.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Kierunki led

daniello - Nie 01 Cze, 2008
Temat postu: Kierunki led
Witam ma moż ktoś pomysł na kierunki diodowe w oryginalnych kloszach? Bo te z allegro są cholernie drogie ;( a w seryjnych kierunkach by to fajnie wyglądało.[/b]
Yarccom - Nie 01 Cze, 2008

w tych wielkich telewizorach :zdziwko:
jak masz juz tak kombinować to juz lepeij został oryginały a zainwestuj np w serwis moto

YaCek - Sob 25 Kwi, 2009

Chłopaki pomóżcie... po to jest forum, więc pytam ...

nosze się z zamiarem kupna nowych kierunków do mojej Zuzy :D . Ledy odpadają, bo nie chce mi się z przerywaczem kombinować, a jakoś szczególnie mi się nie podobają :looka: . myślałem o czymś takim : http://moto.allegro.pl/sh...?item=618865579 ... cena nie jest zła, z wyglądu też mi pasuje... tylko mam jedno pytanko, czy będzie takie kierunki wystarczająco widać, czy nie będą: małe \ niewidoczne \ ciężko dostrzegalne :/ ?? ? bo nie chce mieć puszki w d**ie... :orany:

za odpowiedzi z góry dziękuję...

matoshiba - Sob 25 Kwi, 2009

Ja zmieniałem kierunki w swoim szerszeniu i kumpel też do tyłu na pewno beda pasowały ( beda widoczne) natomiast do przodu najpierw kopiliśmy takie same jak do tyłu ale słabo było je widać ;/ Poszukalismy na alle i znaleźliśmy takie same jak mięliśmy zamontowane z tyłu ale z dłuższymi gumkami / odbojni kami ( chodzi o ten gumowy element pomiędzy kloszem kierunkowskazu a śruba mocująca) różnica była ok 3 cm ale widoczność tych kierunkowskazów znacznie się poprawiła . Widoczność kierunkowskazów to Twoje bezpieczeństwo bo tylko tak sygnalizujesz swoje zamiary na drodze o ile Ci z naprzeciwka będą widzieli te kierunkowskazy ( chodzi o przednie) to Ci którzy będą stac już bardziej pod kontem mogą nie widzieć ( w zależności z której strony i który kierunek masz włączony). Wybór należny do Ciebie :)

Co do aukcji to brakuje długości tych kierunków.

midd - Sob 25 Kwi, 2009

z ledami trzeba bardzo uważać... ja próbowałem zamienić na ledy i na normalnym przerywaczu nie było szans, wiec kupiłem przerywacz pod ledy ale i to nie działało jak należy, dopiero po dołączeniu oporników zaczęło wszystko jako tako działać.

operacja kosztowna(na wszystko wyszło chyba 250 zł) i skomplikowana teraz uważam ze nie było warto.

- są podobno ledy od razu z opornikami i wtedy działają tak jak zwykłe kierunki bez żadnych przeróbek. jak już to tylko takie warto wziaść.

oczywiście każdy sprzedawca na allegro twierdzi ze jego kierunki będą działać bez przeróbek :kwasny:

salsafreak - Sob 30 Maj, 2009

ja zamontowałem zwykłe ale wyglądają całkiem fajnie

http://img507.imageshack.us/gal.php?g=dscf1067.jpg

:P

metalbeast - Sob 30 Maj, 2009

skąd wytrzasnąłeś takie kierunki? fajne nawet. Białe szkiełko mi sie podoba. Najlepiej by było dostać takie jak oryginalne ale z gładką białą szybką jak te twoje :]
salsafreak - Nie 31 Maj, 2009

kierunki znalazłem w moto-akcesoria.pl
jest ich tam mnóstwo :P
niby na zdjęciach są też do starszych i nowszych gs'ów ale chciałem coś fajniejszego

maksa - Wto 02 Cze, 2009

kierunki od skutera ;) dobry pomysł i nie drogi :P
grzywka44 - Pią 14 Maj, 2010

Mam pytanko planuje zmienic kierunki na ledy czy musze zmienic takze przekaznik czy wystarczy ze podlacze oporniki pod kierunki?? :niepewny:
Special - Sob 15 Maj, 2010

raczej przerywacz niz przekaznik :)
joeey - Sro 19 Maj, 2010

grzywka44 napisał/a:
Mam pytanko planuje zmienic kierunki na ledy czy musze zmienic takze przekaznik czy wystarczy ze podlacze oporniki pod kierunki?? :niepewny:

