzonym z GS500, mogę powiedzieć że jest to super maszyna ale niestety nie mogę zająć na niej wygodnej pozycji. Dlatego postanowiłem go sprzedać.
Co szanowne forumowe grono może mi polecić na kolejny motocykl, żebym przy swoich sporych gabarytach mógł wygodnie (czyt. bez podkurczonych nóg) jeździć?
Ze sportowych maszyn podoba mi się CBR600 F3. Z turystyków Bandit600, CB600, Yamaha FZ6.
Budżet do 8tys zł max.
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z ww maszynami niech podpowiada

[ Dodano: Sob 25 Sty, 2014 ]
tutaj mam taką jedna sztukę która mnie zainteresowała http://allegro.pl/honda-h...3903187728.html

zena - Sob 25 Sty, 2014

zdradzasz GSA :zdegustowany: simin jeździ i nie narzeka :P
mój brat jest mniej więcej tego wzrostu i na CBR było mu nie wygodnie jedyne co mu jeszcze pasowało z tego co wymieniłeś to FZ6...

Piotras_5 - Sob 25 Sty, 2014

Generalnie weź pod uwagę, że niektóre moto, mimo większej mocy itp. są wręcz mniejsze lub podobne gabarytowo do GSa. :P

Z tego co wymieniłeś to chyba największy gabarytowo jest bandyta. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale hornet jest raczej małym moto. ;)

danny - Sob 25 Sty, 2014

Dokladnie jak wyzej, jedynie nowe fz6 jest wieksze, ale to nie te pieniadze. Poszukaj Transalpa, Tdmki, cos w ten desen.
cacek89 - Sob 25 Sty, 2014

A Hornet nie jest czasami bardzo zbliżony konstrukcją ramy do CBR F3?

[ Dodano: Sob 25 Sty, 2014 ]
danny motocykle które podałeś nie podobają mi się.
To nie jest zaras tak że ja wyglądam jak Robert Burneika :)
od motocykla nie oczekuje tego żebym mogł na nim przejechać 500 km w jedną stronę bez zmęczenia w pozycji jak na jakimś czoperze....
chodzi mi jedynie o to żeby było coś trochę dłuższego i wyższego od GSa.
miałem w zeszłym sezonie okazje przymierzyć się na Bandicie 600 i powiem szczerze że swietnie się na nim czułem,
jak ma się do tego np Honda Hornet?

_ANIOŁ_ - Sob 25 Sty, 2014

A może GSXF? Duży, wygodny i wciąż Suzuki :)
tmi - Sob 25 Sty, 2014

Piotras_5 napisał/a:
Generalnie weź pod uwagę, że niektóre moto, mimo większej mocy itp. są wręcz mniejsze lub podobne gabarytowo do GSa. :P

Dokładnie.

Popieram Piotrasa odnośnie Bandita i Anioła z GSXF, są to większe motocykle od Horneta lub CBR. Jeśli coś z nakedów to Z750 w starej budzie.

squarek - Sob 25 Sty, 2014

Wg mnie te wszystkie wymienione motocykle mają podobną odległość pomiędzy siedzeniem a podnóżkami. Czyli wychodzi na to że wyższa osoba cały czas będzie miała podkurczone nogi. Jedyna różnica to "wielkość" motocykla. Taki Bandit czy nowy GSX-F rzeczywiście wydają się duże, ale siedzi się na nich prawie jak na GSie.

Moim zdaniem jeżeli chcesz inaczej siedzieć i mieć inny kąt zgięcia nóg w kolanach to trzeba wybrać inny typ motocykla. Albo jakieś turystyczne enduro, wtedy nogi masz przed sobą, w kolanach kąt jest większy niż w sportach czy nakedach. Tam nogi masz podkulone pod sobą. Inna opcja to jakiś cruiser lub chopper. Tam w ogóle siedzi się jak na fotelu z prawie wyprostowanymi nogami. Tylko wiadomo, takie motocykle to już zupełnie co innego... :D

Aha, taki obrazek trochę pomocny jeżeli chodzi o zgięcie nóg w kolanach... :P


cacek89 - Sob 25 Sty, 2014

Powiedzcie mi co jest z tymi Kawami Z750 nie tak że roczniki 2004 można już wychaczyć po 8 tys zł?
squarek - Sob 25 Sty, 2014

Jak dla mnie są 3 możliwości:

Na pierwszą już odpowiedziałeś zadając pytanie... :P

Druga opcja jest taka, że to jest stare moto, jakby nie patrzeć to już będzie 10 lat. Więc trudno wymagać nie wiadomo jakiej kwoty (no chyba że jest to Honda Africa Twin gdzie cena jest chyba ustalana na podstawie legendy o tym motocyklu...)