Z tego co się wcześniej dowiadywałem to wychodzi na to, że albo zmienisz przerywacz, albo zastosujesz oporniki :)

regius15 - Nie 23 Maj, 2010

ja się pozbyłem kontrolki i działają bez zmiany przerywacza i bez żadnych oporników. Co ciekawe tylko na postojówkach migają szybciej niż na normalnych światłach (znacznie szybciej). Kierunki są dość małe ale świecą mocno i widocznie a z przodu mam dodatkowo kierunki w lusterkach.
grzywka44 - Nie 23 Maj, 2010

Po zmianie przerywacza na przystosowany do led dzialaly wszystkie naraz gdzies wyczailem ze winna jest kontrolka kierunkowskazow i faktycznie gdy wyjme zarowke z kontrolki wszystko dziala jak powinno narazie nie mam ochoty na zabawe w jakies przerobki
BociekPL - Czw 05 Kwi, 2012

czekajcie czy dobrze rozumie, mam 4 kierunki diodowe montuje je razem z przystosowanym do led przerywaczem i wyjmuję żarówkę od kontrolki kierunkowskazów, i ma działać ? :looka:
ziomek4000 - Czw 05 Kwi, 2012

regius15 napisał/a:
z przodu mam dodatkowo kierunki w lusterkach.


ja planuję pobawić się w takie kierunki podczas przerabiania mojej GSXF. czego użyłeś w lusterkach?

wladimir - Pią 06 Kwi, 2012

BociekPL napisał/a:
wyjmuję żarówkę od kontrolki kierunkowskazów, i ma działać ? :looka:

Albo przerabiasz zasilanie kontrolki za pomocą diod prostowniczych. Jedno z dwojga. Jak nie wyjmiesz żarówki to będziesz miał światła awaryjne. Jak wstawisz prostownicze będziesz miał i kierunki i kontrolkę.

BociekPL - Sob 07 Kwi, 2012

wladimir, i o to mi chodziło :) dzięki wielkie i pozdrawiam
Games16 - Sro 10 Kwi, 2013

Czy zakładając takie kierunki to trzeba przerywacz? http://moto.allegro.pl/ki...3162954568.html
ziomek4000 - Sro 10 Kwi, 2013

tak trzeba przerywacz elektroniczny
Games16 - Sro 10 Kwi, 2013

Taki wystarczy? http://moto.allegro.pl/pr...3142042733.html
ziomek4000 - Sro 10 Kwi, 2013

powinien.

ale jeśli mam być szczery to bym dozbierał trochę kasy i kupił porządniejsze kierunki i jakiś porządniejszy przerywacz. nie wiadomo jak długo ta taniocha będzie działała.

lencol - Czw 11 Kwi, 2013

Games16 napisał/a:
Czy zakładając takie kierunki to trzeba przerywacz? http://moto.allegro.pl/ki...3162954568.html


Nawet tego nie kupuj! To jest tani szajs, który zaraz wyrzucisz.

Nie wspominam już o tym, że są bez homologacji, więc dociekliwy i wnikliwy policjant może Ci zabrać za takie kierunki dowód.

Jedyne wyjście to albo zostajesz przy oryginałach, albo kupujesz takie powyżej stówki z homologacją i śpisz spokojnie.

Pamiętaj, że to jest motocykl i jak Ci to dziadostwo przestanie chodzić podczas jazdy to ryzykjesz swoim bezpieczeństwem.

simin - Czw 11 Kwi, 2013

Ja właśnie te kupiłem niedawno, więc mam nadzieję że trochę pochodzą :P

Z tym że u mnie sprawa wygląda nieco inaczej - bo będzie to dodatkowy zestaw kierunków montowany na stelażu. Docelowo będę miał oświetlenie w kufrze, kierunki oryginalne i na stelażu.

A jak się spalą to wymienię i tyle :)

lencol - Czw 11 Kwi, 2013

Klik

i

Klik

Wszystko na temat :cool:

Games16 - Czw 11 Kwi, 2013

Już za późno bo wczoraj je zamówiłem w nocy wiec na jutro chyba bedą. A jak sie spali przerywacz to dopiero kupie lepszy.
ziomek4000 - Czw 11 Kwi, 2013

jak to mówią: pazerny 2 razy płaci
Games16 - Pon 15 Kwi, 2013

Gdzie sie znajduje przerywacz w gs?
lencol - Pon 15 Kwi, 2013

Nie chce Cię w błąd wprowadzać, ale chyba po prawej stronie w zadupku pod tylną owiewką obok modułu zapłonowego, ale na 100% nie pamiętam :P
kempes - Pon 15 Kwi, 2013

Zgadza się. Pod prawym zadupkiem, obok regulatora napięcia :P Moduł jest z lewej strony ;)
Thomson - Nie 21 Kwi, 2013

Przeczytałem temat bo zastanawiam się nad LEDowymi kierunkowskazami. Ja bym jednak poszedł w inną opcję (nie pojawiła się w dyskusji), tzn zamienić tradycyjne żarówki, które są w oryginalnych kloszach na ich LEDowe odpowiedniki. Co o tym myślicie? Przewijał się temat przerywacza, podejrzewam że jak wymienię żarówki na proste (bez oporników) LEDy to będzie choinka. Orientujecie się, czy są substytuty z wbudowanymi opornikami? Same klosze mi nie przeszkadzają, zależy mi na LEDach tylko dlatego, że wyraźnie szybciej się zapalają i gasną sprawiając tym samym bardziej zauważalne mruganie. Ten sam motyw chciałbym zastosować w tylej lampie, żeby zapalenie stopu było wyraźniejsze.
studi - Nie 21 Kwi, 2013

Jeśli zastosujesz tradycyjne zamienniki to będzie trochę kiepsko widoczne, gdyż takie rozwiązanie świeci tylko i wyłącznie do przodu żarówki tworząc kilka pinktów świetlnych, praktycznie zerowe odbicie od odbłyśników zmniejszające defakto widoczność.

Swoją drogą nie spotkałem się chyba z zamienikami z wbudowanymi rezystorami ale mogę się mylić.

Generalnie jak w przypadku oświetlenia licznika ledami proponuje poszukać takich które również świecą na boki a nie wyłącznie do przodu, przykładowy zamiennik dla dwuwłóknowej http://allegro.pl/zarowka...3158605382.html

Thomson - Nie 21 Kwi, 2013

studi napisał/a:
Generalnie jak w przypadku oświetlenia licznika ledami proponuje poszukać takich które również świecą na boki a nie wyłącznie do przodu

Nie napisałem tego, ale takie właśnie miałem na myśli.
A co do oporników, nie wystaczyłoby sobie wlutować po 1 oporniku (o odpowiedniej rezystancji i mocy) na każdy kierunek? W sumie kierunkowskazy świecą dość krótko więc nie powinno się to bardzo grzać. Wyjdzie chyba sporo taniej niż przerywacz. Dobrze myślę?

BociekPL - Sob 27 Kwi, 2013

mam pytanko, czy da się jakoś przyśpieszyć efekt błyskowy kierunkowskazów led ? tak myślę że przerwa pomiędzy nimi jest za długa,
lencol - Sob 27 Kwi, 2013

BociekPL napisał/a:
mam pytanko, czy da się jakoś przyśpieszyć efekt błyskowy kierunkowskazów led ? tak myślę że przerwa pomiędzy nimi jest za długa,

Musisz wymienić kilka elementów biernych w przerywaczu, bo on działa niezmiennie na obciążenie.

BociekPL - Wto 04 Cze, 2013

czyli coś mam z niego wyskrobać ? bo mam taki (kupiłem w SZiK-u) http://www.google.pl/imgr...=14&tx=63&ty=98
dodam ze znajomy w F4i ma takie szybkie że wyglądają jak by się miały spalić :P

studi - Wto 04 Cze, 2013

na zdjęciach widać dwa kondensatory, jeden z nich zapewne stabilizuje niewielkie wahania napięcia zasilania a drugi wraz z rezystorem jest odpowiedzialny za częstotliwość, tylko bez schematu lub przekaźnika w ręku nie wywróżę który, ale obstawiam ten mniejszy gabarytowo. Aby np dwukrotnie zwiększyć szybkość migania musisz go wymienić na taki o połowę mniejszej pojemności.
BociekPL - Wto 04 Cze, 2013