A trzecia opcja, że wartość przedmiotu jest taka ile jest w stanie za nią zapłacić kupujący.

To co mi jeszcze przychodzi do głowy, to że jest zima, czyli najlepsza pora żeby kupować moto :) (najgorsza żeby sprzedawać, ja czekam do wiosny... :P )

zena - Nie 26 Sty, 2014

wszystkie kawy Z750 są tłuczone to jest z nimi nie tak :hyhy:
squarek - Nie 26 Sty, 2014

I pękają w nich ramy!! Ale przynajmniej nie wypada dwójka jak w Yamahach... :P
cacek89 - Nie 26 Sty, 2014

Taka Kawa to czysta okazja uważam, motocykl z 2004r. w cenie 8 tys zł, jest pełno ogłoszeń od prywatnych osób, na pierwszy rzut oka sensownych.
Pomijając tu zime, czy kwestie to za ile jest w stanie kupić kupujący
Dla przykładu Bandit z 2004r kosztowałby min 12tys zł, Hornet600 też

squarek - Nie 26 Sty, 2014

Ja mam Kawę z 2007 i mniej więcej takich pieniędzy będę oczekiwał za sprzedaż. Niestety muszę zejść z ceny ponieważ motocykl nie jest idealny i nawet nie chce mi się bawić w to żeby był (albo wyglądał na) idealny.

To co napisałem wcześniej, wartość przedmiotu określają kupujący. Jak dasz zbyt wysoką cenę to nikt tego nie kupi. A tych czynników wpływających na cenę jest bardzo dużo: rocznik, stan pojazdu, pora roku, cena paliwa itd. Jakby paliwo było 6,50 zł za litr to podejrzewam, że duże pojemności byłyby jeszcze tańsze ale za to ekonomiczne 125-tki poszły by w górę.

Piotras_5 - Nie 26 Sty, 2014

wut? 2 lata temu w marcu kupiłem bandyte z 2004 roku za 7 tysi!
I to Skę :O :wstyd:

Nie wiem skąd te 12k wziąłeś....

squarek - Nie 26 Sty, 2014

cacek89 napisał/a:

Dla przykładu Bandit z 2004r kosztowałby min 12tys zł, Hornet600 też


Kosztował czy sprzedający tyle za niego chciał?? :P I pewnie nadal chce... :D

cacek89 - Nie 26 Sty, 2014

Piotras_5 to jest średnia cen z ogłoszeń dla danego rocznika, niestety taka prawda
~norris - Nie 26 Sty, 2014

squarek napisał/a:
Jak dla mnie są 3 możliwości:

Na pierwszą już odpowiedziałeś zadając pytanie... :P

Druga opcja jest taka, że to jest stare moto, jakby nie patrzeć to już będzie 10 lat. Więc trudno wymagać nie wiadomo jakiej kwoty (no chyba że jest to Honda Africa Twin gdzie cena jest chyba ustalana na podstawie legendy o tym motocyklu...)

A trzecia opcja, że wartość przedmiotu jest taka ile jest w stanie za nią zapłacić kupujący.

To co mi jeszcze przychodzi do głowy, to że jest zima, czyli najlepsza pora żeby kupować moto :) (najgorsza żeby sprzedawać, ja czekam do wiosny... :P )



Jeśli chodzi o legendy, to dla mnie ten motor to legenda:


Krążyła kiedyś anegdota o milionerze motocykliście, który kupił sobie najlepsze możliwe BMW (enduro) celem wjechania nim w takie miejsca, gdzie nikt jeszcze nie był. Przerobił je na extremalną wersję i wyruszył w świat. I wszędzie gdzie wjechał, i wydawało mu się że nie da się motorem wjechać, siedzieli goście na Tenere przy ognisku i pili piwo. Motor ma ponoć wygodną pozycję, mega bak, jest niezawodny i z tego co widziałem- tani. Ja sobie na bank to kiedyś (jako drugie moto) sprawię. :D

squarek - Nie 26 Sty, 2014

Tenera fajne moto, też taki brałem pod uwagę bo... sprzedający nie chcą za nie 18000 zł (jak za 20 letnią Afrykę...) :D
cacek89 - Nie 26 Sty, 2014