ale lipa a jakieś gotowe są przerywacze ? żeby z tym się nie bawić ?
studi - Wto 04 Cze, 2013

gotowe są zgodne z wymogami czyli od 60 do 90 mignięć na minutę, a tobie to za wolno jak rozumiem.
BociekPL - Wto 04 Cze, 2013

to ten przerywacz ma mniej niż 60, coś koło 40/35 . jeden błysk tak na 2 sekundy albo i lepiej :/ jak by miał 60 to bym był zadowolony. powrót do starych kierunków za bardzo nie wchodzi w grę chyba że środki podmienię na nie led-owe i zobaczę jak tamto by świeciło chyba ze jeszcze gdzieś inny przerywacz dorwę
makumba88 - Sro 05 Cze, 2013

studi napisał/a:
gotowe są zgodne z wymogami czyli od 60 do 90 mignięć na minutę, a tobie to za wolno jak rozumiem.


Ostatnio byłem na przeglądzie i z gościem gadałem o tej częstotliwości. W ustawie jest napisane 90 mignięć +/- 30, a więc prawidłowymi wartościami są te z przedziału 60-120.
Do sprawdzenia choćby tutaj

Set3 - Sro 05 Cze, 2013

mam u siebie ciekawy przerywacz do led. Ladnie sie sprzedaje.
Kupuja go nawet do samochodów. A jakis gość kupił nawet do autobusów (sześciu). nie miałem jeszcze reklamacji. Zebe było weselej gosc od busów zamówił po 2 na kazdy bus na kazda ze stron. lewa i prawą.
pisze niby yamaha, kawa, honda ale przecież jeden grzyb.
Mają wtyczkę z 2 pinami ale mysle ze łatwo ją dostosować. działaja przy obciązeniu od 0,1 do 130W w cyklu 85 na minute. Ich wada jest to ze nie widza przepalonej żarówki.
http://netbiker.pl/produk...led-12v-01-130w

leon - Sro 05 Cze, 2013

Jakiś czas temu trafiłem chyba w Motocyklu na kilka ciekawostek dotyczących kierunkowskazów: :)


Grzechu16 - Sro 05 Cze, 2013

Czyli kierunkowskazy, które można zamontować z przodu i z tyłu mają oznaczenie 21 i żadne inne?
Set3 - Sro 05 Cze, 2013

Kierunki wg mnie to pikus. Co powiesz na przechodzenie przeglądu angielskiego motocykla z angielską lampą przednią.
BociekPL - Sro 05 Cze, 2013

Set3, to jest jak z malowaniem aluminium "przecież kur*a wszystko można" ale to na inny temat leon, ja widziałem to na forum SV :)
a przerywacz 2 pinowy już nie musi być masowany więc odpada jeden kabel :)

Thomson - Sro 05 Cze, 2013

Set3 napisał/a:
Co powiesz na przechodzenie przeglądu angielskiego motocykla z angielską lampą przednią.

Tego się bałem, ale diagnosta nawet nie spojrzał na lampę :)
A co do kierunkowskazów to ja na przykład wolę jak się wyraźnie zapalają i gasną (czyli to co LEDowe robią lepiej niż zwykłe), ale żeby nie mrugały jak głupie tylko żeby ten czas świecenia był jednak zauważalny (a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację).

studi - Sro 05 Cze, 2013

Thomson napisał/a:
a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację
dokładnie jak piszesz, albo oporniki równolegle do diod aby za imitować te pozostałe 20W na każdym kierunku, albo elektroniczny przerywacz, który miga tak samo niezależnie od obciążenia.
No i w GS'e dochodzi jeszcze kontrolka kierunków, którą trzeba przerabiać przy LEDach a bez oporników.

BociekPL - Sro 05 Cze, 2013

dziś liczyłem z minutnikiem i mam 38 cykli na minutę więc zmienię przerywacz na jakiś z większą liczbą albo z regulacją i dostosowaniem do moich wymogów

studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ?

studi - Czw 06 Cze, 2013

Cytat:
studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ?

Wiem ;)

...


a tak na poważnie, ponieważ w GS'e przerywacz jest dwupinowy (wejście i wyjście) i nie ma osobnego wyjścia na kontrolkę, kontrolka wpięta jest między prawe kierunki, a lewe, i te które aktualnie nie działają zamykają obwód kontrolki do masy, dla tego po włożeniu kontrolki LED świeci ci się tylko "w jedną stronę", a jeśli są kierunki LED, to potrafią się świecić przez to obie strony, gdyż dla prądu jakie pobierają LEDy ta żarówka stanowi zwarcie.

Jeśli chcesz stosować kierunki LED bez rezystorów i ze zmienionym przerywaczem musisz przerobić zasilanie kontrolki. Należy oba kable idące do kontrolki podłączyć do zwykłych diod prostownicznych, w celu separacji, a następnie wyjścia tych diod zewrzeć ze sobą i podłączyć jako jeden biegun kontrolki, drugi dorobionym przewodem dołączyć do masy.

Poszukaj we wcześniejszych postach moich lub breżniewa, rysowany był schemat jak ma to wyglądać.

BociekPL - Czw 06 Cze, 2013

studi, leci + :oczami:
a co do tych schematów to widziałem a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez :P więc zostaje mi zmienić przerywacz

Thomson - Czw 06 Cze, 2013

BociekPL napisał/a:
a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez :P

Lepiej chyba jednak ją mieć bo jak kiedyś zapomnisz wyłączyć kierunkowskaz i będziesz dojeżdżał do skrzyżowania to ktoś może sobie pomyśleć, że skręcasz i wyjedzie Ci prosto przed nos :/

BociekPL - Czw 06 Cze, 2013

w sumie, nie jednak nie, kierunkowskazy będę miał tak umieszczone że będę widział czy są on/off


edit:
Hmmm zastanawia mnie pewna rzecz, bo w niektórych motocyklach jest osobna "lampka" pokazująca skręt w lewo <- oraz w -> prawo i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ?

BociekPL - Sob 08 Cze, 2013

Zrobiłem kierunki że cykle między nimi są odpowiednie, dodatkowo światła awaryjne ale muszę skombinować jakiś ciekawy włącznik oraz zamontowałem obrotomierz :)
studi - Nie 09 Cze, 2013

Cytat:
ale muszę skombinować jakiś ciekawy włącznik

Albo poszukaj zespolonego od innego moto ze zintegrowanym wyłącznikiem awaryjnych, albo możesz kupić dodatkowy wyłącznik akcesoryjny na kierę - może coś sobie dobierzesz np. z oferty larsson'a, myślę, że nie tylko w Polsce są one dostępne, w sumie i tak biorą wszystko z niemcowni, a producent tych zespolonych to Włoch http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t=Domino

BociekPL napisał/a:
i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ?

tak, wtedy do oryginalnych kabelków idących do kontrolki podłączasz dwie kontrolki (prawą i lewą) a drugie ich bieguny razem do masy.

BociekPL - Nie 09 Cze, 2013

studi, dobrze myślisz z tym wyłącznikiem, ja zobaczę jak to będzie :) , wiem ze w sklepach motoryzacyjnych są czasem jakieś małe i łatwe do zamontowania więc z tym będzie spoko :) myślę też o przycisku N2O ;) opcji jest wiele

a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało

miziel - Nie 09 Cze, 2013

Cytat:
a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało

Popularne kiedyś światełka co była np z bryloczkami do telefonów w części nowych smartfonów nie działają lub działają tylko w trybie 2G, testowane ostatnie ze znalezionym takim breloczkiem w szafie.
Dla przykłądu: Xperia Sola na zasięgu HSDPA lub 3G nie działa na EDGE lub GPRS (2G) działa. Galaxy s3 mini nie działa w żadnej konfiguracji :P

Zauważcie, ze mając włączony sygnał 3G w głośnikach także nie pojawia się to irytujące sprzężanie ;)

BociekPL - Nie 09 Cze, 2013

ja tylko do se w995 ^^
WojtekP - Wto 18 Cze, 2013

Proszę o pomoc elektronicznych użytkowników :)
wpadłem na pomysł zrobienia sobie dodatkowych diodowych kierunków w lusterkach ( nie wiem jak skryje kabel jeszcze :( ) pytanie moje brzmi czy jest możliwość podłączenia układu aby listwa diodowa którą podłączę pobierała opór z kierunkowskazów "żarówkowych" i z tą samą cyklicznością zapalały się i gasły? czy konieczne jest tutaj zakupienie magicznego pudełka i podłączenie go w układ.

simin - Wto 18 Cze, 2013

wystarczy podłączyć pod kable idące do kierunków standardowych.