dobra nie odbiegać od tematu :)
squarek - Nie 26 Sty, 2014

Nie odbiegamy, proponujemy :D

Z tego co wymieniłeś wydaje mi się, że w dłuższych trasach będziesz odczuwał kolana. Na endurakach bardziej terenowych w trasie (asfalt) bardziej będzie dostawał tyłek. Siedzenia nie są w nich rewelacyjne. :D

cacek89 - Nie 26 Sty, 2014

Ze sportowych maszyn podoba mi się CBR600 F3. Z turystyków Bandit600, CB600Hornet, Yamaha FZ6.
Tak jak napisałem wyżej i NIC INNEGO NIE WCHODZI W GRĘ, teraz jeszcze ktoś z was podrzucił pomysł Kawasaki Z750 też wygląda ok.
Teraz co będzie najlepsze?
Motocyklem będę jeździł tylko i wyłącznie w sezonie letnim, podczas ciepłych dni po mieście do pracy. Czasami w weekendy na przejażdżki max 100km. Także nie oczekuje nie wiadomo jakiej wygody

danny - Nie 26 Sty, 2014

No to Fz6, ewentualnie bandyta.

Problem solved.

squarek - Nie 26 Sty, 2014

Przy takich kryteriach u mnie podobnie:

1 - Fazer
2 - ...
3 - Bandit
4 - Hornet
5 - Z750
6- CBR600

A dlaczego Fazer? Masa, moc, ekonomia. CBR niestety na ostatniej pozycji tylko ze względu na sportową kierownicę (jak dla mnie mniej wygodna, trzeba na takiej umieć jeździć, ja nie umiem :P ).

cacek89 - Nie 26 Sty, 2014

o coś takiego mi chodziło, jak tylko zrobi się cieplej to zaczne jeździć za mszyną
Piotras_5 - Nie 26 Sty, 2014

Ja dodam od siebie, że z doświadczenia wiem ( :P ), że jeśli robisz krótsze trasy plus jakiś tor itp. to bierz fazera. Jeśli dłuższe trasy i stawiasz bardziej na wygodę - bandyta. Jednak w Fazerze ma się mocniej zgięte kolana (w porównaniu do dziora), a przy Twoim wzroście to na pewno będzie odczuwalne.

Nie rozumiem Twojego zainteresowania CBR? Ten motocykl jest mega malutki, mniej więcej jak GS w owiewce. :P Pomijam fakt, że ja mam 180 cm i tak akurat się mieszczę za owiewką. ;)

pozdro!

cacek89 - Nie 26 Sty, 2014

CBR odpuszczam w takim razie, jest większy od GS500 to napewno, ale nie dużo racja
Czytam ciągle na temat tej Z750 i wszędzie zbiera świetne opinie

brat Łełka - Pon 27 Sty, 2014

190cm, mialem okazje garnac sie kawalek starszym Fazerkiem (dzieki yaszczi :)
Zero zastrzezen, wrecz przeciwnie, zaskakujaco wygodnie. Nie sadze zeby FZ6 byl mniejszy
Na Hornecie tylko siedzialem, strasznie nisko siodlo, ogolnie rowerek
Ze sportow jakas w miare mloda R6 pojezdzilem, ciasno okrutnie. Musialbym mocno kochac taki sprzet zeby na codzien sie tak meczyc

Tu sie mozesz przymierzyc wirtualnie:
http://cycle-ergo.com/

yaszczi - Pon 27 Sty, 2014

Gruby, eee tam leciutki i mega przyjazny w prowadzeniu Fazer! Ogarnięcie Twojego kredensu w winklach na Połczynie to jest sztuka :D ja daje na maksa, a tu mnie wycinasz z córką Set'a na plecaku bocznymi kuframi prawie trąc o asfalt :padam: ja tego luja na prostej na lotnisku przy 200km/h nie mogłem utrzymać :wstyd: :hyhy:
brat Łełka - Wto 28 Sty, 2014

Cytat:
eee tam leciutki i mega przyjazny w prowadzeniu Fazer!