Jeśli nie likwidujesz oryginalnych kierunkowskazów to nie musisz zmieniać przerywacza.

Szpejniak2 - Pią 03 Sty, 2014

A jeśli byśmy założymy 4 sztuki kierunkowskazów ledowych bez oporników ani przerywacza, to oczywiste, że będą mrygać jak ...... ;P A jeśli założymy jednak te 4szt. ledów i oprócz nich założymy zwykłą żarówkę na parę kierunków ledowych, to będą mrygać normalnie tak jak powinny? ;D
BociekPL - Sob 04 Sty, 2014

u mnie w tym przypadku co opisałeś Szpejniak2, działała tylko jedna strona a przeciwna świeciła ciągłym światłem
studi - Sob 04 Sty, 2014

Szpejniak2 napisał/a:
A jeśli byśmy założymy 4 sztuki kierunkowskazów ledowych bez oporników ani przerywacza, to oczywiste, że będą mrygać jak ......

To zależy jakie dasz te LEDowe kierunki, bo już są takie z zabudowanymi opornikami, a nawet jeśli nie będą to może nie migać szybko, tylko raz mignąć i "widzę ciemność" wszystko zależy jak skonstruowany jest przerywacz.
Szpejniak2 napisał/a:
A jeśli założymy jednak te 4szt. ledów i oprócz nich założymy zwykłą żarówkę na parę kierunków ledowych, to będą mrygać normalnie tak jak powinny?

Nie będzie migać szybko, bo jedna żarówka to za małe obciążenie dla przerywacza i będzie migać tak jakby jedna z żarówek była przepalona. Musisz mieć te co najmniej 35W obciążenia aby działało prawidłowo.
No i przy samych LEDach bez oporników pozostaje kwestia kontrolki w GS'e gdyż jest ona wpięta między prawą a lewą stronę i obwód do masy zamykany jest przez "nieużywane" kierunki.

Szpejniak2 - Pon 06 Sty, 2014

Dzięki panowie.
Semy - Pon 14 Kwi, 2014

A miał ktoś z was przyjemność obcowania z takim wynalazkiem? http://allegro.pl/lusterk...4081969883.html

Ciekawie to powinno dodatkowo wyglądać w GSce

Mateuszz246 - Wto 22 Kwi, 2014

Witam czytam i czytam i mam takie pytanko ponieważ kupiłem kierunki led i teraz mam problem. Ponieważ jeżeli podłącze 3 led i 1 zwykłą żarówkę to jeszcze jako taka się palą pod stary przerywacz czyli najlepiej jest zastosować jakieś oporniki przed ledami i by wystarczyło ? bo jak podłącze pod ten przerywacz 3 pinowy to się palą cały czas i sam juz nie wiem co mam zrobić ?

Kupiłem coś takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=4143680934

Czy najlepiej było by po prostu zmienić na zwykłe strzałki ze standardowymi żarówkami ?

Mam jeszcze jedna taką rozkminę ponieważ w tylniej lampie mam kierunki tylko że nie podłączone a bym chciał żeby działały kierunki w lampie a z przodu były strzałki ledy czyli chyba najlepiej żeby były oporniki :D ?? juz sam w tym wszystkim się gubię ;d

studi - Sro 23 Kwi, 2014

Mateuszz246 napisał/a:
Witam czytam i czytam i mam takie pytanko ponieważ kupiłem kierunki led i teraz mam problem. Ponieważ jeżeli podłącze 3 led i 1 zwykłą żarówkę to jeszcze jako taka się palą pod stary przerywacz czyli najlepiej jest zastosować jakieś oporniki przed ledami i by wystarczyło ? bo jak podłącze pod ten przerywacz 3 pinowy to się palą cały czas i sam juz nie wiem co mam zrobić ?

Każdy przerywacz ma opisany zakres mocy, przy której działa prawidłowo, oryginalny przewidziany jest na obciążenie 2 x 21W + 1.7W, jeśli będzie mniejsze kierunki będą migać szybciej a w granicy świecić się będą światłem ciągłym.

Przerywacz, który pokazałeś w wymienionej aukcji jest przerywaczem elektronicznym i działa zasadniczo przy każdym obciążeniu nawet minimalnym (maksymalne określa odporność styków) ale wymaga przerobienia instalacji motocykla z powodu trzeciego pinu.

Standardowo w GSe (i nie tylko) do przerywacza dochodzą dwa kable, jest to + po stacyjce i wyjście do przełącznika kierunkowskazów, w tym wypadku trzeci kabel musisz dorobić i podłączyć go do masy tak aby elektronika miała pełne zasilanie, powinno być to opisane gdzieś na obudowie przekaźnika no i w ulotce do niego dodanej.

Mateuszz246 napisał/a:
Czy najlepiej było by po prostu zmienić na zwykłe strzałki ze standardowymi żarówkami ?

Mam jeszcze jedna taką rozkminę ponieważ w tylniej lampie mam kierunki tylko że nie podłączone a bym chciał żeby działały kierunki w lampie a z przodu były strzałki ledy czyli chyba najlepiej żeby były oporniki ?? juz sam w tym wszystkim się gubię


Jeśli masz w tylnej lampie (zapewne akcesoryjna na LED'ach) wbudowane kierunki, bez problemu możesz je podłączyć, natomiast jedyne co w wypadku przejścia na LEDy trzeba wybrać, to czy zostajesz przy dotychczasowym mechanicznym przerywaczu i w takim wypadku dajesz oporniki bocznikujące (czyli połączone równolegle z LEDami, na których się ma wydzielić "brakująca" moc) czy nie dajemy oporników, ale zmieniamy przerywacz na elektroniczny.

I na koniec jeszcze jedna uwaga, gdy zastosujesz WYŁĄCZNIE kierunki LED bez rezystorów (tak naprawdę nie ma tu znaczenia rodzaj przerywacza), powstaje problem ze specyficznie w GSe wpiętą kontrolką kierunkowskazów, w tym wypadku albo trzeba będzie ją całkowicie zdemontować, albo przerobić jej sposób podłączenia gdyż inaczej będzie problem z działaniem kierunków (dokładnie w jedną stronę nie będzie działać w ogóle, a w drugą będą działać kierunki po obu stronach motocykla)

poczytaj w tym temacie http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=716 wiele pytań było odnośnie nietypowych przerywaczy, kirunków LED i kontrolek

Mateuszz246 - Sro 23 Kwi, 2014

Rozgryzłem te kierunki jak podłącze pod przerywacz na 3 piny to mam tak że tył mogę mieć ledy ale z przodu już nie bo wszystko sie psuje . a druga sprawa to tylko tam dla mojej wiedzy jak na przerywaczu jest napisane 12V 21+21+3,4W to oznacza to że 21W na lewa stronę i prawą ? czy z lewej strony ma być po 21 w i z prawej po 21 w maja żarówki siedzieć ?
studi - Czw 24 Kwi, 2014

Mateuszz246 napisał/a:
dla mojej wiedzy jak na przerywaczu jest napisane 12V 21+21+3,4W

to oznacza, że jest on policzony na obciążenie dwiema żarówkami 21W (przednia i tylna) oraz kontrolkę 3.4W.

Zauważ że kierunki działają stronami więc nie ma znaczenia czy lewa czy prawa strona

Mateuszz246 napisał/a:
jak podłącze pod przerywacz na 3 piny to mam tak że tył mogę mieć ledy ale z przodu już nie bo wszystko sie psuje

Dokładnie, bo jak zabierzesz za dużo obciążenia, czyli z tych 42W razem z przodu i z tyłu robi się tylko 2-4W z LEDów to przestaje on działać prawidłowo i wtedy trzeba stosować oporniki bocznikujące oraz przy samych LEDach kwestia kontrolki pozostaje

Mateuszz246 - Czw 24 Kwi, 2014

Właśnie co z tą kontrolką zrobić dokładnie trzeba ? bo tak czytam i czytam te forum i juz rozkręciłem motor i sam nie wiem

A ogólnie to u mnie dziwna sprawa bo mam ten przerywacz 21W+21W a żarówki mam po 21W w kierunkach i jak jedną zmienię na 10W to wszystkie kierunki szaleją

studi - Czw 24 Kwi, 2014

Mateuszz246 napisał/a:
to wszystkie kierunki szaleją

co rozumiesz przez to, że szaleją, może masz coś źle podłączone z tym nietypowym przerywaczem ?