Pod tym wzgledem numer dwa ze sprzetow ktorymi jezdzilem. Na pierwszym Triumph Sprint 955 RS. Ten to w ogole sprawia wrazenie sterowanego wzrokiem :D

A beemka rzeczywiscie wymaga twardej reki zeby zaczac skrecac (masa + duzy rozstaw osi), za to jak juz ja poprosisz to mozesz dlubac w nosie w pelnym zlozeniu
Inna sprawa ze na torze kartingowym luki musialbym pewnie brac na dwa razy :D

Cytat:
ja daje na maksa, a tu mnie wycinasz z córką Set'a na plecaku

Wiesz, z dwa razy wiekszym silnikiem to nie sztuka. Poza tym porozbijales sie po torach w zeszlym sezonie, cos czuje ze w Bieszczadach latwo nie bedzie :hyhy:

cacek89 - Wto 28 Sty, 2014

A co powiecie na temat Hondy CBF 600? Czym się różni od Horneta?
Piotras_5 - Wto 28 Sty, 2014

mniejsza moc, bardziej liniowo ją oddaje, ogólnei bardziej "uniwersalna" i jak to takie moto, raczej nudna
cacek89 - Sro 29 Sty, 2014

większa od Horneta? Wyższa chyba nie?
Piotras_5 - Sro 29 Sty, 2014

Google nie boli:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_CB_600F_Hornet

test cbfy:
http://www.motogen.pl/Honda-CBF-600-SA-2,7874.html
http://www.scigacz.pl/Hon...,tak,13409.html

Proszę, następnym razem używaj internetu ;)

danny - Nie 02 Lut, 2014

Z racji tego ze jezdze (Nka) to sie wypowiem :P

CBFka wydaje sie byc wieksza, ale w rzeczywistosci to malutki motocykl.
Od horneta rozni sie tym ze to moto dla starych ludzi. Serio. Do 6k obrotow jest spokojna jak baranek.
Ogolnie raczej ciezko do 8k bedzie Ci dobra sztuke wyrwac - jak kupowalem swoj to ogladalem Nki i Ski, i juz zygalem tym co czasami ludzie chcieli mi wepchnac :P

Chcesz wiedziec wiecej to wbij na forum CBFki - sam sie tam rzadko udzielam ale na nurtujace mnie pytania szybko dostaje odpowiedzi.

cacek89 - Wto 04 Lut, 2014

czyli lepszy i tańszy w zakupie będzie Hornet?
danny - Wto 04 Lut, 2014

Tanszy? Jak dla mnie dobre hornety sa od Motoitalii badz z forum horneta. A ostatnio jak sprawdzalem ich ceny to za 8k mozna bylo dostac cos z rocznika moze 99.... mozeee.

Stary hornet jest wielkosci Cbfki, wiec pod tym wzgledem tez dla Ciebie slabo.

Piotras_5 - Sro 05 Lut, 2014

Zajrzyj na forum bandita, tam są dobre okazy dziorów...

http://polishbanditcrew.pl/index.php

cacek89 - Sro 05 Lut, 2014

od Motoitalii? Co to taakiego? To jakiś komis?
danny - Czw 06 Lut, 2014

To grupa kolesi z pily ktorzy sciagaja glownie hornety z wloch i raczej w wiekszosci na zamowienie. Mozna ich znalezc tylko na forum horneta
cacek89 - Pon 03 Mar, 2014

wybór padł na Bandita 650 05r, polecam wszystkim o słusznym wzroście, super pozycja w siodle, to jest to czego szukałem, mam nadzieje że będzie mnie cieszył co najmniej dwa sezony, potem pewnie znowu wyrosnę... :zawstydzony:
Piotras_5 - Pon 03 Mar, 2014

Dzior to świetne moto, powodzenia z nim. :)
cacek89 - Wto 04 Mar, 2014

Dzieki i szerokosci wszystkim
danny - Wto 04 Mar, 2014

Z ciekawosci N czy S ?
cacek89 - Wto 04 Mar, 2014

szukałem S, ale niestety po obejrzeniu kilku straciłem nadzieje, trafiła się N w zajebistym stanie to już nie kombinowałem z dalszymi poszukiwaniami S, może w przyszłości niedalekiej jak trafie graty od S to pomodze coś o ile to będzie się w miarę kalkulowało
Krt - Sro 05 Mar, 2014

To teraz brakuje ci tylko pokrowca oxforda :troll2:
cacek89 - Sro 05 Mar, 2014

po co bo nie bardzo rozumiem
Piotras_5 - Sro 05 Mar, 2014

Taki forumowy klasyk... :P
Dobrze, że nie trafiłeś na badytę Skę z matową szybką... Ujowy był. ;)

Krt - Sro 05 Mar, 2014

:facepalm: zapraszamy na zloty, inne imprezy wszystko będzie klarowne. Jak z matowa to zayebisty można rysować po szybce :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group