Mateuszz246 - Czw 24 Kwi, 2014

zapalają się 3 bądź 4 naraz ale już to wszystko rozkminiłem po prostu muszę dać 2 oporniki które zastąpią mi zarówkę 12V 21W czy może wie ktoś jaki opornik bądź rezystor bedzie odpowiedni ?

dodam jeszcze że byłem dziś w sklepie i facet specjalnie sprawdzał na przerywaczu do ledów specjalnie do suzuki i jest ten sam problem że palą sie 4 :)

studi - Pią 25 Kwi, 2014

Mateuszz246 napisał/a:
może wie ktoś jaki opornik bądź rezystor bedzie odpowiedni

rezystor i opornik to dwie nazwy tego samego elementu.

A co do samego elementu to (teraz trochę fizyki/elektryki/elektroniki)
- rezystor musi być jako bocznik czyli równolegle do LED, wynika to z prawa Kirhoffa, że suma prądów dochodzących do węzła musi być równa sumie prądów wychodzących z węzła
- skoro normalna żarówka ma moc 21W, a led 1W to znaczy, że na rezystorze wydzieli się 20W a to znaczy, że musi być gabarytowo duży i będzie się grzał
- ze wzorów ma moc P=U*I i prawa Ohma U=I*R możemy wyliczyć, że R=U/I, a z kolei I=P/U czyli R=U^2/P
- skoro ma rezystorze ma się odłożyć 20W przy 12V zatem R=12*12/20 -> 7.2ohm

Czyli rezystor musi mieć 7.2ohm i ma być mocy co najmniej 20W
Są dostępne np. takie rezystory dedykowane do tego celu
- http://www.larsson.pl/ind...zMg==&t=opornik - od razu z zarobionymi wtyczkami, że podłączasz między instalacje a LEDy
- http://www.moto-akcesoria...-75-ohm,p,23463 - pojedynczy z końcówkami

Mateuszz246 napisał/a:
dodam jeszcze że byłem dziś w sklepie i facet specjalnie sprawdzał na przerywaczu do ledów specjalnie do suzuki i jest ten sam problem że palą sie 4

A sprawdzaliście przy wyjętej/odłączonej kontrolce kierunkowskazów ?

Mateuszz246 - Pią 25 Kwi, 2014

aaa to już wszystko tłumaczy że przez tą kontrolkę kierunków one nie działają tak jak powinny na specjalnym przerywaczu :D a czy można jakoś ją przerobić żeby też działała ?
studi - Pią 25 Kwi, 2014

jak najbardziej tak, pisałem o tym na forum, pisał kiedyś dawno temu breżniew.

Na grafikach poniżej masz schemat jak połączona jest oryginalnie kontrolka, i jak należy przerobić instalacje.
Te kable, które idą do kontrolki obecnie oba dajesz do diod prostowniczych, drugie końce diod łączysz ze sobą i dajesz do jednego końca żarówki, a drugi koniec żarówki trzeba połączyć z masą.

Na schemacie dałem diody 1N4148, to diody o maksymalnym prądzie 200mA, dla kontrolki zgodnej z serwisówką 1,7W to wystarczające, jeśli jednak będziesz miał kontrolkę z żarówką większej mocy np. 3.4W to trzeba zastosować mocniejsze diody np. 1N4001...1N4007, które wytrzymują prąd do 1A

Pierzak - Sro 21 Sty, 2015
Temat postu: kierunki led
Cześć, jako ze naglowkowalem się z podłączeniem i "działa"
Mam pytanie dlaczego mam +/- 40 cykli na min?
Przerywacz za 12zl z allegro
Z tego co mi wiadomo powinno być około 90

studi - Sro 21 Sty, 2015

poczekaj wypije tylko herbatę i Ci z fusów przepowiem

może napisz jakie to kierunki a przede wszystkim jaki przerywacz i czy masz oporniki zamontowane.

Pierzak - Czw 22 Sty, 2015

Nie ma problemu, poczekam :)
Na opakowaniach nie jest nic napisane na temat mocy, są to chyba najpopularniejsze kierunki na allegro w kształcie lezki. Nie mam teraz opcji podać linka bo w robocie jestem. Opornikow nie posiadam.

studi - Czw 22 Sty, 2015

a link do aukcji przede wszystkim chodzi o przekaźnik



P.S.
1. przeczytaj ten temat, do którego przeniosłem twoje zapytanie
2. http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2105
3. http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=716

może tam znajdziesz odpowiedź


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group